مراحل تولید یک بروشور چگونه است؟

تولید یک بروشور در مراحل طراحی بروشور و چاپ بروشور خلاصه می شود در این مقاله قصد داریم به طور کامل و دقیق مراحل تولید بروشورها را به شما مخاطبان عزیز ارائه دهیم. لطفا تا آخره این مقاله ما را همراهی بفرمایید.

چاپ افست بروشور تبلیغاتی ارزان ، تعرفه چاپ بروشور رنگی ، گروه چاپ و تبلیغات بهرنگ

مراحل تولید یک بروشور

  • در قدم اول ایده و نظر طراح نسبت به آنچه که میخواهد به بیننده ارائه کند. باید گفت که  فکر و ایده طراح در اولویت است که این فکر و نظر با در نظر گرفتن نوع محصول ، نوع موسسه و مخاطبین محصول متفاوت خواهد بود .
  • سپس یک اتد اولیه زده شده و کاستی های کار را مد نظر قرار داده می شود. البته بهتر است در این اتد جای قرار گرفتن تصاویر و متن ها با تکه های کاغذ و روزنامه پر شود تا نقص کار بهتر نمایان شود و همچنین نمای کلی از کار داشته باشیم.
  • سپس با در نظر گرفتن قطع کاغذی که قرار است بروشور در محیط آن جا بگیرد شروع به طراحی و صفحه آرایی میکنیم.( این کار اغلب با نرم افزارهای کامپیوتری راحت تر انجام میگیرد مانند فری هند و کورل درو) و همچنین محل تا خوردن کاغذ نیز از ابتدا باید کاملاً و دقیق مشخص شود زیرا اندکی کم توجهی در مشخص کردن محل تا بروشور کل کار را به مشتی کاغذ باطله تبدیل میکند .
  •  پس از تایید مراحل حال به مرحله اجرای نهایی بروشور می پردازیم که عبارتست از : حروفچینی ، تهیه تصاویر مورد نیاز ، تهیه و یا طراحی نشان ها و سر کلیشه ها و آرایش این مجموعه در صفحات مربوطه

بیشتر بخوانید : سایزهای رایج بروشور کدام است؟

ویژگی‌هایی که می‌توانید برای بخش‌ بندی بازار هدفتان برای طراحی بروشور استفاده کنید ، آورده شده‌اند:

اندازه‌ ی بازار بالقوه می‌تواند بر اساس درآمدها یا تعداد مشتریان بالقوه تعیین شود.
موقعیت جغرافیایی با توجه به لحاظ‌ کردن ترجیحات مشتریانتان ، پیغام‌ هایی را توسعه دهید . آن‌ها باید رفتار خرید را در یک موقعیت مکانی مشخص ، نشان دهند.
سن ، نژاد ، مذهب ، جنسیت ، وضعیت تاهل ، شغل ، میزان آموزش ، وضعیت اقتصادی
– اجتماعی ، تعداد افراد خانه ، عنوان شغلی ، ملزومات شغلی و غیره. روان‌شناسی دیدگاه‌ها ، اعتقادات و ارزش‌ها.
ویژگی‌های خریدار/ کاربر ویژگی‌های
خریدار یا کاربر چه هستند؟ تاثیرات خریدار آن افراد ، مکان‌ها و چیزهایی که می‌‌توانند بر تصمیم مشتری تاثیر بگذارند. – رفتار خریدار دلایلی را ارائه می‌دهد که به واسطه‌ ی آن‌ها مشتریان می‌توانند محصول یا خدمت را خریداری نمایند.

برای طراحی و چاپ بروشور خود را در جایگاه مشتری خود یا مخاطب قرار داده و بنویسید

سوالاتی که پیش می‌ آید را پاسخ دهید .
بر اعتراضات غلبه کنید .
نیازهای مخاطب را شناخته و سعی کنید که با محصولتان آن‌ها را برآورده کنید
اگر بروشور در مورد یک ماشین نوشته می‌شود، تعدادی سوال وجود دارند که معمولاً مردم در حین خرید ماشین برایشان پیش می‌آید؛ می‌توانید در بروشور به این سوال‌ها پاسخ بگویید و خریدار را به سمت مزایای محصولتان هدایت کنید.
بسته به این‌ که مخاطب هدفتان کارمند، ذینفع یا یک شریک کاری‌ بالقوه باشد، می‌توانید از بروشور برای نشان‌ دادن جایگاه رفیع کمپانیتان استفاده کنید تا طرف مقابل به کار سرمایه‌ گذاری یا معامله با شما ترغیب شود. همچنین می‌توانید نسخه‌ های مختلفی از یک بروشور را بسته به دیدگاه‌ها و سلایق مخاطبین هدف مختلفتان تهیه کنید.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *