برندینگ، دست برتر سئو
برندینگ، دست برتر سئو | Branding
2015-12-11
۱۵ روش برای افزایش سرعت سایت
۱۵ روش برای افزایش سرعت سایت
2015-12-11
سئوی ۱۰۰ درصد و اشتباه سایت های تحلیل سئو

سئوی ۱۰۰ درصد و اشتباه سایت های تحلیل سئو

دل من از این حرف ها خون شده:

– سایت مرا ببین! سئوی ۱۰۰% داره!

– سئوی سایت من ۹۰ درصد است.خودم کار می کنم و به ۱۰۰ درصد می رسونم و به صدر نتایج گوگل می رسم.

– سایت شما مشکل سئو دارد.چون تصاویر زیادی دارد که alt و title ندارد.

– سایت شما مشکل سئو دارد.چون از آی فریم استفاده کرده اید.

– نمی دونم چرا با اینکه سئوی سایت من صد در صد هست، ولی همیشه از رقبا پایین ترم!

– چک کردن سئوی سایت، توسط سایت های آنالیز سئو، اولین مرحله سئوست!

– با افزونه یواست یا all in one pack یا … رو نصب کن و با تنظیم کردن درست اینها، سئوی سایتت کامل میشه!

– مشتری سئوروز: یکی از تعهدات شما برای ما، رسیدن سئوی سایت به ۱۰۰ درصد به استناد سایت woorank است.

 

اصل مطلب من در این پست اینه که، انقدر سایت های آنالیز سئو رو پرستش نکنید! (همونطور که گوگل رو پرستش نمی کنید).

استفاده و تکیه و چک کردن سئو توسط سایت های آنالیز سئو و در کنارش اهمیت زیاد به این سایت ها، معمولا یکی از عادت های افراد و سئوکاران مبتدی هست که کل سئو رو در On page SEO خلاصه می کنند و دید درستی درباره سئو ندارند.

سئوی ۱۰۰ درصد اساسا و از ریشه یک توهم غلط و بی اساس و گمراه کننده است.سئوی صد در صد اصلا بی معناست و درصد دادن به سئو، کار اشتباهی هست.این سایت ها فقط تا حدی و برای اهداف خاصی قابل اعتماد هستند!

 

چرا نباید روی سایت های تحلیل سئو، حساب کرد؟

۱- سایت های تحلیل سئو، بیشتر روی موارد On Page تمرکز دارند.بهینه سازی داخلی هم، فقط بخش کوچکی از ۱۱۴ فاکتور رتبه بندی هست.این سایت ها بهینه سای داخل رو که فقط پایه های سئوست، بزرگ نمایی می کنند.

۲-این سایت ها، بی عقل هستند! بله کاملا بی عقل! اینها نه keyword stuffing می فهمند نه over optimization.وقتی بررسی کنند که شما خیلی خیلی زیاد از کلمات کلیدی استفاده کردید، به شما امتیاز مثبت میدن و شما رو تحسین می کنند که keyword stuffing کردید! بعضی از سایت های آنالیز سئو، هوشمند تر هستند اما باز هم، با خطا هستند.چون تکرار کلمات کلیدی در متن به شکل مصنوعی، تشخیص دادنش به طور سیستمی کار دشواری هست و شاخص دقیقی نداره و خود گوگل هم ضعف هایی داره.چه برسه به این سایت ها.

همچنین این سایت ها، این درک رو ندارند که برای هر عکسی نباید alt و title قرار داد.در پست آموزش بهینه سازی تصاویر، در این باره صحبت کردیم که گاهی اوقات، نباید برای تصاویر، از alt و title استفاده کنید.اما این سایت ها، به محض اینکه ببینن عکس هایی از سایت شما، Alt و Title نداره، امتیاز منفی به شما میدن!!

۳-سایت های انالیز سئو، کوته بین هستد.

مثلا:

– اگر متا دسکریپشن شما از ۲۵۵ کاراکتر بیشتر بشه و بشه ۲۶۵ (برای مثال)، به شما امتیاز منفی میدن.این در حالیه که در عمل، تاثیر منفی سئو برای شما نداره.فرایند سئو، هیچ وقت، انقدر وسواس گونه نیست.

– اگر فایل robots.txt  نداشته باشید، به شما امتیاز منفی میدن.در حالی که این فایل فقط برای بستن صفحاتیه که میخواید در نتایج گوگل نمایان نشه.اگر هم نباشه مشکلی بوجود نمیاد.

– شاخص این سایت ها برای امتیاز دادن به شما، حدودی و دارای خطاست.مثلا میزان text to html رو ممکنه ۶ درصد(برای html) استاندارد بدونن.در حالی که ممکنه درصد مناسب از نظر گوگل و یک موتور جستجو، ۹ درصد یا ۳ درصد باشه!این مقادیر هیچ وقت اعلام نمیشه از طرف موتور های جستجو و زمان هایی هم که میشه، امکان تغییرش هست(بدون اطلاع رسانی).

– اگر از فلش یا آی فریم استفاده کرده باشید، امتیاز منفی می گیرید! استفاده از آی فریم و فلش به خودی خود، ضرر نداره.فقط محتوای داخل اونها برای گوگل قابل مشاهده نیست.با این حساب چه اشکالی داره که برای بنر های تبلیغاتیتون از آی فریم و فلش استفاده کنید؟این سایت ها عقلشون نمیرسه(بله رسما بی عقل و بی شعور هستند) و به محض اینکه ببینن شما از فلش و آی فریم استفاده کردید به شما امتیاز منفی میدن( یا امتیاز مثبت نمیدن).

-به خاطر عدم وجود بعضی از متا تگ های غیر ضروری، به شما امتیاز نمیدن.

– درباره فاکتور های سئو، گاها اشتباه می کنند.مثلا از بین این همه فاکتور مهم سئو، داشتن تگ مشخص کننده publisher رو برای گوگل پلاس، مهم تلقی می کنند.در حالی که آن چنان مهم نیست!همچنین به خوبی نمی تونن آمار بازدید و بک لینک های شما و سایر موارد رو ارائه بدن.سایت Ahrefs با این همه قدرت، هنوز برای تشخیص بک لینک های یک سایت، ضعف داره.چه برسه به این سایت های تحلیل و آنالیز سئو.

-بززگ نمایی ارور های کد سایت شما و W3 Validation . داشتن ارور های W3 کاملا طبیعیه و یک موتور جستجو به خوبی می دونه که ممکنه وب مستر و صاحب یک سایت، اصلا ندونه W3 چیه و ممکنه دسترسی به طراحش برای اصلاح این موارد نداشته باشه.گوگل با این دقت و عملکردش، اینقدر به W3 بها نمیده که این سایت های تحلیل و آنالیز سئو بها میدن.خیلی از نمونه کارهای سئوروز با دهها و صدها ارور W3 در صدر نتایج هستند!

– این سایت ها (با احتساب اینکه خطایی ندارند)، فقط به بخشی از فاکتور های سئو، امتیاز میدن.این سایت ها نه تراست رنک می فهمن، نه محتوا نه کیفیت بک لینک ها و نه خیلی دیگه از فاکتور های سئو.با وجود این همه فاکتور و این همه رقابت که مدام در حال تغییر هستند،درصد دادن به سئوی یک سایت، بی معنیه!

– و … .

 

در نتیجه:

سئوی ۱۰۰ درصد رو از ذهن خودتون پاک کنید و به این سایت های تحلیل و آنالیز سئو، فقط نیم نگاهی داشته باشید و ملاک قرار ندید.معمولا اگر این سایت ها سئوی بالای ۶۰ درصد رو به شما اعلام کنن، کفایت می کنه.وقتی از این سایت ها استفاده می کنید، حتما به میزان خطا و این بی عقلی هایی که دارند، توجه کنید.شما هوش و اندیشه خیلی والاتری از این سایت ها دارید.با دید وسیع تر و با آگاهی از فاکتور های سئو، و بدون مطلق نگری و وسواس، به سئوی سایت خودتون بپردازید و در این شرایط، می تونید، نیم نگاهی هم به این سایت ها(سایت های آنالیز سئو) داشته باشید.

منبع : سئو روز