کلیشه
کلیشه
2015-10-22
برچسب و محتوای تکراری
برچسب و محتوای تکراری – ضرر های تگ در سئو
2015-12-11

آموزش سئو و بهینه سازی سایت

آموزش سئو و بهینه سازی

آموزش سئو و بهینه سازی سایت
امروزه مهمترین مبحث دنیای اینترنت افزایش بازدید از وبسایت ها و ارتقای رنکینگ در موتورهای جستجو می باشد. موتورهای جستجوی گوگل، یاهو، بینگ و … به دلیل مهم بودن رتبه ی صفحات در آنها اصولاً از افشای اطلاعات مربوط به کارکرد الگوریتم های خود جلوگیری می کنند.
تعریف کلی SEO، بالا بردن رنکینگ سایت در موتورهای جستجو می باشد.
به تعریف ویکی پدیا بهینه سازی موتور جستجو (SEO) که در فارسی به آن سئو گفته می‌شود عملیاتی است که برای بهبود دید یک وب‌گاه یا یک صفحه ی وب در صفحه نتایج موتورهای جستجو، که می‌تواند طبیعی و یا الگوریتمی باشد، می‌گویند.
سئو ممکن است انواع مختلف جستجو، از جمله جستجوی تصویر، جستجوی محلی، جستجوی ویدئو یا فیلم، جستجوی علمی، اخبار و یا صنعتی خاص را مورد هدف قرار دهد.
این یکی از روش‌های بازاریابی موتورهای جستجو است. به صورت کلی وب‌گاه‌هایی که دارای بالاترین مکان و بیشترین تکرار در صفحه ی نتایج موتورهای جستجو باشند، بازدیدکننده ی بیشتری از طریق موتورهای جستجو به دست می‌آورند. برای وبمسترها یکی از عوامل مهم و حیاتی بدست آوردن کاربران جدید از موتورهای جستجو و بخصوص گوگل می باشد.
بهینه سازی وب سایت ممکن است شامل ویرایش محتوای آن، HTML و برنامه نویسی مربوط به هر دو آنها باشد. افزایش ارتباط خود به کلمات کلیدی مورد نظر و حذف موانع برای فعالیت های شاخص بندی یا Index در موتورهای جستجو می باشد. ترویج یک سایت برای افزایش تعداد لینک دهنده ها، و یا لینک های ورودی به سایت مورد نظر، یکی دیگر از تاکتیک سئو SEO است.
علم سئو در اواسط دهه ۱۹۹۰ توسط مدیران سایتهای بزرگ شروع شد. در ابتدا همه وب مسترها می بایست تمام صفحات خود را برای آمدن خزنده ها (Spiders) به سایت آنها ثبت می کردند تا در نهایت صفحات آنها در نتایج جستجو به نمایش گذاشته می شد. امروزه با رشد اینترنت فروش خدمات اینترنتی از جمله افزایش سئو SEO و بهینه سازی سایت ها در موتورهای جستجو هم افزایش یافته است.

تاریخچه سئو – آموزش سئو و بهینه سازی سایت

در سال ۲۰۰۴، موتورهای جستجو طیف وسیعی از فاکتورهای نامعلومی را در الگوریتم رتبه بندی خود برای کاهش تأثیر از لینک های دستکاری شده، گنجانیدند. در ژوئن ۲۰۰۷، سائول Hansell در نیویورک تایمز اظهار داشت رتبه بندی سایت در موتور جستجوی گوگل بیش از ۲۰۰ فاکتور متفاوت مورد استفاده قرار می گیرد. موتورهای جستجوی پیشرو، از جمله گوگل، بینگ و یاهو، از الگوریتم هایی که برای رتبه بندی صفحات استفاده می کنند، را فاش نمی کنند. بعضی از متخصصین SEO روش های مختلفی را برای بهینه سازی موتورهای جستجو مطالعه کرده اند، که نظرات شخصی خود را در مقالات مربوط به موتورهای جستجو به اشتراک گذاشته اند. امیدواریم که با مطالعه ادامه ی این آموزش ها به درک بیشتر شما از این مقالات و مطالب یاری برسانیم.

محمد فیض آبادی فراهانی
محمد فیض آبادی فراهانی
کارشناس در زمینه طراحی گرافیک و چاپ با 10 سال سابقه فعالیت | متخصص و مشاور در زمینه تبلیغات کاغذی و اینترنتی | مشاور در زمینه طراحی سایت و سئو

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 1 =