گروه چاپ و تبلیغات بهرنگ ، ارائه مطالب و فیلم های آموزش چاپ
رنگ های روغنی
۱۳۹۵-۰۱-۱۶
گروه چاپ و تبلیغات بهرنگ ، ارائه مطالب و فیلم های آموزش چاپ
تاریخچه صنعت چاپ در ایران
۱۳۹۵-۰۱-۱۶
Show all

امنیت در هولوگرام

اطلاعاتی در ارتباط با امنیت در هولوگرام

هولوگرام مناسبترین ابزار جهت جلوگیری از رقابتهای ناسالم و ایجاد امنیت است. مزیت اصلی هولوگرام سختی و گرانی جعل پذیری است. بنابراین بهترین ابزار جهت حفظ اسناد و محصولات است.

اطلاعاتی در ارتباط با امنیت در هولوگرام

مدل اولیه هولوگرام به هیچ وجه با روشهای معمول قابل تولید یا کپی نیست و  بسیار پیچیده و در شرایطی خاص در آزمایشگاههای ویژه و با استفاده از نیروهای متخصص ایجاد می گردد.

امروزه هولوگرام (لیبل امنیتی) بطور روزافزونی به عنوان جزء لاینفکی از اسناد و برنامه های امنیتی در امور دولتی و تجاری قرار می گیرد. همچنین هولوگرام در اوراق و اسناد، پول و کارتهای شناسائی مورد استفاده واقع می شود، قابلیت مهمی که آنرا غیر قابل تقلب می سازد این است که می توان لایه ها و سطوح مختلفی از اطلاعات و تصاویر قابل رؤیت و غیرقابل رؤیت را در آن درج نمود.

هولوگرام ها کاملا در برابر کپی برداری مصون بوده و در مقابل روشهای رایج کپی برداری با استفاده از پیچیده ترین اسکنرها و یا فتوکپی ها مقاوم است. هولوگرام غیر قابل انتقال از روی کالایی به کالای دیگر است، حتی با استفاده از روشهایی همچون حرارت، بخار و ….. دارای حساسیت بالایی است و غیر قابل مخدوش شدن با دستکاری است.

اصولا تولید کنندگان هولوگرام می‌بایستی عضو اتحادیه بین‌المللی سازندگان هولوگرام IHMA) International Hologram Manufacturers Association) در لندن باشند. بنابراین هولوگرام های تولید شده توسط شرکت‌هایی که عضو این اتحادیه باشند در این اتحادیه ثبت می‌شوند که به این ترتیب جلوی هرگونه تقلب و تکثیر مجدد بدون مجوز صاحب امتیاز هولوگرام گرفته خواهد شد.

برای تهیه فیلم لیزری (تهیه MASTER) ادوات اپتیکی در محل‌های خاص چیده می‌شوند که با کوچکترین جابجایی ادوات اپتیکی برای ثبت لیزری, تصویر نهایی هولوگرام دچار تغییرات ظاهری می‌شود. از این رو خلق مجدد یک تصویر بدون هیچگونه تغییر نسبت به تصویر اول حتی برای تولیدکننده اصلی هولوگرام نیز غیرممکن می‌باشد و در نتیجه تهیه تصویر مجدد که بر روی ورقه‌های نیکلی تهیه می‌شود بسیار مشکل می‌باشد و قابل کپی‌کردن نمی‌باشد.

محمد فیض آبادی فراهانی
محمد فیض آبادی فراهانی

کارشناس در زمینه طراحی گرافیک و چاپ با 10 سال سابقه فعالیت |
متخصص و مشاور در زمینه تبلیغات کاغذی و اینترنتی |
مشاور در زمینه طراحی سایت و سئو

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *