کاربرد طراحی لوگو در ارتباط بصری
کاربرد طراحی لوگو در ارتباط بصری | ارتباط بصری چیست
۱۳۹۶-۰۵-۱۳
بسته بندی Packing
بسته بندی و نقش آن در بازاریابی و فروش
۱۳۹۶-۰۵-۱۴

بسته بندی و برندینگ

نیاز بسته بندی در دنیای امروز

هر تولیدی نیاز به بسته بندی دارد و اگر بهترین محصول را تولید کنید و نتوانید در بسته بندی شکیل قرار دهید مطمئنا موفق به جذب مشتری نخواهید شد و بسته بندی آخرین مرحله برای جذب مشتری است.

بسته بندی یکی از مهمترین فاکتورهایی است که در خرید مشتریان نقش دارد و بسیار دیده می شود که هزینه بسته بندی کالا بیش از هزینه تمام شده برای خود کالا می باشد. نکته دیگر آنکه بسته بندی از لحاظ انباری، میزان جذابیت در دکور و بادوام بودن برای مشتری و فروشنده قابل اهمیت می باشد. بدیهی است مدیران هر چه بیشتر به نقش بسته بندی و روانشناسی رنگ ها واقف باشند در تشخیص سلیقه مشتریان موفق تر خواهند بود.

به طور کلی امروزه بسته بندی بیش از هر موضوع دیگری برای یک صادرکننده موفق اهمیت دارد و اهمیت آن برای بازارهای خارجی به مراتب از بازارهای داخلی بیشتر است. به همین دلیل برای بسته بندی اصول و قواعدی تنظیم شده که هر فروشنده به طور کلی  و هر صادر کننده به طور خاص ، جهت موفقیت خود بایستی به آن ها توجه کند . به عبارتی برای حضور در بازارهای جهانی که تعداد زیادی از تولید کنندگان ، عرضه کننده کالاهای مشابهی هستند، بسته بندی مناسب صادراتی یکی از اصول اساسی موفقیت در امر صادرات می باشد و تولید کننده ای که به این امر توجه نداشته باشد از دور رقابت خارج می شود. این امر بخصوص برای راهیابی به کشورهای توسعه یافته که خانواده دارای قدرت خرید بالا بوده و به مرغوبیت و شکل بسته اهمیت بسیار می دهند مهم می باشد. به طوری که بر اساس پژوهشی که توسط یک موسسه انگلیسی انجام گرفته است .حدود ۴۰ درصد از مشتریان با مشاهده محصول در بسته بندی مناسب و جذاب به خرید می پردازند.

بسته بندی سبب ساز اولین ارتباط مستقیم با مشتری است.

بیشتر بخوانید : بسته بندی روی مواد چند لایه

بسته بندی به همراه مواردی مثل طرح و نام تجاری و کیفیت به نحوی با هم ترکیب می شوند که ارایه فایده اصلی کالا امکان پذیر باشد. آخرین سطحی که مورد توجه قرار می گیرد مزایای اضافی مثل خدمات پس از فروش، تضمین ها و نصب و شرایط تحویل است. بسته بندی سبب ساز اولین ارتباط مستقیم با مشتری است و تا حد زیادی وظیفه ارایه یک تصویر ذهنی مطلوب از کالا را به عهده دارد. از نظر روانی اولین برخورد و تصویری که ما از اشخاص داریم مهم ترین تصویر و تعیین کننده ترین است حتی در یادآوری اشخاص بعد از ۲۰ سال به ذهن ما می آید، این قاعده در مورد کالا هم صادق است.

برندینگ بسته بندی
کاربرد نام تجاری یا برندینگ بسته بندی همیشه باهم درا رتباط بوده و هست. شرکت ها و صاحبان صنایع باید خود را همواره به روز کرده و سعی کنند تا مطابق خواسته های مردم به خصوص اگر قرار است محصول به خارج از کشور صادر شود، جدیدتر شود.
ازطرفی امروزه برندهای شناخته شده ای در انواع کالاها وجود دارد که
صنعت بسته بندی آنها آنچنان تاثیری بر معروفیت آنها نداشته است. اما با توجه به مهم بودن برندینگ بسته بندی، بسیاری از شرکت ها توانسته اند توسط همین موضوع، برند خود را به مردم معرفی کنند.
متاسفانه بسته بندی نامناسب در عدم فروش و صادرات کالاهای ایرانی نقش زیادی داشته است. همانطور که می دانیم،
بسته بندی زعفران ایرانی به نام اسپانیا در بازار جهانی به فروش می رسد.
بسته بندی باید در طرح و شکل و رنگ و سایر موارد تخصصی این حوزه، نظر مخاطبان را به خود جلب کند. اما باید هم کالا و هم بسته بندی به خوبی کار کنند تا باز مصرف کننده دوباره خرید کند. پس کیفیت محصول در کنار بسته بندی مناسب، نکته دیگر در فروش محصولات است.

بیشتر بخوانید : در طراحی بسته بندی و جعبه باید به چه نکاتی توجه کرد؟

محمد فیض آبادی فراهانی
محمد فیض آبادی فراهانی

کارشناس در زمینه طراحی گرافیک و چاپ با 10 سال سابقه فعالیت |
متخصص و مشاور در زمینه تبلیغات کاغذی و اینترنتی |
مشاور در زمینه طراحی سایت و سئو

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *