قاب فنری گروه چاپ و تبلیغات بهرنگ
تيزر
2015-09-06
چاپ استند ایکس گروه چاپ و تبلیغات بهرنگ
استند
2015-09-06
Show all

تبليغات در مراكز خريد

ساک دستی پارچه ای

ساک دستی پارچه ای

تبليغات در مراكز خريد:

شايد يكي از قديميترين اشكال ارتباط ، تبليغات در مراكز خريد باشد ،در روم باستان بازرگانان نمادي از تجارتشان را براي جذب مشتري به نمايش ميگذاشتند . باستان شناسان كه پامپي و هر كه النوم را كاويده اند

 

بقايي از نشانهاي فلزي تجاري را كه توسط آهنگران ساخته شده بودند را يافته اند . آثاري نيز باقيمانده از نشان هاي رنگ شده با دست نيز در ورودي مغازه ها يافت شده است . در طي قرون وسطي بازرگانان به وسيله مدل هايي از كليد ها ، ابزارها ،شمشيرها ،ظروف آشپزخانه ،سفال ها و ديگر محصوالتشان به تبليغ كاالي خود مي پردازند . از آن جا كه بيشتر مشتريان بي سواد بودند الزم بود كه از نشانه هايي استفاده شود كه به وضوح قابل فهم باشند.

در طول رنسانس نشانه هاي مصور در سراسر اروپا پايدار گشت . اين ها اولين موارد همكاري بين هنرمندان و بازرگانان را تشكيل ميدادند . برخي از اين عاليم و نشانه ها هنوز هم به كار مي روند نشانه كه هنوز همه براي مغازه كارگشايي استفاده ميشود . از سه توپ طاليي تشكيل ميشد كه در اصل اين مغازه ها بانكدار و مردم دهنده بودند . ميله راه راه ،نمايانگر مغازه آرايشگران و جراحان بود ، اين نشانه هاي مشهود صدها سال است كه باقي مانده است.

در قرن نوزدهم در اياالت متحده مشهورترين نماد در مراكز خريد سرخپوست مغازه سيگار برگ فروشي بود در اوايل قرن نوزدهم بازرگانان از نقاشان عاليم فبراي افزايش فروش ياري جستند و در نخستين روزها صاحبان بعضي از فروشگاهها و تاجران اقالم عموميمنبع دايمي عالئم بودند كه اغلبت بر پايه حروف تايپي تزئيني بنا شده بود ،تقريباً در همان زمان ،نام هاي تجاري بر روي شبكه ها ،صندوق ها ،قوطي ها ، شيشه ها و تقويم نامه ها نمايان شدند.

در سال 1910 ويترين هاي سه بعدي دايكات پديدار گشت و تا سال 1922 تابلوهاي نئوني بسيار فراگيرد شده بود

 

 

محمد فیض آبادی فراهانی
محمد فیض آبادی فراهانی

کارشناس در زمینه طراحی گرافیک و چاپ با 10 سال سابقه فعالیت |
متخصص و مشاور در زمینه تبلیغات کاغذی و اینترنتی |
مشاور در زمینه طراحی سایت و سئو

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × یک =