تعرفه قیمت چاپ کاتالوگ



 
 

 
 

چاپ کاتالوگ حرفه ای برای زمینه های تجاری بسیار مهم است

چاپ کاتالوگ هر چقدر چشم گیرتر باشد مخاطبان بیشتری را به سمت خود جذب می کند. امروزه با بیشتر شدن رقبا لازمه داشتن چاپ کاتالوگ حرفه ای بیشتر احساس می شود. طراحی کاتالوگ هر چه قوی تر و چاپ کاتالوگ حرفه ای تر باشد، می توان به پیشی گرفتن از رقبا امیدوارتر شد. قیمت چاپ کاتالوگ امروزه به عوامل مختلفی بستگی دارد که می توان  از جمله آنها به مواردی چون ارزان بودن چاپ کاتالوگ یا فوری بودن چاپ کاتالوگ یا چاپ کاتالوگ بصورت چاپ دیجیتال یا چاپ افست اشاره کرد.

چاپ کاتالوگ حرفه ای ، طراحی کاتالوگ ، تعرفه چاپ کاتالوگ ارزان ، چاپ کاتالوگ فوری در تهران ، گروه چاپ و تبلیغات بهرنگ

کاتالوگ چیست؟

کاتالوگ یک راهنمای جامع برای محصولات و خدمات است که تمامی گزینه‌های موجود را به شکلی سازمان‌دهی شده به مشتری نشان می‌دهد. حتی در عصر کنونی که تبلیغات الکترونیکی و موتورهای جستجو گستردگی فراوانی پیدا کرده‎اند، باز هم هر کسب‌ و کار می‌تواند از کاتالوگ بهره بگیرد. گاهی اوقات مشتریان نمی‌دانند که چه می‌خواهند بخرند و دوست دارند تمامی گزینه‌های ممکن را پیش روی خود ببینند تا تصمیم بگیرند. به همین دلیل ما همواره به مشتریان توصیه می‌کنیم که یک چاپ کاتالوگ با کیفیت زیبا برای محصولات و خدماتشان داشته باشند. کاتالوگ دفترچه ای است که شرکت ها و موسسات و کارخانه ها و تولیدکنندگان محصول یا کالا برای معرفی کالا یا خدمات خود در اختیار مشتریان بالقوی خود قرار میدهند. از خصوصیات و مزیت های بارز چاپ کاتالوگ حرفه ای معرفی کامل خدمات و محصولات برای بهتر دیده شدن و کمک و آموزش مشتریان برای گرفتن تصمیم درست در جهت رفع نیازها می باشد .

چاپ کاتالوگ حرفه ای ، طراحی کاتالوگ حرفه ای ، تعرفه چاپ کاتالوگ ارزان ، قیمت چاپ کاتالوگ فوری در تهران ، گروه چاپ و تبلیغات بهرنگ

نقشی که بروشور و کاتالوگ در جوامع دارند چیست ؟ تفاوت بین کاتالوگ و بروشورها در چیست ؟

در دنیای امروزه جمع آوری اطلاعات محصولات کارخانه و نهادها و سازمان ها و مراکز صنعتی و نهادهای علمی و فرهنگی و … و جمع آوری اطلاعاتی که ارائه میدهند برای ارائه به مخاطبان اینقدر مهم شده است که امروزه توزیع مناسب این اطلاعات بوسیله کاتالوگ ها و بروشورها یکی از عوامل پیشرفت به شمار می آید.
برای برقراری ارتباط بین تولید کنندگان و مصرف کنندگان اطلاع رسانی یکی از مهمترین عوامل است . این کار بوسیله بروشورها و کاتالوگ ها راحت تر انجام میشود. یک کاتالوگ و بروشور در خیلی از مواقع میتوانند انتخاب مشتریان و سلیقه آنها را به وسیله اطلاعاتی که به انها میدهند تغییر دهند  به عنوان مثل میتوان به بروشورهایی اشاره کرد که موسسات و آموزش و پرورش برای انتخاب رشته دانشگاهی به علاقه مندان به تحصیل در دانشگاه ها می دهند و این بروشورها میتوانند تاثیر بسزایی روی تصمیم این علاقه مندان به تحصیل بگذارد.
در جامعه امروزی میتوان گفت هدف بروشور و کاتالوگ چیزی جز آگاهی دادن به مخاطبانشان نیست . به این صورت که اگر از جنبه های مختلف به کارکرد آنها نگاه کنیم تمرکزشان بیشتر روی موضوع مورد بحث که در اغلب مواقع حول معرفی و شرح محصول و قیمت و کارکرد آن است ، میچرخد و تبلیغ کالا و خدمات را بر عهده میگیرند. معرفی و تبلیغات یک کالا دو مبحث مکمل کننده هم هستند به اینصورت که باید باهم همراه شوند تا تاثیرات خود را بر روی مخاطب بگذارند. هرچه اطلاعات بازار هدف ما در مورد کالا و خدماتی که ما میدهیم بیشتر باشد میتوان آن را در تصمیم گیری مصمم تر کرد و این آگاهی در خیلی از مواقع میتوند تردید های مشتری را در خرید کالا کمتر کن یا به طور کامل از بین ببرد.

چاپ افست کاتالوگ ، تفاوت چاپ افست کاتالوگ با چاپ دیجیتال کاتالوگ ، چاپ و تیلبغات بهرنگ

از دیگر کارایی کاتالوگ و فرق آن با بروشور این است که چون از تعداد صفحات بیشتری تشکیل شده می توان آن را به عنوان یک کتابچه کامل برای معرفی کالا استفاده کرد .عکس های بیشتری از کالا و محصول درون آن قرار داد و صحافی و مقاومت و ماندگاری بیشتری از آن شاهد بود.
از دیگر مزیت هایی که کاتالوگ ها رو از بروشورها جدا میکند بالاتر بودن تعداد صفحات می باشد که میتواند توضیحات بیشتری در مورد محصولات و خدمات نسبت و بروشورها در خود جای دهد. از دیگر مزیتهای کاتالوگ ها  نسبت به بروشورها می توان به ماندگاری و مقاومت بیشتر کاتالوگ ها به علت ضخیم تر بودن کاغذ و استفاده از روکش های سلفون ها  نسبت به کاتالوگ ها که از برگه ها با ضخامت پایین تر تولید می شوند ، اشاره کرد. بروشور اغلب برای معرفی مختصر شرکت و خدمات آن مورد استفاده قرار میگیرد و کاتالوگ ها برای معرفی دقیق و ویژگی هر محصول و خدمت در صفحات بیشتر با صحافی و بصورت کتابچه طراحی و ساخته می شوند . از کاتالوگ ها در صنف هایی مانند چاپ چاپ کاتالوگ رنگ مو ، چاپ کاتالوگ شرکت های بادران ، چاپ کاتالوگ mdf ، چاپ کاتالوگ محصولات لوله و اتصالات ، چاپ کاتالوگ بلبرینگ ، کاتالوگ راهنمای ماشین ها مثل پراید ، کاتالوگ حمل و نقل ،  چاپ کاتالوگ محصولات و سرمایشی و گرمایشی مثل چیلرها و چاپ کاتالوگ ظروف چینی و یکبار مصرف استفاده می شود.

چاپ افست کاتالوگ ، تفاوت چاپ افست کاتالوگ با چاپ دیجیتال کاتالوگ ، چاپ و تیلبغات بهرنگ

تفاوت و شباهت های بین مجله و روزنامه با کاتالوگ و بروشور در چیست؟

اگر بخواهیم تفاوت بین مجله و روزنامه با کاتالوگ و بروشور را بررسی کنیم به این موضوع پی میبریم که کاتالوگ ها و بروشور ها در خیلی از مواقغ میتوانند جهت اطلاع رسانی مخاطب از مجله و روزنامه نقش پررنگتری را ایفا کنند و با اینکه بیشتر کاتالوگ ها و بروشور ها جنبه معرفی کالا و خدمات را دارند و روزنامه ها و مجله ها کمتر این کار را انجام میدهند، ولی نقش پررنگی را به آن ها در اطلاع رسانی مخاطبان داد.
بروشور و کاتالوگ مانند روزنامه و مجله ها بر روی کاغدها چاپ میشوند ولی این شباهت باعث نمیشود که نقش بروشورها و کاتالوگ ها را در تبلیغات نادیده بگیریم .
طراحی کاتالوگ ها و بروشورها مثل مجله ها و روزنامه انجام میشود و تیترهای بزرگتر به معنی موضوعات مهم تر و هر عکس مربوط به هر موضوع خاص خودش هست ولی باز هم تاکید میکنم که تاثیرات تبلیغاتی بروشورها و کاتالوگ ها چه از نظر فرهنگی چه از نظر هنری و سیاسی و اقتصادی بسیار از روزنامه ها و مجله ها بیشتر هستند.

  چاپ افست کاتالوگ ، تفاوت چاپ افست کاتالوگ با چاپ دیجیتال کاتالوگ ، کاغذ در چاپ کاتالوگ ، چاپ و تیلبغات بهرنگ

کاغذ چاپ کاتالوگ

شناخته شده ترین ماده چاپی کاغذ است. کاغذ از پرمصرف ترین مواد اولیه چاپ است. تقریبا تمام کارهای چاپی با استفاده از کاغذ چاپ می شوند. کاغذ در طول تاریخ پیدایی خود تا کنون، پیوسته اصلی ترین و پایدارترین ابزار انتقال اندیشه بشری بوده است. مصریان باستان اولین قومی بودند که از مغز نوعی نی به نام (پاپیروس) کاغذ به روایت تاریخ، ساختند. مرغوب ترین کاغذها از جنس پنبه و کتان می باشند. در درجه دوم کاغذهای ساخته شده از چوب و در درجه سوم کاغذهای ساخته شده از نیشکر قرار دارند. بخش عمده ای از هزینه های یک سفارش چاپی مربوط به کاغذ است که در بعضی از موارد تقریبا بیش از نیمی از کل هزینه تولید را شامل می شود.

ضخامت کاغذ در چاپ کاتالوگ تک برگی

ضخامت کاغذ را بر اساس میکرون بیان می کنند و با میکرومتر می سنجند باید دانست که گاهی مواد مصرفی از فشردگی بالایی برخوردارند و این باعث می شود که ضخامت آن ها نسبت به نوع دیگر که تراکم یا فشردگی کمتری دارد، کمتر باشد. معمول است هنگام خرید کاغذ یا مقوا، گرماژ مورد نیاز پرسیده شودگرم کاغذ بر اساس  ۱۰۰×۱۰۰ سانتیمتر از آن محاسبه می شود مثلاً یک ورق ۱۰۰×۱۰۰ ز مقوای ۲۵۰ گرمی، ۲۵۰ گرم وزن دارد.

 کیفیت کاغذ در چاپ کاتالوگ رنگی

مرغوب ترین کاغذها از جنس پنبه و کتان می باشند. در درجه دوم کاغذهای ساخته شده از چوب و در درجه سوم کاغذهای ساخته شده از نیشکر قرار دارند. کاغذ داراری پشت و رو است. روی آن صاف و صیقلی تر بوده و چاپ روی آن مطلوب تر است. کاغذهای گلاسه از مرغوبیت بالایی برخوردار بوده و معمولاً برای چاپ های نفیس رنگی از نوع براق و یا مات آن استفاده می شود. هرچه کار چاپی دارای رنگ های بیشتری باشد بایستی از کاغذهای گلاسه با گرماژ بالاتر استفاده کرد. راه و بی راه کاغذ که معمولاً به صورت  LG  یا  SG نمایش داده می شود، یکی از مواردی است که هنگام خرید باید به آن دقت کرد؛ زیرا بی دقتی در این مسئله در هنگام چاپ و بعد از آن ممکن است مشکلاتی را بوجود آورد.

چاپ افست کاتالوگ ، تفاوت چاپ افست کاتالوگ با چاپ دیجیتال کاتالوگ ، چاپ و تیلبغات بهرنگ

کاغذ گلاسه در چاپ کاتالوگ دیجیتال

نوعی کاغذ است که یک روی آن ودر بسیاری موارد در دوسطح پوششی شفاف روی آن کشیده شده که چاپ حاصله روی این نوع کاغذ بسیار شفاف و زنده تر کاغذ تحریر است. کاغذ با پوشش گلاسه و صاف و همچنین با پوشش براق یا مات، از بهترین نوع کاغذهای اندود شده می باشد که سطح آن بسیار صاف و براق بوده و با استفاده از مواد معدنی و خاک چینی پوشش داده شده که به آن )art paper (نیز گفته می شود. از کاغذ گلاسه برای چاپ کارهای رنگی، ترامه و چاپ مجلات با کیفیت بالا استفاده می شود.نوع ارزان تر آن با خمیر چوب و یا الیاف بازیافتی تولید می شود. گرماژ معمول کاغذهای گلاسه  از ۹۰ تا ۳۰۰ گرمی می باشد .

کاغذ کرافت در چاپ کاتالوگ حرفه ای

نوعی کاغذ با رنگ قهوه ای وماتکه با وجود ضعف ساختاری خصوصیت چاپ پذیری خوبی دارند. این نوع کاغذ که از خمیر چوب سولفاته تهیه شده، به رنگ قهوه ای است و نسبتا مقاوم است. از کاغذ کرافت برای بسته بندی و گاهی در کارهای فانتزی متفاوت چون پوستر و … استفاده می شود. کیفیت خوب کاغذ می‌تواند چاپ و رنگ‌های آن را به شکل بهتری نشان دهد، پس مهم است که کاغذ درست را انتخاب کنید، علی‌الخصوص اگر کاتالوگ شما پر از تصویر و عکس است. ما می‌توانیم کاتالوگ را با کاغذهای ۸۰ گرم  تا ۳۵۰ گرم چاپ کنیم که این موضوع به سلیقه و بودجه‌ ی شما بستگی دارد.

 چاپ کاتالوگ حرفه ای ارزان ، گروه چاپ و تبلیغات بهرنگ

مقوا در چاپ کاتالوگ افست

از مقوا برای جلد کتاب، کاتالوگ و ساخت جعبه و کارتن استفاده می شود.مقوا معمولاً از کاغذ بدون پوشش تهیه می شود و نوع پوشش دار آن هم تولید می شود. وزن مقوا معمولاً از ۱۳۵ گرم شروع میشود و مقوای ضخیم تر را می توان از لمینیت کردن دو تا سه لایه مقوا به یکدیگر تهیه کرد. ضخامت جلد کتاب با واحد پوینت تعیین می شود که از مقوای با ضخامت ۱۰ پوینت ( ۲۰۰ گرم )  شروع شده و تا ۱۵ و ۱۷ پوینت ( ۳۰۰ گرم ) برای کتاب های سنگین و بزرگ استفاده می شودحتی از مقوای ضخیم تر نیز برای مواد بسته بندی و تهیه کتاب بچه ها و یا مقوای جلد در صحافی استفاده می شود.

نکته لازم برای خرید کاغذ و مقوا چاپ کاتالوگ

آگاهی از نوع ماده مصرفی، گرماژ آن، ضخامت، تغییر ابعاد در اثر رطوبت، فشردگی و بافت کاغذ یا مقوا و کمک بسیار زیادی در ارائه زیبایی محصول چاپی خواهد داشت. کتابچه / کاتالوگ برای دسترسی سریع مشتری به فهرست محصولات کارخانه، ایده‌آل است. کتابچه‌ها / کاتالوگ‌ها حتماً می‌توانند موجب افزایش درآمد شما شوند. چاپ دیجیتال کاتالوگ  و چاپ کاتالوگ افست به صورت تمام‌ رنگی و چاپ کاتالوگ با کیفیت بالا بر روی انواع مختلف کاغذ و در اندازه‌های متنوع موجود است. همچنین کاتالوگ‌های بین ۸ الی ۹۶ صفحه می‌توانند به شکل ایده‌آل به یکدیگر متصل شوند.

 

چاپ افست کاتالوگ ، تفاوت چاپ افست کاتالوگ با چاپ دیجیتال کاتالوگ ، چاپ و تیلبغات بهرنگ

چاپ کاتالوگ واهمیت آن در تجارت چیست ؟

چاپ کاتالوگ حرفه ای برای زمینه‌های تجاری بسیار مهم است، زیرا اولاً تصاویری را از کمپانی ارائه می‌کند؛ ثانیاً می‌تواند اطلاعات مستقیمی را درباره‌ی محصولات و خدمات به مشتری عرضه کند تا در آینده بتواند از آن اطلاعات برای خرید استفاده کند. بنابراین، چاپ کاتالوگ می‌تواند تاثیر مستقیمی را بر توسعه و فروش کمپانی داشته باشد.  کاتالوگ ها بیشتر برای معرفی کالا و خدمات برای رفع نیاز مشتریان ، با آموزش و شناخت از کالا و خدمات بدست می اید.

چاپ کاتالوگ بصورت چاپ افست

چاپ کاتالوگ افست بصورت عمومی و اختصاصی انجام میشود .  چاپ عمومی بصورتی است که کاتالوگ طراحی شده کنار چند کاتالوگ دیگر در یک فرم چیده میشود و کار بصورت عمومی و کیفیت خوب چاپ می شود . از جمله کاتالوگ ها عمومی میتوان به کاتالوگ تک برگ A4 گلاسه ۳۰۰ گرمی با سلفون مات یا براق اشاره کرد .

چاپ اختصاصی بصورتی است که صفحات کاتالوگ مورد نظر بصورت اختصاصی و در یک فرم چیده می شوئد و بصورت اختصاصی و تکی چاپ می شود . اینکار از لحاط کیفیت در رده بسیار بالایی قرار دارد و ناطره چاپ می توان از نزدیک شاهد چاپ کاتالوگ مزبور باشد .بیشتر شرکت های بزرگ از این مدل چاپ برای کاتالوگ های خوب استقبال میکنند و یک نماینده برای چک کردن کاتالوگ خود به چاپ خانه میفرستند. در چاپ عمومی و اختصاصی حداقل تیراژ ۱۰۰۰ عدد می باشد و قیمت چاپ و صحافی روی این تعداد قیمت گذاری می شود .البته تیراژ بصرفه برای چاپ کاتالوگ ۵۰۰۰ عدد می باشد ولی بیشتر مشتریان از تیراژه ۱۰۰۰ عدد استفاده میکنند. چاپ عمومی و اختصاصی کاتالوگ در تیراژ ۱۰۰۰ عدد با چاپ افست انجام میشود و روال کاری برای انی چاپ بین ۷ الی ۱۰ روز می باشد.

چاپ دیجیتال کاتالوگ در تیراژ پایین

همیشه یک سری از مشتریان به ما زنگ میزنند و از ما تقاضای چاپ فوری کاتالوگ یا چاپ تعداد کم کاتالوگ میکنند.

برای اینکار، که به چاپ دیجیتال کاتالوگ یا چاپ فوری و سریع کاتالوگ معروف هم است ، چاپ کاتالوگ بوسیله پرینترهای لیزری انجام میپذیرد و عملیات صحافی هم با منگنه زن های دستی انجام میپذیرد . و در آخر هم عملیات برش انجام میگیرد. چاپ یک کاتالوگ بصورت دیجیتال ۱ الی ۲ روز کاری زمان میبرد. قیمت یک کاتالوگ که بصورت دیجیتال تولید میشود در بعضی اوقات ۱۰ برابر یک کاتالوگ است که با چاپ افست تولید میشود.

تفاوت بین چاپ دیجیتال کاتالوگ و چاپ افست کاتالوگ در چیست ؟

تفاوت در چاپ دیجیتال کاتالوگ و چاپ افست کاتالوگ را می توان به دو تفوت اساسی گفت : برای کسانی که زمان کافی دارند (بین ۷ الی ۱۰ روز ) و کیفیت کار خیلی برایشان مهم هست  و میخواان بالای ۱۰۰۰ عدد بزنن ۱۰۰% چاپ افست پیشنهاد میشود چون واقعا کیفیت خیلی بالاتر است . مزیت چاپ دیجیتال نسبت به چاپ افست کاتالوگ نیز سریعتر بودن و در تیراژ پایین زدن کاتالوگ می باشد .قیمت دونه ای کاتالوگ درچاپ دیجیتال، گاهی از قیمت دونه ای کاتالوگ در چاپ افست (در تیراژ ۱۰۰۰ عدد) ،  10 برابر بیشتر است .

چاپ افست کاتالوگ ، تفاوت چاپ افست کاتالوگ با چاپ دیجیتال کاتالوگ ، چاپ و تیلبغات بهرنگ

چاپ کاتالوگ چگونه انجام می شود؟

پس از مرحله طراحی و تایید توسط مشتری ، طرح مورد نظر به لیتوگرافی رفته و عملیات فرم بندی طرح ها انجام میشود . به این صورت که دو صفحه کنارهم قرار میگیرند و بقیه صفحات هم به همین منوال فرم بندی می شوند. پس از مرحله فرم بندی مرحله تهیه زینک می باشد . که از هر فرم در کار های چهار رنگ چهار زینک سایان ، مژنتا و یلو و بلک تهیه میشود. در کار های تک رنگ نسبت به رنگ مورد نظر یک زینک گرفته میشود. در کارهای پنج رنگ یا ۶ رنگ و … نسبت به تعداد رنگ زینک های اضافی گرفته می شود. در بیشتر مواقع رنگ های پنجم رنگ نقره ای یا طلایی هستند. برای چاپ رنگ پنجم حتما باید از چاپ خانه ای استفاده شود که به دستگاه چاپ پنج رنگ مجهز باشد . پس از تهیه زینک ، زینک های مورد نظر به چاپخانه برده میشوند و روی دستگاه بسته می شوند . قبل از این کار باید کاغذ ها نسبت به اندازه فرم چاپی بریده شده و اماده شوند .ناظر چاپ وظیفه چک کردن رنگ ها و طرح ها در موقع چاپ را دارد.پس از چاپ باید کاغذ ها خشک شده و سپس مرحله سلفون کشی و صحافی انجام میپذیرد.

از جمله سوالاتی که مشتریان در ذهن دارند و به دنبال پیدا کردن جواب برای آن هستند میتوان به موارد زیر اشاره کرد :
اینکه بهترین چاپخانه برای چاپ کاتالوگ کجاست ؟
یا ما میخواهیم طرحی و رنگی  که درون مانیتور میبیینیم با رنگ هایی که در چاپ می بینیم یکی باشد پیشنهاد شما چیست؟
اگر به دنبال بهترین چاپخانه برای انجام کارهای چاپ خود هستید باید بگویم که انتخاب بهترین چاپخانه مسلزمه زمان گذاشتن و از نزدیک دیدن نمونه کارها و آشنا شدن با پرسنل چاپ خانه حداقل برای یکبار است .شما باید محیط کاری مجری کاره خود را ببینید از نزدیک کیفیت چاپ را لمس کنید و از متعهد بودن آنها در انجام وطیفه ای که بر عهده دارند مطمئن شوید . شما میتوانید برای مشاهده کیفیت چاپ خود هم از پرسنل چاپ خانه بخواهید نسبت به تخصصی که دارند از نزدیک کاره شما را چک کنند و در آماده سازی و طراحی کاتالوگ حرفه ای شما به شما کمک کنند ، این کمترین کاریست که یک مسئول نسبت به کیفیت کاره چاپ شما بر عهده دارد. اگر این روند به درستی انجام شود شما بیشترین شباهت را در کاره طراحی شده خود نسبت به کاری که قرار است برایتان چاپ شود شاهد خواهید بود این را به شما قول میدهم.

چاپ_کاتالوگ_حرفه ای ، طراحی_کاتالوگ ، تعرفه_چاپ_کاتالوگ_ارزان ، چاپ_کاتالوگ_فوری_در_تهران ، گروه_چاپ_و_تبلیغات_بهرنگ

انواع پوشش ها در کاتالوگ

هنگامی که از کاغذ با مقوای گلاسه برای چاپ استفاده می شود. برای محافظت بیشتر از سطح چاپ، پوششی برای آن در نظر گرفته می شود.روش های متفاوتی برای پوشش چاپ وجود دارد که به سه دسته کلی تقسیم می شوند: سیلک ، لترپرس، افست.

سلفون کشی در چاپ کاتالوگ به چه منظور انجام میشود ؟

سلفون مات کاتالوگ بهتر است یا سلفون براق؟

بخش دیگر از انواع متداول پوشش بکار گرفته شده، نمونه ای است که سلفون نام دارد و خود مستقلا توسط دستگاه مخصوص این کار انجام می گیرد.در این روش لایه ای از پوشش نازک پلاستیک روی سطح کار چسبانده می شود و انواع متفاوتی نظیر سلفون مات یا براق و … دارد. در این شیوه سلفون رول به کمک دستگاهی به وسیله جسب روی سطح کاغذ یا مقوا چسبانده می شود.البته دستگاه های مورد استفاده در این بخش با تنوع نیمه ماشینی تا ماشینی وجود داشته و دونوع حرارتی و ساده دارد. در مدل حرارتی ، سلفون به واسطه حرارت نشست بهتری روی سطح چاپی دارد.مزیت خوب سلفون نسبت به یووی ، استحکامی است که به سطح چاپی می دهد و در ضمن احتمال ترک خوردن را از بین می برد.
وقتی برگه ها تا میشوند در محلی که کاغذ تا میشود اگر سلفون وجود نداشته باشد برگه ترک میخورد و این ترک خوردگی در مقواهای با گراماژ بالاتر بیشتر دیده می شود به همین دلیل رو این برگه ها سلفون میکشند که این ترکیدگی روی برگه رویی دیده نشود.در بیشتر کاتالوگ ها برگه جلد گراماژ بالاتری نسبت به برگه های داخلی دارد .بدلیل استحکام بیشتر و زیبایی کار عملیات سلفون کشی انجام میشود.سلفون به دو صورت مات و براق می باشد که سلفون براق را بیشتر برای کارهایی با طراحی تیره و سلفون مات ر ا برای رنگ ها روشن استفاده میکنند. البته استفاده از سلفون مات یا براق در بیشتر مواقع سلیقه ای هستند .

چاپ افست کاتالوگ ، تفاوت چاپ افست کاتالوگ با چاپ دیجیتال کاتالوگ ، چاپ و تیلبغات بهرنگ

یووی برجسته کاتالوگ به چه منظور است ؟

یووی موضعی کاتالوگ به چه منظور استفاده می شود؟

پوششی UV ، برجسته و کاملا مشخص است.این نوع چاپ به همان شیوه سیلک اسکرین انجام می شود و نوع مواد مصرفی ، کار را مات یا براق می کند.معمولا ترکیب هر دو UV مات یا براق را برای مشخص کردن قسمت های مختلف یک کار چاپی به کار می گیرند.کاغذ مصرفی در این نوع پوشش به روش ماوراء بنفش خشک می شود و دلیل نام گذاری آن نیز به همین خاطر است. یووی برجسته یا یووی موضعی کاتالوگ یکی از کاربردی ترین مراحل در چاپ کاتالوگ هستند که به زیباتر شدن تصاویر و متن ها و در آخر کاتالوگ بسیار کمک شایانی میکند.
قشر پوشش در این شیوه بیشتر از افست و لتر پرس است. پس از چاپ رنگ مخصوص و جذب پودر در محل چاپ شده و گذر از اشعه و حرارت یووی ، سطح چاپی برجسته و متمایز از سایر نقاط می شود.هر چند در اینجا این روش به عنوان پوشش تزئینی مطرح شده است و این شیوه به عنوان تکنیک مستقل چاپی قابل بحث است که ویژگی منحصر به فرد آن برجستگی سطوح رنگ های چاپ شده است.

ورنی چیست و چه کاربردی در چاپ کاتالوگ ها دارد؟

ورنی ها به دو بخش کلی تقسیم می شوند:

ورنی گرم: ورنی گرم را به همان شیوه سیلک اسکرین بر روی مواد چاپ می کنند. به دلیل وجود مواد نفتی در ماده ورنی گرم، معمولا کاتالوگ یا بروشورهایی که با پوشش ورنی گرم چاپ شده اند بوی نامطبوعی از خود ساطع می نمایند.امروزه اسانس های خشبو کننده به ورنی گرم افزوده می شود.
ورنی سرد: ورنی سرد یا ورنی چاپ را با ماشین افست چاپ می کنند و تنها پوششی برای تثبیت رنگ است و تقریبا هیچگونه جلا و درخشندگی ندارد.

صحافی منگنه کاتالوگ ، صحافی چسب گرم کاتالوگ ، طراحی و چاپ کاتالوگ ، گروه چاپ و تبلیغات بهرنگ

صحافی کاتالوگ به چه صورت انجام میشود؟

صحافی کاتالوگ بوسیله منگنه لوپ و ساده را توضیح دهید ؟

صحافی کاتالوگ پس از طراحی و چاپ کاتالوگ و سلفون کشی انجام میشود. بصورتی که فرم های کاتالوگ چاپ شده تا میشوند و فرم ها  داخل هم قرار گرفته و به هم به صورت منگنه ساده و لوپ صحافی میشوند . فرق منگنه ساده و منگنه لوپ به زیبایی کار بر میگردد به این صورت که منگنه لوپ حالت برجستگی در پشت کاتالوگ ایجاد میکند که در کمگنه ساده این برچستگی وجود ندارد. البته استفاده از منگنه لوپ کاتالوگ بستگی به سلیقه مشتری دارد .

صحافی کاتالوگ با چسب گرم

نوع دیگری از صحافی کاتالوگ ،صحافی بوسیله چسب گرم می باشد که برای کاتالوگ های با تعداد صفحات بالا کاربرد دارد .  صحافی چسب گرم کاتالوگ به این علت انجام می شود که در کاتالوگ های با تعداد صفحات بالا منگنه تحمل نگه داشتن برگه ها را ندارد و باید از چسب گرم استفاده شود .  کیفیت چسب گرم از منگنه بالاتر است ولی از لحاظ قیمتی چاپ کاتالوگ با چسب گرم قیمت بیشتری در پی دارد.

چاپ افست کاتالوگ ، تفاوت چاپ افست کاتالوگ با چاپ دیجیتال کاتالوگ ، چاپ و تیلبغات بهرنگ

خدمات مربوط به چاپ کاتالوگ توسط گروه چاپ و تبلیغات بهرنگ

چاپ کاتالوگ یک روش خوب برای ارائه‌ی محصولات کمپانی است. یک کاتالوگ جذاب و دارای طراحی خوب می‌تواند در فروش محصولات یا خدمات تمامی کسب‌ وکارهای موجود کمک کند. کسب‌ وکارها در تمامی  اندازه‌ها از کاتالوگ در برنامه‌های بازاریابی خود استفاده می‌کنند. کسب‌ وکارهای زیادی برای چاپ کاتالوگ موجود هستند که انواع مختلف خدمات سیاه‌ وسفید تا رنگی را خدمت شما عرضه می‌کنند. همچنین فرایندهای مختلفی برای چاپ کاتالوگ وجود دارد که می‌توان به چاپ آفست، دیجیتال و مبتنی بر وب اشاره نمود.
توزیع کاتالوگ یک روش بسیار موثر برای ارتقای فروش است. گستره‌ای از محصولات و خدمات می‌توانند به شکلی جذاب و موثر با استفاده از کاتالوگ‌های مفید و دارای طراحی خوب ارائه شوند. به منظور دستیابی به بیشترین منفعت ، باید برنامه‌ ریزی دقیقی برای چاپ کاتالوگ داشته باشید و زمان کافی را برای خلق بهترین ابزار ممکن برای بازاریابی بگذارید.
وقتی که آماده‌ی چاپ کاتالوگ می‌شوید، باید زمان لازم را برای ایجاد یک کپی شفاف بگذارید. حتماً کپی خود را مطالعه کرده و صحت اطلاعات را بررسی کنید. حتماً دوست ندارید که هزاران کاتالوگ چاپ کنید و تازه متوجه شوید که نام کسب‌ و کارتان غلط نوشته شده یا اطلاعات تماستان نادرست است. هر زمان که ممکن است، از شخص دیگری که با کسب‌ و کارتان آشنا است بخواهید که کپی شما را کاملاً بخواند و صحت آن را تایید کند.

چاپ کاتالوگ حرفه ای ، طراحی کاتالوگ حرفه ای ، تعرفه چاپ کاتالوگ ارزان ، چاپ کاتالوگ فوری در تهران ، گروه چاپ و تبلیغات بهرنگ
اگر در سایت گوگل ، چاپ کاتالوگ را سرچ کنید می توانید ما را در لینک های اولیه گوگل ببینید این  نشانه ای هست که مشتریان از ما راضی بودند و ما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کردند . کاتالوگ‌ها می‌بایست به خوبی طراحی و چاپ شوند تا بتوانند بر روی مشتری تاثیر بگذارند. برخی از کمپانی‌ها بر روی کیفیت چاپ و طراحی تمرکز نمی‌کنند و پتانسیل مربوط به این کتابچه‌های کوچک را نادیده می‌گیرند. در این‌جا تعدادی نکته مطرح شده که باید حین چاپ کاتالوگ مدنظر داشته باشید:
همان‌گونه که پیش‌تر ذکر کردیم، کاتالوگ‌ها برای معرفی محصولات و خدماتتان استفاده می‌شوند، پس باید کیفیت خوبی داشته باشند. به منظور حصول نتیجه‌ی درست، باید یک کمپانی چاپ کاتالوگ را به کار بگیرید تا برای شما محصولی باکیفیت ارائه کند. در این‌جا چند دلیل برای انتخاب کمپانی ما آورده شده است.

چاپ افست کاتالوگ ، تفاوت چاپ افست کاتالوگ با چاپ دیجیتال کاتالوگ ، چاپ و تیلبغات بهرنگ
سرعت در طراحی و چاپ کاتالوگ : ما بسیار در زمینه‌ی تحویل کالا حساس هستیم و حتی سرویس استاندارد تحویل ما نیز زمان زیادی را از شما نمی‌گیرد. شرکت ما جدیدترین فناوری چاپ را در اختیار دارد تا کاتالوگ‌های شما را طی چند روز چاپ نماید. اما اگر به صورت فوری به کاتالوگ احتیاج دارید، کافی است که در حین ثبت سفارش به ما بگویید. حتماً کار شما را در دسته‌ی فوری قرار داده و در سریع‌ترین زمان به آن رسیدگی خواهیم کرد.
قیمت خوب برای چاپ کاتالوگ : خدمات ما قیمتی خوب و شفاف دارند. شما چاپ با کیفیت را با نرخ بسیار پایین دریافت خواهید کرد، بدون این‌ که هیچ‌ گونه اغماضی در زمینه‌ی طراحی، رنگ‌ها، کیفیت کاغذ و پرداخت نهایی شود. ما همچنین سیستم صدور فاکتور شفافی داریم که باعث می‌شود با هزینه‌ها و مخارج مخفی طرف نباشید.
بعضی شرکت ها و موسسات برای طراحی و چاپ کاتالوگ خود از چند چاپخانه و دفتر تبلیغاتی استعلام قیمت گرفته و در نهایت کمترین قیمت رو برای انجام کار خود انتخاب میکنند . این شرکت ها پس از ملاحظه کیفیت کاتالوگ اماده خود متوجه میشوند کیفیتی که مدنظر داشتند با کیفیت کاتالوگ تولید شده بسیار متفاوت است آنجاست که متوجه اشتباه خود  در انتخاب مجری میشوند .  توجه داشته باشید که همیشه کمترین قیمت ملاکی برای انتخاب مجری کار نباید باشد و ملاک های بسیار مهم تری وجود دارند.
در زیر به چند مورد از این ملاک هایی که باید موقع انتخاب مجری مورد لحاظ قرار داد اشاره میکنم :
– همیشه سعی کنید نمونه کار شرکت یا چاپخانه را از نزدیک مشاهده بفرمایید بصورتی که یک نماینده از شرکت خود برای دیدن نمونه کار و اشنایی بیشتر با پرسنلی که قرار است کار شما را انجام دهند بفرستید .
– پس از دیدن نمونه کارهای آن شرکت یا چاپخانه و مطمئن شدن از کیفیت کار و مطمئن شدن در متخصص بودن پرسنل آن چاپخانه بعد قیمت رو ملاک برای انتخاب مجری  قرار دهید .
– در کار چاپ به هر ۴ صفحه A4 که در کنار هم قرار میگیرند یک فرم گفته می شود . برای محاسبه قیمت چاپ کاتالوگ از تعداد فرم های آن استفاده میکنند. قیمت چاپ هر فرم در هر چاپخانه با چاپخانه دیگر متفاوت هست .این قیمت در چاپخانه هایی که قیمت پایین را بیشترمورد لحاظ قرار می دهند و از دستگاه های قدیمی تر بهره میبرند  از ۷۰ الی ۸۰ هزار تومان شروع میشود و در چاپخانه های با دستگاه های بروزتر و کیفیت بالاتر تا فرمی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومان هم قابل تغییر است . پس میتوان نتیجه گرفت همیشه قیمت ملاکی برای انتخاب مجری کاره شما نیست و ملاک های مهم تری باید در این انتخاب اولویت قرار داده شوند.