طراحی کارت ویزیت

7

طراحی کارت ویزیت باعث بالا رفتن پرستیژ کاری شما می شود. داشتن یک کارت ویزیت حرفه ای همیشه یکی از دغدغه های افراد متخصص و خاص در شرکت ها بوده است. هرچقدر طراحی این کارت‌ویزیت‌ها حرفه‌ای تر انجام شود میتواند مخاطبان بیشتری را با خود همراه کرده و نگاه بسیاری را جلب خود کند.

همانطور که می دانید طراحی کارت ویزیت آنلاین نمیتواند خواسته بسیاری از این افراد حرفه ای را جلب کند چون میدانند کا را باید به متخصصان امر سپرد. طراحان کارت ویزیت در مجموعه ما بصورت تخصصی آماده ارائه بهترین طرح‌های کارت ویزیت نسبت به تخصص شما، برای شما هستند.

طراحی بوسیله نرم افزارهای گرافیک انجام می شود. طراحی کارت ویزیت شما یکی از مهمترین عوامل در ایجاد ارتباط با دیگر همکارانتان است. هرچقدر طراحی کارت ویزیت حرفه ای تر باشد میتواند تاثیر بسزایی روی مخاطب خود بگذارید . طراحی کارت ویزیت آنلاین یکی از ابزاری است که امروزه بسیاری از سایت ها در اختیار مشتریان خود قرار میدهد. طراحی و چاپ کارت ویزیت یکی از مهمترین عواملی است که اگر ایده ای در تولیدش باشد می تواند چشم های دیگران را به کارت ویزیت شما ذخیره کند.


طراحی کارت ویزیت از کجا شروع می شود؟

کارت ویزیت راحت‌ترین ابزار بازاریابی و تبلیغات از جهت سهولت جابجایی و جمع و جور بودن به حساب می آید. کارت ویزیت ها براحتی در جیب کت و کاپشن و شلوار و کیف پول و در داخل کشوی میز و کیف مدارک جا می گیرند. طراحی کردن یک کارت ویزیت قبل از چاپ آن میتواند بسیاری از اقدامات بازاریابی ما را تحت الشعاع خود قرار دهد؛ بدینصورت که باید در کنار تخصص در کارمان کارت ویزیتی حرفه‌ای طراحی و چاپ کرده باشیم که به مخاطبان خود عرضه کنیم. حساب کنید که فردی هر چقدر که متخصص که در کارش متخصص باشد ولی کارت ویزیتی ضعیف برای ارائه داشته باشد و شما در کنار تعریفی که از او می شود کارت ویزیت ضعیف او را ببینید چه حالتی پیدا می کنید؟

نکات مهم زیر که در طراحی کارت ویزیت باید حتما به آن توجه کرد را در نظر بگیرید.

ایده خوبی است که از قالب آماده کارت ویزیت استفاده کنید یا یک طراح حرفه ای برای طراحی کارت ویزیت استخدام کنید. اکثر سایت هایی که چاپ کارت ویزیت را انجام می دهند قالب ها آماده ای دارند. در اینجا چند دستورالعمل طراحی وجود دارد:

بگذارید بیشتر فضای کارت ویزیت خالی باشد

اطلاعات زیادی وجود دارد که میتوانید در کارت ویزیت خود جای دهید، اما بهتر است بیشتر فضای کارت را خالی بگذارید زیرا این کار باعث می‌شود تا خواندن اطلاعات کارت آسان تر باشد. قبل از اینکه شروع به طراحی کارت ویزیت خود کنید بهتر است زمانی را صرف تفکر برای کامل تر و خلاصه تر نوشتن مطالب کسب و کار خود بر روی کارت ویزیت کنید تا بیشترین اطلاعات را در حجمی کم به فرد مقابل ارائه دهید.

یک عکس از خود در کارت ویزیت قرار دهید

در حالی که به طور کلی پیشنهاد نمی‌شود تا از عکس در کارت ویزیت خود استفاده کنید، اما ما به شما این توصیه را می‌کنیم تا از یک عکس پرسنلی با توجه به کسب و کار خود در کارت ویزیت استفاده کنید (چهره را بسیار راحت تر از نام میتوان به خاطر آورد). برای این کار بهتر است از یک طراح حرفه ای بهره ببرید تا مطمئن شوید از یک عکس حرفه ای استفاده کرده اید. عکسی که برای نمایه LinkedIn استفاده می‌کنید یک گزینه عالی است.

طراحی ساده کارت ویزیت را حفظ کنید

از یک فونت استاندارد برای کارت ویزیت خود استفاده کنید و از استفاده چند فونت در کارت ویزیت به شدت اجتناب کنید. استفاده از یک فونت معقول و قابل خواندن در کارت ویزیت بسیار تاثیر گذار است، بسیاری از افراد به دلیل ریز بودن فونت استفاده شده در کارت ویزیت نمی‌توانند از آن بهره ببرند و آن را دور می‌اندازند.

استفاده از QR کد در کارت ویزیت

شما همچنین می‌توانید از QR کد در کارت ویزیت خود استفاده کنید تا افراد با استفاده از گوشی های هوشمند خود آن را اسکن کنند و به سایت مرتبط با کسب و کار شما هدایت شوند تا اطلاعات بیشتری از شما و کسب و کار شما بدست بیاورند.

در طراحی کارت ویزیت خود از حاشیه ها پرهیز کنید

هنگام طراحی کارت ویزیت ممکن است قرار دادن یک حاشیه به مذاق شما خوش بیاید و گمان کنید می‌توانید با قرار دادن یک  حاشیه در اطراف کارت ویزیت تیر خلاص را در ذهن مخاطب زده و نظر او را جلب کنید؛ اما در واقیعت اینگونه نیست! چرا که مانند اغلب دستگاه های برش موجود در بازار دستگاه برش کارت ویزیت نیز از درصد خطا برخوردار است.

اطلاعات شغلی شما باید برای فرد گیرنده روشن شود

امروزه افراد جویای کار فرصت دارند تا با بیش از یک اطلاع تماس اولیه که به طور سنتی از ابتدا با کارت های ویزیت همراه بوده است، ارتباط برقرار کنند. کارت ویزیت ارائه شده توسط کارفرمای شما شامل نام، عنوان شغلی، نام و نام خانوادگی کارفرما، شماره تلفن و آدرس ایمیل ایشان خواهد بود.

برای کارت ویزیت شخصی خود، شما می‌توانید عنوان شغلی و کارفرمای خود را ذکر نکنید. در عوض، از عناوین شغلی، شامل شرح گسترده ای از کار شما، مانند نویسنده، حسابدار، حرفه ای در بازاریابی، طراح و غیره نام ببرید. اگر از یک کارت دو طرفه استفاده می‌کنید، قادر خواهید بود اطلاعات اضافی را در پشت کارت ویزیت در اختیار کارفرما قرار دهید و از شلوغ کردن قسمت رویی کارت ویزیت جلوگیری کنید.

حتما لینک های شبکه های اجتماعی خود را وارد کنید

قرار دادن آدرس پروفایل LinkedIn تان در کارت ویزیت فرصتی برای نمایش موفقیت ها و توصیه ها فراهم می‌کند. یک لینک به وب سایت شخصی کسب و کار شما نیز می‌تواند اطلاعات حرفه ای را انتقال دهد. برای بسیاری از زمینه های حرفه ای، یک لینک به سایت نمونه کارها می‌تواند راه موثر برای نمایش طرح ها، نوشته ها و یا پروژه های دیگر باشد که به کارفرمایان آینده نگر نشان می‌دهد که شما مناسب برای کار و هدف آنها هستید. مطمئن شوید هر کدام از لینکهایی که انتخاب می‌کنید که در کارت ویزیت خود قرار دهید، کوتاه و آسان باشد و می توان سریع آن را در مرورگر تایپ کرد.

افزودن یک بند را در نظر بگیرید

برخی از افراد بسته به شغل و سمتی که دارند از شعارهایی در پشت کارت ویزیت خود استفاده می‌کنند، مانند «مشاور فناوری با درک پیشرفته از استراتژی های شبکه و خوش سابقه در تکمیل پروژه ها با صرفه جویی در بودجه». برخی از افراد از سمت پشت کارت برای نوشتن سه تا پنج مهارت اصلی و یا دانش خود استفاده می‌کنند.

فکر می‌کنید که شعار و یا مهارت های عالی خود را به گونه ای طراحی کرده اید تا برای خواننده آن شعار یا مهارت مانند یک سخرانی تمام ویژگی های شما را برای شخص روشن سازد. شما در اصل می‌خواهید تمام مهارت ها خود را در زمینه های مختلف در یک رویداد با افراد به اشتراک بگذارید تا آن افراد با قابلیت های شما به طور کامل آشنا شوند.


طراحی کارت ویزیت اغلب به چه صورت انجام می شود؟

طراحی کارت ویزیت اغلب به چه صورت انجام می شود؟

طراحی کارت ویزیت اغلب با نرم افزار های گرافیکی از جمله کورل ، فتوشاپ و ایلیستریتور انجام پذیر است اما استفاده از ابزار یکی از ارکان موفقیت در طراحی کارت ویزیت است و میتوان طراح کارت ویزیت و ایده ای که در سر دارد را یک از عوامل اصلی موفقیت در طراحی یک کارت ویزیت موفق دانست. طراحی کارت ویزیت نسبت به شغل و کسب و کار هر فرد متفاوت است و باید دقت شود رنگ ها و نوشته ها و علائم گرافیک نسبت به آن کسب‌و‌کار به درستی انتخاب شود..
باید در انتخاب کد های رنگی توجه داشت و از مود CMYK برای کارهایی که قرار است با چاپ افست چاپ شوند استفاده کرد. در ضمن رزولوشن فایلی که طراحی می شود باید ۳۰۰ dpi قرار بگیرد و در آخر از خروجی jpg  استفاده شود .در ضمن باید متذکر شویم که برای برش کارت ویزیت از هر طرف حدوده ۵ میلیمتر باید فاصله قرار بگیرد تا نوشته ها و علائم و عکس‌های مهم در آخر که برش می خورند توسط تیغ برش، برش داده نشوند.


اصول اولیه طراحی کارت ویزیت

بدون اطلاع داشتن درباره پایه‌ترین اصول و مراحل کارتان نمی‌توانید طراحی کارت ویزیت را شروع کنید. با اطلاع داشتن از موارد زیر می‌توانید کارت ویزیت خود را به بهترین شکل طراحی کنید:

سایز کارت ویزیت : به‌صورت معمول سایز کارت‌های ویزیت برابر ۸۴*۵۵ میلی‌متر است، اما می‌توان با پرداخت هزینه‌ای بیشتر آن را در ابعاد کوچک‌تر یا در صورت لزوم بزرگ‌تر نیز چاپ کرد

جنس کارت ویزیت : شما می‌توانید با انتخاب جنس‌های مختلفی غیر از مقوا، کارت ویزیت خود را متفاوت‌تر کنید، چوب، فلز، پلاستیک و … همه می‌توانند برای این هدف مورد استفاده قرار گیرند. با انتخاب جنسی متفاوت می‌توانید کارت خود را بسیار به‌یادماندنی و تأثیرگذار کنید. گاهی می‌توانید از چیزهایی چون حافظه‌های فلش و … نیز برای این کار بهره بگیرید. به این شکل کارت شما مورد استفاده دائم قرار می‌گیرد و هیچ‌وقت اسم شما از جلوی چشم مشتریان کنار نمی‌رود.

برش‌ها : برش خوردن کارت‌ها در چاپخانه‌ها لزوماً نباید مستطیلی و مستقیم باشد. شما می‌توانید طرح کارت خود را متفاوت بزنید و یا حتی در میانه‌های کارت خود برش‌های مختلفی داشته باشید. لازم به ذکر است این موارد موجب بالا رفتن هزینه‌ها باشد. اما اگر حاضرید برای بیشتر به چشم آمدن کمی هزینه کنید پس این راهکار می‌تواند هیجان‌انگیز باشد.

رنگ و طرح : رنگ‌های مات، براق، اکلریک، تک‌رنگ و چندرنگ در کنار هم، با انتخاب صحیح هرکدام از این موارد می‌توانید کارت ویزیت خود را بهتر طراحی کنید. همچنین طرح‌هایی که بر روی کارتتان استفاده می‌کنید بهتر است متفاوت و خلاقانه باشند. اگر شغل شما ایجاب می‌کند که کمی متفاوت‌ و آزادانه‌تر عمل کنید از چیزی نترسید و ریسک‌پذیر باشید. استفاده از رنگ های شلوغ می توان در چاپ کارت ویزیت برای شما دردسر ساز شود پیشنهاد می شود در انتخاب طرح مورد نطر خورد برای چاپ کارت ویزیت دقت لازم را به عمل آوردید. همان‌طور که قبلاً گفته شد تأثیر اولیه همیشه ماندگار است!

بیشنر بخوانید : کارت ویزیت چیست؟ 

نکاتی مهم در طراحی و چاپ کارت ویزیت

کارت ویزیت که طراحی خوب و درستی داشته باشد باعث می‌شود که شما در میان هزاران کارت ویزیت و رقیب کاری به چشم بیایید. با وجود اینکه امروزه استفاده از کاغذ در کارهای دفتری روبه کاهش گذاشته است اما این جریان درباره‌ی کارت‌های ویزیت اتفاق نیفتاده است و کارت‌های ویزیت از اهمیت بالایی برخوردار هستند. تأثیر اولیه همیشه ماندگارترین است. به همین علت داشتن کارتی که نه ‌تنها نشان‌دهنده کار و شخصیت شما است، جذاب، تأثیرگذار و به‌یادماندنی باشد بسیار مهم است.

کارت ویزیت یکی از مهم ترین ابزارهای بازاریابی است. شما کارت ویزیت خود را به مشتریان احتمالی میدهید تا اطلاعات لازم را برای تماس با شما داشته باشند. همچنین می توانید آن را داخل نامه ها بگذارید تا خودتان و کارتان را به دیگران معرفی کنید. مهم نیست که چه استفاده ای از کارت ویزیت خود می کنید، مهم این است که این کارت باید حرفه ای، خوانا و جذاب باشد و به مشتریان کمک کند به خاطر بیاورند که شما چه خدماتی ارائه می دهید و چرا باید به سراغ شما بیایند. کارت ویزیت باید معرف و نماینده خوبی نزد مشتریان احتمالی شما باشد؛ بنابراین در طراحی کارت ویزیت نهایت دقت و توجه را به عمل آورید. هر چند توجه به تمامی نکات برای طراحی روی یک تکه مقوای کوچک چندان ساده نیست، اما امکان پذیر است. در ادامه، پیشنهاداتی برای طراحی یک کارت ویزیت ارائه شده است.

  • آرم یا لوگو در طراحی کارت ویزیت

از یک طراح حرفه ای لوگو بخواهید تا آرمی برای حرفه شما طراحی کند. لوگو باید قابل پیاده شدن روی کارت ویزیت، سربرگ، بروشور، و وب سایت شما باشد. به خاطر داشته باشید که جهت نگارش نام خود در کارت ویزیت از فونت هایی استفاده کنید که منحصرا متعلق به شرکت شما باشند.

  • شعار تبلیغاتی در طراحی کارت ویزیت

شعار تبلیغاتی خود را روی کارت ویزیت بنویسید و فراموش نکنید که شعارهای شرکت های مدرن، مشتری محور است نه محصول محور. شعار باید ساده، کوتاه، مختصر، قابل به یاد سپاری، و ترجیحا دارای وزن و ریتم باشد. پشت کارت ویزیت جای خوبی برای درج شعار تبلیغاتی است.

  • وب سایت و پست الکترونیکی در طراحی کارت ویزیت

اگر نگران ارسال پیام های تبلیغاتی هستید، می توانید دو آدرس ایمیل داشته باشید که یکی را روی کارت ویزیت بنویسید و دیگری را برای کاربردهای شخصی استفاده کنید و فقط به برخی همکاران و دوستان مطمئن خود بدهید. پشت کارت ویزیت جای مناسبی برای درج نشانی وب سایت است.

  • شماره تماس در طراحی کارت ویزیت

شماره تماس و نشانی شرکت را ذکر کنید. دقت کنید که در این نشانی به شرکت یا سازمان دیگری اشاره نشود. بین بخش های مختلف نشانی و شماره تماس از نشان گذاری های مناسب استفاده کنید.

  • نام و سمت صاحب کارت ویزیت

نام و نام خانوادگی و مسئولیت شما باید در چاپ کارت ویزیت درج شده باشد. پیشنهاد می شود در سطر اول نام، و در سطر دوم مسئولیت خود را ذکر کنید. از نوشتن عناوینی مانند ریاست، معاونت، و مدیریت خودداری کنید؛ چرا که این عناوین معرف واحد سازمانی است نه مسئولیت فردی.

چاپ کارت ویزیت را می توان در تیراژهای بالا انجام داد. وجود تکنولوژی چاپ دیجیتال، این امکان را به شما می دهد که کارت ویزیت خود را در حتی یک نسخه نیز چاپ کنید. در این صورت خودتان می توانید با یک پرینتر جوهر افشان و کاغذ مرغوب این کار را انجام دهید.

  • خوانا بودن کارت ویزیت

از طراح خود بخواهید که در نوشتن مطالب روی کارت ویزیت از یک فونت بزرگ استفاده کند. رنگ نوشته ها باید از رنگ زمینه کارت متمایز باشد. فراموش نکنید که کارت ویزیت شما یک اثر هنری نیست، بلکه ابزاری جهت معرفی شغل و حرفه شما است و باید بتواند تصویر خوبی از شرکت و شما در ذهن مشتری ایجاد کند. مطمئن باشید که اگر طرف مقابل نتواند اطلاعات شما را از روی کارت بخواند، یک مشتری را از دست داده اید.

  • تمایز در طراحی کارت ویزیت

شما می توانید با استفاده از رنگ های درخشان، طرح های خلاقانه، و چاپ کارت ویزیت روی کاغذهایی با جنس متفاوت کاری کنید که کارت ویزیت شما کاملا متمایز از دیگر کارت ها به نظر برسد.

  • رنگ در طراحی کارت ویزیت

به راز پنهان رنگ ها دقت کنید، آنها معمولا معنا و مفهوم متفاوتی در خود دارند. بهتر است سری به کتاب های روانشناسی رنگ بزنید.

  • تصمیم‌ گیری درباره‌ی شکل کلی کارت ویزیت

شما می‌توانید با وارد کردن ارزش‌های برندتان در طراحی کارت ویزیت خود آن را ویژه و مخصوص به خود کنید. برای این کار می‌توانید به مشتریان خود فکر کنید. دوست دارید چگونه آن‌ها را تحت تأثیر قرار دهید؟ با توجه به این موضوع تمام رنگ‌ها، طرح‌ها، فونت‌ها و حتی عکس‌هایی که در کارت ویزیتتان به کار می‌گیرید باید بر اساس ارزش‌ها و ویژگی‌های مارکتینگ شما استفاده شوند تا بتوانند شما را از دیگران متمایز کنند.

اگر کمپانی شما تماماً در کار تجارت است، کارت شما نیز باید به همین شکل باشد. با بهره‌گیری از طراحی‌های کلاسیک همراه با ظاهری مینی مال و فونت‌های ظریف و رنگ‌های شیک می‌توانید به کارت ویزیتی هماهنگ با عملکرد کمپانی خود دست یابید. اگر در شرکت شما کارهایی خلاقانه‌تر یا هنری و جالب انجام می‌گیرد، آزادی عمل شما در طراحی کارت ویزیت بیشتر می‌شود. شما می‌توانید از عکس‌های جسورانه‌، رنگ‌های جذاب، شکل‌های غیرمعمول و حتی کمی شوخ‌طبعی برای رساندن پیام خود به دست مشتریان استفاده کنید.

  • پرداخت نهایی کارت ویزیت

این قسمت از مراحل مهم کار است که کارت شما را به بهترین شکل ارائه می‌کند. با اهمیت دادن به پرداخت نهایی شما می‌توانید مواردی که از قبل فراموش کرده بودید و یا چیزهایی که تنها در مرحله آخر می‌توان به کار اضافه کرد را در کارت خود جای دهید. در پرداخت نهایی کار شما می‌توانید چیزهای مختلفی را به کارت ویزیت خود اضافه کنید چیزهایی از قبیل بافت متفاوت یا نقاط براق اشعه بنفش که باعث برجسته شدن کارت شما می‌شوند.

  • قرار دادن اطلاعات صحیح در جای صحیح

بسیاری از افراد بعد از دیدن کارت‌های ویزیت و حتی تحسین طراحی آن بدون اینکه اطلاعات پشت کارت را ببینند، آن را دور می‌ریزند و یا آن را درون جیب و کیف‌‌های خود قرار می‌دهند و دیگر آن را نگاه هم نمی‌کنند. به همین علت بسیاری از طراحان بر این باورند که اطلاعات حیاتی را بر روی کارت درج کنید و جزئیات دیگر را در پشت کارت. اینکه چه اطلاعاتی به مشتریان خود می‌دهید بسیار مهم است زیرا که اطلاعات کم موجب می‌شود آن‌ها به‌خوبی ندانند که خدمات شما چیست و اطلاعات بیش‌ازاندازه هم مانند این است که بخواهید به‌زور خود را به آن‌ها قالب کنید.
با توجه به نکاتی که در این مقاله به شما گفته شد بهترین توصیه این است که به فکر راهکارهای خلاقانه و ایده‌های جدید در ساخت کارت ویزیت خود باشید و سعی کنید کارت ویزیت خود را در ذهن مشتریان خود ماندگار کنید.

  • در طراحی و چاپ کارت ویزیت لوگوی خویش را بعنوان یک عنصر مهم به کار‌گیری نمایید چراکه وسیع‌ترین عنصر در کارت ویزیت است .
  • طراحی کارت ویزیت را ساده انجام دهید و المان های روی آن را خیلی بولد و با رنگ های مختلف طراحی نکنید .
  • در طراحی کارت ویزیت باید سایز فونت مناسب باشد که بعد از چاپ کارت ویزیت براحتی خوانده شود .
  • در طراحی کارت ویزیت حتما از یک یا دورنگ اصلی استفاده کنید .
  • کارت ویزیت هایی که از افراد مختلف میگیرید حتما مشاهده کنید و اطلاعات افراد و داده‌های آن را پس از بررسی به ذهن بسپارید . اگر خوب بود شما هم در طراحی و چاپ کارت ویزیت خود از آن ها استفاده کنید .
  • نسبت به سلیقه مشتری روکش روی کارت ویزیت ( سلفون یا لمینت ) را به آن ها پیشنهاد دهید و در آخر تجریه خود را لحاظ کنید .
  • کارت ویزیت جزء طرح بازاریابی کمپانی شماست، از این رو، کارتی را پباده سازی و چاپ نمایید تا نمایان‌گر کمپانی شما به مخاطب شما باشد. کارت ویزیت خوب و عالی به تنهایی نمیتواند شرکت شما را به مشتریان معرفی کند و کارت ویزیت باید در کنار معرفی که شما انجام میدهد، بازاریابی شرکت شما را انجام دهد . انتخاب درست طرح کارت ویزیت و نوع و جنس کارت ویزیت نمایانگر سلیقه شرکت شماست .
  • در شرایطی‌ که کار شما در بازار لوازم بازی و بازی های خردسالان باشد، باید در طراحی کارت ویزیت خود از رنگ هایی که مناسب سن کودکان است استفاده کنید. در صورتی که مشاور کسب و کار هستید باید در طراحی و چاپ کارت ویزیت خود از رنگ هایی که باعث اعتماد در مشتریان می شود استفاده کنید.

۱۰ اشتباه رایج که در طراحی کارت ویزیت های تجاری ممکن است رخ بدهند

تا به حال به این فکر کرده اید که یک کارت ویزیت تجاری چقدر می تواند در کسب و کار شما موثر باشد؟ آیا با وجود داشتن کارت ویزیت تجاری هنوز هم به نتیجه دلخواه نرسیده اید؟ در این پست می خواهیم به  بررسی اشتباهات رایج در کارت های ویزیت های تجاری از دید Tim Tyrell Smith بپردازیم.

برای نوشتن این پست من ۱۰ عدد کارت ویزیت تجاری تصادفی را از بسته ای که هفته ی پیش دریافت کرده بودم برداشتم. در نتیجه می دانید که برای اینکار نیازی نبود که زیاد جست و جو کنم.

اگر اماده هستید کارت های ویزیت تجاریتان را بیرون بیاورید و آن را روی میز نزدیک رایانه خود بگذارید.خودکار یا ماژیکتان را حاضر کنید و آماده شناسایی اشتباهاتتان باشید.

اینجا ۱۰ اشتباه رایج مردم درباره ی طراحی کارت های ویزیت تجاری را بررسی می‌کنیم :

اندازه کوچک فونت در طراحی کارت ویزیت های تجاری

بعضی از ما بینایی خیلی خوبی داریم اما اگر اینطور باشد که خواندن نوشته ها و شماره های روی کارتتان طول بکشد شما فقط به خودتان دردسر داده اید. چون بیشتر ما خوب نمی‌بینیم. پس امروز یا قبل از اینکه چاپ کارت ویزیت خود را انجام دهید، طراحی کارت ویزیت خود را به افراد مختلفی نشان بدهید و این سوال را بپرسید که آیا می توانید به من بگویید اینجا چه چیزی نوشته است؟

کاغذ براق

یک راه برای کاربردی و خاطره انگیزتر کردن کارت ویزیت شما یادداشت کردن نکته ای روی کارت قبل از ترک کردن شماست. اما اگر شما از سلفون بر روی کارتتان استفاده کنید نوشتن روی آن را سخت خواهید کرد. کارت شما بدون سلفون کثیف میشود؟ بله ! اما من ترجیح میدهم که بتوانم روی کارت بنویسم و از شما بخواهم که کارت تجاری را بیرون از کیف پولتان نگهدارید.

رنگ روشن فونت

من قبلتر به اندازه ی فونت اشاره کردم اما در این قسمت می خواهم درباره ی رنگ فونت و همینطور کنتراست آن بگویم . اگر شما از کارتی که دارای فونت خیلی روشن (برای مثال توسی) استفاده میکنید یا اینکه رنگ فونت خیلی نزدیک به رنگ کارت شماست واضح است که من نمیتوانم آن را درست بخوانم و در نهایت بر حسب تصادف به آدرس ایمیل دیگری پیام می فرستم و با شماره ی اشتباه تماس می گیرم و یا کلا دست از این کار می کشم.

طراحی ناسازگار طراحی کارت ویزیت های تجاری با وب سایت

چه کسب و کار شما فقط خودتان باشید یا شما و ۱۰۰ نفر دیگر داشتن کارتی که بتواند ظاهر و احساس کار شما را یکپارچه کند خیلی با ارزش است. چنانچه شما وب سایت دارید یا فروشگاه و یا یک خط محصول یا کلا هرچیز دیگری به نظرتان بهتر نیست کارت ویزیت تجاری شما استوارتر به نظر برسد؟ بیشتر ما پول کافی نداریم که هرروزه هزاران نفر را به  سمت فروشگاه یا وبسایتمان جذب کنیم اما شما میتوانید با خلاقیت بیشتر از طریق یکپارچه کردن مواد بازاریابی که در اختیار دارید در به رسمیت شناختن نام تجاری خود موثرتر عمل کنید.

نداشتن لینک شبکه های مجازی

چنانچه شما در فیسبوک، توییتر و یا یوتیوب هستید که مردم را به سمت کسب و کار خود جذب کنید، آیا بهتر نیست که لینک این سایت ها را به کارت تجاری خود اضافه کنید؟ این یه راه عالی برای تشویق کردن طرفدارها و دنبال کننده هاست. برای نمونه اجازه دهید مردم شما را در سایت های مختلف پیدا کنند. اگر  فکرمی کنید جای کافی برای این کار ندارید مورد ۱۰ را مطالعه کنید.

کارت های تجاری بدون ادرس ایمیل و وبسایت یا دارای ایمیل بد

شگفت آور است ! من ۲ کارت بدون آدرس ایمیل و ۱ کارت بدون آدرس وب سایت پیدا کردم که فقط شماره تلفن داشتند. چه اتفاقی می افتد اگر من آمادگی برخورد حضوری یا زنده با شما را نداشته باشم؟ همیشه جای کافی برای قرار دادن یک پروفایل وجود دارد . وب سایت ندارید؟ پس از پروفایل linkedin استفاده کنید (البته از آنجایی که در linkedin  کم کار نیستید). در نتیجه دو کارت با طراحی لوگوی زیبا وجود دارد که نام تجاری شما و ادرس  gmail در آن ادغام شده است.

چاپ روی کاغذ با کیفیت پایین

من دوستی داشتم که مشاور کسب و کار بود.او در ۵ مورد از خدماتش متهم شناخته شده بود . اخیرا که کارت تجاری او به دستم رسید نا امیدانه کارت را برداشتم و در یک بررسی سریع متوجه کیفیت خیلی پایین کاغذی که برای کارت استفاده کرده بود شدم. نام تجاری شما برای مردم اهمیت دارد. همینطور اغلب تاثیرات اولیه به چیزاهایی مانند کارت تجاری مرتبط است..فکر میکنید من ۱۰۰۰۰ دلار به کسی که از کاغذ های بی کیفیت استفاده می کند میدهم؟ شما چطور؟ حاضر به انجام چنین کاری هستید؟

 به اشتراک گذاشتن بیش از حد اطلاعات

بعضی از کارت های تجاری دارای حجم زیادی از اطلاعاتی هستند که شما واقعا نمیدانید باید از کجا شروع کنید.یک کارت تجاری مکان مناسبی برای آسانسور زمین شما نیست.بلکه مکانی برای جلب کردن مردم به سمت کسب و کار شما از طریق راهنمایی کردن آنها درباره کار و خدمات شماست..ایا شما انتظار بیشتری از کارت خود دارید؟

نبودن شعار و وعده ی برند روی کارت های تجاری

هر شخص، شرکت، ارگان یا غیرانتفاعی نیاز به یک تعهد درست و قانع کننده دارد. از این طریق شما به کل ماجرا پی می برید و اینکه چطور به این قضیه ربط دارید یا شاید ندارید.بدون داشتن یک وعده تبلیغاتی کارت شما به یک کارت ارتباطی تبدیل می شود که هیچ هیجانی برای مردم ندارد. هنوز باور ندارید که چقدر به  وعده دادن در نام تجاری خود نیاز دارید؟

استفاده نکردن از پشت کارت

من به فضاهای سفید باور دارم. یک فضای سفید اطراف محتوی کارت شما باعث خوانش راحت تر آن خواهد شد.به همین دلیل است که همیشه پیشنهاد می کنم از پشت کارت هم استفاده کنید. چنانچه تعهد برندتان را در پشت کارت قرار دهید می توانید کارت را به سمتی که قول برند در آن ذکر شده به دست دیگران بدهید و با صدای بلند تعهد خود را برای شان بخوانید.


در طراحی کارت ویزیت عکاسی باید به چه نکاتی توجه کرد

داشتن کارت ویزیت خوب برای هر عکاس که به دنبال برند سازی می باشد ضروری است. تصمیماتی مانند سبک فونت،رنگ، تصاویر و غیره باید همه در طراحی کارت ویزیت تان نقش داشته باشد. اگر می خواهید مشتریتان را رشد دهید اما مطمئن نیستید که با کارت ویزیت خود شروع کنید، راهنمای زیر می تواند به شما کمک کند که مشتری پایدار به وجود آورید.

کارت ویزیت عکاسی و نکات طراحی آن

کارت ویزیت شما باید عناصر خاصی را برای حفظ منافع مشتریان بالقوه ترکیب کند. برای توسعه یک کارت ویزیت چشمگیر، به موارد زیر توجه کنید:

نمایش سبک عکاسی شما

آیا در زمینه خاص از عکاسی تخصص دارید؟ شما باید با نام تجاری، تصاویر، یا موضوع مرتبط با آن آشنا باشید. به عنوان مثال،اگر شما یک عکاس عروسی هستید می توانید عکس های اخیر خود را در روی کارت نمایش دهید تا مشتری شما بتواند سبک عکاسی شما را ببینند. البته اگر حرفه شما عکاسی در طبیعت است می توانید از عکس های کوه و جنگل استفاده کنید.

در طراحی کارت ویزیت عکاسی فونت ساده انتخاب کنید

طراحی کارت ویزیت عکاسی با فونت های هنری می تواند هنر عکاسی شما را زیر سوال ببرد پیشنهاد ما به شما استفاده از فونت ساده است. مخلوط کردن فونت خوب است اما مطمئن شوید که فونت قابل خواندن است ب فونتی که برای نوشتن اطلاعات تماس استفاده می کنید حتما قابل خواندن باشد و این نکته در طراحی از اهمیت بالایی برخوردار است.

استفاده از رنگ عاقلانه

استفاده درست از رنگ واقعا می تواند کارت ویزیت تان را برجسته کند. مهم نیست که چطوری از رنگ استفاده کنید. به عنوان مثال، شما می توانید بر روی هر گرافیکی که با کمی رنگ انتخاب کرده اید را استفاده کنید. در طراحی اضافه کردن رنگ به لوگو یا نام شرکت کارت را کامل می کند. البته به این نکته توجه کنید که قوانین هارمونی رنگ را رعایت کنید. بنابراین از رنگها برای مهمترین عناصر طراحی استفاده کنید.

استفاده از بافت جالب یا جنس کارت

جنس های ضخیم و کارت های سنگین حس اعتماد و حرفه ای بودن را نشان می دهند. می خواهید کارت ویزیت که به مخاطب خود می دهید آن را در کیف پول نگه داری می کند اگر جنس کارت ویزیت شما ار بقیه جنس ها متفاوت باشد پیدا کردن آن هم راحت است. به همین ترتیب، داشتن قلم برجسته یا کاغذ بافت نیز در  چاپ کارت ویزیت شما را از بقیه جدا می کند.

در طراحی کارت ویزیت عکاسی زیبایی خود را با لوگو نمایش دهید

شما لازم نیست که یک طراح گرافیک باشید تا بتوانید بر روی کارت های کسب و کار خود تاثیر بگذارید. شما می توانید طرح ساده را به لوگو تجاری سفارشی خود تبدیل کنید.یک نقاشی ساده می تواند نام تجاریتان را با دست خط خود نشان دهید. اطلاعات ساده و شخصی مشتریان را جذب خواهند کرد.

طراحی برش سفارشی

کسب و کارتان عکاسی متفاوتی از رقبای شما است.می توانید با طراحی کارت ویزیت سفارشی و یک برش منحصر به فرد از رقبای خود پیشی بگیرید.کارت ویزیت شما می تواند شبیه یک دوربین عکاسی عمل کند. گزینه های زیادی برای این نوع طراحی وجود دارد.

در طراحی کارت ویزیت عکاسی از روش های نوین استفاده کنید

دو راه عالی برای ایجاد کارت ویزیت که بدون درخشش و حالت های ساده وجود دارد . چاپ کارت ویزیت لمینت UV موضعی یکی از فناوری هایی است که نگاه مشتری های شما را جذب می کند. در طراحی این نوع کارت ویزیت هرجایی از طرح را دوست داشتید به صورت موضعی چاپ می کنید.

چاپ کارت ویزیت لمینت استخوانی که هم به صورت ساده هم به صورت طلاکوب و این یک تجربه شیرین برای مخاطبان شما که ظاهر کلاسیک و حرفه ای می دهد.

شامل یک کد QR

امروزه هر کس گوشی هوشمند دارد.استفاده از کد QR را هم میداند. اسکن کد و یافتن اطلاعات تماس شما را راحت می کند. مزیت که کد QR دارد این است که تمام مشخصات هر زمان که لازم شد عوض کنید. درج کد در کارت به مشتریان شما ثابت می کند که از تکنولوژی آگاه هستید.

با تیم طراحی حرفه ای کار کنید

همه این پیشنهاد ها برای طراحی کارت ویزیت بود ولی هیچ موقع از تجربه طراحان هم راحت رد نشید به توصیه های آنها گوش کنید. طراحی کارت ویزیت برای عکاسان از این نظر مهم و قابل اهمیت است که گوشه هنرشان را به تماشا می گذارند.


۹ نکته مهم که بهترین طراحان کارت ویزیت آن را رعایت می کنند!

طراحی کارت ویزیت یکی از مهمترین اقدامات هر کسب‌و‌کار پس از شروع آن است. استفاده از بهترین طراحان کارت ویزیت به شما کمک می کند که بازدهی آن کارت ویزیت چند برابر شود. چاپ کارت ویزیت مثل چاپ کاتالوگ اغلب بوسیله چاپ افست انجام می‌شود و طراح کارت ویزیت باید بر طراحی برای چاپ افست تسلط لازم را داشته باشد.  اگر شما هم در شروع کسب‌و‌کار خود هستید و نمی‌توانید هزینه زیادی برای طراحی کارت ویزیت خود خرج کنید، میتوانید با رعایت ۹ نکته پیش رو خودتان طراحی کارت ویزیتتان را به بهترین نحو انجام دهید.

۱. حتماً کارت ویزیت‌­های کسب­‌وکارهای مختلف را بررسی کنید

اگر احساس می­کنید که ایده‌­های خوبی برای طراحی و چاپ یک کارت ویزیت مؤثر ندارید، اصلاً نگران نباشید. تنها کافی است که نمونه­‌های مختلفی از کارت ویزیت­‌هایی را که همکاران و حتی دیگر شرکت‌­ها تهیه کرده‌­اند را بررسی کنید و طراحی­‌های منطبق با سلیقه خود را از میان آنها دست­چین کنید. همچنین حتماً توجه داشته باشید که هیچ کارت ویزیتی را نمی­توان بهترین نامید. پس هرچه بیشتر این بررسی را انجام دهید، نتیجه بهتری حاصل خواهد شد. از طرفی، برای کسب نتیجه بهتر، کافی است برگه‌­ای تهیه کنید و بر روی آن، نکات مثبت و منفی مربوط به هر کارت ویزیت را ذکر کنید.

  • کارت ویزیت رقبا را به طور ویژه بررسی کنید

در میان شرکت­‌های مختلف، تمرکز اصلی خود را بر روی کارت ویزیت شرکت­های رقیب صرف کنید. بررسی کنید که آیا وجه مشترکی بین آن­ها وجود دارد یا نه. همچنین کارت ویزیت کدام یک از آن­ها بهتر است و چرا، و کدام ویژگی­های آن سبب شد که شما به سمت آن جلب شوید.

  • از تقلید مستقیم خودداری کنید

ممکن است آن­قدر مجذوب یک یا چند کارت ویزیت شوید که تصمیم یگیرید طراحی آن­ها را تا حد زیادی برای کار خودتان استفاده کنید. در این موارد حتماً توجه داشته باشید که یک طرح تقلیدی هیچ­گاه به اندازه نمونه اصلی به موفقیت دست پیدا نمی­کند. پس بهتر است از طرح­‌های بقیه تنها در حد الهام گرفتن استفاده کنید و همواره وجه تمایزی برای کارت ویزیت خود قائل شوید.

۲. کارت ویزیتی طراحی کنید که با سایر محصولات تبلیغاتیتان همخوانی داشته باشد.

بیشتر کسب­‌وکارها، تنها به استفاده از یک کالای تبلیغاتی مانند کارت ویزیت اکتفا نمی­کنند و از مجموعه‌­ای از انواع تبلیغات، مانند چاپ بروشور، پوستر و همچنین تبلیغات دیجیتال استفاده می­کنند. اگر شما هم جزو این دسته هستید، پیش از چاپ کارت ویزیت حتماً توجه داشته باشید که طراحی آن با سایر طراحی­‌هایی که پیشتر برای تبلیغات استفاده کرده‌­اید، متناسب باشد. چرا که این امر جدیت شما را در کارها می­رساند و باعث می­شود که مخاطب مطمئن شود که شما حواستان به تمام جوانب هست و بنابراین راحت­تر به شما و محصولات و خدماتتان اعتماد کند.

۳. از اصول بنیادین طراحی کارت ویزیت پیروی کنید

در طراحی کارت ویزیت هم مانند طراحی هر محصول چاپی دیگری، باید از یک سری اصول کلی پیروی کرد. برای مثال، طراحی بهتر است به نحوی باشد که حداقل ۵ میلی متر از حاشیه کارت ویزیت خالی باشد، متن­‌های موجود کاملاً خوانا باشد و از رنگ­‌های پس زمینه مناسب برای نگارش متن­‌ها استفاده شود. از سوی دیگر، اگر قصد ایجاد یک کارت ویزیت کاملاً منحصر به فرد را دارید و می­خواهید عناصر مختلفی را در داخل آن استفاده کنید، بهتر است از یک شبکه­‌بندی کمکی استفاده کنید تا از هم­ترازی المان­‌های مختلف مطمئن شوید. البته این شبکه نیازی نیست که در چاپ نهایی، بر روی کارت ویزیت نمایان باشد.

۴. با توجه به نیاز خود و سلیقه مخاطب، بهترین شکل و اندازه کارت ویزیت را انتخاب کنید

هرچند در بخش قبلی گفتیم که کارت ویزیت­‌های مرسوم، به شکل مستطیلی است و ابعادی در حدود ۹۰ در ۶۰ دارد، اما این به آن معنا نیست که کارت ویزیت شما هم باید دقیقاً همین طور باشد. با توجه به نوع کسب­‌وکار شما، تصاویر، طرح‌­ها و متونی که قرار است درج شود و همچنین سلیقه مخاطب، کارت ویزیت شما می­تواند شکل­ها و اندازه‌­های متفاوتی داشته باشد. با این حال، هرچند بهتر است که با بررسی و مطالعه، بهترین پیکربندی را برای کارت ویزیت خود انتخاب کنید، اما به هر حال اگر چندان قصد سنت­‌شکنی ندارید، توصیه می­کنیم که شما نیزی مانند بسیاری دیگر از کسب­‌وکارها، نوع مستطیلی را انتخاب کنید.

۵. یک طراحی ساده برای کارت ویزیت مناسب­تر است

معمولاً کسانی که به تازگی طراح شده‌­اند، این طور تصور می­کنند که طراحی ساده، کسل کننده است. اما تجربه نشان داده است که این تصور اشتباه است. بلعکس، طرح‌­های ساده با فضای خالی زیاد، به این خاطر که یک فضای تنفس نسبتاً بزرگ را در اختیار مخاطب قرار می­دهد، به ماندگاری و اثربخشی نام و پیام کسب­‌وکار شما بیشتر کمک می­کند و نگاه مخاطبان را راحت­تر جلب می­کند.

۶. عناوین و راه­های ارتباطی را حتماً در کارت ویزیت ذکر کنید

فارغ از نوآوری­‌هایی که می­توان در طراحی کارت ویزیت انجام داد، مواردی وجود دارد که تمام کارت ویزیت­ها بهتر است که شامل آن­ها باشند. از این جمله، می­توان نام­‌ها و راه­های ارتباطی مختلف را برشمرد. البته این موارد برای کسب­‌وکارهای مختلف می­تواند متفاوت باشد. با این حال، موارد زیر را می­توان در کارت ویزیت ذکر کرد.

  • نام شرکت
  • نام مدیر عامل
  • عنوان شغلی (برای مثال: آژانس مسافرتی)
  • راه­های تماس : شماره تلفن، ایمیل، آدرس، صفحات موجود در شبکه ­های اجتماعی

۷. یک شعار تبلیغاتی مناسب برای کارت ویزیت در نظر بگیرید

یک شعار تبلیغاتی مناسب، عبارتی است که به روشنی و اختصار، کسب­‌وکار شما و قابلیت­های آن را معرفی می­کند. همچنین این شعار باید بتواند که وجه تمایز و برتری شما را نسبت به سایر رقبایتان آشکار سازد. پس هرچه قدر هم که در انتخاب چنین شعاری وقت صرف کنید، مطمئناً ارزشش را دارد. چرا که یک شعار تبلیغاتی مؤثر می­تواند تا حد زیادی در موفقیت تبلیغات و ماندگاری نام تجاری شما در ذهن مخاطب مؤثر باشد.

۸. پیش از چاپ، کارت ویزیت را بارها و بارها کنترل کنید

هیچ چیز به اندازه کارت ویزیتی که دارای خطاهای املایی باشد و یا اطلاعات شرکت شما و راه­‌های ارتباطی با آن را نادرست منتقل کند، به ارتباط مؤثر شما با مشتریان آسیب نمی­زند. بنابراین، پیش از چاپ کارت ویزیت، آن را بارها کنترل کنید، و همچنین آن را در اختیار دیگران قرار دهید و از آن­ها بخواهید که آن را مطالعه کنند و اشتباهات احتمالی را به شما گوشزد کنند. همچنین، توجه داشته باشید که ننوشتن یک کلمه یا عبارت خیلی بهتر از آن است که آن را به شیوه‌­ای ناخوانا بر روی کارت ویزیت درج کنید.

۹. از کاغذ درجه یک و دستگاه چاپ مدرن کارت ویزیت استفاده شود

در تهیه یک کارت ویزیت، آن­چه بیش از همه هویت و اهمیت کسب‌­وکار شما را نشان می­دهد، طراحی آن نیست، بلکه جنس کاغذ و کیفیت آن است. پس برای جلب اعتماد حداکثری مخاطب، بهتر است از استفاده از کاغذهای کم­‌کیفیت صرف نظر کنید. چرا که صرفه­‌جویی در این امر، نتیجه معکوس خواهد داشت و ضرر آن بیشتر از سودی است که از آن انتظار دارید. از طرفی، مزیت دیگر استفاده از کاغذ باکیفیت، ماندگاری بیشتر آن­ها است. به خاطر داشته باشید که یکی از اصلی‌­ترین دلایل به دور انداختن کارت ویزیت از طرف مخاطب، کهنه شدن کاغذ آن است. در واقع، استفاده از کاغذ مناسب، رمز ماندگاری یک کارت ویزیت موفق است. در خصوص استفاده از دستگاه­‌های مدرن نیز، همه چیز را به ما بسپارید!

طراحی و چاپ کارت ویزیت: یک شمشیر دو لبه

امیدواریم با استفاده از مطالبی که در بالا ذکر شد، به دید مناسبی نسبت به طراحی و چاپ کارت ویزیت دست یافته باشید. همچنین در صورت علاقه­‌مندی، مقالات دیگری نیز در این زمینه در همین وبسایت وجود دارد که می­تواند بسیاری از سوالات دیگر شما در این زمینه را پوشش دهد. با این حال، همان طور که احتمالاً متوجه شده­اید، یک کارت ویزیت همان­قدر که می­تواند مؤثر باشد، در صورتی که در طراحی و چاپ آن سهل­‌انگاری شود، می­تواند به موفقیت کسب‌­وکار شما آسیب وارد کند. از این رو، توصیه می­کنیم که علاوه بر افزایش اطلاعات شخصی خود، حتماً از راهنمایی مشاوران و کارشناسان برجسته ما در این زمینه استفاده کنید. راه­های ارتباطی ما در همین صفحه موجود است. منتظر تماس­‌های شما هستیم.

سایز کارت ویزیت در طراحی چقدر باید باشد ؟

سایز کارت ویزیت در طراحی چقدر باید باشد ؟

کارت ویزیت از مهمترین ابزار برای بازاریابی به شمار می رود که طراحی آن ارتباط مستقیم با اهداف یک شرکت دارد . طراحی اغلب کارت ویزیت ها به وسیله نرم افزارهایی مانند فتوشاپ و ایلیستریتور از شرکت ادوبی و کورل دراو انجام می شود. این که کدام نرم افزار سریعتر کار میکند یا کدام نرم افزار برای طراحی کارت ویزیت بهتر هست بستگی مستقیم به طراح دارد و در کارت ویزیت هایی که در طراحی آنها از عکس استفاده می شود از نرم افزار فتوشاپ، و در کارت ویزیت هایی که بیشتر خط و نوشته است از نرم افزار کورل و ایلیستریتور استفاده می شود.

در طراحی کارت‌ویزیت باید به نکاتی که مربوط به سایزهای استادندارد کارت ویزیت می شود، توجه ویژه‌ای کرد، مثلا در کارت ویزیت های سلفون مات یا براق معمولی سایز کارت ویزیت ۴.۸ در ۸.۵ سانتی متر می باشد که از هر طرف حدوده ۴ میلیمتر برای احتیاط از اینکه نوشته ها و علائم مهم درون برش نرود خالی گذاشته می شود؛ از دیگر سایزهایی که در طراحی کارت ویزیت کاربرد دارند میتوان به سایزهای ۹ در ۶ سانتی متر اشاره کرد که اغلب برای کارت ویزیت لمینت مات و براق و سلفون های بزرگ و دورگرد کاربرد دارند . از دیگر سایزها، میتوان به کارت ویزیت مربع در سایزهای ۵.۵ در ۵.۵ سانتی متر موجود می باشد اشاره کرد.

رزولوشن کارت ویزیت در طراحی چقدر باید باشد؟

در طراحی کارت ویزیت یکی از نکات مهمی که رعایت کردن آن خیلی مهم و حیاتی است استفاده درست از المان ها و رنگ ها و نوشته ها است. بصورتی که هر کسب و کار باید رنگ و المان خاص خودش را داشته باشد. برای همین میگویند که هر طراح باید رنگ ها و المان های مربوط به آن کسب‌و‌کار را بخوبی شناخته و از المان ها و رنگ‌ها در جای درست استفاده کند.

یکی دیگر از اصولی که یک طراح کارت ویزیت باید به خوبی آن را بشناسد رزولوشن هر کارت ویزیت برای چاپ است. رزولوشن به  تعداد نقاطی که یک چاپگر میتواند در واحد طول بر روی کاغذ چاپ کند و در کیفیت چاپ مؤثر میباشد گفته می شود. تعداد این نقاط در واحد طول، قدرت تفکیک چاپگر را مشخص میکند .

رزولوشن انتخابی برای چاپ کارت ویزیت ۳۰۰DPI  باید باشد و باید طراح توجه داشته باشد که رزولوشن کمتر از این کیفیت کار را پایینتر اورده و بالاتر از این تاثیری روی کارت ویزیت نخواهد داشت.

برای طراحی کارت ویزیت باید توجه شود که از مود CMYK استفاده شود . بعضی طراحان به علت کمبود تجربه از مود RGB استفاده می کنند که باید تذکر لازم را در این زمینه بهشون بدیم که این کار باعث میشود که رنگ های شما در چاپ تغییرات بسیاری کند چون رنگ RGB رنگ نور و مانتیور است. اگر بخواهیم توضیحی کوچیکی بدهیم همین که RGB از ترکیب سه رنگ سبز و آبی و قرمز تشکیل شده است و رنگ سفید با ترکیب این سه رنگ درمی‌آید.

شاید در نگاه اول و در مانیتور رنگ های قشنگی بتوان با این سه رنگ ساخت ولی عمده کاره این سه رنگ فقط رنگ‌هایی است که در تلویزیون‌ها و مانیتورها شاهد خواهیم بود و اگر از این سه رنگ برای طراحی کارت‌ویزیت خود استفاده کنید شاهد خواهید بود که رنگ در طراحی شما با رنگ چاپ شده شما هیچ همخوانی ندارد. سیستم RGB بر اساس نور و مناسب نمایشگر ساخته شده است، در این روش رنگ سفید با ترکیب سبز، آبی و قرمز ساخته میشود، اگر طراحی کارت ویزیت را با RGB انجام دهید هرچقدر هم که از رنگهای خود راضی باشید در نهایت نتیجه طرح بعد از چاپ چیز متفاوتی خواهد بود.

طراحی کارت ویزیت نسبت به شغل و کسب‌و‌کار هر فرد متفاوت است و باید دقت شود رنگ ها و نوشته ها و علائم گرافیک نسبت به ان کسب و کار به درستی انتخاب شود. اگر بخواهیم طراحی کارت ویزیتی را انجام دهیم حتما باید از جنس و اندازه آن و فایل های اضافی که همراه آن برای چاپ باید حاضر کنیم اطلاع داشته باشیم. از انواع طراحی کارت ویزیت ها می توان به طراحی کارت ویزیت لمینت برجسته ، طراحی کارت ویزیت لمینیت مات و براق ، طراحی کارت ویزیت سلفون موضعی، سلفون مات مخملی و آهنربایی و مخملی و طراحی کارت ویزیت کتان آلمان اشاره نمود که در زیر درمورد هر یک از آن ها و روش طراحی آن ها نکاتی را خدمت شما دوستان عزیز عرض خواهیم کرد.

۶ ایده بسیار شگفت انگیز برای طراحی کارت ویزیت تجاری کسب و کارهای پردرآمد!!

Lindon Leader (طراح گرافیک)  به برندهای زیادی مانند Avery ، FedEx ، Hawaiian Airlines و تویوتا کمک کرد تا بتوانند رابطه شفافتری را با مشتریان خود برقرار کنند. برای کسانی که با او آشنایی ندارند باید بگویم که ، لوگوی مشهور FedEx او شامل یک پیکان پنهان بین حروف E و X است. در واقع این طراحی لوگو به جز نام کمپانی چیزهای بسیار بیشتری را در مورد این شرکت بیان میکند. در حقیقت این لوگو به وضوح و به سادگی نشان میدهد که FedEx می تواند بسته شما را در کمترین زمان از نقطه A به نقطه  B برساند. لذا در این مقاله ، مارک لا روزا ، مدیر هنری و خلاق بهرنگ به ما نشان خواهد داد که چگونه میتوانیم از طراحی کارت ویزیت خود برای برقراری یک ارتباط حرفه ای کمک بگیریم. کارت های ویزیت به کار گرفته شده در صنایع خلاق باید استعداد شما را نشان دهند.

ایده هایی برای طراحی کارت ویزیت تجاری مناسب برای کسب و کارهای مختلف

همانطور که حتما میدانید ، کار بر روی عکس هایتان، طرح کسب و کارتان و یا نحوه برقراری ارتباط با دیگران سبب میشود که  خلاق تر به نظر برسید و بتوانید سبک شخصی خود را بیان کنید. کارت ویزیت شما ایتمی است که شما را بعنوان یک فریلنسر حرفه ای یا آژانس کوچک معرفی می کند ، نه یک شرکت بزرگ. بنابراین ، باید کارتی را انتخاب یا طراحی کنید که از سبک و شخصیت بی نظیر شما برخوردار باشد.
برای افزودن عمق بیشتر به پس زمینه کارت ویزیت خود، یک الگوی تکراری را با استفاده از لوگو یا تصاویر سایر ابزارهای تجاریتان ایجاد کنید.
شخصیت خود را در کارت ویزیتتان نشان دهید، مثلا خصوصیات منحصر به فرد کارتان را درج کنید یا خیلی ساده بگویید “سلام”.
فرقی نمیکند که لوگو را خودتان طراحی کرده باشید یا اینکه یک کپی جذاب از تمام مهارت هایی که دارید باشد، چرا که لوگو باید بتواند تخصص شما را نشان دهد بنابراین آن را در جایی از کارت که بیشتر در معرض دید است درج کنید.

۱. طراحی کارت ویزیت مربیان شخصی و تجاری عرصه تناسب اندام، باید حاوی جزئیات کاملی باشند.

تناسب اندام یک صنعت گسترده و رقابتی است. بنابراین ، کارت ویزیت شما باید به گونه ای باشد که بتوانید در این صنعت دوام آورید، حوزه تخصصی خود را به نمایش بگذارید و مردم را ترغیب کنید تا شما را به جای رقبایتان انتخاب کنند.
اگر در عرصه تمرینات قدرتی یا انواع دیگری از تمرینات هوازی تخصص دارید، برای القای حس قدرت، یک لوگوی قدرتمند را انتخاب نموده و از پالت رنگی جسورانه ای استفاده کنید.
اگر حوزه تخصص شما ورزش های شفابخشی مانند یوگا و ریکی است، از رنگهای ملایمتر و بافتهای طبیعی برای برقراری ارتباط و نشان دادن تاثیرات کلاسهایتان استفاده کنید.
قسمت پشت کارت ویزیت شما فضای زیادی دارد که میتوانید از آن برای لیست کردن گواهینامه ها یا توصیف شغل خود استفاده نمایید. این جزئیات توانایی شما را در زمینه کاری تان اثبات نموده، اعتماد به نفس لازم را القا می کنند و لذا احتمال اینکه مشتریان بالقوه به سوی شما جذب شوند را افزایش خواهند داد.

۲. طراحی کارت های ویزیت خدمات نظافتی می تواند نشان دهنده توجه به جزئیات باشد.

اگر شرکت خدمات نظافتی دارید، کارت ویزیت شما باید این خصوصیات را نشان دهد. اما این بدان معنا نیست که باید کارتتان کاملا سفید باشد. روش های مختلفی برای بیان مزایای استفاده از خدمات نظافتی شما به افرادی که کارت شما را از یک دوست دریافت می کنند وجود دارد.
آیا از محصولات تمیز کننده سازگار با محیط زیست استفاده می کنید؟ استفاده از کاغذی با بافت هنری و تم سبز رنگ مؤثرترین روش برای نشان دادن اهمیت دادن به محیط زیست است. نشان دادن ابزارهای تجاریتان به افراد کمک می کند تا در یک نگاه با کسب و کارتان آشنا شوند.

کارت شما باید همیشه کاری را که انجام می دهید به وضوح نشان دهد، علاوه بر این شما باید به مشتری خود نشان دهید که چه چیزی باعث تمایز کسب و کارتان میشود. چه در زمینه نظافت صنعتی تمرکز داشته باشید و یا تمیزکاری خانه‌های مسکونی، به خدمات خود اشاره کنید یا آنها را به صورت بصری به نمایش بگذارید.

۳. طراحی کارت ویزیت جواهرات باید درخشان باشد.

استایل و روندها، دنیای مد و طراحی را هدایت می کنند. اگر کارت ویزیت شما قدیمی و منسوخ باشد، مشتری بالقوه فرض خواهد کرد که مد مورد علاقه شما قدیمی و منسوخ شده است. پس سعی کنید مدرن باشید و با روند مد همراه شوید، اما سبک های کاملاً پذیرفته شده را انتخاب کنید که مورد توجه بیشتر مشتری ها قرار گیرند.
اگر طرح های شما از رنگهای نقره ای، مسی و یا طلایی پوشیده شده اند، باید جزئیات زرق و برقداری را به کارت خود اضافه کنید. استفاده ازین جزئیات باعث میشود که کارت شما متمایز به نظر برسد و بتوانید جواهرات خود را به روشی ظریف و زیبا به نمایش بگذارید.
این صنعتی است که در آن استفاده کمتر از جزئیات بهتر است ، بنابراین از حداقل عناصر استفاده کنید و بگذارید عناصر اساسی خود را بهتر در چاپ کارت ویزیت نشان دهند.
برای نشان دادن سبک منحصر به فرد خود ، از جواهرات خود عکسهای رنگی بگیرید. برای نشان دادن بهترشان، از یک پس زمینه ساده استفاده کنید که با رنگ کارت ویزیت شما همخوانی نداشته باشد.

۴. طراحی کارت های ویزیت وکلا باید حرفه ای بودنشان را نشان دهند.

  • در بخش حقوقی ، حرفه ای بودن مهمترین چیزی است.
  • از تایپوگرافی عجیب و غریب خودداری کنید و از موارد محافظه کارانه تر استفاده نمایید.
  • مونوگرام ، موتیفی است که از دو یا چند حرف درهم بافته تشکیل شده ، و به شما این امکان را می دهد تا به کار خود خصوصیات خاصی ببخشید.
  • اگر می خواهید جزئیات بیشتری را به طرح‌های خود اضافه کنید، اشکال هندسی به معرفی برخی از ویژگی ها کمک میکنند.
  • یک پالت رنگ پاستیلی سبک می تواند به ارائه یک طرح محافظه کارانه کمک کند.

۵. طراحی کارت ویزیت آرایشگران مو و میکاپ آرتیست‌ها باید جذاب و زیرکانه باشد.

تقریباً مانند سایر حرفه های مبتنی بر خلاقیت، حرفه های مرتبط با زیبایی نیز حرفه‌هایی هنرمندانه هستند. با استفاده از طرح و تایپوگرافی روشن و مد روز، سعی کنید از جدیدترین سبکها بهره ببرید.
اگر در خصوص رویدادهای بزرگی مانند عروسی، تولد و مناسبتهای خاص تخصص دارید، باید موارد تخصصیتان را روی کارت لیست کنید. اگر لیست شما بیشتر از سه مورد است، آن را به قسمت پشت کار اضافه نمایید.
آیا شما یک سالن مدرن دارید و تخصصتان در مورد آخرین سبکهای کوتاهی مو یا رنگ است؟ اگر اینطور است برخی از تخصص های خود را ذکر کنید ، اما تخصص‌هایتان را در قسمت جلوی کارت ننویسید بلکه آنها را در قسمت پشت کارت خود لیست کنید.

  • آیا آرایشگاه شما یک آرایشگاه قدیمی است که در زمینه سبکهای کوتاهی کلاسیک تخصص دارد؟ برای نشان دادن تجارب سنتی آرایشگاه می توانید طرحی با عناصر کلاسیک را انتخاب نمایید.
  • آیا شما در زمینه اکستنشن یا بافت مو تخصص دارید؟ این موضوع را حتما بررروی کارتتان ذکر نمایید..
  • از قسمت پشتی به عنوان محلی برای درج اطاعات تماس استفاده کنید، تا افراد کارت شما را در مکان امنی نگه دارند.

۶. طراحی کارت ویزیت رستوران باید اشتها برانگیز باشد.

یکی از غذاهای اشتها برانگیز رستورانتان را در مرکز صفحه قرار دهید. به یاد داشته باشید، افراد ممکن است کارتهای ویزیت شما را در رستوران دریافت کنند یا آنها را در لابی هتل دریافت نموده یا از یک دوست بگیرند. بنابراین، جنبه های به یاد ماندنی شغل خود را بر روی کارت درج نمایید.

  • آیا در رستوران خود از ترکیبات ۱۰۰ درصد ارگانیک استفاده میکنید؟ برای جذب مخاطبان دوستدار محیط زیست حتما این نکته را ذکر نمایید.
  • آیا شما رستورانی قدیمی با تاریخچه منحصربفرد دارید؟ بهتر است برای کارت خود از یک فونت کلاسیک استفاده کنید که نشان از شهرت و اعتبارتان باشد.
  • اگر در زمینه دسرهای تزئینی یا تهیه  کیک عروسی مهارت دارید ، این موضوعات را در کارت خود حتما ذکر نمایید

طراحی کارت ویزیت لمینت برجسته چگونه انجام می شود؟

سایز طراحی کارت ویزیت های لمینیت برجسته ۶ در ۹ سانتی متر می باشد و در موقع طراحی باید لایه کارت ویزیت برجسته بصورت فایل تک رنگ مشکی جدا طراحی و به چاپخانه داده شود. این نوع کارت ها در روی خود لایه ای که از جنس یووی هست دارند که این لایه همان برجستگی روی کار محسوب می شود. کارت ویزیت لمینیت برجسته پس از چاپ و لمینیت به وسیله قالب های مخصوص بصورت دورگرد در میایند.

طراحی کارت ویزیت لمینت مات و براق چگونه انجام می شود؟

سایز طراحی کارت ویزیت های لمینیت مات و براق مانند کارت ویزیت لمینیت برجسته ۶ در ۹ سانتی متر می باشد با این تفاوت که دیگر نیازی به فایل یووی وجود ندارد و فقط باید فاصله ها از اطاف برای زیر برش نرفتن نوشته ها رعایت شود و کارت ویزیت لمینیت مات و براق بصورت دورگرد می باشد.

طراحی کارت ویزیت سلفون مات و براق چگونه انجام می شود؟

سایز طراحی کارت ویزیت های سلفون مات و براق معمولی ۸.۵ در ۴.۸ سانتی متر می باشد و سایز بزرگتر آن که بصورت دورگرد هم میباشد و به کارت ویزیت سلفون مات و براق دورگرد معروف است ، ۶ در ۹ سانتی متر می باشد . در این کارت ویزیت ها لایه ای سلفون بر روی کارت ویزت هایی که با کاغذ گلاسه ۳۰۰ گرمی چاپ شده اند کشیده می شود. اگر روی این کارت ویزیت ها  لایه ای از یووی که بصورت برجسته بیاید به آن کارت ویزیت سلفون موضعی گفته میشود. نوع دیگری از کارت ویزیت های سلفون به کارت ویزیت سلفون مخملی معروف هستند. در روی این کارت ویزیت ها پس از چاپ لایه ای از سلفون که از جنس نانو است کشیده میشود و باعث لطافت و نرمی روی کارت ویزیت میشود . اغلب این کارت ویزیت ها در سایز ۶ در ۹ سانتی متر چاپ می شوند و دارای گوشه های گرد می باشند.

طراحی کارت ویزیت آهنربایی چگونه باید انجام شود؟ 

این کارت ها از طراحی بخصوصی برخوردار نیستند و طراحی آنها شبیه کارت ویزیتی های لمینیت مات یا براق انجام می شود این کارت ویزیت ها اغلب برای جاهایی که به مخاطبان خود شماره اشتراک میدهند کاربرد دارند . این کارت ویزیت ها بصورت یکرو طراحی میشوند و یکرو آنها بصورت آهنربا بر روی اجسام فلزی چسبانده می شوند.این کارتها اغلب برای رستوران ها و آژانس ها برای اشتراک دادن به مخاطبانشان استفاده می شود.

طراحی کارت ویزیت کتان و کارت ویزیت سوسماری چگونه انجام می شود؟ 

سایز طراحی کارت ویزیت کتان بسیار شبیه کارت ویزیت سلفون مات و براق و ۴.۸ در ۸.۵ سانتی متر می باشد . این کارت ویزیت بصورت کاغذ بافت دار می باشند و زیبایی خاص خودشان را دارند از این نوع کاغذهای بافت دار می توان با کاغذهای فابریانو هم اشاره کرد که کیفیت و زیبایی و تنوع  بیشتری نسبت به کاغذ کتان معمولی برخوردار است و قیمت بالاتری هم دارد و به کارت ویزیت فابریانو هم معروف است.

اگر بر روی کارت ویزیت ها سلفون طرح دار یا بافت دار بکشیم آن کارت ویزیت به کارت ویزیت سوسماری معروف است .کارت ویزیت سوسماری هم سایز کارت ویزیت کتان را دارد می باشد و در تیراژ معمول ۱۰۰۰ عدد چاپ می شود.

نکات مهمی که باید برای طراحی یک کارت ویزیت حتما باید به آنها توجه کرد :

نکات مهمی که باید برای طراحی یک کارت ویزیت حتما باید به آنها توجه کرد :

تا انجا که امکان دارد از حاشیه در طراحی کارت ویزیت های خود استفاده نکنید. به دلیل اینکه کارت شما در موقع برش کناره کارت های دیگر برش میخورد امکان دارد از هر طرف به اندازه مساوی برش نخورد و امکان خطا و فاصله از کناره های کارت تا حاشیه یکسان نباشد.

سعی کنید از رنگ هایی که همخوانی و توازنی خوبی کناره هم دارند در طراحی کارت ویزیت خود استفاده کنید تا راحت تر بتونید با مخاطب خود ارتباط برقرار کنید . امروزه رنگ ها بازگو کننده کیفیت برندینگ شما هستند.

تا انجا که میتوانید از فونت های خوانا با اندازه و سایز استاندارد برای طراحی کارت ویزیت خود استفاده کنید. اگر در سایز انتخابی و خوانایی کارت خود شک دارید پیشنهاد میشود حتما پس از طراحی از کارت ویزیت یک پرینت معمولی گرفته و خوانایی آن را توسط افراد عام تست بفرمایید و بعد اقدام به چاپ کارت ویزیت در تیراژ نمایید .

در طراحی کارت ویزیت باید یک مورد خیلی مهم را در نظر داشت و آن هم فضاهای خالی تر در دو طرف کارت که به عنوان دستگیره استفاده میشود . که در زمان رد و بدل کردن کارت قسمت های اصلی کارت در زیر دست اشخاص مخفی شود و کل کارت و کل مفاهیم مورد نظر در یک نگاه دیده شود .

کارت‌های ویزیت معمولاً دو مورد هستند :

کارت های اداری : این کارت‌ها بصورت ثابت و برای همه افرادی که دریک شرکت یا موسسه کار میکنند طراحی و چاپ می شود. هدف در طراحی و چاپ این کارت ها معرفی شرکت است. در طراحی این کارت‌ها اغلب به معرفی شرکت و خدمات آن و آرم و نشانی پرداخته می‌شود.

کارتهای شخصی : معمولاً اطلاعاتی از قبیل آدرس، اسم و فامیل و فعالیت و خدمات، شماره تلفن و گاهی اوقات سایت هم آورده میشود و اگر دارای آرم باشد از آرم مورد نظر در کارت ویزیت حتماً استفاده میشود.

مهم‌ترین نکاتی که باید در طراحی برای چاپ کارت ویزیت به آن توجه ویژه‌ای کرد: 

  • نکته مهم دیگر در طراحی کارت ویزیت این است که یک کارت ویزیت ترجیحا دارای زمینه سفید و باید دارای خوانی زیاد باشد و در مورد استفاده از تصاویر و رنگ باید نظر طراح را نیز جویا شد و یک کارت نباید آنقدر شلوغ باشد که اصل موضوع و فونت‌های به کار رفته خوانده نشود .
  • برای چاپ کارت ویزیت مانند چاپ کاتالوگ و چاپ بروشور عموماً از چاپ افست (۴رنگ) و چاپ دیجیتال و کمتر از همه از چاپ سیلک استفاده می‌کنند و معمولاً بر روی مقواهای مختلف اعم از گلاسه ، مات استفاده میشود .
  • نوع طراحی کارت ویزیت بستگی به موضوع شغل، براق، مقواهای بافت دار، پلاستیک‌های فشرده و پرس شده چاپ میشود و بسته به نوع فعالیت گاهی اوقات از مقواهای گرم پایین نیز استفاده میشود. ولی عموماً کارتهای اداری دارای روکش سلفون می‌باشند .
  • اندازه کارت ویزیت های عمومی ۴٫۸ در ۸٫۵ سانتی متر می باشد و رزولوشن آن ۳۰۰ دی پی ای می‌باشد؛ همچنین برای استفاده از رنگهای مختلف باید دقت کرد زیرا بعضی از رنگها مانند بنفش و سرمه ای در چاپ ممکن به رنگ دلخواه در نیایند .
  • همچنین در طراحی کارت های ویزیت با جنس کتان یا سلفون مات باید در انتخاب رنگ دقت بیشتر کرد.

فایل نهایی کارت ویزیت برای چاپ باید با چه پسوندی باشد؟

پس از اتمام طراحی و رعایت تمام قوانین مربوط به طراحی یک کارت ویزیت با سایز استاندارد که در بالا گفتید، حالا نوبت میرسد به ذخیره فایل نهایی کارت ویزیت و فرستادن کار به چاپخونه برای چاپ کارت ویزیت. پس از طی مراحل بالا از کارت فایل خروجی JPG گرفته و سایز و رزولوشن استاندارد را چک کرده و در آخر اسم کارت ویزیت را  انتخاب و کار را سیو میکنیم، به همین راحتی …

کاربرد رنگ در طراحی و چاپ کارت ویزیت

یکی از مسائل تاثیر گذار برای متفاوت کردن کسب و کار شما با دیگران، استفاده درست رنگ در کارت ویزیت است. لوگو و کارت ویزیت، اولین معرفی از شما به یک مشتری بالقوه می باشد. بنابراین باید به صورت ناخودآگاه، الهام بخش پیام های درستی به آن ها باشد. در نظر داشته باشید که کلیه اقلام تبلیغاتی شما، باید از یک تصویر و رنگ واحد بهره مند باشند که بتوانند همسو با هم، رسالت تبلیغاتی خود را به جا آورند. پیش از آن که بخواهید طراحی کارت ویزیت خود را انجام دهید ، بهتر است روانشناسی رنگ کارت ویزیت را بشناسید. البته برای انتخاب رنگ کارت ویزیت، علاوه بر فرم لوگو و همسویی آن با دیگر تبلیغاتتان، باید شخصیت خود را نیز در نظر داشته بگیرید. یکی از اشتباهات رایج و آسیب زننده این است که رنگ مورد علاقه خودتان را، بدون در نظر گرفتن تاثیر ناخودآگاه آن رنگ، برای کارت ویزیت انتخاب کنید. چرا که امکان دارد آن رنگ، مناسب تصویر تجاری شما نباشد هرچند رنگ بسیار زیبایی باشد.

طراحی کارت ویزیت سفید

یک انتخاب استاندارد، مطمئن و حتی شاید کاملا محافظه کارانه است به طوری که در اکثر تجارت ها، قابل استفاده می شود. در بسیاری از کارت ها، سفید به عنوان رنگ پایه استفاده می شود. بنابراین اگر شما تمایل دارید که در بین رقبا برجستگی و تمایز خاصی داشته باشید، سفید به هیچ عنوان انتخاب مناسبی نیست؛ مگر اینکه شما یک لوگو و ترکیب رنگی مناسبی داشته باشید که واقعا شما را متمایز کرده باشد.

یک کارت ویزیت سفید، مانند یک بوم نقاشی است و شما هر آنچه که در تصور دارید، می توانید خلق کنید. فقط در نظر داشته باشید که این کارت ویزیت باید شما را از دیگر رقبا متمایز کند. هر قدر شما از رنگ های بیشتری روی کارت ویزیت سفید استفاده کنید، از جدیت تصویر خود می کاهید. سفید تقریبا رنگ مناسبی برای تمام تجارت ها و بازارهای هدف است اما لزوما مناسب ترین انتخاب برای ایجاد تمایز بین شما و رقبا نیست.

طراحی کارت ویزیت آبی

این کارت، پیام صداقت و امانت داری را منتقل می کند. رنگ آبی یادآور اعتماد، انعطاف پذیری و محافظه کاری است. این رنگ اشاره به آرامش و سکون دارد و نشانه سلامت فیزیکی و روانی است. آبی ارتباطات را افزایش می دهد و برای یک مشاور حرفه ای، یک روانشناس، یک حسابدار یا یک مشاور مالی، انتخاب بسیار خوبی است. هر قدر به سمت آبی تیره تر حرکت کنیم، بیشتر یادآور حرفه ای بودن، جدیت، اعتبار و محافظه کاری می شود و برعکس هر میزان به سمت آبی روشن برویم، حرفه ای بودن و جدیت کمتری تداعی می شود.

اگر به دنبال ساخت یک تصویر قابل اعتماد و معتبر از تجارت خود هستید و می خواهید جاه طلبی خود را نمایش دهید، از پرده های میانی تا تیره ی رنگ آبی استفاده کنید. هر رنگ در طراحی و طراحی کارت ویزیت کاربرد خاص خود را دارد، از کارایی رنگها در طراحی کارت ویریت نباید غافل شد و رنگ باید به درستی انتخاب شود.

طراحی کارت ویزیت قرمز

این رنگ نشان دهنده یک تجارت پویا و مشتاق است. این رنگ جلب توجه فراوان دارد و حواس فیزیکی را به شدت تحریک می کند. بنابراین، برای مشاغلی مانند فست فود و یا هر شغلی که فعالیت و سرعت در آن وجود دارد، مناسب است. البته از جنبه منفی، این رنگ تداعی کننده خشم، عصبانیت و انتقام است. برای استفاده از رنگ قرمز در کارت ویزیتتان، شما باید فردی با اعتماد به نفس بالا و مدعی باشید که دنبال جلب توجه فراوان در لحظه هستید. بیشتر اوقات، ترکیب کردن مقداری رنگ قرمز در لوگو و اقلام تبلیغاتی، به خوبی می تواند شور و هیجان آن برند را نمایش دهد.

طراحی کارت ویزیت مشکی

بسیار قدرتمند و جدی است. این رنگ از یک سو کاملا ظریف و اغواگر است و از سوی دیگر مخاطب را مرعوب می کند. یک کارت ویزیت مشکی، از باقی کارت ویزیت ها از جهت رنگ متمایز است. چاپ رنگ های نقره ای، طلایی و سفید روی کارت های مشکی، میتواند ایده بسیار خوبی باشد به طوری که چاپ کارت ویزیت شما، یک کارت درجه یک و زیبا به نظر برسد و در نهایت همان تاثیر مطلوب شما را در ذهن مخاطب بگذارد. تعداد رنگ های زیادی قابلیت چاپ روی رنگ سیاه را دارند. قرمز روشن، آبی، سبز، نارنجی، زرد، فیروزه ای، لاجوردی یا صورتی روشن، هنگامی که روی زمینه سیاه چاپ می شوند، می توانند بسیار تاثیرگذار باشند. این ها همگی بستگی به این دارد که شما می خواهید چه پیامی را به صورت ناخودآگاه به ذهن طرف منتقل کنید. فقط در نظر داشته باشید که هر قدر رنگ های بیشتری روی کارت مشکی اضافه کنید از جدیت کارت ویزیت خود می کاهید.

طراحی کارت ویزیت سبز

رنگ سبز نشانه تعادل، امنیت، رشد و ثروت است. رنگ سبز با طبیعت، سلامتی، التیام دادن دلسوزی و غمخواری همراه است. گاهی اوقات دیده می شود که ثروتمندترین افراد جامعه، رنگ سبز را انتخاب می کنند. این انتخاب، تولید ثروت را به ذهن ها جاری می کند. پرده های میانی رنگ سبز، یادآور تعادل احساسی و هارمونی (هماهنگی و در عین حال آرامش بخش و به ویژه مناسب مشاغلی است که با محیط و طبیعت سر و کار دارند.

مانند: باغبانی، برگزاری بازی گلف، مددکاران اجتماعی، موسسات خیریه و مشاوران سبز تیره یادآور طبیعت و کسب و کارهای زیست محیطی است. البته شما باید این نکته رو در نظر داشته باشید با این که این رنگ، در سطح جهانی به شفادهندگی و التيام معروف است، بسیاری از مردم واکنش خیلی خوبی نسبت به رنگ سبز نشان نمی دهند.

طراحی کارت ویزیت نارنجی

رنگ نارنجی نشانه یک حالت خوش بینانه مثبت، یادآور تمکن مالی بالا و سرمایه گذاری بی خطر است. رنگ نارنجی به شدت احساسات را تحریک می کند و مناسب مشاغلی مانند غذا فروشی، ارتباطات اجتماعی و روابط متقابل است. همچنین نارنجی پیام ناخودآگاه ماجراجویی و خودانگیزی ارسال می کند و به همین دلیل، مناسب باشگاه، آژانس های هواپیمایی یا کمپین های کوه نوردی است. با اضافه کردن رنگ های دیگر به کارت ویزیت نارنجی، شما می توانید پیام خود را متناسب با نیازتان تغییر دهید. به عنوان مثال یک کسب و کار ماجراجویانه که با محیط طبیعیت در ارتباط است، می تواند از کارت نارنجی با چاپ سبز رنگ (نوشته و لوگوی سبز) استفاده کند. یا مثلا یک سیستم بازیافت خودکار زباله، می تواند با یک کارت نارنجی و چاپ آبی ، نمایش خوبی داشته باشد.

طراحی کارت ویزیت زرد

رنگ زرد، نشاط بخش و محرک ذهن است. معمولا رنگ زرد نشانه یک ذهن منطقی است، اما گاهی نشانه بازیگوشی و علاقه مندی نیز است. این رنگ محرک قوای ذهنی است و حتی گاهی اوقات به تصمیم گیری کمک می کند. زرد رنگ مناسبی برای ارتباطات ذهنی است بنابراین برای مشاغلی مانند گروه های اجتماعی، روزنامه نگاران، معلمان، هنرمندان و کمدین ها پیشنهاد می شود. از جنبه دیگر، استفاده زیاد از رنگ زرد می تواند تولید اضطراب کند و حس خشم و قضاوت را بر انگیزد. اگر فکر می کنید پیام رنگ زرد، پیام مناسبی برای کسب و کار شما است و از طرفی می خواهید طبعات منفی آن را دور کنید، پیشنهاد می شود برای سطح کارتتان، از رنگ های تیره تر استفاده کنید و به جای سطح کارت، در قسمتی از لوگو، از رنگ زرد استفاده نمایید.

طراحی کارت ویزیت فیروزه ای

یک کارت ویزیت چند منظوره است. این رنگ هم مناسب خانم هاست هم آقایان اما به شرطی که تناسب رنگی درستی با باقی رنگ ها داشته باشد. کارت های فیروزه ای، الهام بخش اندیشه های مثبت و همچنین نشاط بخش برای روح هستند. به طور خاص فردی که از این کارت استفاده می کند، برای مخاطب، خلاقیت و هم دردی را تداعی می کند. از آن جایی که فیروزه ای نشان دهنده ی شفافیت اندیشه و ارتباط است، می تواند یک کارت ایده آل برای معلمان، مربیان، سخنرانان در مجامع عمومی و کلیه صنایع ارتباطی کامپیوتری باشد. به عنوان یک رنگ مهربان، برای کلینیک های سلامتی نیز کارت های فیروزه ای انتخاب مناسبی است. همچنین برای مشاغلی که با آب و محصولات آبی در ارتباط هستند، می تواند رنگ مناسبی باشد. مانند تولید کنندگان آب معدنی، شرکت های شست و شوی استخر، ورزش های آبی و … این رنگ برای مشاغلی که نام برده شد، می تواند نشان دهنده پاکی و خنکی باشد.

ترکیب خلاقانه رنگ فیروزه ای با نارنجی ۔ زرد و قرمز یک جاذبه ورزشی قوی ایجاد می کند. همچنین ترکیب این رنگ با صورتی روشن ۔ بنفش و لیمویی، یک انرژی زنانه فوق العاده درست می کند و مناسب کارهای مرتبط با مد، زیبایی و هدایا است.

طراحی کارت ویزیت بنفش

این رنگ اشاره به ایده آل های بالا، تخیلات و معنویات دارد. رنگ بنفش نشانه پیوند روح و جسم است بنابراین می تواند مناسب مشاغلی باشد که با معنای زندگی سر و کار دارد. بنفش یک وابستگی به آینده ایجاد می کند؛ به رویاها، تصورات، تخیلات و فانتزی ها. این رنگ موجب ارتقا و ایجاد هماهنگی روح و روان می شود و تا حدی ذهن را متعادل می کند.

با توجه به اصالت و شخصیت رنگ بنفش، می تواند انتخاب مناسبی برای هنرمندان، شاعران، موسسات حقوق بشر و هر آنچه که به آینده مربوط می شود، باشد. همچنین بنفش احساس ثروت، لوکس بودن و افراط را القا می کند و به همین دلیل می تواند متناسب با مشاغلی باشد که ادعا می کنند در سطوح بالا و به صورت خیلی سفارشی، خدمات ارائه می کنند. (ترکیب این رنگ با طلایی، نقره ای و سفید نتیجه خوبی خواهد داشت)

طراحی کارت ویزیت ارغوانی (magenta) 

از یکسو عصبانی کننده و شوکه کننده و از سوی دیگر خلاقانه و خیال انگیز است. اگر به دنبال یک تاثیر بیدادگرانه و سرزنده هستید، ارغوانی می تواند این کار را برای شما به خوبی انجام دهد. اگر دارای یک ویژگی منحصر به فرد هستید، ارغوانی می تواند به خوبی برای آن جلب توجه کند. این رنگ به خصوص برای مربیان زندگی بسیار مفید است که به وسیله آن ها، می توانند درمان شوندگان خود را متقاعد کنند از افکار قدیمی دست بردارند و وارد زندگی جدید شوند. با این رنگ می توان افراد را تشویق به احترام به خود و یک نگاه خوب به زندگی کرد.

طراحی کارت ویزیت صورتی

این کارت ویزیت، یک آدم دلسوز و مهربان را معرفی می کند. رنگ صورتی نشانه آرامش بخشی و امنیت است و اغلب مناسب مشاغلی می باشد که با خانم ها سر و کار دارد. مشاغلی مانند لوازم آرایشی، مد، سالن زیبایی و به طور کل مشاغل رمانتیک. با توجه به لطافت و شیرینی این رنگ، برای مشاغلی مانند شکلات فروشی یا هر مکانی ۔ که چیزهای شیرین در آن به فروش می رسد می تواند مناسب باشد. ترکیب صورتی با رنگ های تیره نظیر آبی تیره، خاکستری، قرمز تیره و مشکی، بسیار اغواگر و خیره کننده می شود. صورتی روشن نیز بیشتر مناسب کسب و کارهایی است که محصولاتشان ارزان به فروش می رسد و اغلب مشتریان آن ها نوجوانان و کودکان هستند. صورتی تیره نیز مناسب تجارت هایی است که خدمات و محصولات مرتبط با احساسات رائه می دهند.

طراحی کارت ویزیت طلایی

این رنگ حس با ارزش و درجه یک بودن را القا می کند. نمادگزاری طلایی، نشانه تجمل و توان گریست. طلایی رنگ پیروزی و رسیدن است. البته رنگ طلایی برای همه کسب و کارها توصیه نمی شود. فراموش نکنید که استفاده زیاد از این رنگ می تواند شما را به شدت مغرور و از خود راضی نشان دهد. به همین دلیل بهتر است برای تعالی، کیفیت و بهره وری بیشتر از این رنگ، آن را روي زمینه سفید یا رنگ های تیره چاپ کنیم. ترکیب رنگ بنفش با طلایی، تداعی کننده ثروت، گران قیمت بودن، زیبایی و لوکس بودن، است. ترکیب طلایی با آبی، صداقت، موفقیت و امانت داری را به ذهن جاری می کند. ترکیب طلایی با سیاه، توان گری، ثروت و الطافات را بادآور می شود.

طراحی کارت ویزیت نقره ای

رنگ نقره ای بسیار ملایم تر از طلایی است. هر چیزی روی نقره ای چاپ شود، جلب توجه می کند و در عین حال بسیار پیچیده و زیبا به نظر می آید. در عین حال چاپ رنگ نقره ای روی زمینه های تیره تر مانند سیاه، آبی تیره، قرمز تیره و سبز تیره هم زیبا، درجه یک و حرفه ای به نظر می آید.

به طور کل استفاده از رنگ نقره ای حکایت از محصولی مدرن و تکنولوژی بالا دارد. به خصوص اگر با آبی تیره، آبی روشن و فیروزه ای ترکیب شود. نقره ای با بسیاری از رنگ ها قابل ترکیب شدن است. نقره ای با آبی تیره، محافظت و امانت داری را تداعی می کند. ترکیبش با بنفش، بی نظیری و لوکس بودن را القا می کند و در نهایت ترکیب آن با سیاه، کمال و زیبایی را ترسیم می کند. فراموش نکنید که ترکیب نقره ای با رنگ های روشن تر، از میزان جدیت و حرفه ای بودن می کاهد.

طراحی کارت ویزیت خاکستری

در پاسخ به این سوال که رنگ خاکستری نشانه چیست، می توان گفت رنگ خاکستری داعی کننده بی طرفی، محافظه کاری و کم حرفی است. خاکستری یک رنگ کاملا مطمئن برای بسیاری از برنامه های تجاری است. این رنگ قابلیت ترکیب با تمام رنگ ها را دارد و می تواند پیام های مختلف جهت اهداف گوناگون ایجاد کند. خاکستری رنگ بسیار خوبی برای پس زمینه است زیرا خیلی جلب توجه نمی کند و به همین دلیل باقی رنگ ها به راحتی روی آن چاپ می شود و پیامشان را منتقل می کنند. انتخاب یک رنگ درست برای چاپ روی زمینه خاکستری می تواند انرژی، زنده دلی، شور و هیجان را روی کارت شما ایجاد کند. ترکیب خاکستری با کمی سیاه و سفید، می تواند انتخاب خوبی برای مشاغل قانونی و مالی باشد. چرا که به خوبی قدرت و کنترل را به نمایش در می آورد. ترکیب خاکستری با آبی، تداعی کننده اعتبار، اعتماد و قابل تکیه بودن است. پرده های تیره تر آبی، می تواند تا حد خوبی کارت را جدی کند. در کمال تعجب، ترکیب طلایی با خاکستری، القا کننده حرفه ای بودن و کیفیت بالاست. خاکستری روشن، اگر با رنگ هایی نظیر فیروزه ای، آبی کم رنگ، آبی پررنگ و زرد ترکیب شود، تکنولوژی پیشرفته و مدرن بودن را القا می کند.

۵ نکته اساسی در طراحی کارت ویزیت خوب در سال ۲۰۲۰ 

کارت ویزیت یکی از اساسی‌ترین ابزارهای تبلیغاتی و ترویجی در کسب و کارها محسوب‌ می‌شود اما تهیه کارت ویزیتی که ضروری‌ترین اطلاعات را در خود داشته باشد و در عین حال عاری از هر گونه اطلاعات اضافی باشد و کیفیت چاپ و بُرش آن بالا باشد یکی از دغدغه هایی است که خیلی‌ها تنها پس از یک تجربه تلخ به اهمیت آن پی‌ می‌برند.

کارت ویزیت یکی از اساسی‌ترین ابزارهای تبلیغاتی و ترویجی در کسب و کارها محسوب‌ می‌شود اما تهیه کارت ویزیتی که ضروری‌ترین اطلاعات را در خود داشته باشد و در عین حال عاری از هر گونه اطلاعات اضافی باشد و کیفیت چاپ و بُرش آن بالا باشد یکی از دغدغه هایی است که خیلی‌ها تنها پس از یک تجربه تلخ به اهمیت آن پی‌ می‌برند.

با رعایت این «۵ بایدِ» ضروری نه تنها می‌توانید چاپ کارت ویزیت حرفه‌ ای و شکیل داشته باشید بلکه قادر خواهید بود خود را از خیل عظیم رقبایتان متمایز کنید.

۱. خشت اول را کج نگذارید

اولین برخورد مشتریان یا همان First impression فقط منحصر به ملاقاتی نیست که با خود شما دارند. در واقع همان اولین لحظه‌ای که آنها کارت شما را‌ می‌بینند یا در دست‌ می‌گیرند، اولین فرصت طلایی شماست که خود را از رقبا جدا کرده و احساس مثبتی در مخاطب ایجاد کنید. بنابراین به کیفیت چاپ کارت ویزیت خود، به جنس کاغذ آن، به طراحی آن و به نحوۀ بُرش آن اهمیت دهید. به خاطر داشته باشید که کارت ویزیت بی‌کیفیت به معنای از دست دادن یک مشتری بالقوه و کارت ویزیت حرفه‌ای و باکیفیت به معنای درآمد و سود بیشتر است.

۲. تابلو داشته باشید

کارت ویزیت باید عنوانی داشته باشد که بیانگر حرفۀ شما یا کسب و کارتان باشد تا مخاطب در همان نگاه اول دریابد که کارت ویزیت چه شخصی یا چه شرکتی را در دست گرفته است. عنوان کارت ویزیت می‌تواند سِمت شما در شرکت‌تان، استعداد یا مهارتی که کارت را به خاطر آن چاپ کرده‌اید یا شرح کوتاهی از خدماتی باشد که ارائه می‌دهید.

۳. شما جیمز باند نیستید

یادتان باشد که قرار نیست خودتان را از مخاطبان و مشتریان احتمالی مخفی کنید. کارت ویزیت‌های معماگونه که نه اسم افراد و نه اسم شرکت روی آنها نوشته شده است یا کارت ویزیت‌هایی که مشخصات آنقدر لا‌به‌لای طرح و نقش و نگارشان پنهان شده باشد معمولا سفرشان در نزدیک‌ترین سطل زباله به پایان می‌رسد. کارت ویزیت باید نام و نشانی از شما و کسب و کارتان داشته باشد.

۴. در دسترس باشید

کارت ویزیت باید نحوه تماس و ارتباط با شما را به مخاطب معرفی کند. البته لازم نیست تمام روش‌های ارتباطی از قبیل حساب‌های شبکه‌های مختلف اجتماعی، ایمیل، وبسایت و غیره را روی کارت ویزیت ذکر کنید. سعی کنید بسته به مخاطب هدف خود تنها چند روش ارتباطی را انتخاب کنید. هم روش‌های ارتباطی سنتی مانند آدرس و تلفن و هم یک یا دو روش ارتباط مدرن مانند ایمیل و شبکه اجتماعی را روی کارت ذکر کنید.

۵. کتاب ننویسید

کارت ویزیت کتاب نیست و قرار نیست همه چیز درباره خود و کسب و کارتان را در آن قرار دهید. فقط در حد نیاز محتوا روی طراحی کارت ویزیت وقت بگذارید. همیشه باید کمی فضای خالی روی کارت باقی بماند تا نمای کلی آن چشم‌نواز باشد و مخاطب را خسته نکند. فضای خالی به متن شما کمک می‌کند که بیشتر به چشم بیاید و خواناتر باشد. نکته اصلی در محتوای کارت ویزیت این است:

«کم گوی و گُزیده گوی چون دُر»

در ادامه به چند سوال متداول که چکیده مقاله بالا هست پاسخ می دهیم.

⭐ بهترین مرکز چاپ کارت ویزیت ایران کجاست ؟

شناخت بهترین مرکز چاپ کارت ویزیت ایران در سال ۹۹ میتواند به شما کمک کند که در زمان و قیمت خود صرفه‌جویی کنید. ما در مقاله ۱۰ مرکز برتر چاپ کارت ویزیت ایران به معرفی ۱۰ چاپخانه برتر ایران در زمینه کارت ویزیت پرداخته ایم .

⭐ کارت ویزیت چگونه میتواند کسب و کار شما را نابود کند ؟

اگر آداب دادن کارت ویزیت را ندانید، میتوانید باعث نابودی کسب و کارتان شوید. دراین مقاله ما به شما میگوییم کارت ویزیت چیست ؟ و بررسی تخصصی مهمترین آداب کارت ویزیت دادن را با شما پیش می‌بریم.

⭐ بدترین طراح کارت ویزیت ایران کیست ؟

بدترین طراح کارت ویزیت کسی است که به قوانین طراحی کارت ویزیت آشنا نباشد. ما در این مقاله به بررسی مهم‌ترین قوانین طراحی کارت ویزیت که رعایت نکردن آن باعث نابودی کسب و کارتان میشود، خواهیم پرداخت .


۵۰ عکس جذاب خلاقانه طراحی کارت ویزیت ۲۰۲۰ 


7 نظرات
  1. سارا می گوید

    سلام روزتون بخیر باشه!
    مطالب بسیاااااار مفید بود عالی ممنونم از اشتراک گذاری این مطالب

    1. chapkhone می گوید

      ممنون از نظرتون

  2. parisa می گوید

    سلام تشکر بابت مطالب خوبتون

  3. ندا می گوید

    ممنون آیا کارت ویزیت خیاطی طراحی میکنید؟

    1. chapkhone می گوید

      با سلام.
      ما در این مطلب به طراحی کارت ویزیت پرداخته ایم، ما خدمات طراحی و چاپ انجام نمی‌دیم.
      نیت ما از راه اندازی وب‌سایت چاپخونه معرفی بهترین مراکز چاپ به مخاطبان این حوزه می باشد.

  4. Zeino می گوید

    این اطلاعات عالی و محشر بود
    دستتون خیلی خیلی درد نکنه💛💛💛💛💛💛💛💛

  5. حسین شرقی می گوید

    با سلام و خسته نباشید دو تا از مطالبتون مطالعه کردم خوب بود ممنون
    تجربه سفارش طراحی از سایت ترنج گراف داشتم، تنوع طرح هاشون زیاده و سفارش طراحی هم میگیرن

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.