بازاریابی چاپی
2016-03-26
چگونه هنر گرافیک بوجود آمد
چگونه هنر گرافیک بوجود آمد و چه کسی آن را نهادینه کرد
2016-03-26
Show all

5 نکته اساسی در طراحی کارت ویزیت خوب

5 نکته اساسی در طراحی کارت ویزیت خوب

5 نکته اساسی در طراحی کارت ویزیت خوب

کارت ویزیت یکی از اساسی‌ترین ابزارهای تبلیغاتی و ترویجی در کسب و کارها محسوب‌ می‌شود اما تهیه کارت ویزیتی که ضروری‌ترین اطلاعات را در خود داشته باشد و در عین حال عاری از هر گونه اطلاعات اضافی باشد و کیفیت چاپ و بُرش آن بالا باشد یکی از دغدغه هایی است که خیلی‌ها تنها پس از یک تجربه تلخ به اهمیت آن پی‌ می‌برند.

کارت ویزیت یکی از اساسی‌ترین ابزارهای تبلیغاتی و ترویجی در کسب و کارها محسوب‌ می‌شود اما تهیه کارت ویزیتی که ضروری‌ترین اطلاعات را در خود داشته باشد و در عین حال عاری از هر گونه اطلاعات اضافی باشد و کیفیت چاپ و بُرش آن بالا باشد یکی از دغدغه هایی است که خیلی‌ها تنها پس از یک تجربه تلخ به اهمیت آن پی‌ می‌برند.

با رعایت این «۵ بایدِ» ضروری نه تنها می‌توانید کارت ویزیتی حرفه‌ ای و شکیل داشته باشید بلکه قادر خواهید بود خود را از خیل عظیم رقبایتان متمایز کنید.

خشت اول را کج نگذارید

اولین برخورد مشتریان یا همان First impression فقط منحصر به ملاقاتی نیست که با خود شما دارند. در واقع همان اولین لحظه‌ای که آنها کارت شما را‌ می‌بینند یا در دست‌ می‌گیرند، اولین فرصت طلایی شماست که خود را از رقبا جدا کرده و احساس مثبتی در مخاطب ایجاد کنید. بنابراین به کیفیت چاپ کارت ویزیت خود، به جنس کاغذ آن، به طراحی آن و به نحوۀ بُرش آن اهمیت دهید. به خاطر داشته باشید که کارت ویزیت بی‌کیفیت به معنای از دست دادن یک مشتری بالقوه و کارت ویزیت حرفه‌ای و باکیفیت به معنای درآمد و سود بیشتر است.

تابلو داشته باشید

کارت ویزیت باید عنوانی داشته باشد که بیانگر حرفۀ شما یا کسب و کارتان باشد تا مخاطب در همان نگاه اول دریابد که کارت ویزیت چه شخصی یا چه شرکتی را در دست گرفته است. عنوان کارت ویزیت می‌تواند سِمت شما در شرکت‌تان، استعداد یا مهارتی که کارت را به خاطر آن چاپ کرده‌اید یا شرح کوتاهی از خدماتی باشد که ارائه می‌دهید.

شما جیمز باند نیستید

یادتان باشد که قرار نیست خودتان را از مخاطبان و مشتریان احتمالی مخفی کنید. کارت ویزیت‌های معماگونه که نه اسم افراد و نه اسم شرکت روی آنها نوشته شده است یا کارت ویزیت‌هایی که مشخصات آنقدر لا‌به‌لای طرح و نقش و نگارشان پنهان شده باشد معمولا سفرشان در نزدیک‌ترین سطل زباله به پایان می‌رسد. کارت ویزیت باید نام و نشانی از شما و کسب و کارتان داشته باشد.

در دسترس باشید

کارت ویزیت باید نحوه تماس و ارتباط با شما را به مخاطب معرفی کند. البته لازم نیست تمام روش‌های ارتباطی از قبیل حساب‌های شبکه‌های مختلف اجتماعی، ایمیل، وبسایت و غیره را روی کارت ویزیت ذکر کنید. سعی کنید بسته به مخاطب هدف خود تنها چند روش ارتباطی را انتخاب کنید. هم روش‌های ارتباطی سنتی مانند آدرس و تلفن و هم یک یا دو روش ارتباط مدرن مانند ایمیل و شبکه اجتماعی را روی کارت ذکر کنید.

کتاب ننویسید

کارت ویزیت کتاب نیست و قرار نیست همه چیز درباره خود و کسب و کارتان را در آن قرار دهید. فقط در حد نیاز محتوا روی طراحی کارت ویزیت وقت بگذارید. همیشه باید کمی فضای خالی روی کارت باقی بماند تا نمای کلی آن چشم‌نواز باشد و مخاطب را خسته نکند. فضای خالی به متن شما کمک می‌کند که بیشتر به چشم بیاید و خواناتر باشد. نکته اصلی در محتوای کارت ویزیت این است:

«کم گوی و گُزیده گوی چون دُر»

محمد فیض آبادی فراهانی
محمد فیض آبادی فراهانی

کارشناس در زمینه طراحی گرافیک و چاپ با 10 سال سابقه فعالیت |
متخصص و مشاور در زمینه تبلیغات کاغذی و اینترنتی |
مشاور در زمینه طراحی سایت و سئو

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *