مدیریت رنگ بررسی اجمالی از مدیریت رنگ

مدیریت رنگ _ BIT TUTORIAL
۱۳۹۵-۰۱-۰۹
مدیریت رنگ فاصله رنگ
۱۳۹۵-۰۱-۰۹
Show all

مدیریت رنگ بررسی اجمالی از مدیریت رنگ

مدیریت رنگ بررسی اجمالی از مدیریت رنگ

بررسی اجمالی از مدیریت رنگ

 

“مدیریت رنگ” یک فرایند است که در آن ویژگی های رنگ برای هر دستگاه را در زنجیره تصویربرداری به دقت شناخته شده است و مورد استفاده در تولید مثل رنگ پوست است. اغلب در پشت صحنه اتفاق می افتد و هیچ مداخله نمی کند، اما زمانی که مشکلات رنگ بوجود می آیند، درک این فرآیند می تواند مهم باشد.

در عکاسی دیجیتال، تصویربرداری این زنجیره معمولا با دوربین شروع می شود و نتیجه گیری با چاپ نهایی، و ممکن است یک دستگاه صفحه نمایش را در میان شامل:

 

دیجیتال زنجیره تصویربرداری

 

بسیاری از زنجیره های تصویربرداری دیگر وجود داشته باشد، اما به طور کلی، هر دستگاه است که تلاش برای بازتولید رنگ می تواند از مدیریت رنگ بهره مند شوند. به عنوان مثال، با عکاسی آن است که اغلب مهم است که چاپ شده و یا گالری آنلاین خود را به نظر می رسد که چگونه آنها در نظر گرفته شده است. مدیریت رنگ می تواند تولید مثل رنگ یکسان را تضمین نمی کند، به عنوان این است که به ندرت ممکن است، اما حداقل می تواند به شما کنترل بیشتری بر هر گونه تغییر که ممکن است رخ دهد به من بدهید.

 

نیاز به مشخصات و رنگ های مرجع

 

فصلنامه علمی پژوهشی باروری رنگ مشکل اساسی: با توجه به شماره رنگ “لزوما به همان رنگ در همه دستگاه ها است. ما با استفاده از یک مثال از spiciness برای انتقال هر دو به همین دلیل این موضوع باعث ایجاد یک مشکل، و چگونه آن را مدیریت.

 

اجازه دهید بگویم که شما در یک رستوران هستید و به منظور یک ظرف تند. اگرچه شما لذت بردن از spiciness، جوانه های چشایی شما بسیار حساس است، بنابراین شما می خواهید به مراقب باشید که مقدار لذت بخش شما مشخص است. به سادگی گفت: “متوسط” ممکن است یک سطح ادویه به کوک در تایلند، و یک سطح کاملا متفاوت را به کسی که از انگلستان انتقال: معضل این است. رستوران می تواند بر اساس تعدادی از فلفل در ظرف استاندارد است، اما این به تنهایی کافی نخواهد بود. ادویه همچنین در مورد چگونگی حساس کارشناس چشیدن مزه شراب و چای و غیره به هر فلفل بستگی دارد:

 

جدول کالیبراسیون

 

برای حل معضل spiciness خود را، شما می توانید از یک آزمون یک بار طعم جایی که شما می خورید یک سری از ظروف تحت، با هر کدام شامل کمی بیشتر فلفل (در بالا نشان داده شده). بعد از آن شما می تواند یک میز شخصی برای حمل با شما در رستوران که مشخص می کند که ۳ برابر “خفیف،” ۵ برابر “متوسط” و به همین ترتیب (با این فرض که همه فلفل یکسان هستند) ایجاد کنید. دفعه بعد، هنگامی که یک رستوران بازدید می کنید و می گویند “متوسط”، خدمتکار در جدول های شخصی خود را نگاه کنید و ترجمه را به یک غلظت استاندارد فلفل. این خدمتکار پس از آن می تواند به آشپز و ظرف را “فوق العاده ملایم،” دانستن همه به خوبی از این غلظت از فلفل در واقع به معنی کوک می گویند.

 

به عنوان یک کل، این روند دخیل (۱) توصیف حساسیت هر فرد به ادویه، (۲) استاندارد این ادویه بر اساس غلظت از فلفل و (۳) که قادر به جمعی استفاده از این اطلاعات “متوسط” ارزش به از فردی به فرد ترجمه به یک “فوق العاده ملایم” ارزش برای دیگری. این سه همان اصول مورد استفاده قرار گیرد برای مدیریت رنگ است.

 

مشخصات COLOR

 

واکنش رنگ دستگاه مشخص شده است شبیه به جدول spiciness شخصی در مثال بالا ساخته شده است. شماره های مختلف به این دستگاه فرستاده می شود و خروجی آن در هر نمونه اندازه گیری:

شماره ورودی (سبز) رنگ خروجی
دستگاه ۱ دستگاه ۲
۲۰۰
۱۵۰
۱۰۰
۵۰

پروفیل های رنگی در دنیای واقعی شامل هر سه رنگ، ارزش ها، و معمولا پیچیده تر از جدول بالا – اما همان اصول اساسی اعمال می شود. با این حال، فقط به عنوان با مثال spiciness، مشخصات خود را در آن کافی نیست. این نمایه در رابطه با رنگ مرجع استاندارد ثبت شود، و شما نیاز به نرم افزاری است که می تواند این نمایه ها را به ترجمه رنگ بین دستگاهها استفاده از رنگ آگاه است.

 

مدیریت COLOR نمای کلی

 

قرار دادن آن همه با هم، در نمودار زیر نشان می دهد که چگونه این مفاهیم ممکن است اعمال می شود در هنگام تبدیل رنگ بین صفحه نمایش دستگاه و پرینتر:

صفحه نمایش دستگاه چاپگر دستگاه خروجی
مشخصه
دستگاه ورودی
استاندارد
اتصال به مشخصات فضا
مشخصه
خروجی دستگاه
افزودنی رنگ RGB
RGB
مشخصات رنگ
(فضای رنگی)
CMM ترجمه CMM ترجمه رنگ های CMYK کاهشی
CMYK
مشخصات رنگ
(فضای رنگی)

 

 

    1. مشخصه. هر دستگاه مدیریت رنگ نیاز به جدول شخصی، و یا “مشخصات رنگ”، که مشخصه پاسخ رنگ از آن دستگاه خاص است.

 

    1. استاندارد. هر یک از مشخصات رنگ این رنگ نسبت به مجموعه ای استاندارد از رنگ های مرجع (“مشخصات اتصال فضایی”).

 

    1. ترجمه به … رنگ-نرم افزار مدیریت و سپس با استفاده از این پروفیل های استاندارد برای ترجمه به رنگ از یک دستگاه به دستگاه دیگر.این است که معمولا توسط یک ماژول مدیریت رنگ (CMM) انجام می شود.

 

 

سیستم مدیریت رنگ بالا رنگ کنسرسیوم بین المللی (ICC) در حد استاندارد نبود و در حال حاضر در اکثر کامپیوترها استفاده می شود. این شامل چندین مفاهیم کلیدی: پروفیل های رنگ (در بالا بحث شد)، فضاهای رنگ، و ترجمه بین فضاهای رنگ.

 

فضای رنگ. این است تنها راه با اشاره به مجموعه ای از رنگ های / سایه که توسط مشخصات رنگ خاص شرح داده شده است. به عبارت دیگر، آن را مجموعه ای از ترکیب رنگ تحقق توصیف است. فضاهای رنگی هستند و بنابراین ابزارهای مفید برای درک سازگاری رنگ بین دو دستگاه متفاوت است. آموزش در مورد فضاهای رنگی برای اطلاعات بیشتر بر روی این موضوع است.

 

مشخصات فضایی اتصال (PCS). این فضای رنگی است که به عنوان یک مرجع استاندارد (مرجع “فضای”) است، از آن است که مستقل از ویژگی های هر دستگاه خاص. رایانه های شخصی است که معمولا مجموعه ای از تمام رنگ های قابل رویت تعریف شده توسط کمیسیون بین المللی د L’éclairage (CIE) و استفاده شده توسط ICC.

 

توجه: منطقه ذوزنقه ای نازک کشیده شده در درون PCS چیزی است که به نام “فضای کاری است.” فضای کاری در برنامه های ویرایش تصویر (مانند فتوشاپ)، و تعریف زیر مجموعه ای از رنگ های موجود در هنگام انجام هر گونه ویرایش تصویر کار می کنند.

 

ترجمه رنگ. رنگ ماژول مدیریت (CMM)، اسب بارکش استفاده از مدیریت رنگ است، و آن چیزی است که انجام محاسبات مورد نیاز را از یک رنگ فضا را به دیگری ترجمه. بر خلاف نمونه های قبلی، این است که به ندرت فرایند پاک و ساده است. به عنوان مثال، اگر چاپگر قادر به تولید به عنوان شدید یک رنگ را به عنوان دستگاه نمایش نیست؟ این است که به نام “عدم تطابق حیطه”، و به این معنی است که بازتولید دقیق غیر ممکن است. در چنین مواردی CMM بنابراین فقط برای بهترین تقریب هدف است که می توان آن را مشاهده آموزش در فضای تغییر رنگ برای اطلاعات بیشتر بر روی این موضوع است.

محمد فیض آبادی فراهانی
محمد فیض آبادی فراهانی

کارشناس در زمینه طراحی گرافیک و چاپ با 10 سال سابقه فعالیت |
متخصص و مشاور در زمینه تبلیغات کاغذی و اینترنتی |
مشاور در زمینه طراحی سایت و سئو

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *