ده اشتباه فاحش در بازاریابی
۱۳۹۵-۰۱-۱۰
بازاریابی در دو کلام
۱۳۹۵-۰۱-۱۰
Show all

نکاتی از دست نوشته های دیگران در مورد بازاریابی

نکاتی از دست نوشته های دیگران در مورد بازاریابی

موفقیت معمولاً ناشی از خوب انجام دادن کارهای معمولی به روش غیر معمول است برگرفته از کتاب : یادداشتهای معلم بازاریابی

 

کلینیک محصول جایگاهی است که شرکت با مشتریان تعامل می کند و سعی می کند نیاز و ارزش مشتری را شناسایی کند برگرفته از کتاب : کلینیک محصول ؛ آزمون بازاریابی محصولات جدید

 

بازاریابی، یک شغل نیست، یک حرفه نیست؛ برای آنکه بازاریاب خوبی شوید، ضروری است با آن زندگی کنید، راه بروید، قدم بزنید، بخوابید، بخورید، تفریح کنید، کار کنید، همواره به فکر بازاریابی باشید در سفر و حضربرگرفته از کتاب : دل گفته ها و دل نوشته های معلم بازاریابی

 

بازاریاب حرفه ای باید در کمال حسن نیت و صداقت با تمام ابزارهای در دسترس، خود را معرفی و عرضه کند برگرفته از کتاب: یادداشتهای معلم بازاریابی

 

بهترین راه برای موفقیت نام تجاری جدید آن است که همچون نام تجاری کهنه و جا افتاده عمل کنیم.(برگرفته از کتاب : کسب و کار نام های تجاری)

 

بازاریابی پیش از تولید محصول آغاز می شود و نه پس از آن (برگرفته از کتاب : کلینیک محصول؛ آزمون بازاریابی محصولات جدید)

 

محل کار ما، محل زندگی ماست، به صورتی که خدمات و عملکرد ما را ویژگی بخشیده و آن را غنی می سازد (برگرفته از کتاب : مباحث و موضوعات بازاریابی خدمات با نگرش بازار ایران)

 

یکی از مهمترین وظایف سازمانها ، بازارداری است و معنای آن این است که وقتی مشتری را با هزینه ی فراوان جذب کردیم، نباید او را از دست بدهیم (برگرفته از کتاب : دل گفته ها و دل نوشته های معلم بازاریابی)

 

وقتی سازمان یادگیرنده شدید، به آن اکتفا نکنید؛ شما باید یک سازمان تندآموز داشته باشید. (برگرفته از کتاب : یادداشتهای معلم بازاریابی)

 

وقتی دنبال واژه هایی هستیم که بتوانند محصولمان را از محصول رقبا متمایز کنند، مهمترین پرسشی که باید پاسخ بدهیم عبارت است از اینکه: مشتریان از چه چیز محصولات رقیب خوششان نمی آید (برگرفته از کتاب : نقشه ذهن مشتری)

 

بحران مالی، فرصتهای خوبی را برای شرکت به ارمغان می‌آورد؛ دنیای کسب‌وکار پس از فروکش کردن بحران، متفاوت از امروز خواهد بود (برگرفته از کتاب: چگونگی اداره‌ی کسب‌وکار در بحران اقتصادی)

 

تحقیقات بازاریابی به منظور یاری رساندن به مدیریت در تصمیم گیریهای مرتبط، با تشخیص یا حل مسأله یا فرصتها در بازار انجام می گیرد.(برگرفته از کتاب : هوشمندی رقابتی و هوشمندی بازاریابی)

 

مشتریان دوست دارند با فردی صحبت کنند که در گفتار و رفتار خویش منظم باشد و از پراکنده‌گویی پرهیز کند (برگرفته از کتاب: بازاریابی و فروش تلفنی با نگرش بازار ایران)

 

هزینه های صادرات را به صورت سرمایه‌گذاری نگاه کنید. برنامه ی صحیح و صبر و تحمل هزینه ها برای بهره برداری درازمدت لازم است. (برگرفته از کتاب: مباحث و موضوعات مدیریت بازاریابی با نگرش بازار ایران)

 

مشتری حق دارد در هر زمان که برای کاری نیاز به تماس با شما داشت، در دسترس او باشید(برگرفته از کتاب بازاریابی و فروش تلفنی )

 

بدون تردید اگر فاقد هرگونه مزیت فروش باشیم، ناگزیر بایستی تلاش خود را برای بقا، سازماندهی کنیم؛ یعنی به سختی کار کنیم و انتظار ناچیزی داشته باشیم. (برگرفته از کتاب : مدلهای مدیریتی برای راه اندازی و اداره ی یک کسب و کار؛ از تئوری تا عمل)

 

تبلیغ اثر بخش افزون بر وجه اساسی، باید با نشان دادن وجوه تمایز و برتری محصول نسبت به محصول رقبا، مخاطب را مایل به خرید و مصرف کند(برگرفته از کتاب : مباحث و موضوعات مدیریت بازاریابی با نگرش بازار ایران)

 

دلیل شکست کسب و کارها نداشتن ایده های خوب نیست بلکه، آنها به این علت شکست می خورند که به خاطر نداشتن اطلاعات، تصمیمات نادرست می گیرند(برگرفته از کتاب: هوشمندی رقابتی و هوشمندی بازاریابی )

 

تبلیغات باید ترغیب‌کننده و تشویق‌کننده باشد. تبلیغات ما باید متمایز از تبلیغات رقبا باشد تا جلب توجه کند و مشتری را به سمت محصول ما بکشاند (برگرفته از کتاب: تکنیکهای فرصت‌یابی در بازاریابی و فروش با نگرش بازار ایران)

 

شناخت شخصیت مذاکره‌کننده و رعایت آداب مذاکره متناسب با فرهنگ حاکم بر مذاکره می‌تواند به کاهش مدت مذاکره و رسیدن به توافق سریعتر به‌منظور دستیابی به هدفها کمک بسزایی می‌کند (برگرفته از کتاب: اصول، فنون، و هنر مذاکره با نگرش بازار ایران)

 

هیچ چیز جای کیفیت را نمی‌گیرد، پس روی آن سرمایه‌گذاری کنید. کیفیت محصول ارائه شده، کیفیت بنگاه اقتصادی را نزد مشتری تعیین می‌کند (برگرفته از کتاب: مباحث و موضوعات مدیریت بازاریابی با نگرش بازار ایران)

 

موفقیت هر یک از افراد و اعضای کانال بازاریابی در گرو موفقیت کلی کانال است. بنابراین وجود نگرش سیستمی و هماهنگی و تشریک مساعی تمام اعضا الزامی است (برگرفته از کتاب: مباحث و موضوعات مدیریت بازاریابی با نگرش بازار ایران)

 

خشنودی مشتری یعنی تفاوت میان شکست و پیروزی؛ پس به مشتری لذت بفروشید (برگرفته از کتاب: مباحث و موضوعات بازاریابی خدمات با نگرش بازار ایران)

 

در هنگام مذاکره تلفنی با مشتری تمام حواستان باید متوجه مشتری باشد و از هر عملی که توجه شما را به مشتری کم کند، بپرهیزید. برای مثال آدامس نجوید، چای ننوشید، و… (برگرفته از کتاب: بازاریابی و فروش تلفنی با نگرش بازار ایران)

 

سه رویدادی که نیاز به اطلاعات بازار را افزایش داده‌اند: حرکت از بازاریابی محلی به سمت بازاریابی جهانی، حرکت از نیازها به سمت خواسته‌های مشتریان، و حرکت از رقابت قیمتی به سمت رقابت بر روی سایر موارد (برگرفته از کتاب: هوشمندی رقابتی و هوشمندی بازاریابی)

 

اگرچه مذاکره فرایندی گفتگومحور است، اما در مذاکرات نمی‌توان از زبان بدن غافل بود و اصولاً تَن‌گفتارها نقش مهمتری را نسبت به کلام ایفا می‌کنند (برگرفته از کتاب: اصول، فنون، و هنر مذاکره با نگرش بازار ایران)

 

نوآوری می‌تواند برای سازمانها فریبنده و گمراه‌کننده باشد، اما برای اینکه ایده‌های نوآورانه با موفقیت به مرحله‌ی ظهور برسند، باید با مدیریت نامهای تجاری به شیوه‌ای مقتدرانه و اثربخش همراه باشند (برگرفته از کتاب: کسب‌وکار نامهای تجاری)

 

تعیین قیمت بالا همواره بازار جدیدی را برای یک رقیب ایجاد می‌کند (برگرفته از کتاب: مباحث و موضوعات مدیریت بازاریابی با نگرش بازار ایران)

 

برتریهای محصولتان را نسبت به رقبا بشناسید؛ برتریهای شرکت خودتان را نسبت به شرکتهای رقیب بدانید. این برتریها وجوه تمایز و دلایلی هستند که در متقاعد شدن مشتریان مؤثرند (برگرفته از کتاب: مدیریت فروش و فروش حضوری با نگرش بازار ایران)

 

سازمانهای موفق عصر رقابت، قدرت انعطاف‌پذیریشان را در مقابل تغییرات محیطی پیوسته افزایش می‌دهند و در کنار اصول و قوانین سازمانی، در مقابل انتظارات و دستورات مشتریان منعطفند. (برگرفته از کتاب: تکنیکهای فرصت‌یابی در بازاریابی و فروش با نگرش بازار ایران)

 

سیستم اخبار و اطلاعات بازاریابی یا همان سیستم هوشمندی بازاریابی عبارت است از روشها و منابعی که مدیران برای دستیابی به اطلاعات روزمره درباره‌ی تحولات محیط بازاریابی از آنها استفاده می‌کنند برگرفته از کتاب: هوشمندی رقابتی و هوشمندی بازاریابی

 

مشتریان از برخورد نگهبان و منشی گرفته، تا کیفیت محصول، بسته‌بندی آن، قیمت، توزیع، و چگونگی برقراری ارتباط شرکت با آنها، و… الهام می‌گیرند و در مورد قطع یا ادامه‌ی همکاری با سازمان قضاوت می‌کنند. برگرفته از کتاب: مباحث و موضوعات مدیریت بازاریابی با نگرش بازار ایران

 

فروشندگان حرفه ای اصول و قواعد لازم را برای توفیق در کار آموخته و متناسب با شرایط از دانسته‌های خود بهره می‌گیرند، در رویارویی با موانع تسلیم نمی‌شوند بلکه، به راه‌حلهای عبور از موانع می‌اندیشند و به‌صورت مرتب خود را ممیزی می‌کنند و می‌دانند که افزایش مهارتها حد نهایتی ندارد برگرفته از کتاب: میریت فروش و فروش حضوری با نگرش بازار ایران

 

بازاریابی هنر یافتن، پروردن، و سود بردن از فرصتها است. اندیشمندانه حرکت کردن به بنگاههای اقتصادی این امکان را می‌دهد تا نه تنها باقی بمانند بلکه، از فرصتهای فوق‌العاده‌ای که در پی گذار از مراحل شک و تردید به وجود خواهد آمد، بهترین استفاده را ببرند برگرفته از کتاب: چگونگی اداره‌ی کسب‌وکار در بحران اقتصادی

 

مشتری هدف کسب‌وکار است؛ بنابراین باید برای کسب رضایت مشتری تلاش کنید برگرفته از کتاب: مباحث و موضوعات بازاریابی خدمات با نگرش بازار ایران

 

کلینیک محصول خود نوعی از تحقیقات بازاریابی است که با هدف دریافت نظرات مشتریان از محصولات جدید یا قدیم شرکت انجام می‌شود. برگرفته از کتاب: کلینیک محصول؛ آزمون بازاریابی محصولات جدید

 

امروزه برندها بتدریج می‌آموزند که برای وفاداری مشتری و کسب ارزش مادام‌العمر از آنها، باید بهای آن را نیز بپردازند. برگرفته از کتاب: بازاریابی حسی؛ راهنمای کاربردی تجربه تعاملی

 

مدیران هوشمند قدبلند هستند؛ یعنی آنها به‌صورت دائم قد قابلیت، لیاقت، و آشنایی با علوم جدید را در خودشان ارتقا می‌دهند و می‌دانند یکی از مهمترین وظایفشان جذب صحیح و شایسته‌ی منابع انسانی هوشمند است برگرفته از کتاب هوشمندی رقابتی و هوشمندی بازاریابی

 

سعی کنید سؤالها و اعتراضات مشتریان را پیش‌بینی کنید و فهرست سؤالهای احتمالی خود را کامل کنید. همچنین جوابهای آنها را آماده کنید.؛ این کار میزان آمادگی شما را در مذاکرات بعدی افزایش می‌دهد . برگرفته از کتاب: مدیریت فروش و فروش حضوری با نگرش بازار ایران)

 

سازمانهای موفق عصر رقابت، قدرت انعطاف‌پذیریشان را در مقابل تغییرات محیطی پیوسته افزایش می‌دهند و در کنار اصول و قوانین سازمانی، در مقابل انتظارات و دستورات مشتریان منعطفند. برگرفته از کتاب: تکنیکهای فرصت‌یابی در بازاریابی و فروش با نگرش بازار ایران)

 

جهان کسب‌وکار، عرصه‌‌ی جنگ است اما جنگی که در آن گلوله‌ای شلیک نمی‌شود بلکه، سلاح مدیران آگاه که نقش ژنرالهای این صحنه را بازی می‌کنند، وجود نیروهای دانش‌آفرین و خلاق و نوآور است برگرفته از کتاب: قضایای موردی واقعی بازاریابی با نگرش بازار ایران

 

در زمان بروز بحران، وقت گذاشتن برای مشتریان، شنیدن صدای آنها و دیدن رفتارشان بیش از گذشته اهمیت می‌یابد. فرصت در بازار نهفته است؛ پشت میز جای کوتاهی برای دیدن بازار است برگرفته از کتاب: چگونگی اداره‌ی کسب‌وکار در بحران اقتصادی

 

برندها به تدریج می‌آموزند که برای وفاداری مشتری و کسب ارزش مدام‌العمر از آنها، بهای آن را بپردازند و تنها در این صورت است که ‌می‌توانند موفق باشند. برگرفته از کتاب: بازاریابی حسی؛ راهنمای کاربردی تجربه تعاملی

 

نام تجاری شما تعهد و وعده‌ای است که در هر فعالیت بازاریابی، هر حرکت و تصمیم‌گیری سازمانی و هر تعامل با مشتری خود، به آنها می‌دهید و تلاش می‌کنید تا در بلندمدت به آن وفادار بمانید برگرفته از کتاب: کسب‌وکار نامهای تجاری

 

مدیران فروش و نمایندگان فروش شایسته، اعتراضات مشتریان را فرصتهایی برای کسب پیشنهادات جدید می‌دانند و با آن برخورد شایسته می‌کنند برگرفته از کتاب: مدیریت فروش و فروش حضوری با نگرش بازار ایران

 

باید عاشقانه کار کنیم و باور کنیم که هر کدام از ما می‌توانیم در جایگاه خودمان مهمترین باشیم؛ کافیست “عالم عامل عاشق” باشیم. عالم بودن به معنای آنکه نسبت به شغلمان آگاهی داشته باشیم و آن را افزایش دهیم و عامل بودن یعنی اجراکننده‌ی قوی باشیم؛ و تمام اینها را باید با عشق انجام دهیم. برگرفته از کتاب: دل‌گفته‌ها و دل‌نوشته‌های معلم بازاریابی

 

رضایت و وفاداری مشتریان، نتیجه‌ی کیفیت عملکرد و کیفیت رفتار سازمان ما است  . برگرفته از کتاب: مدلهای مدیریتی برای راه‌اندازی و اداره‌ی یک کسب‌وکار

 

یکی از تفاوتهای اساسی انسانها و سازمانهای موفق و متمایز نسبت به سایرین، توان آنها در یافتن و به فعلیت رساندن فرصتها است؛ فرصتهایی که در همه جای بازار وجود دارند و فقط باید بتوان آنها را لمس کرد. برگرفته از کتاب: تکنیکهای فرصت‌یابی در بازاریابی و فروش با نگرش بازار ایران

 

برای فروشهای زیاد مغرور، و برای فروشهای کم دلسرد نشوید. غرور و دست‌کم گرفتن خویش هر دو دامهای خطرناکی هستند که پیش روی بازاریابان و فروشندگان قرار دارند برگرفته از کتاب: بازاریابی و فروش تلفنی با نگرش بازار ایران.

 

احترام و توجه به عناصر فرهنگی هر جامعه در اموری نظیر تحقیقات بازاریابی، از اصول اولیه و مهم انجام آن است. برگرفته از کتاب: کلینیک محصول؛ آزمون بازاریابی محصولات جدید

 

محیط اطراف انسانها و سازمانها آکنده از فرصتهای استراتژیک است، اما فقط عده معدودی به آن پی می‌برند؛ شما باید جزو آن عده معدود باشید برگرفته از کتاب: مباحث و موضوعات مدیریت بازاریابی با نگرش بازار ایران

 

مدیران هوشمند با کمک مشاوران و متخصصان استعدادیابی و توسعه شغلی، انسانهای هوشمند (عقلی و هیجانی) را متناسب با شغل مربوطه استخدام می‌کنند و با سرمایه‌گذاری روی آنها، سازمانهایی هوشمند می‌سازند.برگرفته از کتاب: هوشمندی رقابتی وهوشمندی بازاریابی

 

شناخت شخصیت مذاکره‌کننده و رعایت آداب مذاکره متناسب با فرهنگ حاکم بر مذاکره می‌تواند به کاهش مدت مذاکره و رسیدن به توافق سریعتر به منظور دستیابی به هدفها کمک بسزایی کند. برگرفته از کتاب: اصول، فنون، و هنر مذاکره با نگرش بازار ایران

محمد فیض آبادی فراهانی
محمد فیض آبادی فراهانی

کارشناس در زمینه طراحی گرافیک و چاپ با 10 سال سابقه فعالیت |
متخصص و مشاور در زمینه تبلیغات کاغذی و اینترنتی |
مشاور در زمینه طراحی سایت و سئو

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *