۵ نکته مهم در مورد طراحی لوگو که باید به آنها توجه کرد

چاپ دیجیتال از همه سو به حوزه چاپ بسته بندی وارد می شود
چاپ دیجیتال از همه سو به حوزه چاپ بسته بندی وارد می شود
۱۳۹۶-۰۹-۲۹
چاپ دیجیتال برای بسته بندی
چاپ دیجیتال برای بسته بندی Digital printing for packaging
۱۳۹۶-۱۰-۰۷
Show all

۵ نکته مهم در مورد طراحی لوگو که باید به آنها توجه کرد

5 نکته مهم در مورد طراحی لوگو که باید به آنها توجه کرد

۵ نکته مهم در مورد طراحی لوگو که باید به آنها توجه کرد

جف فیشر در این مقاله با ما در مورد نکاتی که او در طراحی لوگو خود به آنها توجه می کند، صحبت کرده است . او در مورد نحوه برخورد با مشتریان از تجربه های کاری خود می گوید . تا آخره این مقاله ما را همراهی کنیم امیدواریم شما هم برای سوالاتتان پاسخی پیدا کنید .

جف فیشر کیست؟

جف فیشر یک طراح هویت است، نویسنده ، مشاور نام تجاری، مقاله نویس و مدرس و همچنین یک وبلاگ نویس. فیشر تقریبا ۶۰۰ جایزه گرافیک طراحی منطقه ای، ملی و بین المللی را برای طراحی لوگو و کار در زمینه هویت سازمانی دریافت کرده است. کارهای او نزدیک به ۱۰۰ کتاب در زمینه طراحی لوگو، کسب و کار طراحی گرافیک و بازاریابی کسب و کارهای کوچک است به چاپ رسیده است. فیشر همچنینی عضو هیئت مشاور مجله HOW  و هیئت مشورتی هیئت مدیره مجله طراح UCDA است. کتابش به نام ۵۰ بحران هویت!؛ طراحی دوباره شده که هویت های غریب را به برندهای موفق تبدیل کرده است، اخیرا توسط HOW Books  منتشر شده است. اولین کتاب او راهنمای طراحی Savvy منجر به موفقیت ، در اواخر سال ۲۰۰۴ در قفسه های کتاب فروشی ظاهر شد.

مصاحبه

اول از همه میخواهیم بدانیم طراحی گرافیک را چگونه تعریف می کنید؟

وقتی ۳۵ سال پیش در دبیرستان بودم، از اصطلاح طراحی گرافیک استاده نمی شد. در آن زمان چنین کاری به عنوان هنر تجاری طبقه بندی میشد. من تا سال ۱۹۷۴ با واژه طراحی گرافیک روبرو نشده بودم، تا زمانی که یک نسخه از کتاب طراحی گرافیک میلتون گلاسر را دیدم. آن کتاب عنوانی داشت که می خواستم در آینده به آن تبدیل بشوم. هنگام مطالعه آن کتاب بود که متوجه شدم این ، آن چیزی است که می خواهم . طراحی گرافیک به طور عمده در ارتباط شیوه هنری یا خلاقانه است، چیزی شبیه نوشتن که برای انتقال ایده ها استفاده میشود. بسیار از طراحان جنبه هنری آن را کاملا از دست داده اند. اما بعضی بدون در نظر گرفتن عنصر ارتباط، تنها به زیبا کردن راضی می شوند.

عبارت طراحی هویت سازمانی را تعریف می کنید ؟

اصطلاح طراحی هویت سازمانی ، بلافاصله طرح های بیخود و بی اهمیتی که گهگاه در ابتدای مسیر شغلی مجبور بودم برای چند شرکت محافظه کار سنتی اجرا کنم را به خاطرم می آورد. شاید به همین خاطر است که مایلم لغت (شرکت) را زمانی که در مورد هویت صحبت می کنم، حذف کنم. گاهی احساس می کنم که درگیر طراحی هویت سازمانی هستم؛ اما کار من فقط به شرکت ها محدود نمی شود. گاهی طراحی هویت کسب و کار کوچک، طراحی هویت بازاریابی ورزشی، طراحی هویت یک سازمان غیر انتفاعی، طراحی هویت تئاتری و یا مانند آن است. اگر چه من به طور ویژه از این کلمه خوشم نمی آید، نام تجاری به نظر من کلمه مناسب تری است. طراحی هویت در مورد طراحی لوگو و سپس فراموش کردن مشتری نیست. من اغلب در مورد اجرای هویت در هر جنبه ای از کسب و کار مانند بسته بندی لوازم التحریر، مواد جانبی آن، تبلیغات، علامت های تجاری و حتی فرهنگ پایه شرکت است.

عبارت طراحی هویت سازمانی به نظر می رسد کمی انحصاری است؛ گاهی اوقات مشتری های کوچکتر که نمی تواند با آن ارتباط برقرار کند را می ترساند، زیرا آنها خود را سازمان نمی دانند. جواب ساده ممکن است این باشد که این اصطلاح، کمی منسوخ شده باشد.

بسیاری ازطراحان لوگو قوانین کلیدی متفاوتی درباره کارکرد لوگو دارند ( مانند اینکه مقیاس پذیر باشد، سیاه و سفید کار کند، به یاد ماندنی باشد، تنها ۲تا ۳ رنگ باشد) ؛ قوانین کلیدی یک لوگو چیست؟

اصل K.I.SS  ( ساده نگهش دار، احمق) را که در مدرسه در ذهنمان فرو کردند، هنوز هم در بسیاری از طرح هایم رعایت می کنم. می دانم که موفق ترین نمونه های من ساده ترین آنها است. همیشه تلاش می کنم جزئیات را از مفاهمی طراحی تفکیک کنم  تا به استخراج  ایده به پایین ترین ابزار ارتباطی برسم.

می دانم که به عنوان طراح به صورت خودآگاه و ناخودآگاه تحت تاثیر همه چیزهایی قرار می گیرم که در اطرافم می بینم. با این حال همیشه سعی می کنم از هر چیزی که به عنوان آخرین و عالی ترین روند تعریف شده پرهیز کنم. یکی از باورهای من این است که وقتی یک منتقد گرافیک چیزی را به عنوان روند طراحی بیان میکند، در واقع این یک پیام خطر به طراحان در هر جایی است که از آن لحظه به بعد باید از این روند خاصی دوری کنند؛ به جای اینکه همرنگ جماعت شوند .

قبل از اینکه یک کامپیوتر را در سال ۱۹۹۰ به میز کارم اضافه کنم ، ۱۳ سال به عنوان یک طراح حرفه ای کار کرده بودم. تا پیش از این تاریخ ، لوگو های بسیاری خلق کرده بودم، به عنوان یک قاعده و اصل می دانم که طرح های واقعا موفق می توانند بدون نرم افزارهای تولید کننده جلوه های ویژه خلق شوند. هویت ها نیازی به محدودیت ها ، درجه بندی ، تصاویر ۳ بعدی، WEB2 ندارند. دوست ندارم یک آیکن یا اثری هنری را با یک نوشته ترکیب کنم و بگویم اثری خلق کرده ام. چنین کاری در بعضی موارد مناسب و موثر است ولی در واقع این چیزی است که در خلق یک لوگوی قوی و منحصر به فرد برای یک مشتری تلاش دارم از آن دوری کنم. من از ترکیب کردن نوشته و عناصر گرافیکی به یک تصویر مینیمال لذت می برم.

روند طراحی لوگو شما از چه چیزی تشکیل شده است؟

روند طراحی من بر اساس نیاز مشتری تعیین میشود. برای من بین طراحی و مفهوم سازی مرحله برو از استدیو بیرون قرار دارد .

اغلب نیاز دارم که کامپیوتر را خاموش کنم، خود را از پشت میز بیرون بکشم و از فضای استودیو فرار کنم تا ایده های احتمالی هر کاری از قبل از پیاده شدن روی کاغذ یا تصویر دیجیتال ، به عنوان یک طرح یا یک مفهوم در بخش خاکستری ذهن من نفوذ کند.

قبل از شروع پروژه طراحی آرم معمولا چه نوع اطلاعاتی را از مشتری می گیرید؟ آیا نوعی پرسشنامه طراحی آرم دارید؟

چون اکثریت قریب به اتفاق کارهای طراحی هویت من برای مشتریانی است که هرگز آنها را ملاقات نمی کنم، به اطلاعاتی که توسط مشتریان در فرم های نظر سنجی طراحی هویت درج می شود، تکیه زیادی دارم. معمولا این پرسشنامه ها را از طریق ایمیل ارسال می کنم. سوالاتی را که برای من بیشتر مفید هستند، مربوط به جزئیات در باره صنعت مرتبط با کسب و کار آنها است و در خواست اطلاعاتی در مورد طراحی آرم و عناصر طراحی که مورد پسند آنها نیست. اغلب برای مشتریان خیلی سخت است که آنچه دوست دارند را مشخص کنند. وقتی به چیزی که دوست ندارند می رسند برای بیشتر آنها آسان است که دیدگاه متفاوتی برای من فراهم کنند و این اطلاعات کمک می کنند تا از بردن پروژه ی مشتری در مسیر طرح هایی که مورد پسند آنها نیست، پرهیز کنم. من به پاسخ های مشتری در پرسشنامه تکیه می کنم تا راجع به ویژگی های صنعت آنها یاد بگیرم یا منابعی به من بدهند که بتوانم راجع به آن صنعت تحقیق کنم. من یک متخصص در طراحی و هویت هستم، نه به عنوان مثال صنف لوازم خانگی .

بعد از جمع آوری اطلاعات از مشتری، چه نوع تحقیقی انجام می دهید؟ آیا میزان تحقیق شما بستگی به چک پرداختی دارد؟

تحقیقات میدانی هرگز بستگی به پولی که دریافت می شود، ندارد. در درجه اول، بستگی به نیاز و خواسته های مشتری دارد تا بتوانم بهترین راه حل مشتری خلق کنم و در درجه دوم بسته به پروژه یا آن صنعت خاص دارد. اگر هویت را در زمینه ای طراحی می کنم که با آن آشنا هستم، ممکن است تحقیقات کمتری مورد نیاز باشد. به عنوان مثال در طول سال ها لوگوهای متعددی برای تولیدات تئاتری طراحی کرده ام اما مایل نیستم بدون هیچ اطلاعی از موضوع وارد روند پروژه بشوم و مفاهیم خودم را بر اساس حس نمایش یا عنوان موسیقی نمی گذارم. واقعا زمان صرف می کنم تا نمایشنامه را بخوانم تا یک عنصر ادبی محوری پیدا کنم که ممکن است به یک شگفتی گرافیکی درون هویت برنامه تبدیل شود.

بعد از اینکه چند مفهوم را آماده کردید، معمولا چند طرح به مشتری نشان می دهید و آیا طرح ها مدادی هستند یا تصاویر دیجیتال پر زرق و برق؟

من بیشتر یک خط خطی کننده (دودلر) هستم تا یک طراح . به ندرت پیش می آید پشت میزم یا جای دیگر ، تخته شاسی بدست بنشینم و عمدا طرح های خشن برای پروژه لوگو بکشم( هرچند من همیشه پیشنهاد می کنم که طراحان با تجربه کمتر دقیقا این کار را انجام دهند!؟) بهترین تصورات طراحی من به ندرت پشت میز به سراغم می آید . معمولا در زمان باغبانی یا پشت تلفن، در یک جلسه مخصوصا بی هیجان، هنگام رانندگی در جاده، زیر دوش یا جای دیگر ایده ها به سراغم می آیند. روی هر چیزی که در آن لحظه در دسترسم باشد خط خطی می کنم. کاغذ یادداشت یا پاکت نامه یا یادداشت های جلسه یا یک تکه کاغذ یا گوشه ای از یک روزنامه بسیاری از این نمونه ها را به عنوان مصنوعات حفاری در یکی از وبلاگ هایم ثبت کرده ام. حال با خط خطی هایخشن یا مفاهیم آرشیو شده در قسمت تارک مغزم به سراغ کامپیوترم می روم تا با عناصر بازی کنم. معمولا ۲ تا ۴ تصویر دیجتال را به مشتری نشان می دهم اما نمی توانم بگویم آنها پر زرق و برق هستند. با این حال مفاهیم به اندازه کافی واضح هستند تا به مشتری تصویر شفافی از چیزی که می خواهم بسازم بدهم.

موقعیت های بسیاری بوده که در آن لحظه مطمئن بودم اولین تصور کلی من بهترین جواب به نیاز طراحی هویت مشتری است. در آن موارد هیچ مشکلی با ارائه دادن مفهوم لوگو برای مشتری و گفتن انکه این لوگوی شماست ندارم. هیچکدام از مشتری ها در این موارد با من مخالف نیستند. حدود ۸۰ تا ۸۵% زمانیکه لوگو توسط مشتری تایید شده به مفهوم اولیه من نزدیک است.

تابه حال شده مشتری از طراحی آرم پیشنهاد شده راضی نباشد؟ اگر پاسخ شما مثبت است، چطور با آن برخورد کردید ؟ آیا برای طرح های اضافی پول بیشتری گرفته اید؟ اصلا چطور این اتفاق می افتد؟

اغلب نه، اما تجربه این را هم داشته ام. در اکثر موقعیت ها تمام پارامترهای لازم به وضوح در قرارداد پروژه تعریف شده است. مشتری دقیقا می داند برای قیمت پیشنهاد شده چه خدماتی دریافت می کند و هر گونه تلاش فراتر از توصیف اولیه پروژه هزینه خودش را دارد. فقط چهار مورد در ۱۰ تا ۱۲ سال گذاشته به یادم می آید. یک پروژه تکمیل و ۳ پروژه دیگر کنسل شد.

در یک وضعیت عجیب تسلیم مشتری شدم. به او دقیقا چیزی را که می خواست دادم. بدون اینکه قضاوت و توصیه های من را توجه کند. پروژه طراحی آرم خیلی روان پیش رفت و نزدیک اتمام بود در واقع بخش لوگو پروژه تصویب شده بود و من داشتم رو عناصر بسته بندی لوازم التحریر کار می کردم. ( در یک وضعیت عجیب تسلیم مشتری شدم. پروژه طراحی لوگو خیلی خوب پیش می رفت و نزدیک به اتمام بود که یک دفعه مشتری از ناکجا آباد با من تماس گرفت و خواست عنصری را به طراحی لوگو اضافه کنم. از مشتری پرسیدم چرا؟ او بدون اینکه به توصیه های من توجه کند گفت ، چون بقیه رقبا از این عنصر در طراحی آرم خودس استفاده کرده اندو من هم علیرغم میل باطنی این عنصر را به لوگو اضافه کردم و رد تمامی عناصر طراحی شده قرار دادم و به او چیزی که دقیقا میخواست تحویل دادم و مبلغی مضحک برای کارهای اضافی درخواست کرد و او هم با خوشحالی پرداخت کرد! البته اون لوگو را هرگز به کسی نشان نمی دهم…!)

به طور میانگین چقدر طول می کشد تا یک لوگو خلق کنید ؟ چه عواملی بر زمانی که صرف خلق یک لوگو می کنید تاثیرگذار است؟

میانگینی وجود ندارد . کمتر از یک ساعت هم روی یک لوگوی موفق هم وقت گذاشته ام و بعضی وقت ها ماه ها طول کشیده است و حتی یک پروژه در یک سال( بسیار بسیار طولانی ) تکامل یافت. پروژه های کوتاه مدت معمولا به دلیل اینکه مشتری تمام اطلاعاتی که برای خلق یک لوگو مورد تیاز است را در اختیارم می گذارد ، انجام می شود. این افراد معمولا از سر راه من و خودشان کنار می روند و اجازه می دهند تا بدون محدودیت با کنترل وارد پروژه بشودم . پروژه های طولانی تر اغلب برای شرکت های بزرگ یا سازمان های غیر انتفاعی هستند، جایی که فرآیند طراحی ممکن است توسط یک هیئت مدیره یا سطوح مختلف آن سازمان متوقف شود، اغلب ترجیح می دهم با یک شخص یا یک کسب و کار کوچک کار کنم، به عنوان یک طراح، طراحی هویت گرافیکی یک شرکت کوچکتر با مشاهده موفقیت یک سازمان مردمی و موفقیت های در حال رشد، با استفاده از یک طرح به عنوان ابزار فوق العاده لذت بخش است.

شما چگونه موقعیت خود را به عنوان یک طراح تثبیت می کنید ؟ آیا کاری که می خواهید انجام می دهید یا چیزی که مشتری می گوید انجام میدهید؟

با بیش از ۳۰ سال تجربه احساس می کنم که در هویت و دیگر جنبه های طراحی متخصص شده ام. مشتریان من را بر اساس تخصص و آرشیوی از کارهای گذشته استخدام می کنند. من جایگاه خودم را با این منبع مشخص می کنم. اگر یک مشتری تولید کننده تراکتور است، فرض می کنم آنها متخصص یک قطعه از تجهیزات هستند که چیز زیادی درباره آن نمیدانم؛ یک راه موثر برای تکمیل نیازهای طراحی مشتری، همکاری مهارت ها، استعدادها و دانش من بر اساس اطلاعات مشتری و آگاهی از سابقه آنها در صنعت و شخصیت آنها است. این مانند یک مکالمه معمولی است. این مانند یک معمولی بین دونفر نیست. من اجازه نمی دهم ناخودآگاهم مانع طراحی پروژه شود و مشتری نیاز داشته باشد که از سرمایه گذاری شخصی خود در کسب و کار یا سازمان عقب بماند تا به من در ایجاد راه حلی برای رسیدن به نتیجه دلخواه کمک کند.

لوگوی LOGOMotive

لوگوی LOGOMotive شناخته شده شما قوانین طراحی لوگو را به چالش می کشد. انگیزه انجام آن چه بود و چرا یک قطار را به عنوان لوگو انتخاب کردید؟

بیشتر از یک دهه است که از هویت LogoMotive  جک فیشر استفاده می کنم و تعجب می کنم که به یک تصویر قابل تشخیص در سراسر جهان تبدیل شده است. همیشه ایمیل ها پیام ها و نظرات شبکه های اجتماعی از طراحان دریافت می کنم که از کار من در طراحی آرم تعریف می کنند و اغلب به من اطلاع می دهند که این تصویر در دبیرستان یا دوره های طراحی دانشگاه به آنها نشان داده شده است. تعداد زیادی از مشتریان من اظهار دارند که تصمیم برای استخدام من را بر اساس طراحی لوگو خودم گرفته اند. برای یک طراح مشتری خود بودن سخت است. برای بیش از یک دهه تلاش کرده ام تا طراحی هویتی را ایجاد کنم که نشان بدهد چه کسی هستم، چه کاری انجام می دهم و نمونه ای دقیق از کار من باشد. این باید بزرگترین ابزار بازاریابی و تبلیغاتی من باشد. تلاش های اولیه برای استفاده از نام LogoMotive علاقه شخصی من به قطار و قطار اسباب بازی ، آزار دهنده و ناامید کننده بود. فکر می کنم خیلی به حرف های دیگران در طول مسیر گوش دادم. با این حال این کار به من فشار آورد تا بهترین تصویر ممکن را برای بد اخلاق ترین مشتری خودم خلق کنم. من زیاد طرفدار قوانین نیستم، فکر میک نم چیزی که اغلب به عنوان قوانین به ما یاد داده شده در حقیقت راهنمایی حوب برای طراحی لوگو است. من آدم ( قوانین وجود دارند تا شکسته شوند) هستم. اگر طراحان همیشه قوانین فرض گرفته شده را برای طراحی لوگو دنبال کنند، بعضی از خلاقانه ترین مفهوم ها ممکن است سر از سطل آشغال در بیاورند. گذشتن از محدودیت ها می تواند چیز بسیار خوبی باشد.

می تواندی درباره بعضی از کارهای هویت سازمانی مورد علاقه خود صحبت کنید  و چگونه اینها با کارهایی که کمتر مورد علاقه شما هستند، مقایسه می شوند؟

در سال های اخیر لوگوی سازمانی مورد علاقه من Univer identity  بوده است. اول از همه این یک جایگزین عالی برای هویت قبلی بود، که مانند برج های دوقلوی مرکز تجارت جهانی به نظر می رسید. دوم اینکه بسیاری از قوانین فرضی برای هویت بک سازمان اصلی را می شکند، یک گرافیک ساده نیست؛ نوعی رفتار محافظهه کارانه و سنتی نیست. هویت در اصل بیانگر شخصیت و چیزهایی بیشتر است. جای تعجب نیست (جو دافی) برای جزایر یاماها کار مورد علاقه من است. این اثر هم بسیاری از قوانین هویت سازمانی سنتی را می شکند. لوگوی Cotton  توسط Landor همواره به دلیل سادگی و یکپارچگی گرافیکی و نوع عناصر آن مورد علاقه من بوده است. آخرین لوگوی مورد علاقه ام مال خودم است. باعث می شود به دلایل مختلفی لبخند بزنم . در طول ۱۸ سال گذشته بیش از ۱۰۰ لوگو برای تئاتر خصوصی محلی کوچک خلق کرده ام. تهیه کننده همیشه به من آزادی خلاقانه کامل در خلق تصاویر داده است. وقتی زمان خلق لوگو برای برنامه دو پسر در یک رختخواب در شب سرد زمستانی رسید، می دانستم که قرار است به من خوش بگذرد اول از همه می دانستم که عنوان نمایش بسیاری از مردم را نیشگون می گیرد؛ دوم هم تصویر گرافیکی که بلافاصله در ذهن داشتم واقعا بعضی از افراد را قلقلک میدهد. تصویر نهایی جلوی یک تیشرت بدون متن چاپ شد و پشت تیشرت مانند یک لوگوی کامل . من عاشق پوشیدن تی شرت در مکان های عمومی بودم ، مردمی که برای تعریف از طراحی عالی به سراغم می آمدند وقتی می فهمیدند عکس در باره چیست ، قیافه آنها دیدنی بود.

چی چیزی به شما انگیزه می داد که یک طراح هویت بشوید و پرچالش ترین و پرطرفدارترین بخش های شغل شما چیست؟

از همان دوران ابتدایی عاشق هنر بودم . تا زمانی که ۱۲ یا ۱۳ سالگی جذب تبلیغات و طراحی شدم. عاشق تایپوگرافی بودم و همیشه با فرم حروف بازی می کردم. در دوران راهنمایی و دبیرستان غرق تلاش های هنر بودم  و حتی کارهایم را نمایش می دادم. یک مدرس نقاشی در دبیرستان یک بار به من گفت که (نقاشی من را درست نمی کشی) و من جوش آوردم. در نتیجه اولین دانش آموز در ناحیه مدرسه بودم که در زمان تحصیل استقلال هنری داشتم و این فرصت به من آزادی زیادی داد تا با بسیاری از اسکال مختلف در طراحی و هنر بازی کنم. در تمام این مدت حتی در دوران کالج در حال طراحی لوگو بودم، طراح بخش تبلیغات روزنامه کالج در دانشگاه اورگان هم بودم. با این حال زمان زیادی صرف کسب تجربه در میان هر پروژه های که سر راهم قرار گرفت ، می کردم. احساس می کردم این کاری است که یک طراح حرفه ای انتظار می رود. در طول سال ها همیشه مجذوب کارهای Militon Glaser , Art Chanty, Sayles Design, Micheal Schwab   و … بودم و از آنها الهام می گرفتم. آثار چنین طراحانی همیشه باعث می شود تا طرح های لوگوی خودم را بهتر کنم. همانطور که مسیر شغلی من پیشرفت می کرد، کارهای طراحی هویت بیشتری سر راهم قرار می گرفت و من همیشه از چالش تلاش برای تبدیل درون مایه یک کسب و کار، محصول و سازمان یا رویداد به یک نماد گرافیکی ساده خود لذت میبردم. تقریبا بیش از یک دهه قبل بود در صحبتی با خواهرم سرخوردگی خودم را بیان کردم گفتم احساس می کنم به عنوان یک طراح در حال نابود شدن هستم. او گفت چرا روی چیزی که به بهترین نحو انجام می دادم و لذت می بردم تمرکز نمی کنم. در سکوت و با چهره ای پرسشگر بهه او نگاه کردم و او گفت طراحی آرم. پس از آن به خودم اجازی دادم تا روی چیزی که به عنوان طراح از آن لذت می برم تمرکز کنم. نام تجاری LogoMotive  یا Jeff Fisher  را ثبت کردم، لوگو را نهایی کرده و خودم را به عنوان شغلی مهندسی هویت خلاق معرفی کردم. قطعا می توانم دیگر پروژه های جالب را هم قبول کنم. اما درخواست های طراحی هویت همیشه در اولویت خواهند بود. پرارزش ترین جنبه ای من به عنوان استارت آپ یا سازمان غیر انتفایی عمومی است که من برای آنها هویت خلق کرده ام. ارتباطات شخصی و روابط دراز مدت با مشتری که در این پروژه های ایجاد می شود، سود بزرگی است . جوایز دریافت شده و انتشار کتاب های طراحی فقط شیرین هستند.

چه توصیه ای به طراحان مشتاق در زمینه طراحی لوگو می کنید ؟

  1. ساده نگهش دار احمق! متاسفم ولی باید می گفتم. این جمله بیش از ۳۰ سال است که در مغزم هک شده.
  2. توسط قوانین طراحی محدود نشوید – خودتان را مجبور کنید که در آن سوی سنت های یا انتظارات و محدودیت ها در تلاش برای خلق تصاویر هویتی واقعا بی نظیر برای مشتریانتان باشید .
  3. همیشه به یاد داشته باشید که شما برای خود یا دیگر طراحان کار نمیکنید . هدف شما تولید بهترین لوگو برای پاسخگویی به نیازها یا خواسته های مشتری در ایجاد هویت به کسب و کار ، سازمان و محصول و یا رویدادهای آنهاست
  4. به غرایز خود اعتماد کنید – نه فقط در تعیین اینکه چه کسی را به عنوان یک مشتری طراحی لوگو بپذیرید ، بلکه در شناخت راهکارهای پیشنهاد شده برای ارائه به مشتری هم این نکته را مدنظر قرا بدهید . اگر فکر می کنید یک طرح عالی دارید که برای مشتری بهترین است، به خودتان اعتماد کنید  که فقط همان طرح را ارائه بدهید . اگر در مورد قدرت یک مفهوم شک دارید، آن را کنار بگذارید . اگر آن طرح را کنار نگذارید ، مشتری همان را انتخاب می کند.
  5. خوش بگذرانید! اگر کار شما سرگرم کننده نباشید، باید کار دیگری برای خودتان پیدا کنید . امروزه یکی از مزایای بزرگ این حرفه، توانایی کار کردن در هر جایی است که حضور دارید. تمام چیزی که نیاز دارم، یک پاور بانک و اینترنت مناسب است. من از سراسر دنیا برای مشتریانی در ایلات متحده و کشورهای خارجی دیگر کار کرده ام. همانطور که همیشه می گویم: مسئله این نیست که من با دیگران خوب بازی نمی کنم ؛ مسئله این است که من میخواهم انتخاب کنم که کجا و کی و با چه کسی بازی کنم.

 

منبع : ماهنامه ترام

5 نکته مهم در مورد طراحی لوگو که باید به آنها توجه کرد
  • 5 نکته مهم در مورد طراحی لوگو که باید به آنها توجه کرد
5.0
درحال ارسال
امتیاز کاربر 0 (0 رای)
امتیاز نظرات 0 (0 بازدید مجدد)
محمد فیض آبادی فراهانی
محمد فیض آبادی فراهانی

کارشناس در زمینه طراحی گرافیک و چاپ با 10 سال سابقه فعالیت |
متخصص و مشاور در زمینه تبلیغات کاغذی و اینترنتی |
مشاور در زمینه طراحی سایت و سئو

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال ارسال