طراحی بنر تبلیغاتی ارزان | آموزش رایگان طراحی بنر تبلیغاتی | طراحی بنر گیف و فلش

 روش و ایده های طراحی بنر در تبلیغات اینترنتی می تواند به طرز چشم گیری در تاثیرگذاری این نوع از تبلیغات موثر باشد. آموزش طراحی بنر تبلیغاتی بصورت گیف و فلش یکی از راه  های رسیدن به پیشرفتی چشمگیر در کسب و کار شما می باشد.

طراحی بنر تبلیغاتی ارزان | آموزش طراحی بنر تبلیغاتی | طراحی بنر گیف و فلش | آموزش رایگان طراحی بنر

اینترنت، فرصت های جدیدی را برای رونق انواع کسب و کارها به وجود آورده است. حضور در این فضا و پاسخ به نیاز کاربران نیمی از کار است و نیمی دیگر تبلیغ و اطلاع رسانی در فضای وب است.
تبلیغی که انتشار آن محدود به زمان و مکان خاصی نیست. راحت و سریع و ارزان تر از سایر رسانه ها انجام می پذیرد. قابلیت ردگیری مشتریان و هدف گیری دقیق مخاطبان را دارد و نهایتاً تحلیل بازخورد آن را می توان ارزیابی کرد.
با تبلیغات بنری در فضای اینترنت شما می توانید به دو هدف مهم نایل گردید: افزایش فروش و آگاهی در مورد برندتاندر این نوع تبلیغات ، طراحی بنر جزء مهمترین بخش ها است، فرایند تولید یک بنر خوب از طراحی هنرمندانه یک پیام آغاز می گردد، این طراحی می تواند پیام را به شکل قوی تری نمایش دهد
بنرهای تبلیغاتی که در فضای سایبر رواج زیادی یافته اند یکی از ابزارهای نوین تبلیغ در بازارهای امروز هستند.

سابقه استفاده از بنرهای تبلیغاتی درایران به چه سالی بر می گردد؟

اطلاع دقیقی از شروع دقیق تبلیغات اینترنتی ازجمله بنرهای تبلیغاتی دردست نیست اما به نظرم مدتی پس از شروع استفاده عمومی از اینترنت در ایران از سال 1378 تبلیغات اینترنتی به شکل وسیع تر روبه رشد و توسعه گذاشت.

بنرهای تبلیغات اینترنتی از چه تنوعی در گونه بندی و کارکرد برخوردارند؟

معیارهای متفاوتی برای تقسیم بندی بنرها وجود دارد از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:
– از نظر اندازه به شکل بنرهای کوچکpixel 300×468 و بنرهای بزرگ به ابعاد 600×980 pixel و… .
از نظر فرمت نوع فایل و اجرا شامل:
– بنرهای معمولی شامل نام و پیام های تبلیغاتی به صورت چشمک زن و فرمت JPG
– بنرهای حامل پیام های تبلیغاتی به شکل فیلم های کارتونی یا فیلم های معمولی و با فورمت Flash
– بنرهای ثابت: مانند عکس ثابت و یک نوشته
– بنرهای متحرک که حاوی یک پیام و یک تصویر زمینه است و نوشته به صورت متحرک رفت و آمد می کند.

اجزای اصلی یک بنر چیست؟

اجزای اصلی بنرها معمولاً متن اصلی پیام تبلیغاتی و حداکثر یک یا دو تصویرکه به تناسب پیام انتخاب می شود و نیز رنگ های اصلی داخل بنر که باید حتی الامکان از بین رنگ های اصلی آرم یا لوگو انتخاب شود.

طراحی بنرها تابع چه اصولی باید باشد؟

معمولاٌ در طراحی بنرها از اصول پایه ای و مهم زیر تبعیت می شود:
-اصلی ترین نکته در طراحی هر بنر تبلیغاتی توجه عمده و محوری به پیام اصلی تبلیغ و رساندن پیام تبلیغاتی با استفاده از حروف، رنگ و تصاویر است. هر بنر تبلیغاتی باید پیام اصلی تبلیغ را برساند.
-استفاده از رنگ و فونت اصلی هر شرکت از اصول دیگر طراحی اکثر بنرهای تبلیغاتی است؛ مگر در موارد استثنا که پیام تبلیغاتی با توجه به نوع محصول یا خدمات طراحی می شود.
– ایجاد جاذبه خاص در طراحی هر بنر تبلیغاتی از ملزومات کار است. مانند ایجاد یک جلوه خاص یا ایجاد یک حرکت در نوع ارائه پیام که موجب جلب توجه بیشتر شود از اصول دیگر طراحی بنرها است.

اهمیت رنگ در بنرها تا چه میزان است و بطور کلی رنگ در بنر چه جایگاهی دارد؟

اصولاً در طراحی هر بنر تبلیغاتی رنگ در جلب توجه مخاطب و کاربر سایت یکی از ممتازترین عوامل محسوب می شود. توجه به رنگ زمینه سایر سایت ها درانتخاب رنگ زمینه از نظر تفکیک و تمایز و ایجاد برجستگی مؤثر است و نیز استفاده از روانشناسی رنگ ها در جلب نظر و توجه مخاطب مؤثر و حائز اهمیت فوق العاده است.

پیام در بنرها چه اهمیتی دارد؟

استفاده صرف از رنگ یا جلوه های ویژه در طراحی بنرها کافی نیست و باید با توجه به فرهنگ مخاطب و نوع محصول یا خدمات نسبت به طراحی یک پیام مؤثر اقدام کرد.
اهمیت و اولویت اول دررساندن پیام به مخاطب است به نحوی که او را درگیر نکته اصلی مورد تقاضای صاحبان آگهی کند. اهمیت آن زمانی است که متوجه شویم یک پیام مناسب، منجر به فروش بیشتر شده است.

خطاها و اشتباهات شایع در طراحی بنرها کدامند؟

اشکالات شایع مواردی هستند که موجب دیده نشدن بنر می شوند. این اشکالات عبارتند از:
استفاده از پیام نامربوط و دوراز ذهن برای مخاطب، مثل پیام های بسیار غیرمستقیم، استفاده از شوخی های بیجا و شعارهای دوپهلو و مبهم مثلاٌ در حسرت باقالی )در تبلیغات برنج( و موارد متعدد دیگر.
استفاده از رنگ ها و تصاویر نامربوط که حتی موجب آزار مخاطب می شود مانند استفاده از رنگ های فسفری خیلی زننده که چشم را آزار می دهد.
استفاده بنر در سایت نامربوط و یا درمکان و صفحه نامناسب و حتی استفاده از بنر در کنارسایر بنرهایی که یا جذابیت بالاتر دارند و یا پیام های مهم تری دارند که موجب بی رونقی بنر می شود.

هدف از طراحی بنر تبلیغاتی ارزان چیست؟

شما ممکن است تخفیفی ارائه کنید، محصول جدیدی به بازار عرضه کنید و یا مردم را در مورد ویژگی های محصولات خود آگاه نمایید و یا فارغ از اینکه تبلیغ شما در مورد چیست، دو دلیل برای شما وجود دارد که تبلیغات خود را آغاز نمایید: ایجاد آگاهی در مورد برندتان (برندیگ) و افزایش فروش .

 بازار هدف طراحی بنر تبلیغاتی ارزان خود کجاست؟

آیا تا کنون این جمله رو شنیده اید؟ اگر شما بخواهید برای همه سخنرانی کنید مانند این است که برای کسی سخنرانی نکرده اید
این ماجرا در مورد تبلیغات بنری نیز صحت دارد این موضوع در اینترنت و در هر رسانه تبلیغاتی دیگر به این دلیل که، این رسانه ها پر از تبلیغ بوده و همه تبلیغ دهندگان سعی دارند توجه مخاطبان را جلب کنند، اتفاق می افتد<.

بنابراین کاربران با عدم توجه به اغلب )اگر نه همه) این پیام ها، عکس العمل نشان می دهند.

آن ها فقط وقتی که بخواهند، به چیزهایی که می گویید، گوش می دهند، و آن زمانی اتفاق می افتد که پیام شما با چیزی که آنها از دنیا می بیند، همسو باشد .

پس سعی کنید به مردمی که دوست دارند شما را بشنوند و آماده شنیدن هستند، پیام های تبلیغاتی خود را ارسال کنید.

با یادگیری درباره احتمال های که درمورد نیازها و علاقمندی های آنهاست آغاز کنید، اگر محصول شما توسط گروه های مختلفی از مردم استفاده می شود، پیام های مختلفی را برای هر گروه ایجاد نمایید.

طراحی بنر نسبت به نیاز مشتریان طراحی می شود

شما محصول یا خدمتی را برای بخش مشخصی از مشتریان با هدف حل مشکلات آنها یا راحت کردن زندگی ایشان تولید کرده اید، اگر شما با زبان خودشان با آنها صحبت کنید، آنها با گوش شنوایی به شما توجه خواهند کرد. ممکن است برای شما و تیم تان سخن گفتن بدون استفاده از کلمات تخصصی سخت باشد، اما این نوع پیام مشتریان شما را سردرگم خواهد کرد و آنها خیلی از بخش های پیام شما رو نخواهند

فهمید.

شما می خواهید به مخاطب عام دسترسی پیدا کنید اما تبلیغی پر از مشخصات فنی و اصطلاحات تخصصی درست می کنید. چه اتفاقی می افتد؟ آنها به راحتی به تبلیغ شما توجه نمی کنند. بنر تبلیغی شما با توجه به محصول شما نباید طراحی شود بلکه باید با توجه ویژه به مخاطب شما تدوین گردد

پیام های کوتاه در طراحی بنرهای تبلیغاتی کاربرد بیشتری دارند

ما همیشه مذاکره کوتاه رو به مذاکره های طولانی ترجیح می دهیم. با کوتاه بودن ما از ارائه اطلاعات اضافی و غیرضروری در طراحی بنر خود اجتناب می کنیم .

پیام بلند توسط کاربران اینترنتی شنیده نشده و منجر به فروش نمی شوند.

ما می دانیم که محصول شما فوق العاده هست و ویژگی های خوبی دارد اما به خاطر داشته باشید که کاربران زمان کمی برای خواندن آگهی شما دارند، بنابراین با دقت کلمات خود را انتخاب کنید و پیامی ساده و منسجم را طراحی کنید.

استفاده کلمات جذاب در طراحی بنر تبلیغاتی

شما با آگهی در مورد اینکه چه کلماتی برای مخاطبان شما جذاب هست، می توانید از کلمات جذاب استفاده نمایید.

استفاده از کلماتی مانند کسب درآمد، درآمد خود را ۱۶۶ برابر افزایش دهید، ۱۱۶ درصد رشد وبا توجه به اینکه همه از آنها استفاده می کنند و به صورت کلیشه درآمده، اجتناب کنید.

 این کلمات علاوه برای اینکه برای مخاطبان شما جذاب نخواهند بود، ویژگی خاصی را نیز در رقابت برای شما ایجاد نمی کنند.

رایگان جز قوی ترین کلماتی است که شما در بنر خود می توانید استفاده کنید، البته اگر به شکل صحیحی استفاده گردد. فقط شما باید مطمئن باشید چیز با ارزشی برای ارائه رایگان دارید، سعی نکنید کاربران را با کلمه رایگان فریب دهید، چراکه شما چیز جزء کلیک های بی ارزش و نگاه منفی به دست نخواهید آورد.

کلمات دیگر که می توانند جذاب باشند: فروش محدود، نکات، رازها، کلیک کنید برای بازی، چگونه، چرا، جدید.

در مورد منافع و کاربردها فکر کنید نه در مورد ویژگی ها، ویژگی ها جنبه های تکنیکی یک محصول را شرح می دهند درحالیکه منافع و کاربردها به عنوان راهکارهای برای حل مشکل دیده می شوند.

به عنوان مثال: ویژگی ابتکاری در تجهیزات بدنسازی، منافع و کاربرد:  به راحتی وزن – خود را کم کنید، مردم می خواهند بدانند که چگونه محصول شما زندگی آنها را آسان تر و لذت بخش تر می کند.

مخاطبان طراحی بنر شما چه کسانی هستند؟

وقتی که درگیر فرایند ساخت آگهی تان هستید، شما دقیقا می دانید که مخاطبانتان باید چه کاری انجام دهند.

با توجه به اینکه مخاطبان به صورت مشخص ممکن است انگیزه شما را نداند، بهترین کار این است که به طور واضح مشخص کنید که مخاطبان چه کاری باید انجام دهند.

هر کاری که انجام می دهید سعی نکنید مخاطبان را گمراه کنید، بنرها می توانند امید بخش باشد، پس مهم است که کاربران بعد از کلیک دچار احساس بد نشود.

اگر بین معرفی شرکت یا معرفی یک محصول خاص دچار تردید هستید، روش دوم را انتخاب نموده و به مخاطبان به صورت مشخص بگویید که برای استفاده از محصول چه کاری باید انجام دهند.

مخاطبان در جستجوی محصولاتی هستند که مشکلات آنها را به نحوی حل نماید.

عنوان ساده کلیک کنید برایممکن است مقداری فریبنده به نظر برسد، اما شما می توانید از عناوین مشخص تری مانند استخدام برنامه نویس، گزارش رایگان ما را بخوانید، به مسابقه ما بپیونید، برای بازی کلیک کنید، آموزش رانندگی را آغاز کنید و.. استفاده نمایید.

برای طراحی بنر تبلیغاتی راهکارهای متفاوت را امتحان کنید

نظر کسانی که درگیر تولید بنرتان نمی باشد را در مورد آن جویا شوید. همیشه چشم سوم به خوبی کار می کند، اگر آنها متعلق به گروه هدف شما باشند، چه بهتر ، ذهن های آزادتر ایده های جالبی را به ارمغان خواهند آورد. شما حتی می توانید نسخه های مختلفی از بنر خود را ساخته و از افراد مختلف نظرشان را جویا شوید.

آموزش رایگان طراحی بنر تبلیغاتی

انتخاب فونت بنر تبلیغاتی

سوال این است چه فونتی را انتخاب کنیم، فونت مناسب تاثیر زیادی در خروجی طراحی بنر دارد، پرسش اول این است فونت نازنین یا یکان یا ترافیک؟

فونت های نازنین و یکان برای متن فارسی + برای متون انگلیسی و ترافیک برای شماره تلفن ها مناسب ترین انتخاب به نظر می رسد.

نکاتی در مورد انتخاب رنگ بنر تبلیغاتی

رنگ های می توانند اثر گذاری تبلیغ شما را بیشتر نمایند. استفاده از رنگ های قوی مانند قرمز و نارنجی روشن جلب توجه می کند. رنگ های کم روح تر به بنر شما شخصیت و ظرافت می دهد.

اما انتخاب یک رنگ مناسب فقط یک تلاش هنری نیست و به بحث های بازاریابی و روانشناسی مرتبط می باشد. رنگ ها می توانند برای تاکید، مشخص کردن چیزی و هدایت کاربران به کاری که باید انجام دهنده استفاده گردند. همچنین رنگ ها می توانند رنج وسیعی از حس ها را برانگیزند.

در هنگام انتخاب رنگ برای بنر توصیه می شود به رنگ وب سایتی که بنر در آن قرار می گیرد دقت شود، شما می توانید از همان رنگ وب سایت برای اینکه بنر شما اشتباهی جزء محتوای اصلی وب سایت دیده شود استفاده نمایید. البته اشتباهی کلمه مناسبی نیست، اگر شما چیز قابل ارزشی برای ارائه داشته باشید.

از بنرهایی که رنگ های مختف در آن با سرعت تغییر می کند اجتناب کنید، این نوع بنرها چشم خوانندگان را به شدت آزار می دهند.

منطقی از در طراحی بنر تبلیغاتی از تصاویر استفاده کنید

گفته می شود یک تصویر با ارزش تر از ۱۶۶۶ کلمه است، من نمی دانم این عدد دقیق است یا نه! اما ایده این است که تصاویر می توانند قدرت زیادی به بنر داده و پیام های پیچیده را با کلمات کمتری به مخاطبان برسانند. همچنین تصاویر قادرند توجه بیشتری را جلب نمایید.

البته یک مشکل تصاویر حجم فایل آن نسبت به پیام های متنی و برداری و المان های دیگر گرافیکی است. بنابراین اگر از تصاویر درست استفاده نشود ممکن است حتی توسط بسیاری از وب سایت ها تبلیغ شما پخش نشده و اگر پخش شود توسط بسیاری از مخاطبین دیده نشود.

بنر تبلیغاتی خود را زنده کنید

عموما دو نوع تبلیغ بنری وجود دارد، تبلیغات ثابت و تبلیغات متحرک.

بنرهای ثابت از نوع فایل هایjpg  ،gif   وpng   هستند که معمولا توسط نرم افزارهای حرفه ای ویرایش تصاویر از قبیل فتوشاپ تولید می شوند. حسن اصلی اینگونه از بنرها حجم کم آنها است و همچنین بینندگان را نیز اذیت نمی کند.

بنرهای متحرک از نوع فایل های فلش swf  و یاgif   متحرک می باشند. بنرهای فلش توسط نرم افزارهای از قبیل تولید adobe flash   می شوند و حسن آنها ارائه فیلم های متحرک پیچیده می باشد

در سمت دیگر gif متحرک توسط نرم افزارهای از قبیل adobe image ready  تولید شده و برای متحرک سازهای بسیار ساده در حد چند اسلاید استفاده می شود.

بنرهای متحرک توجه بیشتری را توسط مخاطبان جذب می کنند. علاوه بر این، این نوع بنرها با استفاده از ویژگی متحرک بودنشان می توانند پیام های پیچیده تری را به مخاطبان انتقال دهند.

با استفاده از متحرک سازی شما می توانید یک داستان را برای مخاطب تعریف کنید و مقدمه ای از آن را گفته و برای شنیدن ادامه داستان او را به وب سایت خود هدایت نمایید.

با متحرک سازی بنر تبلیغاتی سعی نکنید، دیگران را فریب دهید.

اگر چه با متحرک سازی بنر شما زنده می شود اما ممکن است همین عامل، بنر شما را نابود کند.

ایده بدی است که بنر خود را از پرش های نامانوس، عوض شدن رنگ های قوی، حرکت های سریع پر نمایید.

خود را به جای مخاطبان قرار دهید، شما اینگونه بنرها را دوست دارید؟

مشکل دیگر بنرهای متحرک حجم زیاد فایل آنهاست شما باید دقت کنید که این حجم از مقدار معقولی ) ۴۰ کیلوبایت ( بیشتر نشود. چون در این صورت ممکن است توسط خیلی از مخاطبین بنرهای شما دیده نشود.

از تکرارهای منطقی در طراحی بنر تبلیغاتی ارزان استفاده کنید

بنرهای تکراری نوعی از بنرها هستند که بعد از اتمام سناریو بنر، دوباره آنرا تکرار می کنند.

آیا از تکرار باید استفاده کرد یا نه؟

پیشنهاد ما این است، نه، زیرا بنرهای که تکرارشان هیچ وقت به پایان نمی رسد برای بیننده ها آزار دهنده هستند. بالاخص در کامپیوترهای که سرعت پردازش پایینی دارند.

IAB  توصیه می کند که طول بنرهای متحرک با تکرار یا بدون تکرار بیشتر از ۱۱ ثانیه نباشد.

از طراحی بنر برای پاپ آپ اجتناب کنید

بر طبق نظر IAB مخاطبان پاپ آپ ها را جزیی از سایت اصلی می دانند و ۳۶ درصد آنها این موضوع را آزاردهنده می دانند و این چیز جدیدی نیست، و البته امروزه اغلب مرورگرها به صورت اتوماتیک پاپ آپ بلاکر را در ساختار خود قرار داده اند.

البته مشکل فقط این نیست که کاربران این پاپ آپ ها را نمی بیند بلکه آنهایی هم که می بییند از پاپ آپ متنفرند.

بنرهای تعاملی چیستند؟

بنرهای تعاملی نوعی از بنرهای فلش با ترکیب تصویر، متن، صدا و ویدیو هستند.

این بنرها با کاربران تعامل می کنند، کاربران را به یه یک بازی دعوت می کنند، امکان این را می دهند که کاربر صدا را روشن و خاموش کند، آیتمی را از دراپ دان انتخاب کند و

این نوع از بنرها از تکنولوژی دیگر از قبیل جاوااسکریپت، جاوا و html5 استفاده می کنند، این نوع از بنرها به شدت در حال رشد می باشد و تبلیغ کنندگان به شدت دیوانه این بنرها هستند و دلیلش این است که اینگونه بنرها بهتر از بنرهای دیگر جواب می دهند.

این بنرها با توجه به اینکه اجازه تعامل را به کاربران می دهند به طرز چشم گیری تجربه کاربری را بهبود می بخشند.

این بنرها عموما برای استفاده کنندگان جالب می باشند و به استفاده کنندگان اطلاعات کاملی را ارائه می کنند. و کلیک های بیشتری نسبت به بنرهای ثابت و متحرک می گیرند و ما به شدت استفاده از این نوع بنرها را توصیه می کنیم. و تنها مشکل آنها هزینه و زمان تولیدشان است.

با صفحات مقصد خود مهربان تر باشید

غفلت از صفحات مقصد )صفحاتی که تبلیغات شما به آنها لینک می شود ( اشتباه بسیار بزرگ و پرهزینه ای است. این غفلت می تواند کل کارزار تبلیغاتی شما را با شکست مواجه کند، چرا؟ به خاطر اینکه این صفحات اولین صفحاتی هستند که مخاطبان بعد از کلیک روی تبلیغ شما با آن مواجه می شوند.

پس بسیار مهم است که ما برنامه ای برای عدم خروج کاربر در چند ثانیه اول از وب سایت خود داشته باشیم. در غیر این صورت کارزار تبلیغاتی شما چیز جز هدر دادن پول نخواهد بود، بنابراین باید توجه زیادی به اندازه توجهی که به طراحی بنر می کنید به صفحات مقصد خود نمایید و یا حتی بیشتر.

داشتن یک بنر جذاب که مخاطبین را به خود جلب کند نصف کاری است که باید انجام شود.

صفحات مقصد شما باید شامل بخشی از المان های گرافیکی که در بنر شما استفاده شده باشد، این المان ها می تواند لوگو، تصویر یا هر جزء دیگر گرافیکی باشد. این باعث می شود که این صفحات به چشم مخاطب آشناتر به نظر برسد.

توصیه دیگر این است که بنر شما به صفحاتی که در بنر تبلیغی می شود، لینک گردد نه صفحه اصلی، بینندگان سایت شما زمان کافی برای جستجوی محصولاتی که شما تبلیغ کرده اید را ندارند، شما نباید کاری کنید که بیننده از خود سوال کند، من کجا هستم؟

دوباره تکرار می کنیم، هدف   در طراحی بنر بسیار مهم هستند

در مورد افرادی فکر کنید که دوست دارند محصولات شما را خریداری کنند، کدام وب سایت ها را آنها می بینند؟

به چه چیزهایی علاقه دارند؟ از کجا اطلاعات خود را به دست می آورند؟

پاسخ به این سوالات به شما کمک خواهد کرد که لیست وب سایت هایی که شما باید تبلیغ خود را در آنها قرار دهید را استخراج نمایید.

از وب سایت های شلوغ دوری کنید

وقتی در جستجوی وب سایت هایی هستید که تبلیغ خود را در آنها قرار دهید، از آنهایی که پر از تبلیغ های مختلف می باشند دوری کنید، حتی اگر ترافیک زیادی داشته باشند. اگر در کنار تبلیغ شما تبلیغات زیادی دیگری باشد، آن وب سایت به شما کمک نخواهد کرد، در این حالت شما با دیگر رقبای خود برای جلب توجه و کلیک رقابت خواهید کرد.

علاوه براین، کاربران علاقه زیادی به صفحاتی که پر از تبلیغ است ندارند. تبلیغات بنری زمانی موثر است که در کنار بنر شما بنرهای کمی قرار گیرد.

از یک آژانس تبلیغات اینترنتی بهره بگیرید

آژانس های تبلیغات اینترنتی، شرکت هایی هستند که با وب سایت های پرترافیک قراردادهای عمده داشته و می توانند تبلیغ شما را با قیمت مناسبی در آنها پخش نمایند.

در ضمن تجربیات آنها به شما کمک می کند، که شما تبلیغ خود را در مکان های مناسب تر و مرتبط تری با محصول یا خدماتی که ارائه می کنید پخش نمایید.

و از همه مهمتر اینکه آنها به نحوه پخش تبلیغ شما رسیدگی می کنند و گزارش تحلیلی مناسبی را برای شما ارائه می کنند.

 روش هزینه کردن خود را بهینه کنید

روش های مختلفی در اینترنت برای هزینه کردن وجود دارد که مهمترین آنها عبارتند از:

Crm ، هزینه به ازای هر۱۰۰۰ بار نمایش

این مدل نشان می دهد که شما به ازای هر ۱۶۶۶ بار نمایش بنر خود چه مبلغی پرداخت می کنید

این مدل مناسبی برای وب سایت های پخش کننده آگهی می باشد، چرا که بدون توجه به موفقیت و یا عدم موفقیت یک کارزار تبلیغاتی پول خود را دریافت می کنند.

دقت کنید، نمایش ۱۰۰۰ بار این مورد را که تبلیغ شما ۱۰۰۰ بار دیده شده، گارانتی نمی کند، بلکه فقط ۱۰۰۰ بار نمایش را گارانتی می کند.

این ماجرا باعث شده است که بسیاری از تبلیغ دهنده ها به جای این شیوه، از مدل های  cpc   یاcpa  استفاده نمایند

.

Cpc، هزینه به ازای هر کلیک

مبلغی که شما به ازای هر کلیک پرداخت می کنید، این بدان معناست که شما وقتی که کاربری روی بنر شما کلیک کرد و وارد وب سایت شما گردید، هزینه پرداخت می کنید. در این مدل شما باید سعی کنید در وب سایت های که مرتبط با موضوع شما هستند تبلیغ کنید.

این مدل امروزه با توجه به اینکه ریسک تبلیغات را بین تبلیغ دهنده و پخش کننده تبلیغ تقسیم می کند از استقبال زیادی بین تبلیغ دهندگان برخوردار شده است.

از ابزارهای آنالیز وب استفاده کنید

ابزارهای آنالیز وب سایت عموما برنامه هایی هستند که آمار وب سایت شما را استخراج می کنند، یکی از بهترین ها، ابزار  google analytics می باشد.

این ابزارها رنج وسیعی از داده های مفید ازقبیل بازدیدکننده های روزانه، بازدید کنندگان یکتا، منابع بازدیدکنندگان، زمان ماندگاری یک بازدید کننده در سایت و را در اختیار شما قرار می دهند.

این ابزارها مقداری پیچیده می باشند و شما برای استفاده از آنها نیاز به یادگیری دارید.

برای سنجش موفقیت یک کارزار تبلیغات اینترنتی شما می توانید از این ابزارها برای مطلع شدن از این موضوع که از هر وب سایتی که تبلیغ کرده اید چه تعداد بازدید کننده به شما مراجعه نموده است، استفاده نمایید.

همچنین شما می توانید بررسی کنید این بازدید کنندگان چه مدتی را در سایت شما گذرانده اند، چند صفحه را دیده اند، کجا ها کلیک کرده اند، دوباره برگشته اند یا نه، از کدام کشور بوده اند و

.