بروشور یک ابزار بازاریابی رایج است

چاپ بروشور تیلیغاتی
طراحی بروشور ها به چه صورت انجام می شود؟
2017-07-31
ایجاد بروشور فروش
چگونه می‌خواهید بروشور درست کنید؟
2017-08-01
Show all

بروشور یک ابزار بازاریابی رایج است

بروشور ابزاری برای بازاریابی

بروشور یک ابزار بازاریابی رایج است

چاپ بروشورها غالباً با استفاده از فرایند چاپ چهار رنگی بر روی کاغذ براق و ضخیم چاپ می‌شوند تا کیفیت آن‎ها تاثیر اولیه‌ی خوبی را ایجاد کند.
کسب‌ وکارها می‌توانند اول
طراحی بروشور را انجام دهند و بعد تعداد کمی از بروشورها را با استفاده از چاپگر کامپیوتر یا چاپگر دیجیتال منتشر نمایند، اما چاپ افست تعداد بالاتر را با قیمت پایین‌ تر منتشر می‌کند.
بروشور در قیاس با آگهی‌ها ، از کاغذ با کیفیت‌ تر و رنگ بیشتری استفاده می‌کند و البته تا می‌شود.

بروشور یک ابزار بازاریابی رایج است که برای تبلیغ در مورد یک خدمت خاص یا ارائه‌ ی محصول استفاده می‌شود. این محصول به شکل یک جزوه یا آگهی عمل کرده و برای توزیع اطلاعات در مورد یک چیز استفاده می‌شود.
سازمانی که می‌خواهد محصولات یا خدماتش را تبلیغ کند، غالباً بروشور درست می‌کند.
بروشور یک کتابچه‌ی تا شده است که جزئیات مختصری را در مورد محصول عرضه می‌کند. معمولاً در آن تصاویر گنجانده می‌شوند و باید محصول نهایی چشم‌ گیر و مطالعه‌ی آن ساده باشد.

بیشتر بخوانید : بروشور چیست؟

چه کسی می‌تواند مخاطب هدف بروشور باشد؟

یک بروشور می‌تواند به سمت گروه یا گروه‌های خاصی هدایت گردد یا این‌که برای مخاطب عمومی و وسیع ساخته شود. در مورد گروه‌هایی که معمولاً به اطلاعات سازمانتان علاقه نشان می‌دهند یا گروه‌هایی که دوست دارید به سمت سازمانتان جذب شوند، فکر کنید و تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید بروشوری را مخصوص آن‌ها بسازید یا خیر.
تعدادی از گروه‌هایی که یک بروشور می‌تواند به سمت آن‌ها هدایت شود عبارت‌اند از: – اعضای بالقوه یا داوطلبان
– مشتریان بالقوه
– سرمایه‌ گذاران بالقوه
– جامعه‌ ی شرکا و حامیان بالقوه
– رسانه
– عموم جامعه

   بیشتر بخوانید : مراحل تولید یک بروشور

چیزی که باید انتظار داشته باشید

بروشورها یکی از ابزارهای مهم فروش در هر کسب‌ و کار کوچک و بزرگ می‌ باشند.
اما برای این‌ که این ابزار تاثیرگذار باشد، باید توسط مردم مطالعه شود و مخاطبان کارهای مد نظر شما را انجام دهند. در این راستا ، این راهنما  شما را در راستای توسعه‌ی یک بروشور فروش یاری می‌ رساند، موارد ضروری و موثر را برجسته می‌کند، به شما در مورد پرتگاه‌ها و نقاط  فرود  تذکر می‌دهد و در راستای طراحی  بروشور  که  توجه  مشتری را جلب کند ، کمک می‌نماید .
با پیگیری آن می‌‌توانید بروشوری درست کنید که پیغام درست را به مخاطبین می‌ رساند و آن‌ها نیز با رغبت به مطالعه‌ ی آن می‌ پردازند.

 بیشتر بخوانید : عناصر موثر در طراحی بروشور

بروشور می‌تواند در خدمت چه اهدافی قرار بگیرد؟

یک بروشور می‌تواند هدف و خدمات سازمان را توصیف کند.
ارائه‌ ی یک موضوع به صورت گروهی برای سازمان شما آشنا نیست؟
جلسه با یک آژانس سرمایه‌گذاری بالقوه چه‌ طور؟
مصاحبه با گروهی از داوطلبان بالقوه چطور؟
تقریباً در هر موقعیتی باید گروهتان را به فرد یا افرادی جدید معرفی کنید و در این زمینه بروشور مفید خواهد بود. اگر نمی‌توانید حقایق حیاتی سازمانتان نظیر ماموریت ، خدمات ارائه‌ شده ، مسئول ، نحوه‌ ی تماس ، نحوه‌ ی شکل‌ گیری گروه و غیره را در دو یا سه جمله بگویید، حتماً باید طراحی یک بروشور را مدنظر داشته باشید.
بروشور می‌تواند به سوالات رایج و معمول در زمینه‌ی سازمانتان پاسخ بگوید. اگر از پاسخ‌ دادن به سوالات تکراری نظیر «چگونه می‌توانم خدمات شما را دریافت کنم؟» یا «اگر بخواهم داوطلب شوم، باید چه کاری انجام دهم؟» خسته شده‌اید ، باید طراحی یک بروشور را مدنظر داشته باشید . البته بروشور نیز باعث نمی‌شود که افراد این سوالات را از شما نپرسند ، اما می‌توانید با استفاده از آن یک پاسخ صحیح را به آن‌ها بدهید.

بیشتر بخوانید : سایزهای مختلف رایج بروشور

محمد فیض آبادی فراهانی
محمد فیض آبادی فراهانی

کارشناس در زمینه طراحی گرافیک و چاپ با 10 سال سابقه فعالیت |
متخصص و مشاور در زمینه تبلیغات کاغذی و اینترنتی |
مشاور در زمینه طراحی سایت و سئو

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *