برای چاپ بروشور باید چه اطلاعاتی داشته باشیم

ایجاد بروشور فروش
چگونه می‌خواهید بروشور درست کنید؟
۱۳۹۶-۰۵-۱۰
چاپ افست بروشور تبلیغاتی ارزان ، تعرفه چاپ بروشور رنگی ، گروه چاپ و تبلیغات بهرنگ
عناصر موثر در طراحی بروشور
۱۳۹۶-۰۵-۱۰
Show all

برای چاپ بروشور باید چه اطلاعاتی داشته باشیم

چاپ_بروشور_بهرنگ ، طراحی_بروشور_تبلیغاتی ، تعرفه_چاپ_بروشور_ارزان

برای چاپ بروشور باید چه اطلاعاتی داشته باشیم ؟

بروشور می‌تواند اطلاعات ویژه‌ای را در زمینه‌ ی اطلاعات بهداشتی و نحوه‌ی انجام امور ارائه کند. اگر یک فرایند ویژه و گام به گام برای آموزش به افراد وجود دارد، می‌توانید از بروشور به عنوان یک روش مفید برای ارائه‌ ی آن استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید به کسی در زمینه‌ی نحوه‌ی تمیزکردن مرغ خام آموزش دهید تا از سالمونلا جلوگیری شود، می‌توانید از بروشور استفاده نمایید. اگر می‌خواهید انواع مختلف اختلالات خواب را توضیح دهید، می‌توانید به سراغ بروشور بروید یا اگر می‌خواهید وارد جزئیات بیشتر شوید، می‌توانید مجموعه‌ ای از بروشورها را بسازید که مثلاً در مورد بی‌ خوابی، حمله‌ ی خواب، آپنه و غیره باشند. بروشور می‌تواند به مخاطبتان در مورد اطلاعات سازمانتان بگوید. وقتی که می‌‌خواهید توجه افراد را به چیزی جلب کنید، مثلاً می‌خواهید از آن‌ها بخواهید داوطلب شوند یا کمکی را انجام دهند، می‌تواند از بروشور به عنوان دکمه‌ی فراخوان استفاده می‌کند و اطلاعات بیشتری را در مورد نحوه‌ی مشارکت افراد ارائه نمایید.
در یک بروشور، شما می‌توانید اطلاعاتی را در زمینه‌ی تاریخچه‌ ی گروه و نحوه‌ ی شکل‌ گیری آن ارائه نمایید؛ همچنین می‌توانید مردم را به سمت کمیته‌ های ویژه یا اعضایی از پرسنل که به کارشان مرتبط هستند، هدایت نمایید. بروشور می‌تواند یک طرح یا رخداد ویژه را به مردم آموزش دهد.
آیا تصمیم دارید که یک همایش جذب سرمایه‌ی سالیانه را برای همایش پیاده‌روی یا کنسرت برگزار کنید؟
آیا گروهتان به عنوان حامی یک دفتر سخنرانی یا خدمات مشاوره‌ ی کارشناسی مطرح شده است؟
شما می‌توانید جزئیات این طرح‌های ویژه یا رخدادها را در بروشور ارائه نمایید.

 بیشتر بخوانید : عناصر موثر در طراحی بروشور

رنگ جوهرهای خود را انتخاب کنید.
اگر بودجه‌ ی شما اجازه می‌دهد، گزینه‌ ی رنگی را استفاده کنید. مطالعات نشان داده‌اند که رنگ در سرتاسر دنیا موجب تحریک مردم می‌شود.
سه رنگ اصلی زرد ، آبی و قرمز وجود دارند. زرد با نور و گرما همراه می‌ باشد،
قرمز احساساتی و فعال است و آبی را نیز با خونسردی و سکون می‌شناسند. علاوه بر این‌ها صدها رنگ دیگر وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید و هریک با کد مخصوصی شناخته می‌شوند.
باز هم تاکید می‌ کنم که می‌توانید چاپگر خود را برای انتخاب کدهای رنگی بررسی کنید یا اگر نرم‌ افزار چاپ را روی دسکتاپتان دارید، این کدها معمولاً در آن گنجانده شده‌اند.
وقتی که از رنگ استفاده می‌کنید، حتماً به تضاد میان نواحی رنگ‌ها دقت کنید و صرفاً تفاوتشان را مدنظر نداشته باشید. انتخاب رنگ (در کنار جلوه‌های بصری و نوع کارتان) باید به گونه‌ ای باشند که تصویر مدنظر شما از پروژه را تقویت کنند و پیغام مد نظر شما را بفرستند.

 بیشتر بخوانید : مراحل تولید یک بروشور

چه کاری می‌توانید با بروشور انجام دهید؟

بروشورها یک مدیوم کاملاً انعطاف‌ پذیر برای ارائه‌ ی اطلاعات سازمانتان به عموم یا گروه‌های هدف هستند ؟
در این‌جا تعدادی از کارهایی که می‌توانید با بروشورتان انجام دهید ، آورده شده‌اند:
– ارسال مستقیم بروشور به گروه‌های هدف ( فهرست مخاطبین ، افرادی که قرار است برای دریافت اطلاعات با دفتر شما تماس بگیرند و غیره)
– ارسال آن به عنوان ضمیمه‌ی پروپوزال یا گزارش
– دادن آن به مشتری پس از ملاقات
– قراردادن آن در داخل روزنامه‌ها و پوشه‌های ارائه
– تحویل دستی در کلاس‌ها و کارگاه‌ها
– ارائه‌ ی آن به مشتریان و داوطلبان
– اشتراک آن در جلسات، همایش‌ها، سمینارها و …
اگر زحمت ساختن بروشور را متحمل شدید، مطمئن شوید که در هر یک از کاربردها و عملکردهای گروهتان، آن را ارائه نمایید.

بیشتر بخوانید : سایزهای مختلف رایج بروشور  

محمد فیض آبادی فراهانی
محمد فیض آبادی فراهانی

کارشناس در زمینه طراحی گرافیک و چاپ با 10 سال سابقه فعالیت |
متخصص و مشاور در زمینه تبلیغات کاغذی و اینترنتی |
مشاور در زمینه طراحی سایت و سئو

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *