هشت مرحله تا طراحی یک بسته بندی ایده آل

جایگاه چاپ دیجیتال حرفه ای در چاپخانه های افست
۱۳۹۶-۰۷-۲۴
چایناپرینت ، دروپای ثانی
چایناپرینت ، دروپای ثانی chinaprint
۱۳۹۶-۰۷-۲۸
Show all

هشت مرحله تا طراحی یک بسته بندی ایده آل

هشت مرحله تا طراحی یک بسته بندی ایده آل

هشت مرحله تا طراحی یک بسته بندی ایده آل

Jackie Delise معاون اول شرکت Zunda Group هشت راه برای بهبود در طراحی بسته بندی های انعطاف پذیر ارائه می کند:

شناخت نیاز های مشتری اعم از نیاز های واقعی و حسی

در حالت ایده آل یک برند چه باید بکند یا چه چیز باید به مشتریان ارائه کن تا زندگی آنها راحت تر ، شادتر یا بهتر کند؟ آیا با مشکلات را حل کند یا زندگی آنها را با روش هایی ارتقا ببخشد، اگر شما بتوانید به پاسخ این سوالات دست یابید و سپس آنها را در عمل مو به مو اجرا کنید ، در واقع یک قشر جدید به مخاطبین خود اضافه کرده اید و دارای یک مبنای مناسب برای حرکت رو به جلو خواهید بود. مشخص کنید چه چیز باعث می شود مشتریان با یک برند رابطه برقرار کنند: شناخت رفتارها، اعم از عقلانی یا احساسی، انگیزه و محرک ها و سایر چیزهایی که خریداران بر اساس آنها تصمیم خود را برای خرید می گیرند، کلید اصلی است. این عوامل انگیزش در ضمیر ناخودگاه خریدار با قی مانده و باعث بروز واکنش های احصاسی و در پس آن رفتارهای عقلایی می شود.
از مفاهیم بسیار مهمی که در زمینه وفاداری به نام تجاری فوق العاده حائز اهمیت می باشد: موضوعات رضایت، اعتماد و ارزش ادراکی است که در ذیل توضیحاتی در خصوص این متغیرها ارائه می شود:
رضایت هنگامی رخ می دهد که عملکرد محصول یا خدمات، انتظارات خریداران را برآورده نماید. رضایت به عنوان یکی از متغیرهای مورد توجه، عاملی کلید برای ایجاد وفاداری در مشتری و یکی از پیش از شرط های اعتماد به نام تجاری می باشد.
اعتماد هنگامی رخ می دهد که یک شخص به پایایی و درستی تعاملات شریکش اطمینان کند. بر اساس مطالعات مختلف، اعتماد را می توان به چهار دسته طبقه بندی نمود: 1- تمایل آشکار هر یک از طرفین در تعامل. 2- ضرورت اینکه هر یک از طرفین باور داشته باشند گه وقوع یک اتفاق می تواند آیند روابط آنها را تحت تاثیر قرار دهد. 3- ایجاد روابطی که بتواند وضعیت مطلوب را خلق کند. و 4- اعتماد به حرف ها، قول ها و فعالیت های یکدیگر در جریانات عادی کسب و کار، در صورت وقوع اعتماد روابط بین شرکت و مشتری، توان بالقوه زیادی به منظور ایجاد مزایای دو جانبه فراهم می شود.

محصول را متناسب با محیط فروش آن آماده کنید

یک فرآیند آزمایشی راه بیندازید و خود را به جای مشتری بگذارید . به نیاز مشتریان به اندازه پولشان اهمیت بدهید. 7-learn اینگونه برند آبجوی منحصر به فرد خود، Yosemite Road را در فروشگاه ها معرفی کرد 7eleven پس از صحبت با مشتریان متوجه شد که آنها می خواهند آب جو را از C-stor خریداری کنند. در نهایت این شرکت برند Yosemite Road خود را در بطری های شیشه ای عرضه کرد.
در مورد قفسه های رقیب بیشتر اطلاعات کسب کنید
هیچگاه از روی محصولات رقیب خود کپی برداری نکنید . در مقابل امتیاز اصلی محصولات رقیب و همچنین شباهت ها و تفاوت های بین آنچه رقیب شما به مشتری ارائه می دهد و برند خود را شناسایی کنید.
ویژگی ها و مشخصات برند را مشخص کنید
هدف از این مرحله شناخت بیشتر ویژگی های برند رقیب و کسب یک ایده شخصی برای بسته بندی خود می باشد که بر مبت=نای تعهد برند بر ویژگی ها و مزایای خود قرار دارد.
تحقیقاتی را ترتیب دهید تا آنچه را که ما آن را نفوذ در چشم بر مبنای احساس مشتری می نامیم ، انجام دهید.
اعضای کلید تیم طراحی و گروه بازاریابی با مشتریان در ارتباط و تعاملند. مدیر میانه ما در زمینه روانشناسی تحصیل کرده است تا جنبه های حسی را در ایجاد تصمیمی خرید در مشتریان دخالت دهد . این شخص یک سری سوالات مهم در زمینه مفهموم برند ، تعهدات برند و عواملی حسی تحریک کننده مشتریان را که جمع بندی آنها مشکل است ، مطرح می کند. این فرایند کمکی برای تعریف و از بین بردن فاصله بین روش طراحی برند و طراحی نهایی می باشد. شما می خواهید به سوالاتی از این قبیل که مفهوم برند چیست؟، عوامل حسی برای جلب مشتری کدامند، و تعهدات اصلی برند چیست؟، پاسخ دهید.
طوری طراحی کنید که مشتری تنها محصول شما را ببیند
هنگامی که تیم تحقیقاتی موفقیت چندانی کسب نمی کند، اغلب بخاطر توجه نکردن به این مرحله است. صاحبان برندها معمولا نمی دانند چه چیز می خواهند یا نیاز دارند، لذا ذهن خود را حین طراحی باز بگذارید و از اینکه پا را از یک ایده طراحی سنتی فراتر گذاشته و آن را به چالش بکشید ، استقبال کنید.
شرکت تولید کننده نوشیدنی Ampac برای جایگزین کردن پاکت های نوشیدنی قدیمی که با سوراخ مخصوص و نی مورد استفاده قرار می گرفتند ، پاکتی را ارائه کرده است که سوراخ محل ورود نی به آن وسیله یک لیبل بهداشتی پوشیده شده است و درر هنگام مصرف باید آن را از روی سوراخ جدا کرد.
پس از برداشتن لیبل، مصرف کننده، نی مورد علاقه خود را که ممکن است دارای طراحی های متفاوت باشد از طریق سوراخ وارد پاکت کرده و نوشیدنی را مصرف می کند.
از سایر مزایای این روش بسته بندی بهداشتی، می توان به مواردی از قبیل امکان بالا بردن سرعت خطوط پرسازی، قابلیت استفاده در خطوط گرم ( مواد ضد عفونی کننده) یا خطوط سرز ، چاپ جداگانه بر روی برچسب بهداشتی و امکان دسترسی به اشکال و اندازه های مختلف سفارشی و مشتری پسند اشاره کرد. پاکت دارای این برچسب بهداشتی تمایزی را در قفسه فروشگاه ها جلوه گر می کند و کار کرد بسته بندی را برای ارائه یک تجربه مثبت برای مصرف کننده افزایش می دهد و استفاده از آن را آسان می کند.
ارتباطات بازی با اعضای تیم طراحی خود داشته باشید
در یک شرکت تولید کننده مواد بسته بندی شده، یک بازاریاب برند و یک مدیر طراحی باید حضور داشته باشند. این امر در کسب دانش کاربردی برای مراحل مختلف چاپ کمک خواهد کرد و در نهایت بسته بندی شما آنگونه که انتظار دارید خواهد شد.

منبع : ماهنامه صنایع چاپ و بسته بندی

محمد فیض آبادی فراهانی
محمد فیض آبادی فراهانی

کارشناس در زمینه طراحی گرافیک و چاپ با 10 سال سابقه فعالیت |
متخصص و مشاور در زمینه تبلیغات کاغذی و اینترنتی |
مشاور در زمینه طراحی سایت و سئو

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *