جایگاه جهانی بروشور و کاتالوگ و تراکت و کارت ویزیت

نانو تکنولوژی در صنایع چاپ و بسته بندی
نانو تکنولوژی در صنایع چاپ و بسته بندی
۱۳۹۶-۰۸-۰۲
تکنیک چاپ برای لوازم خانگی در ایران و جهان
تکنیک چاپ برای لوازم خانگی در ایران و جهان
۱۳۹۶-۰۸-۲۷
Show all

جایگاه جهانی بروشور و کاتالوگ و تراکت و کارت ویزیت

جایگاه جهانی بروشور و کاتالوگ و تراکت و کارت ویزیت

جایگاه جهانی بروشور و کاتالوگ و تراکت و کارت ویزیت ( اجزای صنایع چاپ )

بروشور، کاتالوگ، کارت ویزیت ، تراکت و  سایر قضایا …

بروشور چیست ؟

بروشورها اوراق تک برگ تاخورده ای هستند که شامل چند صفحه می شوند و محتوایی انگیزشی دارند. تراکت ها یا فلایرها ورق های تک برگ و یک لایه ای هستند که با اهداف تبلیغاتی توزیع می شوند که در (محموله های پستی تبلیغی) نیز کاربرد دارند. چاپ بروشور بنا به سرشت خود می تواند تبلیغاتی یا اطلاع رسان باشد اما رایج ترین خصلت آن، جلوه آراسته به طیف های رنگی آن است. قالب بروشور واجد کیفیت مطلوب با آرایشی خلاقانه و هدفمند است. این برگه می تواند معرف محصول، خدمات، و حتی شرکت باشد.برخی شرکت های بروشورهای آنلاین را در دستور کار خود قرار می دهد تا بر منزلت فرآورده ها و خدمات عمده خود بیفزایند. اما بروشورهای کاغذی ابزارهایی کارآمد جهت اعلام فروش کالا هستند. بهره گیری از طراحی بروشور حرفه ای گواه بر آن است که کسب و کار شما، اقدامی یک شبه نبوده که امروز جلوی چشم شما باشد و فردا نتوان هیچ ردی از آن یافت.

فلایرها نقش عمده ای در بازاریابی ایفا می کنند

فلایرها نقش عمده ای در بازاریابی ایفا می کنند، هر فلایر ورقی است تک صفحه ای و تا نخورده که محتوای آن در یک طرف آن، یا پشت و روی آن به چاپ رسیده است. تراکت، برگه فروش، ورقه اطلاعات، اعلان ، آگهی یا برگه تبلیغاتی، عناوین دیگری هستند که به جای فلایر به کار می روند. فلایر ابزاری ارزان است که در کمترین زمان پیامی را به خیل مخاطبان منتقل می کند.فلایرها بر تابلو اعلانات یا دیرک های چراغ برق نصب می شوند، یا به صورت دستی توزیع می گردند، و در همه این موارد معرف یک فرآورده یا خدمات مشخص برای مخاطبانی معین هستند. این اقلام تبلیغاتی در اماکنی نظیر غرفه های نمایشگاهی ، عرضه گاه های صنایع جدید، سالن های معرفی محصول، مراکز ارائه نمونه کار، خرده فروشی ها و سایر فضاهایی که مستعد جذب مشتریان انبوه است، پخش می شوند.
به طور عمده از دستگاه های چاپ افست عالی جهت تکثیر بروشور با شمارگان بالا بهره گرفته می شود، به علاوه صفحه گذاری رایج در این چاپ، مقادیری معادل هشت صفحه و بالاتر را شامل می شود. به موجب ماهیتی که دستگاه های چاپ دارند، لازم است شمارگان تکثیر بالا باشد تا بهای هر واحد چاپ شده تقلیل یابد. اما امروزه فن آوری چاپ دیجیتال تکثیر با شمارگان پایین را ممکن ساخته، به همین سبب از میزان اتلاف (ممکن است تکثیر با شمارگان بالا، به تولید واحدهای مازاد و بلااستفاده بینجامد)، زمان انتظار برای تولید محصول ( کالا می تواند به دفعات بیشتری روزآمد شود)، انباشت محصول و هزینه های نگهداری کاسته خواهد شد.

چاپ دیجیتال نقشی حیاتی در مسیر پیشرفت بروشورها دارد
چاپ دیجیتال نقشی حیاتی در مسیر پیشرفت بروشورها دارد. چه بسا این شیوه چاپ روشی بی نقص برای تولید بروشورها و فلایرها با شمارگان پایین باشد. در حال حاضر چاپگرها قادر به فرآوردن بروشورهای مبتنی بر تقاضا به میزان مورد نظر مشتری ها هستند. سابقا چاپگرها ناچار می شدند نسخی بیش از حد نیاز خریدار (۱۰۰۰ تا ۵۰۰۰ نسخه ) تولید کنند تا از مخارج چاپ بکاهند اما پیامد چنین عملیاتی ، انباشت نسخ نامستعمل در انبار بود. اکنون متقاضیان می توانند بر حسب نیاز خود از یک تا ۱۰۰ واحد (یا بالاتر)کالای خود را سفارش دهند. امتیاز دیگر فن آوری های دیجیتال امکان چاپ داده های متغیر و به روز رساینی بی مشقت آن هاست. یک شرکت می تواند بر حسب مطالبه خود سفارش دهد تا همان اطلاعات قبلی یا اطلاعات روزآمدشده به چاپ برسند.
برخی شرکت ها، بروشورها و فلایرهای طراحی شده را در قالب پی دی اف در سامانه های اینترنتی ویژه ای منتشر می کنند. کارکنان ، علی الخصوص کارگزاران فروش ، این فایل ها را بارگیری می کنند و توسط چاپگرهای رنگی محل کار، به چاپ می رسانند. این روند بهره برداری نهایی از اوراق تک برگ – خواه تاخورده یا یک لا – و به شمارگان پایین را میسر می سازد. با این همه تمایل به چاپ بروشورهای مرغوب به قدرت خود باقی است.
بازار ورنی زنی موضعی جهت روکش، رونقی روبه رشد دارد. چنانکه دستگاه های روکش دار کننده مستقل یا ترکیبی ، و همچنین سلفون کشها از محبوبیتی روز افزون برخوردار شده اند . تکوین و تکامل صنعت چاپ با ارزش افزایی به جلوه های کالاهای چاپی محقق می شود و افق های تازه ای را می گشاید.
در حوزه پر دامنه چاپ تجاری، بخش های نوپا و کهنه کار متعددی می توان یافت که به چاپگرهای دیجیتالی پایه تونر و بهره برداری از چاپگرهای جوهر افشان راغب هستند. کاربست وافر فن آوری های چاپ دیجیتال در این حوزه با هدف تامین تنوع، پاسخگویی به تقاضا برای شمارگان پایین، و امکان تغییر اطلاعات مندرج بر فرآورده ها صورت می گیرد. سابقا متعلقات جانبی بازاریابی ( برگه های فروش و و بروشورهای تبلیغاتی) به شیوه افست چاپ می شدند و برای کاربردهای آتی به انبار سپرده می شدند. چاپ دیجیتال با جایگزین کردن چاپ مبتنی بر تقاضا، برون رفت از این فرآیند اسراف کارانه را فعلیت بخشید.

تراکت

کالاهایی که روزگاری انعطاف پذیر و یکنواخت بودند، حالا در برابر سلایق عمومی کرنش نشان می دهند، به علاوه در حال حاضر طراحان خرده پاتر نیز قادر به طرح اندازی بروشور ها و کاتالوگ ها هستند و می توانند با آنگی پرشتاب تر آن ها را عرضه بدارند، از این رو هزینه انباشت، مخارج نگهداری، فرسایش، و اتلاف تدریجا از زنجیره تامین حذف می شوند. این کیفیت در مقیاس بالا، پهنه گسترده ای از فرآورده های چاپ تجاری نظیر بروشورها و فلایرها را تحت الشعاع قرار می دهد. با وقوف متقاضیان چاپ و مدیران برندها به پیشرفت فوق الذکر، شاهد ظهور و ترویج کالاهای فراگیرتر هستیم که ابتکار عمل در طرح های بدیع آن ها به چشم می خورد.
هراس از اینکه ارتباطات مجازی، فن آوری چاپ را از میدان به در ببرد معضل عمده ای است که گریبان بازارهای هدف را گرفته است، در اینجا مقصود بازارهایی است که از خدمات چاپی بهره می برند.یک تمهید برای معارضه جویی با این نگرانی زمینه سازی برای عرض اندام صنعت چاپ با اعمال اسیاست هایی برای کاهش هزینه ها و افزایش تاثیر گذاری آن است. در این صورت کاربران موارد استعمال خود را از چاپگرهای دیجیتالی را بالا می برند، متعاقبا طیف مبسوط تری از انواع سطوح چاپ خور نظیر اوراق روکش دار مورد استفاده در بروشورهای مرغوب و متعلقات جانبی بازاریابی -–پوشش داده می شود. پیرا (Pira) چنین گزارش می دهد که چاپ دیجیتال طی ده سال اخیر میزان سهم خود در چاپ اقلام تبلیغاتی را از حیث ارزش بازار تا ۶۶٫۱ درصد و از حیث کمیت تا ۵۱ درصد افزایش داده است.
کالاهای اطلاع رسان و تبلیغاتی نظیر بروشورها و فلایرها اعتلای خود را در صنعت چاپ خواهند یافت. در اغلب موارد هدفی که از خلال چاپ دنبال می شودفروش یک محصول به دیگری است. از این جهت صنعت چاپ هیچ همتای الکترونیکی نافذی نخواهد داشت. لاورقی (insertes) و فلایرها در مقام کار آمد ترین ازبزار برای عرضه کنندگان خرده فروش ، قدرت جذب خود را حفظ خواهند کرد. البته بازار آن ها از تاثیر فن آوری ها و اقلام تبلیغی مشابه – مثل محموله های تبلیغاتی در پست مستقیم برکنار نخواهند ماند، همچنین خرده فروش ها به گونه ای فزآینده تلاش خواهند کرد تا از رهگذر رسانه های غیر چاپی همچون گوشی های هوشمند و تبلت ها به مشتریان بالقوه خود دست یابند.
افزارهای الکترونیکی در عرصه تبلیغات با فرآورده های چاپی برابری نخواهند کرد ، با این حال به عرضه تصاویر متحرک ، آگهی های صوتی و نمایش های ویدیویی رو خواهند آورد و از این جهت با آگهی های تلویزیونی هم پهلو خواهند شد. مدتی که بگذرد دلتنگ ایامی خواهیم شد که آگهی های چاپی به دور از هیاهوی تبلیغاتی اثرگذاری خود را پیش می برند. رقیب طراز اول چاپ تبلیغای به روش افست، چاپگرهای رنگی درجه یک (جوهر افشان و تونری ) هستند که عرصه را بر چاپ افست تنگ و تنگ تر خواهند کرد. این فن آوری فروشندگان را یاری می کند تا بی واسطه و برحسب نیاز به چاپ آگهی های تبلیغاتی اقدام نمایند. تولید کنندگان دستگاه های چاپ پیشگامان تولید مواد اولیه برای تبلیغات خواهند بود زیرا قادرند امکاناتی بیشتر از حیث روند خودکار ، چاپ مستقل یا شخصی و کاغذ های مطلوب تر و سهل الوصول تر عرضه کنند. برای این بازار ، چاپ دیجیتال یک ضرورت است. بازدهی این بازار از مجرای خدمات جانبی ارزش آفرین مثل تعبیه روکش شفاف طلاکوبی ، برش زنی ، پرداخت برجسته و سایر تمهیدات جلوه بخش شکوفا خواهد شد. حتی ممکن است بسیاری از چاپخانه های تجاری به چاپ افست نیز مبادرت ورزند تا بدین طریق پایخگوی تقاضا برای هر دو شمارگان پایین و بالا باشند.

 کارت ویزیت موثرترین ابزار برای بازاریابی بدون واسطه است

کارت ویزیت چیست ؟

کارت ویزیت به کارتی با قطع کوچ گفته می شود که حامل نام و شغل حرفه ای و رتبه اداری و نشانی محل کار و اطلاعات تماس به صورت چاپ شده است و موثرترین ابزار برای بازاریابی بدون واسطه است.بازاریابی از مجرای ایمیل، اعمال نفوذ در موتور جستجو و کاریست رسانه های احجتماعی ، همگی در جلب نظر عموم مردم کارگر می افتند اما هیچ کدام نفوذ دیدار خصوصی را ندارند که به مدد تبادل کارت ویزیت صورت می گیرد و با چاشنی دست دادن همراه می شود.
از آنجا که کسب و کار در اغلب موارد به صورت دیجیتالی انجام می گیرد ، ممکن است تصور شود کارت های ویزیت دیگر اعتباری ندارند. اما ظرفیت های بالای آن ها در جذب مشتری انکار ناپذیر است. شاید طی رویدادی تجاری شخصی را ملاقات کنید و او کارت ویزیت خود را در اختیار شما قرار دهد . حتی ممکن است پشت کارت مطلبی یادداشت کنید تا نکات کلیدی گفت و گوی خود با آن فرد را که هنوز در یاد دارید استخراج نمایید. مزیت عمده این است که شما سندی عینی از تماس های صورت گرفته خود در دست دارید و به طریقی شایسته می توانید گام های بعدی را بردارید.
یک کارت ویزیت مشابه یک نقشه عمل می کند و می تواند شما را به فرصت های جدید شغلی سوق دهد. شاید دستاویزی شود تا یک پیشه جدید با یک شراکت حرفه ای مطلوب دست یابید، شاید هم فقط پشتوانه ای برا کسب در آمد از شغلتان باشد.
کارت ویزیت با کاربست چاپ افست و تکثیر گروهی به طبع می رسند. چاپ کارت ویزیت به روش افست با سرعت صورت می گیرد و ارزان تمام می شود. هر چه تعداد بالاتر رود ، بهای هر واحد کارت کاهش قابل ملاحظه ای می یابد. اما این خصیصه تنها زمانی صادق است که کارت ویزیت با شمارگان بالا تکثیر شوند. شمارگان پایین تر در چاپ افست مخارج بیشتری در پی دارد چون تنظیم دستگاه چاپ برای یک عملیات جدید زمان بر و هزینه بر است.
چاپ دیجیتال جتنشینی ماندگار برای چاپ افست شده، فن آوری نوینی که در پیشرفته ترین دستگاه های چاپ دیجیتال به کار رفته ، موجب بهبود کیفیت این نوع چاپ شده تا با کیفیت چاپ افست برابری می کند. در واقع فرد ناآزموده تفاوت میان آن دو را حس نمی کند. لذا اگر پسندتان بر این بوده که طراحی کارت ویزیت خود را به طریق دیجیتالی و نه افست چاپ کنید لازم است بدانید در کسب و کار خود چیزی را از دست نداده اید. چاپ دیجیتال با شمارگان پایین از چاپ افست ارزان تر تمام می شود، اما هزینه آن در شمارگان بالا سر سام آور خواهد بود.

کارت ویزیت
چاپ دیجیتال افق های گسترده ای به روی تولید بر حسب سلیقه مشتری و چاپ از شبکه های اینترنتی بر مبنای تقاضا گشوده است. سفارش ها به صورت آنلاین انجام می گیرد و فعالیت های مختلف چاپ گروهی از قاعده ای بهره می گیرد که بر حسب نوع عملکرد ، جنس خمیر مایهه کاغذ ، کمیت نسخ های چاپی پرداخت نهایی . تاریخ ارسال محصول و عوامل متعدد دیگر تعیین می شود. در واقع گزینه های قابل وصول برای کاربر محدود هستند و او تنها از روی نمونه های چاپ تعریف شده قادر به انتخاب است.
در هر مورد از ابعاد کاغذ و رنگ های ویژه پشتیبانی می شود. این خصلت موجب گردیده تعداد دفعات انجام عملکردهای مشابه و همگونه فزونی یابد و بازدهی بیشتر شود. همچنین زمان مقتضی برا از سرگیری مجدد عملیات کاهش یافته چون تعویض کاغذ یا جوهر بین هر دو گردش کار طی بازه زمانی کوتاه تری انجام می گیرد.
امروزه همه اقدامات تجاری به شیوه دیجیتالی صورت می گیرد . ارسال نامه، توافق بر سر قراردادف حضور در جلسات، و حتی ارتباط چند جانبه . لیکن کارت ویزیت فرآورده ای است که نمی تواند ما به ازای دیجیتالی بیابد. کارت ویزیت همیشه ثمراتی برای شما در پی دارد. فن آوری در معنای عام، و گوشی های هوشمند در معنای خاص ، تبادل اطلاعات را آسان تر مکوده اند. آیا به یاد می آورید که در گذشته می توانستید با ضربه زدن بر گوشی هوشمند داده هاییی را منتقل نمایید :: اینک شما می توانید با چند ضربه سبک انگشت بر گوشی خود، علاوه بر ارسال نامه الکترونیکی برای فردی دیگر با او دیدار و گفتگو کنید . مذاکرات کاری همچون گذشته با این گزاره به پایان می رسند( اجازه دهید کارت ویزیت خود را تقدیم کنم).
بله خدمات چاپ آنلاین از میزان بهای پرداختی برای کارت ویزیت تا حدی بی بازگشت خواهد کاست. اما جلوه بخشیدن به کارت های ویزیت تمام رنگی به مدد طراحی زینت بخش می تواند به رسم گذشته فرصت های درآمدزایی فراهم کند. حسن خدمات حضوری در این است که متقاضی امکان مواجهه مستقیم و انجام مذاکره پیرامون حرفه مورد نظر را می یابد. کارت ویزیت فرآورده ای است که در همه جا یافت می شود، به همین ترتیب خدمات چاپ این محصول برای همگان دست یافتنی است.

کاتالوگ کتابچه ای تبلیغاتی است که شامل سیاهه ای از اجناس یا خدمات ، به انضمام تشریح عملکرد و قیمت آنها می شود

کاتالوگ چیست ؟

کاتالوگ کتابچه ای تبلیغاتی است که شامل سیاهه ای از اجناس یا خدمات ، به انضمام تشریح عملکرد و قیمت آنها می شود و به عنوان معرفی نامه چاپی یا چنانکه امروزه معمول است الکترونیک ای کاتالوگ (e-catalog) عرضه می گردد. طبق گزارش های استیرز پایرا بازار چاپ کاتالوگ در اثر فراگیر شدن فروش آنلاین رو به افول گذاشته ، اما در این گزارش اشاره ای به کاتالوگ های کوچکتر – که بیشتر به پست مستقیم پهلو می زنند – نشده است. اغلب خرده فروش ها – از مجاری متعدد و معمولا از چاپ برای جلب توجه اذهان عمومی به فروشگاه ها و سامانه های اینترنتی خود بهره می گیرند. از آنجا که چاپ پیوسته گرم بسیار فراگیر است،کاتالوگ ها به عنوان بخش مهم از محصولات این نوع چاپ، مقام خود را حفظ خواهند کرد. برای تولید جلد انواع کاتالوگ، از چاپ ورقی با شمارگان پایین استفاده می شود. محصولاتی که با عناوین مگالوگ (magalog) (( کاتالوگ های مجله گونه )) و کاتالوگ های اختصاصی (specialog) (( متعلق به مشتری خاص)) رواج یافته اند در همین زمره اند، دو محصول نامبرده ابزارهای ارزنده بازاریابی هستند که در زمانی ناچیز نفوذی قابل اعتنا از کاتالوگ را چشم دارند.
حجم انبوهی از محصولات چاپی به واسطه چاپ پیوسته گرم تولید می شوند. جانشین به صرفه این فن آوری ، چاپ سرد است که در برخی بخشها پرکاربرد تر است. دستگاه های چاپ قطع بزرگ پیشرفت های عمده ای در اجزای موتور و هدایت ورق به خود دیده اند که چاپ فوق سریع پشت و رو ، به همراه هشت، ده و یا بیشتر از ده واحد چاپ و روکش از مزایای آن هاست. این ترقی موجب شده چاپ افست ورقی یکه تاز عرصه چاپ مجلات و چاپ کاتالوگ و چاپ بروشورها شود و دستگاه های چاپ پیوسته افست را از میدان به در کند.
صنعت دیجیتال سهم کوچکی از بازار این محصول را در اختیار دارد . کاتالوگ های فراهم آمده از چاپ دیجیتال چندان شایع نیستند، گرچه حجم انبوهی از آنها مجلد هستند و اعمال تنوع در آن ها امری رایج است. در کاتالوگ ها صفحاتی برای سفارش شخصی و درخواست مشتری یافت می شود که در خرید پستی کاربرد دارد. فن آوری دیگر برای تولید این محصول چاپ روتوگراور است. این چاپ برای تولید انبوه کاتالوگ های مخصوص خرید پستی که اعداد و ارقام گثیری برا آن ها درج شده و همچنین سایر محصولات مشابه که غالبا سیر نزولی را طی می کنند مناسب است.

کاتالوگ نوین یک ترکیب چند وجهی است .
کاتالوگ نوین یک ترکیب چند وجهی است . ممکن است جلد آن به روش افست ورقی ، صفحات آن به طریق افست پیوسته ، فرم های نامه و سفارش مشتری آن به شیوه چاپ دیجیتال تهیه شده باشد، اما همگی به اتفاق صحافی شده ، محصولی واحد را شکل می دهند.
چاپ جوهر افشان تدریجا با شرکت های چاپ و نشر کاتالوگ سازگار می شود؛ این شرکت ها منافع خود را تقویت بخش هایی می بیند که به سلایق مشتریان اختصاص یافته است. شرکت چاپ و نشر المانی Sedai Druck یا همان CW Niemeyer سابق، از دستگاه دیجیتال بهره می گیرد تا مجموعه ای کاملا متنوع از آگهی های پستی و جلد کاتالوگ ها که به صفحات معرفی محصول پیوست می شوند به بار اورد.Munzenversandhaus Reppa هنگام چاپ کاتالوگ صفحه ای به آن ضمیمه میکند که برا خوش امد گویی به مشتری خاص طراح شده و در قیاس با کاتالوگ قبلی ، جذب مشتری را به میزان ۳۵ درصد و سطح فروش را تا ۵۴ درصد افزایش داده است. در چین گروه صنعتی CTPS در دونگ گوان (Dongguan-based CTPS) از دستگاه های جوهر افشان برای چاپ کاتالوگ های کم شمار ، انجام فوری عملیات جاگذاری کاغذها در دستگاه و در نتیجه کاهش میزان ذخیره سازی و انباشت کالا بهره می گیرند.

فن آوری چاپ دیجیتال تکثیر با شمارگان پایین را ممکن ساخته؛ به همین سبب از میزان اتلاف (ممکن است تکثیر با شمارگان بالا، به تولید واحدهای مازاد و بلااستفاده بینجامد)، زمان انتظار برای تولید محصول ( کالا می تواند به دفعات بیشتری روزآمد شود)، انباشت محصول و هزینه های نگهداری کاسته خواهد شد

بازار تبلیغات ۳۱ درصد از سهم کل بازار چاپ را به خود اختصاص داده که شامل پست مستقیم آگهی لاورقی و کاتالوگ و کتابچه راهنما و اعلان ها می شود. متقاضیان عمده این بازار خرده فروش ها ، عمده فروش ها ، مشتریان عادی، و کارگزاران خدمات تجاری هستند. حتی برای اینکه خرید آنلاین تحثث می یابد، لازم است یک محرک بیرونی گامی بردارد و خریدار بالقوه را به بازدید از سامانه فروش اینترنتی وادارد. کاتالوگ های تجاری و عادی شاهد فزونی گرفتن عناوین خواهند بود. پست های هدف گذاری شده صورتی هنجارین به خود خواهند گرفت، و دریافت کنندگان آن ها به سامانه های مورد نظر هدایت خواهند شد؛ واسطه تبلیغاتی برای ترغیب مشتری به ابزاری برای تقاضای او تبدیل خواهد شد.

کاتالوگ های متعلق به مصرف کنندگان به عنوان مشوق آنها در روند خرید، به موجودیت خود ادامه خواهند داد؛ این کاتالوگ ها منظم به نشانی سامانه های اینترنتی و شعب فروش محصول هستند که گزیده ای از کالاها را نیز معرفی می کنند. کاتالوگ های کاغذی از فن آوری چاپ داده های متغیر، صحافی سفارشی، و دیگر امکانات – همچون جلدها و لاورقی های تخصیص یافته به مشتری خاص- بهره خواهند برد. شماره صفحات کاتالوگ ها طی چند سال آتی تقلیل خواهد یافت. اما بر شمار کاتالوگ ها افزوده خواهد شد. در آینده هدف کاتالوگ بیش از اینکه تدارک مستقیم یک سفارش برای مشتری باشد، ترغیب و هدایت او به یک سامانه فروش خواهد بود؛ کاتالوگ در بازارهای منتخب، اطلاعاتی مکفی ارائه خواهد داد تا فرآیند فروش را به کمال برساند. با افزایش نرخ های پستی شمار صفحات رو به خواهند گذاشت( تضعیف کیفیت پست درجه یک، افزایش بها در سایر درجات پستی را اقتضا خواهد کرد.)

اگر شرکت ها اطلاعات بیشتری از آداب خرید مشتریان خود به چنگ آورند، می تواندد کاتالوگ ها را طبق سلیقه آنها تعدیل نمایند. در سال های آتی کاتالوگ ها در تناسب با ذوق و سلیقه مشتری خاص طراحی خواهند شد، از این رو قطر آن ها به طور قابل ملاحظه ای کاستی خواهد گرفت. این کاتالوگ های جدید (هوشمند) باعث می شود چاپ دیجیتال سفارشی، جایگزین سایر فناوری های چاپ شود.

امروزه، کاتالوگ های تجاری و صنعتی بر حسب نیاز سالانه به روز رسانی شده، چاپ و توزیع می شوند. گمان می رود هر چه میزان تکیه شرکت ها بر تسهیلات و امینیت تجارت آنلاین بیشتر شود، شمار کاتالوگ ها کمتر خواهد شد. شرکت های چاپ و نشری طی دهه بعد تحولات موفقیت آمیز بیابند، از حیث ابعاد، ساختار مالکیتی، بخش بازار چاپ-کوچک، متوسط، بزرگ؛ در انحصار خانواده صنعتی یا متعلق به عموم – بخش های تخصیص یافته ( از برچسب گذاری و بسته بندی گرفته تا بازار مستقیم کتاب، کاتالوگ، نشریات، و بسیاری از بخش های فرعی دیگر) به گروه های چند شاخه بدل خواهند شد.

کاتالوگ های چاپی با سامانه های دیجیتالی وارد رقابت نخواهند شد، بلکه مکمل آن ها خواهند بود.

فعالیت این گروه ه بر عملکرد چند گانه استوار خواهد بود؛ این شرکت ها چاپ مرسوم (ورقی یا پیوسته) را با چاپ دیجیتال (تونر / جوهر افشان) و خدمات جانبی متنوع پیوند داده، به پایگاه هایی متمرکز تبدیل خواهند شد که می توانند فن آوری را با عملکرد مورد نیاز وفق دهند و فن آوری چند گانه را در عملیاتی واحد ترکیب کنند. شرکت های مزبور (کارپردازان) و (سازمان های بازاریاب) آتی هستند که محصولات و خدماتی روزآمد تر و پرجلوه تر را در کانون توجه قرار می دهند و این هر دو را به طریقی موثر تر به بخش حقوق مصرف کننده عرضه می نمایند. همچنین این شرکت ها با عملکرد خود هزینه های کنترل، ارتقا، بازدهی و سازگاری با محیط زیست را در نظر می گیرند. ممکن است بسیاری از آنها نام تجاری خود را تغییر دهند تا تمایل خود بر این حقایق نوپا را به نمایش بگذارند ( مثل تغییر نام ABC Litho به ABC Graphic Solutions ). ممکن است بسیاری از آنها با سایر شرکت های چاپ و نشر یا سازمان های خدمات رسانی و جانبی دیگر ادغام شوند یا آن ها را به انحصار در آورند. یا شاید تنها ساختارهای اداری خود را تغییر دهند تا در فضای جدید با آمادگی بیشتر وارد کارزار شوند.

واقعیت افزوده (Augmented Reality) یا AR فرصت های نوینی را پیش پا می گذارند. AR تازگی ندارند اما بازنشانی تصویری به رشد بهینه عملکردهای تازه ای رهنمون می شود. بسته های راهنمای مبلمان آماده، حامل ویدیوهای آموزشی هستند . شرکت مبلمان آماده Ikea نرم افزاری عرضه کرده که برای کاربرد آن لازم است مشتری، صفحه خاصی را از نسخه چاپی کاتالوگ جدا کند و آن را در قسمت مناسب تصویر پیشنهادی قرار دهد، نتیجه آنکه عکس اتاق در سامانه خرید مشتری، بارگذاری شود تا چیدمان مناسب مبلمان ارائه شود. مثال های متعدد دیگری می توان یافت که از همین شیوه های تبلیغی و ترغیبی رایج بهره می گیرند. در این موارد از عکس ایستا استفاده می شود، اما رابط هایی دیجیتالی هم می توان یافت که به ویدیوهای اختصاصی- حاوی اطلاعات مورد نیاز یک فرد- مجهز هستند.

کالاهایی که روزگاری انعطاف ناپذیر و یکنواخت بودند، حالا در برابر سلایق عمومی کرنش نشان می دهند، به علاوه در حال حاضر طراحان خرده پاتر نیز قادر به طراحی بروشورها و کاتالوگ ها هستند و می توانند با آهنگی پرشتاب تر آن ها را عرضه کند، از این رو هزینه انباشت، مخارج نگهداری، فرسایش، و اتلاف، تدریجا از زنجیره تامین حذف می شوند.

کاتالوگ های چاپی با سامانه های دیجیتالی وارد رقابت نخواهند شد، بلکه مکمل آن ها خواهند بود. چاپ مبتنی بر تقسیم کار، نقش مهم در کاهش هزینه های پست و توزیع ایفا کرد. کاتالوگ های چاپی به سنت گذشته برای عملکردهای تبلیغاتی خاص، و بازاریابی به منظور جلب نظر مخاطب، به کار گرفته خواهند شد. تمام شاخه های تجاری از بازار کاتالوگ نفع خواهند برد. چاپ دیجیتال از هزینه های چاپ کم شمار و چاپ سفارشی حواهد کاست. به رغم کاتالوگ های قابل اعتنایی که محصولات شرکت Sears را به ذهن متبادر می کنند، شاهد کاتالوگ هایی خواهیم بود که اساسا خویشاوند پیشرفته تر پست مستقیم هستند. جهانی چند رسانه ای و چند مجرایی در راه است.

 

منبع : ماهنامه صنعت چاپ

جایگاه جهانی بروشور و کاتالوگ و تراکت و کارت ویزیت ( اجزای صنایع چاپ )
  • جایگاه جهانی بروشور و کاتالوگ و تراکت و کارت ویزیت ( اجزای صنایع چاپ )
5.0
محمد فیض آبادی فراهانی
محمد فیض آبادی فراهانی
کارشناس در زمینه طراحی گرافیک و چاپ با 10 سال سابقه فعالیت | متخصص و مشاور در زمینه تبلیغات کاغذی و اینترنتی | مشاور در زمینه طراحی سایت و سئو

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *