آینده چاپ دیجیتال در برابر افست
آینده چاپ دیجیتال
2017-08-20
ویژگی کاغذ چیست؟
ویژگی های کاغذ چیست؟ What are the features of paper
2017-08-28
Show all

نکات مفید در طراحی کارت ویزیت

نکات مفید در طراحی کارت ویزیت

کارت ویزیت که طراحی خوب و درستی داشته باشد باعث می‌شود که شما در میان هزاران کارت ویزیت و رقیب کاری به چشم بیایید. با وجود اینکه امروزه استفاده از کاغذ در کارهای دفتری روبه کاهش گذاشته است اما این جریان درباره‌ی کارت‌های ویزیت اتفاق نیفتاده است و کارت‌های ویزیت از اهمیت بالایی برخوردار هستند. تأثیر اولیه همیشه ماندگارترین است. به همین علت داشتن کارتی که نه ‌تنها نشان‌دهنده کار و شخصیت شما است، جذاب، تأثیرگذار و به‌یادماندنی باشد بسیار مهم است.

نکات مفید در طراحی کارت ویزیت

 

نکاتی مهم در طراحی کارت ویزیت برای شناخته شدن و برند شدن نام شما و شرکتتان 

تصمیم‌ گیری درباره‌ی شکل کلی کارت ویزیت

شما می‌توانید با وارد کردن ارزش‌های برندتان در طراحی کارت ویزیت خود آن را ویژه و مخصوص به خود کنید. برای این کار می‌توانید به مشتریان خود فکر کنید. دوست دارید چگونه آن‌ها را تحت تأثیر قرار دهید؟ با توجه به این موضوع تمام رنگ‌ها، طرح‌ها، فونت‌ها و حتی عکس‌هایی که در کارت ویزیتتان به کار می‌گیرید باید بر اساس ارزش‌ها و ویژگی‌های مارکتینگ شما استفاده شوند تا بتوانند شما را از دیگران متمایز کنند.
اگر کمپانی شما تماماً در کار تجارت است، کارت شما نیز باید به همین شکل باشد. با بهره‌گیری از طراحی‌های کلاسیک همراه با ظاهری مینی مال و فونت‌های ظریف و رنگ‌های شیک می‌توانید به کارت ویزیتی هماهنگ با عملکرد کمپانی خود دست یابید. اگر در شرکت شما کارهایی خلاقانه‌تر یا هنری و جالب انجام می‌گیرد، آزادی عمل شما در طراحی کارت ویزیت بیشتر می‌شود. شما می‌توانید از عکس‌های جسورانه‌، رنگ‌های جذاب، شکل‌های غیرمعمول و حتی کمی شوخ‌طبعی برای رساندن پیام خود به دست مشتریان استفاده کنید.

مشخصات و اصول اولیه طراحی کارت ویزیت

 اصول اولیه طراحی کارت ویزیت

بدون اطلاع داشتن درباره پایه‌ترین اصول و مراحل کارتان نمی‌توانید طراحی کارت ویزیت را شروع کنید. با اطلاع داشتن از موارد زیر می‌توانید کارت ویزیت خود را به بهترین شکل طراحی کنید:
سایز کارت ویزیت : به‌صورت معمول سایز کارت‌های ویزیت برابر 84*55 میلی‌متر است، اما می‌توان با پرداخت هزینه‌ای بیشتر آن را در ابعاد کوچک‌تر یا در صورت لزوم بزرگ‌تر نیز چاپ کرد

جنس کارت ویزیت : شما می‌توانید با انتخاب جنس‌های مختلفی غیر از مقوا، کارت ویزیت خود را متفاوت‌تر کنید، چوب، فلز، پلاستیک و … همه می‌توانند برای این هدف مورد استفاده قرار گیرند. با انتخاب جنسی متفاوت می‌توانید کارت خود را بسیار به‌یادماندنی و تأثیرگذار کنید. گاهی می‌توانید از چیزهایی چون حافظه‌های فلش و … نیز برای این کار بهره بگیرید. به این شکل کارت شما مورد استفاده دائم قرار می‌گیرد و هیچ‌وقت اسم شما از جلوی چشم مشتریان کنار نمی‌رود.

برش‌ها : برش خوردن کارت‌ها در چاپخانه‌ها لزوماً نباید مستطیلی و مستقیم باشد. شما می‌توانید طرح کارت خود را متفاوت بزنید و یا حتی در میانه‌های کارت خود برش‌های مختلفی داشته باشید. لازم به ذکر است این موارد موجب بالا رفتن هزینه‌ها باشد. اما اگر حاضرید برای بیشتر به چشم آمدن کمی هزینه کنید پس این راهکار می‌تواند هیجان‌انگیز باشد.
رنگ و طرح : رنگ‌های مات، براق، اکلریک، تک‌رنگ و چندرنگ در کنار هم، با انتخاب صحیح هرکدام از این موارد می‌توانید کارت ویزیت خود را بهتر طراحی کنید. همچنین طرح‌هایی که بر روی کارتتان استفاده می‌کنید بهتر است متفاوت و خلاقانه باشند. اگر شغل شما ایجاب می‌کند که کمی متفاوت‌ و آزادانه‌تر عمل کنید از چیزی نترسید و ریسک‌پذیر باشید. استفاده از رنگ های شلوغ می توان در چاپ کارت ویزیت برای شما دردسر ساز شود پیشنهاد می شود در انتخاب طرح مورد نطر خورد برای چاپ کارت ویزیت دقت لازم را به عمل آوردید. همان‌طور که قبلاً گفته شد تأثیر اولیه همیشه ماندگار است!

 

پرداخت نهایی کارت ویزیت

این قسمت از مراحل مهم کار است که کارت شما را به بهترین شکل ارائه می‌کند. با اهمیت دادن به پرداخت نهایی شما می‌توانید مواردی که از قبل فراموش کرده بودید و یا چیزهایی که تنها در مرحله آخر می‌توان به کار اضافه کرد را در کارت خود جای دهید. در پرداخت نهایی کار شما می‌توانید چیزهای مختلفی را به کارت ویزیت خود اضافه کنید چیزهایی از قبیل بافت متفاوت یا نقاط براق اشعه بنفش که باعث برجسته شدن کارت شما می‌شوند.
 

قرار دادن اطلاعات صحیح در جای صحیح

بسیاری از افراد بعد از دیدن کارت‌های ویزیت و حتی تحسین طراحی آن بدون اینکه اطلاعات پشت کارت را ببینند، آن را دور می‌ریزند و یا آن را درون جیب و کیف‌‌های خود قرار می‌دهند و دیگر آن را نگاه هم نمی‌کنند. به همین علت بسیاری از طراحان بر این باورند که اطلاعات حیاتی را بر روی کارت درج کنید و جزئیات دیگر را در پشت کارت. اینکه چه اطلاعاتی به مشتریان خود می‌دهید بسیار مهم است زیرا که اطلاعات کم موجب می‌شود آن‌ها به‌خوبی ندانند که خدمات شما چیست و اطلاعات بیش‌ازاندازه هم مانند این است که بخواهید به‌زور خود را به آن‌ها قالب کنید.
با توجه به نکاتی که در این مقاله به شما گفته شد بهترین توصیه این است که به فکر راهکارهای خلاقانه و ایده‌های جدید در ساخت کارت ویزیت خود باشید و سعی کنید کارت ویزیت خود را در ذهن مشتریان خود ماندگار کنید.

محمد فیض آبادی فراهانی
محمد فیض آبادی فراهانی

کارشناس در زمینه طراحی گرافیک و چاپ با 10 سال سابقه فعالیت |
متخصص و مشاور در زمینه تبلیغات کاغذی و اینترنتی |
مشاور در زمینه طراحی سایت و سئو

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *