بسته بندی های آرایشی و بهداشتی

بسته بندی غذایی Food packaging
چاپ جعبه و بسته بندی غذایی
2017-08-05
چاپ جعبه و بسته بندی packing
ارتباط بسته بندی با صنعت چاپ
2017-08-06
طراحی و چاپ جعبه و کارتن ، جعبه سازی ، کارتن سازی ، بسته بندی مواد غذایی ، گروه چاپ و تبلیغات بهرنگ

بسته بندی های آرایشی و بهداشتی

بسته بندی های آرایشی و بهداشتی در سراسر دنیا در حال افزایش است و مردم توجه ویژه ای به ظاهر و آرایش خود می دهند. بیشترین تقاضا برای تولیدات ارایشی در بین افراد مسن وافراد ثروتمند دیده می شود. که می خواهند به وسیله آرایش جوان بمانند.

زیاد شدن برنامه های تلویزیونی و مجلات مد که وسایل زیبایی صورت و جراحی زیبایی را رواج میدهند و مرکز این جریان رسیدن به کمال و افزایش فشار برای جوان ماندن ابدی ظاهر است. درحال حاضر بازار  لوازم آرایشی درنوجوانان نفوذ کرده است و نوجوانان دختر بدون حدودیتهای سنی از لوازم آرایشی استفاده می کنند. به علاوه درامدی که از طرف زنان به لوازم آرایشی استفاده می کنند. به علاوه درامدی که از طرف زنان به لوازم آرایشی استفاده اختصاص داده می شود , افزایش یافته است. مردان نیز در افزایش تولیدات آرایشی سهم ویژه ای دارند. تعداد زیادی ازمردان محصولات را پیش از اینکه به انتخاب همسرانشان اعتماد کنند, خودشان خریداری می کنند . آنان به بهترین کیفیت گرایش داشته و بیش از پیش  به دنبال محصولات آرایشی مردانه پیشرفته هستند.

در بازارهای  آمریکا تولیدات جدیدی برای مردان با بسته بندی های جداگانه مردانه وجود دارد. لوازم آرایشی مردانه با رشد ۱ درصدی درهر سال روبرو است و در سالهای ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۴ بازار لوازم آرایشی به آهستگی رشد یکنواختی را تجربه کرده است.

بسیاری از تولیدکنندگان سعی در تولید لوازم آرایشی ویتامینه دارند.

بیشتر بخوانید : در طراحی بسته بندی و جعبه باید به چه نکاتی توجه کرد؟

بسته بندی آرایشی و بهداشتی

بسته بندی های آرایشی و بهداشتی نیاز به این دارند که در قفسه های فروشگاه ها جاذبه و تاثیر بصری فوق العاده داشته باشند . بسیاری از خریدها از روی ولخرجی و به دلیل گرافیک و طراحی فریبنده بسته بندی صورت میگیرد. کیفیت بالای بسته بندی ها آرایشی و بهداشتی باعث طبقه بندی های متفاوت لوازم آرایشی و بهداشتی میشوند.

بیشتر بخوانید : نقش رنگ در بسته بندی و فروش

مواد اولیه بسته بندی های آرایشی و بهداشتی

مرکز توجه تولید کنندگان بسته بندی بر روی تولید محصولاتی قرار دارد که در آرایش روزانه مواد مصرف هستند . پلاستیک صلب و بطری های  hdpe و تیوب های پلاستیکی موادی هستند که به طور عمده برای محصولات آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرند . در بین سالهای ۱۹۹۹ تا سال ۲۰۰۴ , سهم این مواد در بازار اروپای شرقی ۴۶ در صد و برای ایالات متحده ۶۴ درصد بوده است. پلاستیکی صلب  در اروپای غربی و شرقی به ترتیب دارای رشد ۳ و ۱۱ درصد در هر سال بوده است. بسته بندی های انعطاف پذیر قسمت عمده بسته بندی ها را در اروپای شرقی است که رشد ۳۳ درصدی در این بازار داشته است که برای بسته بندی صابون و تیغ ریش تراشی یکبار مصرف استفاده شده است.

بین سالهای ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۴ در اروپا شیشه با رشد ثابت ۳ درصد درهر سال روبرو بوده که قسمت عمده استفاده ان در تولیدات ادکلن و بوزا بوده است.

بیشتر بخوانید : در طراحی بسته بندی و جعبه باید به چه نکاتی توجه کرد؟

محمد فیض آبادی فراهانی
محمد فیض آبادی فراهانی
کارشناس در زمینه طراحی گرافیک و چاپ با 10 سال سابقه فعالیت | متخصص و مشاور در زمینه تبلیغات کاغذی و اینترنتی | مشاور در زمینه طراحی سایت و سئو

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + شانزده =