مدیر تولید چاپ کیست و چه کار می کند؟

تکنیک چاپ برای لوازم خانگی در ایران و جهان
تکنیک چاپ برای لوازم خانگی در ایران و جهان
۱۳۹۶-۰۸-۲۷
بررسی مشکلات مدیریت رنگ در چاپ دیجیتال
بررسی مشکلات مدیریت رنگ و ارائه راهکار برای مدیریت رنگ در صنعت چاپ دیجیتال
۱۳۹۶-۰۸-۳۰
Show all

مدیر تولید چاپ کیست و چه کار می کند؟

مدير توليد چاپ كيست و چه كار مي كند؟

مدیر تولید چاپ کیست و چه کار می کند؟

مدیران تولید چاپ، فرآیند چاپ سازمان خود را برای پروژه های مختلف از تبلیغات مجله گرفته تا تبلیغات مستقیم ایمیلی را نظارت می کنند.مدیران معمولا دارای مدرک فوق لیسانس در طراحی گرافیک یا زمینه های مرتبط هستند و چندین سال تجربه کاری دارند.

مدیران تولید چاپ، یک پروژه چاپ را از مرحله اولیه یعنی بررسی نیازهای مشتری تا مرحله نهایی که تولید و توزیع است را نظارت می کنند .این متخصصان به طور کلی برای سازمان ها و شرکت ها کار می کنند. کارها معمولا در محیط اداری انجام می شود و معمولا شامل مقالات با مشتریان برای درک دامنه پروژه، برقراری تماس تلفنی با فروشندگان و استفاده از نرم افزارهای کامپیوتری برای نهایی کردن طرح ها می باشد.

مراحل اولیه پروژه

مدیرات تولید چاپ ممکن است به منظوردستیابی به دیدگاه ، نیازها والزامات مشتری در یک پروژه جدید با مدیران إجرایی، مدیران حسابداری و مشتریان ملاقات داشته باشند. این جلسات شامل سوالات مخصوص و گفتگوهای متنوع برای انتخاب تصاویر مناسب و کاغذ با کیفیت و متناسب با کار است.پس از آن، مدیران هزینه های مواد و نیروی کار را بررسی خواهند کرد و چهارچوب زمانی پروژه برای تولید و تحویل با کیفیت به مشتری را تخمین می زنند در نهایت، مدیران چاپ پیشنهاد نهایی را به مافوق یا مشتری ارائه می دهند تایید پروژه را به دست بیاورند.

مدیران تولید چاپ همچنین مسئول حفظ روابط با تأمین کنندگان فعلی، و همچنین مذاکره و تعیین صلاحیت مشتریان جدید هستند. بر طبق اعلان های کاری در ماه های مشخص ، مدیران تولید چاپ با فروشندگان تماس گرفته تا مظنه و دسته بندی قیمت ها را به دست بیاورند و زمان تحویل مواد را تخمین بزنند.

مدیران سپس دسته بندی های قیمت را ارزیابی می کنند و با استفاده از تجزیه و تحلیل هزینه- سود بهترین منابع برای کار را تعیین میکنند. بهترین منابع برای کار را تعیین میکنند . پس از اطمینان از اینکه با کدام فروشنده باید همکاری شود، مدیران تولید چاپ با آن فروشنده ها برای مذاکره و نهایی کردن قیمت ها تماس می گیرند.

تولید

زمانی که مواد از فروشنده تأمین شد، مدیران تولید چاپ با بخش طراحی گرافیک کار را ادامه خواهند داد تا جاییکه از درستی و بی عیب بودن طراحی مشتری و مدیریت کیفیت پروژه اطمینان داشته باشند. این معمولا شامل بررسی مشخصات طراحی و عیب یابی هرگونه مسئله مانند اندازه قلم و تراز تصویر و… است. علاوه بر این با توجه به مراحل تولید و وضعیت پروژه مدیران به طور مداوم با مشتریان ارتباط برقرار میکنند. سایر وظایف ممکن است شامل نظارت بر هنرمندان تولید در طول زمان پیش تولید برای جلوگیری و به حداقل رساندن تکرار ها در تصویر برداری ها و تأییدها بیش حد.

منبع : ماهنامه ترام

محمد فیض آبادی فراهانی
محمد فیض آبادی فراهانی

کارشناس در زمینه طراحی گرافیک و چاپ با 10 سال سابقه فعالیت |
متخصص و مشاور در زمینه تبلیغات کاغذی و اینترنتی |
مشاور در زمینه طراحی سایت و سئو

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *