چاپ کتاب چگونه انجام می شود؟

0

چاپ کتاب بصورت چاپ افست و چاپ دیجیتال انجام می شود. چاپ کتاب در تیراژ کم اغلب به وسیله چاپ دیجیتال انجام می شود. چاپ کتاب ارزان و با کیفیت بالا بوسیله چاپ جوهر افشان به راحتی انجام می شود. چاپ کتاب درسی و چاپ کتاب شعر یا چاپ کتاب داستان به دلیل در تیراژ بالا چاپ شدن به وسیله چاپ افست انجام می شود و کتاب ها پس از چاپ صحافی شده و به دسته خوانندگان می رسد.

خدمات چاپ کتاب  ۰۹۱۲۷۳۸۶۳۸۴

کتاب چیست ؟

کتاب ها، نشریاتی هستند که شامل مجموعه ای از صفحات چاپی صحافی شده در یک مجلد می شوند و معمولا در یک نوبت چاپ می شوند (به رغم نشریات دوره ای که در چندین نوبت چاپ می شوند) .

خدمات چاپ کتاب  ۰۹۱۲۷۳۸۶۳۸۴

کتابچه چیست؟

کتابچه به کتاب کوچکی گفته می شود که از تعداد صفحات انگشت شماری برخوردار است و قالب جلدهای کاغذی دارد.

سایز متداول در طراحی و چاپ کتاب چه سایزهایی هستند؟

بیشتر اوقات کتاب، مجله یا نشریه به لحاظ جلوگیری از دور ریز کمتر کاغذ، در قطع های استانداردی همچون وزیری (۱۶/۵×۲۳) یا حدود B5، رقعی ( ۲۱×۱۴) یا حدود A5، رحلی (۲۱×۲۹) یا حدود A4، خشتی کوچک ( ۱۹×۱۹) و سایر ابعاد طراحی و چاپ می شود. برای اطلاع دقیق تر از انواع ابعاد قطع های استاندارد چاپ کتاب را ملاحظه نمایید.

تعداد صفحات داخلی کتاب در دو قطع وزیری و رقعی باید مضربی از ۸، در قطع رحلی مضربی از ۴ و در قطع خشتی مضربی از ۶ باشد تا امکان فرم بندی وجود داشته باشد. (معیار مورد توجه ما برای محاسبه قیمت کتاب تعداد صفحه می باشد. منظور از «صفحه» یک طرف از یک «برگ» کاغذ است. به عنوان مثال یک کتاب ۲۰ برگی شامل ۴۰ صفحه می باشد.)

در طراحی صفحات داخلی به هیچ وجه نباید از کادر در حاشیه کتاب استفاده کرد. به دلیل برش شدن اطراف کتاب مطالب، نوشته ها و عکس ها باید حداقل ۱٫۵ سانتیمتر از اطراف طرح فاصله داشته باشد.  در صورت امکان بهتر است فایل نهایی تحویلی در قالب یک فایل pdf باشد.

چرا کیفیت چاپ کتاب بسیار مهم است ؟

یکی از دغدغه های نویسندگان پس از نگارش کتاب، مقوله چاپ آن می باشد تا به بهرین شکل ممکن و در کمترین زمان ممکن انجام پذیرد. دانشجویان و نویسندگان زمانی می توانند حاصل زحمات خود را بابت نگارش کتاب به ثمر رسیده ببینند که کتاب آنها با عالی ترین کیفیت به چاپ رسیده باشد. و در اختیار مردم قرار داده شود تا از آن استفاده. کتاب باید از طریق مجاری قانونی و رسمی اثر علمی خود را انتشار دهند..

چاپ کتاب به چه منظور انجام می شود ؟

چاپ کتاب از اقدامات ارزشمند در خصوص تقویت رزومه علمی می باشد و اغلب دانشجویان دوست دارند تا پایان نامه خود را به کتاب تبدیل کنند. و از امتیازات آن در رزومه خود بهره ببرند.

چاپ کتاب چند نوع انجام می شود؟

انواع چاپ کتاب به روش ها و شیوه هایی گفته می شود که برای چاپ کردن کتاب با موضوعات مختلف اجرا می گردد. همانطور که می دانید یکی از اقدامات فرهنگی، چاپ کتاب است. با چاپ کتاب در موضوعات میتوان علوم و ارتباطات را گسترش داد و مفاهیم را بهتر منتقل کرد.

چاپ یک کتاب، مزایای زیادی را برای دانشجویان و محققان به دنبال دارد. اگر این گروه از افراد کتاب‌هایی را به نام خود به چاپ برسانند، رزومه کاری و تحصیلی خود را تقویت می کنند. هزینه های چاپ کتاب با توجه به معیارهای مختلف تعیین می‌شود که در قسمت های بعدی به آن اشاره می کنیم.

انواع چاپ کتاب بر اساس تیراژ چاپ و روش چاپی که با دستگاه ارتباط دارد، تعیین می شود. سه روش اصلی برای چاپ کتاب معرفی شده است. اولین روش، چاپ دیجیتال است. در چاپ دیجیتال معمولاً کتاب‌هایی با تیراژ کمتر از ۲۰۰ جلد را می توان منتشر نمود. این روش چاپ معمولاً گرانتر است و برای تیراژ بالا مناسب نیست.

یکی دیگر از انواع چاپ کتاب، چاپ افست است. این چاپ برای انتشار کتاب در تیراژ بسیار بالا مناسب تر و مقرون به صرفه است. در این میان، روش دیگری برای چاپ کتاب وجود دارد که به نام “ریسوگراف” شناخته می شود اما کیفیت چاپ در این روش بسیار کمتر است.

انواع سایز چاپ کتاب کدام است ؟ 

یکی از مهمترین مسائلی که در انواع چاپ کتاب مطرح می شود در حقیقت، سایز چاپ یا همان قطع کتاب است. اگر برای خرید کتاب به فروشگاه مراجعه کرده باشید، کتاب‌هایی را مشاهده می کنید که اندازه های کوچک، متوسط یا حتی بزرگ دارند. به این تنوع اندازه، در حقیقت، قطع کتاب یا سایز کتاب گفته می شود. برای هر کدام از این ابعاد و اندازه ها یک عبارت رایج انتخاب شده است.

انواع چاپ کتاب در قطع رحلی، وزیری، جیبی، پالتویی، رقعی و … موجود هستند. به طور مثال، سایز چاپ کتاب در قطع وزیری همان کتاب‌هایی است که در دانشگاه تدریس می شوند. اندازه این کتاب‌ها معمولاً ۱۷ سانتیمتر در ۲۴ سانتیمتر است. کوچکترین سایز چاپ کتاب، همان قطع خشتی می باشد که کتاب های مربعی فانتزی هستند و بیشتر برای موضوعات کودک به کار می روند.

هزینه انواع چاپ کتاب در سایزهای مختلف، متفاوت است. زمانی که می خواهید کتاب خود را چاپ کنید، برای هر کدام از ابعاد و اندازه ها یک قیمت به شما معرفی می شود. اندازه چاپ کتاب در صفحه آرایی آن هم تاثیر گذار است.

انواع کاغذ برای چاپ کتاب کدام است ؟ 

یکی دیگر از نکات مهم درباره انواع چاپ کتاب، انتخاب کاغذ مناسب است. همه ما کم و بیش با انواع کاغذ چاپ در بازار آشنایی داریم. کاغذهای سفید و خام، اولین و متداول ترین کاغذ مخصوص چاپ هستند. وزن این کاغذها ۷۰یا ۸۰ گرمی است و در سایزهای مختلف در بازار وجود دارد. انواع دیگری از کاغذهای چاپ، کاغذهای کاهی هستند که برای برخی کتاب‌های رمان یا کتاب کودک و حتی کتاب‌های هنری مناسب اند.

کاغذ گلاسه برای انواع چاپ کتاب جزو کاغذهای خاص و گران قیمت محسوب می شود. کتاب هایی که با کاغذ گلاسه چاپ می شوند، بیشتر جنبه هنری فانتزی و علمی دارند. فراموش نکنید که مطالعه کتاب هایی که از کاغذ گلاسه هستند، ممکن است هنگام مطالعه، چشمان شما را اذیت کنند. انتخاب کاغذ برای چاپ کتاب در قیمت نهایی چاپ موثر است.

چاپ پایان نامه چه کاربردی دارد ؟

پایان نامه معمولا اثری است که تا همیشه در ذهن  یک دانشجو و فارق التحصیل ماندگار خواهد بود. برای اینکه بتوانیم پایان نامه را به صورت عینی و واقعی هم ماندگار و ثبت کنیم میتوانیم آن را به کتاب تبدیل کرده و به صورت واقعی اثری ماندگار از خود داشته باشیم. با تبدیل پایان نامه به کتاب، کتاب شما در کتابخانه ی ملی و ارشاد و فیپا ثبت شده و همچنین کتابخانه ملی ۲ نسخه از آن را برای خود نگه میدارد تا بتواند در اختیار خوانندگان و یا منابع اطلاعاتی دیگر قرار دهد.

برای آسان کردن روند تبدیل پایان نامه به کتاب پایان نامه ی شما را به صورت فایل گرفته و آنرا فرمت کتاب میکنیم سپس طراحی جلد را انجام داده و برای دریافت مجوز های مختلف به وزارت فرهنگ و ارشاد ارسال کرده و شابک و فیپا را دریافت کرده و سپس به چاپ خواهیم رساند.

با توجه به اینکه ۷۰ درصد نمره قبولی آزمون دکترای وزارت علوم، ۳۰ درصد نمره قبولی آزمون دکترای وزارت بهداشت و ۲۵ درصد نمره قبولی آزمون دکترای دانشگاه آزاد به مصاحبه اختصاص داد، با چاپ کتاب و یا تبدیل پایان نامه به کتاب، می توانید شانس خود را در این مصاحبه افزایش دهید. چاپ کتاب علاوه بر افزایش سوابق علمی مولف فرصت فروش کتاب مورد نظر در بازار را نیز فراهم می آورد به طوری که در صورت جذابیت موضوع هم از طریق خود انتشارات و نمایشگاه های کتاب و هم از طریق فروشگاه های کتاب مانند فروشگاه های آنلاین از سوی مخاطبان مورد توجه قرار می گیرد.

مراحل ۰ تا ۱۰۰ چاپ کتاب چیست؟

  1. طراحی جلد مناسب موضوع کتاب
  2. ویراستاری
  3. صفحه آرایی
  4. چاپ کتاب با تیراژ دلخواه
  5. تهیه شابک فیپا و مجوز وزارت ارشاد
  6. درج نام کتاب و مولف در بانک اطلاعات کتابخانه ملی
  7. درج نام کتاب و مولف در بانک اطلاعات خانه کتاب

حداقل سفارش چاپ کتاب چقدر است ؟

چاپ کتاب در تیراژهای دلخواه تان به منظور پایین اوردن هزینه برای دانشجویان عزیز در تیراژ ۱۰ تایی و ۲۰ تایی صورت می پذیرد که بسیار مقرون به صرفه می باشد.

چاپ دیجیتال در صنعت چاپ کتاب چه کاربردی دارد ؟

از دیرباز تاکنون، سیستم‌های چاپ تصاویر، تحولات زیادی داشته است. چاپ‌ سربی، فلزی، سنگی، ژلاتینی، افست، دیجیتال و غیره از انواع چاپ‌ محسوب می‌شوند.

در دهه‌های گذشته برای چاپ تصاویر در تیراژ بالا از افست یا لیتوگرافی استفاده می‌شد؛ که از کیفیت و امکانات محدودی برخوردار بود؛ اما در سال‌های اخیر پیشرفت تکنولوژی، در حوزه‌های مختلف از جمله صنعت چاپ، تغییرات اساسی ایجاد کرده است.

چاپ دیجیتال، تازه‌ترین روش برای تبدیل تصاویر دیجیتال و با کیفیت به محصولات چاپی است. معمولا از این سیستم، برای تیراژ‌های پایین استفاده می‌شود. در ادامه به مزایای چاپ دیجیتال، کاربرد‌های آن، فرآیند، ابعاد و انواع چاپ دیجیتال می‌پردازیم.

مزایای چاپ دیجیتال در صنعت چاپ کتاب چیست ؟

  • هزینه چاپ دیجیتال، در قیاس با چاپ افست بسیار زیاد است اما استفاده از سیستم دیجیتال، در تیراژ پایین بسیار مقرون به صرفه می‌باشد. در این سیستم، هزینه چاپ هر صفحه ثابت بوده و با افزایش تعداد تغییر نمی‌کند.
  • سرعت چاپ در سیستم دیجیتال بسیار زیاد است.
  • در سیستم‌ افست امکان تغییر داده‌ها وجود نداشت اما در سیستم دیجیتال، شما می‌توانید به راحتی بخشی از داده‌ها را تغییر دهید.
  • کار با دستگاه‌های قدیمی چاپ مانند افست، گراور و فلکسو به دلیل اینکه باید در هنگام چاپ، نسبت به کمرنگی یا پر رنگی تصاویر تصمیم‌گیری می‌شد دارای حساسیت بالایی بود. از این جهت کار با این دستگاه‌ها نیازمند استخدام یک اپراتور مجرب بود. درصورتی که کار با دستگاه چاپ دیجیتال، نیازمند توانایی و تجربه خاصی نیست. در چاپ دیجیتال تصمیم‌گیری درباره رنگ تصاویر در مرحله آماده‌سازی و قبل از چاپ صورت می‌گیرد که این مسئله سبب صرفه‌جویی در به کارگیری نیروی انسانی می‌شود.

در سیستم چاپ دیجیتال پرینتر مستقیما به رایانه متصل می‌شود و داده‌ها را مستقیما از رایانه دریافت کرده و چاپ می‌کند. چاپگر‌های لیزری و جوهر افشان جزء رایج‌ترین دستگاه‌های چاپ دیجیتال محسوب می‌شوند. در این سیستم تونر، به شکل یک لایه نازک روی سطح چاپی قرار می‌گیرد ولی در سطح چاپی نفوذ نمی‌کند. در مرحله بعد، با استفاده از مواد پوششی و با تابش اشعه UV یا فرآیند‌های حرارتی، اقدام به تثبیت رنگ‌ها می‌‌نمایند.

در چاپ دیجیتال سطح چاپی می‌تواند هریک از این موارد باشد: کاغذ، کنواس، کاغذ عکاسی، فوم برد، بوم، پارچه، چوب، شیشه و سنگ.

کاربرد‌های چاپ دیجیتال در صنعت چاپ کتاب چیست ؟

  • درگذشته برای چاپ تصاویر از واسطه‌های چاپی استفاده می‌شد و پس از شروع فرآیند چاپ، امکان تغییر در آن وجود نداشت. اما امروزه، در سیستم چاپ دیجیتال، این محمل‌ها حذف شده است. به همین سبب در چاپ هر نسخه، امکان تغییر اطلاعات درج ‌شده وجود دارد. با حذف محمل‌های چاپ، افزون بر هزینه، در زمان آماده‌سازی نیز صرفه‌جویی می‌شود.
  • تهیه نمونه: در چاپ دیجیتال خبری از پلیت‌ها نیست. از آنجا که چاپگر‌ مستقیما داده‌ها را از رایانه، روی سطح چاپی منتقل می‌کند. این ویژگی، امکان کالیبراسیون یا درجه‌بندی چاپگر و تهیه یک نمونه برای متقاضی را ایجاد می‌کند.
  • چاپ شخصی: همانطور که در موارد بالا ذکر شد چاپ دیجیتال امکان چاپ، در تیراژ محدود را برای متقاضی ایجاد می‌کند. به همین جهت این امکان برای متقاضی وجود دارد تا از سطوح چاپی متفاوت یا طرح‌های متفاوت درنسخ دیگر استفاده کند. به عنوان مثال برای سفارش کارت پرسنلی، می‌توان از طرح‌های متنوع یا سطوح چاپی متفاوت استفاده کرد.

اطلاعات مربوط به چاپ تصاویر، از طریق رایانه و در قالب یک رشته بیت به چاپگر ارسال می‌شود. در واقع پایه و اساس چاپ دیجیتال، یک تصویر شطرنجی یا اصطلاحا یک بیت مپ است؛ که داده‌ها را از طریق رایانه به چاپگر منتقل می‌کند.

ابعاد سطح چاپی در چاپ دیجیتال کدام است ؟

چاپ دیجیتال براساس ابعاد به سه گونه متوسط، بزرگ و عریض تقسیم می‌شود.

چاپ دیجیتال متوسط (Medium Format): سفارشات مربوط به چاپ بروشور، چاپ عکس، چاپ کارت ویزیت، چاپ لیبل، چاپ کاتالوگ، چاپ بسته‌بندی و چاپ روی سطوح مختلف در ابعاد ۳۳ × ۴۸ یا A3+ چاپ می‌شود. چاپ این سفارشات با چاپگر‌های لیزری، جوهرافشان و نوری انجام می‌شود.

چاپ‌ دیجیتال بزرگ (Large Format): پوستر‌ها و سفارشاتی که حداکثر دارای عرض ۱۵۰ سانتی‌متر می‌باشد و در فضا‌های داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ در ابعاد بزرگتر از A3+ تا عرض ۱۵۰ سانتی‌متر چاپ می‌شود. در چاپ این سفارشات، از چاپگر‌های دیجیتال نوری یا جوهرافشان و لیزری استفاده می‌شود.

چاپ دیجیتال عریض (Wide Format): سفارشاتی که در این ابعاد چاپ می‌شود عموما در محیط‌های باز مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین دلیل در سطح چاپی این سفارشات از موادی استفاده می‌شود که در مقابل عوامل محیطی مانند آب و نور خورشید مقاوم باشد. فرمت عریض، دارای حداقل ۱۵۰ سانتی‌متر و حداکثر ۵۰۰ سانتی‌متر عرض است.

انواع چاپ دیجیتال کدام است ؟

چاپ دیجیتال، به لحاظ روش تکنولوژی مورد استفاده به ۷ دسته ذیل تقسیم می‌شود:

  1. روش چاپ دیجیتال نوری
  2. روش چاپ حرارتی
  3. روش تصعید رنگ
  4.  روش چاپ
  5. روش چاپ جوهرافشان
  6. روش چاپ الکتروفوتوگرافی (جامد پودری، مایع)
  7. مارکر لیزری

 

صفر تا صد قیمت چاپ دیجیتال کتاب

امروزه بیش‌تر افراد تمایل بیشتری به چاپ کتاب با تیراژ کم دارند. این موضوع می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. دلایلی که بعضی از آن‌ها منحصر به زمان حاضر است و بعضی از آن‌ها خیر. نکته‌ی حائز اهمیت در این بحث، قیمت چاپ دیجیتال کتاب و خروجی‌ای که افراد از کتاب‌شان انتظار دارند می‌باشد.

چرا چاپ دیجیتال کتاب؟

برخی از دوستان نویسنده و مترجم که تازه شروع به‌کار کرده‌اند و برای شروع تمایل دارند قلم خود را محک بزنند معمولا مایل به چاپ کتاب با تیراژ کم هستند. یا دانشجویانی که جهت ارائه پایان نامه خود، دلیلی برای چاپ در تعداد بالا ندارند.

گاهی هم نویسندگان و مترجمان تمایل به چاپ با تیراژ کم دارند، تا ابتدا از کیفیت چاپ مطمئن شوند سپس اقدام به چاپ نهایی کنند.

دانشجویانی که اثری جدید و نوآورانه  گردآوری یا خلق کرده‌اند و نگران هستند که مبادا از اثر آن‌ها دزدی و سوء استفاده شود می‌توانند جهت ثبت اثر به نام خود کتاب‌شان را با تیراژ کم چاپ کنند.

دوستانی که می‌خواهند سنجش بازار را انجام بدهند و بعد در صورت موفق بودن، اثر خود را گسترده‌تر منتشر کنند.

نویسندگان و مترجمانی که می‌خواهند تعدادی از کتاب‌های‌شان را تقدیم افرادی کنند و تمایل دارند این تعداد کتب‌ها ویژه‌تر چاپ شود.

بنا به هر دلیل دیگری نویسنده و مترجم ممکن است مایل باشد که کتابش را با تیراژ کم چاپ کند؛ با وجود چاپ دیجیتال چاپ کتاب با تیراژ کم، هزینه‌ی پایینی دارد و راهگشاست.
در ادامه پارامترهای موثر در قیمت چاپ دیجیتال کتاب را با هم می‌خوانیم.

چاپ دیجیتال کتاب برای چه کسانی مناسب است؟

بسیاری از ناشرها برای این‌که نیازهای خود را در بازه‌های هفتگی برطرف کنند و به تدریج کتاب‌های خود را وارد بازار نمایند از روش چاپ دیجیتال استفاده می‌کنند و کتاب‌ها را به صورت هفتگی سفارش می‌دهند. از طرفی اگر قصد تبدیل پایان‌نامه به کتاب را داشته باشید، چاپ دیجیتال می‌تواند گزینه‌ای سریع برای شما باشد. زیرا به طور معمول این کتاب‌ها تقریبا ۵۰۰ جلد چاپ می‌شوند. برای نویسندگان جوان یا ناشرانی که نیاز به بررسی میزان موفقیت یک کتاب دارند تا بتوانند بعدا سرمایه‌گذاری بیشتری روی آن انجام دهند نیز چاپ دیجیتال گزینه‌ی مناسبی است.

قیمت چاپ دیجیتال کتاب شامل چه مواردی می‌باشد؟​

هزینه های چاپ کتاب، همیشه از نگرانی‌های مهم نویسندگان و مترجمان بوده است. این که بتوانند برآورد هزینه‌ی چاپ کتاب را داشته باشند، آن‌ها را آسوده‌خاطر خواهد کرد.

انواع هزینه‌ها در چاپ دیجیتال کتاب

۱- تایپ و نوشتن کتاب و صفحه‌آرایی آن

تایپ و نوشتن و صفحه آرایی نوشته نخستین قسمت از ترتیب چاپ کتاب می‌باشد. ابتدا متن کتاب یا نوشته تایپ می‌شود، سپس صفحه آرایی شروع می‌شود. شیوه‌ی کار به این صورت است که صفحه‌آرا، طبق فرمتی که ناشر تعیین و تایید می‌کند و صد البته مورد تایید نویسنده‌ی کتاب است، کار صفحه‌آرایی آن را انجام می‌دهد.

۲- ویراستاری

یکی از کارهای مهمی که در مراحل چاپ کتاب انجام می‌شود ویراستاری آن است. بسیاری از نویسندگان تمایل دارند این کار برای‌شان انجام شود. ویراستاری کتاب به دو شکل کلی انجام می‌شود. یک نوع ویراستاری نگارشی است که در آن متن و محتوای کتاب از منظر نگارشی اصلاح می شود و مطابق نوشتار صحیح بازنویسی می‌شود. نوع دیگر ویراستاری علمی است. در این حالت محتوای علمی و تخصصی کتاب مورد بررسی قرار می‌گیرد. این کار حتما توسط یک متخصص در آن رشته انجام می‌شود. در ویراستاری هم بر اساس رزومه‌ی ویراستار و حرفه‌ای بودن وی قیمت چاپ دیجیتال کتاب بیش‌تر یا کم‌تر می‌شود.

۳- طراحی جلد کتاب

یکی از قسمت‌های فرایند چاپ کتاب، طراحی جلد آن است که دارای اهمیت خاصی نیز می‌باشد. در این مرحله نویسنده می‌تواند با هماهنگی ناشر خود، برای جلد کتابش طراحی خاصی را تهیه و یا انتخاب نماید. روال جاافتاده این است که نویسندگان چند نمونه طرح جلد را برای کتاب خود به ناشر تحویل می‌دهند و این طرح‌ها به عنوان طرح اولیه مد نظر قرار داده می‌شود. پس از این کار با بررسی‌های فنی و زیبایی‌شناسانه و تجمیع و توافق نظرات نویسنده و ناشر، دو سمت جلد طراحی می‌گردد. به دلیل محدودیت‌های دستگاه‌های چاپ، جلد که در کامپیوتر طراحی می‌شود با کیفیتی که چاپ و اجرا می‌شود تفاوت دارد. چنانچه نیاز باشد که طراحی جلد به صورت حرفه‌ای و تخصصی صورت گیرد، هم‌چنین کیفیت چاپ بالاتر رود طبیعی است که قیمت چاپ دیجیتال کتاب بالاتر می‌رود.

۴- دریافت مجوزهای نشر:

برای قانونی شدن کتاب و امکان بهره‌مندی از حقوق مالکیت مادی، فکری و معنوی، باید مجوزهای نشر کتاب گرفته شوند. این کار شامل چند مورد امور اداری و پیگیری آن‌ها می‌باشد که توسط ناشر انجام می‌شود. اغلب، ناشرها هزینه‌ی ثابتی برای انجام این کار در نظر می‌گیرند. این روند معمولا از بیست روز تا چهل روز طول می‌کشد. نظر به اینکه این فرایند در اداره‌ی ارشاد صورت می‌گیرد، زمان آن در دست ارشاد است و تقریبا از دست ناشر خارج است. به همین علت نویسندگان باید این زمان را در محاسبات خود برای اتمام کار در نظر داشته باشند. بر اساس این‌که شما اصرار به سریع‌تر شدن این روند داشته باشید قیمت چاپ دیجیتال کتاب بالا می‌رود. .

۵- چاپ و صحافی کتاب:

چاپ و صحافی کتاب شامل مراحلی می‌باشد که در نهایت منجر به چاپ کتاب به شکل فیزیکی می‌شود. در این مرحله عوامل زیادی در هزینه‌ی چاپ موثر است. عواملی همچون نوع رنگ چاپ، تیراژ چاپ، نوع و کیفیت کاغذ و مقوای جلد کتاب و نوع صحافی که هر یک در هزینه کتاب تاثیر به‌سزایی دارند. می‌توان با قطعیت گفت که بیش‌تر هزینه‌ و قیمت چاپ و نشر کتاب مربوط به این قسمت می‌باشد. در واقع حجم زیادی از قیمت چاپ دیجیتال کتاب را این قسمت شامل می‌شود.

۶- هزینه‌های دیگر:

هزینه‌های دیگر چاپ کتاب، براساس شرایط خاص و درخواست غیرمعمول نویسنده مشخص می‌شود. برای مثال، ممکن است که کتاب ترجمه‌ی کتابی دیگر باشد و نیاز باشد که علاوه بر ویراستاری ادبی، ویراستاری تخصصی و ترجمه انجام شود. ممکن است نویسنده شرایط خاصی را برای کتابش در نظر بگیرد. همه‌ی این موارد بر میزان قیمت چاپ دیجیتال کتاب موثر باشد.
تفاوت کیفیت چاپ کتاب به روش دیجیتال و افست چیست؟

یکی از سوالات رایج این است که کیفیت چاپ دیجیتال بهتر است یا افست که یکی از معروف‌ترین انواع چاپ به حساب می‌آید. در گذشته کیفیت چاپ افست با فاصله‌ی زیادی از کیفیت چاپ کتاب دیجیتال بیش‌تر بود. اما در سال‌های اخیر، کیفیت ساخت دستگاه‌ها و تجهیزات چاپ دیجیتال بیش‌تر شده و در آن‌ها از تکنولوژی‌های جدیدی کمک گرفته‌اند. به همین دلیل فاصله‌ی کیفیت چاپ دیجیتال و چاپ افست نیز بسیار کم‌تر شده است. تا جایی که در سال‌های اخیر عملا نمی‌توان از روی کیفیت متوجه نوع چاپ شد و تنها افراد حرفه‌ای می‌توانند این موضوع را تشخیص دهند. در نتیجه اگر نگران کیفیت کتاب خود هستید، هر دو روش دیجیتال و افست می‌توانند پاسخ‌گوی نیاز شما باشند. هم‌چنین پیش‌بینی می‌شود که در آینده کیفیت چاپ دیجیتال از افست بالاتر هم برود.

هزینه‌ی چاپ دیجیتال کتاب در مقایسه با چاپ افست کتاب چه تفاوتی دارد ؟

به‌طور کلی هزینه‌ی چاپ کتاب به روش دیجیتال بیش‌تر از سایر روش‌های چاپ کتاب هم‌چون چاپ افست است. در تیراژهای زیر ۵۰۰ عدد با حذف مراحلی هم‌چون زینک که هزینه‌های زیادی در سایر روش‌ها دارد و با چاپ مستقیم از کامپیوتر بر روی کاغذ می‌توان تا حدی هزینه‌ها را کاهش داد. به همین دلیل در تیراژ کم‌تر از  ۵۰۰ عدد می‌توان چاپ دیجیتال را مقرون به صرفه دانست. اما زمانی که هزینه‌ی چاپ کتاب به روش دیجیتال را با چاپ افست خصوصا در تیراژهای بالا مقایسه کنیم، کفه‌ی ترازو به شدت به سمت چاپ افست سنگینی می‌کند. به همین دلیل اکثر کتاب‌های موجود در بازار که تیراژ ۱۰۰۰ به بالا دارند تنها با چاپ افست روانه‌ی بازار شده‌اند.

چرا انتخاب جنس جلد کتاب اهمیت دارد؟

جنس تشکیل دهنده جلد  کتاب برای محافظت و عمر بیشتر کتاب انتخاب می‌شود، بنابراین در انتخاب نوع جنس جلد کتاب بهتر است دقت بالایی به خرج دهید. کتاب‌های نفیس معمولا از مقوای سخت و ضخیم که به گالینگور شهرت دارند مجلد می شوند تا دوام و عمر بیش‌تری یابند و از جهت زیبایی نیز بسیار آراسته‌تر باشند. جلدهای نفیس قیمت چاپ دیجیتال کتاب را بالاتر می‌برند.

معرفی انواع جلد کتاب

۱- جلد شومیز کتاب
این جلد از جنس مقوا است و یا جلدی نرم و نازک است که معمولا با یک سلفون بر روی آن به کتاب متصل می‌شود. این جلد به طور عمده برای کتاب‌های درسی و کتاب‌های مخصوص کودکان استفاده می‌شود.

۲- جلد کاغذی کتاب
این نوع جلد که جنس آن از کاغذ می‌باشد به علت سستی آن کم‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۳- جلد گالینگور کتاب
کتاب‌هایی مانند دیوان اشعار حافظ و یا پایان ‌نامه‌های دانشجویی دارای جلد گالینگور هستند. این جلد، جلدی ضخیم و محکم با رویه‌ی پارچه‌ای یا چرمی است و بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۴- جلد سخت کتاب
بسیار شبیه به جلد  گالینگور می‌باشد اما تفاوت‌هایی دارند. در جلد سخت اطلاعات بر روی کاغذی که روی جلد کتاب چسبیده است و می‌توان آن را جدا نمود می‌آید ولی در گالینگور این طور نمی‌باشد.

صحافی کتاب به چه صورت است؟

صحافی کتاب، به تا کردن کاغذهای نوشته شده، مرتب کردن و قرار دادن کاغذ آن‌ها در کنار هم، اتصال، جلدگذاری و در پایان برش کتاب گفته می شود. صحافی کتاب به روش های مختلفی انجام می‌شود.

معرفی انواع قطع کتاب

گران‌ترین روش و در عین حال بادوام‌ترین روش، صحافی جلد سخت کتاب می‌باشد؛ در این روش کاغذها تا می شود، دسته بندی می شود و قسمت پایینی هر دسته کاغذ به قسمت پایین دسته بعدی دوخته می شود و در پایان به یک جلد محکم چسبانده می شوند. کاربرد این روش در کتاب‌های جلد سخت، کتب درسی، رمان ها و کتاب های مرجع و … است.

در سال‌های آغازین پیدایش صنعت چاپ، قطع کتاب رایج برای کتاب‌های چاپی همانند اندازه‌ی نسخه‌های خطی بود. رفته رفته، ناشرها دریافتند که استفاده از اندازه‌های مختلف و متنوع سبب بهبود کارایی و کاربردپذیری و هم‌چنین استقبال بهتر کتاب توسط مردم می‌شود. به زبان بسیار ساده، اندازه طول و عرض کتاب را قطع کتاب می‌گوییم.

چاپ کتاب قطع وزیری

اگر ۳ بار متوالی کاغذ ۷۰ در ۵۰ سانتیمتر تا کنید به اندازه‌ی حدودی قطع وزیری خواهید رسید. در حال حاضر معمول‌ترین قطع کتاب در ایران قطع وزیری است. از این قطع بیش‌تر در کتاب‌های مرجع، علمی و دانشگاهی استفاده می‌شود.

چاپ کتاب قطع رقعی

اگر کاغذ ۶۰ در ۴۵ را ۳ بار تا کنید به ابعاد قطع رقعی خواهید رسید. سایز رقعی معمولا برای کتاب‌های عمومی از قبیل رمان و داستان، شعر کاربرد فراوان دارد.

چاپ کتاب قطع رحلی

اگر کاغذ ۴۵ در ۶۰ را ۲ بار به صورت متوالی تا کنید به اندازه‌ی کتاب قطع رحلی خواهید رسید. در مجلات، برخی از کتاب‌های آموزشی و کتاب‌های شعر و داستان نفیس و پایان‌نامه‌های دکترا از قطع رحلی استفاده می شود.

چاپ کتاب قطع جیبی

قطع جیبی بزرگ و قطع جیبی کوچک به ابعادهای به ترتیب ۱۱٫۵ در  ۱۶٫۵ و هم‌چنین ۱۱٫۵ در ۱۵ هست.

چاپ کتاب قطع خشتی

اندازه‌ی ۲۰ در ۲۰ سانتی‌متری اندازه‌ی قطع خشتی است. اندازه‌ی ۲۳ در ۲۳ قطع کتاب خشتی بزرگ استاندارد است. از قطع خشتی که به صورت مربعی است اغلب برای کتاب‌های هنری و کتاب‌های مختص کودکان استفاده می‌شود.

قیمت چاپ دیجیتال کتاب چقدر است ؟

با بررسی چاپ‌خانه‌های مختلف می‌توان به خدمات متنوعی برای چاپ برسید که تنوع قیمت چاپ دیجیتال کتاب را نتیجه می‌شود. خدماتی که می‌توانند متناسب با نیاز شما باشد. اگر نیاز شما در چاپ یک کتاب یک مورد خاص است احتمالا شما هزینه‌ی زیادی را باید متحمل شوید اما اگر از خدمات معمول استفاده کنید یک بازه‌ی قیمت وجود دارد که می‌توانید بر اساس بودجه و زمانی که در اختیار دارید از آن‌ها استفاده کنید.

مانند بسیاری خدمات دیگر قیمت چاپ دیجیتال کتاب بر اساس کیفیت و حرفه‌ای بودن چاپ‌خانه تغییر می‌کند. چاپ‌خانه‌ای که در گذشته کتاب‌ها و روزنامه‌های معروفی را چاپ کرده است احتمالا بخاطر اعتبارش از شما هزینه‌ی بیش‌تر طلب می‌کند. هرچند شما با سپردن کار خود به چاپ‌خانه‌های معتبر می‌توانید تا حد زیادی از خروجی کار مطمئن باشید. کیفیت هم روی قیمت چاپ دیجیتال کتاب تاثیر بسیار زیادی دارد. این‌که نوع کاغذی که شما برای کتاب خود استفاده می‌کنید از چه نوع و دارای چه وزنی باشید، این‌که جلد کتاب چطور باشد، این‌که در صحافی کتاب‌تان از چه موادی استفاده شود، این‌که قطع کتاب‌تان چه باشد و … در قیمت چاپ دیجیتال کتاب موثر است. بازه‌ی قیمت برای یک کتاب ۲۰۰ صفحه‌‌ای از ۳۰ هزار تومان شروع و تا ۱۵۰ هزار تومان پایان می‌یابد. این قیمت برای ابتدای سال ۱۴۰۱ می‌باشد و با نوسانات قیمتی و تورم تغییر می‌یابد.

هزینه‌ی این نوع چاپ بر اساس چه عواملی تعیین می‌شود؟

هزینه‌ی چاپ دیجیتال کتاب بر اساس نوع کاغذ مصرفی، وزن کاغذ، تیراژ چاپ و رنگی بودن یا سیاه و سفید بودن آن تعیین می‌شود. بنابراین استفاده از کاغذهای سنگین، تیراژ بالا و رنگی بودن کتاب سبب افزایش قیمت چاپ دیجیتال کتاب خواهد شد.

در پایان می‌توان نتیجه گرفت که چاپ دیجیتال کتاب روشی مقرون به صرفه، سریع و آسان برای چاپ انواع کتاب در تیراژ پایین است.

انواع قرارداد برای چاپ دیجیتال کتاب

حق تالیف: طبق توافقی سرمایه‌گذار یا ناشر متعهد می‌شود که درصدی از سود فروش کتاب را که در قرارداد ذکر شده است به نویسنده پرداخت کند.
فروش اثر: بر طبق این قرارداد، نویسنده یا صاحب اثر تمام حقوق مادی و معنوی اثر را به ناشر یا سرمایه‌گذار اعطا می‌کند. نویسنده بر طبق این قرارداد اثر خودش را در ازای مبلغی که در قرارداد ذکر شده است به طرف قرارداد می‌فروشد.
سرمایه‌گذاری مولف: در این نوع قرارداد، مولف کتاب تصمیم می‌گیرد از تمام مزایای چاپ کتاب بهره‌مند باشد. مولف در این نوع قرارداد تمام هزینه‌های چاپ کتاب را پرداخت می‌کند.
مشارکت در چاپ: بر طبق قرارداد مشارکت در چاپ، هزینه‌های چاپ کتاب بین نویسنده، سرمایه‌گذار یا ناشر تقسیم می‌شود.

صفر تا صد چاپ دیجیتال کتاب با تیراژ کم

امروزه نویسندگان و ناشران برای چاپ از چاپ دیجیتال کتاب با تیراژ کم استفاده میکنند. اما چرا برای چاپ کتاب در تیراژ کم از چاپ دیجیتال استفاده میکنند؟ چرا از چاپ افست در تیراژ کم استفاده نمیشود؟ فرآیند چاپ دیجیتال با تیراژ کم چگونه انجام میشود؟ اگر کار نویسندگی را به تازگی شروع کردید و میخواهید کتابتان را با تیراژ کم به چاپ برساند، در این مقاله کارشناسان ما در ما در مورد صفر تا صد چاپ دیجیتال کتاب با تیراژ کم صحبت خواهند کرد. پس تا انتها با ما همراه باشید.

بهترین چاپ کتاب برای تیراژ پایین کدام است؟

در صنعت چاپ برای تیراژهای متفاوت از دستگاه های چاپ گوناگونی استفاده میکنند. از پرکاربردترین چاپ ها میتوان به چاپ افست و چاپ دیجیتال اشاره کرد. بنظر شما فرق اصلی این دو نوع چاپ چیست؟ باید گفت که چاپ افست برای تیراژهای بالا (بیش از ۵۰۰ جلد) استفاده میشود و مقرون به صرفه است اما چاپ دیجیتال بهترین نوع چاپ برای تیراژهای پایین میباشد. اگر چاپ کتاب با تیراژ کم را در نظر دارید می توانید با چاپ دیجیتال در کمترین زمان آن را به چاپ برسانید.

چاپ دیجیتال کتاب با تیراژ کم علاوه بر اقتصادی بودن بسیار با کیفیت می باشد که نظر ناشران و نویسندگان را برای چاپ کتابشان  به خود جلب کرده است. پس چاپ دیجیتال بهترین گزینه در چاپ کتاب با تیراژ کم میباشد.

کاربرد چاپ دیجیتال کتاب

قبل از اینکه درمورد مزیت چاپ دیجیتال کتاب با تیراژ کم صحبت کنیم، باید بدانیم که از چاپ دیجیتال در چه زمینه هایی استفاده میشود. چاپ دیجیتال امروزه در صنعت چاپ بسیار پیشرفت چشمگیری داشته است. یکی از زمینه های کاربردی چاپ دیجیتال، چاپ دیجیتال کتاب کودک است. در تمامی کتاب های کودک از تصاویر گرافیکی استفاده شده است که با چاپ دیجیتال میتوان با بهترین کیفیت آن عکس را چاپ کرد. از چاپ دیجیتال علاوه بر چاپ کتاب در زمینه های مختلفی استفاده می شود که به صورت موردی برای شما بیان کردیم.

مزیت چاپ دیجیتال کتاب با تیراژ کم

اگر کار نویسندگی را به تازگی شروع کردید و از باراز فروش و تقاضا کتاب آگاهی و تجربه لازم را ندارید، به شما پیشنهاد میکنیم تا کتاب خود را ابتدا در تیراژ کم چاپ کنید و سپس در صورت فروش تمامی نسخه ها و تقاضای مخاطبین می توانید کتاب خود را در تیراژهای بالاتر به چاپ برسانید.

چاپ دیجیتال کتاب با تیراژ کم برای اساتید دانشگاهی بسیار گزینه مناسبی است. زیرا انتشار کتاب از طرف اساتید دانشگاه بیشتر هدف ارتقای شغلی و تحصیلی است. پس نیازی به چاپ کتاب در تیراژهای بالا را ندارند.

امروزه دانشجویان ارشد در زمینه های مختلف اقدام به چاپ کتاب برای ارتقا سطح تحصیلی خود انجام میدهند. دانشجویان اساسا پایان نامه خود را به صورت یک جلد کتاب برای دانشگاه به چاپ میرسانند. دانشجویان ارشد با چاپ تک جلدی کتابشان با یک تیر دو نشان را هدف قرار می دهند، هم هزینه کمی را برای چاپ پرداخت کرده اند و هم به صورت قانونی کتابشان را ثبت کرده اند و می توانند از مزیت های چاپ کتاب بهره مند شوند. پس چاپ دیجیتال کتاب با تیراژکم میتواند کمک زیادی برای به هدف رساندن دانشجویان از نظر تحصیلی باشد.

امروزه بعلت رکود بازار نشر و چاپ، بسیاری از نویسندگان برای کاهش ضرر های مالی احتمالی کتاب های خود را در تیراژهای کم به چاپ میرسانند. بنابراین چاپ دیجیتال کتاب با تیراژ کم تنها گزینه روی میز برای جلوگیری از ضرر مالی احتمالی است.

سفارش چاپ دیجیتال کتاب با تیراژ کم یک فرصت طلایی برای تمام کسانی که میخواهند با سرمایه گذاری اندک کتابشان را به چاپ برسانند.

نحوه محاسبه هزینه چاپ دیجیتال کتاب با تیراژ کم

برای اینکه بخواهیم از هزینه چاپ دیجیتال کتاب در تیراژ کم را محاسبه کنیم باید چند مورد را در نظر بگیریم که شامل تعداد صفحات کتاب، تیراژ کتاب و قطع کتاب است. پس از مشخص شدن جزئیات و ویژگی های کتاب، میتوانید هزینه چاپ دیجیتال کتاب با تیراژ کم یا زیاد را محاسبه کنید.

فرمول محاسبه هزینه چاپ دیجیتال کتاب

هزینه چاپ برای هر جلد کتاب = ۲۰ درصد + (قیمت جلد کتاب + (تعداد صفحه* قیمت کاغذ))

سفارش چاپ دیجیتال کتاب با تیراژ کم

شاید تصمیم گیری در انتخاب تیراژ مناسب برای کتابتان سخت باشد. اگر تیراژ کتاب خود را بدون در نظر گرفتن مخاطب و بازار فروش کتاب انتخاب کنید، با ضرر مالی زیادی مواجه می شوید. بی شک اینکه یک تیراژ مناسب برای کتابتان در نظر بگیرید بسیار کاری پیچیده و دشوار است و به سال ها تجربه و تخصص در زمینه چاپ کتاب نیاز دارد. ما با بیش از یک دهه تجربه در چاپ دیجیتال کتاب، با بکارگیری متخصصین حرفه ای در زمینه چاپ با تمامی موانع و شرایط فروش کتاب و بازار نشر آگاه هستند و بهترین مشاوره ها را در این زمینه به شما ارائه می دهند. شما میتوانید فایل نهایی کتابتان را برای ما ارسال کنید تا با مطالعه تخصصی کتاب، در مورد تیراژ مناسب کتابتان با شما در میان میگذارند. شما میتوانید صفر تا صد چاپ کتابتان را به ما بسپارید تا در کمترین زمان و بهترین کیفیت کتاب شما را به چاپ برساند.

انواع دستگاه چاپ کتاب بیشتر بدانید

دستگاه چاپ جزو مهمترین بخش در فرایند چاپ کتاب و نشریات یک چاپخانه میباشد. دستگاه های چاپ از تنوع بالایی برخوردار هستند و با توجه به ویژگی ها و مزیت هایی که دارند کاربرد آنها در صنعت چاپ متفاوت می باشد. در این مقاله ابتدا در مورد فرآیند چاپ و انواع دستگاه چاپ از نظر رنگ و سازوکار می پردازیم سپس ویژگی های انواع دستگاه چاپ را مورد بررسی قرار میدهیم و در آخر دستگاه های چاپ را در یک جدول مقایسه میکنیم. کارشناسان ما در ما در این مقاله در مورد دستگاه های چاپ به شما توضیحات کامل را ارائه میدهند. از اینکه این مقاله را تا انتها مطالعه می کنید متشکریم.

صنعت چاپ

چاپ در لغت به معنی فشرده کردن سطحی بر سطح دیگر است و در اصطلاح، هرگاه متن، طرح یا اثری را بر روی سطحی ایجاد و تکثیر شود، چاپ گفته می شود. در دهه اخیر صنعت چاپ پیشرفت چشمگیری داشته است به گونه ای که فرآیند چاپ در کمترین زمان ممکن بر روی انواع سطوح مانند کاغذ، پارچه و اشیا مختلف انجام میشود. عامل اصلی این پیشرفت ورود انواع دستگاه چاپ در این صنعت است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع دستگاه چاپ با همراه باشید.

انواع دستگاه چاپ کتاب از نظر رنگ

دستگاه چاپ بر اساس رنگ جوهری که دارند به دو دسته سیاه سفید و رنگی تقسیم میشوند که درپایین به کاربرد این دو دسته اشاره میکنیم.

چاپگر سیاه و سفید

در این نوع از دستگاه های چاپ تنها رنگ مشکی وجود دارد که بیشتر برای چاپ اسناد و مدارک، مقاله و نمودار کاربرد دارد.  همچنین این نوع چاپگر برای چاپ عکس و طراحی های گرافیکی مناسب نیست زیرا نمی تواند حس خوب عکس و رنگ های جذاب تصاویر گرافیکی را به مخاطب منتقل کند.

چاپگر رنگی

این نوع دستگاه های چاپ رنگ های مختلفی از جمله رنگ مشکی و رنگ های اصلی دارند؛ بنابراین علاوه بر اینکه برای چاپ عکس بسیار مناسب هستند در چاپ اسناد و مدارک، مقاله و نامه های ادارای هم کاربرد دارند. برای چاپ دیجیتال کتاب کودک رنگ و گرافیک یکی از اولویت های مهم می باشند.

انواع دستگاه چاپ از نظر ساز و کار

دستگاه های چاپ بر اساس نحوه عملکرد باهم متفاوت اند که به ۵ دسته متفاوت تقسیم میشوند. در ادامه به معرفی آنها و عملکردشان می پردازیم. با ما همراه باشید.

جوهر افشان

دستگاه چاپ افشان رایج ترین و پرکاربرد ترین چاپگر های امروزی هستند که در خانه ها و ادارات از این نوع دستگاه چاپ استفاده می کنند. دستگاه چاپ جوهر افشان دارای یک مخزن به نام کارتریج هستند که فرآیند چاپ با نقش جوهر بر روی کاغذ انجام می شود.

ماتریس سوزنی

در دستگاه های ماتریس سوزنی فرآیند چاپ به صورت ماتریسی از نقاط است که سوزن‌های باریکی بر روی یک نوار حاوی جوهر نسبتا خشک ضرباتی را وارد میکنند که در نهایت منجر به چاپ بر روی کاغذ میشوند. مشکل اصلی این دستگاههای چاپ صدای بالا و کیفیت پایین چاپ است. این دستگاه ها از نظر قیمتی ارزان و مقرون به صرفه می باشد و در چاپ انواع چک، صدور انواع فاکتورهای رسمی و چندنسخه‌ای، چاپ نسخه‌ها، چاپ روی دفترچه، چاپ بلیط قطار یا هواپیما و… کاربرد دارد.

لیزری

اساس کار دستگاه های چاپ لیزری، پرتو های لیزر می باشد که جوهر را بر روی کاغذ می نشانند.  چاپگرهای لیزری به دو دسته رنگی و سیاه سفید تقسیم می شوند. این دستگاه برای چاپ عکس زیاد مناسب نیست زیرا هزینه بر و گران است. مزیت این دستگاه ها سرعت بالا و با کیفیت چاپ می باشد اما از نظر اقتصادی کمی گران قیمت است و برای تعویض کارتریج چاپگر لیزری باید هزینه زیادی پرداخت کرد.

حرارتی

در دستگاه های چاپ حرارتی فرآیند چاپ بدین شکل است که با ایجاد حرارت بر روی کاغذهای مخصوص و ریبون متن مورد نظر چاپ می شود. از مزیت های چاپگر های حرارتی سرعت بالا و اقتصادی بودن می باشد که در زمینه صدور انواع فیش و فاکتورها کاربرد دارد.

سه بعدی

در دستگاه ها چاپ سه بعدی میتوان چاپ بر روی سطوح سه بعدی مانند لیوان یا قاب گوشی و غیره را انجام داد. مواد اولیه برای چاپ در این دستگاه ها نیمه جامد می باشد.

انواع دستگاه چاپ

دستگاه چاپ افست

یکی از محبوب ترین و کاربردی ترین دستگاه های چاپ در ایران، دستگاه چاپ افست می باشد. از دلایل محبوبیت دستگاه چاپ افست کیفیت بالا در چاپ می باشد. معمولا از چاپ افست در تیراژهای متوسط بسیار استفاده می کنند. از چاپ افست در تیراژ های محدود یا خیلی بالا استفاده نمی شود زیرا از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست. از چاپ افست در زمینه های چاپ انواع کتاب، مجلات، بروشور، کاتالوگ، پوستر و سایر نشریات کاربرد دارد و مورد استفاده قرار میگیرد. نکته قابل توجه اینکه در چاپ افست ابتدا فایل طرح مورد نظر با مواد شیمیایی به زینک آغشته می شود و سپس توسط سیلندرهای مخصوص چاپ روی کاغذ صورت میگیرد. نحوه کار در چاپ افست بدین شکل است که هر رنگ به صورت جداگانه بر روی کاغذ پرینت میشود و سپس رنگ‌ها با هم روی کاغذ ترکیب می‌شوند. جالب است بدانید نام دیگر چاپ افست چاپ مسطح می باشد.

دستگاه چاپ هلیوگراور

هلیوگراور یکی از دستگاه های چاپ کتاب در ایران است که در تیراژهای میلیونی کاربرد دارد. در دستگاه چاپ هلیوگراور چند سیلندر بکار رفته است که باعث میشود برای چاپ نیازی به قرارگیری مجدد زینک نباشد و برای تیراژهای بسیار بالا مناسب باشد. اگر تیراژهای زیر یک میلیون دارید یا تیراژهای چاپ محدود است این دستگاه اصلا گزینه خوبی برای شما نیست، علت آن هم این است که دستگاه چاپ هلیوگراور بسیار گران قیمت است و شما میتوانید از دستگاه های چاپ ارزان تر استفاده کنید که بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی است. چاپ دیجیتال برخلاف چاپ هلیوگراور از نظر اقتصادی بسیار مقرون بصرفه می باشد برای آگاهی صفر تا صد قیمت چاپ دیجیتال کتاب به سایت ما مراجعه کنید.

 دستگاه چاپ فلکسو

جالب است بدانید که علت نامگذاری این دستگاه چاپ بخاطر این است که در آن از یک نوع لاستیک بسیار انعطاف پذیر بکار رفته است. از دستگاه چاپ فلکسو می توان در تیراژهای بالا استفاده کرد. از مزیت های مهم این دستگاه چاپ میتوان به سرعت بالا چاپ و اقتصادی بودن آن اشاره کرد. در دستگاه چاپ فلکسو امکان چاپ بر روی هر نوع ماده ای مانند کاغذ و پلاستیک و… وجود دارد که در زمینه صنایع بسیار کاربردی است. نوع چاپ در دستگاه فلکسو به صورت برجسته میباشد.

دستگاه چاپ سیلک اسکرین

یکی دیگر از دستگاه های چاپ معروف و پرکاربرد در ایران دستگاه سیلک اسکرین می باشد. مهمترین ویژگی این دستگاه این است امکان چاپ بر روی هر متریالی وجود دارد که این امر به نوبه خود باعث میشود تا زمینه چاپ برای این دستگاه بسیار وسیع تر شود. با دستگاه سیلک اسکرین میتوان بر روی انواع سطوح مختلف مانند سطوح صاف، گرد و بی نظم چاپ انجام داد. سیلک اسکرین با تمام مرکب ها سازگار است و می توان انواع چاپ را با این دستگاه انجام داد.

دستگاه چاپ لترپرس

دستگاه چاپ لترپرس که نام دیگر آن دستگاه چاپ ملخی است یکی دیگر از دستگاه های چاپ معروف در ایران است. این دستگاه در ایران دیگر کاربرد چندانی ندارد و از رده خارج شده است. امروزه از دستگاه چاپ لترپرس بیشتر برای چاپ سربرگ و کارت های ویزیت استفاده می شود. این دستگاه برای تیراژهای پایین کاربرد دارد و در تیراژهای بالا از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست.

دستگاه چاپ دیجیتال

با ورود دستگاه چاپ دیجیتال به بازار تحول عظیمی در صنعت چاپ ایجاد شد و کار چاپخانه ها با این دستگاه رونق بیشتری گرفت. دستگاه چاپ دیجیتال سرعت چاپ و تکثیر کتاب ها و نشریات را بسیار افزایش داده است، به طوری که امروزه می توان با دستگاه چاپ دیجیتال یک کتاب ۲۰۰ صفحه ای با ۱۰۰ تیراژ را در کمتر از ۴ ساعت به چاپ رساند. نکته بسیار مهم در این دستگاه این است که کیفیت چاپ فدای سرعت چاپ نشده و در بالاترین سطح کیفیت با کمترین زمان ممکن کتاب ها در تیراژ محدود به چاپ میرسند. دستگاه چاپ دیجیتال کاملا خودکار و اتوماتیک است که تنها به یک رایانه برای انتقال فایل به دستگاه چاپ نیاژ است. دستگاه چاپ دیجیتال در زمینه چاپ کتاب، بروشور، کارت ویزیت، کاتالوگ و غیره کاربرد دارد و استفاده میشود.

هزینه چاپ دیجیتال کتاب چقدر است؟

هزینه چاپ دیجیتال کتاب چقدر است؟ سوالی که اکثر نویسندگان و ناشران از مراکز چاپ کتاب و چاپخانه می پرسند. اگر به تازگی کتاب یا کتابچه ای را نگارش کردید و به دنبال یک راه ارزان برای چاپ کتاب خود هستید. باید بدانید که بسته به خواسته و هدف شما چاپ کتاب متفاوت است. بنظر شما برای اینکه چاپ کتاب تان اقتصادی باشد از چاپ دیجیتال استفاده کنیم یا از چاپ افست؟ آیا هزینه چاپ دیجیتال کتاب در تیتراژ های بالا مقرون به صرفه است؟کارشناسان ما در ما این مقاله سعی دارند تا شما را با عواملی که در هزینه چاپ کتاب تاثیرگذارند آشنا کنند تا شما بتوانید با توجه به بودجه ای مدنظر دارید کتاب خود را به چاپ برسانید. پس تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

کدام چاپ اقتصادی تر است؟ چاپ دیجیتال یا افست؟

چاپ دیجیتال

از مزیت های چاپ دیجیتال همین بس که کار کردن با آن بسیار آسان است و نیازی به متخصص و تجهیزات خاصی ندارد فقط کافیست فایل آماده طراحی کتاب را وارد رایانه کنید تا اطلاعات به دستگاه منتقل شود و در کمترین زمان ممکن چاپ کتاب صورت گیرد. پس در چاپ دیجیتال کتاب هزینه ای بابت راه اندازی وجود ندارد. در چاپ دیجیتال نیازی به ساخت صفحات چاپی نیست و می توان بر روی هر صفحه ای چاپ را انجام داد.

چاپ افست

چاپ افست بر خلاف چاپ دیجیتال برای راه اندازی به زمان بیشتری نیاز دارد و هزینه بر است. در چاپ افست باید صفحات چاپی از قبل آماده باشند. نکته جالب و مهم در مورد این چاپ این است که با افزایش اجرا چاپ هزینه ها کاهش می یابد، این امر باعث شده تا چاپ افست برای ترازهای بالای ۵۰۰۰ اقتصادی باشد و نسبت به چاپ دیجیتال ارزان تر باشد.

برای چاپ کتاب با تیراژ کم از چاپ دیجیتال استفاده کنید

چاپ دیجیتال و افست هردو در صنعت چاپ و چاپخانه ها لازم و ضروری هستند. از نظر کیفیت این دو نوع چاپ مشابه هم هستند و می توانند کتاب ها را رنگی یا سیاه سفید چاپ کنند؛ اما تفاوت و کارایی این دو چاپ به تعداد تیراژها و هدف چاپ بستگی دارد، بدین گونه که چاپ دیجیتال برای تیراژهای پایین ۵۰۰۰ جلد و انتشارات هفتگی و روزانه بسیار کاربرد دارد و مقرون به صرفه است و چاپ افست در تعداد تیراژهای بالای ۵۰۰۰ جلد بسیار کاربرد دارند و اقتصادی است.

مواردی که در هزینه چاپ کتاب موثر اند

در چاپ کتاب علاوه بر دو مورد تعداد و کیفیت علاوه دیگری هم وجود دارند که در هزینه چاپ کتاب تاثیر گذارند. در ادامه به تمامی این موارد می پردازیم تا با توجه به خواسته و نیاز خود بتوانید هزینه چاپ دیجیتال کتابتان را تعیین کنید. برای اطلاع از صفر تاصد قیمت چاپ دیجیتال کتاب میتواند به کارشناسان ما در ما تماس حاصل فرمایید.

کتاب را اقتصادی صحافی کنید

صحافی کتاب به دو صورت صحافی کامل و دوخت زین انجام میشود که از نظر هزینه صحافی دوخت زین معمولاً مقرون به صرفه ترین گزینه در زمان انتخاب صحافی  کتاب است. علت اختلاف قیمت صحافی کتاب به زمان و فرآیند تولید کتاب بستگی دارد. در صحافی دوخت زین حداکثر تعداد صفحات کتاب ۹۰ و حداقل ۲۸ صفحه باید باشد. پس اگر کتاب شما بیش از ۹۰ صفحه می باد ما حافی کامل را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای کاهش هزینه چاپ دیجیتال از صحافی اقتصادی استفاده کنید

چه اندازه کتاب استاندارد تر، بهتر

همه دستگاه های چاپ کتاب، اندازه صفحه خاصی دارند که به عنوان اندازه استاندارد دستگاه چاپ هستند. شما میتوانید با یک طراحی هوشمندانه اندازه صفحه کتاب را مطابق با اندازه استاندارد چاپگر تنظیم کنید. با این کار میزان ضایعات چاپ کتاب را به مقدار قابل توجهی کاهش دهید و در هزینه چاپ صرفه جویی کنید. پس با یک انتخاب درست در سایز و اندازه کتاب میتوانید تا حد امکان هزینه چاپ دیجیتال کتابتان را کاهش دهید.

جوهر چاپ کتاب سیاه باشه ارزون تره

اگر میخواهید هزینه چاپ دیجیتال کتاب را تا حد ممکن کاهش دهید، برای چاپ از جوهر سیاه استفاده کنید. چاپ سیاه سفید از چاپ رنگی مقرون به صرفه تر میباشد. به همین دلیل است که در اکثر کتاب ها چاپ رنگی را تنها به جلد آن محدود می کنند و بقیه صفحات کتاب را با جوهر سیاه چاپ میکنند. نکته مهم اینکه برای کتاب هایی که بیشتر جنبه مطالعاتی دارند از چاپ سیاه سفید و برای کتاب هایی که جنبه بصری بالایی نیاز دارند مانند کتاب های عکاسی، کتاب کودک و کتاب های آشپزی از چاپ رنگی استفاده میکنند. شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر در مورد چاپ دیجیتال کتاب کودک به سایت ما مراجعه کنید.

کاغذ سبکتر هزینه کمتر

اگر نوع کاغذ برای چاپ کتاب تان اهمیت ندارد، پس بهتر است از کاغذی استفاده کنید که وزن کمتری دارد، با این کار از نظر هزینه صرفه جویی کنید. اگر شما از کاغذ سبک تری برای چاپ کتاب استفاده کنید هزینه کمتری را برای حمل و نقل و توزیع کتاب پرداخت می کنید. ما در ما پرینت با ارسال رایگان سفارشات به تمامی نقاط کشور هزینه این بخش از چاپ کتاب را بر عهده میگیریم. با ما هزینه چاپ دیجیتال کتابتان را به حداقل برسانید.

کتاب ها را به یکباره سفارش دهید

اگر تعداد سفارشات شما بالای ۵۰۰ جلد کتاب باشد، هزینه چاپ بین کتاب های بیشتری توزیع می شود؛ و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه تر است؛ اما اگر به تازگی نویسندگی را شروع کردید و از بازار فروش کتاب اطلاع و تجربه کافی ندارید، بهتر است از تیراژ پایین کتاب خود را به چاپ برساند. در صورت استقبال مخاطبین از کتاب شما میتوانید تیراژ چاپ را افزایش دهید.

 

همه موارد گفته شده در هزینه چاپ دیجیتال کتاب بسیار تاثیر گذارند. شما میتوانید قبل از چاپ کتاب با متخصصین ما در ما پرینت تماس بگیرید تا با توجه به مشخصات کتاب و بودجه مدنظر بهترین گزینه برای چاپ کتاب را به شما معرفی کنند. شما همچنین میتوانید برای سفارش چاپ دیجیتال کتاب به سایت ما مراجعه کنید.

محاسبه قیمت چاپ به صورت آنلاین

شما میتوانید به راحتی هزینه چاپ دیجیتال کتابتان را به صورت آنلاین توسط ماشین حساب قیمت گذار مشاهده کنید. در این ماشین حساب شما باید مواردی چون اندازه کتاب، نوع کاغذ، تعداد صفحه های کتاب، تعداد نسخه های چاپی، نوع چاپ و رنگی و سیاه سفید بودن و… را مشخص کنید و با زدن دکمه محاسبه از هزینه چاپ دیجیتال کتاب خود مطلع شوید. محاسبه هزینه چاپ دیجیتال به صورت آنلاین به شما کمک میکند تا بتوانید از هزینه چاپ کتاب آگاه شوید و برنامه ریزی های لازم را انجام دهید.

ویرایش کتاب به چه منظور انجام می شود ؟

ویرایشات کتاب شامل اصلاح و تصحیح غلط های املایی و همچنین ایرادات نگارشی میشود که برای چاپ کتاب میبایست به آن توجه داشته و سعی کرد که کمترین ایرادات املایی در کتاب وجود داشته باشد. یکی از مشکلاتی که بوجود میاید این است که در پاره ای ازموارد اگر خوب ویراستاری انجام نشود کتاب را که میخوانیم مثلا در ان نوشته شده: ” در این پایان نامه ….” که میبایست نوشته شود “در این کتاب…” و چندین لغت مهم دیگه که ویراستارباید حتما به آن توجه کند.

کیفیت چاپ کتاب چقدر مهم است ؟

کیفیت در عمل تحت تاثیر عوامل متعدد و متنوعی قرار دارد. این عوامل به طور کلی به دو گروه عوامل محیطی و داخلی تقسیم می‌گردند. عوامل محیطی، عواملی هستند که بر کیفیت محصول موثر واقع شده و تحت کنترل مدیریت سازمان قرار ندارند، و گروه دوم بیانگر عواملی هستند که ضمن تاثیر بر کیفیت ، در اختیار مدیریت قرار دارند. از جمله این عوامل نیروی انسانی موجود در هر سازمان است ، که به عنوان محتوای سازمان و عاملی استراتژیک ، از جمله مهمترین عوامل موثر بر کیفیت می‌باشند.

عوامل مختلفی می تواند بر روی کیفیت چاپ کتاب تاثیر بگذارد مانندهزینه های که برای چاپ کتاب در نظر گرفته می شود مانند تعداد صفحات، قطع کتاب و تیراژ کتاب مشخص می گردد. کاغذ مورد استفاده جهت چاپ کتاب و رنگی یا سیاه و سفید بودن کتاب نیز از مولفه های مهم در تعیین هزینه چاپ کتاب می باشد. محتوای کتاب جهت انجام صفحه آرایی ویراستاری و طراحی جلد نیز در تعیین هزینه چاپ کتاب موثر می باشد.

داشتن کتاب در رزومه تحصیلی و شغلی چقدر اهمیت دارد؟

بسیاری از دانشجویان کارشناسی ارشد نمی دانند که با هزینه های بسار کم میتوانند پایان نامه خود را به کتاب تبدیل کنند.از انجایی که یک کتاب علمی که برگرفته از پایان نامه باشد،در مصاحبه دکتری و آزمون های استخدامی،پوئن مثبت محسوب میشود،لذا به همه عزیزانی که پایان نامه ی خود را در دست دارند توصیه می کنم آن را به کتاب تبدیل کنند.

هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب چقدر است ؟

تبدیل پایان نامه به کتاب با هزینه ای بسیار کم امکان پذیر است.کسانی که استخدام هستند یا برای مصاحبه ،قصد چنین کاری رو دارند لازم نیست که کتاب خود را در تیراژ بالا مثلا بالای ۱۰۰۰ جلد چاپ کنند. آنها میتوانند کتاب خود را درتیراژهای کم مثلا ۳۰ یا ۶۰ جلد چاپ کنند و البته در کتاب چاپ شده، تیراژ ۱۰۰۰ جلد نوشته شود و چیزی از اعتبار کتاب نمی کاهد.همچنین کتاب با اخذ مجوز چاپ از وزارت ارشاد و اخذ شابک از اداره شابک و نیز اخذ فیپا از کتابخانه ملی،در وزارت ارشاد و کتابخانه ملی ثبت و اعلام وصول می شود و دارای همه امتیازات لازم جهت ارائه در رزومه های تحصیلات تکمیلی و یا رزومه های اخذ دانشیاری،شغلی و ارتقای تحصیلی معلمان و مربیان خواهد بود

چاپ کتاب به چه صورت انجام می شود؟

چاپ کتاب به چه صورت انجام می شود؟

چاپ رول افست سرد به طور گسترده برای چاپ کتاب، هم جلد سخت و هم جاد کاغذی ، به کار رفته است. چاپ گراور البته با گستره کمتر برای چاپ کتاب های رنگی با شمارگان بالا به کار گرفته شده اند. بسیاری از چاپخانه های کتاب دارای اجاق های چاپ گرم هستند که می توانند برای چاپ کتب رنگی کارآمد باشند،

در صورت خاموشی این اجاق ها، می توان از دستگاه تکثیر برای چاپ کتب تک رنگ ( اغلب استفاده از دو رول کاغذ) استفاده کرد. بازار ماشین های چاپ کتاب از نوع رول افست، سیر نزولی را طی می کند، از جمله آنکه بر خی نهادهای چاپ از تولید ماشین آلات لیتو اجتناب نموده، تمرکز خود را بر تقویت و توسعه امکانات دیجیتالی گذاشته اند.

بهترین روش چاپ کتاب در سال ۱۴۰۱ اغلب به چه صورت انجام می شود ؟

در این روزها بیش تر از هر زمان دیگری، روش های خیلی زیادی برای چاپ وجود دارد.

چاپ افست کتاب

چاپ لترپرس کتاب

چاپ دیجیتال کتاب

چاپ دیجیتال کتاب

خواندن کتاب در این روزها شاید نسبت به قبل بیشتر شده است ، ولی بهترین انتشارات نیز سعی می‌کنند در ابتدای کار چاپ کتاب را در تیراژ کم تست کنند و اگر با فروش خوبی همراه بود کتاب را در تیراژهای بالا بوسیله چاپ افست چاپ می‌کنند. اصولا برای تیراژ های بالای کتاب از چاپ افست استفاده می‌کنند. این چاپ از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و زمان بیشتری برای چاپ و صحافی زمان می‌برد.

چاپ دیجیتال کتاب چیست و چه کاربردهایی دارد ؟

چاپ دیجیتال کتاب چیست و چه کاربردهایی دارد ؟

اغلب چاپ دیجیتال کتاب زمانی انجام می شود که قرار است کتاب در تیراژ پایین چاپ شود.

سرعت چاپ دیجیتال برای چاپ کتاب بسیار سریع است.

 اغلب برای چاپ دیجیتال کتاب، برای تیراژهای بسیار کم، کتاب را میتوان یکروزه آماده کرد.

چاپ دیجیتال کتاب به انتشارات و نویسندگانی که دوست دارند کتاب خود را حداقل در یک نسخه هم که شده، چاپ کنند بسیار مفید است.

کتاب وقتی در تیراژ کم تولید می شود، براحتی میتوان آن را مورد بررسی قرار داد و در صورت رضایت در تیراژ های بالا آن را چاپ کرد.

در ادامه قرار است شما را با روند ۰ تا ۱۰۰ چاپ و تولید کتاب بصورت چاپ دیجیتال آشنا کنیم.

همانطور که در ویدیو بالا دیدید؛ ابتدا کتاب بوسیله طراح، گرافیست و یا بخش فرم بندی، در نرم افزارهایی مثل ایندیزاین چیدمان و فرم بندی می شوند، سپس بوسیله دستگاه های چاپ دیجیتال، عملیات چاپ آن انجام میشود.

سپس برای صفحات داخلی و روی جلد در صورت لزوم عملیات سلفون کشی انجام میشود و در آخر کتاب صحافی شده و به بازار روانه می شود.

جویس کتاب خود به نام «طراحی مخصوص چاپ» را با این منظور تالیف کرده که بتواند به زبان یک طراح گرافیکی درباره چاپ صحبت های زیادی بزند. او در اتحادیه صنعت چاپ کالیفرنیای (PIASC) سابقه عضویت و ریاست داشت.

چاپ دیجیتال، بازار چاپ کتاب را دستخوش تحول کرده و می کند. در گزارشی از اسمیترز پیرا (Smithers Pira) با عنوان آینده چاپ دیجیتال در برابر چاپ آنالوگ تا سال ۲۰۲۰ وی اعلام می کند که چاپ آنالوگ در حال از دست رفتن سهم ارزش خود از ۸۶ درصد در سال ۲۰۱۰ به کمتر از ۵۴ در صد در سال ۲۰۲۰ است.

برخی مطبوعات نشریات با شمارگان بالا، کتاب های رومیزی ،چاپ کتاب نشریات کودک، و چاپ کتاب های مقدس با دلیل تکثیر با شمارگان بالاتر، هنوز عموما به صورت آنالوگ چاپ می شوند. اما این وضعیت در حال دگرگونی است و نخستین کاربرد الکتروفوتوگرافی در چاپ کتاب به دهه ۱۹۹۰ بر می گردد که به منظور چاپ کتاب های تک رنگ با شمارگان پایین صورت می گرفت.

امروزه ماشین آلات رول دیجیتال امکانات تازه ای را پیش روی چاپ لیتو می نهند و راهگشای بسیاری از عملکردهای چاپ مبنی بر تقاضا هستند؛ عملکردهایی که از نظریه دنباله ممتد بهره می جویند. بر اساس این نظریه بسیاری از عناوین کم فروش همچنان به چاپ می رسند.
این تکنیک تدریجا محبوبیت یافت، به طوری که امروزه ماشین آللات چاپ رول دیجیتال امکانات تازه ای را پیش روی چاپ لیتو قرار می دهند و راه گشای بسیاری از عملکردهای چاپ بر مبنای تقاضا هستند.عملکردهایی که از نظریه دنباله ممتد (Long Tail)  بهره می جویند. برای اساس این نظریه بسیاری از عناوین کم فروش همچنان به چاپ می رسند.

این تکنیک همچنین فرصت های تازه ای را فراهم آورده که ضمن آنها چاپ مستقل و شخصی مولف جایگاه مهمی را از آن خود می کند. بسیاری از ناشران کتاب ( که غالبا آنلاین هستند) برای چاپ از روی وبسایت، اجازه مولف را کسب می کنند  و محتوای کتاب را به صورت قالب های مناسب در می آورند و امکاناتی مثل دریافت جزییات شابک را برای مخاطب فراهم می کنند در این حوزه ابتکارات زیادی شکل گرفته، مثل شخصی سازی کتب کودکان با ثبت نام و تصویر کودکو کتاب های دودمان شناسی که نام های خانوادگی در طول تاریخ را در بر می گیرد.

تقاضا برای چاپ جوهر افشان برای چاپ شمارگان بالا، میان ناشران کتاب در سرتاسر جهان شدنت گرفته، از سویی زنجیره های تامین می کوشند به صورتی سریع و مقرون به صرفه شمارگان محدود تر را به چاپ برسانند. تولید کتاب با جوهر افشان قویا در حال رشد است چرا که بازار تازه ای را از آن خود کرده؛ بازار شمارگان بسیار محدود .

واپمیزان شمارگان پایین، به یک واحد می رسد، و چاپ با تونر در این بازار را ایجاد نموده است. برخی ناشران در پی تکثیر با شمارگان ۵۰ تا ۱۰۰ بودند و جوهر افشان غلتک دار این نیاز آنها را بر طرف نموده است. سازندگان تونر و جوهر افشان برنامه ریزی مجدد کتاب این امکان را می دهد تا از موجودی انبار و خطراتی که نشر آنها را تهدید می کند، بکاهند. کتاب های رنگی بلافاصله همان مسیر کتب تک رنگ را دنبال می کنند.

ماشین های پر سرعت جوهر افشان که برش زنی ظریف رول ، برش کاغذ و ابزارهای تازنی نهایی مجهز هستند در میان بسیاری از تولید کنندگان پیشگام و جهانی کتاب محبوبیت یافته اند. این ماشین ها با رشد مداومی که در برابر چاپ لیتو از سر می گذرانند،

تولید به صرفه کتب تک رنگ و رنگی را ، خواه به صورت تنه اصلی کتاب و خواه به صورت قسمت های تاخورده ممکن می سازند. چاپ با حجم بالا به انضمام صحافی پیشرفته خودکار میزان هزینه ها و مدت پاسخگویی در عرصه تولید را متحول نموده و زنجیر سنتی تامین نشریات را دگرگون کرده است.به علاوه این ماشین ها تسعهیلاتی به شمار می رود که تولید انواع جدید کتاب را در پی دارد.

برای نمونه نشر پیرسون (Pearson) موسوم به لانگمن (longman)  کتاب های تخصصی حقوق را به عنوان کتب سفارشی حقوق لانگمن عرضه میکند. بدین طریق فرد تعلیم دهنده قتدر می شود تا بخش های قابل قبول کتب درسی را با جزوات دوره تخصصی در آمیزد و کتابی فراهم آورد که با جوهر افشان به چاپ رسیده و صحافی شده و در آغاز دوره آموزشی در دسترس دانش جویان قرار می گیرد.

آغاز این پدیده به دهه ۱۹۶۰ بر می گردد. کتاب شامل دسته های متعددی می شود؛ کتاب های داستانی / غیر داستانی، عامه پسند، گردش گری ، کتاب های راهنمای تلویزیون و فیلم، کتاب علمی، فنی و پزشکی و حقوق و سایر موارد.

اکنون مقالات تازه تری در حال ظهور هستند که شامل حوزه مستقل ( مبتنی بر درخواست شخصی ) می شود. با وجود آنکه کتاب هایی مثل مجموعه پنجاه طیف خاکستری می توان یافت که شمارگان بالایی دارند، اما گرایش کلی بر آن است که میزان شمارگان تنزل یابد تا از ضررهای احتمالی نشر کتاب کاسته شود، ضمن اینکه چاپ دیجیتال به کاهش قیمت واحد تولید کمک می کند.

در حال حاضر الگوهای کسب و کار برای ناشران کتاب در حال دگرگونی است. چاپ بر مبنای تقاضا به واسطه فن آوری چاپ دیجیتال امکان پذیر شده و تولید فوری محصولات آماده عرضه را جایگزین انبار نمودن کالاها کرده است. وبگاه آمازون (Amazon.com) در سال ۲۰۰۷ از راه اندازی سرویس چاپ بر مبنای تقاضا خبر داد. این سرویس دستمزدی برای تشکیلات وبگاه اخذ نمی کند یا دست کم مبلغ ناچیزی جهت سفارش مطالبه می نماید. یک الگوی عمده کسب و کار و عملیات توزیع و چاپ را نیز پوشش می دهد.

در سالهای اخیر سرویس های توزیع و چاپ تمرکز یافته هم برای کتاب های عمومی و هم برای کتب تخصصی فزونی یافته است. امروزه وبگاه لولو (Lulu.com) و سایر وبگاه ها در حوزه توزیع و چاپ شرکایی در اروپا دارند و خوستار جذب شرکای آسیایی نیز هستند. سرویس های انتشار شخصی از سوی مولف، کتاب ها را از مناطق مختلف به چاپ می رسانند، صحافی می کنند، و برای بازارهای بین المللی ارسال می نمایند.

لایتینگ سورس (Lighting Source)  فعالیت خود در راستای چاپ و توزیع را شدت بخشید و در نواحی مختلفی از جهان ، بخش های نوینی برای چاپ برپا کرد. راهکارهای توزیع و چاپ حاشیه ای نیز به حضور خود در بازار ادامه می دهند. طی تحقیقی پیرامون بازار کتاب دیجیتال، چنین ادعا شد که برخی فروشندگان سامانه های چاپ در بازار جاویژه ( بازار فرعی و تخصص که بر فروش کالایی خاص متمرکز است) سامانه هایی را توسعه دادند که فروشگاه های کتاب را قادر می سازد تا کتاب هایی را از کتابخانه های مجازی در اینترنت بارگیری نموده، آنها را برحسب تقاضا و با استفاده از رایانه و چاپگرهای شبکه ای با کیفیت متوسط منتشر نمایند.

همچنین دریافتیم که این سامانه ها به میزان زیادی امکان توفیق در بازار را محدود ساخته اند. داد و ستد الکترونیک کتاب ها به حق انتخابی ماندگار تبدیل شده و در حال حاضر اغلب کتاب ها به صورت آنلاین سفارش داده می شوند. کتب درسی هم به صورت دیجیتال و هم به شکل کاغذی موجود هستند.

سابقا با ظهور نخستین نمونه های کتاب های الکترونیکی (E-book) این پدیده را ترقی آینده قلمداد می کردند. امروزه این محصولات به محبوبیتی که انتظارش می رفت دست نیافته اند، چه بسا پیشرفت های جدید در تولید نمایشگرها، خلق ابزارهایی را ممکن نموده وکه به اندازه کتاب های کاغذی انعطاف پذیر و قابل حمل باشند. مطالعه از روی نمایشگر البته ضریب شتاب پایین تر، فزونی خواهد گرفت. با این حال کتب چاپی نیز به مدد چاپ بر مبنای تقاضا دیجیتالی بالنده خواهد شد.

درآمد جهانی کتاب طی پنج سال آتی به ۸ میلیارد دلار خواهد رسید.تلاش بر آن است تا درآمد جهانی کتاب به نرخ رشد سالانه ۱/۳ درصد برسد و مقدار آن از ۱۲۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۴ به ۱۲۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ برسد. این رشد به میانجی بازار هند محقق خواهد شد؛ بازار هند در سال ۲۰۱۴ دهمین بازار کتاب در سطح جهانی شد، بنابراین سریع ترین رشد درآمد کتاب را در میان کل در آمدهای جهان از آن خود خواهد کرد.

در حال حاضر الگوهای کسب و کار برای ناشران کتاب در حال دگرگونی است. چاپ بر مبنای تقاضا به واسطه فن آوری های چاپ دیجیتال امکان پذیر شده، تولید فوری محصولات آماده عرضه را جایگزین انبار نمودن کالاها کرده است . وبگاه آمازون در سال ۲۰۰۷ از راه اندازی سرویس چاپ بر مبنای تقاضا خبر داد. این سرویس دستمزدی برای تشکیلات وبگاه اخذ نمی کند یا دست کم مبلغ ناچیزی جهت انجام سفارش مطالبه می نماید.
رشد درآمد کتاب درسی از درآمد حاصل از کتاب عمومی و تخصصی پیشی خواهد گرفت . بین سال های ۲۰۱۴ تا سال ۲۰۱۹ درآمد جهانی کل کتب درسی به نرخ رشد سالا ۲ در صد خواهد رسید و از در آمد کتب عمومی با نرخ رشد ۸/۰ درصد و درآمد کتب تخصصی با رشد۶/۱ درصد سبقت خواهد گرفت. کتب درسی رشد فراگیر خود کسب درآمد خواهد کرد؛ خواه از طریق نسخه های دیجیتالی یا به واسطه نسخه های چاپی که با تنزل ناچیزی همراه است، زیرا هنوز هم کتب کاغذی در کلاس آسان تر به اشترک گذاشته می شود و یا هنگام تبادلات  کتب دست دوم، قابل واگذاری به نواموزان هستند.

بازار کتاب در سایه عملکرد های چاپ دیجیتال مدیریت می شود. ناشران الگوهای کسب و کار خود را دگرگون می کنند  زیرا دیگر سلطه ای بر بازار کتاب ندارند. حالا افراد مستقل هستند که بازار کتاب را اداره می کنند . کتب آشپزی، شجره نامه ها/، کتب مصور، کتاب های  خاطرات و بسیاری از موارد دیگر توسط افرادی تالیف می گردند و سفارش داده می شوند که هرگز با هیچ ناشری وارد مذاکره نشده اند. رمز موفقیت در این بازار حضور پررنگ دائمی و آنلاین و خدمات پشتیبانی درجه یک است. همگی پی می بریم که تنها راه حفظ خاطرات تصویریمان ، چاپ خواهد بود.

چاپ سیلک کتاب

چاپ حکاکی کتاب

چگونه بهترین روش چاپ را برای چاپ کتاب خود پیدا کنید ؟ 

شناخت محدودیت ها و برتریها هر یک به نوبه خود ممکن است باعث سردر گمی شوند، و عدم آگاهی درست آن می تواند باعث هزینه زیادی برای طراحان و  مشتریان آن ها به بار  آورد. جویس اولین طراح / فروشنده چاپی است که به زبان خیلی ساده یک طراح، در این مورد کتابی مخصوص طراحان را گردآوری نموده است.

 برای کلیه دانشجویان طراحان دیجیتال، جای خالی آموزش تولید در مدارس کنونی حس می شود. «طراحی مخصوص چاپ» حاوی تمام اطلاعاتی است که لازم است طراحان، در هر سطحی که هستند، هنگام کار با چاپگر از آن  آگاهی  کامل داشته باشند تا بتوانند به نتایج مطلوب خود هر چه سریعتر  دست یابند.

 جویس می گوید: «”طراحی مخصوص چاپ” نوعی نسخه فشرده شده از آموزش چاپ برای طراحان گرافیکی است. این کتاب حاوی توصیه هایی کاربردی برای طراحان  می باشد تا به واسطه آن احساس شوند در چاپ افست و دیجیتال، لترپرس یا فلکسو به چه نحوی می توانند هزینه، زمان بندی و اجرای پروژه های خود را با موفقیت پیش ببرند.

 «طراحی مخصوص چاپ» نتیجه اشتباهات خیلی زیاد و درس های مهمی است که جویس در طول ۲۰ سال فعالیت خود در این حوزه طراحی و چاپ کسب بدست آورده است. او میگوید: باید راه سختی را در پیش می گرفتم تا متوجه شوم چگونم می توانم هنگام طراحی با ابزارهایی مثل کاغذ و مرکب، فویل و دای کاتینگ و بقیه آن ها، تصورات خود را خلق میکنم. این دانش در این کتاب نوشته شده است.

 مختصری از زندگی مارینا جویس

جویس در تمام لحظات عمر خود در حوزه های بازاریابی چاپ، طراحی گرافیکی، نشر مشغول فعالیت بوده است. او همان ابتدای زندگی خود عاشق طراحی و چاپ شد و یکی از اولین شرکت های فعال در حوزه از طراحی تا چاپ را همان ابتدای تاسیس کرد.

موسسه او به نام اینتاگلیو (INTAGLIO) به عنوان یکی از ۵۰ شرکت چاپ کشور در نظر گرفته شد که با روند سریع رشد همراه بوده است.

این شرکت هم چنین برنده جایزه اینر سیتی ۱۰۰ نشریه InC شده بود و جزو ۱۰۰ شرکت برتر قرار دارد که توسط زنان تاسیس شده اند.

صحافی کتاب چگونه انجام می شود ؟

صحافی کتاب چگونه انجام می شود ؟

چرا استفاده از کیفیت بالای صحافی و اتصالات مناسب برای صفحات کتاب مورد توجه است؟

در دنیای امروز که کتب الکتروینک جایگزین کتاب و مجله شده رویکردی که خریداران کتاب و نشریه‌های مختلف خواهند داشت تغییر کرده و بیشتر به سمت خرید کتب یا مجلاتی می‌رود که دوام بالاتر و قیمت مناسب‌تری داشته باشند. نشریه‌ای که پس از مدت کوتاهی صفحاتش از هم باز شده و کیفیت خود را از دست می‌دهد حتی مخاطبان مشتاق را به این فکر می‌اندازد که از خرید آن صرف نظر کند و در بهترین حالت نسخه الکترونیک آنرا جایگزین کند. انتخاب روش مناسب اتصالات ورق‌ها  به شما کمک می کند تا محصولی شیک و زیبا ارائه دهید و برای مدت طولانی از آن استفاده کنید. همچنین قیمت آن نیز در نهایت برایتان کم‎تر تمام خواهد شد.

یکی از تکنیک‌های محبوب برای صحافی و اتصالات ورق‌های کاتالوگ و کتاب و مجلات کاغذی، اتصالاتی است که به آن صحافی کامل یا اتصالات کامل گفته می‌شود. قیمت‌ این نوع اتصالات بسیار مناسب است، بسیار شیک و زیبا است و خیالتان را در چاپ‌های بعدی راحت خواهد کرد.

منظور از اتصال کامل چیست؟

اتصال کامل فرآیندی است که معمولا توسط پرینترها و بوک‌مارکرها ها استفاده می شود، جایی که چسب نقش اساسی در اتصال مجموعه‌ای از صفحات برای تولید یک محصول چاپی تمیز، واضح و حرفه ای ایفا خواهد کرد.  این نوع اتصال شامل چاپ یک یا چند برگه حاوی مجموعه ای از صفحات است به طوری که با دسته از ورق‌ها رو برو هستیم که قرار است به صورت مجموعه‌ای از صفحات در کتاب قرار گیرد و ورق بخورد، برای این کار نیاز به صحافی و اتصال برگه‌ها به هم وجود دارد که ورق خوردن صفحات به راحتی امکان پذیر شود.

دسته‌ای به عنوان پایه اتصالات در نظر گرفته می‌شود که مابقی صفحات بر اساس آن قرار گیرد. این مجموعه روی هم قرار گرفته و لبه‌های ستون اصلی را تشکیل میدهند. برای آنکه کار به بهترین شکل انجام شود چسب‌هایی استفاده می‌شود که شل‌تر باشند. پس از آنکه چسب ستون اصلی را کنار هم قرار داد قبل از آنکه پوشش اطراف آنها قرار گیرد برگه‌ها کنار هم می‌ایسند. سپس چسب‌کاری و پوشش اطراف زده شده و زمان می‌دهند تا چسب خشک شود. درنهایت آماده چاپ مجدد خواهد شد.

مزایای اتصال کامل

اتصال کامل دارای مزایایی است که استفاده از آنرا کاملا توجیه پذیر خواهد کرد. نکته مهم و اولیت آن است که اتصال کامل  بسیار مقرون به صرفه است. در نهایت قیمت کتابها کاملا به صرفه تر از روشهای اتصال سخت افزاری خواهد بود، اتصال کامل را می توان در نسخه های چاپی نسبتا کوچک نیز انجام داد، به مشتریان اجازه می دهد که محصولات چاپی با کیفیت بالا را براساس بودجه خود تولید کنند.

یکی دیگر از مزایای اتصال کامل این است که یک ستون اصلی ایجاد می‌شود که پس از آن می تواند عمل چاپ بر روی آن انجام شود. این کار اجازه می دهد اطلاعاتی نظیر عنوان انتشار و نویسنده بر روی ستون اصلی نیز ظاهر شود.

چه زمانی می توان از اتصال مناسب استفاده کرد؟

اتصال کامل یک روش اتصال فوق العاده و همه کاره است.  استفاده از آن برای انواع نشریات مناسب است، تفاوتی ندارد یک مجله ۳۲ صفحه‌ای یا یک  نشریه چند صد صفحه‌ای. با این حال، اگر ضخامت ستون اصلی کمتر از ۴ میلی متر باشد این روش توصیه نمی شود زیرا این امر سطح کافی را برای چسب ایجاد نخواهد کرد. دوخت زینتی ‌نیز می تواند گزینه مناسبی باشد.

بهترین شرکت چاپ کتاب کجاست ؟


۱. چاپ و بسته بندی آپامه

چاپ و بسته بندی آپامه

مجموعه آپامه یکی از بهترین مراکز چاپ و بسته بندی در سطح کشور به شمار می رود. این مجموعه متشکل از تیم متخصص در زمینه چاپ جعبه، چاپ کارتن، کارتن سازی، بسته بندی، چاپ لیبل، تولید و چاپ هارد باکس، چاپ کاتالوگ، بند ساک دستی، چاپ ساک دستی کاغذی، تولید جعبه لاکچری، چاپ کالیته و آلبوم محصولات، چاپ هولوگرام، هدایای تبلیغاتی، چاپ لیوان کاغذی، چاپ جعبه شیرینی، چاپ جعبه فست فود، تولید و چاپ کارت ویزیت لاکچری، چاپ ست اداری، تولید و برش فوم داخل جعبه می باشد. این مجموعه دارای بخش های تخصصی در زمینه تولید و چاپ انواع اقلام چاپی می باشد. برای آشنایی بیشتر با این مجموعه می توانید با شماره ۰۹۱۲۷۳۸۶۳۸۴ در تماس باشید.

آدرس : میدان بهارستان . خیابان جمهوری . کوچه مراغه ای . ساختمان خلیج فارس ( لطفا قبل از مراجعه حضوری حتما هماهنگی صورت گیرد)

شماره تلفن: ۰۲۱۳۶۶۱۶۰۴۸

شماره موبایل : ۰۹۱۲۷۳۸۶۳۸۴


 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.