مقایسه قیمت چاپ بروشور ۱۰ چاپخانه برتر (بررسی امکانات+ قیمت + نقاط ضعف و برتری)

1

چاپ بروشور حرفه ای یکی از موثرترین ابزارهای بازاریابی و برندینگ به شمار می آید . چاپ بروشور ارزان را میتوان یکی از مهمترین و تاثیر گذارترین عوامل در پیشبرد یک کسب و کار دانست. طراحی بروشور حرفه ای میتواند یکی از عوامل رسیدن به یک فروش حرفه ای تر باشد. تعرفه چاپ بروشور ۳ لت A4 که به وسیله چاپ افست، انجام میشود از قیمت چاپ بروشور که به وسیله چاپ دیجیتال انجام می شود، کمتر می باشد.

سفارش چاپ بروشور ۰۹۱۲۷۳۸۶۳۸۴

برای بررسی قیمت چاپ بروشور باید به عواملی مانند قیمت کاغذ، قیمت چاپ و بررسی امکانات چاپخانه مورد نظر اعم از نوع و مدل دستگاه های چاپ، تخصص پرسنل پرداخت. اینکه چاپ ما به چه شکل قابل انجام است، هم میتواند یکی از عوامل مهم در بررسی قیمت نهایی چاپ بروشور ما باشد. مثلا برای چاپ بروشور میتوان از دو روش چاپ دیجیتال و چاپ افست استفاده کرد؛ اگر بخواهیم چاپ بروشور در تعداد کم و در سریع ترین زمان انجام دهیم از چاپ بروشور بوسیله چاپ دیجیتال استفاده می‌کنیم و اگر بخواهیم چاپ بروشور در تیراژ بالا و با قیمت بصرفه و کیفیت بسیار بالا انجام دهیم از چاپ افست برای چاپ بروشور استفاده می‌کنیم. در ادامه مقاله به عوامل تاثیر گذار روی قیمت نهایی چاپ بروشور اشاره خواهیم کرد.

بروشور چیست؟

بروشور چیست ؟

بروشور یک سند تبلیغاتی است، که در درجه اول برای معرفی یک شرکت، سازمان، محصولات یا خدمات و اطلاع‌رسانی به مشتریان یا عموم مردم از مزایای آن استفاده می‌شود. بروشور معمولاً به صورت شخصی توزیع یا ارسال می‌شود یا در مکان‌های پر رفت و آمد در قفسه‌های مخصوص قرار می‌گیرد. شما می‌توانید تبلیغ کنید که چه کسی هستید؟ چه کاری انجام می‌دهید؟ و چه چیزی را هم اکنون تبلیغ می‌کنید؟ برنامه‌های آینده شما چیست؟ این اطلاعات را از طریق بروشور‌ها می‌توانید به دست مشتریان خود برسانید.

بروشور در زبان فرانسوی به معنای جزوه و دفترچه است. بروشور یا جزوه چاپی نوعی رسانه یا نشریه است که اطلاعات مفید و مختلفی را به طور جامع و کامل اما در عین حال خلاصه و کوتاه در مورد یک موضوع، یک فرایند مشخص یا یک نوع محصول، فواید و عملکردهای احتمالی آن، نحوه مصرف، قیمت محصول، و… چه در مرحله انتخاب محصول و چه در حین مصرف به مصرف کننده ارایه می کند. مانند بروشوری که در جعبه یک دارو قرار داده شده و چگونگی مصرف و خواص پزشکی و ترکیبات شیمیایی و اطلاعاتی از این قبیل را در اختیار مصرف کننده قرار می دهد.

به عنوان مثال اگر بروشور مربوط به محصولات آرایشی و بهداشتی مثل شامپو باشد می تواند اطلاعاتی را به این صورت ارایه دهد: انواع سری شامپوهای تولید شده اعم از شامپو آلوورا مخصوص موهای چرب، خشک و معمولی، شامپو سیر (مخصوص موهای چرب، خشک و معمولی)، شامپو حجم دهنده (مخصوص موهای چرب، خشک و معمولی) و… که هر یک حاوی اطلاعاتی مربوط به خواص و فواید محصول، نحوه استفاده و مدت زمان مصرف، قیمت محصول، تفاوت هر یک از محصولات با یکدیگر و … هستند. به این ترتیب مصرف کننده می تواند از میان آنها بر اساس توضیحات مندرج یکی را برگزیند.

بروشورها به منظور اطلاع رسانی به توریست ها، نیز مورد استفاده قرار می گیرند. گاهی بروشورها به افرادی که در سمینارها و یا سخنرانی ها شرکت می کنند داده می شود تا اطلاعاتی در مورد آن جلسه و یا کنفرانس در اختیار شرکت کنندگان قرار داده شود. این توضیحات معمولا با مجموعه ای از تصاویر همراهی می شوند. یک بروشور تاثیر گذار ممکن است جنبه آموزشی داشته باشد، شناخت و باور درستی نسبت به موسسه در اختیار مخاطب قرار دهد، بازار فروش یک محصول را بهبود بخشد و مصرف کنندگان را به انجام یک عمل تشویق کند.

بروشور غالبا دارای جلد رو و پشت بوده و فاقد فضای قابل توجه در عطف است و به صورت های گوناگون صحافی و ارائه می شود.

بروشورها جزوات کوچک یا کتابچه‌های کوچکی بودند که به یکدیگر منگنه می‌شدند و به همین دلیل این نام برایشان برگزیده شد. فعل فرانسوی تحت عنوان «بروشر» وجود دارد که به معنای «منگنه‌ زدن» است و می‌توان بروشور را به صورت تحت‌اللفظی تحت عنوان «یک کار منگنه‌ شده» توصیف نمود. این کلمه از اواسط قرن ۱۸ وارد زبان انگلیسی شد. امروزه بروشورهای چند صفحه ‎‎ای منگنه می‌شوند. یک سبک رایج برای ارائه‌ی بروشور، انتشار آن در یک صفحه و تازدنش در اندازه‌ی درست است، به گونه‌ای که در یک پاکت نامه جا بشود. قالباً داشتن سندی که اهداف و خدمات سازمانتان را به شکل حاضر و آماده توضیح بدهد، مفید خواهد بود. قالبی که می‌تواند به خوبی این اطلاعات را ارائه کند، بروشور است.

بروشور یک سند مفید و مختصر و از نظر بصری جذاب است که اگر خوب طراحی شده باشد، می‌تواند توجه بینندگان را جلب کند. این بخش به دلیل و زمان استفاده از بروشور، انواع اطلاعاتی که باید در آن گنجانده شوند و نحوه‌ی طراحی آن با توجه به عملکرد سازمان، می‌پردازد.

ویژگی منحصر به فرد بروشور (که در کمتر محصول گرافیکی دیگری به حد می آید) قابلیت تغییر ابعاد در هنگام ارائه و استفاده است. بدین معنی که در هنگام ارای یک بروشور، ممکن است که ابعاد بروشور ۱۰x۲۰ سانتیمتر باشد، ولی در هنگام استفاده از آن و با باز کردن بروشور ابعاد آن به ۲۰×۶۰ سانتیمتر افزایش یابد. در واقع ابعاد اصلی بروشور ۲۰ × ۶۰ بوده است که با استفاده از تا کردن، آن ابعاد آن را کوچک تر می کنند تا حمل و نقل آن راحت تر شود. این ویژگی به طراح اجازه می دهد حجم بسیار زیادی از اطلاعات بصری را بدون ایجاد آشفتگی و ازدحام در بروشور قرار داده و به مخاطب ارائه کند، ویژگی ای که به عنوان مثال در پوستر امکان پذیر نیست.

از سوی دیگر بروشور معمولا توسط عامل توزیع به مخاطب ارائه می شود و غالبا هم زمان رقیبی قرار ندارد، به استثنای نمایشگاه های تخصصی و عمومی، کمتر اتفاق می افتد کسی به طور همزمان دو یا چند بروشور از موضوعات گوناگون را دریافت کند. بروشورها معمولا زمان کاربرد کوتاهی دارند. اما همراه بردن بروشور توسط مخاطب اگرچه برای مدتی کوتاه باعث می شود تا بروشور نسبت به دیگر گونه های گرافیکی زمان بیشتری جهت انتقال پیام در اختیار داشته باشد.

از آنجا که بروشور در حکم یک نقشه راهنما در ارتباط با موضوع موردنظر عمل می کند، دقت مخاطب نسبت به مطالب آن نیز بیشتر خواهد بود. در عین حال با توجه به کم حوصلگی مخاطبان عصر رایانه و توقع انتقال سريع مطلب، بروشور بیشتر برای کالاهای مصرفی و موضوعات خدمات ضروری می تواند پاسخگو باشد. به طور کلی بروشورها به سه دسته تقسیم می شوند:

  • بروشور در مورد یک محصول
  • بروشور در مورد خدمات
  • بروشور در مورد یک موسسه

هدف از چاپ بروشور چیست؟

هدف از چاپ بروشور را می توان معرفی مختصر و کوتاه شرکت یا موسسه یا کسب و کار خود دانست. هدف چاپ بروشور این است که به مشتریان خود خدماتی که ارائه می دهیم معرفی کنیم. چاپ بروشور در ابتدای کار میتواند مشتریان را با کسب و کار ما و خدمات ما و محل کار ما آشنا کرده و در صورت به کار بردن عکس در بروشور میتوانند محل کار ما را هم ببینند.

  •  بروشورها برای فروش نوشته می‌شوند، برای این‌‎که یک ایده، محصول، خدمت را بفروشند و تصویر کمپانی را ارائه نمایند.
  • کمپانی می‌تواند چند بروشور مختلف را برای تک‌ تک محصولات یا دسته‌های جداگانه‌ی محصولات ارائه کند.اما بروشور هر محصول باید بتواند تصویری هماهنگ را از کلیه‌ی محصولات کمپانی ارائه نماید.
  • امضای کمپانی، پاراگرافی که درباره‌ی آن نوشته شده و لوگوی شرکت باید با وزنی برابر در همه‌ی بروشورها عرضه شوند.

 هدف از چاپ بروشورها چگونه تعیین می شود؟

این ابزار موثر و متنوع بوده و برای ارتقای کاری نسبتاً ارزان می‌باشد. ما بروشورهای تمام‌ رنگی را بر روی کاغذ گلاسه چاپ می‌کنیم که کاغذهایشان از جنگل‌های ماندگار و دوستدار محیط زیست تهیه شده‌ اند.
چاپ بروشور حرفه ای یکی از موثرترین ابزارهای بازاریابی و برندینگ در یک کسب‌ و کار، تهیه‌ ی بروشور است. این ابزار موثر و متنوع بوده و برای ارتقای کاری نسبتاً ارزان می‌باشد. ما بروشورهای تمام‌ رنگی را بر روی کاغذ گلاسه چاپ می‌کنیم که کاغذهایشان از جنگل‌های ماندگار و دوستدار محیط زیست تهیه شده‌اند. آن‌ها به صورت تضمینی می‌توانند تاثیر خود را بر مخاطب بگذارند.

بروشور یک سند کاغذی حاوی اطلاعات است (غالباً از آن برای تبلیغات نیز استفاده می‎شود) که می‌تواند طبق الگوی مشخصی به شکل جزوه یا نامه تا زده شود. بروشورها اسناد تبلیغاتی هستند که در اصل به منظور معرفی کمپانی، سازمان، محصولات یا خدماتشان و ارائه‌ی اطلاعات مربوط به مزایای آن سازمان به مشتریان یا اعضای همایش استفاده می‌شوند.
بروشورها در داخل روزنامه‌ها قرار داده می‌شوند، به دست اشخاص سپرده می‌شوند و در محل‌های مخصوص بروشور در مناطق پرتردد قرار می‌گیرند. آن‌ها را تحت عنوان رسانه‌های خاکستری نیز نام می‌برند. آن‌ها معمولاً در نزدیکی مناطق توریست‌ پذیر قرار می‌گیرند.
بروشورها ایده‌های جدید را بیان می‌کنند، در زمینه‌ ی محصول شناخت ایجاد می‌نمایند یا اطلاعات مربوط به خدمات مختلف را به شکل تصویری نشان می‌دهند. گذاشتن این جزوات بر روی میزی که مشتریان بالقوه کنار آن می‌نشینند، امکان دیده‌ شدن آن‌ها را افزایش می‌دهد و اجازه‌ ی رشد در هر بازاری را به کسب‌ و کار یا سازمانتان می‌دهد.

بروشورها به عنوان یک راه عالی برای انتشار پیام در زمینه‌ ی محصولات و خدمات کمپانی هستند. اما باید به گونه‌ای عمل کنید که کیفیت چاپ بروشورتان با کسب‌ وکار با کیفیتتان همخوانی داشته باشد.
ما ابتدا مطمئن می‌شویم که بروشورمان مشتری را تحت تاثیر قرار خواهد داد و کمپانی را به شکل مثبت عرضه می‌نماییم و سپس اقدام به چاپ آن می‌کنیم.

هیچ دو کسب‌ وکاری با یکدیگر مشابه نیستند و اعتقاد داریم که خدمات چاپ بروشور باید دارای کیفیت بی‌همتایی باشد. با ساخت بروشورهای سفارشی، سبک و زیبایی را به محصول نهایی اضافه نمایید و با استفاده از الگویی جذاب، اطلاعات را به سریع‌ ترین شکل ممکن به مشتری عرضه کنید. چاپ بروشور یک ابزار بازاریابی و فروش محسوس و بسیار معتبر است.مشتری شما می‌تواند آن را لمس کند، صفحاتش را ورق بزند و مزایای محصولتان را درک نماید. این چهره‌ ی کمپانی شما در نزد دنیا خواهد بود.همچنین می‌توانید از آن برای پشتیبانی از بازاریابی آنلاین استفاده کنید که می‌تواند اعتباری مشابه را با نسخه‌ی چاپ‌شده داشته باشد.سوای از رواج اینترنت در این دوران، هنوز هم نسخه‌ی چاپی در قالب روزنامه، مجله و کتاب بر افکار مردم امروزی تاثیر می‌گذارد. بروشور یکی از بخش‌های یکپارچه در استراتژی ارتباطات کمپانی می‌باشد.نگارش بروشور حرفه‌ ای می‌تواند پیام‌ کمپانی را بسازد و آن را با استفاده از تبلیغات، ارسال مستقیم ، بنر، پوستر و تابلوی تبلیغاتی گسترش دهد و بدین‌ ترتیب نام تجاری و تصویر کمپانی را برایتان بسازد.در این‌ جا تعدادی نکته هستند که می‌بایست حین نگارش بروشور مد نظر داشته باشید تا آن را قدرتمندتر و موثر عرضه کنید.

چرا به چاپ بروشور نیاز داریم؟

  • بروشور محصول یا خدمت شما را در ذهن مشتری قرار می‌دهد.
  • باعث می‌شود که شرکت شما در رقابت، شمایل مختص خودش را پیدا کند.
  • اطلاعات جدیدی را ارائه کرده یا توانمندی‌های شرکتتان را به‌روزرسانی می‌کند.
  • یغام و تصویر بازاریابی شما را تقویت می‌کند.

مخاطب هدف شما از چاپ بروشور کیست؟ (آیا بروشور نوعی ارتباط بنگاه به بنگاه یا بنگاه به مشتری است)

باید در حین صحبت با ذینفعان، مشتریان، خرده‌ فروشان، کارکنان و شرکای کسب‌ و کار، نوای صحبت متفاوتی را برگزینید.

پیغام کلیدی چاپ بروشور تبلیغاتی چیست؟ (با چاپ بروشور تبلیغاتی چه می‌‎خواهید بگویید )

آن چیزی که مشتریان را به سمت خرید محصولاتتان ترغیب می‌کند و باعث می‌شود به جای محصول رقیب به سمت شما بیایند، چیست؟ آن را به شکلی درگیرکننده و به‌ یاد ماندنی بنویسید، به گونه‌ای که نظر مخاطب هدفتان را جلب کند.

انواع بروشور 

بروشور تبلیغاتی یک رسانه نوشتاری کم حجم است که برای اهداف آموزشی یا ترویجی و یا اطلاع رسانی یک موضوع خاص، در موقع اضطراری و برای گروههای هدف کم جمعیت منتشر می شود. بروشور تبلیغاتی اغلب برای معرفی کسب و کارهای کوچک و بزرگ در هر مکان و شغلی مورد استفاده قرار می گیرد.

بروشورها در اندازه و سایزهای مختلف چاپ می شوند و هیچ اندازه ی استانداردی برای آنها وجود ندارد. اما قطع متداول بروشور (حداقل در ایران به طور معمول حدود A4 و یا A5 است.

در توجیه کاربرد بیشتر این قطع، باید به دورریز کمتر کاغذ یا مقوای مصرفی اشاره کرد. در غیر این صورت بسته به موضوع و مخاطب، حجم عناصر بصری (میزان تصاویر و نوشتار) ابعاد و اندازه ی آن، قابل تعیین و تعریف است. بروشور عمدتا به یکی از شکل های زیر طراحی و ارائه می شود :

  • بروشورهای تک صفحه ای
  • بروشورهای لتی (به هر برگ بروشور که به برگ دیگر اتصال دارد، یک لت گفته می شود)
  • بروشورهای فرمی یا منگنه ای
  • بروشورهای اسلیپ کیس
  • بروشورهای پامفلت (دفترچه های راهنمای کالاهای مصرفی)
  • بروشورهای لیف لت (برگه های کوچک درون بسته بندی ها)

بروشورهای لتی : بروشورهای لتی، بروشورهایی هستند که صفحات آن بر روی هم تا می خورند و در نهایت بروشور بصورت مجموعه ای از صفحات تاشده (روی جلد، پشت جلد و صفحات داخل) در اختیار مخاطب قرار می گیرد. ویژگی اصلی این بروشورها این است که نیاز به دوخت صفحات به یکدیگر ندارند و صحافی آنها با خطوط تاخور انجام می پذیرد. نحوه ی تا خوردن صفحات بر روی هم ممکن است به صورت رو به پشت باشد که در این صورت بروشور، آکاردئونی گفته میشود.

حالت دوم تا خوردن به این صورت است که یک صفحه بر روی صفحه کنار خود تا شده، سپس در صفحه بر روی صفحه کناری تا میشوند و این حرکت در همان جهت تاخور اول ادامه پیدا می کند. به این بروشورهای لتی دربی با تودلی می گویند.

در حالت آکاردئونی پهنای لت ها معمولا هم اندازه تعیین می شوند ولی در حالت تودلی معمولا لتهایی که بر روی لت دیگری تا می شوند در پهنا کمی کوچک تر هستند. این امر به دلیل جلوگیری از قوس برداشتن و به اصطلاح شکم کردن بروشور به هنگام تاخوردن و بسته شدن است.

بروشورهای دولت یا دو صفحه ای در هر دو روی صفحه حاوی مطالب چاپ شده هستند و از وسط تا میشوند.

بروشورهای سه یا چند لت نیز دو رو چاپ می شوند ولی سه یا چند تا میخورند.

علاوه بر دو حالت ذکر شده در نحوه ی چیدمان صفحات بروشورهای لتی، شیوه های ابتکاری دیگری نیز قابل ارائه هستند که ممکن است تلفیقی از یکدیگر باشند.

از جمله مواردی که تعیین کننده ی انتخاب حالت لتی یا فرمی است تعداد صفحات و محل ارائه و استفاده بروشور است، بروشورهایی را که دارای تعداد صفحات کمی هستند و معمولا در نمایشگاه ها ارائه می شوند، به حالت لتی طراحی و عرضه می‌کنند.

بروشورهای فرمی: در بروشورهای فرمی، حالت چیدمان صفحات مانند نشریه با کتاب است. به عبارت دیگر تفاوت عمده ی بروشورهای فرمی و بروشورهای لتی در این است که در بروشورهای فرمی صفحات در قسمت عطف به یکدیگر متصل اند و دیدن تمام صفحات در کنار یکدیگر امکان پذیر نیست، در حالی که در بروشورهای لتی غالبا امکان دیدن نیمی از صفحات بروشور در یک دید وجود دارد.

بروشورهای فرمی در بیشتر موارد ته دوخت میشوند و این دوخت معمولا با منگنه انجام می گیرد. بروشور معمولا دارای جلد است. به ویژه در حالت لتی باید روی جلد و پشت جلد آن جدای از نحوه تا خوردن، توسط چیدمان عناصر نیز مشخص باشند. عواملی که در روی جلد قید میشوند عبارتند از : نام موضوع، نشانه ی آن موضوع، تصویر یا تصاویر مرتبط که می توانند جنبه ی مفهومی و نیز تزئینی داشته باشند و نهایتا شعار تبلیغاتی. در روی جلد معمولا نشانی (هر چند مختصر) قید نمی شود و توضیحات نوشتاری متن به هیچ عنوان از روی جلد آغاز نمی شود. پشت جلد نیز محل قرار گیری نشانی و در بسیاری موارد تکرار عنوان موضوع و نشانه است. باید دقت داشت که در اکثر موارد و به طور معمول، اندازه ی عنوان و آرم در پشت جلد کوچک تر از اندازه ی آنها در روی جلد است.

محل قرارگیری عوامل بصری ذکر شده را موضوع کار مشخص می کند، ولی در غالب موارد عنوان در پایین نشانه قرار می گیرد و در پشت جلد مجموعه نشانه و عنوان و در نیمه ی پایینی کادر، نشانی چیدمان می شوند. همچنین مناسب تر است در صفحه‌ی پشت جلد مطالب متن قید نشوند.

بروشورهای اسلیپ کیس: بروشورهای اسلیپ کیس بروشورهایی هستند که جلد آنها به صورت یک فولدر یا پوشه ساخته میشوند و صفحات داخل آن به طور مجزا و جدا از یکدیگر تهیه می شوند، سپس این صفحات در داخل جلد یا همان فولدر قرار می گیرند.

غالبا جنس جلد در بروشورهای اسلیپ کیس نسبت به صفحات داخل ضخامت بیشتری دارد، همچنین به دلیل عدم اتصال صفحات متن و جلد، در صورتی که نیاز به جایگزین کردن متن جدید باشد، این امر به راحتی امکان پذیر خواهد بود.

بروشورهای لیف‌لت: لیف لت نیز به برگه های کوچکی اطلاق می شود که درون بسته بندی قرار می گیرند و توضیحات لازم را در اختیار مخاطبان قرار میدهند (مانند بسته های دارو).

بروشور لیف‌لت، نوعی پمفلت کوچک به حساب می آید که از آن به فراوانی استفاده می شود. نشریه ای ۲ تا ۴ صفحه ای است، صفحات آن به هم دوخته نشده و معمولا صفحات آن به صورت تا شده می باشد.

بروشورهای پامفلت: پامفلت، بروشوری است که دارای صفحات اندک است و جنس کاغذ جلد و صفحات داخل آن از کاغذهای گرماژ کم انتخاب می شود. غالب دفترچه های راهنمای کالاهای مصرفی از مجموعه ی پامفلت ها به شمار می آیند.
پمفلت pamphelet نشریه ای غیر ادواری و مستقل است که در اندازه کوچک و معمولا با جلدی از جنس کاغذ استفاده شده برای چاپ متن، تولید می شود. صفحات آن به هم دوخته شده ولی صحافی نشده است. درمورد تعداد صفحات آن در منابع مختلف اتفاق نظر وجود ندارد، ولی براساس تعریف یونسكو این نشریه باید بدون در نظر گرفتن جلد حداقل ۵ و حداکثر ۴۸ صفحه داشته باشد.
بروشور یک نوع پمفلت است که بیشتر با هدف ترویج یا تبلیغ یک موضوع یا کالای تجاری تهیه می شود و از طریق پست و یا به صورت مستقیم به دست مخاطب می رسد. معمولاً در قالب یک یا چند صفحه ساده یا تا خورده و حاوی عكسهای رنگی، طرحها و اشكال متنوع با کیفیت بالا به چاپ می رسد.

سایزهای رایج برای چاپ بروشور

  • بروشور قطع جیبی (نیم رقعی) سایز ۱۰٫۵ در ۱۴٫۵
  • بروشور قطع جیبی (نیم وزیری) سایز ۱۲ در ۱۶٫۵
  • بروشور قطع کوچک تفننی
  • بروشور قطع رقعی ۱۴٫۵ در ۱۶٫۵
  • بروشور قطع وزیری ۱۶٫۵ در ۲۴
  • بروشور قطع خشتی (مربع) ۲۲ در ۲۲
  • بروشور قطغ خشتی (مستطیل) ۲۲ در ۲۴
  • بروشور قطع رحلی ( دورقمی) ۲۱٫۵ در ۲۹
  • بروشور قطع رحلی ( دو وزیری) ۲۴ در ۲۳

در طراحی بروشور چه اصولی باید رعایت شود ؟

  • طراحی بروشور بر اساس هدف‌های رفتاری صورت می گیرد. در هر بروشور بین ۴ تا ۱۰ هدف رفتاری وجود خواهد داشت.
  • مطالب بروشور صرفا به مطالبی درباره هدفهای رفتاری اختصاص دارد.
  • عنوان بروشور روشن و گویا باشد.
  • با استفاده از رنگ و تصویر، جذابیت بروشور تامین شود.

انواع بروشور‌های تبلیغاتی بر حسب هدف به چند دسته کلی تقسیم می شوند ؟

بروشور بر اساس هدف آن به سه دسته تقسیم می شود :

بروشور آموزشی؛ که نحوه استفاده صحیح، بهره برداری و کاربرد یک موضوع خاص را به مخاطبان می آموزد.
بروشور ترویجی؛ که مزایا، معایب یا ارمغانهای استفاده و کاربرد یک موضوع خاص را برای مخاطبان تبیین می کند تا نسبت به آن نگرش مثبت پیدا کنند.
بروشور اطلاع رسانی؛ که در این جنبه بروشور صرفا یک کانال اطلاع رسانی است و نقش اطلاع رسانی یک پیام به مخاطبان را ایفا می کند.


در طراحی و چاپ بروشور چه نکات مهمی را باید در نظر بگیریم؟ 

مشخصات بروشور باید به شرح زیر باشد :

  • کاغذ بروشور می تواند گلاسه یا تحریر مناسب باشد.
  • چاپ بروشور می تواند دو رنگ، سه رنگ و یا چهار رنگ باشد. در بروشورهایی که تک رنگ چاپ و منتشر می شوند باید لااقل از چاپ رنگی یا کاغذ رنگی استفاده شود.
  • بروشور دارای ۴ یا ۸ لت است (هر تا در بروشور معادل یک لت است) ؛ بنابراین دارای ۸ یا ۱۶ صفحه خواهد بود.
  • روی لت اول اختصاص به جلد و پشت لت آخر اختصاص به پشت جلد دارد.
  • شمارگان بروشور انبوه است که لااقل ۱۰۰۰ نسخه خواهد بود.
  • برای حروف متن از قلم ۱۳ ، برای تیترها ۱۸ و برای میان تیترها قلم ۱۶ استفاده می شود.
  • متن، ترکیب و طراحی گرافیک باید با توجه به مولفه های فرهنگی بومی مخاطبان تنظیم شود.
  • فاصله بین دو سطر متوالی متن بروشور ۷ تا ۸ میلیمتر در نظر گرفته می شود.
  • حجم هر بروشور به این نحو تنظیم می شود: ۵۰ تا ۶۰ درصد بیان نوشتاری و بقیه آن به تصاویر، نقاشی و طرحهای مناسب مرتبط با متن و هدفهای رفتاری بروشور اختصاص یابد.

هدف اصلی از طراحی و چاپ بروشور چیست؟

هدف اصلی از طراحی و چاپ بروشور چیست؟

هدف از تولید و چاپ بروشور عبارت است از :

  • اطلاع رسانی سریع برای گروههای هدف محدود
  • آموزش یک موضوع کوتاه و به نحوی سریع
  • ترویج یک موضوع خاص برای گروههای خاص

مخاطبان بروشور تبلیغاتی چه کسانی هستند ؟

مخاطبان بروشور تبلیغاتی ، به طور عمده افراد باسواد هستند که در گروههای کوچک جای دارند؛ مانند پرورش دهندگان کرم ابریشم، گوسفندداران، گاوداران، رانندگان کمباین، برنجكاران و گندمكاران که عموما در یک بوم و با فرهنگ مشابه زندگی می کنند. بنابراین بروشور هیچگاه برای مخاطبان در سطوح ملی تولید و منتشر نمی شود.

هدف اصلی بروشور گسترش دانش خواننده در مورد یک موضوع خاص است که در آن گنجانده ‌شده و مورد بررسی قرار می‌گیرد. یک بروشور خوب می‌تواند به جلب توجه مشتریان کمک کند و نسبت به تبلیغات محصول در مجلات و روزنامه‌ها مقرون به‎صرفه و مناسب‌تر باشد. اما شما چه اطلاعاتی را می‌توانید در بروشور‌ها درج کنید؟

تعیین قیمت: شما می‌توانید لیستی از قیمت‌های محصولات و یا خدمات ارائه شده توسط شرکت و یا شخص خودتان را در این بروشور‌ها بیاورید و مخاطبان را نسبت به قیمت آنها مطلع کنید.

آمادگی برای تجارت: شما می‌توانید به مخاطبان خود درباره نحوه کار و چگونگی آن توضیح دهید و با این روش می‌توانید به مخاطبان خود اعلام کنید آمادگی لازم جهت انجام این امور را دارید.

ایجاد ارتباط با مشتری: بگذارید این بروشورها راهی برای ایجاد ارتباط میان شما و مشتریان باشد. هیچ چیز مثل دادن اطلاعاتی قبل از ملاقات به مشتری‌ها نمی‌تواند کار را برای پیشبرد اهداف کاری شما هموار کند. پس این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

تبلیغات: شما از طریق بروشورها می‌توانید به مخاطبان خود درباره تجارتتان اطلاعات بدهید. اینکه چه کسی هستید و توانایی انجام چه کارهایی را دارید. لیستی از خدمات و یا محصولات خود درون این بروشورها نشر دهید تا مخاطبان بتوانند خیلی بهتر و جامع‌تر با کار شما آشنا شوند.

برنامه‌ی کاری: شما می‌توانید از طریق این بروشورها درباره برنامه آینده خود اطلاعات بدهید. چه محصولاتی قرار است به سبد محصولات شما اضافه شود و یا چه خدمات بیشتری قرار است در آینده ارائه بدهید. مخاطبان خود را نسبت به برنامه‌های خود آگاه کنید که در صورت نیاز روی شما حساب کنند.

بن‌های تخفیف: شما می‌توانید از این بروشورها به عنوان بن‌های تخفیف استفاده کنید. با در اختیار داشتن این بن‌های تخفیف مشتریان شما این امکان را دارند که در صورت مراجعه به شما هزینه کمتری را پرداخت کنند.

پیگیری مشتریان: با ارتباط‌هایی که ایجاد کردید سعی دارید تا مخاطب را هر چه بیشتر با نحوه کار خود آشنا کنید. در این مرحله بهترین گزینه، دادن اطلاعاتی در قالب بروشور است.

آموزش: بسته به نوع خدمات و محصولاتی که ارائه می‌دهید شاید احتیاج باشد مشتریان از عملکرد آنها آگاهی داشته باشند. این روند به صورتی حضوری و یا تلفنی شاید بسیار وقت‌گیر و شاید با توجه به حجم مشتریان امکان‌پذیر نباشد. به آسانی می‌توانید مشتریان خود را با نحوه استفاده محصولات که در این بروشورها آمده است، آشنا کنید.

وقایع: این بروشورها ممکن است به مناسبت یک رویداد و واقعه پخش شوند. شما می‌توانید اطلاعات و یا عکس‌هایی درباره این رویداد در بروشورها بیاورید و آنها را توزیع کنید تا مخاطبان از آن آگاهی پیدا کنند.


بزرگترین تفاوت بروشور و کاتالوگ در چیست ؟

اصلی ترین فرق بین بروشور و کاتالوگ این است که چاپ بروشور بصورت یک گواهی است و کوتاه است و بروشور تبلیغاتی حاوی و برگرفته بر مواد توصیفی یا این که تبلیغاتی است . از سمت دیگر , کاتالوگ مدرک یا این که کتابی است که دربردارنده اسامی , تولیدها یا این که بر حسب موضوع، کتابی و خدماتی لیست بندی شده ‌است.

از موارد استفاده از  چاپ بروشور و کاتالوگ در کمپانی تبلیغاتی می باشد بدین صورت که بیشتر اشخاص وقتی که سخن از بروشور یا این که چاپ کاتالوگ به دربین می‌آید فرق آنها را به راحتی متوجه نمی شوند و  چون هر دوی این موردها اطلاعاتی را در زمینه ی تولیدها کمپانی، سرویس ها، هتل ها، مرکز ها خرید در اختیار مشتری قرار می دهند، تفاوت میان بروشور و کاتالوگ ر ا به سختی درک خواهند کرد؛ چاپ بروشور تبلیغاتی را می توان چاپ یک برگه تاشو با چند لت و یا صفحات به هم چسبیده که با یک یا جند خط تا از هم جدا می شوند، به حساب آورد.

از  چاپ بروشور تبلیغاتی عمدتا برای هدف های تبلیغاتی توسط یک شرکت یا گروه استفاده می شود. چاپ بروشور تبلیغاتی برای اولین بار در  اوایل سال ۱۷۴۸ انجام شد. بروشور از یک کلمه و واژه فرانسوی گرفته شده‌است که به معنای دوختن می‌باشد. بروشور یک کتابچه نازک و کوچک یا این که خبر نامه ای است که معمولا تصاویر و داده های متعددی درباره‌ی تولید ها، مکان ها و غیره در آن تعبیه شده است . این کتاب نازک معمولا یک برگه ای یا این که سه برگه ای است که می توان آن را به سادگی در همگی جا پخش کرد . از چاپ بروشور تبلیغاتی چند لتی برای تبلیغ محصول های تازه یک شرکت یا تعاونی و حالت های مختلف محصول و نمایندگی های مجاز و گارانتی و معرفی مکان ها و هتل  ها و آموزشگاه ها استفاده زیادی می شود.  .

در طراحی بروشور می بایست همه نکاتی که در زیبایی بروشور تبلیغاتی حائز اهمیت است لحاظ گردد تا بتواند با یک نگاه، مشتری را به خویش جلب کند. امروزه الگوها و طرح های متنوعی در طراحی بروشورهای تبلیغاتی به کار میرود. بروشور های تبلیغاتی را می توان به صورت خبر نامه بروشوری ، بروشورهای کارت پستالی یا این که بروشورهای سه لت پباده سازی کرد .

اگر بخواهیم کاتالوگ رای به ساده ترین حالت معرفی کنیم می توانیم از آن بعنوان کتابچه ای یاد کنیم که لیست تولید ها یا این که سرویس ها شرکت یا موسسه برای فروش با توضیحات کامل در مورد هر محصول و ارزش و بقیه خصوصیات آن است که تحت عنوان یک گواهی چاپی یا این که گواهی الکترونیکی در وب یا این که بر روی سی دی عرضه می شود . کاتالوگ یک گواهی یا این که کتابچه ای است که دربردارنده لیست طراحی شده از اسم ها، تولیدها یا این که کتب هست . چاپ کاتالوگ یک هدف را همیشه دنبال میکند و آن معرفی محصولات و نحوه خرید آن محصول است.

کاتالوگ یک محصول یا محصولات شرکت ها و کارخانه ها اغلب از عکس و توضیحات کامل درمورد محصول خاص تشکیل شده است که در چند خط یا پاراگراف به توضیح کامل در مورد آن کالا و خدمات پرداخته شده و در آخر نحوه خرید آن را به مخاطبان نشان می دهد. کاتالوگ ها دربردارنده اطلاعاتی میباشند که به مشتری یاری می نماید محصول ها یا این که خدماتی را به سادگی خرید نمایند . کاتالوگ ها میتوانند علم مختصری در زمینه ی جنس خاصی را به مشتری بدهند تا آن را به نیکی بشناسند و گزینش خیر و خوبی به هنگام خرید داشته باشند . باید با دقت یک طراحی کاتالوگ را انجام داد تا توجه مشتری را در نگاه اول به کاتالوگ جلب کند .

اصولا وظیفه بروشورهای تبلیغاتی تحت عنوان یک رسانه پر کردن و جواب دادن سوالات و آشنایی اولیه مخاطبان با شرکت ها می باشد. طراحان کاتالوگ و بروشور باید بدنبال راهکاری باشند و خود را بجای مخاطب قرار دادن و سوالات خود را در بروشور مطرح و به آن جواب اولیه بدهند و در طراحی کاتالوگ هم باید دقت شود که مشتری باید کاملا سوالاتش در توضیحاتی که در مورد محصول داده می شود جواب داده شود و اگر سوالی هم داشته بتواند آدرس و نحوه ارتباط با شرکت را به راحتی پیدا و تماس بگیرد.

تعریف کوتاه بروشور: یک برگه یا دفتر چه که توضیحات مختصری در مورد شرکت یا موسسه یا آموزشگاه  برای اشنایی اولیه مخاطب با آن، می باشد.

تعریف کوتاه کاتالوگ: لیست یا مشخصات کامل محصولات شرکت یا کارخانه ریز به ریز که باعث کامل شدن اطلاعات مشتری یا مخاطب در مورد آن محصول می باشد باید در کاتالوگ طراحی و به چاپ برسد.

صفحات بروشور: بین ۲ تا ۵ صفحه که با خط تا از هم جدا و به هر صفحه به یک لت هم معروف است.

صفحات کاتالوگ: ۴ صفحه به بالا که بوسیله منگنه و چسب گرم به هم متصل می شوند.

اهداف بروشور: برای معرفی کوتاه و آنایی اولی مشتریان با شرکت یا موسسه یا آموزشگاه ما

اهداف کاتالوگ: دیدن عکس ها و توضیح کامل در مورد کارخانه و محصول و طریقه تماس با شرکت

داده ها بروشور: اطلاعات اولیه در چند خط با عکس

داده ها کاتالوگ: توضیحات کامل با عکس و نوشته کامل در مورد محصول

شکل بروشور: هر صفحه با خط تا از هم جدا می شود و به هر صفحه یک لت گفته می شود.

شکل کاتالوگ: بصورت صحافی منگنه و صحافی چسب گرم انجام می شود.


ابعاد و اندازه استاندارد چاپ بروشور

ابعاد و اندازه استاندارد بروشور

بروشورها با اندازه‌های استاندارد معمولا برای کسب و کارهایی که می‌خواهند فهرستی از محصولات و یا خدمات ارائه شده را عنوان کنند، به کار گرفته می‌شود. مشاغل خدماتی مانند آتلیه‌های عکاسی، بروشورهای سلامت که شامل اطلاع‌رسانی در رابطه با سلامت و درمان هستند، نمایشگاه‌های تجاری که توسط این بروشورها مخاطبان خود را نسبت به نحوه کارشان آشنا می‌کنند و همچنین نقشه‌های جیبی که مناسب مسافرانی است که با منطقه موردنظر آشنایی ندارند. بروشورها به طور کلی انواع مختلفی دارند و هر نوع از آنها نقش متفاوتی را بازی می‌کند. با توجه به قالب و طرح آن می‌توان آنها را در ۵ نوع زیر طبقه‌بندی کرد. البته سایز بروشور بسیار متنوع است ما در این مقاله قصد داریم انواع معمول و استاندارد آنها را برای شما شرح دهیم.

بروشور با یک خط تا که به دلیل هزینه پایین آن بسیار رایج است، به هنگام استفاده در جای مناسب تأثیر خود را بر روی مخاطبان می‌گذارد. طراحی تاشو آن به شما در نهایت چهار صفحه برای درج مطالب می‌دهد همچنین حمل و نقل آن راحت است و کیفیت کاغذ بسته به سفارش شما می‌تواند متفاوت باشد.

بروشور با دو خط تا هر روز در میان ما یافت می‌شود. این بروشور یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین انواع بروشور است، در حالی که دارای طرح رسمی‌تر از بروشورهای دارای یک خط تا است. این بروشور به طور عمده برای کاتالوگ و ارائه‌ی محصولات و یا خدمات به نمایشگاه‌های تجاری و جلسات در شرکت‌ها و … استفاده می‌شود.

بروشور با سه خط تا که دو طرف خارجی آن به طرف داخل تا می‌شود که یک بروشور با ابعاد و اندازه‌های بزرگتر است. این بروشور از فضای کافی برای طراحان جهت ارائه اطلاعات و طراحی جالب برخوردار است و از این رو توجه بیشتری را به خواننده جلب می‌کند. این بروشور در نهایت هشت صفحه مستطیل شکل برای درج اطلاعات به شما می‌دهد.

بروشور با چند خط تا، که اساساً یک آکاردئون است. به دلیل تطبیق پذیری که ارائه می‌دهد، یک گزینه عالی برای بروشورهای تاشو است. طراحان می توانند با ساخت هر بروشور به تنهایی صفحات را از یکدیگر جدا کنند یا بروشور را طوری طراحی کنند که با یک عکس بزرگ و نمایشی، به صورت گسترده پخش شود. این بروشور در نهایت به شما شش صفحه برای درج اطلاعات می‌دهد.

بروشور یک صفحه‌ای که روند ایجاد آن بسیار ساده است. یک صفحه طراحی بروشور خالی باز می‌کنید. اندازه صفحه را تنظیم می‌کنید. متن و تصاویر را چیدمان می‌کنید. بروشور کامل را ذخیره یا صادر کنید.

تمام این قالب‌هایی که درباره آنها خواندیم قابل تغییر در سایز و ابعاد و قابل ویرایش هستند. شما می‌توانید هر آنچه که دوست دارید، سفارش دهید و متناسب با موقعیت های خود آن را سفارشی کنید.

برای بهره‌مندی از بروشورها چگونه می‌توانید آنها را ماندگار کنید؟ بروشور چاپ شده روشی مطمئن برای ارتقاء مشاغل و دستیابی به مشتریان جدید است. بروشورها، اطلاعات کلیدی را در مورد یک محصول یا خدمات جدید ارائه می‌دهند، دیدگاهی در مورد شرکت شما ارائه می‌دهند و به مشتریان چیزی ملموس برای دیدن، حس کردن و گرفتن آنها منتقل می‌کنند.


۸ نکته کلیدی که برای چاپ بروشور باید حتما بدانید

دنیایی که امروزه در آن زندگی می­کنیم، مملو از تبلیغات و بازاریابی­‌های دیجیتال شده است و این طور به نظر می­رسد که همه ما به زودی در دریای زندگی دیجیتال غرق می­شویم. بنابراین طبیعی است اگر بسیاری از مردم و صاحبان کسب و کارها این طور تصور کنند که دیر یا زود باید روش­های سنتی و به بیان دیگر روش­های فیزیکی تبلیغات به طور کامل جایشان را به روش­های دیجیتال بدهند.

 اما تجربه چند سال اخیر نشان داده که حقیقت چیز دیگری است. بسیاری از کسب و کارهای موفق ثابت کردند با استفاده از روش­های متداول و فیزیکی بازاریابی حتی بدون استفاده از روش­های دیجیتالی می­توان شاهد افزایش قابل ملاحظه مشتریان بود. یکی از این روش­ها تولید بروشورهای تبلیغاتی مؤثر است. در واقع، در صورتی که فرایند طراحی و چاپ این بروشورها به اندازه کافی حساب شده و با دقت انجام شود، می­تواند تأثیری خیلی بیشتر از آن­چه انتظار دارید، در پی داشته باشد.

چگونه یک بروشور تبلیغاتی بسیار موثر طراحی و چاپ کنید ؟

چگونه یک بروشور تبلیغاتی بسیار موثر طراحی و چاپ کنید ؟

با استفاده از این بروشورها می­توانید قابلیت­‌ها، محصولات و خدمات مختلف شرکتتان را معرفی کنید. بنابراین رویکردهای مختلفی را می­توان در طراحی و چاپ بروشور دنبال کرد، اما چیزی که همیشگی است و هیچ وقت نباید از آن غافل شد، این است که طراحی بروشور شما باید بتواند برای حداقل چند لحظه نگاه مخاطب را به خود خیره کند. مهم نیست که هدف شما از چاپ بروشور، تبلیغ یک رویداد خاص یا معرفی و فروش محصولات و خدمات شرکتتان است، در هر صورت بروشور شما باید قادر باشد که توجه طیف گسترده­ای از مخاطبان را جلب کند.

 احتمالاً الان این سؤال برایتان پیش آمده که چنین بروشوری باید چه ویژگی­هایی داشته باشد. در ادامه، تجربه چندین ساله خودمان در زمینه چاپ بروشورهای مؤثر و جذاب را در قالب هشت نکته مجزا با شما به اشتراک می­گذاریم.

چرا باید یک بروشور طراحی می­‌کنید؟

چرا باید یک بروشور طراحی می­‌کنید؟

در ابتدای کار خوب است هدفتان از چاپ بروشور را تعیین کنید. باید از خودتان بپرسید که از چاپ بروشور، به دنبال چه هدفی هستید؟ دانستن این موضوع به طراحی­ای که قرار است در بروشورتان انجام دهید، کمک قابل توجهی می­کند. در واقع در این گام، باید با توجه به نیازهای مخاطبانتان، جنبه‌­هایی از محصول یا خدماتتان را معرفی کنید، که بتواند مخاطبان هدف را به خوبی تحت تأثیر قرار دهد. به طور کلی، این مرحله پایه و زیربنای خوبی برای چاپ یک بروشور چشم گیر و مؤثر است.

در طراحی بروشور تبلیغاتی خلاق باشید

در طراحی بروشور تبلیغاتی خلاق باشید

اگر قصد دارید که یک بروشور متمایز و منحصر به فرد چاپ کنید، این مرحله را جدی بگیرید. با کمی جست و جو در فضای وب، با بسیاری از طرح­های آماده و تمپلیت­ها برای طراحی بروشور مواجه می­شوید. استفاده از این طرح­های آماده هم مزیت دارد و هم محدودیت. در واقع این تمپلیت­‌ها طرح­هایی هستند که توانسته­اند توجه نسبتاً زیادی را به خود جلب کنند. پس از این منظر، استفاده از آن­ها ریسک کار را پایین می‌­آورد.

اما محدودیت کار این جاست که احتمالاً پیش از شما، افراد مختلفی از این تمپلیت­ها استفاده کرده­اند و این طرح­ها ممکن است در چشم مخاطبانتان آشنا باشد. پس اگر متمایز بودن، خیلی برایتان مهم است، پیشنهاد می­کنیم از طرحی استفاده کنید که نشان تجاری شما، یا جلوه­هایی از محصولات و خدماتتان در پس زمینه آن نمایان باشد. به طور کلی، حتماً توجه داشته باشید وقتی مخاطب درک کند که شما زمان زیادی را صرف طراحی و چاپ بروشور تبلیغاتی­تان کرده­اید و در واقع به این کار اهمیت داده­اید، خیلی راحت­تر می­تواند به کسب و کار شما اعتماد کند.

 پس طراحی و چاپ بروشورتان را به نحوی انجام دهید که در میان شمار زیادی بروشور که مخاطبانتان به طور روزمره دریافت می­کنند، بتواند نام تجاری شما را برجسته سازد.

در انتخاب فونت بروشور دقت کنید

در انتخاب فونت بروشور دقت کنید

حتماً توجه داشته باشید که بروشوری که در طراحی آن از تعداد زیادی فونت­های مختلف استفاده شود، خواننده را کمی گیج می­کند. هرچند یکنواخت نبودن بروشور خیلی خوب است و حتماً توصیه می­شود، اما بیش از حد شلوغ کردن و به طور کلی طراحی خیلی نامتعارف هم به هیچ عنوان برای خواننده خوشایند نیست. شاید الان با خود بگویید مگر در بخش قبلی گفته نشد که خلاقیت در چاپ بروشور خیلی مهم است؟ پس چرا در طراحی فونت­ها، این قبیل خلاقیت­ها مطلوب نیست؟

 پاسخ این سوال این است که خلاقیت نباید برای مخاطب آزار دهنده باشد. به همین دلیل، پیشنهاد ما این است که در انتخاب فونت­‌ها، یکنواختی رعایت شود و خلاقیتی که قرار است صرف کنید را در انتخاب تصاویر و پیش زمینه بروشور به کار ببرید. همچنین اگر کسب و کار شما، صاحب یک وبسایت اختصاصی هم هست، شاید بهتر باشد در طراحی بروشور از همان فونتی استفاده کنید که در وبسایتتان استفاده کرده­اید.

با این حال، اگر حس می­کنید که استفاده از ۲ فونت مختلف بر روی بروشور، به جذابیت آن کمک می­کند، شاید دلیل موجهی داشته باشید. اما توصیه ما این است که هیچ وقت از بیش از ۳ فونت گوناگون بر روی بروشور استفاده نکنید. انتخاب دو فونت گوناگون هم تنها زمانی مناسب است که قصد داشته باشید که تیترها را با فونت درشت و پررنگ و مطالب زیر تیترها را با یک فونت ساده­تر بنویسید.

مطالب بیشتر در بروشور، همیشه بهتر نیست

مطالب بیشتر در بروشور، همیشه بهتر نیست

شاید داشتن یک بروشور تبلیغاتی شما را وسوسه کند که تمام اطلاعات مربوط به محصولات، خدمات و حتی افتخارات کسب و کارتان را داخل همین یک بروشور ارائه دهید. حتماً توجه داشته باشید وقتی که پای بازاریابی وسط می­آید، مطالب کمتر و خلاصه ­تر همیشه بهتر است. شاید می­خواهید بپرسید که آیا بهتر نیست تمام نقاط قوت کسب و کارمان را به طور دقیق در بروشور ذکر کنیم؟

تجربه چندین ساله ما در استفاده و ارائه روش­های بازاریابی چاپی، نشان می­دهد که خیر! بهتر نیست! در واقع با ذکر مطالب زیاد و بعضاً غیر ضروری، مخاطب شما فرصت کمتری پیدا می­کند تا به چند مورد مهمی که در بروشور ذکر کرده­اید، توجه کند. پس توصیه ما به شما این است که فقط نکات کلیدی را در بروشور ذکر کنید و وجود بعضی فضاهای خالی در بروشور را قابل قبول بدانید.

در واقع این فضاهای خالی مکان مناسبی برای حک کردن نشان تجاری یا نمایی از محصولات و خدمات شماست. با استفاده از این طرح­ها، می­توانید تأثیرگذاری مطالبی را که نوشته­اید، به مراتب افزایش دهید.

در حین طراحی و چاپ بروشور همیشه مخاطب را مد نظر داشته باشید

در حین طراحی و چاپ بروشور همیشه مخاطب را مد نظر داشته باشید

اصلاً مهم نیست که به نظر شما و همکارانتان یک بروشور جذاب چه نوع بروشوری است. تنها چیزی که در این جا مهم است، نظر مخاطبانتان است. بنابراین، در تمام طول مراحل طراحی و چاپ بروشور همواره این نکته را مد نظر داشته باشید که این بروشور قرار است چه پیامی را به چه کسانی منتقل کند. آیا این بروشور می­تواند مخاطبان را به استفاده از خدمات و محصولات شرکت شما تشویق کند؟ آیا طراحی این بروشور مناسب طیف سنی مخاطبان شما هست؟ و دیگر سوالاتی از این قبیل. به هر حال نکته اصلی این است که اگر مخاطبانتان به هر دلیلی نتوانند با این بروشور رابطه خوبی برقرار کنند، چاپ این بروشورها برای شما موفقیت آمیز نخواهد بود.

سادگی در طراحی و چاپ بروشور بسیار مهم است

سادگی در طراحی و چاپ بروشور بسیار مهم است

برای معرفی کسب و کارتان و محصولات و خدماتی که ارائه می­دهید، سعی کنید که از ساده­ترین عبارات استفاده کنید. به هیچ عنوان از کلمات دشوار و جملات طولانی استفاده نکنید. استفاده از این کلمات، م­تنها اعتبار نام تجاری شما را افزایش نمی­دهد، بلکه باعث می­شود که مخاطبانتان ارتباط خوبی با بروشور برقرار نکنند و در بهترین حالت، آن را در قفسه‌­ای که پر از بروشور شرکت­های مختلف است و هیچ گاه قرار نیست که دوباره به آن­ها سر بزنند، قرار دهند. همچنین بهتر است از عبارات کاملاً روان استفاده کنید و منظورتان را به طور واضح منتقل کنید. از سوی دیگر، به هیچ وجه کلمات و عبارات دوپهلو و چندوجهی را داخل بروشور به کار نبرید. استفاده از این کلمات، ممکن است سبب بی­اعتمادی مخاطبان به کسب و کار شما شود. پس اگر از چیزی مطمئن نیستید، بهتر است به جای این که اشاره نارسایی به آن بکنید، اصلاً آن را در داخل بروشور ذکر نکنید.

به متون و تصاویری که در طراحی بروشور استفاده می­کنید، فرصت نفس کشیدن بدهید

به متون و تصاویری که در طراحی بروشور استفاده می­کنید، فرصت نفس کشیدن بدهید

پس از این که تصاویر و متونی را که قرار است در داخل بروشور قرار گیرد انتخاب کردید، آن­ها را به نحوی چیدمان کنید که به اندازه کافی فضای خالی پیرامون آن­ها قرار داشته باشد. به عبارت دیگر، فرصت نفس کشیدن به آن­ها بدهید! به عنوان یک قاعده کلی، خوب است که در چهار طرف هر عکس یا عبارتی، به اندازه چند سانتیمتر (وابسته به این که ابعاد بروشور شما چه اندازه­ای باشد) فضای خالی قرار دهید. این فضاهای خالی را هم می­توانید با یک تم ملایم، آراسته­تر کنید.

پیش از چاپ بروشور، یک ارزیابی نهایی انجام دهید

پیش از چاپ بروشور، یک ارزیابی نهایی انجام دهید

سپس بعد از انجام چیدمان نهایی مطالب و تصاویر در هر صفحه، یک نگاه کلی به آن صفحه بیندازید. آیا بیش از حد شلوغ است؟ یا این که هنوز می­توان موارد بیشتری را به آن افزود؟

 اگر پاسخ به هر کدام از این سؤالات مثبت بود، لازم است مطالب و تصاویری را حذف یا اضافه کنید. این روند را آن­قدر تکرار کنید تا طراحی هر صفحه دقیقاً مطابق همان چیزی شود که انتظار داشتید. در انتها نیز کل بروشور را به عنوان یک مجموعه واحد مورد بررسی قرار دهید. بهتر است که یک جریان یکنواخت میان صفحات مختلف بروشور وجود داشته باشد. کافی است بررسی کنید که حتی اگر صفحات بروشور را از هم جدا کنید، باز هم می­توان تشخیص داد که آن­ها جزو یک مجموعه واحدند یا نه.

تخصص و تجربه ما در چاپ بروشورهای تبلیغاتی: تضمین کننده موفقیت شما

تخصص و تجربه ما در چاپ بروشورهای تبلیغاتی: تضمین کننده موفقیت شما

در انتها، ضمن تشکر بابت وقتی که صرف مطالعه این مقاله کردید، امیدواریم توانسته باشیم در قالب این مقاله پاسخ برخی سؤالات پیرامون چاپ بروشورهای تبلیغاتی مؤثر را داده باشیم. اگر پس از مطالعه مواردی که در بالا ذکر شد، شما نیز مانند بسیاری دیگر از صاحبان کسب و کارها قصد استفاده از این روش بازاریابی قدرتمند را دارید، کارشناسان ما با داشتن سال­ها تجربه در چاپ انواع بروشورها برای شرکت­ها و سازمان­های مختلف، موفقیت شما را در این زمینه تضمین می­کنند.


عوامل تاثیر گذار روی قیمت نهایی چاپ بروشور

عوامل تاثیر گذار روی قیمت نهایی چاپ بروشور

تیراژ مورد نظر خود را تعیین کنید

اگر به دنبال چاپ بروشور تبلیغاتی برای محصولات و یا خدمات کسب و کار خود هستید، ابتدا باید تیراژ مورد نظر خود را تعیین کنید. به طور کلی، دو روش برای چاپ بروشورهای تبلیغاتی وجود دارد که در یکی از آن­ها از دستگاههای چاپ افست و در دیگری از دستگاه­‌های چاپ دیجیتال استفاده می­شود. استفاده از دستگاه­‌های چاپ افست زمانی صرفه اقتصادی دارد که قرار باشد تعداد زیادی بروشور چاپ شود. چرا که در این روش، ابتدا باید یک سری صفحات مخصوص برای چاپ طرح مورد نظر تهیه شود. اما با این حال، به ازای تعداد زیادی بروشور، هزینه چاپ هر عدد بروشور، نسبتاً پایینتر از چاپ با روش دیجیتال است. در مقابل، روش چاپ دیجیتال، به عنوان یک روش مدرن­تر، عمدتاً برای چاپ در تیراژ پایین مقرون به صرفه است. چرا که در این روش، دیگر نیازی به صرف هزینه اولیه برای تهیه صفحات چاپ وجود ندارد.

از ابعاد استاندارد استفاده کنید

نکته دیگری که در چاپ بروشور باید مد نظر قرار دهید، استفاده از ابعاد استاندارد است. معمولاً استفاده از ابعاد غیرمعمول، تا حدودی گران­تر است. بنابراین، بهتر است که طراحی بروشور را با توجه به ابعاد متداول آن­ها انجام دهید. برای اطلاع از این ابعاد، کافی است نگاهی به تعرفه‌­های فروش شرکت چاپ مورد نظرتان بیندازید.

 

برای چاپ بروشور باید از چه کاغذی استفاده کرد ؟ 

پرکاربردترین کاغذ برای چاپ بروشور را میتوان کاغذ گلاسه نامید. کاغذ چاپ بروشور باید از مقاومت بالایی برخوردار باشد و زیبایی خاصی به بروشور ما بدهد ، به همین خاطر در چاپ بروشور اغلب از کاغذ گلاسه استفاده می شود که هم کیفینت بالایی دارد و هم بصورت روغنی هست. اغلب در چاپ بروشور از کاغذ گلاسه ۱۳۵ گرمی برای چاپ افست عمومی بروشور و از کاغذ ها ۲۰۰ گرمی گلاسه برای چاپ افست اختصاصی بروشور استفاده می شود. البته پیشنهاد میکنیم بعد از چاپ حتما بر روی کاغذی که برای چاپ بروشور استفاده شده سلفون بکشید که بعد از چند بار بسته و باز شدن ترک برندارد.

دلیل اهمیت زیاد کاغذ در چاپ بروشور چیست ؟ 

مهم نیست که طراحی بروشور چقدر بزرگ است ، اگر روی کاغذ درست چاپ نشود ، کل کمپین چاپ بروشور شما می‌تواند به طور کامل از هم جدا شود. کاغذ تحریر برای چاپ بروشور اصلا توصیه نمیشود ، در حالی که کاغذهای با کیفیت حرفه‌ای، رنگ‌ها را بالا می‌برند و احساس قدرت و اعتبار به بروشور ما می دهند. پیشنهاد می شود برای چاپ بروشورها از کاغذ های گلاسه مات یا براق استفاده کنید البته پس از چاپ بروشور براق یا مات بودن کاغذ بروشور چاپ شده مشخص نیست و برای مات یا براق شدن بروشور از سلفون مات یا براق یا یووی براق یا یووی موضعی بر روی بروشور ها استفاده می شود .چاپ بروشور با سلفون براق و روکش یووی می تواند برای طرح های تیره بکار رود و چاپ بروشور با سلفون مات برای کارها روشن که زیبایی طرح را چند برابر می کند .

درحقیقت کاغذ لایه ای متشکل ازمواد خام فیبری ، چه طبیعی چه مصنوعی، که درقالب خمیر تهیه می شود و نوع ومورد استفاده آن براساس ترکیبات شیمیایی و گونه های چوبی که در آن استفاد می گردد، تعیین می شود.

شناخته شده ترین ماده چاپی کاغذ است.

کاغذ از پرمصرف ترین مواد اولیه چاپ است. تقریبا تمام کارهای چاپی با استفاده از کاغذ چاپ می شوند. کاغذ در طول تاریخ پیدایی خود تا کنون، پیوسته اصلی ترین و پایدارترین ابزار انتقال اندیشه بشری بوده است.

مصریان باستان اولین قومی بودند که از مغز نوعی نی به نام (پاپیروس) کاغذ به روایت تاریخ، ساختند. مرغوب ترین کاغذها از جنس پنبه و کتان می باشند. در درجه دوم کاغذهای ساخته شده از چوب و در درجه سوم کاغذهای ساخته شده از نیشکر قرار دارند. بخش عمده ای از هزینه های یک سفارش چاپی مربوط به کاغذ است که در بعضی از موارد تقریبا بیش از نیمی از کل هزینه تولید را شامل می شود

برخی انواع کاغذ مورد استفاده در چاپ بروشور

نوع کاغذ بر اساس برخی ویژگیهای کاغذ مانند مقدار لیگنین، مواد شیمیایی مضاعف ، از میزان فشار در قسمت پرس و خشک کن ها، انواع اندودها، و روش های آهاردهی و … متفاوت است اما از انواع متداول آن می توان انواع ذیل را نام برد:

کاغذ تحریر: معمولی ترین نوع کاغذ مصرفی در بازار که بیشتر در گراماژ ۷۰ الی ۹۰ گرم استفاده میگردد . سطح آن هیچگونه پوشش اضافی ندارد. کاغذهایی که معمولاً برای چاپ به روش افست و برای تهیه سربرگ از آن ها استفاده می شود و برای نوشتن با خودکار مناسب می باشد. در ساخت این کاغذ از خمیر چوب استفاده می شود، اما به جای استفاده از روش مکانیکی، روش شیمایی تولید می کنند مقدار خمیر شیمیایی مصرفی در این روش تقریبا ۹۰ درصد است. این نوع کاغذ از استحکام و رنگ خوبی برخوردار است و عموما به عنوان کاغذ تحریر، کاغذ فتوکپی و . و عموم مجله استفاده می شود. این نوع کاغذ را باید در ردیف کاغذهای سبک و مناسب برای سربرگ های اداری، تحریر و تایپ دانست . گرماژ معمول کاغذ تحریر در چاپ کاتالوگ ، ۷۰ گرم تا ۱۰۰ گرم را شامل می شود

کاغذ گلاسه: نوعی کاغذ است که یک روی آن ودر بسیاری موارد در دوسطح پوششی شفاف روی آن کشیده شده که چاپ حاصله روی این نوع کاغذ بسیار شفاف و زنده تر کاغذ تحریر است.این نوع کاغذها بیشتر در بحث کالاها به کار می روند،کالاهای متفاوت را پوشش میدهند و بر اساس خصایصی متخص به خود دارند.از این رو گستره وسیعی را در بر میگیرند اما در ساخت کتاب ها و جراید با کیفیت و نفیس، همچنین کاربردهای عمومی و دفاتر اداری نیز استفاهده می شوند.درخشندگی این کاغذ ها معمولا بین ۷۳ تا ۸۵ است و کیفیت خوب آنها طوری است که در دمای بالا ماشین های فتوکپی را تاب بیاورد و در برابر تابیدگی مقاوم باشند.یک بحث فنی دیگر هم در این مطرح است ،آنها باید مقاومت الکترو استاتیکی یکنواخت و کنترل شده ای داشته باشند تا تصویر خوب و یکدستی رویشان چاپ شود. کاغذ با پوشش گلاسه و صاف و همچنین با پوشش براق یا مات، از بهترین نوع کاغذهای اندود شده می باشد که سطح آن بسیار صاف و براق بوده و با استفاده از مواد معدنی و خاک چینی پوشش داده شده که به آن نیز گفته می شود. از کاغذ گلاسه برای چاپ کارهای رنگی، ترامه و چاپ مجلات با کیفیت بالا استفاده می شود. نوع ارزان تر آن با خمیر چوب و یا الیاف بازیافتی تولید می شود. گرماژ معمول کاغذ های گلاسه معمولا از ۹۰ تا ۳۰۰ گرمی می باشد.

در انتخاب کاغذ مناسب برای چاپ بروشور چه مواردی را باید رعایت کنیم ؟ 

باید شرکت تولیدی قبل از اقدام به طراحی بروشور بداند که کاغذی که قرار است بر روی آن چاپ بروشور انجام میگیرد چه ویژگی هایی دارد. کاغذی که شما برای چاپ بروشور خود انتخاب کرده‌اید می‌تواند تصویر برند شما را به اندازه یک کمپین قوی یا ضعیف تحت‌تاثیر قرار دهد، بنابراین مهم است که تصمیمات درست را اتخاذ کنید.

در مورد کاغذ انتخابی باید برای چاپ بروشور باید به نکات زیر توجه کرد :

چگالی کاغذ

چگالی کاغذ همان ضخامت کاغذ را می گویند که در بیشتره موارد بر گرم بر متر مربع اندازگیری می شود . البته میتواند گفت که هر چقدر کاغذ ضخیم تر باشد بروشور حرفه ای تر به نظر می رسد اما باید توجه داشت که چاپ بروشور با کاغذ ضخیم برای هر کسب و کاری مناسب نیست.

میتوان برای ضخامت کاغذ بر حسب گرم تعریف های زیر که کاربرد هر کاغذ برای هر قلم کالای چاپی است، در نظر داشت:

کاغذ با گراماژ ۳۵ تا ۵۵ گرمی: این گراماژ کاغذ اغلب برای کاغذ روزنامه بکار می رود و بدلیل تیراژ بالا در کم شدن هزینه کل بسیار تاثیر گذار است .

کاغذ با گراماژ ۸۰ و ۹۰ و ۱۰۰ گرمی: اغلب برای چاپ تراکت سیاه و سفید و چاپ فاکتور و چاپ ست اداری ( پاکت نامه ، چاپ سربرگ ،یادداشت ) کاربرد دارد .

کاغذ با گراماژ ۱۲۰ و ۱۳۵ و ۱۵۰ گرمی: این نوع کاغذ اغلب برای چاپ تراکت رنگی ، چاپ بروشور ارزان با ضخامت پایین و قیمت پایین ( بدلیل چاپ افست عمومی ) کاربرد دارد .

کاغذ با گراماژ ۲۰۰ و ۲۵۰ و ۳۰۰ گرمی: اغلب این گراماژ از کاغذ ها را در چاپ بروشور اختصاصی و چاپ کاتالوگ های حرفه ای مورد استفاده قرار می دهند .


چاپ بروشور تبلیغاتی به چند روش انجام می‌شود ؟ 

چاپ بروشور تبلیغاتی به دو صورت انجام می‌شود:

  • چاپ بروشور تبلیغاتی بوسیله چاپ دیجیتال
  • چاپ بروشور تبلیغاتی بوسیله چاپ افست

چاپ دیجیتال بروشور

چاپ دیجیتال بروشور یکی از بخش های در برگیرنده چاپ دیجیتال است. این نوع تبلیغات (Brochure) یک نوع رسانه کاغذی است که به معرفی یک محصول یا خدمت می پردازد. به همین دلیل است که وقتی مخاطب شما مطالب داخل آن را می خواند باید به یک دید کلی از محصول و خدمت شما برسد. به همین جهت است که طراحی و چاپ بروشور و انتشار آن بسیار زمان بر و حساس است.

بروشور شما می‌تواند نماینده شرکت و محصول شما باشد، از طرفی زمانی که مشتری شما بروشورتان را می بیند مهم‌ترین زمان برای این است که مشتریانتان شما را انتخاب کنند یا خیر. به همین دلیل است که این نوع تبلیغات یکی از مهم ترین بخش های بازاریابی است. از طرفی بروشور نسبت به پوستر و تراکت دارای مزایایی است که یکی از آن‌ها این است که فرد آن را همراه خود می برد و می تواند از آن استفاده کند.

پس باید دقت کنید که طراحی بروشور شما به بهترین شکل ممکن اتفاق بیفتد و بهتر است دارای جلوه های بصری زیبا باشد تا توجه مخاطب را به خواندن آن جلب کند. در عین حال باید بیان کننده ویژگی های محصول و خدمت به طور کامل و به دور از هرگونه ابهام باشد. طراحی بروشور می تواند توسط خود شما انجام شود ولی به دلیل زمان بر بودن می توانید این کار را به دست متخصصان بسپارید.

چاپ بروشور دیجیتال در چه سایزهایی قابل انجام است ؟

چاپ دیجیتال بروشور می توانند در سایز A4 یا A5 چاپ شود که بسته به سلیقه عرضه کننده می تواند متفاوت باشد. همچنین دارای جنس های مختلف از جمله یک روکش براق، با کاغذ گلاسه براق و یا کاغذ گلاسه معمولی و … است. تصمیم بگیرید که با انتخاب کاور کارتی به بروشور خود کمی کیفیت بدهید. پیشنهاد ما این است که محصول شما روی کاغذی با گرم پایین چاپ شود چرا که معمولا بروشورها مدت زمان کمی توسط مخاطبان نگهداری می شوند و همچنین استفاده از آن راحت تر است.

برای چاپ فوری بروشور از دستگاه چاپ دیجیتال استفاده میشود و پس از چاپ برای ترک برنداشتن بروشور در زمان خط تا زدن آن  از روکش سلفون استفاده می شود این کار باعث  برای بالابردن کیفیت چاپ بروشور می شود. چاپ بروشور ارزان در بیشتر مواقع با پایین امدن کیفیت چاپ بروشور همراه است.

چاپ دیجیتال بروشور ۳ لت مربعی

چاپ بروشور سه لتی به روشی به غیر از چاپ افست اختصاصی بروشور هم قابل انجام است. به این صورت که در این روش برای چاپ بروشور سه لتی فوری و یا چاپ بروشور سه لتی مربعی در تعداد کم از چاپ دیجیتال برای انجام اینکار استفاده می شود. چاپ دیجیتال بروشور مربعی از کیفیت قابل قبولی برای چاپ بروشور برخوردار است و اگز شما میل زیادی به انجام کار فوری دارید باید از چاپ دیجیتال بروشور برای انجام چاپ بروشور خود استفاده کنید. در چاپ دیجیتال بروشور مربعی ۳ لتی ، ابتدا از فایل ما به وسیله دستگاه چاپ دیجیتال پرینت گرفته شده و سپس اگر نیاز به سلفون یا روکش بر روی کار باشد ، از سلفون مات و براق برای روکش کردن روی بروشور استفاده می شود. در پایان بروشور ما خط تا خورده و برای ارائه به مشتری بسته بندی می شود.

چاپ بروشور ۳ لت

تنها کاری که باید انجام دهید، ترسیم بروشور بر روی این کاغذ و چاپ آن با استفاده از چاپگر یا تکثیر آن با استفاده از دستگاه فتوکپی است. این گزینه برای کسی که می‌خواهد بروشور خاصی داشته باشد، اما پول کافی برای یک طراحی حرفه‌ ای را ندارد، عالی است. هزینه‌ ی کاغذ برای ۱۰۰ بروشور بین ۷۰ الی ۸۰ هزار تومان خواهد شد. همچنین این گزینه برای زمانی مناسب است که شما نیاز به هزاران بروشور را به صورت همزمان ندارید. می‌توانید بروشورهای خودتان را در زمان نیاز و به تعداد مورد نیاز چاپ کنید و دیگر هزینه‌ ی اضافی را برای چاپ تعداد بالا نپردازید. فروشگاه‌ها و کمپانی‌ها نمونه‌ های کاغذ شان را در اندازه‌ ی کامل عرضه کرده‌اند تا بتوانید انتخاب راحت‌ تری داشته باشید.

چاپ دیجیتال بروشور در چه مواقعی انجام می‌شود؟ 

اگر شما هم قصد این رو داشته باشید که چاپ بروشور تعداد کم یا چاپ بروشور فوری انجام دهید حتما باید از چاپ دیجیتال برای این کار استفاده کنید چاپ بروشور دیجیتال برای سریعتر شدن کار انجام میشود. انجام دهید. لازم به ذکر است که کیفیت چاپ دیجیتال نسبت به چاپ افست کمتر است و چاپ بروشور تبلیغاتی در چاپ دیجیتال قیمت بیشتری از چاپ بروشور در چاپ افست دارد. پیشنهاد میشود اگر چاپ بروشور تهران رو در گوگل سرچ کردید و ما را بعنوان مجری خود انتخاب کردید حتما از چاپ بروشور با چاپ افست استفاده بفرمایید.

مراحل مختلف طراحی و چاپ بروشور دیجیتال از ابتدا تا انتها چگونه انجام می شود ؟

۱. هدف خود و خواسته مخاطبان را بررسی کنید

در آغاز باید مشخص کنید هدف شما از چاپ دیجیتال بروشور چیست؟

آیا صرفاٌ معرفی محصول است یا می خواهید در همان لحظه مخاطب را به مشتری خود تبدیل کنید. از این رو باید تلاش کنید تا داستانی را از آغاز تا پایان در آن تعریف کنید تا به هدف خود برسید. اما از خواسته مخاطبان خود غافل نشوید به نیازهای آنان توجه کنید و سعی کنید به نیازهای آنان توجه کنید.

اولین صفحه شما که در واقع بصورت یک صفحه پوششی است، اهمیت زیادی دارد و اولین برخورد مخاطب با بروشور شماست.پس در این قسمت از اقدام به هیچ خلاقیتی فرو گذار نکنید.

۲. همه اطلاعات مورد نیاز درباره محصول و خدمت

هر اطلاعاتی که مورد نظر مخاطبین شما است باید در آن گنجانده شود.اگر بروشور شما مربوط به کسب و کار است تمام جزئیات مربوط به قیمت، محصول و خدمت باید در آن وجود داشته باشد.تا از این بابت بتوانید مخاطب را درباره خرید به اطمینان برسانید.قرارگیری مناسب عکس ها نباید فراموش شود همچنین کیفیت عکس ها باید در دستور کار قرار گیرد.

۳. قرارگیری درست مطالب

مطالب باید به طور مرتب در کنار هم قرار بگیرند برای مثال در ابتدا معرفی کوتاهی از شرکت و کسب و کار خود بدهید تا بتوانید مخاطب را نسبت به خود مطمئن کنید سپس به توضیحات درباره کالا و ویژگی های آن بپردازید و در انتها درباره قیمت و نحوه خرید کالا. حفظ این ترتیب هم مخاطب را به آرامی مطلع می کند و از سردرگمی وی جلوگیری می کند.

۴. بروشور را طراحی کنید

در حین طراحی به ترتیب قرارگیری عوامل مختلف در کنار هم توجه کنید. خوانایی و قابل فهم بودن نوشته ها مسئله ای بسیار مهم است که بود و نبود آن موجب شکست و موفقیت بروشور شما می شود. از جادوی رنگ ها غافل نشوید. رنگ ها تاثیر به سزایی در حالات انسان دارد رنگی که انتخاب می کنید باید متناسب با کسب و کار شما باشد برای مثال رنگ آبی باعث ایجاد اطمینان می شود که همین امر باعث استفاده این رنگ توسط شرکت های بیمه شده است. یا مثلا رنگ زرد و قرمز باعث تحریک اشتها می شود که اغلب از طرف فست فود ها به کار گرفته می شود.

۵. بررسی مجدد

بررسی مجدد بروشور را از تمامی جنبه ها انجام دهید. در این بین از نظرات و مشاوره افراد دیگر غافل نشوید چرا که این افراد می توانند کمک های زیادی را به عنوان یک مخاطب به شما بدهند.

۶. ارسال طرح به چاپخانه

بعد از انجام تمام مراحل ذکر شده اقدام به ارسال طرح به چاپخونه برای چاپ دیجیتال است. بهترین فرمت ذخیره و ارسال برای بروشور فرمت PDF است که در این فرمت رنگ ها با کمترین تغییر به چاپ می رسند .

۷. توزیع

طراحی و چاپ دیجیتال تنها مراحل نیستند. یکی دیگر از مراحل، مرحله توزیع است اگر بروشور خود را در زمان ، مکان و میان مخاطبان مناسب توزیع نکنید در واقع زمان و پول خود را از دست داده اید.پس از این مهم غافل نشوید.


چاپ افست بروشور 

چاپ افست بروشور خود به دو دسته کلی تقسیم می‌شود:

  • چاپ افست عمومی بروشور
  • چاپ اختصاصی افست بروشور

چاپ افست اختصاصی بروشور

چاپ افست اختصاصی بروشور برای کسانی که کیفیت چاپ بروشور برایشان بسیار مهم است، ضروری است. چاپ اختصاصی بروشور به این سورت انجام می شود که طرح شما در یک فرم مخصوص به شما چیده شده و فقط به صورت اختصاصی آن طرح شما در یک فرم برای شما چاپ می شود. کیفیت چاپ افست اختصاصی بروشور بسیار بالا است و برای کسانی که دغدغه قیمت ندارند و کیفیت برایشان بسیار مهم است ، ضروری است که انجام شود. اگر دغدغه قیمت دارید حتما باید بروشورتان را به وسیله چاپ افست عمومی بروشور چاپ کنید و از حساسیتتان در چاپ بروشورتان کم کنید.

چاپ بروشور در تیراژ بالا، صرفه جویی در هزینه

تکنولوژی چاپ بهرنگ ، بروشورهای تبلیغاتی شما را بسیار ارزان چاپ کرده‌ است، اما اگر درخواست بالایی برای چاپ بروشورهای تبلیغاتی داشته باشید، مقداری هزینه بیشتر در یکدفعه بخاط چاپ بروشور در تیراژ بالا خواهید داد ولی در دفعات بعدی در مبلغ نهایی صرفه جویی بسیار زیادی خواهید کرد بعنوان مثال قیمت بروشور در تیراژ ۱۰۰۰ عدد دونه ای ۲۰۰ تومان و در تیراژ ۵۰۰۰ عدد همان بروشور دونه ای ۱۳۰ تومان برای شما خواهد افتاد. بروشورهای بزرگ بر روی یک چاپ افست چاپ می‌شوند، که بهترین کیفیت را به دست می‌دهد ، اما هر بار که یک شغل تولید می‌شود، هزینه راه‌اندازی را نیز متحمل می‌شود. این یک هزینه یک زمان به ازای هر دوره است؛ بنابراین بروشورهای بیشتری که در هر دوی آن‌ها چاپ می‌کنید، قیمت هر چاپ بروشور ارزان می‌شود. در حقیقت، حتی می‌توانید بروشور خود را به چند تومان در زمانی که شما به مقدار زیاد سفارش می‌دهید، کاهش دهید. در هنگام مسلط شدن با این نکات ، بروشورهای با کیفیت بالاتر و در تیراژ بالاتر خواهید داشت که در دفعات بعدی سرمایه گذاری روی کار و سفارش خود انجام داده اید.

توجه داشته باشید بروشور قبل از چاپ حتما باید چک شود

بهترین راه برای چک کردن بروشور قبل از چاپ بروشور ، چک کردن متن، موقعیت یابی و خطاهای رنگی، چک کردن خط های برش و خط تا ، چک کردن صفحات قبل از هر کار چاپی است.  نمونه‌های الکترونیکی می‌توانند اشتباه‌ات نسخه‌برداری را نشان دهند، اما تنها نمونه‌های چاپی می‌توانند نشان دهند که بروشور شما در واقع چگونه به شکل چاپی نهایی ظاهر خواهد شد.

روکش سلفون و یووی موضعی برای مقاومت بیشتر بروشور ها پس از چاپ بکار میروند.

چاپ بروشور با روکش سلفون مات یا براق و یا برچسته شدن به وسیله یووی موضعی ، بافت نخی داخل کاغذ (در قیاس با حالت استاندارد) و استفاده از کاغذ رنگی یا بازیافتی به قیمت چاپ بروشور نهایی شما اضافه می‌کند، اما شاید این هزینه‌ ی اضافی توجیه داشته باشد و بتواند نظر مخاطب شما را به خودش جلب کند.
خرید کاغذ سفارشی را از فروشگاه‌های مخصوص یا فروشگاه‌های اینترنتی مدنظر داشته باشید. با توجه به رواج چاپگرها در خانه‌های افراد و همچنین انتشارات سطح شهر، تعدادی تامین‌ کننده مطرح شده‌اند که کاغذ سفارشی را برای شما تولید می‌کنند. این کاغذ با دستگاه‌های فتوکپی و چاپگر هماهنگی داشته و گران‌تر از چیزی که واقعاً هست،
به نظر می‌رسد. بسیاری از کاغذها از اندازه‌ی ۱۴ در ۲۱ سانتیمتر برخوردار هستند که در صورت نیاز بتوانند با تا خوردن در پاکت نامه جا بگیرند. می‌توانید از میان کاغذ دو رنگی یا چهار رنگی با طراحی‌ها و بافت‌های متفاوت انتخاب کنید.

خط تا زدن بروشورهای با دستگاه لترپرس انجام می شود ؟

چاپ لترپرس یکی از قدیمی ترین شیوه های چاپ ماشینی محسوب میگردد. کاربرد گسترده چاپ لترپرس در مراحل تکمیلی است و پس از چاپ عملیات درج خط تا و برجسته کاری را انجام میدهد به این صورت که بعد از چاپ بروشور و سلفون کشی، کار با دستگاه لترپرس خط تا میخورد و باید با دست آن را روی خطی که دستگاه زد به راحتی تا کرد.

چاپ بروشور اختصاصی افست چگونه تولید می‌شود ؟

طراحی بروشور حرفه ای باید توسط طراح حرفه ای انجام شود . یک طراح حرفه ای را می توان از نمونه کارهای اون تیم طراحی شرکت تبلیغات تشخیص داد. طراح بروشور باید رنگ ها و کاربرد آن ها در هر جا را به خوبی بشناسد و فونت ها را در جای و اندازه بخصوص خود استفاده کند. طراحی بروشور با نرم افزارهای طراحی مانند فتوشاپ و یا ایندیزاین و ایلیستریتور و یا کورل انجام می پذیرد .این برنامه ها کارایی مشابهی دارند.

بروشورها در آموزش هم کاربرد دارند و در بعضی سمینارهای آموزشی یا کلاس های آموزشی برای گفتن سر فصل های ارائه شده در اون کلاس و سمینار هم استفاده می شوند.

چاپ بروشور ها بصورت عمومی و اختصاصی انجام میگیرد.در چاپ عمومی بروشور، بروشور طراحی شده در یک فرم چاپی و در کنار چند کاره که میتوانند آن ها هم بروشور باشند قرار گرفته و چاپ بروشور با کیفیت خوب انجام می شود.
در چاپ اختصاصی بروشور، بروشور طراحی شده بصورت اختصاصی چاپ شده و از کیفیت خیلی بالایی در رنگ برخوردار است و اصلا نمیتوان کیفیت فوق العاده این چاپ را با چاپ عمومی که از کیفیت متوسطی برخوردار است مقایسه کرد. بدلیل بالا بودن کیفیت در چاپ بروشور بصورت اختصاصی ، مبلغ چاپ بروشور به مراتب بالاتر میرود.به دلیلی اینکه در موقع تاکردن ، ترک برندارد از عملیات سلفون کشی برای بروشور استفاده می کنند.
سلفون نتنها باعث مقاومت بیشتر بروشور در موقع تاکردن می شود ، زیبایی بروشور را چند برابر میکند.به هر بخش از بروشور که موقع تاکردن روی هم قرار میگیند یک لت میگویند .از تفاوت های بروشور ها نسبت به کاتالوگ میتوان به این اشاره کرد که بروشور ها نسبت به کاتالوگ ها از تعداد صفحات کمتری برخوردار بوده و برای توضیح مختصر در مورد یک کالا استفاده می شوند.

از مجموع بروشورهایی که بوسیله چاپ افست اختصاصی چاپ می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد :

چاپ اختصاصی بروشور ۳ لتی

شما اگر کیفیت بالایی برای چاپ بروشورتان می خواهید و میخواهید فرم بروشور مخصوص خودتان چاپ شود باید از چاپ افست اختصاصی بروشور استفاده کنید . در چاپ اختصاصی بروشور فرم شما و بروشور شما مخصوص خود شما چاپ می شود و میتوان برای کار ناظر چاپ در نظر گرفت که وظیفه اون چک کردن رنگ ها در موقع چاپ می باشد. کیفیت رنگ ها و بالا و پایین بردن رنگ ها اصلی کار تا نزدیک شدن به رنگ دلخواه کار وظیفه ناظر چاپ می باشد. میتوان پس از چاپ اختصاصی بروشور بر روی آن سلفون کشید که در موقع تا خوردن شاهد ترک بر روی بروشور خود نباشیم و بعد از مدت زمانی طولانی شاهد پارگی بروشور به علت تاکردن زیاد آن نباشیم . مشتریانی که اغلب از چاپ بروشور اختصاصی استفاده می کنند کیفیت بالایی از کار خود خواسته و میخواهند بروشوری با کیفیت بالا داشته باشند،این مشتریان می توانند برای چک کردن رنگ خود مستقیما در موقع چاپ بروشورشان به چاپخانه آمده و رنگ ها را چک کنند. البته گروه چاپ و تبلیغات بهرنگ خود به عنوان ناظر چاپ فردی را برای چک کردن رنگ ها و روهم خوردگی ها به چاپخانه فرستاده و نمایند مشتری و گروه ما در چاپخانه خواهد بود .

چاپ بروشور ۳ لت ۱۵× ۱۵( مربعی)

شما اگر به چاپ بروشور علاقه خاصی داشته باشید حتما برای یکبار هم که شده بروشور های مربعی توجه شما را به سمت خود جلب کرده است. بروشور های سه لتی مربعی ارزان یکی از متدوال ترین نوع بروشورهای تبلیغاتی به شمار میروند که در بازار امروز طرفداران خاص خاص خود را پیدا کرده است. چاپ بروشور  ۳ لتی قیمت ارزان مربعی که در سایز های زیادی قابل چاپ است و بعضی ها به آن چاپ بروشور خشتی هم میگویند. چاپ بروشور سه لتی مربعی اغلب به وسیله دستگاه چاپ افست اختصاصی قابل انجام است و پس از چاپ بروشور تبلیغاتی ۳ لتی بر روی آن از روکش سلفون مات و براق استفاده شدهو پس از آن کار خط تا خورده و آماده ارائه به مشتریان خواهد شد.

چاپ بروشور ۳ لتی ۱۹×۱۹ (مربعی)

سایز بعدی بروشور که از معروفیت خاصی هم برخوردار است و در سایزهای مربعی بروشور بیشترین رواج را دارا است، سایز ۱۹ در ۱۹ مربعی می باشد. چاپ بروشور ۳ لت مربعی ۱۹×۱۹ بخاطر بصرفه بودن در چاپ فرم هایش و اینکه براحتی نوشته ها و عکس ها در آن واضح چاپ می شود و قابلیت نمایش خوبی هم دارد ، امروزه به یکی از پر طرفدارترین بروشور های خشتی تبدیل شده است. اغلب مشتریان برای اینکه بتوانند عکس ها و نوشته های خود را براحتی در دید مشتریان قرار دهند از این سایز برای چاپ بروشور و طراحی بروشور ۳ لتی خود استفاده می کنند. برای تولید این سایز بروشور پس از طراحی بروشور تبلیغاتی، کار را فرم بندی کرده و از طرح زینک تهیه شده و بوسیله چاپ افست اختصاصی چاپ بروشور انجام می شود. پس از چاپ بروشور، بروشور سلفون خورده و برای خط تا زدن بوسیله دستگاه لترپس آماده می شود.

چاپ بروشور ۳ لتی A5 (مربعی)

چاپ بروشور ۳ لتی که سایز هر لت A5 باشد بوسیله چاپ اختصاصی افست انجام می شود. همانطور که در نوشته ها و مطالب قبلی گفتیم چاپ اختصاصی بروشور ها به این صورت انجام می شود که فرم و بروشور شما فقط مخصوص خود شما چاپ می شود و میتوانید برای چک کردن رنگ و کیفیت عکس ها و نوشته در موقع چاپ بالا سر کار چاپتان بیایید و کیفیت و کوالیتی را چک کنید. برای چاپ بروشور ۳ لتی آ۵ اول از فایل چک شده زینک گرفته می شود و سپس روی کاغذ گلاسه ۳۰۰ گرمی عملیات چاپ انجام می شود. پس از چاپ بروشور سه لتی آ۵ سلفون خورده و پس از آن با دستگاه لترپرس عملیات خط تا خوردن آن انجام می شود.

چاپ بروشور ۴ لتی

چاپ بروشور ۴ لتی بوسیله چاپ اختصاصی افست انجام می شود. این بروشورها اغلب روی کاغذ گلاسه ۲۰۰ یا ۲۵۰ و ۳۰۰ گرمی چاپ و پس از سلفون کشی خط تا می خورند و آماده برای ارسال برای مشتریان می شوند. این بروشورها در زمانی که ما نیاز بیشتری به صفحات برای درج عکس و متن داریم و بروشورهای ۳ لت جوابگوی کار ما نیستند، از این بروشورهای ۴ لتی استفاده می کنیم. چاپ بروشور ۴ لتی اغلب وقتی بوسیله چاپ افست انجام می شود دارای کیفیت بسیار بالایی بوده و میتواند مخاطبان خود را به سمت خود خیره کند و مجاب کند که اطلاعات روی بروشور را مطالعه کرده و از ما خرید کنند.

چاپ بروشور ۱۲ صفحه ای با ۱ خط تا افقی و دو خط تا عمودی

شاید شما هم دیده باشید که بعضی آژانس های هواپیمایی برای نشان دادن آپشن هایی که برای مسافران در طول سفر در نظر می گیرند، بروشوری تهیه کرده و آن را به کسانی که قصد مسافرت دارند میدهند. در این بروشورها اطلاعات مربوط به کشور مقصد را در اختیار مسافران قرار می دهند و در آن به ویژگی هایی تور خود و توضیحات در رابطه با آن می پردازند. بروشور های مسافرتی یا بروشور تور یکی از انواع بروشورهایی است که امروزه به خاطره جاذبه های گردشگری هر شهر باید مسئولین تورها در اختیار مسافران قرار داده و بوسیله آن مشتریان و مسافران را با آپشن ها و توضیحات هر سفر آگاه کنند.
چاپ بروشورهای تور یا چاپ بروشورهای چند لتی با خط تا مثل روال دیگر بروشورها بوسیله چاپ افست چاپ ، و سپس سلفون خورده و به وسیله دستگاه تا کنی تا می شوند و سپس در اختیار مشتریان و متقاضیان قرار خواهد گرفت.

چاپ افست عمومی بروشور

چاپ افست عمومی بروشور یکی از پر طرفدارترین خدمات مربوط به چاپ بروشور است. چاپ افست عمومی بروشور به اینصورت انجام می شود که طرح بروشور شما کنار چند طرح بروشور دیگر در یک فرم چیده شده و چاپ می شود. در هر فرم بصورت متوسط ۴ طرح دیگر بروشور چیده شده و این فرم با کیفیت خوب چاپ می شود. چاپ افست عمومی بروشور کیفیت خوبی دارد و ارزان است و اگر بخواهیم آن را با چاپ اختصاصی افست بروشور مقایسه کنیم میتوانیم بگوییم کیفیت پایین تری نسبت به آن دارد ولی قیمت آن به مراتب ارزان تر است و این قیمت ارزان چیزی نیست که بخواهیم از آن چشم پوشی کنیم.

اندازه متداول در طراحی و چاپ بروشور ها چه سایزی است؟

متداول ترین سایز بروشور که طراحان از آن استفاده می کنند سایز A4 است. سایز A4 اندازه ۲۱×۲۹/۷ سانتی متر را می گویند. سایز بروشور را متوان به صورت اختصاصی تعیین کرد بصورتی که در بعضی اوقات طراحان از سایزهای بزرگتر یا کوچکتر  از A4 هم استفاده می کنند. اغلب بروشور ها در سایز A4  و به صورت بروشور دو لت و بروشور ۳ لت چاپ می شوند و خط تا می خورند. اگر بروشورها خط تایی نداشته باشند بصورت تک لت حساب می شوند و اگر خط تا در بروشور زده شود ، به زای هر خط تا بروشور  ۲ لت و به ازای ۲ خط تا بروشور ۳ لت و به ازای ۳ خط تا بروشور ۴ لت و … می شود. برای تعیین سایز هر لت بروشور باید بروشور A4 را به طوره مساوی بین دو قسمت تقسیم کرد و سایز و اندازه هر لت بروشور را به طور دقیق طراحی کرد. هر لت باید حدوده ۴ میلیمیتر از کناره ها و خط تا فاصله برای نوشته ها گذاشته شود که در موقع برش و خط تا زده این نوشته ها فاصله اخل برش نروند و از بروشور جدا نشوند این فاصله قانونی باید توسط طراح تعبیه شده باشند. اندازه بروشور رابطه مستقیم دیگری با نوع چاپ که بصورت چاپ دیجیتال یا چاپ افست که خود به دو صورت اختصاصی و عمومی انجام می شود تعیین کرد. لطفا برای اطلاع بیشتر در این زمینه حتما با چاپ خانه خود صحبت و از آن مشورت بگیرید .

از مجموع بروشورهایی که بوسیله چاپ افست عمومی چاپ می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

چاپ بروشور ۲ لتی

چاپ بروشور دولتی میتواند با چاپ افست فرم عمومی انجام شود یا در زمانی که نیاز به کار فوری یا در تعداد کم دارید از چاپ دیجیتال برای چاپ بروشورمان استفاده کنید. چاپ بروشور ۲ لتی اغلب روی کاغذ گلاسه ۱۳۵ گرمی انجام می شود و کار پس از چاپ شدن خط تا میخورد یا بوسیله دستگاه تا کنی تا می شود. چاپ بروشور ۲ لتی اغلب بوسیله چاپ افست که وظیفه چاپ عمومی چند فرم بروشور را در کنار هم دارد انجام می شود. کیفیت چاپ عمومی بروشور دولتی ، کیفیتی قابل قبول است؛ ولی اگر نیاز داشتید که چاپ بروشورتان دارای کیفیت بالایی باشد از چاپ افست اختصاصی بروشور استفاده نمایید. چاپ بروشور های فرم عمومی به علت قیمت پایین تری که دارند همیشه متقاضیان خودشان را دارند. شما می توانید برای چاپ بروشور فرم عمومی خود از گلاسه ۳۰۰ گرمی با روکش سلفون هم استفاده کنید که کار پس از چاپ سلفون خورده تا در موقع خط تا زدن و چند بار باز و بسته کردن بروشور ، محل خط تا ترک بر ندارد و از زیبایی کار شما نکاهد.

چاپ بروشور ۳ لتی

بروشور های ۳ لتی اغلب بصورت چاپ افست و چاپ دیجیتال می شوند. سایز این بروشورها در موقع چاپ بروشور اغلب ۲۹ در ۲۰ سانتی متر می باشد و پس از چاپ بروشور ، بروشور ۲ خط تا  میخورد و بروشور را به سه قسمت مساوی تقسیم می کند . به این بروشور ها اغلب بروشور ۳ لتی یا ۶ صفحه ای میگوییم که به دو صورت چاپ بروشور پنجره ای و چاپ بروشور زیگ زاگی تعریف و تا می خورند.

چاپ افست عمومی بروشور ۳ لتی

چاپ افست عمومی این بروشور ها به این صورت می باشد که بروشور پس از طراحی بوسیله چاپ افست و بصورت چند فرم در کنار هم چیده شده چاپ می شوند. اصولا در یک فرم ۴ بروشور با طرح های مختلف کنار هم قرار گرفته و رنگ ها حدودی در می آیند و کیفیت چاپ افست عمومی بروشور کیفیت خوبی هم هست. اغلب در چاپ بروشور بصورت افست عمومی از کاغذ گلاسه ۱۳۵ گرمی استفاده می شود و پس از چاپ سلفونی روی کار کشیده نمی شود. البته ما میتوانیم از گلاسه ۳۰۰ گرمی با ۲ خط تا برای چاپ بروشور افست عمومی هم استفاده کنیم و پس از چاپ و سلفون کشی بروشور خود را خط تا بزنیم. اغلب مشتریانی که از این فرم عمومی چاپ بروشور استفاده می کنند بخاطره قیمت پایین تر و بصرفه تر این فرم از آن استفاده می کنند در غیر اینصورت برای داشتن کیفیت بالاتر می توانید از چاپ اختصاصی بروشور استفاده کنید .

چاپ افست بروشور سیاه و سفید

چاپ افست بروشور سیاه و سفید و تاثیر رنگ سیاه‌ و سفید را دست کم نگیرید! با استفاده از رنگ کاغذ خاص و همچنین جلوه‌های بصری جذاب، چاپ سیاه‌ وسفید می‌تواند یک بروشور بسیار حرفه‌ای را تولید کند. همچنین می‌توانید از صفحه استفاده کنید تا توهم چند رنگی‌ بودن را در تصویر سیاه‌ وسفید حاصل کنید. درصد استفاده از صفحه معمولاً تا ۲۰ درصد افزایش پیدا می‌کند . هرقدر این درصد بیشتر باشد ، زمینه‌ ی کارتان تاریک‌ تر خواهد شد. به عنوان مثال ، اگر از جوهر سیاه بر روی یک کاغذ روشن استفاده می‌کنید ، استفاده از صفحه باعث می‌ شود که توهم استفاده از جوهر خاکستری روشن و تیره نیز به وجود بیاید. صفحات می‌ توانند کنتراست را به کارتان اضافه کرده و قابلیت مطالعه‌ ی بروشور و ابعاد بصری آن را افزایش دهند. در چاپ بروشور صفحات تنها به رنگ مشکی محدود نمی‌شوند. همچنین می‌توانید همان تاثیر را با استفاده از هر جوهری به دست بیاورید ؛ مثلاً از یک رنگ استفاده کنید ، اما به گونه‌ای که چند رنگ به نظر بیاید.آیا بودجه‌ ی لازم برای افزودن مقداری رنگ به کارتان را دارید یا این‌ که می‌خواهید بهترین بازده را از کار سیاه‌ وسفید دریافت کنید؟

چاپ بروشور سیاه‌ و سفید چگونه انجام می شود؟

کاغذ خود را انتخاب کنید. چهره و حس کاغذ شما باید موجب تقویت تصویر مدنظرتان شود. می‌توانید تعدادی از رنگ‌های مختلف را برای کاغذ انتخاب کنید . صدها کاغذ رنگی در دسترس شما هستند و قیمت آن‌ها شاید چند ریال از کاغذ استاندارد بالاتر باشد. بافت کاغذ نیز می‌تواند چهره‌ی نهایی بروشور را ارتقا دهد. همچنین می‌توانید از بافت‌هایی نظیر کتان، نخ،  پوست و غیره بهره بگیرید. با استفاده از طراحی گرانیتی یا گلوله و اشکال دیگر می‌توانید بافت کاغذ تان را به شکل بهتری عرضه نمایید.
یک فرایند شیمیایی در روکش کار نیز می‌تواند چهره‌ای براق یا مات را به بروشورتان ببخشد و مخاطبتان را به مطالعه‌ ی بیشتر آن ترغیب کند. برای این‌که تصمیمتان به محیط زیست آسیب نزند، انواعی از کاغذهای بازیافتی وجود دارند که می‌توانید از میان آن‌ها انتخاب کنید. اما در مورد کیفیت کاغذ احتیاط  کنید، زیرا این موضوع مستقیماً بر کیفیت رنگ تاثیر می‌گذارد و انواع مختلف کاغذ، واکنش متفاوتی را نسبت به جوهر نشان می‌دهند. به عنوان مثال، کاغذی که دارای روکش براق است، رنگ‌ها را تا حدی روشن‌ تر نشان می‌دهد؛ از طرفی اگر پرداخت نهایی مات باشد، جوهر حاصل از رنگ‌ها را تا حدی جذب کرده و آن‌ها را رنگ‌ پریده‌ تر نشان می‌دهد.وزن کاغذ نیز می‌ بایست بر حسب گرم اندازه گرفته شود. یک بروشور معمولی باید از کاغذ ۶۰ الی  ۳۰۰ گرمی استفاده کند. در مقام مقایسه ، چاپ‌ها و فتوکپی‌های معمول روی کاغذ ۸۰ الی ۱۰۰ گرمی انجام می‌گیرند.

چاپ چهار رنگ ( color process )

از سوی دیگر، چاپ چهار رنگ برای تولید عکس‌ های رنگی  یا تصاویر پیچیده استفاده می‌شود. برای این کار یک نگاتیو جداگانه یا هر رنگ جدا را برای هر یک از رنگ‌های اصلی مورد استفاده ایجاد می‌کنند. امروزه بسته‌ های نرم‌ افزاری انتشار در دسکتاپ می‌توانند به صورت خودکار این موارد را از یکدیگر جدا کنند؛ اما از آن‌ جایی که خروجی دارای رزولوشن بالا اهمیت زیادی دارد، باید این عکس‌های دارای رزولوشن بالا را در نرم‌ افزار مشخص‌کننده‌ ی نوع عکس تولید کنید، نه این‌ که انتظار تولید آن‌ها از طریق چاپگر لیزری را داشته باشید.

چاپ اسپات کالر ( Spot color )

چاپ اسپات کالر با استفاده از یک جوهر انجام می‌‎شود که این جوهر می‌تواند یک رنگ اصلی یا ترکیبی از جوهرها باشد که با کد رنگی مختص خودشان مشخص شده‌اند. اسپات کالرها غالباً برای تاکید در گراف‌ها، حاشیه‌ها، عناوین و حروف بزرگ اولیه استفاده می‌شوند.


بهتر است بروشور بوسیله چاپ دیجیتال چاپ شود یا افست؟

شاید برای شما هم پیش امده باشد که بخواهید برای نمایشگاهی که در پیش دارید چاپ بروشور انجام دهید و زمان کافی برای چاپ افست که به طور میانگین بین ۵ الی ۷ روز هست نداشته باشید، در این مواقع باید از چاپ دیجیتال برای چاپ بروشور خود استفاده کنید . چاپ افست کیفیت بالاتری نسبت به چاپ دیجیتال دارد اما باید عرض کنم که با بروز شدن دستگاه های چاپ دیجیتال و بالا رفتن کیفیت آنها بزودی میتوان شاهد کیفیتی یکسان بین چاپ افست و چاپ دیجیتال هستیم .

امروزه دستگاه های دیجیتال میتوانند کیفیتی بسیار بالا با کمترین زمان ممکن به ما ارائه دهند که این مزیت میتواند ما را در سریع ترین زمان و بالاترین کیفیت صاحب یک بروشور حرفه ای کند. چاپ بروشور حرفه ای با کمترین تیراژ ممکن هم یکی دیگر از مزیت های چاپ دیجیتال می باشد بصورتی که اگر شما چاپ بروشور با تیراژ زیر ۱۰۰۰ عدد بخواهید باید از چاپ دیجیتال استفاده کنید. البته نکته مهم این است که قیمت چاپ دیجیتال برای یک بروشور چند برابر چاپ افست است و ما باید قبل سفارش این نکته را هم در نظر بگیریم.

جمع بندی ما این است که شما برای اینکه در زمانی کوتاه صاحب یک بروشور حرفه ای شوید میتوانید از چاپ دیجیتال استفاده کنید اما باید در نظر بگیرید که کیفیت پایین تری از چاپ افست بروشور نسبت به چاپ دیجیتال بروشور شاهد خواهید بود . از لحاط قیمت هم چاپ افست بسیار بصرفه تر از چاپ دیجیتال است بطوریکه می توان گفت قیمت ۳۰۰ یا ۴۰۰ عدد از یک بروشور که بصورت دیجیتال چاپ می شود مساوی با قیمت ۱۰۰۰ عدد از بروشور است که با چاپ افست چاپ می شود .

در چاپ دیجیتال بروشور که به دلیل سریعتر حاضر شدن یا تیراز کم بودن انجام می شود هم اول کار طراحی می شود و سپس به وسیله نرم افزار مربوط به پرینتر دستور پرینت داده شده و عملیات چاپ به همین راحتی انجام می شود و سپس بوسیله دستگاه های تا کنی که بصورت دستی در چاپ دیجیتال وجود دارند عملیات تا کنی نسبت به تعداد تاهایی که در کار وجود دارند انجام می شود.

چطور ممکن است کیفیت چاپ دیجیتال به افست نزدیک شود؟

این قبلا اتفاق افتاده است. در ماشین های جدید چاپ دیجیتال، کیفیت بسیار نزدیک به افست باور کنید زمانی که یکی از این ماشین ها در شرایط مطبوع خود کار می کند، خروجی آن کیفیتی است که تاکنون نظیر آن را درمیزان شباهت به افست به یاد ندارید.
خوب اگر این اتفاقی است که در حال رخ دادن است، پس بعد از این باید منتظر چی باشیم ؟
ماشین چاپ افست : ۲۰ سال عمر می کند و به صورت تئوری اگر از آن خوب نگهداری شود، می تواند همان کیفیت اولیه را بعد از ۲۰ سال حفظ کند و از ارزشی به مراتب بیشتر از روز اول خود برخوردار باشد.
ماشین چاپ دیجیتال : زود مستهلک می شود، هرچه بیشتر از آن استفاده کنید دچار مشکلات بیشتری خواهید شد. شما مجبور هستید که آن ها را زودتر تعویض کنید چون ظرافت های زیادی با این تکنولوژی همراه است.
اما اگر با دقت به خروجی ماشین های جدید دیجیتال نگاه کنید، نا خودآگاه با خود می گویید : خدای من، این کیفیت واقعا عالیه!
واقعیت اینجاست که شما قرار نیست با این ماشین میلیون ها برگ چاپ بزنید و آنرا مستهلک کنید. این کاری نیست که ماشین های چاپ دیجیتال برای آن طراحی شده باشند. مدل هایی که تاکنون به بازار عرضه شده اند قرار است که تا پایان عمر خود، نهایتا کمتر از ۲ الی ۵ میلیون برگ چاپ بزنند (بستگی به نوع سفارش) و به راستی که این کار را خیلی خوب انجام می دهند.


مهمترین شاخص‌های چاپ بروشور حرفه‌ای چه چیزهایی هستند؟ 

معرفی 10 چاپخانه چاپ بروشور

بروشور یک شرکت و کارخانه حاوی اطلاعات بسیاری درباره محصولات آن کارخانه می باشد. طراحی بروشور فرصتی فراهم می آورد که مشتریان به ایده عمیقی درباره شرکت و کارخانه دست یابند. چاپ بروشور تبلیغاتی همچنین ابزاری مناسب برای بحث درباره تجارب شرکت در حوزه فعالیتش است. اغلب بروشورها در تبلیغات یک شرکت نقش اساسی و مهم دارند به طوری که اطلاع رسانی آنها در باره ثبت موفقیت ها و کیفیت خدمات شرکت در طول زمان همراه با ستایش است. باید بدین نکته توجه کرد که این شیوه تجاری تبلیغی با اندیشه فعالان تجاری که خواهان سود آنی هستند فاصله بسیاری دارد. مشاوران تبیلغاتی بر این نکته تأکید می کنند که برای چاپ بروشورهای مناسب سرمایه گذاری کنید.

محتوا بروشور تبلیغاتی باید چگونه باشد ؟

  • محتوای بروشور، مطلب یا پیام هدفدار، کاربردی و تنظیم شده ای است که پاسخگوی نیازهای محسوس و نامحسوس مخاطبان است.
  • نیازهای محسوس را همكاران مسئول مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی در هر استان در سطوح محلی از مخاطبان کسب کرده اند.
  • نیازهای نامحسوس را نیز از واحدهای مسئول ستاد معاونت ترویج (مرکز) و یا کارشناسان، مدیران و مسئولان واحدهای مسئول سازمان جهاد کشاورزی استان کسب می کنند.

معرفی ۱۰ چاپخانه چاپ بروشور

در ابتدای کار این نکته را یادآور شویم که در جمع‌آوری این اطلاعات؛ تجربه چند ساله ما در حوزه چاپ و کار با اغلب این مجموعه‌ها نقش بسزایی داشته و طبعا جاهایی نظر شخصی هم دخیل بوده است. در ارائه این مقاله هیچ گونه قصد و غرضی در کار نخواهد بود. لطفا قبل از خرید حتما اطلاعات کافی از این مجموعه‌ها را بدست آورید و سپس اقدام به خرید نمایید. سایت چاپخونه هیچ‌گونه مسئولیتی بابت سود یا زیان حاصل از خرید شما را بر عهده نمی‌گیرد.


۱. چاپ و بسته بندی آپامه

چاپ و بسته بندی آپامه

مجموعه آپامه یکی از بهترین مراکز چاپ و بسته بندی در سطح کشور به شمار می رود. این مجموعه متشکل از تیم متخصص در زمینه چاپ جعبه، چاپ کارتن، کارتن سازی، بسته بندی، چاپ لیبل، تولید و چاپ هارد باکس، چاپ کاتالوگ، بند ساک دستی، چاپ ساک دستی کاغذی، تولید جعبه لاکچری، چاپ کالیته و آلبوم محصولات، چاپ هولوگرام، هدایای تبلیغاتی، چاپ لیوان کاغذی، چاپ جعبه شیرینی، چاپ جعبه فست فود، تولید و چاپ کارت ویزیت لاکچری، چاپ ست اداری، تولید و برش فوم داخل جعبه می باشد. این مجموعه دارای بخش های تخصصی در زمینه تولید و چاپ انواع اقلام چاپی می باشد. برای آشنایی بیشتر با این مجموعه می توانید با شماره ۰۹۱۲۷۳۸۶۳۸۴ در تماس باشید.

آدرس : میدان بهارستان . خیابان جمهوری . کوچه مراغه ای . ساختمان خلیج فارس ( لطفا قبل از مراجعه حضوری حتما هماهنگی صورت گیرد)

شماره تلفن: ۰۲۱۳۶۶۱۶۰۴۸

شماره موبایل : ۰۹۱۲۷۳۸۶۳۸۴


 

۲. چاپ نقش الماس

مجموعه نقش الماس را می‌توان بزرگترین مجموعه چاپ فرم‌های عمومی که از جمله آن میتوان به چاپ کارت ویزیت، چاپ لیبل، چاپ تراکت، چاپ سربرگ، چاپ ست اداری و … اشاره کرد، نامید. این چاپخانه از بدو حضورش تا الان پیشرفت شگفت انگیزی در حوزه چاپ کرده است و جالب است بدانید که همواره پیشرفت آن مستقیم بوده است با پیشرفت همکارانی که در این حوزه کار می‌کنند.

چاپ نقش الماس شاید در حوزه آنلاین (سایت و سئو) و برندسازی در حوزه آنلاین، برای پوشش دادن بازار وسیع تری از مشتریان هزینه زیادی نکرده است ولی توجه ویژه‌‌ای به مشتریان فعلی خود داشته و با تخفیف‌ها و آپشن‌ها و بروزرسانی دستگاه‌ها و امکاناتش توانسته رضایت هر چه بیشتر مشتریان فعلی خود که اغلب از همکاران هستند را جلب کند.
چاپ نقش الماس با راه‌اندازی امکان سفارش ۶ ساعته انواع فرم ‌های عمومی و بالا بردن کیفیت و امکانات خود و استفاده از کاغذ‌های ارزان تر، توانست مخاطبان و همکاران بیشتری را به سمت خود بکشاند.
درست است از نقش الماس انتقادهای‌ زیادی می‌شود ولی باید گفت که اگر فعالیت در حوزه آنلاین ( داشتن سئو و تجربه کاربری بهتر سایت ) را در نظر نگیریم، این چاپخانه بهترین انتخاب برای همکاران برای چاپ فرم‌های عمومی هم از لحاظ قیمت و هم از لحاظ کیفیت است

ماشین آلات مجتمع چاپ نقش الماس
  • دستگاه لیتوگرافی پلیت ستر creo آنلاین هایدلبرگ
  • دستگاه لیتوگرافی مگنوس ۸۰۰ کداک فول اتوماتیک ( پرسرعت‌ترین و مجهزترین پلیت ستر جهان )
  • دستگاه یووی تمام اتوماتیک ساکورایی
  • دستگاه یووی سیلندری دوورقی
  • دستگاه سیلک یووی نیمه اتوماتیک
  • دستگاه امباس طرح کتان
  • دستگاه سلفون کشی تمام اتوماتیک حرارتی
  • دستگاه سلفون کشی تمام اتوماتیک دوکاره ( سرد و گرم)
  • دستگاه برش پلار دهنه ۹۲-۱۱۵
  • دستگاه پاکت سازی تمام اتوماتیک
  • دستگاه دایکات ۶۰-۹۰
  • دستگاه پانچ دورگرد کارت ویزیت BOSCH
  • دستگاه برش POLAR مدل های ۲۰۱۲-۲۰۰۸-۲۰۱۱

 

  • ۲ دستگاه ماشین چاپ چهار و نیم ورقی هایدلبرگ ۵ رنگ CD102-5L
  • ۱ دستگاه ماشین چاپ دوورقی هایدلبرگ ۵ رنگ CD 74-5L
  • ۴ دستگاه ماشین چاپ دوورقی هایدلبرگ ۴ رنگ
  • ۱ دستگاه ماشنی چاپ جنیوس ۵۲ یووی (Genius 52 UV) (با قابلیت چاپ بررروی انواع لیبل شیشه ای – پلی کربنات – پی وی سی و …)
  • ۱ دستگاه ۲ ورقی تک رنگ هایدلبرگ
  • ۱ دستگاه تمام اتوماتیک لمینیتور اتو باند مدل ۲۰۱۶ (AUTOBOND) (تنها دستگاه لمینیتور موجود در خاورمیانه- ساخت کشور انگلستان)
  • ۱ دستگاه مگنت گذار تمام اتوماتیک مخصوص کارت‌های بانکی مدل ۲۰۱۶
  • ۱ دستگاه پانچ تمام اتوماتیک کارت های بانکی و لمینیتی (با سرعت ۱۸۰۰۰ کارت در ساعت مدل ۲۰۱۶)
  • ۱ دستگاه لترپرس ۲ ورقی هایدلبرگ
  • ۱ دستگاه طلاکوب تمام اتوماتیک هایدلبرگ

نقاط قوت چاپ نقش الماس

  • داشتن امکانات و تجهیزات کافی در زمینه چاپ ۰ تا ۱۰۰ جعبه و انواع بسته بندی و چاپ مجله و کاتالوگ.
  • دارای چاپخانه مستقل برای چاپ عمومی هستند.
  • خوش قولی و سر موقع تحویل دادن کارها در اغلب اوقات.
  • قیمت های بسیار خوب و رقابتی
  • امکان چاپ ۶ ساعته کارت ویزیت، تراکت و …
  • تنوع در چاپ انواع کارت ویزیت های عمومی مانند چاپ کارت ویزیت پی‌وی ‌سی و لمینت.
  • دارای واحد جداگانه برای خط تا و صحافی فرم‌ها در تیراژ کم .
  • بهترین مرکز چاپ فرم‌های عمومی برای همکاران.
  • تخفیف‌های خوب برای همکاران .
  • اغلب سایت‌ها از این مجموعه برای سفارش فرم‌های عمومی خود استفاده می‌کنند.

نقاط ضعف چاپ نقش الماس

  • نداشتن واحد طراحی جداگانه برای رفع مشکلات طرح‌های آماده شده برای چاپ.
  • اگر شما برای اولین بار است که میخواهید کارت ویزیت یا دیگر فرم‌های عمومی را سفارش بدهید، نمیتوانید براحتی در سایت سفارش خود را ثبت کنید و امکان رفع مشکلات براحتی وجود ندارد.
  • یکی از نقاط ضعف این مجموعه در چاپ کارهای اختصاصی و اینکه ناظران چاپ براحتی نمی‌توانند بر سر کارشان نظارت داشته باشند. {برای کارهای چاپ اختصاصی توصیه نمی‌شود.}
  • سایت فقط برای همکاران طراحی شده و برای فرد ناآشنا اصلا کار با آن راحت نیست.
  • سایت تجربه کاربری خوبی ندارد.
  • نداشتن امکان پیک کردن و ارسال سفارشات.
  • بروز نبودن تیم مارکتینگ و استفاده از روش‌های سنتی بازاریابی.

تعرفه چاپ بروشور نقش الماس


۲.  چاپ آقا

چاپ آقا وقتی وارد بازار چاپ شد، همه رقبا فهمیدند رقیبی جدی را در کنار خود دارند. چاپ آقا با ورودش تحولی شگرف در حوزه چاپ آنلاین ایجاد کرد. رقبایی که تا آنروز به این فکر میکردند که هر چه مغازه بزرگتری داشته باشند یا هر چه به میدان بهارستان و خیابان جمهوری نزدیکتر باشند یا مغازه بهتری در پاساژ شقایق بگیرند، در آمد بیشتری خواهند داشت، یکدفعه از خواب خوش بیرون آمدند و دیدند که سهمی زیادی از بازار را از دست دادند.

وقتی حرف از استارت‌آپ میشه، اغلب تصور ما تیمی چند نفره با ایده ای نو و با یک سرمایه بسیار کم است، ولی چاپ آقا از این قاعده مستثنی بود و با یک هزینه بسیار زیاد که تا آنروز شاید هیچ کسب و کاری در حوزه چاپ هزینه برندینگ و دیجیتال مارکتینگ خود نکرده بود (حتی در خواب هم نمیدید )، وارد بازار چاپ شد.

چاپ آقا با استفاده از بهترین افراد حوزه دیجیتال مارکتینگ ورد بازار چاپ شد و کار خود را آغاز کرد و در سریع ترین زمان توانست سهم خوبی از بازار چاپ را متعلق به خود کند. این شرکت در ابتدا چاپخانه مستقل نداشت و از چاپخانه‌های تخصصی دیگر برای چاپ اقلام چاپی خود استفاده میکرد. در ابتدا موسسین چاپ آقا با مشکلات بزرگی دست و پنجه نرم میکردند و آن نداشتن افراد متخصص در حوزه چاپ بود. افرادی که به عنوان ناظر وظیفه نظارت بر چاپ را بر عهده داشتند. البته هنوز هم که هنوزه احساس میشود که این مشکل در این چاپخانه پابرجاست. اغلب چاپخانه مشکل تیم دیجیتال مارکتینگ دارند و چاپ آقا مشکل متخصص چاپ…

چاپ‌آقا یک شرکت دانش بنیان است که در سال ۹۴ شروع به کار کرده است. دفتر مرکزی چاپ آقا در خیابان قنبرزاده تهران است و چاپخانه آن در خیابان جمهوری تهران قرار دارد. محصولات چاپ آقا عبارتند از: تراکت، بروشور، استند، کارت ویزیت، ست اداری، سربرگ، فاکتور فروش، لیبل، ساک دستی و…

شرایط ارسال تهران به این صورت است که یا میتوانید به مرکز تحویل تهران مراجعه کنید با با هزینه خود شما، سفارش ارسال می‌شود. برای ارسال به شهرستان نیز، ارسال توسط تیپاکس انجام می‌شود. می‌توان از معایب چاپ آقا به این اشاره کرد که هیچ هزینه ای را در مورد ارسال گردن نمی‌گیرد.

محصولات چاپ آقا شامل گارانتی هستند و شرایط اعمال آن عبارتند از:

جابجایی و قرارگیری نادرست رنگ‌ها یا کامل چاپ نشدن طرح روی محصول، برش محصول به داخل ناحیه اطمینان، آسیب دیدگی‌ محصول

نقاط قوت چاپ آقا

  • دارای تیم متخصص در حوزه دیجیتال مارکتینگ
  • دارای سایتی با تجربه خوب کاربری
  • دارای ابزار طراحی آنلاین
  • فایل‌ها قبل از چاپ توسط نرم‌افزارهای تخصصی چک می شود.

نقاط ضعف چاپ آقا

  • نداشتن تیم متخصص در حوزه چاپ
  • قیمت بالاتر نسبت به مجموعه‌های دیگر چاپی
  • نداشتن فرم‌های چاپ ۶ ساعته

تعرفه چاپ بروشور چاپ‌آقا


۳. چاپ متین

شرکت چاپ متین شرکتی بسیار نوین و توسعه یافته است. این شرکت در هر روز بیش از ده پروژه از مشتریان خود به صورت آنلاین دریافت می‌کند و با مجهزترین و بروزترین دستگاه‌ها آن‌ها را تحویل مشتریان خود می‌دهد.

خدمات این شرکت شامل چاپ بنر، چاپ تی شرت، چاپ لیوان، چاپ تراکت، چاپ کارت ویزیت، سربرگ، ست اداری و مدیریتی و … می‌باشد.

 یکی از خوبی‌های این شرکت دارا بودن سیستم پشتیبانی آنلاین است که شما را در زمینه‌های چاپ و طراحی و … راهنمایی می‌کند. همچنین موردی که این شرکت را از دیگر شرکت‌ها متمایز می‌کند این است که این شرکت حامی محیط‌ زیست است و تمامی رنگ‌ها و الیاف‌ها‌ی استفاده شده در صنعت چاپ در این شرکت سازگار با محیط زیست می‌باشد.

این شرکت در کوتاه‌ترین زمان ممکن تمامی سفارشات مشتریان خود را به سرتاسر کشور ارسال می‌کند. این شرکت محیطی را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد تا مشتریان بتوانند بسته به شرایط و سلیقه خودشان، از بین بهترین طرح هایی که به صورت رایگان در اختیار مشتریان قرار داده میشود، طرح خود را انتخاب کنند و درخواست چاپ نمایند. همچنین این شرکت تضمین کیفیت و قیمت پایین خود را نیز میدهد که این به نوبه خود در دنیای امروز بی‌نظیر است.

نقاط قوت چاپ متین

  • قیمت رقابتی
  • سایت به گونه ای طراحی شده که بسیار کاربر پسند بوده و از لحاظ سئو، در کلمات پر رقابت در صدر نتایج گوگل می‌باشند.
  • کاربر براحتی میتواند با کمی شناخت نسبت به اقلام چاپی که می‌خواهد پیدا کند و قیمت محصولات را محاسبه و سفارش دادن در این سایت براحتی قابل انجام است.

 نقاط ضعف چاپ متین

  • یکی از نقاط ضعفی که در موقع سفارش میتوان آن را حس کرد، اینکه چاپ فرم‌های عمومی این چاپخانه در چاپخانه‌های بزرگتری انجام می‌شود. حداقل در بعضی موارد وقتی چاپخانه های بزرگتر مثل چاپ نقش الماس بخاطره مشکلات داخلی قادر به انجام به موقع سفارشات نیستند ، این چاپخانه نیز بصورت مستقیم مشکلاتی برایش ایجاد میشود. در حالی که همه توضیحات در این سایت میخواهد این نکته را به شما بگوید که دارای چاپخانه ای مستقل هستند.

مشاهده قیمت چاپ بروشور


۴. چاپ شاپرک

این شرکت در خیابان انقلاب تهران واقع شده است. به گفته افراد حاضر در این شرکت، این شرکت کامل‌ترین مرکز تخصصی طراحی و چاپ آنلاین و حضوری در کل ایران است. به گفته افراد حاضر در این شرکت، این مجموعه مبتکر اولین سایت سفارش آنلاین چاپ در کشور می‌باشد که خب در ابتدا کاری بسیار بسیار بزرگ بوده است و خود باعث شد که امروزه تمامی شرکت‌های چاپی، وبسایت داشته باشند و سفارش آنلاین دریافت کنند.

ارسال سفارشات این شرکت به سرتاسر تهران با تنها ۱۵ هزار تومان انجام می‌شود و برای ارسال به سرتاسر کشور، تا باربری و یا تیپاکس رایگان تحویل داده می‌شود. از مزایای دیگر سایت چاپ شاپرک این است که کار مشتری را راحت کرده و طرح‌های آماده برای پاکت و تراکت و.. را در اختیار مشتریان خود می‌گذارد.

یکی از بزرگ‌ترین نقاط قوت این شرکت این است که دارای نرم افزار طراحی آنلاین است که یک نرم افزار تحت وب می‌باشد که این امکان را به شما می‌دهد که بدون هیچ دانش و تمرین قبلی، طرح مورد نظر خود را به راحتی طراحی کنید و به شرکت سفارش دهید.

در این شرکت شما هم میتوانید سفارش آنلاین بدهید و هم به صورت حضوری مراجعه کنید و سفارش بدهید.این شرکت در روز‌های شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۸ مشغول به کار است و در روز‌های پنجشنبه، از ساعت ۹ تا ۱۳ مشغول به کار است و جمعه‌ها نیز تعطیل می‌باشد.

نقاط قوت چاپ شاپرک

  • سایت از لحاظ کاربری پیشرفت خوبی داشته.
  • هزینه ثابت ۱۵ هزار تومانی برای پیک .
  • داشتن نرم افزار طراحی آنلاین.

نقاط ضعف چاپ شاپرک

  • نداشتن تیم دیجیتال مارکتینگ و سئو قوی
  • نداشتن چاپخانه مستقل برای چاپ فرم های عمومی
  • این گروه از پیشگامان راه‌اندازی سایت آنلاین چاپ بودند ولی در ادامه پیشرفت چندان زیادی نداشتند و همیشه جز سایت‌های معمولی در زمینه چاپ به شمار می‌آمده است.

تعرفه چاپ بروشور شاپرک

 


۵. معرفی چاپ کهن

چاپ کهن را میتوان از قدیمی‌ترین چاپخونه‌های چاپ دیجیتال در کشور نامید. در بعضی موارد نام چاپ دیجیتال در ایران با نام چاپ کهن عجین می‌شود. این چاپخانه بزرگ درحال حاضر در میدان هفت تیر تهران واقع شده است. این شرکت با مدیریت آقای احمد کهن و با تکنولوژی و دستگاه‌هایی به روز در زمینه چاپ دیجیتال در حال فعالیت است. از خوبی‌های دیگر این مرکز، ارائه خدمات آنلاین می‌باشد. همچنین شما میتوانید وارد سایت این مرکز چاپ شوید و با انتخاب مواردی که میخواهید و مورد نیاز شماست؛ قیمت نهایی را مشاهده کنید و پس از آن به صورت آنلاین اقدام به پرداخت نمایید.

خدمات این شرکت شامل: چاپ دیجیتال، چاپ افست، چاپ پلات، چاپ فضای خارجی و چاپ اختصاصی می‌باشد. همچنین قابل ذکر است که ساعت کار این مرکز از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۹ شب می‌باشد.

نقاط قوت چاپ کهن

  • قدمت بالا در حوزه چاپ
  • پوشش بخش وسیعی از کارهای مربوط به چاپ دیجیتال
  • بروز بودن دستگاه‌های چاپ
  • پوشش دادن بخش های چاپ دیجیتال و چاپ افست و هدایای تبلیغاتی
  • قیمت پایین نسبت به مجهز بودن به دستگاه های بروز

نقاط ضعف چاپ کهن

  • نداشتن افراد متخصص در زمینه چاپ
  • نداشتن تیم دیجیتال مارکتینگ
  • مشکلات در تجربه کاربری سایت
  • کیفیت متوسط نسبت به امکانات بالا
  • بروز نبودن پرسنل

مشاهده قیمت چاپ بروشور


۶. معرفی چاپ اندیشه برتر

 مجتمع چاپ لیتوگرافی صحافی اندیشه برتر در تهران و در خیابان انقلاب واقع شده است. در این مجتمع از پیشرفته ترین تجهیزات ممکن استفاده می‌شود؛ که این تجهیزات کاملا مطابق با استاندارد‌های جهانی است. همچنین در این مجتمع زمان درخواست کار شما تا تحویل آن به شما بسیار کم است و در سریع ترین زمان ممکن کار شما را انجام می‌دهند.

از مهم ترین موارد که برای مشتریان بسیار اهمیت دارد، تعرفه‌ها است که در این مجتمع تعرفه تمامی خدمات واقعا خوب و پایین هستند. از خدمات این مجتمع می‌توان به چاپ کاتالوگ، چاپ مجله، بسته‌بندی، لیتوگرافی، چاپ افست، خدمات سلفون، خدمات یووی، صحافی و چاپ جعبه اشاره کرد.

مجتمع چاپ اندیشه برتر افتخارات زیادی را در کارنامه خود دارد که میتوان به‌یکی از آن‌ها که کسب رتبه یکم در هفدهمین جشنواره صنعت چاپ کشور در سال ۱۳۹۶ است، اشاره کرد.

شعار این شرکت ” انجام کلیه خدمات چاپی زیر یک سقف” است؛ که به خوبی به شعار خود عمل می‌کنند.

نقاط قوت چاپ اندیشه برتر

  • داشتن امکانات و تجهیزات کافی در زمینه چاپ ۰ تا ۱۰۰ جعبه و انواع بسته بندی و چاپ مجله و کاتالوگ.
  • دارای چاپخانه مستقل برای چاپ عمومی هستند.

نقاط ضعف چاپ اندیشه برتر

  • سایت اندیشه برتر تجربه کاربری چندان جالبی ندارد. کار با آن چندان راحت نیست.
  • نداشتن امکان پیک کردن و ارسال سفارشات.
  • نداشتن سایت بروز .
  • مشتری برای سفارش کار اختصاصی نیاز به ناظر چاپ دارد.
  • نداشتن پشتیبانی آنلاین .
  • بروز نبودن تیم مارکتینگ و استفاده از روش‌های سنتی بازاریابی

تعرفه چاپ بروشور اندیشه برتر

 


۷. چاپ قوانین

مجتمع چاپ قوانین در خیابان آیت‌الله سعیدی تهران و میدان بهارستان تهران واقع شده است که در صورتی که شما از تهران سفارش بدهید، سفارش خود را می‌بایست از شعبه میدان بهارستان تحویل بگیرید و در صورت سفارش از شهرستان، سفارش در بزرگراه آیت‌الله سعیدی تحویل داده خواهد شد.
این شرکت از دستگاه‌های پیشرفته و روز دنیا در حال استفاده است. از نکاتی که این شرکت را از دیگر شرکت‌ها متمایز می‌سازد، این است که این شرکت عکسبرداری صنعتی نیز انجام می‌دهد که از تجهیزات حرفه ای عکاسی و کارشناسان خبره در این حوزه استفاده می‌کند. همچنین این شرکت در پروژه ‌های طراحی گرافیکی، از بهترین و خبره ترین طراحان استفاده می‌کند. از دیگر خدمات این شرکت میتوان به تولید موارد زیر اشاره کرد:

کارت ویزیت – ساک دستی – پاکت گلاسه – لیوان کاغذی – جعبه دستمال کاغذی – تقویم رومیزی – تقویم دیواری و …..

این مجتمع مجهز به :

  •  ۲ دستگاه هایدلبرگ دوورقی ۴ رنگ اسپید مستر
  • دستگاه لیتوگرافی پلیت ستر حرارتی مدل ۲۰۰۹
  • دستگاه سلفون کشی واتربیس
  • ۲ دستگاه برش دیجیتال پلار
همچنین شما میتوانید اقدام به طراحی آنلاین در این سایت کنید.

نقاط قوت چاپ قوانین

  • دارای چاپخانه مستقل برای چاپ عمومی هستند.
  • دارای بخشی برای طراحی آنلاین کارت ویزیت و تراکت
  • چاپ ۴۸ ساعته
  • قیمت رقابتی
  • سابقه چند ساله در چاپ فرم‌های عمومی

نقاط ضعف چاپ قوانین

  • تراکت گلاسه این مجموعه بجای گلاسه ۱۳۵ گرم از گلاسه ۱۲۰ گرمی تولید می‌شود.
  • سایت تجربه کاربری چندان جالبی ندارد. کار با آن چندان راحت نیست.
  • استفاده از روش های قدیمی بازاریابی .
  • نداشتن امکان پیک کردن و ارسال سفارشات.
  • نداشتن تیم دیجیتال مارکتینگ و سئو قوی.
  • بروز نبودن سایت .

تعرفه چاپ بروشور قوانین

 


۸. چاپ آراد

مجتمع چاپ آراد در خیابان جمهوری تهران واقع شده است. همچنین چاپخونه اصلی آن در جاده قدیم قم قرار دارد. این شرکت در سال ۸۷ شروع به کار کرد. خدمات مجتمع چاپ آراد عبارتند از: خدمات چاپ، کارت ویزیت، سربرگ، ست اداری، بروشور، کاتالوگ، هدایای تبلیغاتی، پاکت نامه و انواع سفارش عمومی و اختصاصی .

همچنین این شرکت از ماشین آلات روز دنیا استفاده می‌کند و برای حمایت از نسل جوان اکثر کارکنان آن، جوان هستند. همچنین بزرگترین نقطه قوت آن، این است که اولین اپلیکیشن اندرویدی ثبت سفارس چاپ در کل کشور را راه اندازی کردند.

از دیگر مزیت‌های این سایت این است که، برعکس سایت های چاپی دیگر، شما میتوانید بدون اینکه سفارشی ثبت کنید، تمامی تعرفه‌های خدمات مجتمع آراد را ببینید و بعد از آن تصمیم خود را بگیرید که کار خود را به آن‌ها واگذار می‌کنید یا خیر!

همچنین ارسال سفارشات به باربری(برای شهرستان) کاملا رایگان است.

نکته مهم اینجاست که، چاپ آراد یک جنس را دوشنبه هر هفته تا ۵۰ درصد تخفیف می‌گذارد که این کار واقعا در این شرایط و اوضاع اقتصادی قابل تحسین است. همچنین در انتهای هر ماه به ازای هر ۳ میلیون تومان خرید ،۶ درصد و به ازای هر ۶ میلیون تومان خرید،۸ درصد و به ازای هر ۹ میلیون تومان خرید ۱۰ درصد و به ازای هر ۱۲ میلیون تومان خرید، ۱۲ درصد تخفیف به مشتریان خود می‌دهد!!!!

ماشین آلات موجود در مجتمع چاپ آراد :

  • دستگاه چاپ دوورقی ۴ رنگ
  • دستگاه سلفون کشی حرارتی
  • دستگاه سلفون کشی واتربیس
  • خط کامل صحافی منگنه
  • خط کامل صحافی فنر
  • دستگاه تاکنی دوورقی
  • دستگاه دایکات فکی
  • سه دستگاه برش دیجیتال

نقاط قوت چاپ کتیبه پردازان آراد

  • دارای چاپخانه مستقل برای چاپ عمومی هستند.
  • داشتن اپلیکیشن برای ثبت سفارشات و پیگیری آنلاین .
  • تخفیفات ویژه ماهیانه
  • هزینه پیک شهری (ارسال از چاپخانه به باربری طرف قرارداد) سفارشات مشتریان آراد از طریق باربری های مشخص شده بصورت رایگان می باشد.

نقاط ضعف چاپ کتیبه پردازان آراد

  • سایت تجربه کاربری چندان جالبی ندارد. کار با آن چندان راحت نیست.
  • استفاده از ابزارهای سنتی برای بازاریابی.
  • سایت دیزاین جالبی ندارد.
  • نداشتن تیمی بروز در حوزه دیجیتال مارکتینگ و سئو.

تعرفه چاپ بروشور آراد

 


۹. چاپ تندیس برتر

این شرکت در میدان بهارستان تهران واقع شده است. تاسیس مجتمع چاپ تندیس برتر مربوط به سال ۱۳۸۴ می‌باشد. در این سایت شما میتوانید سفارش خود را به صورت آنلاین ثبت کنید و شما میتواند از لحظه ثبت سفارشات تا دریافت کار، فرایند تولید را کاملا پیگیری کنید که خب اکثر سایت‌ها این امکان را برای شما فراهم نمی‌کنند! از دیگر مزیت‌های سایت این است که بدون ثبت هیچگونه سفارشی میتوان تمامی تعرفه‌ها را مشاهده و مقایسه کرد.

خدمات چاپ تندیس برتر عبارتند از: کارت ویزیت، تراکت، پاکت، سربرگ و لیوان کاغذی

سایت این شرکت دارای نماد اعتماد الکترونیک نیز می‌باشد. این شرکت نیز برای محصولات خود، گارانتی کیفیت در نظر می‌گیرد. همچنین ارسال بار به شهرستان نیز در این مرکز چاپ انجام می‌شود.

نقاط قوت چاپ تندیس برتر

  • دارای چاپخانه مستقل برای چاپ عمومی هستند.
  • دارای سامانه سفارش آنلاین
  • تخفیفات ماهانه برای همکاران
  • پیگیری سفارشات برای شهرستان‌

نقاط ضعف چاپ تندیس برتر

  • از روش‌های سنتی برای بازاریابی استفاده می‌کنند.
  • سایت تجربه کاربری خوبی ندارد و کند است و از گرافیک پایینی برخوردار است.
  • کیفیت چاپ رقابتی نیست و امکان تاخیر در زمان تحویل وجود دارد.
  • نداشتن فرم های ۶ ساعته

تعرفه چاپ بروشور تندیس برتر


۱۰. چاپ طراحان

چاپ طراحان، مرکز تخصصی طراحی و چاپ روی کاغذ و مقوا است که در خیابان جمهوری در تهران واقع شده است. به گفته افراد حاضر در این مجموعه، این مرکز چاپ دارای بهترین و بروز‌ترین دستگاه‌ها و همچنین متخصص‌ترین و مجرب‌ترین کارکنان است. در این مرکز تمامی قیمت ها مقطوع است و برای سفارش‌های زیر صد هزار تومان تسویه قبل از کار و برای سفارش‌های بالای صد هزار تومان، هفتاد درصد مبلغ به صورت بیعانه دریافت می‌شود.

  • باید سعی کنید سفارش خود را قبل از ساعت ۱۳ ثبت کنید؛ چرا که بعد از این ساعت سفارشات یک روز دیرتر تحویل می‌شود.
  • خدمات چاپ طراحان شامل کارت ویزیت، لیبل، تراکت، پاکت، سربرگ، کاتالوگ، ست اداری، پوستر، تقویم و… می‌باشد.
  • چاپ طراحان دارای واحدی مجزا برای تحویل سفارشات مشتریان خود است.

ویژگی های مجموعه طراحان :

  • امکان ثبت سفارش آنلاین ۲۴ ساعته
  • دریافت فایل از طریق ایمیل
  • تحویل به موقع سفارشات
  • پاسخگویی مناسب پرسنل
  • ارسال رایگان(شهرستان)
  • گارانتی چاپ

 

این مجموعه مجهز به :

  •  دستگاه لیتوگرافی پلیت ستر حرارتی هایدلبرگ
  • دستگاه چاپ افست دوورقی چهاررنگ هایدلبرگ
  • دستگاه سلفون کشی حرارتی
  • دستگاه لترپرس ۲ ورقی
  • دستگاه دایکات ۲ ورقی
  • دستگاه لمینت چسب سرد جهت لمینت کارت و مقوا
  • دستگاه برش تمام اتوماتیک پلار ۲۰۰۶

نقاط قوت چاپ طراحان

  • دارای چاپخانه مستقل برای چاپ عمومی هستند.
  • پشتیبانی از طریق واتس اپ
  • راه اندازی فرم های عمومی ۶ ساعته
  • دارای تخفیفات ماهیانه برای همکاران
  • دارای امکانات خوب برای سفارشات شهرستان

نقاط ضعف چاپ طراحان

  • امکان تاخیر در آماده‌سازی فرم های عمومی وجود دارد. (خصوصا فرم‌های ۶ ساعته)
  • سایت طراحان تجربه کاربری چندان جالبی ندارد. کار با آن چندان راحت نیست.
  • هنوز در بعضی مواقع مشکلات چاپی را بر عهده نمی‌گیرند.
  • از روش‌های سنتی برای بازاریابی خود استفاده میکنند، و توان هیچگونه رقابتی در حوزه چاپ آنلاین ندارند.
  • کیفیت چاپ نسبت به قدیم بهتر شده است ولی برای رقابت با بزرگان بازار راه زیادی برای پیمودن دارد.

تعرفه چاپ بروشور طراحان

 


 در ادامه به چند سوال متداول که چکیده مقاله بالا است، پاسخ می دهیم.

⭐ بهترین مرکز چاپ بروشور ایران کجاست ؟

شناخت بهترین مرکز چاپ بروشور ایران در سال ۹۹ میتواند به شما کمک کند که در زمان و قیمت خود صرفه‌جویی کنید. ما در مقاله ۱۰ مرکز برتر چاپ بروشور ایران به معرفی ۱۰ چاپخانه برتر ایران در زمینه چاپ بروشور پرداخته ایم .

⭐ بروشور چگونه میتواند کسب و کار شما را نابود کند ؟

اگر آداب دادن بروشور را ندانید، میتوانید باعث نابودی کسب و کارتان شوید. در این مقاله ما به شما میگوییم بروشور چیست ؟ و بررسی تخصصی مهمترین آداب بروشور دادن را با شما پیش می‌بریم.

⭐ بدترین طراح بروشور ایران کیست ؟

بدترین طراح بروشور کسی است که به قوانین طراحی بروشور آشنا نباشد. ما در این مقاله به بررسی مهم‌ترین قوانین طراحی بروشور که رعایت نکردن آن باعث نابودی کسب و کارتان می‌شود، خواهیم پرداخت .

1 نظر
  1. مهدی می گوید

    بهترین چاپخونه در چاپ جعبه فست فود و پیتزا کجاس؟؟!!!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.