چاپ بروشور

چاپ بروشور

چاپ بروشور تبلیغاتی

چاپ بروشور تبلیغاتی

چاپ بروشور تبلیغاتی چیگو

چاپ بروشور تبلیغاتی چیگو

چاپ بروشور تبلیغاتی

چاپ بروشور تبلیغاتی

چاپ بروشور تبلیغاتی

چاپ بروشور تبلیغاتی

چاپ بروشور تبلیغاتی

چاپ بروشور تبلیغاتی

چاپ بروشور و کاتاوگ

چاپ بروشور و کاتاوگ

طراحی و چاپ بروشور

طراحی و چاپ بروشور

چاپ بروشورهیترو

 چاپ بروشورهیترو
تعرفه بروشور A4 دو لت ( یک خط تا ) گلاسه 135 گرمی
تعرفه بروشور A4 سه لت ( دو خط تا ) گلاسه 135 گرمی

چاپ بروشور ، طراحی بروشور تبلیغاتی ، تعرفه چاپ بروشور ارزان

چاپ بروشور حرفه ای یکی از موثرترین ابزارهای بازاریابی و برندینگ در یک کسب‌ و کار، محسوب می شود. طراحی بروشور هر چقدر حرفه ای تر باشد بازده شما از پول سرمایه‌ گذاری فراتر خواهد رفت و منجر به رشد کسب‌ وکارتان می‌شود.

بروشور

این ابزار موثر و متنوع بوده و برای ارتقای کاری نسبتاً ارزان می‌باشد. ما بروشورهای تمام‌ رنگی را بر روی کاغذ گلاسه چاپ می‌کنیم که کاغذهایشان از جنگل‌های ماندگار و دوستدار محیط زیست تهیه شده‌ اند.
چاپ بروشور حرفه ای یکی از موثرترین ابزارهای بازاریابی و برندینگ در یک کسب‌ و کار، تهیه‌ ی بروشور است. این ابزار موثر و متنوع بوده و برای ارتقای کاری نسبتاً ارزان می‌باشد. ما بروشورهای تمام‌ رنگی را بر روی کاغذ گلاسه چاپ می‌کنیم که کاغذهایشان از جنگل‌های ماندگار و دوستدار محیط زیست تهیه شده‌اند. آن‌ها به صورت تضمینی می‌توانند تاثیر خود را بر مخاطب بگذارند.
بروشور یک سند کاغذی حاوی اطلاعات است (غالباً از آن برای تبلیغات نیز استفاده می‎شود) که می‌تواند طبق الگوی مشخصی به شکل جزوه یا نامه تا زده شود. بروشورها اسناد تبلیغاتی هستند که در اصل به منظور معرفی کمپانی، سازمان، محصولات یا خدماتشان و ارائه‌ی اطلاعات مربوط به مزایای آن سازمان به مشتریان یا اعضای همایش استفاده می‌شوند.
بروشورها در داخل روزنامه‌ها قرار داده می‌شوند، به دست اشخاص سپرده می‌شوند و در محل‌های مخصوص بروشور در مناطق پرتردد قرار می‌گیرند. آن‌ها را تحت عنوان رسانه‌های خاکستری نیز نام می‌برند. آن‌ها معمولاً در نزدیکی مناطق توریست‌ پذیر قرار می‌گیرند.
بروشورها ایده‌های جدید را بیان می‌کنند، در زمینه‌ ی محصول شناخت ایجاد می‌نمایند یا اطلاعات مربوط به خدمات مختلف را به شکل تصویری نشان می‌دهند. گذاشتن این جزوات بر روی میزی که مشتریان بالقوه کنار آن می‌نشینند، امکان دیده‌ شدن آن‌ها را افزایش می‌دهد و اجازه‌ ی رشد در هر بازاری را به کسب‌ و کار یا سازمانتان می‌دهد.

 

چاپ بروشور | طراحی بروشور تبلیغاتی | تعرفه چاپ بروشور ارزان

چند ایده خوب برای طراحی بروشور تبلیغاتی

هر بروشور سه‌ لت که دو طرف آن رنگی بوده و روکش مات یا براق دارد، می‌تواند یک ظاهر حرفه‌ ای را ایجاد نماید.
برای ارائه‌ی دیدگاه‌های شخصی خودتان، از تیم بازاریابی خود استفاده کرده، یک بروشور شاهکار بسازید و آن را بارگذاری نمایید. حتی می‌توانید از بین هزاران تصویر و طرح آماده، نمای کلی بروشور خودتان را آماده کنید و با کمترین تلاش آن را در سایت قرار دهید.
اگر برنامه‌ی بازاریابی شما مشخص و دارای اهداف کاملاً معین می‌باشد، می‌توانید تعداد کمی بروشور (مثلاً ۲۵ عدد) را خریداری کنید. اگر موعد تحویل کارتان نزدیک شده و زمان کافی را برای تحویل ندارید، از چاپ دیحیتال استفاده کنید .

بروشور یک ابزار بازاریابی رایج است

بروشورها غالباً با استفاده از فرایند چاپ چهار رنگی بر روی کاغذ براق و ضخیم چاپ می‌شوند تا کیفیت آن‎ها تاثیر اولیه‌ی خوبی را ایجاد کند.
کسب‌وکارها می‌توانند تعداد کمی از بروشورها را با استفاده از چاپگر کامپیوتر یا چاپگر دیجیتال منتشر نمایند، اما چاپ افست تعداد بالاتر را با قیمت پایین‌ تر منتشر می‌کند.
بروشور در قیاس با آگهی‌ها ، از کاغذ با کیفیت‌ تر و رنگ بیشتری استفاده می‌کند و البته تا می‌شود.
بروشور یک ابزار بازاریابی رایج است که برای تبلیغ در مورد یک خدمت خاص یا ارائه‌ ی محصول استفاده می‌شود. این محصول به شکل یک جزوه یا آگهی عمل کرده و برای توزیع اطلاعات در مورد یک چیز استفاده می‌شود.
سازمانی که می‌خواهد محصولات یا خدماتش را تبلیغ کند، غالباً بروشور درست می‌کند.
بروشور یک کتابچه‌ی تا شده است که جزئیات مختصری را در مورد محصول عرضه می‌کند. معمولاً در آن تصاویر گنجانده می‌شوند و باید محصول نهایی چشم‌ گیر و مطالعه‌ی آن ساده باشد.

 

چاپ بروشور بهرنگ ، طراحی بروشور تبلیغاتی ، تعرفه چاپ بروشور ارزان

معادل فارسی کلمه بروشور چیست ؟

بروشورها جزوات کوچک یا کتابچه‌های کوچکی بودند که به یکدیگر منگنه می‌شدند و به همین دلیل این نام برایشان برگزیده شد.
فعل فرانسوی تحت عنوان «بروشر» وجود دارد که به معنای «منگنه‌ زدن» است و می‌توان بروشور را به صورت تحت‌اللفظی تحت عنوان «یک کار منگنه‌ شده» توصیف نمود. این کلمه از اواسط قرن ۱۸ وارد زبان انگلیسی شد.
امروزه بروشورهای چند صفحه ‎‎ای منگنه می‌شوند. یک سبک رایج برای ارائه‌ی بروشور، انتشار آن در یک صفحه و تازدنش در اندازه‌ی درست است، به گونه‌ای که در یک پاکت نامه جا بشود.
قالباً داشتن سندی که اهداف و خدمات سازمانتان را به شکل حاضر و آماده توضیح بدهد، مفید خواهد بود. قالبی که می‌تواند به خوبی این اطلاعات را ارائه کند، بروشور است.
بروشور یک سند مفید و مختصر و از نظر بصری جذاب است که اگر خوب طراحی شده باشد، می‌تواند توجه بینندگان را جلب کند. این بخش به دلیل و زمان استفاده از بروشور، انواع اطلاعاتی که باید در آن گنجانده شوند و نحوه‌ی طراحی آن با توجه به عملکرد سازمان، می‌پردازد.

 

 

چاپ بروشور بهرنگ ، طراحی بروشور تبلیغاتی ، تعرفه چاپ بروشور ارزان

بروشور چیست؟

بروشور یک سند کاغذی حاوی اطلاعات است که غالباً برای به اشتراک گذاشتن موارد تبلیغاتی استفاده می‌شود. بروشورها غالباً تحت عنوان آگهی ، جزوه یا کتابچه نیز یاد می‌شوند.

بروشور می‌تواند در خدمت چه اهدافی قرار بگیرد؟

یک بروشور می‌تواند هدف و خدمات سازمان را توصیف کند.
ارائه‌ ی یک موضوع به صورت گروهی برای سازمان شما آشنا نیست؟
جلسه با یک آژانس سرمایه‌گذاری بالقوه چه‌ طور؟
مصاحبه با گروهی از داوطلبان بالقوه چطور؟
تقریباً در هر موقعیتی باید گروهتان را به فرد یا افرادی جدید معرفی کنید و در این زمینه بروشور مفید خواهد بود. اگر نمی‌توانید حقایق حیاتی سازمانتان نظیر ماموریت ، خدمات ارائه‌ شده ، مسئول ، نحوه‌ ی تماس ، نحوه‌ ی شکل‌ گیری گروه و غیره را در دو یا سه جمله بگویید، حتماً باید طراحی یک بروشور را مدنظر داشته باشید.
بروشور می‌تواند به سوالات رایج و معمول در زمینه‌ی سازمانتان پاسخ بگوید. اگر از پاسخ‌ دادن به سوالات تکراری نظیر «چگونه می‌توانم خدمات شما را دریافت کنم؟» یا «اگر بخواهم داوطلب شوم، باید چه کاری انجام دهم؟» خسته شده‌اید ، باید طراحی یک بروشور را مدنظر داشته باشید . البته بروشور نیز باعث نمی‌شود که افراد این سوالات را از شما نپرسند ، اما می‌توانید با استفاده از آن یک پاسخ صحیح را به آن‌ها بدهید.

 

چاپ بروشور بهرنگ ، طراحی بروشور تبلیغاتی ، تعرفه چاپ بروشور ارزان

چگونه بروشور درست کنیم؟

برای چاپ بروشور باید چه اطلاعاتی داشته باشیم ؟

بروشور می‌تواند اطلاعات ویژه‌ای را در زمینه‌ ی اطلاعات بهداشتی و نحوه‌ی انجام امور ارائه کند. اگر یک فرایند ویژه و گام به گام برای آموزش به افراد وجود دارد، می‌توانید از بروشور به عنوان یک روش مفید برای ارائه‌ ی آن استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید به کسی در زمینه‌ی نحوه‌ی تمیزکردن مرغ خام آموزش دهید تا از سالمونلا جلوگیری شود، می‌توانید از بروشور استفاده نمایید. اگر می‌خواهید انواع مختلف اختلالات خواب را توضیح دهید، می‌توانید به سراغ بروشور بروید یا اگر می‌خواهید وارد جزئیات بیشتر شوید، می‌توانید مجموعه‌ ای از بروشورها را بسازید که مثلاً در مورد بی‌ خوابی، حمله‌ ی خواب، آپنه و غیره باشند. بروشور می‌تواند به مخاطبتان در مورد اطلاعات سازمانتان بگوید. وقتی که می‌‌خواهید توجه افراد را به چیزی جلب کنید، مثلاً می‌خواهید از آن‌ها بخواهید داوطلب شوند یا کمکی را انجام دهند، می‌تواند از بروشور به عنوان دکمه‌ی فراخوان استفاده می‌کند و اطلاعات بیشتری را در مورد نحوه‌ی مشارکت افراد ارائه نمایید.
در یک بروشور، شما می‌توانید اطلاعاتی را در زمینه‌ی تاریخچه‌ ی گروه و نحوه‌ ی شکل‌ گیری آن ارائه نمایید؛ همچنین می‌توانید مردم را به سمت کمیته‌ های ویژه یا اعضایی از پرسنل که به کارشان مرتبط هستند، هدایت نمایید. بروشور می‌تواند یک طرح یا رخداد ویژه را به مردم آموزش دهد.
آیا تصمیم دارید که یک همایش جذب سرمایه‌ی سالیانه را برای همایش پیاده‌روی یا کنسرت برگزار کنید؟
آیا گروهتان به عنوان حامی یک دفتر سخنرانی یا خدمات مشاوره‌ ی کارشناسی مطرح شده است؟
شما می‌توانید جزئیات این طرح‌های ویژه یا رخدادها را در بروشور ارائه نمایید.

  
چاپ بروشور بهرنگ ، طراحی بروشور تبلیغاتی ، تعرفه چاپ بروشور ارزان

چه کسی می‌تواند مخاطب هدف بروشور باشد؟

یک بروشور می‌تواند به سمت گروه یا گروه‌های خاصی هدایت گردد یا این‌که برای مخاطب عمومی و وسیع ساخته شود. در مورد گروه‌هایی که معمولاً به اطلاعات سازمانتان علاقه نشان می‌دهند یا گروه‌هایی که دوست دارید به سمت سازمانتان جذب شوند، فکر کنید و تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید بروشوری را مخصوص آن‌ها بسازید یا خیر.
تعدادی از گروه‌هایی که یک بروشور می‌تواند به سمت آن‌ها هدایت شود عبارت‌اند از: – اعضای بالقوه یا داوطلبان
– مشتریان بالقوه
– سرمایه‌ گذاران بالقوه
– جامعه‌ ی شرکا و حامیان بالقوه
– رسانه
– عموم جامعه

 

چه کاری می‌توانید با بروشور انجام دهید؟

بروشورها یک مدیوم کاملاً انعطاف‌ پذیر برای ارائه‌ ی اطلاعات سازمانتان به عموم یا گروه‌های هدف هستند ؟
در این‌جا تعدادی از کارهایی که می‌توانید با بروشورتان انجام دهید ، آورده شده‌اند:
– ارسال مستقیم بروشور به گروه‌های هدف ( فهرست مخاطبین ، افرادی که قرار است برای دریافت اطلاعات با دفتر شما تماس بگیرند و غیره)
– ارسال آن به عنوان ضمیمه‌ی پروپوزال یا گزارش
– دادن آن به مشتری پس از ملاقات
– قراردادن آن در داخل روزنامه‌ها و پوشه‌های ارائه
– تحویل دستی در کلاس‌ها و کارگاه‌ها
– ارائه‌ ی آن به مشتریان و داوطلبان
– اشتراک آن در جلسات، همایش‌ها، سمینارها و …
اگر زحمت ساختن بروشور را متحمل شدید، مطمئن شوید که در هر یک از کاربردها و عملکردهای گروهتان، آن را ارائه نمایید.

 

چگونه می‌خواهید بروشور درست کنید؟

نمونه‌ ها و ایده‌هایی را جمع‌ آوری کنید. برای هر محصولی که می‌خواهید آن را چاپ کنید ، بهتر است که ابتدا تعدادی نمونه‌ ی  بروشور را در آن زمینه جمع‌ آوری کنید . با سبک‌ها ، گرافیک‌ها و روش‌های کلمه‌ آرایی که می‌خواهید استفاده کنید و مدل بروشور خودتان آشنا شوید.برای پروژه‌ ی خودتان ایده‌ پردازی کنید. ابتدا در مورد اطلاعاتی که می‌خواهید در بروشور بگنجانید، فکر کنید. از آن‌جایی که بروشور نسبتاً کوتاه است، باید اطلاعات موجود در آن را محدود کنید؛ به عنوان مثال، شاید نتوانید توصیف جزئی از تاریخچه‌ی کامل سازمان، اهداف، وضعیت مالی و ۵ پروژه‌ی اصلی سالیانه را در کنار هدف و اطلاعات رهبری سازمانتان ارائه نمایید!
وقتی که در مورد اطلاعات بروشورتان تصمیم می‌گیرید، از خودتان این سوالات را بپرسید:
– مخاطبین هدف این بروشور که هستند؟
– میزان بودجه چه‌ قدر است و برای آماده‌سازی بروشور چه میزان زمان در اختیار دارید؟
در ادامه ، فردی حرفه‌ ای را برای مشورت و نظر کارشناسی انتخاب کنید، افراد مسئول تهیه‌ ی بروشور را معین نمایید و البته پیش‌ نویس بروشور را به گروهی از افراد بدهید تا به شما بازخورد بدهند.یک چکیده بنویسید. این موضوع به شما فرصت می‌دهد که نحوه‌ی سازماندهی بروشور و اهداف مدنظرتان را معین نمایید. اگر بر روی  بروشوری با اطلاعات عمومی کار می‌کنید ، بهتر است که اهداف سازمانتان را در آن بگنجانید.موضوعات خود را با یک توالی منطقی بچینید، به گونه‌ای که با طرح کلی بروشورتان همخوانی داشته باشند. در مورد ترتیب اطلاعاتی که می‌خواهید ارائه نمایید، فکر کنید. این کار می‌تواند در نحوه‌ی تازدن کاغذ بروشورتان نیز مهم باشد و در مورد طرح مربوط به این موضوع نیز فکر کنید.

 

نحوه‌ی ایجاد بروشور فروش

برای اینکه بروشورتان موثر و جالب از کار دربیاید، باید مردم بروشورتان را بخوانند و کارهای مدنظرتان را انجام دهند.
این راهنما شما را در راستای توسعه‌ ی یک بروشور فروش یاری می‌رساند، موارد ضروری و موثر را برجسته می‌کند ، به شما در مورد پرتگاه‌ها و نقاط  فرود  تذکر می‌دهد و در راستای  طراحی  بروشوری  که  توجه  مشتری  را جلب کند، کمک می‌نماید.

 

کاغذ در چاپ بروشور چیست ؟

درحقیقت کاغذ لایه ای متشکل ازمواد خام فیبری ، چه طبیعی چه مصنوعی، که درقالب خمیر تهیه می شود و نوع ومورد استفاده آن براساس ترکیبات شیمیایی و گونه های چوبی که در آن استفاد می گردد، تعیین می شود.

شناخته شده ترین ماده چاپی کاغذ است.

کاغذ از پرمصرف ترین مواد اولیه چاپ است. تقریبا تمام کارهای چاپی با استفاده از کاغذ چاپ می شوند. کاغذ در طول تاریخ پیدایی خود تا کنون، پیوسته اصلی ترین و پایدارترین ابزار انتقال اندیشه بشری بوده است.

مصریان باستان اولین قومی بودند که از مغز نوعی نی به نام (پاپیروس) کاغذ به روایت تاریخ، ساختند.

مرغوب ترین کاغذها از جنس پنبه و کتان می باشند. در درجه دوم کاغذهای ساخته شده از چوب و در درجه سوم کاغذهای ساخته شده از نیشکر قرار دارند.

بخش عمده ای از هزینه های یک سفارش چاپی مربوط به کاغذ است که در بعضی از موارد تقریبا بیش از نیمی از کل هزینه تولید را شامل می شود

 

چاپ بروشور | طراحی بروشور تبلیغاتی | کاغذ در چاپ بروشور | تعرفه چاپ بروشور ارزان

برخی انواع کاغذ مورد استفاده در چاپ بروشور

نوع کاغذ بر اساس برخی ویژگیهای کاغذ مانند مقدار لیگنین، مواد شیمیایی مضاعف ، از میزان فشار در قسمت پرس و خشک کن ها، انواع اندودها، و روش های آهاردهی و … متفاوت است اما از انواع متداول آن می توان انواع ذیل را نام برد:

 کاغذ تحریر: معمولی ترین نوع کاغذ مصرفی در بازار که بیشتر در گراماژ ۷۰ الی ۹۰ گرم استفاده میگردد . سطح آن هیچگونه پوشش اضافی ندارد.

کاغذهایی که معمولاً برای چاپ به روش افست و برای تهیه سربرگ از آن ها استفاده می شود و برای نوشتن با خودکار مناسب می باشد.

در ساخت این کاغذ از خمیر چوب استفاده می شود، اما به جای استفاده از روش مکانیکی، روش شیمایی تولید می کنند مقدار خمیر شیمیایی مصرفی در این روش تقریبا ۹۰ درصد است

این نوع کاغذ از استحکام و رنگ خوبی برخوردار است و عموما به عنوان کاغذ تحریر، کاغذ فتوکپی و . و عموم مجله استفاده می شود. این نوع کاغذ را باید در ردیف کاغذهای سبک و مناسب برای سربرگ های اداری، تحریر و تایپ دانست . گرماژ معمول کاغذ تحریر در چاپ کاتالوگ ، ۷۰ گرم تا ۱۰۰ گرم را شامل می شود.

 

کاغذ گلاسه: نوعی کاغذ است که یک روی آن ودر بسیاری موارد در دوسطح پوششی شفاف روی آن کشیده شده که چاپ حاصله روی این نوع کاغذ بسیار شفاف و زنده تر کاغذ تحریر است.این نوع کاغذها بیشتر در بحث کالاها به کار می روند،کالاهای متفاوت را پوشش میدهند و بر اساس خصایصی متخص به خود دارند.از این رو گستره وسیعی را در بر میگیرند اما در ساخت کتاب ها و جراید با کیفیت و نفیس، همچنین کاربردهای عمومی و دفاتر اداری نیز استفاهده می شوند.درخشندگی این کاغذ ها معمولا بین ۷۳ تا ۸۵ است و کیفیت خوب آنها طوری است که در دمای بالا ماشین های فتوکپی را تاب بیاورد و در برابر تابیدگی مقاوم باشند.یک بحث فنی دیگر هم در این مطرح است ،آنها باید مقاومت الکترو استاتیکی یکنواخت و کنترل شده ای داشته باشند تا تصویر خوب و یکدستی رویشان چاپ شود.

کاغذ با پوشش گلاسه و صاف و همچنین با پوشش براق یا مات، از بهترین نوع کاغذهای اندود شده می باشد که سطح آن بسیار صاف و براق بوده و با استفاده از مواد معدنی و خاک چینی پوشش داده شده که به آن )art paper (نیز گفته می شود. از کاغذ گلاسه برای چاپ کارهای رنگی، ترامه و چاپ مجلات با کیفیت بالا استفاده می شود. نوع ارزان تر آن با خمیر چوب و یا الیاف بازیافتی تولید می شود. گرماژ معمول کاغذ های گلاسه معمولا از ۹۰ تا ۳۰۰ گرمی می باشد.

 

مقوا در چاپ بروشور

از مقوا برای جلد کتاب، کاتالوگ و ساخت جعبه و کارتن استفاده می شود. مقوا معمولاً از کاغذ بدون پوشش تهیه می شود و نوع پوشش دار آن هم تولید می شود. وزن مقوا معمولاً از ۱۳۵ گرم شروع میشود و مقوای ضخیم تر را می توان از لمینیت کردن دو تا سه لایه مقوا به یکدیگر تهیه کرد.

ضخامت جلد کتاب با واحد پوینت تعیین می شود که از مقوای با ضخامت ۱۰ پوینت( ۲۰۰ گرم) شروع شده و تا ۱۵ و ۱۷ پوینت ( ۳۰۰ گرم) برای کتاب های سنگین و بزرگ استفاده می شود.

حتی از مقوای ضخیم تر نیز برای مواد بسته بندی و تهیه کتاب بچه ها و یا مقوای جلد در صحافی استفاده می شود.

 

چیزی که باید انتظار داشته باشید

بروشورها یکی از ابزارهای مهم فروش در هر کسب‌ و کار کوچک و بزرگ می‌ باشند.
اما برای این‌ که این ابزار تاثیرگذار باشد، باید توسط مردم مطالعه شود و مخاطبان کارهای مد نظر شما را انجام دهند. در این راستا ، این راهنما  شما را در راستای توسعه‌ی یک بروشور فروش یاری می‌ رساند، موارد ضروری و موثر را برجسته می‌کند، به شما در مورد پرتگاه‌ها و نقاط  فرود  تذکر می‌دهد و در راستای طراحی  بروشوری  که  توجه  مشتری را جلب کند ، کمک می‌نماید .
با پیگیری آن می‌‌توانید بروشوری درست کنید که پیغام درست را به مخاطبین می‌ رساند و آن‌ها نیز با رغبت به مطالعه‌ ی آن می‌ پردازند.

 

چیزهایی که باید قبل از شروع کار بدانید

چرا به بروشور نیاز دارید؟
– بروشور محصول یا خدمت شما را در ذهن مشتری قرار می‌دهد.
– باعث می‌شود که شرکت شما در رقابت، شمایل مختص خودش را پیدا کند.
– اطلاعات جدیدی را ارائه کرده یا توانمندی‌های شرکتتان را به‌روزرسانی می‌کند.
– پیغام و تصویر بازاریابی شما را تقویت می‌کند.

 

 ویژگی‌هایی که می‌توانید برای بخش‌ بندی بازار هدفتان برای طراحی بروشور استفاده کنید ، آورده شده‌اند:

اندازه‌ ی بازار بالقوه می‌تواند بر اساس درآمدها یا تعداد مشتریان بالقوه تعیین شود.
موقعیت جغرافیایی با توجه به لحاظ‌ کردن ترجیحات مشتریانتان ، پیغام‌ هایی را توسعه دهید . آن‌ها باید رفتار خرید را در یک موقعیت مکانی مشخص ، نشان دهند.
سن ، نژاد ، مذهب ، جنسیت ، وضعیت تاهل ، شغل ، میزان آموزش ، وضعیت اقتصادی
– اجتماعی ، تعداد افراد خانه ، عنوان شغلی ، ملزومات شغلی و غیره. روان‌شناسی دیدگاه‌ها ، اعتقادات و ارزش‌ها.
ویژگی‌های خریدار/ کاربر ویژگی‌های
خریدار یا کاربر چه هستند؟ تاثیرات خریدار آن افراد ، مکان‌ها و چیزهایی که می‌‌توانند بر تصمیم مشتری تاثیر بگذارند. – رفتار خریدار دلایلی را ارائه می‌دهد که به واسطه‌ ی آن‌ها مشتریان می‌توانند محصول یا خدمت را خریداری نمایند.

 

چاپ بروشور | طراحی بروشور تبلیغاتی | تعرفه چاپ بروشور ارزان

عناصر موثر در طراحی بروشور

شاید تصور کنید که در عصر دیجیتال، دیگر نیازی به بروشورهای فیزیکی وجود ندارد، اما تجدید نظر کنید. بروشوری که به صورت حرفه‌ ای طراحی و چاپ شده، می‌تواند یک ابزار حیاتی و موثر باشد.
وقتی که برای اولین بار فردی را به صورت رودررو ملاقات می‌کنید، چه در یک همایش باشد و چه در یک نمایش تبلیغاتی و چه در اولین جلسه‌‎ی فروش، باید زمان لازم را برای آشنایی با کسب‌ و کار یکدیگر بگذارید. اما وقتی آن‌ جا را ترک کردید چه اتفاقی می‌افتد؟ یک بروشور که به خوبی شکل گرفته می‌تواند خدمات شما را ارائه کند و از همه مهم‌ تر این‌که می‌تواند موجب پیروزی شما در رقابت شود.
در یک قرارداد اولیه ، بروشور می‌تواند موثرتر از سایر ابزارهای بازاریابی عمل کند ، زیرا به صورت آنی اطلاعات را عرضه می‌نماید.
طرف مقابل دیگر لزومی ندارد که زمان زیادی را صرف دیدن مقالات وب‌ سایتتان کند و می‌‌تواند از همان بروشور اطلاعات بگیرد. از آن‌جایی که بروشور بر خلاف وب‌ سایت دقیقاً جلوی چشمانشان قرار دارد، افراد می‌ توانند حتی اطلاعات بیشتری را از آن دریافت نمایند.
بروشوری که به صورت حرفه‌ای طراحی و چاپ شده، از اهمیت ویژه‌ای برای صنایع خدماتی برخوردار است. در آن، پیغام‌های مهمی در زمینه‌ ی ارزش محصولات یا خدماتتان گنجانده شده است. از آن می‌توانید برای اعتبار نام تجاری و تثبیت موقعیت قانونی کسب‌ و کارتان در ذهن مشتریان بهره بگیرید.

 

به منظور ارتباط با مخاطبین، هر بروشور باید دارای سه عنصر طراحی اصلی باشد:

جلدی که جلب توجه می‌کند: امکان دارد که مخاطبین شما دایره‌ی توجه کوچکی داشته باشند. اگر جلد بروشورتان به اندازه‌ی کافی چشم‌ گیر نباشد، آن‌ها بروشورتان را باز نخواهند کرد و به مطالعه‌ ی آن نمی‌ پردازند. به منظور جلب توجه مخاطبین هدفتان، یک طراحی چشم‌ گیر بصری را با یک عنوان جذاب برگزینید، به گونه‌ای که نوید یک سود بزرگ را برای مشتریانتان بدهد.
محتوای متقاعد کننده : مسلماً شما بیش از مشتریانتان به کسب‌ و کار خود اهمیت می‌دهید. برای مشتریانتان صرفاً صرفه‌ جویی در زمان، قیمت پایین‌ تر، فروش بیشتر و اداره‌ی بهینه‌ تر کسب‌ وکار خودشان است که اهمیت دارد. بر روی محتوای مشکلات و چالش‌هایی که مشتریانتان با آن‌ها مواجه هستند تمرکز کنید و سعی کنید آن‌ها را بهتر از رقبایتان حل کنید. از تصاویر، نمودارها یا گراف‌‎ها برای ارائه‌ ی محتوایتان بهره بگیرید و پیغامتان را به شکلی سریع‌ تر منتقل نمایید.
دکمه‌ی فراخوان قدرتمند: هدف اصلی بروشور، حرکت‌دادن افراد به سمت فازهای بعدی از چرخه‌ی فروش است. آیا می‌خواهید که وب‌سایت شما را ملاقات کنند؟ تلفن را بردارند و یک برآورد مجانی را از شما درخواست کنند؟ از طریق ایمیل با شما تصمیم بگیرند و درخواست دریافت فهرست محصولاتتان را نمایند؟ دکمه‌ی فراخوان درست، راه درست و مدنظر شما را به مخاطبانتان نشان می‌دهد. همچنین این دکمه‌ی فراخوان در سرتاسر متن مطرح می‌شود تا مخاطب بروشور حتماً آن را مشاهده کرده و فراموش نکند.
از دیدگاه بصری، بروشور باید به نظر مخاطب خاصتان مقبول بیاید. به عنوان مثال، اگر در یک بازار محافظه‌ کار فعالیت می‌کنید، شاید عناصر طراحی مد روز و چشم‌ گیر به نظر شما جالب بیایند، اما نمی‌توانند دیدگاه مخاطبانتان را جلب کنند.به صورت همزمان، تصویری که از پروژه‌ ی خود به عنوان یک کسب‌ وکار دارید را لحاظ کنید.
اکثر شرکت‌های بنگاه به بنگاه (B2B) از یک روکش مات برای بروشورشان استفاده می‌کنند، چون ظاهر متمایز و حرفه‌ ای‌ تری می‌یابد . کمپانی‌های خرده‌ فروشی استفاده از روکش‌های براق را ترجیح می‌دهند، زیرا آن‌ها باعث چشم‌ نوازی بیشتر تصاویر و عکس‌ها می‌شوند.
نما و طراحی شما در صفحات داخلی باید با محتوای شما همخوانی داشته باشد. از عناوین مبتنی بر منفعت مشتریان استفاده کنید تا نظر آن‌ها جلب شود .
فضای خالی زیادی را در بروشور در نظر بگیرید تا مطالعه‌ی آن راحت‌تر شود.مطمئن شوید که المان‌های بصری بروشور ( رنگ ، تصویر، قلم ، لوگو و غیره ) با نام تجاری شما همخوانی داشته باشند.
هماهنگی در تصویر نام تجاری می‌تواند یکی از عناصر اساسی در کسب اطمینان مشتری باشد.در نهایت ، هیچ‌ گاه در هنگام  طراحی بروشور حرفه‌ ای ،  خساست به خرج ندهید. وقتی که کار به درستی انجام شود، بازده شما از پول سرمایه‌ گذاری فراتر خواهد رفت و منجر به رشد کسب‌ وکارتان می‌شود.

 

چاپ بروشور بهرنگ ، طراحی بروشور تبلیغاتی ، تعرفه چاپ بروشور ارزانچاپ بروشور

رنگ جوهرهای خود را انتخاب کنید.
اگر بودجه‌ ی شما اجازه می‌دهد، گزینه‌ ی رنگی را استفاده کنید. مطالعات نشان داده‌اند که رنگ در سرتاسر دنیا موجب تحریک مردم می‌شود.
سه رنگ اصلی زرد ، آبی و قرمز وجود دارند. زرد با نور و گرما همراه می‌ باشد،
قرمز احساساتی و فعال است و آبی را نیز با خونسردی و سکون می‌شناسند. علاوه بر این‌ها صدها رنگ دیگر وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید و هریک با کد مخصوصی شناخته می‌شوند.
باز هم تاکید می‌ کنم که می‌توانید چاپگر خود را برای انتخاب کدهای رنگی بررسی کنید یا اگر نرم‌ افزار چاپ را روی دسکتاپتان دارید، این کدها معمولاً در آن گنجانده شده‌اند.
وقتی که از رنگ استفاده می‌کنید، حتماً به تضاد میان نواحی رنگ‌ها دقت کنید و صرفاً تفاوتشان را مدنظر نداشته باشید. انتخاب رنگ (در کنار جلوه‌های بصری و نوع کارتان) باید به گونه‌ ای باشند که تصویر مدنظر شما از پروژه را تقویت کنند و پیغام مد نظر شما را بفرستند.

 

در حال حاضر دو راه برای افزودن رنگ به چاپ بروشور وجود دارد؛  چاپ اسپات کالر و چاپ چهار رنگی

چاپ اسپات کالر ( Spot color )

چاپ اسپات کالر با استفاده از یک جوهر انجام می‌‎شود که این جوهر می‌تواند یک رنگ اصلی یا ترکیبی از جوهرها باشد که با کد رنگی مختص خودشان مشخص شده‌اند. اسپات کالرها غالباً برای تاکید در گراف‌ها، حاشیه‌ها، عناوین و حروف بزرگ اولیه استفاده می‌شوند.

 

چاپ چهار رنگ ( color process )

از سوی دیگر، چاپ چهار رنگ برای تولید عکس‌ های رنگی  یا تصاویر پیچیده استفاده می‌شود. برای این کار یک نگاتیو جداگانه یا هر رنگ جدا را برای هر یک از رنگ‌های اصلی مورد استفاده ایجاد می‌کنند. امروزه بسته‌ های نرم‌ افزاری انتشار در دسکتاپ می‌توانند به صورت خودکار این موارد را از یکدیگر جدا کنند؛ اما از آن‌ جایی که خروجی دارای رزولوشن بالا اهمیت زیادی دارد، باید این عکس‌های دارای رزولوشن بالا را در نرم‌ افزار مشخص‌کننده‌ ی نوع عکس تولید کنید، نه این‌ که انتظار تولید آن‌ها از طریق چاپگر لیزری را داشته باشید.

 

چاپ بروشور سیاه و سفید

هیچ‌ گاه تاثیر سیاه‌ وسفید را دست کم نگیرید! با استفاده از رنگ کاغذ خاص و همچنین جلوه‌های بصری جذاب، چاپ سیاه‌ وسفید می‌تواند یک بروشور بسیار حرفه‌ای را تولید کند.
همچنین می‌توانید از صفحه استفاده کنید تا توهم چند رنگی‌ بودن را در تصویر سیاه‌ وسفید حاصل کنید. درصد استفاده از صفحه معمولاً تا ۲۰ درصد افزایش پیدا می‌کند .
هرقدر این درصد بیشتر باشد ، زمینه‌ ی کارتان تاریک‌ تر خواهد شد. به عنوان مثال ، اگر از جوهر سیاه بر روی یک کاغذ روشن استفاده می‌کنید ، استفاده از صفحه باعث می‌ شود که توهم استفاده از جوهر خاکستری روشن و تیره نیز به وجود بیاید. صفحات می‌ توانند کنتراست را به کارتان اضافه کرده و قابلیت مطالعه‌ ی بروشور و ابعاد بصری آن را افزایش دهند. صفحات تنها به رنگ مشکی محدود نمی‌شوند.
همچنین می‌توانید همان تاثیر را با استفاده از هر جوهری به دست بیاورید ؛ مثلاً از یک رنگ استفاده کنید ، اما به گونه‌ای که چند رنگ به نظر بیاید.آیا بودجه‌ ی لازم برای افزودن مقداری رنگ به کارتان را دارید یا این‌ که می‌خواهید بهترین بازده را از کار سیاه‌ وسفید دریافت کنید؟

 

چاپ بروشور سیاه‌ و سفید چگونه انجام می شود؟

کاغذ خود را انتخاب کنید. چهره و حس کاغذ شما باید موجب تقویت تصویر مدنظرتان شود.
می‌توانید تعدادی از رنگ‌های مختلف را برای کاغذ انتخاب کنید .
صدها کاغذ رنگی در دسترس شما هستند و قیمت آن‌ها شاید چند ریال از کاغذ استاندارد بالاتر باشد.
بافت کاغذ نیز می‌تواند چهره‌ی نهایی بروشور را ارتقا دهد. همچنین می‌توانید از بافت‌هایی نظیر کتان ، نخ ،  پوست و غیره بهره بگیرید. با استفاده از طراحی گرانیتی یا گلوله و اشکال دیگر می‌توانید بافت کاغذ تان را به شکل بهتری عرضه نمایید.
یک فرایند شیمیایی در روکش کار نیز می‌تواند چهره‌ای براق یا مات را به بروشورتان ببخشد و مخاطبتان را به مطالعه‌ ی بیشتر آن ترغیب کند.
برای این‌که تصمیمتان به محیط زیست آسیب نزند، انواعی از کاغذهای بازیافتی وجود دارند که می‌توانید از میان آن‌ها انتخاب کنید. اما در مورد کیفیت کاغذ احتیاط  کنید، زیرا این موضوع مستقیماً بر کیفیت رنگ تاثیر می‌گذارد و انواع مختلف کاغذ، واکنش متفاوتی را نسبت به جوهر نشان می‌دهند. به عنوان مثال، کاغذی که دارای روکش براق است، رنگ‌ها را تا حدی روشن‌ تر نشان می‌دهد؛ از طرفی اگر پرداخت نهایی مات باشد، جوهر حاصل از رنگ‌ها را تا حدی جذب کرده و آن‌ها را رنگ‌ پریده‌ تر نشان می‌دهد.وزن کاغذ نیز می‌ بایست بر حسب گرم اندازه گرفته شود. یک بروشور معمولی باید از کاغذ ۶۰ الی  300 گرمی استفاده کند. در مقام مقایسه ، چاپ‌ها و فتوکپی‌های معمول روی کاغذ ۸۰ الی ۱۰۰ گرمی انجام می‌گیرند.

 

چاپ بروشور با روکش

چاپ بروشور با روکش سلفون مات یا براق و یا برچسته شدن به وسیله یووی موضعی ، بافت نخی داخل کاغذ (در قیاس با حالت استاندارد) و استفاده از کاغذ رنگی یا بازیافتی به قیمت چاپ بروشور نهایی شما اضافه می‌کند، اما شاید این هزینه‌ ی اضافی توجیه داشته باشد و بتواند نظر مخاطب شما را به خودش جلب کند.
خرید کاغذ سفارشی را از فروشگاه‌های مخصوص یا فروشگاه‌های اینترنتی مدنظر داشته باشید. با توجه به رواج چاپگرها در خانه‌های افراد و همچنین انتشارات سطح شهر، تعدادی تامین‌ کننده مطرح شده‌اند که کاغذ سفارشی را برای شما تولید می‌کنند. این کاغذ با دستگاه‌های فتوکپی و چاپگر هماهنگی داشته و گران‌تر از چیزی که واقعاً هست،
به نظر می‌رسد. بسیاری از کاغذها از اندازه‌ی ۱۴ در ۲۱ سانتیمتر برخوردار هستند که در صورت نیاز بتوانند با تا خوردن در پاکت نامه جا بگیرند. می‌توانید از میان کاغذ دو رنگی یا چهار رنگی با طراحی‌ها و بافت‌های متفاوت انتخاب کنید.

 

چاپ بروشور ۳ لت به تعداد کم چگونه انجام میپذیرد؟

تنها کاری که باید انجام دهید، ترسیم بروشور بر روی این کاغذ و چاپ آن با استفاده از چاپگر یا تکثیر آن با استفاده از دستگاه فتوکپی است. این گزینه برای کسی که می‌خواهد بروشور خاصی داشته باشد، اما پول کافی برای یک طراحی حرفه‌ ای را ندارد، عالی است. هزینه‌ ی کاغذ برای ۱۰۰ بروشور بین ۷۰ الی ۸۰ هزار تومان خواهد شد. همچنین این گزینه برای زمانی مناسب است که شما نیاز به هزاران بروشور را به صورت همزمان ندارید. می‌توانید بروشورهای خودتان را در زمان نیاز و به تعداد مورد نیاز چاپ کنید و دیگر هزینه‌ ی اضافی را برای چاپ تعداد بالا نپردازید. فروشگاه‌ها و کمپانی‌ها نمونه‌ های کاغذ شان را در اندازه‌ ی کامل عرضه کرده‌اند تا بتوانید انتخاب راحت‌ تری داشته باشید.

 

انتشار پیام با استفاده از بروشورهای با کیفیت

بروشورها به عنوان یک راه عالی برای انتشار پیام در زمینه‌ ی محصولات و خدمات کمپانی هستند. اما باید به گونه‌ای عمل کنید که کیفیت چاپ بروشورتان با کسب‌ وکار با کیفیتتان همخوانی داشته باشد.
در
گروه چاپ و تبلیغات بهرنگ ما ابتدا مطمئن می‌شویم که بروشورمان مشتری را تحت تاثیر قرار خواهد داد و کمپانی را به شکل مثبت عرضه می‌نماییم و سپس اقدام به چاپ آن می‌کنیم.
هیچ دو کسب‌ وکاری با یکدیگر مشابه نیستند و اعتقاد داریم که خدمات چاپ بروشور باید دارای کیفیت بی‌همتایی باشد. با ساخت بروشورهای سفارشی، سبک و زیبایی را به محصول نهایی اضافه نمایید و با استفاده از الگویی جذاب، اطلاعات را به سریع‌ ترین شکل ممکن به مشتری عرضه کنید. چاپ
بروشور یک ابزار بازاریابی و فروش محسوس و بسیار معتبر است.مشتری شما می‌تواند آن را لمس کند، صفحاتش را ورق بزند و مزایای محصولتان را درک نماید. این چهره‌ ی کمپانی شما در نزد دنیا خواهد بود.همچنین می‌توانید از آن برای پشتیبانی از بازاریابی آنلاین استفاده کنید که می‌تواند اعتباری مشابه را با نسخه‌ی چاپ‌شده داشته باشد.سوای از رواج اینترنت در این دوران، هنوز هم نسخه‌ی چاپی در قالب روزنامه، مجله و کتاب بر افکار مردم امروزی تاثیر می‌گذارد.بروشور یکی از بخش‌های یکپارچه در استراتژی ارتباطات کمپانی می‌باشد.نگارش بروشور حرفه‌ ای می‌تواند پیام‌ کمپانی را بسازد و آن را با استفاده از تبلیغات، ارسال مستقیم ، بنر، پوستر و تابلوی تبلیغاتی گسترش دهد و بدین‌ ترتیب نام تجاری و تصویر کمپانی را برایتان بسازد.در این‌ جا تعدادی نکته هستند که می‌بایست حین نگارش بروشور مد نظر داشته باشید تا آن را قدرتمندتر و موثر عرضه کنید. 

سوالاتی در مورد طراحی و چاپ بروشور

هدف از چاپ بروشور چیست؟

بروشورها برای فروش نوشته می‌شوند، برای این‌‎که یک ایده، محصول، خدمت را بفروشند و تصویر کمپانی را ارائه نمایند.
کمپانی می‌تواند چند بروشور مختلف را برای تک‌ تک محصولات یا دسته‌های جداگانه‌ی محصولات ارائه کند.اما بروشور هر محصول باید بتواند تصویری هماهنگ را از کلیه‌ی محصولات کمپانی ارائه نماید.
امضای کمپانی، پاراگرافی که درباره‌ی آن نوشته شده و لوگوی شرکت باید با وزنی برابر در همه‌ی بروشورها عرضه شوند.

 

۲- مخاطب هدف شما از چاپ بروشور کیست؟

آیا بروشور نوعی ارتباط بنگاه به بنگاه یا بنگاه به مشتری است؟باید در حین صحبت با ذینفعان، مشتریان، خرده‌ فروشان، کارکنان و شرکای کسب‌ و کار، نوای صحبت متفاوتی را برگزینید.

 

۳- پیغام کلیدی در چاپ بروشور تبلیغاتی چیست؟

یا چاپ بروشور تبلیغاتی چه می‌‎خواهید بگویید؟آن چیزی که مشتریان را به سمت خرید محصولاتتان ترغیب می‌کند و باعث می‌شود به جای محصول رقیب به سمت شما بیایند، چیست؟ آن را به شکلی درگیرکننده و به‌ یاد ماندنی بنویسید، به گونه‌ای که نظر مخاطب هدفتان را جلب کند.

 

۴- برای طراحی و چاپ بروشور خود را در جایگاه مشتری خود یا مخاطب قرار داده و بنویسید

سوالاتی که پیش می‌ آید را پاسخ دهید .
بر اعتراضات غلبه کنید .
نیازهای مخاطب را شناخته و سعی کنید که با محصولتان آن‌ها را برآورده کنید
.اگر بروشور در مورد یک ماشین نوشته می‌شود، تعدادی سوال وجود دارند که معمولاً مردم در حین خرید ماشین برایشان پیش می‌آید؛ می‌توانید در بروشور به این سوال‌ها پاسخ بگویید و خریدار را به سمت مزایای محصولتان هدایت کنید.
بسته به این‌ که مخاطب هدفتان کارمند، ذینفع یا یک شریک کاری‌ بالقوه باشد، می‌توانید از بروشور برای نشان‌ دادن جایگاه رفیع کمپانیتان استفاده کنید تا طرف مقابل به کار سرمایه‌ گذاری یا معامله با شما ترغیب شود. همچنین می‌توانید نسخه‌ های مختلفی از یک بروشور را بسته به دیدگاه‌ها و سلایق مخاطبین هدف مختلفتان تهیه کنید.

 

چند نکته پایانی در مورد چاپ بروشور ها

بروشورها در آموزش هم کاربرد دارند و در بعضی سمینارهای آموزشی یا کلاس های آموزشی برای گفتن سر فصل های ارائه شده در اون کلاس و سمینار هم استفاده می شوند.
طراحی بروشور حرفه ای باید توسط طراح حرفه ای انجام شود .
یک طراح حرفه ای را می توان از نمونه کارهای اون تیم طراحی شرکت تبلیغات تشخیص داد.
طراح بروشور باید رنگ ها و کاربرد آن ها در هر جا را به خوبی بشناسد و فونت ها را در جای و اندازه بخصوص خود استفاده کند.
طراحی بروشور با نرم افزارهای طراحی مانند فتوشاپ و یا ایندیزاین و ایلیستریتور  و یا کورل انجام می پذیرد .این برنامه ها کارایی مشابهی دارند.
چاپ بروشور ها بصورت عمومی و اختصاصی انجام میگیرد.در چاپ عمومی بروشور، بروشور طراحی شده در یک فرم چاپی و در کنار چند کاره که میتوانند آن ها هم بروشور باشند قرار گرفته و چاپ بروشور با کیفیت خوب انجام می شود.
در چاپ اختصاصی بروشور، بروشور طراحی شده بصورت اختصاصی چاپ شده و از کیفیت خیلی بالایی در رنگ برخوردار است و اصلا نمیتوان کیفیت فوق العاده این چاپ را با چاپ عمومی که از کیفیت متوسطی برخوردار است مقایسه کرد.
بدلیل بالا بودن کیفیت در چاپ بروشور بصورت اختصاصی ، مبلغ چاپ بروشور به مراتب بالاتر میرود.به دلیلی اینکه در موقع تاکردن ، ترک برندارد از عملیات سلفون کشی برای بروشور استفاده می کنند.
سلفون نتنها باعث مقاومت بیشتر بروشور در موقع تاکردن می شود ، زیبایی بروشور را چند برابر میکند.به هر بخش از بروشور که موقع تاکردن روی هم قرار میگیند یک لت میگویند .از تفاوت های بروشور ها نسبت به کاتالوگ میتوان به این اشاره کرد که بروشور ها نسبت به کاتالوگ ها از تعداد صفحات کمتری برخوردار بوده و برای توضیح مختصر در مورد یک کالا استفاده می شوند.

مقاله : کاتالوگ چیست ؟ چاپ کاتالوگ حرفه ای به چه صورت انجام میپذیرد ؟ تعرفه چاپ کاتالوگ به چه صورت تعیین میشود؟ چاپ کاتالوگ ارزان چیست که بسایاری از شرکت های تبلیغاتی روی این تبلیغ بسیار مانور میدهند ؟

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *