مقایسه قیمت چاپ کاتالوگ ۱۰ چاپخانه برتر (بررسی امکانات+قیمت +نقاط ضعف و برتری)

14

چاپ کاتالوگ برای زمینه های تجاری بسیار مهم است. قیمت چاپ کاتالوگ نسبت به کیفیت کاغذ و مرکب و دستگاه چاپ تعیین می شود و چاپ کاتالوگ ارزان بستگی به مواد مصرفی در چاپخونه دارد.

برای بدست اوردن قیمت نهایی چاپ کاتالوگ باید به عواملی مانند قیمت کاغذ، قیمت چاپ و بررسی امکانات چاپخونه مورد نظر اعم از نوع و مدل دستگاه های چاپ، تخصص پرسنل پرداخت . اینکه چاپ ما به چه شکل قابل انجام است، هم میتواند یکی از عوامل مهم در بررسی قیمت نهایی چاپ کاتالوگ باشد. مثلا برای چاپ کاتالوگ میتوان از دو روش چاپ دیجیتال و چاپ افست استفاده کرد؛ اگر بخواهیم چاپ کاتالوگ در تعداد کم و در سریع ترین زمان انجام دهیم از چاپ کاتالوگ بوسیله چاپ دیجیتال استفاده می‌کنیم و اگر بخواهیم چاپ کاتالوگ در تیراژ بالا و با قیمت بصرفه و کیفیت بسیار بالا انجام دهیم از چاپ افست برای چاپ کاتالوگ استفاده میکنیم. در ادامه مقاله به عوامل تاثیر گذار روی قیمت نهایی کاتالوگ اشاره خواهیم کرد.

سفارش چاپ کاتالوگ ۰۹۱۲۷۳۸۶۳۸۴


در ابتدای بحث چند سوال متداول که شما اغلب در باره چاپ کاتالوگ از ما سوال میکنید را در ادامه با هم پاسخ میدهیم:

ارزانترین چاپ کاتالوگ چگونه انجام می شود؟

چاپ کاتالوگ اغلب بصورت چاپ افست انجام می شود و اگر بصورت افست و در تیراژ ۱۰۰۰ عدد به بالا انجام شود، دارای کیفیت بالا و قیمت ارزانتری نسبت به چاپ دیجیتال می باشد.

فوری ترین زمان برای چاپ کاتالوگ چقدر است؟

اغلب به شما پیشنهاد می کنیم که برای چاپ کاتالوگ از چاپ اختصاصی کاتالوگ استفاده کنید که هم کیفیت بالایی دارد و هم زمان طولانی ترین برای تولید آن صرف می شود. اما اگر نیاز به چاپ کاتالوگ ارزان و فوری تر دارید می توانید از چاپ عمومی کاتالوگ استفاده کنید.

حداقل تیراژ چاپ کاتالوگ چقدر است ؟

شما میتوانید چاپ کاتالوگ خود را در تعداد ۵۰ تا و بوسیله چاپ دیجیتال انجام دهیم. اما این نکته را فراموش نکنید که چاپ دیجیتال کیفیت پایین تر و قیمت بالاتری نسبت به چاپ افست دارد.

سایز چاپ کاتالوگ اغلب چقدر است ؟

سایز چاپ کاتالوگ اغلب سایز A4 است. چاپ کاتالوگ را میتوان بصورت مربعی سایز ۱۹ در ۱۹ یا سایز A3 نیز چاپ کرد.

چاپ کاتالوگ به چند صورت انجام می شود و با کیفیت ترین و بهترین آن کدام است؟

چاپ کاتالوگ اغلب به دو بصورت چاپ دیجیتال و چاپ افست انجام میشود. چاپ افست دارای کیفیت بالاتر و قیمت پایینتری می باشد( در تیراژ ۱۰۰۰۰ عددد به بالا). و چاپ دیجیتال اغلب برای تیراژ پایین ( ۵۰ تا ۳۰۰ عدد ) استفده می شود که هم کیفیت پایین تر و هم قیمت دونه ای نسبت به چاپ افست بالاتر است .

قیمت چاپ کاتالوگ چگونه حساب می شود؟

اغلب قیمت چاپ کاتالوگ نسبت به کیفیت دستگاه چاپ و تجهیزات چاپخانه ها مشخص می شود. مثلا شما در بعضی چاپخانه ها ناظران چاپ بصورت اختصاصی کیفیت چاپ شما را زیر نظر میگیرند که مطمئنا کیفیت بالاتر و قیمت بالاتری را به همراه خواهد داشت. هر چی کیفیت بالاتر باشد به مراتب قیمت چاپ کاتالوگ هم بالاتر می رود.

کاتالوگ چیست؟

کاتالوگ چیست؟

کاتالوگ به مجموعه گردآوری شده از محصولات یا خدمات ارائه شده توسط یک شرکت با یک موسسه با ریزترین اطلاعات مورد نیاز برای فروشنده یا واسطه آن کالا یا خدمات گفته می شود. می توان گفت کاتالوگ یعنی کالانما، کارنما، یعنی دفتر راهنمای کالاها و فعالیتها و مشاغل مختلف. فهرست نامه و صورت کالاها و خدمات.

کاتالوگ در واقع راهنمای کالا و کالانامه محسوب می شود و حاوی فهرست کالاهای تولیدی یک موسسه است برای اشخاصی که رابط میان تولید کننده و مصرف کننده می باشند. این اشخاص خریداران عمده یا کسانی هستند که نقش واسطه میان ارائه دهنده خدمات و گیرنده خدمات را بازی می کنند. (مثلا فروشنده یا مغازه دار)

کاتالوگ ها برای معرفی کالا یا خدمات به این اشخاص یا موسسات تهیه می گردند و حاوی اطلاعاتی هستند که تنها به کار آنها می آید و این اطلاعات لازم نیست برای مصرف کننده معنی و مفهومی داشته باشد.

[Stellar_video_player id=”21″]

از مهم ترین ویژگی های کاتالوگ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت حمل آسان و امکان مطالعه آن در زمان فراغت.
  • خلاصه گویی و پرهیز از هر نوع افراط در توضیح.
  • برقراری ارتباط بدون واسطه با پیام گیر.
  • ترکیب تصویر با متن در جهت ایجاد شناخت بیشتر در مخاطب.
  • فراهم آوردن امکان انتخاب دقیق و سنجیده برای مخاطب به جهت ایجاد فرصت مناسب برای مطالعه
  • کاتالوگ ها به جهت انتقال اطلاعات و موارد ذکر شده در بالا نسبت به پوستر و تراکت فراتر و سنجیده تر عمل می کند.
  • وجود تصاویر و متون نوشتاری در کاتالوگ میزان تصمیم گیری و انتخاب صحیح را برای مخاطب سهل و آسان می کند.
  • کاتالوگ دید مقایسه ای به وجود می آورد. بدین صورت که پیام گیر و یا مخاطب از بین چند محصول معرفی شده به جهت مدل کیفیت، کاربری، استحکام و از همه مهم تر هزینه برنامه ریزی شده جهت خرید و غیره، بتواند یکی را که شرایط او سازگار است انتخاب و خریداری کند.

از شکل گیری کاتالوگ در جهان تبلیغات مدت زیادی نمی گذرد. در اواسط قرن بیستم انسان صنعتی با جامعه سرمایه داری آن دوران، زمانی توانست از کاتالوگ به عنوان یک وسیله تبلیغاتی استفاده کند که دیگر ابزارهای گذشته چون اطلاعیه ها و تراکت های تک رنگ و معرفی های حضوری و لفظی جوابگوی نیاز تولید کنندگان را نداشتند. به ناچار برای به وجود آوردن انگیزه، رقابت و معرفی کالای تولید و عرضه شده به بازار، اقدام به خلق شیوه ی نوینی از پدیده های گرافیک کرد، تا پیام گیرها بتوانند در فرصت مناسب و با شرح و تصاویری که در این وسیله تبلیغاتی درج شده بود با تولیدات و خدمات مربوط به آنها آشنا شوند.

به وجود آمدن تنوع در تولیدات برای جامعه مصرفی و شکوفایی صنعت نوپای بعد از جنگ جهانی دوم، عرصه تبلیغات را چنان تحت تاثیر قرار داد که دیگر محصول تولید شده بدون تبلیغات وسیع، جایی در بازار آن زمان نداشت.

کاتالوگ وسیله خوبی بود تا پیام گیرها بتوانند با خواندن و دیدن تصاویر با محصولات تولیدشده آشنایی بیشتری پیدا کنند.

شناخت تولید چه از لحاظ کمی و چه از لحاظ کیفی – نشان دادن تصاویری از تولیدات – معرفی شاخه های مختلف تولیدات – معرفی ساختار و مشخصات فنی از طریق متن نوشتاری و …. همه و همه از عملکردهای سنجیده کاتالوگ بود. شکل و فرم کاتالوگ در اوایل به صورت یک برگه پشت و رو بود که بیشتر به تراکت شبیه بود در حالی که روی جلد آن حال و هوای پوستر داشت.

در اوایل سال های ۱۹۷۰ میلادی ابعاد آن به صورت استاندارد ۲۱×۳۰ سانتی متر در کشور فرانسه تعریف شد. طبق این تعریف کاتالوگ ها معمولا از دو برگ بیشتر هستند و علاوه بر بیان تصویری از متون نوشتاری جهت معرفی و جذب و هدایت مخاطبین استفاده میشود.

کاتالوگ ها غالبا به دو صورت استفاده می شوند :

  1. وسیله ای برای معرفی یک محصول از چندین محصول تولید شده می باشند(تک محصولی)
  2. معرفی چندین محصول جدید با عملکردهای مختلف (چند محصولی)

آنچه باید در یک کاتالوگ خوب منظور شود عبارت است از :

  • خلاصه ای از معرفی نام و عملکرد کارخانه تولیدی و شناساندن فعالیت ها در شروع مباحث کاتالوگ .
  • معرفی امتیازات و رتبه های تولید: مثل استانداردهای رعایت شده در محصول، ایزوهای موجود و …
  • معرفی هر چه بیشتر در خصوص جدیدترین و بهترین ساخته ها و خدمات
  • دادن اطلاعات و راهنمایی صحیح در مورد مشخصات فنی، خدمات ارایه شده، قابلیت های خاص و وجه تمایز آن نسبت به تولیدات مشابه، چه در تولیدات گذشته کارخانه و با آنچه در بازار فعلی موجود می باشد.
  • درج آدرس، تلفن و آدرس اینترنتی تا شناخت بیشتری برای مخاطب فراهم شود.

کاتالوگ در چه قطع‌هایی طراحی و چاپ می‌شود؟  

قطع کاتالوگ مانند بروشور و کتاب متنوع است. اگرچه برخی ساده و برخی لوکس هستند اما به هر حال باید به نحوی طراحی شوند که اطلاعات لازم را به سریع ترین شکل در اختیار مخاطب قرار دهند.

چاپ کاتالوگ قطع A4

چاپ کاتالوگ A4 یکی از پرفروش ترین محصولات در زمینه چاپ کاتالوگ به حساب می آید. قیمت چاپ کاتالوگ A4 از چاپ کاتالوگ A5 بیشتر بوده و برای شرکت هایی که نیاز به معرفی محصولات خود دارند میتواند بهترین گزینه به حساب آید.
چاپ کاتالوگ A4 ارزان میتواند برای شروع برند سازی و معرفی محصولاتتان به مشتریان بسیار مهم و حائز اهمیت باشد.
چاپ کاتالوگ A4 به دو روش چاپ دیجیتال کاتالوگ A4 و چاپ افست کاتالوگ A4 انجام می شود.

چاپ کاتالوگ قطع A5

چاپ کاتالوگ A5 را میتوان بعد چاپ کاتالوگ A4 پرفروشترین چاپ کاتالوگ نامید.
اگر دنبال چاپ کاتالوگ ارزان هستید میتوانید از چاپ کاتالوگ A5 استفاده کنید چون قیمت آن کمتر از چاپ کاتالوگ A4 است و اگر در ابتدای کار نمیخواهید قیمت چاپ کاتالوگتان زیاد شود و بودجه کمی برای آن کنار گذاشته اید می توانید از این کاتالوگ برای شروع معرفی محصولاتتان استفاده کنید .

چاپ کاتالوگ A5 هم به دو روش چاپ دیجیتال و چاپ افست انجام می شود و قیمت چاپ دیجیتال کاتالوگ A5 تقریبا نصف چاپ دیجیتال کاتالوگ A4 می باشد.

کیفیت چاپ دیجیتال کاتالوگ ها از چاپ افست آنها کمتر می باشد. شما هم اگر نیاز به کاتالوگ در تیراژ کم یا چاپ کاتالوگ A5 در کمترین زمان دارید، باید از چاپ دیجیتال کاتالوگ استفاده کنید .

چاپ افست کاتالوگ A5 براز زمانی مناسب است که شما نیاز به کاتالوگ در تیراژ ۱۰۰۰ عدد به بالا دارید و کیفیت کار خیلی برای شما مهم است .

چاپ کاتالوگ قطع مربعی

چاپ کاتالوگ مربعی از انواع چاپ کاتالوگ ، برای شرکت ها و موسساتی مناسب است که نیاز به چاپ کاتالوگی خاص دارند. قیمت چاپ کاتالوگ مربعی برای کسانی که بدنبال کارهای خاص هستند مناسب است .

اغلب شرکت ها و افرادی اقدام به چاپ کاتالوگ مربعی میکنند که قرار است کاتالوگ چند لتی مربعی بزنند. چاپ کاتالوگ مربعی اغلب برای کسانی مناسب است که در طراحی کاتالوگشان عکس بر محتوا غالب است و عکس های خاصی برای معرفی به مشتریان دارند. برای مثال می توان به عکاسی ها و شیرنی فروشی ها اشاره کرد.

چاپ کاتالوگ مربعی چند لتی اغلب توسط چاپ افست انجام می شود. البته نباید از این موضوع هم غافل شد که برای سایز های کوچک مثلا ۱۴ در ۱۴ هم میتوان از چاپ دیجیتال استفاده کرد. این سایز، سایز به صرفه برای کسانی است که می خواهند چاپ کاتالوگ مربعی در تیراژ کم یا کمترین زمان داشته باشند.

چرا کیفیت چاپ کاتالوگ برای هر کسب و کاری بسیار مهم می‌باشد؟ 

چاپ کاتالوگ هر چقدر چشم گیرتر باشد مخاطبان بیشتری را به سمت خود جذب می کند. امروزه با بیشتر شدن رقبا لازمه داشتن چاپ‌کاتالوگ حرفه‌ای بیشتر احساس می شود. طراحی کاتالوگ هر چه قوی تر باشد میتواند چاپ کاتالوگ را حرفه ای تر کند.

با داشتن یک کاتالوگ با طراحی و چاپ حرفه ای میتوانید به پیشی گرفتن از رقبا امیدوارتر شد، بدین صورت که مشتریان بیشتری به کاتالوگ شما ارتباط برقرار کرده و محصولات و برند شما را دنبال خواهند کرد. مشتریان دوست دارند که کاتالوگ به خوبی طراحی شده باشد و توضیحات هر محصولات بصورت کامل در کاتالوگ گنجانده شده باشد که بتوانند بهتر تصمیم به خرید بگیرند.

مهمترین نکاتی که باید در خرید کاغذ برای چاپ کاتالوگ به آن توجه کرد .

مهمترین نکاتی که باید در خرید کاغذ برای چاپ کاتالوگ به آن توجه کرد .

شناخته شده ترین ماده چاپی کاغذ است. کاغذ از پرمصرف ترین مواد اولیه چاپ کاتالوگ است. تقریبا تمام کارهای چاپی با استفاده از کاغذ چاپ می شوند. کاغذ در طول تاریخ پیدایی خود تا کنون، پیوسته اصلی ترین و پایدارترین ابزار انتقال اندیشه بشری بوده است. مصریان باستان اولین قومی بودند که از مغز نوعی نی به نام (پاپیروس) کاغذ به روایت تاریخ، ساختند. مرغوب ترین کاغذها از جنس پنبه و کتان می باشند. در درجه دوم کاغذهای ساخته شده از چوب و در درجه سوم کاغذهای ساخته شده از نیشکر قرار دارند. بخش عمده ای از هزینه های یک سفارش چاپی مربوط به کاغذ است که در بعضی از موارد تقریبا بیش از نیمی از کل هزینه تولید را شامل می شود.

ضخامت کاغذ در چاپ کاتالوگ تک برگی

ضخامت کاغذ را بر اساس میکرون بیان می کنند و با میکرومتر می سنجند باید دانست که گاهی مواد مصرفی از فشردگی بالایی برخوردارند و این باعث می شود که ضخامت آن ها نسبت به نوع دیگر که تراکم یا فشردگی کمتری دارد، کمتر باشد. معمول است هنگام خرید کاغذ یا مقوا، گرماژ مورد نیاز پرسیده شودگرم کاغذ بر اساس  ۱۰۰×۱۰۰ سانتیمتر از آن محاسبه می شود مثلاً یک ورق ۱۰۰×۱۰۰ ز مقوای ۲۵۰ گرمی، ۲۵۰ گرم وزن دارد.

کیفیت کاغذ در چاپ کاتالوگ رنگی

مرغوب ترین کاغذها از جنس پنبه و کتان می باشند. در درجه دوم کاغذهای ساخته شده از چوب و در درجه سوم کاغذهای ساخته شده از نیشکر قرار دارند. کاغذ داراری پشت و رو است. روی آن صاف و صیقلی تر بوده و چاپ روی آن مطلوب تر است. کاغذهای گلاسه از مرغوبیت بالایی برخوردار بوده و معمولاً برای چاپ های نفیس رنگی از نوع براق و یا مات آن استفاده می شود. هرچه کار چاپی دارای رنگ های بیشتری باشد بایستی از کاغذهای گلاسه با گرماژ بالاتر استفاده کرد. راه و بی راه کاغذ که معمولاً به صورت  LG  یا  SG نمایش داده می شود، یکی از مواردی است که هنگام خرید باید به آن دقت کرد؛ زیرا بی دقتی در این مسئله در هنگام چاپ و بعد از آن ممکن است مشکلاتی را بوجود آورد.

کاغذ کرافت در چاپ کاتالوگ حرفه ای

نوعی کاغذ با رنگ قهوه ای وماتکه با وجود ضعف ساختاری خصوصیت چاپ پذیری خوبی دارند. این نوع کاغذ که از خمیر چوب سولفاته تهیه شده، به رنگ قهوه ای است و نسبتا مقاوم است. از کاغذ کرافت برای بسته بندی و گاهی در کارهای فانتزی متفاوت چون پوستر و … استفاده می شود. کیفیت خوب کاغذ می‌تواند چاپ و رنگ‌های آن را به شکل بهتری نشان دهد، پس مهم است که کاغذ درست را انتخاب کنید، علی‌الخصوص اگر کاتالوگ شما پر از تصویر و عکس است. ما می‌توانیم کاتالوگ را با کاغذهای ۸۰ گرم  تا ۳۵۰ گرم چاپ کنیم که این موضوع به سلیقه و بودجه‌ ی شما بستگی دارد.

مقوا در چاپ کاتالوگ افست

از مقوا برای جلد کتاب، کاتالوگ و ساخت جعبه و کارتن استفاده می شود.مقوا معمولاً از کاغذ بدون پوشش تهیه می شود و نوع پوشش دار آن هم تولید می شود. وزن مقوا معمولاً از ۱۳۵ گرم شروع میشود و مقوای ضخیم تر را می توان از لمینیت کردن دو تا سه لایه مقوا به یکدیگر تهیه کرد. ضخامت جلد کتاب با واحد پوینت تعیین می شود که از مقوای با ضخامت ۱۰ پوینت ( ۲۰۰ گرم )  شروع شده و تا ۱۵ و ۱۷ پوینت ( ۳۰۰ گرم ) برای کتاب های سنگین و بزرگ استفاده می شودحتی از مقوای ضخیم تر نیز برای مواد بسته بندی و تهیه کتاب بچه ها و یا مقوای جلد در صحافی استفاده می شود.

نکته لازم برای خرید کاغذ و مقوا چاپ کاتالوگ

آگاهی از نوع ماده مصرفی، گرماژ آن، ضخامت، تغییر ابعاد در اثر رطوبت، فشردگی و بافت کاغذ یا مقوا و … کمک بسیار زیادی در ارائه زیبایی محصول چاپی خواهد داشت. کتابچه / کاتالوگ برای دسترسی سریع مشتری به فهرست محصولات کارخانه، ایده‌آل است. کتابچه‌ها / کاتالوگ‌ها حتماً می‌توانند موجب افزایش درآمد شما شوند. چاپ دیجیتال کاتالوگ  و چاپ کاتالوگ افست به صورت تمام‌ رنگی و چاپ کاتالوگ با کیفیت بالا بر روی انواع مختلف کاغذ و در اندازه‌های متنوع موجود است. همچنین کاتالوگ‌های بین ۸ الی ۹۶ صفحه می‌توانند به شکل ایده‌آل به یکدیگر متصل شوند.

چاپ کاتالوگ چگونه انجام می شود؟

چاپ کاتالوگ اغلب به دو صورت چاپ کاتالوگ افست و چاپ کاتالوگ دیجیتال انجام می شود. هر کدام از این روش ها مزایا و معایب خاص خود را دارند . اغلب برای چاپ کاتالوگ در تیراژ ۱۰۰۰ عدد به بالا از جاپ کاتالوگ به روش افست استفاده می شود و برای چاپ کاتالوگ در تیراژ کم یا چاپ کاتالوگ فوری از چاپ دیجیتال کاتالوگ استفاده میشود. در مطلب زیر به معرفی چاپ کاتالوگ به روش چاپ افست خواهیم پرداخت.

چاپ کاتالوگ افست بصورت عمومی و اختصاصی انجام می‌شود. چاپ عمومی اغلب برای کاتالوگ های تک برگی کاربرد دارد. به این صورت که کاتالوگ طراحی شده کنار چند کاتالوگ دیگر در یک فرم چیده می‌شود و کار بصورت عمومی چاپ می شود. این روش از کیفیت خوبی برای چاپ کاتالوگ برخوردار است و اگر نیاز به کاتالوگی با کیفیت خیلی بالا دارید باید از روش چاپ اختصاصی افست کاتالوگ استفاده کنید. از جمله کاتالوگ ها عمومی میتوان به کاتالوگ تک برگ A4 گلاسه ۳۰۰ گرمی با سلفون مات یا براق اشاره کرد .

چاپ اختصاصی بصورتی است که صفحات کاتالوگ مورد نظر بصورت اختصاصی و در یک فرم چیده می شود و بصورت اختصاصی و در یک فرم مخصوص به شما چاپ می شود . اینکار از لحاظ کیفیت در رده بسیار بالایی قرار دارد و ناظر چاپ که از طرف شما می تواند انتخاب شود، می تواند تمام مراحل کار چاپ کاتالوگ را از نزدیک مشاهده کند. بیشتر شرکت های بزرگ از این مدل چاپ برای کاتالوگ های خوب استقبال میکنند و یک نماینده برای چک کردن چاپ کاتالوگ خود در موقع چاپ به چاپخانه میفرستند.

در چاپ عمومی و اختصاصی حداقل تیراژ ۱۰۰۰ عدد می باشد و قیمت چاپ و صحافی روی این تعداد قیمت گذاری می شود . البته تیراژ بصرفه برای چاپ کاتالوگ ۵۰۰۰ عدد می باشد ولی بیشتر مشتریان از تیراژه ۱۰۰۰ عدد استفاده میکنند. چاپ عمومی و اختصاصی کاتالوگ در تیراژ ۱۰۰۰ عدد با چاپ افست انجام میشود و زمان انجام این چاپ ها ۳ تا ۷ روز کاری نسبت به حجم کار تعیین می شود.

مراحل تولید کاتالوگ بدین صورت است که پس از مرحله طراحی کاتالوگ و تایید توسط مشتری، طرح مورد نظر به لیتوگرافی رفته و عملیات فرم بندی طرح ها انجام می‌شود . به این صورت که دو صفحه دو صفحه، صفحات کاتالوگ کنار هم قرار میگیرند و بقیه صفحات هم به همین منوال فرم بندی می شوند. پس از مرحله فرم بندی مرحله تهیه زینک می باشد . که از هر فرم در کارهای چهار رنگ چهار زینک Cyan ،Magenta و Yellow و Black تهیه میشود.

در کار های تک رنگ نسبت به رنگ مورد نظر یک زینک گرفته می‌شود. در کارهای پنج رنگ یا ۶ رنگ و … نسبت به تعداد رنگ، زینک های اضافی گرفته می شود. در بیشتر مواقع رنگ های پنجم رنگ نقره ای یا طلایی هستند. برای چاپ رنگ پنجم پیشنهاد می شود حتما از چاپخانه ای استفاده شود که به دستگاه چاپ پنج رنگ مجهز باشد . پس از تهیه زینک، زینک های مورد نظر روی دستگاه بسته می شوند . قبل از این کار باید کاغذ ها نسبت به اندازه فرم چاپی بریده شده و آماده شوند . ناظر چاپ وظیفه چک کردن رنگ ها و طرح ها در موقع چاپ را دارد. پس از چاپ باید کاغذ ها خشک شده و سپس مرحله سلفون کشی و صحافی انجام میپذیرد.

 

انواع پوشش ها پس از چاپ کاتالوگ

پوشش روی کاتالوگ را میتوان مجموعه اقداماتی نامید که پس از چاپ برای بالاتر رفتن کیفیت چاپ کاتالوگ انجام می‌شود. از این مجموعه اقدامات میتوان به سلفون کشی به منظور مقاومت بیشتر کاتالوگ یا زیبایی بیشتر آن اشاره کرد. از سلفون مات یا براق بر روی کاتالوگ استفاده می شود تا مقاومت کاتالوگ پس از باز و بسته کردن چندین باره آن به مشکل بر بخورد.

هنگامی که از کاغذ با مقوای گلاسه برای چاپ استفاده می شود. برای محافظت بیشتر از سطح چاپ، پوششی برای آن در نظر گرفته می شود. روش های متفاوتی برای پوشش چاپ وجود دارد که به سه دسته کلی تقسیم می شوند: چاپ سیلک اسکرین، چاپ لترپرس، چاپ افست.

سلفون مات کاتالوگ بهتر است یا سلفون براق؟

بخش دیگر از انواع متداول پوشش بکار گرفته شده، نمونه ای است که سلفون نام دارد و خود مستقلا توسط دستگاه مخصوص این کار انجام می گیرد.در این روش لایه ای از پوشش نازک پلاستیک روی سطح کار چسبانده می شود و انواع متفاوتی نظیر سلفون مات یا براق و … دارد. در این شیوه سلفون رول به کمک دستگاهی به وسیله جسب روی سطح کاغذ یا مقوا چسبانده می شود.البته دستگاه های مورد استفاده در این بخش با تنوع نیمه ماشینی تا ماشینی وجود داشته و دونوع حرارتی و ساده دارد. در مدل حرارتی ، سلفون به واسطه حرارت نشست بهتری روی سطح چاپی دارد. مزیت خوب سلفون نسبت به یووی ، استحکامی است که به سطح چاپی می دهد و در ضمن احتمال ترک خوردن را از بین می برد.
وقتی برگه ها تا می‌شوند در محلی که کاغذ تا می‌شود اگر سلفون وجود نداشته باشد برگه ترک میخورد و این ترک خوردگی در مقواهای با گراماژ بالاتر بیشتر دیده می شود به همین دلیل رو این برگه ها سلفون میکشند که این ترکیدگی روی برگه رویی دیده نشود. در بیشتر کاتالوگ ها برگه جلد گراماژ بالاتری نسبت به برگه های داخلی دارد . بدلیل استحکام بیشتر و زیبایی کار عملیات سلفون کشی انجام میشود.سلفون به دو صورت مات و براق می باشد که سلفون براق را بیشتر برای کارهایی با طراحی تیره و سلفون مات ر ا برای رنگ ها روشن استفاده میکنند. البته استفاده از سلفون مات یا براق در بیشتر مواقع سلیقه ای هستند .

یووی موضعی کاتالوگ به چه منظور استفاده می شود؟

پوششی UV، برجسته و کاملا مشخص است.این نوع چاپ به همان شیوه سیلک اسکرین انجام می شود و نوع مواد مصرفی ، کار را مات یا براق می کند.معمولا ترکیب هر دو UV مات یا براق را برای مشخص کردن قسمت های مختلف یک کار چاپی به کار می گیرند.

کاغذ مصرفی در این نوع پوشش به روش ماوراء بنفش خشک می شود و دلیل نام گذاری آن نیز به همین خاطر است. یووی برجسته یا یووی موضعی کاتالوگ یکی از کاربردی ترین مراحل در چاپ کاتالوگ هستند که به زیباتر شدن تصاویر و متن ها و در آخر کاتالوگ بسیار کمک شایانی میکند.

قشر پوشش در این شیوه بیشتر از افست و لترپرس است. پس از چاپ رنگ مخصوص و جذب پودر در محل چاپ شده و گذر از اشعه و حرارت یووی، سطح چاپی برجسته و متمایز از سایر نقاط می شود. هر چند در اینجا این روش به عنوان پوشش تزئینی مطرح شده است و این شیوه به عنوان تکنیک مستقل چاپی قابل بحث است که ویژگی منحصر به فرد آن برجستگی سطوح رنگ های چاپ شده است.

ورنی چیست و چه کاربردی در چاپ کاتالوگ ها دارد؟

ورنی ها به دو بخش کلی تقسیم می شوند:

ورنی گرم : ورنی گرم را به همان شیوه سیلک اسکرین بر روی مواد چاپ می کنند. به دلیل وجود مواد نفتی در ماده ورنی گرم، معمولا کاتالوگ یا بروشورهایی که با پوشش ورنی گرم چاپ شده اند بوی نامطبوعی از خود ساطع می نمایند. امروزه اسانس های خشبو کننده به ورنی گرم افزوده می شود.
ورنی سرد : ورنی سرد یا ورنی چاپ را با ماشین افست چاپ می کنند و تنها پوششی برای تثبیت رنگ است و تقریبا هیچگونه جلا و درخشندگی ندارد.

نحوه محاسبه تعداد صفحات یک کاتالوگ

نحوه محاسبه تعداد صفحات یک کاتالوگ برای چاپ کاتالوگ یکی از دغدغه های همیشگی مشتریان بوده است. در بسیاری از مواقع مشتریان می‌پرسند تعداد صفحات دقیق کاتالوگ یا بروشور خود را نمیدانند. مشتریان فرق برگه یا صفحه را نمیدانند و میگویند کار ما ۲ برگ هست و ۳ صفحه ….
برای محاسبه دقیق تعداد صفحات یک کاتالوگ باید این را بدانیم که هر برگ بصورت آماده دو رو دارد به هر رو یک صفحه میگوییم . اگر این برگ را از وسط تا کنیم به ما ۴ صفحه می دهد و اگر ۲ تا بزنیم به ما ۶ صفحه می دهد . هر برگ در چاپ کاتالوگ ۴ صفحه دارد و دو برگ اگر داخل هم رفته و منگنه بخورند بصورت برگ می توان آن را دو برگ و ۸ صفحه نامید. اگر یک برگه دیگر داخلی این کاتالوگ جا بگیرد ۴ صفحه به این کاتالوگ اضافه کرده و کاتالوگ ۱۲ صفحه ای می شود.
یک برگ را میتوان یک لت نامید اگر یک خط تا بخورد آن را دو لت و اگر دو تا خط تا بخورد آن را ۳ لت و اگر ۳ خط تا بخورد به آن کاتالوگ یا بروشور ۴ لتی گفته می شود.
طراحی و چاپ کاتالوگ ها

طراحی و چاپ کاتالوگ ها

طراحی و چاپ کاتالوگ ها معمولا گران تر است. بنابراین چاپ آنها محدود بوده و برای تعداد خریداران و عرضه کنندگان عمده ای که شرکت موردنظر با آنها کار می کنند، تهیه و چاپ می گردند. گرماژ کاغذ آنها معمولا بالای ۲۰۰ است و از کاغذهای ضخیم در طراحی و چاپ آنها استفاده می شود. اندازه و سایز و تعداد برگ های آن نیز بسته به نیاز سفارش دهنده متفاوت می باشد و از الگوی خاصی تبعیت نمی کنند.

نکته مهم در طراحی کاتالوگ محل قرار گرفتن نوشته ها و تصاویر است. استفاده از تصاویر بیشتر و زیباتر در کاتالوگ تمایل بیننده را به مطالعه ادامه مطالب کاتالوگ بیشتر می کند.

اگرچه بین فروش اینترنتی و کاتالوگ های چاپی ارتباط زیادی وجود دارد، چنان که هیچ کدام نمی توانند جایگزین دیگری شوند، اما از آنجا که کامپیوتر همیشه در دسترس نیست، کاتالوگ های چاپی منبع مناسبی برای ارایه اطلاعات بوده و در فروش محصولات تاثیر به سزایی دارند.

مهمترین مزایای کاتالوگ

مهمترین مزایای کاتالوگ

  • کاتالوگ های چاپی سرگرم کننده هستند. زیرا مشتری را متمرکز بر محصول نگه می دارند و فرد به راحتی با یک کلیک نمی تواند آن را ببندد یا تغییر دهد.
  • کاتالوگ چاپی مشتری را درگیر می کند و فرد ممکن است چندین بار به آن نگاه کند و آن را بخواند.
  • کاتالوگ ها به شیوه های مختلفی موضوع را بیان می کنند و برای یک ارتباط موفق لازم است از چندین شیوه ی ارتباطی استفاده شود.
  • کاتالوگ ها به راحتی جابه جا می شوند به طور مثال فرد موردنظر آن را به شخص دیگری می دهد.

چرا هر کسب و کاری به چاپ کاتالوگ نیاز دارد؟

یکی از اولین گام‌هایی که هر کسب و کاری باید بردارد، معرفی محصولات و خدمات ارائه شده به مشتریان است. چاپ کاتالوگ یکی از بهترین روش‌ها برای این کار محسوب می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از یک کاتالوگ استاندارد، تمام اطلاعات مورد نیاز مشتری درباره محصول را به او ارائه دهید و او با مطالعه کاتالوگ مطمئن خواهد شد که محصولات یا خدمات شما با نیاز او متناسب است.

مشتریان در بازار امروز به دنبال برندهایی هستند که به مخاطبانشان اهمیت می‌دهند. اگر در فرایند بازاریابی و فروش خود مشتری را راهنمایی کنید، به او نشان می‌دهید برایتان مهم است که آنچه از شما می‌خرد، برای رفع نیازش کاربردی باشد. کاتالوگ یکی از بهترین ابزار انتقال اطلاعات به مشتریان است و انتقال اطلاعات به مشتریان یکی از راه‌های تعامل با مشتری و نشان دادن اهمیت رضایت آن‌ها برای یک کسب و کار است.

مبانی طراحی کاتالوگ چیست ؟

چاپ کاتالوگ  برای مدت طولانی در ساختار تبلیغات شرکت ها بافته می شود. اینکه آیا کاتالوگ ها همچنان چاپ می شوند و از طریق پست ارسال می شوند ، به دلیل برجسته تر شدن کاتالوگ های دیجیتالی دیده نمی شود. اما آنچه تغییر نخواهد کرد ، اهمیت طراحی خوب کاتالوگ است.اصول اولیه چیست که می تواند شما را در روند طراحی خود راهنمایی کند؟ صرف نظر از اینکه از چه نوع نرم افزاری استفاده می کنید یا محصولی را که می فروشید ، این نکات را بخاطر بسپارید و می توانید روی یک کاتالوگ موفق حساب کنید:

به سبک زندگی متوسل شوید

مشتریان شما برای خود اهداف و رویاهایی دارند. این ایده آل ها به سبک زندگی و تصاویر خاصی متصل هستند. محصولات خود را به گونه ای به بازار عرضه کنید که با شیوه زندگی ارتباطی که ممکن است مشتریان شما آرزو دارند به خود برسند ، در ارتباط باشید.

این بدان معناست که شما باید قبل از شروع تهیه کاتالوگ خود ، درک کاملی از آنچه مشتریان شما را تحریک می کند ، داشته باشید. توضیحات و عکسهای محصول شما به سمت این تصاویر سبک زندگی خواهد بود. هر جنبه از کپی ، تصاویر ، جلد و سایر عناصر کاتالوگ شما باید دارای همان مضمون باشند و سبک زندگی را که با آن ارتباط برقرار می کنید از خود بروز دهند.

ارزیابی مخاطبان شما

آیا در حال توسعه کاتالوگ کسب و کار به کسب و کار B2Bیا کسب و کار به مصرف کننده B2Cهستید؟ هر کدام نیازهای قالب بندی و طراحی خاص خود را دارند. تبلیغات برای نوجوانان در مقایسه با افراد مسن کاملاً متفاوت است. اطمینان حاصل کنید که مخاطبان خود را می شناسید و قالبی را انتخاب کرده اید که برای آن مخاطب جذاب باشد.

محصول سلطان است

شما در کار فروش هستید. اطمینان حاصل کنید که همه عناصر فروشگاه شما مشتریان را به سمت خرید سوق می دهد. این کار را با اطمینان از اینکه محصول مرکز تمام عناصر طراحی است انجام می دهید. عکس های محصول باید حاوی محصول مورد استفاده باشد. توضیحات محصول باید به مشتری کمک کند تا درک کند که محصولات شما چگونه زندگی او را بهتر می کند. به طور خلاصه ، محصول سلطان است و همه موارد دیگر باید به سمت آن باشد.هر کاتالوگ متفاوت است و بازار منحصر به فردی دارد که سعی دارد با آن ارتباط برقرار کند. به دنبال سبک زندگی مشتریان خود باشید ، هر عنصر از فهرست خود را متناسب با مخاطب خود تنظیم کنید و به یاد داشته باشید که محصول را به عنوان مرکز توجه خود نگه دارید. با در نظر داشتن این نکات می توانید روی یک کاتالوگ موفق حساب کنید.

برنامه ریزی برای هر مقدار سفارش

چاپ کاتالوگ تیراژ پایین شاید ایده عال شما نباشد ولی مشتریان خاص خودش را دارد و یا چاپ کاتالوگ تعداد کم پس همواره تیم خدماتی ما آماده چاپ کاتالوگ فوری برای شما عزیزان است و در آینده برنامه کاتالوگ آنلاین را اجرا می کنیم که از پشت میز کارتان چاپ کاتالوگ حرفه ای خود را طراحی کنید.

ویژگی های چاپ کاتالوگ باکیفیت چیست؟

کاتالوگ دفترچه‌ای است که در آن اطلاعاتی درباره یک بیزینس و خدمات و محصولات آن ارائه می‌شود. این دفترچه شامل متن‌ها و تصاویری است که هر داده مورد نیاز را به کاربر ارائه می‌دهد. مطالعه یک کاتالوگ می‌تواند از راهنمایی حضوری افراد هم مفیدتر باشد؛ زیرا در حین گفتگو ممکن است سوالاتی درباره محصول جا بماند و به آن‌ها پاسخ داده نشود، اما در کاتالوگ می‌توان یک راهنمای جامع ارائه داد.

چاپ کاتالوگ بخشی از تعامل با مشتری شماست و کسب و کارتان در هر مرحله‌ای که باشد، به کاتالوگ نیاز خواهید داشت. حتی کمپانی‌های مشهوری مانند بنز و BMW هم برای محصولات خود کاتالوگ ارائه می‌دهند تا مشتریان بدانند در حال استفاده از چه ماشینی هستند و چه قابلیت‌‌هایی در اختیارشان قرار داده شده است.

با چاپ کاتالوگ می‌توان جزئی‌ترین اطلاعات و لیستی از تمام محصولات و خدمات یک کسب و کار را به مخاطبان آن ارائه داد. برخی از بیزینس‌ها حتی برای واسطه‌هایی که بین آن‌ها و خریداران نهایی قرار دارند، کاتالوگ چاپ می‌کنند و در آن‌ها اطلاعات تخصصی درباره محصولات ارائه می‌دهند. شاید این اطلاعات برای مصرف‌کنندگان نهایی کاربردی نباشند و مفهومی نداشته باشند، اما فروشندگان یک منبع جامع از اطلاعات درباره محصولات و خدمات دارند و می‌توانند با توجه به اطلاعات ارائه شده از سوی تولیدکننده، مشتریان نهایی را راهنمایی کنند.

چاپ کاتالوگ تیراژ پایین و تعداد کم چیست؟

شما می توانید متناسب با نیاز و سلیقه خودتان کاتالوگ تیراژ پایین حتی ۲۰ عدد را در ابعاد مختلف و در صفحات گوناگون به صورت چاپ کاتالوگ دیجیتال سفارش دهید.

چاپ کاتالوگ فوری و طراحی کاتالوگ فوری چیست؟

طراحی و چاپ کاتالوگ فوری برای نیازهای مشتری با ( ۲ یا ۳ اتد طراحی کاتالوگ) برای هر صفحه انجام می شود و هزینه تقریبی طراحی برای هر صفحه کاتالوگ ۱۳۰ هزار تومان است ولی هزینه طراحی جلد کاتالوگ مبلغ ۵۰۰ هزار تومان است.

انواع کاغذ برای چاپ کاتالوگ؟

اگر کاتالوگ پر تیراژ دارید از کاغذ با گرماژ بالا مثلا کاغذ گلاسه که مرغوب و با دوام است و اگر کاتالوگ کم تیراژ دارید از کاغذ با گرماژ پایین مثلا کاغذ معمولی استفاده کنید تا کیفیت نهایی کاتالوگ حفط شود.برای چاپ کتاب از کاغذ انتیک که زبر و خشن است استفاده کنید

کاتالوگ دیجیتال بهتر است یا کاتالوگ افست؟

اگر دنبال کیفیت ایده آل هستید و هزینه و زمان برای شما مهم نیست چاپ کاتالوگ افست بدلیل کیفت رنگ و تهیه فیلم و زینک اختصاصی با کیفیت تر است اما کاتالوگ دیجیتال در کنار کیفیت عالی روشی نوین برای کاهش هزینه ها و زمان چاپ و همچنین کمک به محیط زیست است.

قیمت چاپ کاتالوگ چقدر است؟

قیمت چاپ کاتالوگ بستگی به تعداد صفحات و نوع کاغذ ،نوع صحافی،سلفون و …. بستگی دارد که قیمت هر برگA4با گرماژ۱۵۰ دو رو بدون سلفون ۲۰۰۰ تومان و قیمت صحافی چسب گرم هر جلد ۲۵۰گرمی با سلفون یک رو ۱۰۰۰۰تومان میباشد.

چرا داشتن کاتالوگ برای کسب و کارهای خرد و بزرگ ضروری است ؟

کاتالوگ به کتابچه یا دفترچه‌ای گفته می شود که معمولا با آن به معرفی شرکت، محصول، سازمان یا کارخانه‌ای که محصول یا خدمتی را به سایرین مخصوصا مشتریان خود ارائه می‌نمایند، می‌پردازد. کاتالوگ‌ها برای ایجاد رابطه‌ای ماندگار بین تولیدکننده و مصرف‌کننده چاپ و عرضه می‌شود. هر چقدر کاتالوگ از طراحی و چاپ بهتری برخوردار باشد؛ مصرف کننده یا خریدار تصمیمی آسان‌تر برای انتخاب نمودن کالای موردنظر خود داشته باشد؛ بنابراین طراحی و چاپ کاتالوگ نقشی بسزا در انتخاب‌های مشتریان دارد.

نکاتی در هنگام طراحی کاتالوگ و بروشور

در دنیای امروزی با توجه به گستردگی تبلیغات دیجیتال، هنوز هم طراحی چاپ کاتالوگ می‌تواند بخش انبوهی از تعامل کسب و کار با مشتری را ایجاد نماید و کسب و کار شما همیشه در هر زمانی به چاپ نوعی از کاتالوگ احتیاج دارد. حتی برند‌های معروف و مشهور همانند شرکت های بنز و BMW نیز برای محصولات خود به مشریان خود کاتالوگ ارائه می‌دهند تا بدانند در حال استفاده از چه ماشین با چه مشخصاتی هستند و چه قابلیت‌‌هایی در اختیار آن‌ها وجود دارد.

با چاپ کاتالوگ می‌توانید ریزترین اطلاعات از تمام محصولات یا خدمات یک کسب و کار را به مخاطبان و مشتریان آن ارائه نمود. برخی از بیزینس‌ها حتی واسطه‌هایی که بین آن‌ها و خریداران قرار دارند، نیز کاتالوگ چاپ و عرضه می‌کنند و در آن کاتالوگ ها اطلاعاتی تخصصی برای محصولات مختلف ارائه می‌نمایند. ممکن است که این داده‌ها برای مصرف‌کنندگان کاربردی نداشته باشد و مفهومی در بر نگیرد، اما فروشندگان یا تعمیرکاران دارای یک منبع جامع از اطلاعات درباره محصولات و خدمات را دارد که در موقع مختلف برای محصول قابل استفاده است.

در طراحی کاتالوگ برای چاپ باید به چه نکاتی توجه کرد ؟

  • در هنگام طراحی رنگ‎های کاتالوگ‎ باید از رنگ CMYK و یا رنگ‌های RGB استفاده شود و از رنگ‎ها‎ی تمپلات و نوشته‎ ها‎ی چهار رنگ خودداری نمود.
  • رزولوشن طرح باید ۳۰۰ DPI باشد.
  • رعایت فاصله mm 5 برای نوشته‌ها و…از چهار طرف طرح ضرورت دارد.
  • در هنگام ایجاد طرح برای چاپ بر روی کاتالوگ باید به موازین شرعی و قانونی توجه داشت.
  • چاپ متن تمام انگلیسی به گونه‌ای که بیننده را در هنگام استفاده، به سمت کالا یا خدمات خارجی منحرف نماید، مرسوم نمی باشد.

انواع کاتالوگ در چاپ با چه المان هایی از هم جدا می شوند؟

معمولا کاتالوگ‌ ها در شکل، رنگ، جنس، طرح، اندازه، با اهداف مختلفی طراحی و به چاپ می‌رسند. اگر شما هم قصد دارید برای محصولات خود یک کاتالوگ جذاب و موثر تولید نمایید؛ پیشنهاد می‌کنیم تا با ما در مقاله چاپ کاتالوگ همراه باشید.

چاپ کاتالوگ ارزان بهتر است یا بروشور و تراکت؟

درباره مقایسه کاتالوگ با چاپ پوستر یا چاپ بروشور و چاپ تراکت باید گفت که هرکدام از این ابزارها در موقعیت خاصی کاربرد دارند، به عنوان مثال اگر بخواهید درباره تولید یک محصول جدید به صورت عمومی اطلاع‌رسانی کنید، پوستر بهتر عمل می‌کند، اما اگر بخواهید به صورت جامع توضیح دهید که محصول جدید چیست و چه کاربردی دارد، استفاده از کاتالوگ بهتر است. به همین دلیل احتمال دارد برای یک محصول به چند ابزار تبلیغات و اطلاع‌رسانی نیاز داشته باشید.

چاپ کاتالوگ اغلب توسط چه کسب و کارهایی انجام می شود؟

کاتالوگ یک نوع راهنمای جامع برای خدمات یا محصولات است که تمامی گزینه‌های موجود را به شکل منظم شده به مشتری نمایش و شرح می‌دهد. در عصر کنونی تبلیغات چاپ کاتالوگ در وبسایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی و موتورهای جستجو به صورت گسترده در دسترس است. در بعضی مواقع مشتریان نمی‌دانند که چه محصولی می‌خواهند، خریداری کنند و علاقمند هستند که تمامی گزینه‌های پیش رو را ببینند تا تصمیمی نهایی را بگیرند. به این علت همواره توصیه ما به مشتریان، چاپ کاتالوگ با کیفیت بالا و جذاب برای محصول یا خدماتتان داشته باشند.

کاتالوگ در صنعت چگونه تعریف می شود ؟

در تعریفی دیگر، به طور مختصر کاتالوگ را دفترچه‌ای می‌دانند که کارخانه‌ها، موسسه‌ها، شرکت‌ها و تولیدکنندگان کالا برای معرفی محصول یا خدمات خود در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند. از ویژگی‌ها و مزیت‌های چاپ کاتالوگ حرفه ای میتوان به معرفی کامل کالا یا خدمات برای بهتر دیده شدن، کمک و آموزش استفاده برای مشتریان به منظور گرفتن تصمیم صحیحی در جهت رفع نیازها است.

بهترین تولید کننده برای چاپ کاتالوگ کیست ؟

تولید‌کنندگان به اشخاصی گفته می‌شود که کالا یا خدمتی مخصوصی را به منظور رفع نیاز مصرف‌کنندگان تولید می‌کنند. به هر میزان این محصول یا کالا ساده‌تر باشد و استفاده از آن راحت‌تر باشد معرفی و آموزش آن محصول توسط کاتالوگ راحت‌تر انجام می‌پذیرد و از میزان توضیحات و عکس‌های کمتری برای معرفی محصول استفاده می‌شود.

همانگونه که اشاره کردیم، به صورت معمول اطلاعات درج شده در بروشورها، کامل و جامع هستند که با مطالعه آن می‌توان به اهداف، روشها، عملکرد و موضوع بروشور متوجه شد اما اطلاعاتی که در کاتالوگ ارائه می‌شود، جزئی ، خلاصه و توضیحی مختصری از وظایف، موضوع و کالای معرف شده است.

کاتالوگ ها را می‌توان راهنمای کالا محسوب نمود که به صورت معمول دارای فهرستی از کالاهای تولید شده توسط یک کارخانه یا موسسه هستند. امکان دارد که در طراحی چاپ کاتالوگ موضوعاتی همچون معرفی مشاغل یا موسسه‌ها نیز موجود باشد.

چاپ کاتالوگ فوری بهتر است یا نمونه‌های آنلاین؟

همه کاتالوگ‌ها مرحله طراحی و تولید محتوا را دارند، اما برخی از آن‌ها به مرحله چاپ نمی‌رسند و در فایل‌های فشرده و فرمت‌هایی چون PDF به مشتری ارائه می‌شوند. اما برخی از کسب و کارها ترجیح می‌دهند از محصولات چاپی استفاده کنند.

انتخاب نوع کاتالوگ چاپی یا دیجیتال به نیاز کسب و کار شما بستگی دارد؛ مثلا کسب و کاری که شعبه فیزیکی ندارد و محصولات و خدمات خود را تنها به صورت آنلاین می‌فروشد، به کاتالوگ دیجیتال نیاز دارد، زیرا قرار نیست در فضایی فیزیکی مخاطبان بازار هدف خود را ببیند. در مقابل برای کسب و کارهایی که مشتریانشان به سبک سنتی تجارت می‌کنند، کاتالوگ دیجیتال هیچ بازدهی نخواهد داشت و باید برای چاپ این محصول اقدام کرد.

در یک مقایسه کلی، می‌‌توان گفت که چاپ کاتالوگ نسبت به انتشار آن به صورت دیجیتال مزیت‌های بیشتری دارد. در وهله اول زمانی که مشتری نسخه فیزیکی را در دست می‌گیرد، حسی از اعتبار و حقیقی بودن برند شما دریافت می‌کند و متوجه می‌شود کسب و کار شما برای معرفی محصولات به مخاطبانش هزینه کرده است.

کاتالوگ‌های چاپی به کامپیوتر یا موبایل متصل به اینترنت نیازی ندارند و در هر فضایی می‌توان آن‌ها را به مشتری ارائه داد. این کاتالوگ‌ها با یک کلیک بسته نمی‌شوند و احتمال اینکه مشتری تا انتها آن‌‌ها را ورق بزند و حداقل نگاهی به هر صفحه بیندازد، بسیار زیاد است.

مزیت دیگر کاتالوگ‌های چاپی این است که افراد می‌توانند آن را به دیگران (حتی افراد غریبه) هم نشان بدهند، اما کاتالوگ دیجیتال در فضایی شخصی مانند گوشی یا کامپیوتر ذخیره شده و احتمالا افراد تمایلی ندارند که این وسایل را در اختیار دیگران قرار دهند.

چاپ کاتالوگ خلاقانه چیست و چه مزایای دارد ؟

کاتالوگ چه دیجیتال باشد و چه چاپی، باید طرح خلاقانه‌ای داشته باشد تا توجه مشتریان به سمت آن جلب شود. طرح‌های کلیشه‌ای کاتالوگ‌ها مانند تصویر محصول و توضیحات ساده در کنار آن، به اندازه سابق توجه مخاطبان را جلب نمی‌کنند. مخاطبان دنیای امروز به دنبال ارزش افزوده و تفاوت‌هایی هستند که کسب و کارها ایجاد می‌کنند. این ارزش افزوده چه در محصول و چه در روش‌هایی که برای تبلیغات و برندسازی انتخاب می‌کنید، باید وجود داشته باشد.

البته خلاقیت بیش از اندازه هم نتیجه معکوس دارد؛ برخی از برندها برای خلاقانه‌تر شدن کاتالوگ، محتوای آن‌ را ابهام آمیز می‌نویسند. مخاطبان زمانی برای کشف و پیدا کردن سوالات ندارند، آن‌ها می‌‌خواهند اطلاعات مورد نیازشان را خلاقانه و دقیق دریافت کنند.

برای ساخت کاتالوگ به چه عناصری نیاز دارم؟

  • اطلاعات محصول
  • تصاویر کاتالوگ
  • طرح بندی کاتالوگ

اطلاعات محصول

اول از همه ، برای ایجاد یک کاتالوگ به اطلاعات محصول خود نیاز دارید. منظور ما از داده های محصول گروه کالا و خدمات ، زیر مجموعه ، نام محصول ، توضیحات ، ویژگی ها ، قیمت ها ، بارکد و غیره است.این اطلاعات می تواند در موارد زیر موجود باشد:

  • پایگاه داده کسب و کار
  • یک یا چند صفحه اکسل یا پرونده های CSV ، TXT
  • پرونده های XML
  • پرونده های SQL
  • وب سایت شرکت
  • پرونده های کاتالوگ قبلی

تصاویر کاتالوگ

پیش از این ، هنگامی که همه اطلاعات متنی را که می خواهید در سند خود وارد کنید جمع آوری کردید ، در صورت لزوم باید تمام تصاویر مقالات و نمادها / نمادهای نهایی را جمع آوری کنید.اگر در حال ایجاد کاتالوگ چاپی هستید ، به تصاویر با کیفیت بالا (۲۰۰/۳۰۰ dpi) نیاز خواهید داشت. تصاویر با کیفیت خوب برای ساخت کاتالوگ شما به یک سند حرفه ای ضروری است.اغلب اوقات ، شما تمام تصاویر محصول را در اختیار ندارید و ممکن است سعی کنید آنها را از وب سایت شرکت خود بازیابی کنید. این تصاویر کیفیت مطلوبی نخواهند داشت (معمولاً ۷۲ نقطه در اینچ). بنابراین ، آنها برای استفاده در فهرست چاپ مناسب نیستند.

طرح بندی کاتالوگ

وقتی همه عناصر لازم را جمع کردید ، می توانید به مرحله عملیاتی ایجاد طرح فهرست بروید. در این مرحله ، طراح گرافیک درگیر می شود ، بسیار بیشتر اگر شما در حال ایجاد نسخه اول کاتالوگ هستید ، یا اگر به دنبال بازچینی طرح قبلی خود هستید.طراحی گرافیک را می توان توسط یک کارمند داخلی انجام داد و یا به یک آژانس ارتباطی آزاد یا فریلنسر سپرده شد. طراح به شما کمک می کند تا ایده های خود را در مورد چگونگی سازماندهی اطلاعات و تصاویر محصول و مراقبت از سبک موارد زیر تقویت کنید:

روند انتشار: چه نوع فرآیندهایی انتشار کاتالوگ وجود دارد؟

پس از تأیید طرح ، یکی از مراحل مهم آغاز می شود: روند انتشار. این شامل قرار دادن اطلاعات در کاتالوگ به روشی سازمان یافته است.این مرحله را می توان به صورت دستی یا با استفاده از نرم افزار خودکار انجام داد.اول از همه ، بیایید با روند انتشار دستی شروع کنیم. ایجاد کاتالوگ به صورت دستی شامل کپی و جایگذاری همه داده ها ، قطعه قطعه ، از منبع داده در کاتالوگ شما است.این وظیفه ای است که می تواند منبعی (داخلی یا خارج از منبع) را برای مدت طولانی ، چند هفته / ماه ، اشغال کند ، بسته به اینکه چند مقاله / صفحه باید ایجاد شود. یکی دیگر از عناصر مهم که باید در هنگام تهیه کاتالوگ مورد توجه قرار دهید ، احتمال خطاهای زیاد است ، به این دلیل که یک انسان این فرایند را هدایت می کند ، نه یک ماشین.

روند انتشار خودکار

اصطلاح “انتشار خودکار” به راه حل های نرم افزاری / افزونه ای اطلاق می شود که به شما امکان می دهد داده های محصول را از یک صفحه داده / پایگاه داده به سند ایجاد شده وارد کنید.اینها راه حلهایی هستند که باید نرم افزار طراحی کاتالوگ در رایانه شما نصب شوند. هر رایانه ای به مجوز نرم افزار خاص خود نیاز دارد. وقتی باید صفحه بندی کنید ، فقط می توانید روی رایانه شخصی کار کنید که قبلاً نرم افزار نصب شده باشد.این برنامه ها به ما امکان می دهند اسنادی را در قالب خاص یا به صورت PDF ایجاد کنیم.

فقط تعداد کمی از آنها به کاربران اجازه می دهند تا پرونده هایی را در قالب Adobe InDesign ،INDD ، IDML و غیره ایجاد کنند.همه پرونده های داده برای هر بسته نرم افزاری مناسب نیستند. هر یک از آنها به نوع پرونده داده خاص خود نیاز دارند: XML ، CSV ، Excel و غیره روند طراحی محدود است. طرح بندی ها با استفاده از شبکه های پیش فرض ایجاد می شوند یا اگر می خواهید تغییراتی ایجاد کنید ، باید قوانین نرم افزار را دنبال کنید.یادگیری نحوه استفاده از این برنامه ها دشوار است و اسناد آنلاین زیادی برای پشتیبانی از آنها وجود ندارد.

همچنین باید در نظر بگیرید که هر پروژه متفاوت است و به قوانین متفاوتی نیاز دارد.پسوندهای پرونده های ایجاد شده متعلق به شرکت نرم افزار است. به این ترتیب ، فایل منبع فقط در رایانه های شخصی که نرم افزار نصب شده است قابل مشاهده است.معمولاً فقط یک یا دو نفر در یک شرکت تخصص لازم برای استفاده از این بسته ها را دارند. در صورت تغییر موقعیت یا جایگزینی ، این صلاحیت ها از بین می رود.

نرم افزار انتشار مبتنی بر ابر سرور

سرانجام ، نرم افزار انتشار مبتنی بر ابر نرم افزاری است که می توانید بصورت آنلاین استفاده کنید. این بسته ها نیازی به نصب ندارند و کاربران می توانند با یک مرورگر مشترک مانند Chrome یا Firefox به آنها دسترسی پیدا کنند.بسیاری از شرکت های نرم افزاری کشف کرده اند که فناوری Cloud روش خوبی برای کاهش هزینه های نرم افزار ، افزایش نوآوری در محصول و بهبود پشتیبانی از مشتریان خود است. نرم افزار انتشار خودکار در Cloud مکان خوبی پیدا کرده است که می تواند به راحتی در آن رشد کند.

سایز کاتالوگ ؟

سایز های مورد استفاده A4 و A3  و کاتالوگ مربعی سایز ۱۹ در ۱۹ است

هزینه و قیمت ایجاد کاتالوگ چقدر است؟

در آخر چاپ کاتالوگ قیمت ، بیایید هزینه های ایجاد یک کاتالوگ حرفه ای را ببینیم. قیمت گذاری بستگی زیادی به میزان پیچیده بودن محصول و تعداد مراجع آن دارد. منظور ما از “مراجع” همه نام ها ، توصیف ها و مقادیر استفاده شده است. کاتالوگ مبلمان مدولار که در آن هر محصول در نمودار اندازه گیری و پایان کار توصیف شده است ، ممکن است در هر صفحه هزینه جدا داشته باشد.در این زمینه با کارشناسان پرینت آرمانی تماس بگیرید.کاغذ، دستگاه های چاپ، پرسنل. طراح تمام این عوامل مهم برای چاپ کاتالوگ است. و خروجی در دو مدل چاپ دیجیتال و چاپ افست خلاصه میشود.در چاپ کاتالوگ برای تیراژ کم (در تیراژ ۵۰ تا ۵۰۰ عدد) و سرعت بالا استفاده از چاپ کاتالوگ دیجیتال الویت اول و در تیراژ و کیفیت بسیار بالا (در تیراژ ۱۰۰۰ تا ۱۰۰.۰۰۰) و قیمت پائین از چاپ افست برای  تمامی فرمت های چاپ کاتالوگ استفاده میشود.

ایجاد کاتالوگ – مرحله چاپ

اکنون ما به نحوه ساخت کاتالوگ پی برده ایم ، بیایید به مرحله چاپ برویم. یافتن چاپگر خوب نسبتاً آسان است ، اما برای یافتن چاپخانه مناسب باید قیمت آن را جستجو کنید. از نظر عملی ، چاپخانه اغلب آخرین خط دفاعی قبل از چاپ اسناد است.به خصوص اگر اولین کاتالوگ خود را ایجاد می کنید ، یا اگر با یک آژانس یا حرفه ای با تجربه همکاری می کنید ، از چاپ صرف نظر نکنید. اگر می توانید چاپگر خوبی پیدا کنید ، چاپخانه دیگری که در شرایط دشوار یا غیرمنتظره به شما کمک کند ، او را نزدیک خود نگه دارید. روند چاپ یک فرآیند دشوار است و هزاران متغیر وجود دارد که می تواند همه چیز را خوب کند. هنگام سفارش چاپ کاتالوگ در تهران به چاپخانه خود فشار وارد نکنید ، زیرا شما مجبور به ایجاد شرایط عجیب مانند خشک کردن جوهرها یا چسب اتصال هستید. شاید بتوانید برخی از فرآیندها چاپخانه را مجبور کنید ، اما خطر غافلگیری های ناخوشایند را دارید.

 

مزیت‌های استفاده از کاتالوگ تبلیغاتی برای یک کسب و کار

مزیت‌های چاپ کاتالوگ تبلیغاتی برای هر کسب و کاری متفاوت است؛ برخی از آن‌ها به عنوان یک مرجع اطلاعاتی از کاتالوگ استفاده می‌کنند و برخی دیگر صرفا برای معرفی محصولات از کاتالوگ تبلیغاتی بهره می‌برند. بنابراین مزیت‌های استفاده از کاتالوگ به استفاده‌ای که از آن می‌کنید، بستگی دارد.

مزایای چاپ کاتالوگ تبلیغاتی

در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین مزایای کاتالوگ برای کسب و کارهای مختلف اشاره می‌‌کنیم:

  • انتقال اطلاعات با روش‌های بصری
  • انتقال اطلاعات بدون نیاز به حاشیه و به صورت مختصر و مفید
  • انتقال اطلاعات با جزئیات کامل به مشتریان
  • انتقال اطلاعات به تعداد زیاد مشتریان
  • افزایش اعتبار برند و محصولات
  • عدم نیاز به مراجعه حضوری به فروشگاه و امکان مطالعه ویژگی‌های محصولات در اوقات فراغت
  • تبلیغات
  • ابزار موثر در بازاریابی
  • سهولت در تصمیم‌گیری درباره انتخاب محصول به علت وجود تصاویر و اطلاعات کامل درباره محصولات
  • امکان مقایسه محصولات مختلف

آنچه که باید پیش از چاپ کاتالوگ باکیفیت بدانید

به عنوان مدیر یک کسب و کار باید بدانید که هر کاتالوگی نمی‌تواند شما را به اهداف بازاریابی و تجاری‌تان برساند. بعضی از کاتالوگ‌ها تنها بودجه صرف می‌کنند و عملا فایده‌ای برای مخاطبان شما ندارند.

یک کاتالوگ مناسب باید ویژگی‌هایی که در ادامه بیان می‌کنیم را داشته باشد.

  • ابعاد مناسب
  • کیفیت بالای کاغذ
  • طرح‌های گرافیکی جذاب و منحصر به فرد
  • محتوای کاربردی برای مشتری و رعایت اصول کپی رایتینگ و نگارش صحیح متن
  • بررسی تعداد کاتالوگ مورد نیاز و انتخاب روش چاپ متناسب با این موضوع
  • کیفیت چاپ بالا
  • دیزاین صحیح و اصولی صفحات
  • صحافی متناسب با طراحی و نوع صفحات کاتالوگ

تنها افراد متخصص در صنعت چاپ هستند که می‌توانند تمام جزئیات درباره کاتالوگ را بررسی کنند و از چاپ کاتالوگ باکیفیت مطمئن شوند. به همین دلیل مدیران فرایند طراحی و چاپ را به مجموعه‌ای حرفه‌ای واگذار می‌کنند تا بهترین کاتالوگ را برای کسب و کارشان داشته باشند.

فرایند چاپ کاتالوگ جزئیات بسیاری دارد که برای دریافت بهترین نتیجه باید آن‌ها را در نظر بگیرید. به عنوان مثال دستگاه‌های چاپ با رنگ‌های CMYK (به همراه نقره‌ای یا طلایی) کار می‌کنند، اگر طرح کاتالوگ با رنگ‌های RGB طراحی شده باشد، احتمالا رنگی که در مانیتور می‌بینید، با رنگی که روی کاغذ چاپ می‌شود، متفاوت خواهد بود.

نکته دیگری که پیش از چاپ کاتالوگ باید به آن توجه داشته باشید، تعداد محصول مورد نیاز شماست. تعداد حداقل و حداکثری چاپ این محصول به نوع کاتالوگ و روال کاری چاپخونه بستگی دارد، اما مشتریان معمولا سفارش‌های خود را در پکیج‌های هزارتایی ثبت می‌کنند. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که با چاپ ۵۰۰۰ کاتالوگ و بیشتر از آن، از نظر هزینه به نفع شما خواهد بود.

چاپ کاتالوگ حرفه ‌ای چه کمکی به کسب و کار شما می کند ؟

بازاریابی محتوایی باعث شده است که هر کاربر روزانه حجم زیادی دیتا از برندهای مختلف دریافت کند، این اشباع اطلاعاتی ذهن مشتریان را خسته می‌کند. بنابراین آن‌ها تنها به محتواهای جذابی که همه قسمت‌های آن‌ها به شکل حرفه‌ای طراحی و تولید شده باشد، توجه می‌کنند. شاید ده سال قبل اگر در خیابان تراکت‌های سیاه و سفید پخش می‌کردید، بسیاری از افراد آن را می‌خواندند و برای خرید به محل کارتان مراجعه می‌‌کردند؛ اما در حال حاضر این نوع تراکت‌‌ها کاملا منسوخ شده‌‌اند و اگر از آن‌ها استفاده کنید، عملا نتیجه‌ای نمی‌گیرید.

در بازار امروز چاپ کاتالوگ حرفه ای و باکیفیت است که توجه مشتریان را به خود جلب می کند. به عنوان مثال کاتالوگ‌های لوکس محصولاتی هستند که عموم افرادی که آن‌ها را می‌گیرند، حداقل یکبار آن‌ها را ورق می‌زنند؛ زیرا همه انسان‌ها ذاتا به طرح‌های لوکس و خلاقانه علاقه دارند.

مزیت دیگر چاپ کاتالوگ حرفه ای و باکیفیت دوام بالای آن‌هاست. کاتالوگ‌هایی که مدت زیادی بدون خش باقی می‌مانند یا پاره نمی‌شوند، می‌توانند مدت زیادی در بازار هدف شما در گردش باشند. این موضوع برای کسب و کارهایی که از چاپ کاتالوگ به عنوان منابع اطلاعاتی استفاده می‌کنندف اهمیت بیشتری دارد. برخی از برندها تعداد محدودی کاتالوگ (بین ۱۰۰ تا ۳۰۰) عدد کاتالوگ با بهترین جنس کاغذ و دستگاه‌ها چاپ می‌کنند و آن‌‌ها را به نمایندگی‌‌هایشان می‌دهند تا منبعی درباره محصولات داشته باشند.

چه اطلاعاتی که باید در کاتالوگ حرفه ‌‌ای ارائه شود؟

کیفیت کاتالوگ در روش چاپ و طراحی آن خلاصه نمی‌شود؛ برای چاپ یک محصول باکیفیت باید به محتوای متنی و تصویری داخل آن هم توجه داشته باشید. در ادامه به مهم‌ترین اطلاعات مورد نیاز برای یک کاتالوگ اشاره می‌‌کنیم:

  • معرفی برند و حوزه فعالیتی آن در ابتدای کاتالوگ
  • تصاویری از محیط کار و خطوط تولید یا ارائه خدمات
  • معرفی مجوزها و تاییدیه‌ها مانند گواهینامه استاندارد یا گواهی‌های ایزو
  • معرفی خدمات یا محصولاتی که باید در کاتالوگ درج شوند به همراه تصاویر آن‌ها
  • ارائه اطلاعات جامع درباره محصولات و خدمات از جمله ویژگی‌های آن‌ها، روش استفاده از آن‌ها، کاربرد، مزیت‌ها و… .
  • معرفی روش‌های خرید محصول، نمایندگی‌ها و…
  • درج راه‌های ارتباط با برند مانند آدرس شبکه‌‌های اجتماعی یا سایت یا آدرس فروشگاه فیزیکی

این موارد صرفا برای انسجام ذهن شما ارائه شده‌اند، ممکن است کسب و کارهای مختلف نیاز داشته باشند اطلاعات متفاوتی در کاتالوگ مورد نظرشان درج کنند.

چاپ کاتالوگ ارزان یا با هزینه مناسب؟

یکی از مهم‌ترین مواردی که در چاپ اهمیت دارد، قیمت تمام شده محصول است. بسیاری از چاپخانه‌ها محصولاتشان را با هزینه‌ای بسیار پایین ارائه می‌دهند، اما زمانی که مشتری نتیجه را می‌بیند متوجه می‌شود کیفیت قربانی هزینه شده است! کاتالوگ‌های ارزان یا کاغذ باکیفیتی ندارند یا کیفیت چاپ آن‌‌ها به حدی پایین است که حتی نوشته‌ها را هم نمی‌توان خواند. برخی از چاپخانه‌ها هم بخاطر استفاده از دستگاه‌های قدیمی هزینه کم‌تری می‌گیرند که این موضوع هم در کیفیت محصول تأثیر دارد.

قیمت چاپ کاتالوگ چقدر است ؟

آنچه در قسمت قبل گفتیم بدان معنا نیست که چاپ کاتالوگ ارزان به هیچ وجه کیفیت ندارد و هرچه قیمت بالاتر باشد، کیفیت محصول بهتر است. شما می‌توانید محصولی متناسب با بودجه خود سفارش دهید و کاتالوگ‌هایی با قیمت مناسب تهیه کنید. قیمت این محصولات با توجه به نوع کاغذ، ابعاد، هزینه طراحی، نوع و مدل دستگاه چاپ و عمومی یا اختصاصی بودن چاپ تعیین می‌شود. در قسمت‌های بعدی با هرکدام از عوامل تأثیرگذار در این زمینه بیشتر آشنا خواهید شد.

انواع کاتالوگ کدام است ؟

چاپ کاتالوگ دو لت

کاتالوگ‌ها به روش‌های مختلفی طراحی می‌شوند؛ برخی از آن‌ها صرفا یک محصول را به صورت کامل معرفی می‌کنند و برخی دیگر به معرفی لیست محصولات ارائه شده در شرکت می‌پردازند.

یکی از متداول‌ترین روش‌ها برای تقسیم‌بندی انواع کاتالوگ، بر اساس تعداد لت‌های آن‌هاست. یک برگ کاغذ A4 را تصور کنید، اگر آن را از وسط تا کنیم، چهار صفحه خواهیم داشت و تعداد لت‌‌های آن دو عدد است. کاتالوگ‌های دولت برای مواردی مناسب هستند که قصد دارید یک دفترچه از محصولات را تهیه کنید؛ برای این کار چند برگ A4 دو لت نیاز خواهید داشت که داخل یکدیگر منگنه می‌شوند. اگر کاغذ A4 هیچ خط تایی نداشته باشد، محصولی یک لت خواهیم داشت که به عنوان پوستر شناخته می‌شود.

چاپ کاتالوگ سه لت

کاتالوگ‌ها مدل سه لت هم دارند؛ در این مدل یک برگ A4 دو خط تا می‌خورد و ۶ صفحه خواهد داشت. اگر یک خط تای دیگر هم اضافه شود، ۴ لت خواهیم داشت که آن را به عنوان بروشور می‌شناسیم. تعداد لت‌های کاتالوگ باید پیش از طراحی تعیین شود.

لازم به ذکر است که در چاپ کاتالوگ دو لت یا سه لت، الزامی بر استفاده از کاغذ A4 نیست و هر نوع کاغذی با هر ابعادی را می‌توان به دو لت یا سه لت تقسیم کرد. مثال کاغذ A4 برای درک مفهوم لت استفاده و صفحه مورد استفاده قرار گرفت

بررسی انواع کاتالوگ تک برگی و چند برگی از نظر ابعاد و جنس کاغذ

کاتالوگ‌ها را می‌توان بر اساس انواع ویژگی‌های چاپ و طراحی تقسیم بندی کرد؛ طراحی کاتالوگ تک برگی و چند برگی هم امکان‌پذیر است و این موضوع به میزان اطلاعاتی که قصد دارید ارائه کنید، بستگی دارد. این محصولات معمولا با استفاده از کاغذهای A4 یا A5 به صورت افقی یا عمودی طراحی و چاپ می‌شوند. امکان چاپ روی کاغذهای مربع شکل هم وجود دارد، اما از آنجایی که میزان کاغذی که بلااستفاده باقی می‌ماند، زیاد است، کاربرد زیادی ندارد. کاتالوگ‌های A4 ابعاد ۲۹۷×۲۱۰ میلی‌متر دارند و ابعاد کاتالوگ A5، ۲۱۰×۱۴۸ میلی‌متر است.

جنس کاغذهایی که می‌توان برای چاپ کاتالوگ تک برگی یا چند برگی استفاده کرد، به سلیقه مشتری بستگی دارد. متداول‌ترین کاغذی که برای چاپ این محصول مورد استفاده قرار می‌گیرد، کاغذ گلاسه است. این کاغذ با ضخامت‌های مختلفی تولید می‌شود؛ هرچه ضخامت یک کاغذ بیشتر باشد، مقاوم بیشتر و هزینه بالاتری دارد. متداول‌ترین روش برای چاپ کاتالوگ این است که از کاغذ گلاسه ضخیم برای جلد و از کاغذ گلاسه نازک برای محتوای داخلی استفاده شود.

سایر کاغذهایی که می‌توان برای چاپ کاتالوگ تک برگی یا چند برگی مورد استفاده قرار داد، عبارتند از:

  • کاغذ باطله: این محصولات از بازیافت کاغذ به دست می‌آیند، جنس مرغوبی ندارند و کیفیت چاپ روی آن‌‌ها خوب نیست، اما ارزان‌ترین نوع کاغذ هستند.
  • کاغذ معمولی: کاغذهای متداول برای استفاده روزانه هستند و با نام کاغذ شیمیایی هم شناخته می‌شوند.
  • کاغذ سلفونی: این محصولات از جنس پلاستیک ترکیب شده با متریال مورد نیاز برای تولید کاغذ تولید می‌شوند. آن‌ها مقاومت بالایی در برابر پارگی، تا خوردگی و خیس شدن دارند و قیمتشان نسبت به سایر انواع کاغذها بیشتر است.

اهمیت چاپ فوری کاتالوگ برای کسب و کارها

چاپ فوری کاتالوگ یکی دیگر مواردی است که برای کارفرمایان سوال ایجاد می‌‌کند. در حالت عادی فرایند چاپ یک محصول با کیفیت مناسب بین ۳ تا ۱۰ روز طول می‌کشد. این زمان وابسته به موجود بودن متریال، سرعت دستگاه‌های چاپ، اصلاحیه‌هایی که طرح نیاز دارد، تعداد لت‌ها و نوع صحافی کاتالوگ ممکن است کم‌تر یا بیشتر شود.

اگر چاپ فوری کاتالوگ مانع از صرف زمان کافی برای طراحی و چاپ شود، احتمال اینکه در نهایت محصول باکیفیتی تحویل بگیرید، پایین می‌آید. امکان چاپ این محصولات در چند ساعت هم وجود دارد، اما نباید انتظار داشته باشیم نتیجه آن مشابه زمانی باشد که محصولات نهایی بعد از ۱۰ روز آماده می‌‌شوند.

توصیه می‌شود در برنامه‌ریزی‌های خود زمان کافی برای آماده شدن کاتالوگ در نظر بگیرید و از سفارش چاپ فوری صرف نظر کنید. چاپ کاتالوگ فوری را تنها در مواقع اورژانسی انجام دهید.

تفاوت چاپ دیجیتال با چاپ افست چیست؟

برای چاپ کاتالوگ دو روش دیجیتال و افست وجود دارد. چاپ دیجیتال نتیجه‌ای با کیفیت بالا ارائه می‌دهد، اما از آنجایی که هزینه بالایی نسبت به چاپ افست دارد و به زمان زیادی برای چاپ تیراژ بالا نیاز دارد، برای تعداد پایین (حداکثر ۳۰۰ عدد) مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چاپ افست برای بیزینس‌هایی کاربرد دارد که می‌خواهند کاتالوگ در تعداد بالا چاپ کنند و به کیفیت بالایی و هزینه مناسب نیاز دارند. در این روش چاپ می‌توان چند هزار محصول را در چند روز چاپ کرد. چاپ افست به دو روش اختصاصی یا عمومی انجام می‌شود. در چاپ عمومی، کاتالوگ مورد نظر شما به همراه کاتالوگ‌های دیگر در یک فرم قرار می‌گیرد و چاپ می‌شود. در چاپ اختصاصی فرم اختصاصی برای کاتالوگ شماست و اشتراکی با سایر کاتالوگ‌ها ندارد. انتخاب روش عمومی یا اختصاصی به سلیقه شما بستگی دارد.

منظور از صحافی کاتالوگ چیست؟

پیش از اینکه کاتالوگ را برای چاپ به چاپخانه بفرستید، حتما چند بار چک کنید که هیچ اشتباهی در محتوا و طراحی وجود نداشته باشد. وجود اشتباه در یک کلمه یا شماره تماس یا هر داده دیگری در هزار نسخه کاتالوگ چاپ شده، یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی است که می‌تواند ایجاد شود!

بعد از چاپ کاتالوگ و سلفون کشی (ایجاد پوشش برای مقاوم‌سازی صفحات) نوبت به صحافی می‌رسد. در بخش صحافی کاتالوگ‌ها برای عرضه به مشتری آماده می‌شوند. در این مرحله، فرم‌های چاپ شده روی خطوط تای تعیین شده، تا می‌شوند. اگر کاتالوگ چند برگ باشد، باید با استفاده از منگنه یا چسب حرارتی به هم چسبانده می‌شوند.

منگنه‌های صحافی در دو نوع ساده یا لوپ وجود دارند و می‌توانند برگ‌های کاتالوگ را به هم متصل کنند. منگنه لوپ پشت کاتالوگ برآمدگی ایجاد می‌کند و منگنه ساده این برآمدگی را ندارد. تفاوت این دو نوع منگنه تنها در جزئیات است و انتخاب بین آن‌ها تنها به سلیقه مشتری بستگی دارد.

اگر تعداد صفحات کاتالوگ زیاد باشد، نمی‌‌توان از منگنه استفاده کرد و باید به سراغ چسب‌های گرم رفت. این چسب‌ها با گرما کار می‌کنند و می‌توانند برگه‌ها را در هر تعدادی که باشند، به یکدیگر بچسبانند. چسب‌های حرارتی مقاومت بیشتر و کیفیت بالاتری نسبت به منگنه دارند و قیمتشان هم بیشتر است.

چاپ افست کاتالوگ

برای چاپ افست کاتالوگ ابتدا باید طرح مورد نظر را انتخاب کنید. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که رنگ‌های انتخابی در طرح، باید به گونه‌ای باشند که بعد از چاپ تغییر نکنند تا نتیجه نهایی با آنچه در مانیتور می‌بینید، یکسان باشد.

اگر قصد دارید کاتالوگ‌هایتان را در اختیار مشتریان مختلف قرار دهید، یعنی به تعداد زیادی کاتالوگ نیاز دارید؛ به خصوص اگر قصد دارید در محل خاصی مانند نمایشگاه برند خود را به مشتریان معرفی کنید. نمایشگاه‌ها معمولا جزو بهترین فرصت‌ها برای فروش و تبلیغات محسوب می‌شوند، اما معمولا فرصت محدودی دارند و تبلیغات چاپی باید در تعداد بالا و در کوتاه‌ترین زمان ممکن آماده شوند. چاپ افست کاتالوگ این نیاز کسب و کار شما را پاسخ می‌دهد و می‌تواند هرآنچه نیاز دارید را در زمان مقرر به شما تحویل بدهد.

هنگام سفارش چاپ افست به دو نکته مهم توجه داشته باشد. نکته اول کیفیت و نمونه کارهای چاپخانه مورد نظر است. با توجه کردن به این موضوع مطمئن خواهید بود که آنچه تحویل می‌گیرید، همان چیزی است که انتظار دارید. نکته دومی که باید به آن توجه کنید خوش‌قولی چاپخانه مورد نظر است. این موضوع را سابقه کاری و رضایت مشتریان مرکز چاپ افست به شما نشان می‌‌دهد.

سفارش اینترنتی چاپ افست یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای چاپ کاتالوگ است، زیرا سفارش را در کوتاه‌ترین زمان ممکن ثبت می‌کنید و نیازی نیست وقت زیادی برای مراجعه حضوری به چاپخانه از دست بدهید. همچنین می‌توانید به انتخاب خودتان کاتالوگ‌ها را در دفتر چاپخانه تحویل بگیرید یا درخواست ارسال به محل مورد نظرتان را داشته باشید.

سفارش آنلاین و ارسال کاتالوگ به سراسر ایران

فرایند چاپ کاتالوگ جزئیات بسیاری دارد و اگر بخواهید خودتان تمام مراحل آن را طی کنید و تنها چاپ را به چاپخانه بسپارید، به منابع مالی و زمانی بسیاری نیاز خواهید داشت. بهترین روش برون‌سپاری فرایند طراحی و چاپ به یک مجموعه‌ حرفه‌ای در این زمینه است.

بهترین مجموعه برای چاپ کاتالوگ، گروهی است که از تیم‌های طراحی و چاپ تشکیل شده باشد. چنین مجموعه‌ای می‌تواند کاتالوگ را متناسب با سلیقه و نیاز شما طراحی کند و بهترین محتوا را برای آن تولید کند، بعد از آن هم با استفاده از بهترین متریال و مدرن‌ترین دستگاه‌های موجود در بازار طرح را چاپ کند. نتیجه انجام این فرایند توسط یک مجموعه حرفه‌ای این است که شما در نهایت همان چیزی را تحویل می‌گیرید که در ذهنتان برایش برنامه‌ریزی کرده بودید.

سفارش آنلاین و ارسال کاتالوگ به سراسر ایران

قیمت مناسب و ارائه خدمات در تمام شهرهای ایران از جمله ویژگی‌‌های یک مجموعه خوب برای چاپ کاتالوگ است. گروه چاپ ما به صورت تخصصی در زمینه چاپ محصولات تبلیغاتی با تیراژ بالا کار می‌کند و نمونه‌های موفق بسیاری در این زمینه دارد. امکان ارسال کاتالوگ به سراسر ایران، هزینه مناسب، تحویل در زمان مناسب و قیمت مطلوب از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که باعث موفقیت چاپ ما و رضایت مشتریان این برند شده است.

مدیران یک کسب و کار برای طراحی و چاپ بهترین کاتالوگ چه عواملی را  باید در نظر بگیرند ؟

مدیران یک کسب و کار برای طراحی و چاپ بهترین کاتالوگ باید به عوامل مختلف با جزئیات بسیار توجه داشته باشند و همه چیز را تعیین کنند. این کار برای افرادی که تجربه زیادی در این زمینه ندارند و متخصص نیستند، ساده نیست. به همین دلیل به مشاوره و راهنمایی در زمینه طراحی و چاپ کاتالوگ نیاز دارند. با سپردن این فرایند به مجموعه حرفه‌ای ما، دغدغه‌ای بابت جذابیت و کیفیت بالای کاتالوگ برند خود نخواهید داشت و بعد از مدت زمان تعیین شده، کاتالوگی مطابق با آنچه انتظار داشتید، برای شما ارسال می‌شود. برای دریافت مشاوره یا ثبت سفارش، از طریق راه‌های ارتباطی موجود در سایت با ما تماس بگیرید

کاتالوگ چیست؟

سایز انواع کاتالوگ کدام است ؟

کاتالوگ ها نیز مانند سایر محصولات تبلیغات چاپی موجود در بازار، دارای اندازه‌هایی استاندارد و مخصوص خود هستند. این استانداردها بر اساس تجربه، تست و آزمایش به وجود آمده است و در اولین مرحله توصیه می‌شود که کاتالوگ خود را در یک اندازه استاندارد و پرکاربرد طراحی نمایید.

به‌طور کلی کاتالوگ‌ها در دو سایز پرکاربرد A4 و A5 به سه حالت عمودی، افقی و مربعی طراحی و چاپ می‌شود. البته سایزها و اشکال دیگری از کاتالوگ نیز موجود است که معمولا به دلایلی همچون اتلاف زیاد کاغذ یا هزینه بیشتری برای ارائه مناسب نیستند.

جنس و پوشش جلد کاتالوگ چگونه تعیین میشود ؟

جنس جلد کاتالوگ‌ها به‌طور کلی از کاغذهای گلاسه هستند، اما با توجه به سلیقه شخصی می‌توان از انواع کاغذ گلاسه با ضخامت‌های مختلف بدین منظور استفاده نمود. طبیعتاً کاغذهای گلاسه‌ای که ضخیم‌تر باشند، کاتالوگ شما را سنگین‌تر، جذاب‌تر، مستحکم‌تر و همچنین با هزینه‌های بیشتر همراه می‌سازد. تجربه ثابت نموده است که استفاده از کاغذ گلاسه‌ ضخیم برای جلد و کاغذهای گلاسه‌ی نازک‌تر برای صفحات داخلی، نتیجه بهتری در محصول نهایی ایجاد می‌نماید.

کاتالوگ‌ها در میان ابزارهای تبلیغاتی، نسبت به سایرین با دوام‌تر هستند. از این رو باید که مدتی طولانی‌ با کیفیت و زیبایی قبل حفظ شود و همچنین قابل استفاده نیز باشند. از سمتی دیگر یکی از ایرادات چاپ بر روی کاغذ گلاسه این است که اگر مورد استفاده متوالی مانند لمس جلد کاتالوگ با دست قرار بگیرد، آرام آرام از کیفیت تصویر چاپ شده کاسته می‌شود.

در این شرایط پیشنهاد ما این است که از یک روکش محافظت‌کننده استفاده کنید تا عمر کاتالوگ افزایش یابد. سلفون یکی از محبوب‌ترین پوشش‌های مورد استفاده درجلد کاتالوگ است. سلفون‌ها یک لایه پلاستیکی بسیار نازک می‌باشند که بعد از چاپ، بروی کاغذ جلد چسبیده می‌شوند. سلفون‌ها علاوه بر استحکام سبب افزایش زیبایی ظاهری کاتالوگ نیز می‌شود. این پوشش در مدل‌های براق، مات و مخملی (بافت‌دار) و با توجه به سلیقه شما مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نوع صحافی‌ها در چاپ کاتالوگ به چه عواملی بستگی دارد ؟

صحافی و طراحی کاتالوگ براساس سه سبک مختلف مفتول تخت، مفتول لوپ و چسب گرم صورت می‌گیرد. به بیانی ساده منظور از صحافی مفتول همان منگنه زدن است. اگر منگنه‌های مورد استفاده همان حالت ساده همیشگی را داشته باشد؛ صحافی مفتول تخت نام آن است. ولی اگر قسمت بیرون منگنه حالت نیم‌دایره‌ای داشته باشد؛ به آن مفتول لوپ می‌گویند. مزیت مدل لوپ نسب به سایرین در این است که قابلیت آویزان نمودن کاتالوگ از آویزهای مختلف را برای شخص فراهم می‌کند.

صحافی به شکل مفتول معمولا برای کتالوگ‌هایی با صفحات کم یا کاغذهای نازک انجام می‌گیرد. چون زمانی که صفحات و حجم کاتالوگ افزایش می‌یابد، این سبک قادر به حفظ ساختار کلی برگه‌های کاتالوگ در کنار هم نخواهد بود.

صحافی با روش چسب گرم، نیز روشی دیگر است که در طراحی کاتالوگ بسیار زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش صحافی که به کمک دستگاه صحافی حرارتی انجام می‌پذیرد، نوعی چسب را گرم نموده و عطف کاتالوگ را به کمک آنها به یکدیگر پیوند می‌زنند. صحافی چسب گرم در صورتی که درست انجام شود، یکی از بهترین روش‌های صحافی برای کاتالوگ‌هایی با تعداد صفحات بالا است.

مراحل چاپ کاتالوگ و بروشور کدام است ؟

طراحی: که باید نکات مهمی در آن مد نظر طراحان قرار بگیرد.​

صفحه بندی صحیح و استاندارد: به این معنا که قبل از چاپ، کاتالوگ باید به گونه ای طراحی شود که پس از آن در مرتب کردن صفحات مشکلی وجود نداشته باشد.

چاپ کاتالوگ: مهمترین نکته در چاپ کاتالوگ، استفاده از رنگ‎ها‎ی باکیفیت می‎باشد و اگر رنگهای نامرغوب استفاده شود، رنگها را نمی‌توان بدرستی بر روی هم قرار داد که نتیجه نهایی یک کاتالوگ بی‎کیفیت خواهد بود.

استفاده از روکش: روکش موجب درخشش کاتالوگ می‎گردد.انواع روکش عبارت است از: سلفون مات سرد، سلفون براق سرد، سلفون مات حرارتی، سلفون براق حرارتی، UV مات، UV براق.

صحافی: در مرحله نهایی صحافی کاتالوگ صورت می‎گیرد که در آن باید برش لبه‎ها‎ی دقیق به گونه‎ای که لبه‎ها‎ دقیقاً بر روی هم قرار گیرند، صورت پذیرد.

چاپ کاتالوگ بهتر است یا بروشور و تراکت؟

برای مقایسه کاتالوگ با پوستر، بروشور یا تراکت باید گفت که هرکدام از این شیوه های تبلیغاتی در زمان مخصوص خودش کاربرد دارد، به عنوان مثال اگر شما به عنوان مدیر یک کسب وکار بخواهید درباره شروع تولید یک محصول جدید به صورت علنی و گسترده اطلاع‌رسانی نمایید، پوستر نسبت به سایرین بازدهی بهتری دارد، اما اگر تصمیم داشته باشید که به صورت کامل توضیح دهید که محصول جدید چیست، چه کاربردی دارد، چه تکنولوژی در آن استفاده شده است و غیره، استفاده از کاتالوگ نسبت به سایرین اولویت دارد. پس احتمال دارد که برای معرفی و تبلیغ یک محصول به چند ابزار نیاز داشته باشید.

چاپ کاتالوگ و بروشور روی کاغذ

  • چاپ کاتالوگ و بروشور‎ روی کاغذ‎ها‎ی مختلف و با اشکال متنوعی قابل اجرا می‎باشد.
  • مسئولیت قانونی کنترل اعتبار مجوز چاپ آگهی یا هر نوع اوراق تبلیغاتی برای مؤسساتی مثل آموزشگاه‎ها‎، شرکت‎ها‎ی خدماتی، شرکتهای انبوه‎سازی، مراکز درمانی و بهداشتی و…که نیاز به اخذ مجوز چاپ آگهی از ارگان مربوطه دارند، برعهده متقاضی است.
  • درج اطلاعات و راهنمایی صحیح به مخاطبان شامل مشخصات فنی، خدمات ارایه شده، قابلیت‎ها‎ی خاص بر روی کاتالوگ الزامی است.
  • چاپ تصاویر همراه با متن نوشتاری در کاتالوگ میزان تصمیم گیری و انتخاب صحیح را برای مخاطب سهل و آسان می‎کند.
  • چنانچه طرح، برای چاپ افست آماده سازی نشده باشد، شامل هزینه نظارت ‌فنی نیز می‎شود.

افست نوعی چاپ براي انواع كتاب، چاپ مجله، چاپ جعبه، ساک دستی آماده، چاپ روبان، جعبه آماده، بروشور و كاتالوگ و … است که بر روي كاغذ و با تيراژ بالا با کیفیت بالا صورت می‎گیرد. برای چاپ افست کاتالوگ و بروشور از مدل رنگ CMYK استفاده مي شود و هر رنگ به صورت جداگانه بر روي كاغذ چاپ مي‎گردد، و کاتالوگ با وضوح بهتری چاپ می شود که این امر به چندین دلیل می‎باشد:

  • عدم وجود آب در ماشین و استفاده از مرکب مرغوب افست ضدآب، رنگ‌های چاپ شده دارای جلا و شفافیت بیشتری هستند.
  • به دلیل استفاده از کنترل‌های کامپیوتری مرکب در چاپ افست، رنگ‌های مورد نظر به سرعت بر روی کاتالوگ منعکس می‎شود به همین خاطر هیچ نیازی به کنترل بر روی هم خوردن رنگ‎ها‎ وجود ندارد.

عوامل تاثیر گذار در قیمت چاپ کاتالوگ

قبل از اینکه به علل مهم در افزایش و کاسته شدن قیمت چاپ کاتالوگ بپردازیم، سعی کنید برای انجام فرایند بازاریابی و معرفی محصولات و خدمات خود به مشتریان هیچگاه کیفیت کاتالوگ را فدای هزینه آن نکنید. هر چه طراحی و جنس به کار رفته در تولید کاتالوگ بهتر باشد، قطعا نتیجه مطلوبی کسب خواهید کرد.

یکی از مهمترین عللی که بر روی قیمت چاپ کاتالوگ تاثیر مستقیم دارد نوع چاپ آن یعنی دیجیتال و افست است. اگر قصد دارید تبلیغات خود را در تیراژ بالا تولید کنید، چاپ افست به شدت توصیه می شود. زیرا با چاپ افست امکان چاپ بر روی انواع کاغذ را فراهم کرده، از این رو با توجه به بودجه خود می‌توانید انواع کاغذ را برای کاتالوگ خود انتخاب کنید.

به عبارتی دیگر با چاپ افست گزینه‌های مختلفی برای طراحی کاتالوگ خواهی داشت و با هر بودجه‌ای می‌توانید برای تولید آن اقدام کنید. علل دیگری که در محاسبه قیمت چاپ کاتالوگ نقش بزرگی را ایفا می کند، تعداد صفحات آن می باشد. به طور کلی عواملی که بر روی قیمت کاتالوگ تاثیر دارد عبارت است از:

  • ابعاد کاتالوگ
  • ابعاد صفحات
  • نوع کاغذ و روکش مورد استفاده
  • تعداد صفحات
  • تعداد رنگ های انتخابی

در نهایت برای طراحی کاتالوگ دقت و تجربه حرف اول را می‌زند. بنابراین در گام اول سعی کنید با توجه به نمونه کار های چاپخانه‌های مختلف آشنا شوید، سپس اقدام به تهیه کاتالوگ کنید.

چاپ کاتالوگ دیجیتال چیست و چه مزایای دارد ؟

چاپ کاتالوگ دیجیتال یکی از مرسوم‌ترین روش‌های چاپ کاتالوگ است که با استفاده از دستگاه‌های به خصوصی انجام می‌شود. دستگاهی که چاپ کاتالوگ دیجیتال را انجام می‌دهد، را دستگاه چاپی دیجیتال می‌نامند. این دستگاه‌ها بعد از قدم نهادن به عرصه چاپ و تبلیغات، انقلابی عظیم در این صنعت ایجاد نمودند و کالاهایی چاپی با ویژگی‌های خاص و منحصر به فردی توسط این دستگاه‌ها به بازار آمده است.

دستگاه‌های چاپ کاتالوگ دیجیتال تفاوت‌های زیادی با نسل‌های قبلی دستگاه‌های چاپ دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • نوع متریال برای چاپ
  • مدت زمان مورد نیاز برای چاپ
  • هزینه‌های چاپ
  • چاپ کاتالوگ دیجیتال

نحوه چاپ توسط دستگاه چاپ دیجیتال

دستگاه چاپ دیجیتال همانند سایر دستگاه‌های چاپ اطلاعات موردنیاز برای چاپ را از سیستم‌های رایانه‌ای دریافت می‌نمایند. زمانی که طرح مورد نظر به دستگاه چاپ منتقل و پردازش شد، دستگاه شروع به فراهم‌سازی نیازمندی‌هایی همچون رنگ و طرح بندی و غیره، کرده و طرح مورد نظر شما را بر روی کاغذ یا متریال های مورد نظر به چاپ می‌رساند.

اما امکان دارد که به نظر شما اصلا مورد عجیبی نباشد اما به صورت کلی چاپ کاتالوگ دیجیتال با استفاده از دستگاه چاپ دیجیتال، دارای ویژگی‌های خاص و جذابی است که اشخاص را نسبت به استفاده از چاپ دیجیتال تشویق و ترغیب می‌نماید. در خصوص با ویژگی‌ها و برتری‌های این روش چاپ، باید گفت که چاپ دیجیتال در مقابل مدل‌های دیگر چاپ، از سرعت چاپ بیشتری در فرآیند چاپ بهره‌مند است. البته مورد دیگری که از آن می‌توان به عنوان عیب دستگاه چاپ دیجیتال یاد نمود، چاپ به تعداد اندک است.

ابعاد مناسب کاتالوگ استاندارد

همان طور که گفتیم، کاتالوگ‌ها یکی از روش‌های بازاریابی و تبلیغات هستند که امروزه در میان بیشتر کسب و کارها کاربرد دارند. یکی از نکاتی که پیش از چاپ کاتالوگ و همچنین چاپ مجله ، باید در نظر داشته باشیم، ابعاد و سایز استاندارد کاتالوگ است. زمانی که تصمیم به طراحی کاتالوگ خود می گیرید، احتمالا این سوال برایتان پیش می‌آید که چه سایز را برای کاتالوگ خود انتخاب کنم؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که ابعاد و سایز استاندارد کاتالوگ شما به حجم مطالب و همینطور تصاویری که می‌خواهید در کاتالوگ خود بگنجانید، بستگی دارد. موضوعی که باید در اینجا متذکر شویم این است که در صنعت چاپ، برای سایز کاغذ و مقواها اندازه‌های جهانی در نظر گرفته شده است.

قبل از اینکه به ذکر ابعاد و سایز استاندارد کاتالوگ بپردازیم، لازم است در نظر داشته باشید که جنسی که برای طراحی کاتالوگ در نظر می‌گیرید، بسیار مهم است. همینطور رنگ‌هایی که برای کاتالوگ‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند نیز متفاوت از یکدیگر است. اما به طور کلی ابعاد و سایز استاندارد کاتالوگ به شرح زیر است:

  • کاتالوگ A5، قطع رقعی، بیاضی: ۱۴.۸*۲۱ سانتی متر
  • کاتالوگ A4، قطع رحلی، بیاضی: ۲۱*۲۹.۷ سانتی متر
  • کاتالوگ مربع، قطع خشتی: ۲۱*۲۱ سانتی متر

برای اینکه بتوانید یک کاتالوگ جذاب و خیره کننده داشته باشید تا بتوانید مخاطب خود را تحت تاثیر قرار دهید، رعایت نکات زیر به صورت کلی، می تواند به شما کمک کند.

  • بهتر است برای چاپ کاتالوگ از کاغذهایی با جنس با کیفیت و مرغوب استفاده شود تا برای مخاطب جذاب به نظر برسد.
  • در هنگام چاپ کاتالوگ ضخامت کاغذ را در نظر بگیرید. هرچه ضخامت کاغذ بیشتر باشد، مخاطب آن را با ارزش تر می‌شمارد.
  • محل دوخت کاتالوگ و نقطه عطف آن نیز ظاهر کاتالوگ را شکیل‌تر و جذاب‌تر کرده و می تواند تاثیر زیادی بر روحیه مخاطب بگذارد.

در ادامه مواردی به صورت جزئی، مواردی را که باید پیش از چاپ کاتالوگ به آن توجه کرد را بررسی می‌کنیم.

انتخاب یک مجتمع چاپ مناسب

پیدا نمودن یک شرکت قابل اعتماد و معتبر برای چاپ، اولین و مهم‌ترین بخش در چاپ کاتالوگ است. در پیدا کردن چاپخانه مناسب برای چاپ شما باید به دو عامل مهم آن توجه کنید؛ شرکت مدنظر باید دارای تجربه بالا در زمینه چاپ باشد تا مشکلی برای شما پیش نیاید و بتواند در بازه زمانی مشخص کاتالوگ‌های شما را به دستتان برساند تا شما بتوانید طبق یک برنامه معین فعالیت تبلیغاتی خود را انجام دهید.

ما با سالیان سال تجربه موفق در زمینه چاپ انواع کاتالوگ، مجله، متالیز و غیره، آماده چاپ و طراحی هرگونه محصولی، با بالاترین کیفیت، هم به صورت فوری و هم به صورت عادی است.

اطمینان از تعداد، نوع و زمان چاپ کاتالوگ

قبل از اینکه به سراغ یافتن یک شرکت چاپ بروید، سعی کنید که تمام الزامات را آماده داشته باشید. این الزامات را باید با سوالات زیر بیابید.

تعداد کاتالوگ مورد نیاز شما به چه تعداد است؟

تعداد صفحاتی که مدنظر شماست و اندازه‌ هر کدام از صفحات به چه شکلی باشد؟

یکی از نکات مهم دیگر در چاپ کاتالوگ: انتخاب نوع کاغذ، رنگ و محتوای درون کاتالوگ است.  برای اطمینان از صحیح بودن همه موارد بهتر است که قبل از فرستادن کاتالوگ برای چاپ، اطلاعات درون آن را برای خود را مرور و بررسی دقیق کنید. پس از کسب اطمینان از صحت محتوا که می‌تواند شامل تمام اطلاعات مورد نیاز برای خرید محصول یا ارتباط با شما در کاتالوگ باشد، وجود دارد.

طراحی کاتالوگ و نوع پوشش جلد آن

طراحی کلی و نوع پوشش جلد کاتالوگ را می‌توان یکی از اصلی‌ترین نکات در چاپ کاتالوگ دانست و به نقلی، با استراتژی تبلیغاتی شما ارتباطی تنگاتنگ دارد که باید در نتیجه به جذب مشتریان جدید و تشویق به خرید مشتریان قدیمی کند.

شما باید بعد از انتخاب طرح کاتالوگ، نوع کاغذ مورد استفاده را هم انتخاب نمایید. به صورت کلی، نوع کاغذ که در صفحه ابتدایی کاتالوگ استفاده می‌شود، باید ضخیم‌تر از سایر صفحات داخلی باشد. بجز این، رنگ‌های روشن‌تر به صورت کلی در پوشش و جلد کاتالوگ برای جلب توجه مشتریان بیشتر استفاده می‌شود؛ در این میان شما می‌توانید از پوشش‌های براق برای جلب توجه بیشتری نیز استفاده نمایید.

جلوگیری از تاخیر در چاپ کاتالوگ

زمان‌بندی و برنامه ریزی در روند تبلیغاتی یکی از مهمترین عوامل موفقیت یا شکست یک کمپین تبلیغاتی است در این میان اگر روشی از تبلیغات، چاپ کاتالوگ باشد، باید برای جلوگیری از تاخیر در روند کاری خود و ایجاد مشکل در برنامه ریزی، اطمینان حاصل نمایید که همه جزئیات را قبل از زمان چاپ به همراه داشته باشید یا در اولین فرصت به آن شرکت چاپ برسانید.

بهتر است که این اطلاعات را همراه داشته باشید تا تمام گزینه‌ها موجود که چاپخانه می‌تواند ارائه دهد برای شما روشن باشد. پس آن اطمینان حاصل نمایید که تمام کاتالوگ‌های سفارش داده شده در زمان معلوم و مقرر ارسال می‌شود.

 

در عصر دیجیتال چاپ کاتالوگ چه اهمیتی دارد ؟

در عصر دیجیتال که همه جذابیت های بصری به صفحه نمایش مانیتور و گوشی و تبلت وابسطه شده است آیا میتوانید از چاپ کاتالوگ در امور تجاری چشم پوشی کرد؟ قطعا جواب سوال خیر است اما چرا شما حاضر به پرداخت قیمت چاپ کاتالوگ می شوید و یا به هر دلیل سعی در چاپ کاتالوگ ارزان برای بیزنس خود میشوید با ما همراه شوید تا به جواب نزدیک شویم.

هدف یک کاتالوگ این است که طیف وسیعی از کالاهای موجود در اسرع وقت درک شده و از طراحی آن قدردانی شود. به لطف این خصوصیات ذاتی، کاتالوگ ها یکی از موثرترین ابزارهای فروش در بازار هستند.

کاتالوگ، مانند آرم یا کارت ویزیت، ابزاری است که برای شناسایی و تقویت آگاهی از برند استفاده می شود. متخصصان بازاریابی می دانند که چه میزان دقت در ایجاد و طراحی کاتالوگ نقش دارد و چه میزان کاتالوگ خوب می تواند از نظر فروش تفاوت ایجاد کند.

در چه قالب هایی می توان کاتالوگ ایجاد کرد؟

اول از همه ، بیایید قالب های کاتالوگ را ببینیم. کاتالوگ همیشه به صورت دیجیتال ایجاد می شود ، اما محصول نهایی می تواند یکی از این دو نوع باشد:

  • کاتالوگ افست
  • کاتالوگ دیجیتال

مزایا کاتالوگ های چاپی؟

کاتالوگ چاپی همچنان یکی از بهترین ابزارهای فروش در جهان است. این نشریات مبتنی بر کاغذ مزایای بسیاری دارند:

قرار گرفتن دائم در معرض دید مشتری

کاتالوگ یک شی فیزیکی است که معمولاً روی میز یا میز کار نگهداری می شود تا به راحتی در دسترس و قابل دسترسی باشد. حضور آن باعث می شود برند شما دائماً در معرض دید مشتریان شما قرار بگیرد (در واقع یکی از اصول اساسی تبلیغات ، در معرض قرار گرفتن نام تجاری است).یک فهرست چاپی همیشه در دسترس است و برای مشاوره توسط افراد در هر سنی آسان است. برای درک بهتر ، باید آن را با گزینه دیجیتالی آن مقایسه کنیم. بیایید به چگونگی جستجوی مورد در اینترنت فکر کنیم. اول ، شما به یک اتصال اینترنتی خوب نیاز دارید. سپس ، شما باید سند مورد نیاز خود را پیدا کنید.

خوانایی کاتالوگ

آیا تا به حال سعی کرده اید در هنگام صحبت با مشتری با کاتالوگ در iPad مشورت کنید؟ اگر در مکان اشتباهی کلیک کنید ، می توانید به راحتی در صفحه دیگری قرار بگیرید. اگر لازم است جزئیاتی را بررسی کنید ، باید بزرگنمایی کنید و احتمال کلیک کردن روی یک دکمه ناخواسته شما را به خطر بیندازید.

جستجوی سریع کاتالوگ

یک کاتالوگ چاپی به شما امکان می دهد یک نشانک را در هر مکانی که نیاز دارید درج کنید ، بنابراین در عرض چند ثانیه می توانید به راحتی به صفحه مورد نظر خود برگردید.

مزایا کاتالوگ های دیجیتال؟

بیایید سراغ کاتالوگ های دیجیتال برویم. کاتالوگ ها با استفاده از ابزارهای دیجیتال ایجاد می شوند و امروزه اکثر شرکت ها برای توزیع و تبلیغ اسناد خود فقط از روش های دیجیتالی استفاده می کنند.یک کاتالوگ دیجیتال معمولاً در قالب PDF برای تحویل سریع و آسان به مشتریان ایجاد می شود. همچنین ایجاد flipbook ها با استفاده از نرم افزار اختصاصی امکان پذیر است. Flipbook ها نشریات تعاملی و آنلاین هستند که مجله های کاغذی را تقلید می کنند. برای ایجاد یک flipbook ، اغلب لازم است که یک PDF کامل از سند آماده تبدیل به یک قالب تعاملی داشته باشید.کاتالوگ های دیجیتال در مقایسه با هزینه های چاپ و توزیع که نزدیک به صفر است ، پس انداز زیادی دارند. علاوه بر این ، به اشتراک گذاری و تبلیغ سند شما فوری تر است ، زیرا شما فقط باید آن را در وب سایت خود بارگذاری کرده و به اشتراک بگذارید.مزایای فهرست چاپی در فهرست دیجیتال وجود ندارد ، هرچند … این موارد را می توان از نظر خوانایی بیشتر ، کاربر پسند بودن و احساس عمومی درگیری و حرفه ای بودن خلاصه کرد.

چه قطعاتی کاتالوگ را تشکیل می دهند؟

کاتالوگ سندی است که از قسمتهای مختلف تشکیل شده است. بعضی از آنها همیشه استفاده می شوند ، مانند جلد ، فهرست مطالب ، و پشت جلد. سایر موارد به نوع پروژه و در صورت نیاز بستگی دارند:

چگونه کاتالوگ را سازماندهی می کنید؟

اطلاعاتی که می خواهیم وارد کنیم باید با توجه به نحوه مشاوره مشتری با کاتالوگ سازمان یافته باشد. شما باید عناصر زیادی را در نظر بگیرید: آیا مشتری به دنبال کالاها بر اساس دسته بندی است یا هر صفحه را ورق می زند؟ آیا مشتری نسخه کاغذی یا دیجیتالی را ترجیح می دهد؟ در بیشتر موارد ، اگر ما در مورد یک کاتالوگ تجاری صحبت می کنیم ، سازماندهی عناصر بر اساس طبقه بندی یا بر اساس ویژگی محصول ، مانند قیمت ، رنگ ، کاربرد و غیره مفید است.کاتالوگها با کاربردهای متفاوت ساختار متفاوتی دارند. در مورد کاتالوگ های پزشکی ، به عنوان مثال ، که در آنها مقالات به ترتیب حروف الفبا مرتب شده اند ، فکر کنید. گاهی اوقات ، سازماندهی محصولات به روشی بصری یا با استفاده از معیارهای سختگیرانه تر ، ممکن است مخلوط کردن قوانین ، مفید باشد. به این ترتیب مشتریان با مشاوره در هر صفحه درگیر کار خواهند شد.

چه کسی مناسب ترین شخص برای ایجاد کاتالوگ است؟

پاسخ این است که افراد زیادی درگیر این کار هستند.تیم های فروش ، بازاریابی ، فناوری اطلاعات و گرافیک همه در روند ایجاد کاتالوگ نقش دارند. دپارتمان گرافیک می تواند در داخل باشد یا به خارج از سازمان سپرده شود (به چاپ کاتالوگ پرینت آرمانی اعتماد کنید).

اشتراکات بین کاتالوگ و بروشور

از اشتراکات بین کاتالوگ و بروشور استفاده از انواع روکش برای چاپ کاتالوگ و یا بروشور است. به این منظور از انواع روکش های زیر می توان استفاده کردن

  • سلفون براق سرد
  • سلفون مات سرد
  • سلفون براق حرارتی
  • سلفون مات حرارتی
  • UV مات و یا براق
  • انواع UV موضعی و یا شابلونی

چگونگی معرفی موضوع از جمله تفاوت های اساسی میان بروشور و کاتالوگ است، کاتالوگ موضوع را به صورت فهرست وار نمایش می دهد، اما بروشور به طور مفصل و دقیق به معرفی موضوع می پردازد. کاتالوگ ها برای واسطه ها و توزیع کننده ها طراحی و چاپ می گردند، اما بروشور برای مصرف کننده طراحی و چاپ می گردد.

عوامل تاثیر گذار روی قیمت چاپ کاتالوگ

عوامل تاثیر گذار روی قیمت چاپ کاتالوگ

تعداد صفحات کاتالوگ را تعیین کنید

کاتالوگ یکی از مهمترین ابزارهای بازاریابی موجود است که با استفاده از آن می­توان تمام محصولات و خدمات یک شرکت را به طور یکجا به مخاطب معرفی کرد. به عبارت دیگر، صرف نظر از وبسایت‌­های اینترنتی، کاتالوگ یک شرکت، جامع­ترین منبع اطلاع رسانی در مورد آن شرکت است که از طریق آن می­توان تمام اطلاعات را در چندین صفحه به مخاطبان ارائه داد. بنابراین، یکی از اصلی­‌ترین عوامل تأثیرگذار بر قیمت تمام شده کاتالوگ‌ها تعداد صفحات آن­هاست. البته معمولاً کسب و کارهای نوپا که دامنه فعالیت محدودی دارند، نگران تعداد صفحات نیستند. اما اگر صاحب یک شرکت بزرگ هستید و کاتالوگ جامع شما ممکن است به چند صد صفحه نیز برسد، پیشنهاد می­کنیم که از چند نوع کاتالوگ استفاده کنید. به طوری که در یک کاتالوگ، صرفاً به بیان کلیات بپردازید و در خصوص در هر زیرمجموعه نیز کاتالو‌‌‌گ­‌های دیگری سفارش دهید. به این ترتیب، مجبور به تهیه تعداد زیادی کاتالوگ‌های حجیم و گران قیمت نخواهید شد.

وزن صفحات را با توجه به تعداد صفحات تعیین کنید.

استفاده از صفحات سنگین‌­تر به معنای دوام بالاتر کاتالوگ است. اما با این حال، اگر کاتالوگ شما دارای تعداد صفحات زیادی است، استفاده از صفحات سنگین، انتخاب مناسبی نیست. علاوه بر این، قیمت کاغذ معمولاً رابطه مستقیمی با وزن آن دارد. بنابراین، یکی از راه‌­های منطقی برای کاهش هزینه چاپ کاتالوگ، استفاده از کاغذهای سبک­تر است.

مهمترین نکات چاپ دیجیتال کاتالوگ؛ باید به آنها بدانید!

چاپ دیجیتال على الخصوص هنگامی که تیراژهای کار ما پایین است بسیار به صرفه تر از چاپ در سیستم چاپ افست در می آید. امروز هم که وضعیت کسب و کار به گونه ای است که هر روز از تیراژ چاپ ست اداری، چاپ کارت ویزیت و چاپ کاتالوگ کاسته می شود و از این رو چاپ دیجیتال می تواند جایگزین خوبی برای چاپ آنها باشد.

علاوه بر این دستگاهای جدیدی در چاپ دیجیتال رخنمون شده اند که تمامی مراحل کار اعم از لیتوگرافی، چاپ و پوشش های پس از چاپ را بصورت یکپارچه انجام میدهند و حتی در این مورد، کاتالوگ شما را نیز تا می زنند. مزیت هایی که بیش از پیش چاپخانه های افست را به تکمیل خط تولید خود با دستگاه های دیجیتال ترغیب می کنند ما در این مقاله به نکاتی اشاره می کنیم که در یک سفارش کاتالوگ به شکل دیجیتال حائز اهمیت هستند و توجه به آنها دقتی را به کار اضافه می کند که تاثیر مستقیمی در کیفیت خروجی نهایی دارد.

در واقع کاتالوگ ها یک نوع دفترچه یا کتابچه جامع هستند که شرکتها یا سازمان هایی که تولیدات دارند و با محصولی را به مشتریان خود عرضه می کنند، جهت معرفی خود و محصولاتشان از آن استفاده می نمایند.

کاتالوگ ها برای ایجاد رابطه میان استفاده کنندگان و سازندگان مورد مصرف قرار می گیرند، بنابراین هر چه در طراحی کاتالوگ و چاپ کاتالوگ دقت بیشتری داشته باشیم و سعی کنیم که کاتالوگ جامع تر و با کیفیت تری به مشتری ارائه بدهیم، مشتریان نیز در مقابل راحت تر می توانند کالا با محصول مورد نظرشان را انتخاب و خریداری نمایند. پس می توان گفت طراحی و چاپ کاتالوگ نقش مهمی در انتخاب و خرید مشتریان و طبعا میزان فروش و موفقیت شما، ایفا می کند.

سوال‌های متداول در مورد چاپ کاتالوگ :

چاپ کاتالوگ اغلب بصورت چاپ افست انجام می شود و اگر بصورت افست و در تیراژ ۱۰۰۰ عدد به بالا انجام شود، دارای کیفیت بالا و قیمت ارزانتری نسبت به چاپ دیجیتال می باشد.

اغلب به شما پیشنهاد می کنیم که برای چاپ کاتالوگ از چاپ اختصاصی کاتالوگ استفاده کنید که هم کیفیت بالایی دارد و هم زمان طولانی ترین برای تولید آن صرف می شود. اما اگر نیاز به چاپ کاتالوگ ارزان و فوری تر دارید می توانید از چاپ عمومی کاتالوگ استفاده کنید.

شما میتوانید چاپ کاتالوگ خود را در تعداد ۵۰ تا و بوسیله چاپ دیجیتال انجام دهیم. اما این نکته را فراموش نکنید که چاپ دیجیتال کیفیت پایین تر و قیمت بالاتری نسبت به چاپ افست دارد.

سایز چاپ کاتالوگ اغلب سایز A4 است. چاپ کاتالوگ را میتوان بصورت مربعی سایز ۱۹ در ۱۹ یا سایز A3 نیز چاپ کرد.

چاپ کاتالوگ اغلب به دو بصورت چاپ دیجیتال و چاپ افست انجام میشود. چاپ افست دارای کیفیت بالاتر و قیمت پایینتری می باشد( در تیراژ ۱۰۰۰۰ عددد به بالا). و چاپ دیجیتال اغلب برای تیراژ پایین ( ۵۰ تا ۳۰۰ عدد ) استفده می شود که هم کیفیت پایین تر و هم قیمت دونه ای نسبت به چاپ افست بالاتر است .

اغلب قیمت چاپ کاتالوگ نسبت به کیفیت دستگاه چاپ و تجهیزات چاپخانه ها مشخص می شود. مثلا شما در بعضی چاپخانه ها ناظران چاپ بصورت اختصاصی کیفیت چاپ شما را زیر نظر میگیرند که مطمئنا کیفیت بالاتر و قیمت بالاتری را به همراه خواهد داشت. هر چی کیفیت بالاتر باشد به مراتب قیمت چاپ کاتالوگ هم بالاتر می رود.

بهترین چاپخانه برای چاپ کاتالوگ چه ویژگی‌هایی دارد ؟ 

معرفی 10 چاپخانه چاپ کاتالوگ 

بهترین چاپخانه برای چاپ کاتالوگ مکانی است که شما بتوانید ایده خود را به آنجا بدهید و در پایان ایده اجرا شده خود را به بهترین شکل اجرا شده ، تحویل بگیرید. این ایده برای مکانی که کار خود را در زمینه چاپ کاتالوگ بلد است ، قابل انجام است . فقط باید شما قدری به خود زحمت دهید و ایده های اجرا شده قبلی آنها را ببینید و با ایده های خود مقایسه کنید که ببنید این ایده شما توسط آنها قابل اجرا هست یا نه . اگر قابل اجرا بود به آنها اعتماد کنید و اگر نبود بدنبال جای دیگر باشید.

چگونه بفهمید که ایده شما توسط آنها قابل انجام است ؟

شما باید زمان بگذارید و نمونه کارهای آن شرکت را از نزدیک ببنید، با کارشناسان چاپ کاتالوگ آنها صحبت کرده و از متخصص بودن آنها خیالتان جمع شود. اگر توانستید به آنها اعتماد کنید پس باید کار خود را به آنها بسپارید و خیالتان از بابت کیفیت راحت باشد. البته باید منتظر بشینید و کار نهاییتان را ببنید تا خیالتان جمع باشد ولی در ابتدای کار همانطور که گفتم باید اعتماد کنید .

بهترین چاپخانه برای چاپ کاتالوگ چگونه تعیین می‌شود؟

یا ما میخواهیم طرحی و رنگی  که درون مانیتور میبیینیم با رنگ هایی که در چاپ می بینیم یکی باشد پیشنهاد شما چیست؟
اگر به دنبال بهترین چاپخانه برای انجام کارهای چاپ خود هستید باید بگویم که انتخاب بهترین چاپخانه مستلزمه زمان گذاشتن و از نزدیک دیدن نمونه کارها و آشنا شدن با پرسنل چاپخانه حداقل برای یکبار است.

شما باید محیط کاری مجری کار خود را ببینید از نزدیک کیفیت چاپ را لمس کنید و از متعهد بودن آنها در انجام وطیفه ای که بر عهده دارند مطمئن شوید . شما میتوانید برای مشاهده کیفیت چاپ خود هم از پرسنل چاپخانه بخواهید نسبت به تخصصی که دارند از نزدیک کاره شما را چک کنند و در آماده سازی و طراحی کاتالوگ حرفه ای شما به شما کمک کنند ، این کمترین کاریست که یک مسئول نسبت به کیفیت کاره چاپ شما بر عهده دارد. اگر این روند به درستی انجام شود شما بیشترین شباهت را در کاره طراحی شده خود نسبت به کاری که قرار است برایتان چاپ شود شاهد خواهید بود این را به شما قول میدهم.

بهترین چاپخانه‌های چاپ کاتالوگ چه خدماتی ارائه می دهند؟

چاپ کاتالوگ یک روش خوب برای ارائه‌ی محصولات کمپانی است. یک کاتالوگ جذاب و دارای طراحی خوب می‌تواند در فروش محصولات یا خدمات تمامی کسب‌ و کارهای موجود کمک کند. کسب‌ و کارها در تمامی  اندازه‌ها از کاتالوگ در برنامه‌های بازاریابی خود استفاده می‌کنند. کسب‌ و کارهای زیادی برای چاپ کاتالوگ موجود هستند که انواع مختلف خدمات سیاه‌ و سفید تا رنگی را خدمت شما عرضه می‌کنند. همچنین فرایندهای مختلفی برای چاپ کاتالوگ وجود دارد که می‌توان به چاپ افست، چاپ دیجیتال و مبتنی بر وب اشاره نمود.

توزیع کاتالوگ یک روش بسیار موثر برای ارتقای فروش است. گستره‌ای از محصولات و خدمات می‌توانند به شکلی جذاب و موثر با استفاده از کاتالوگ‌های مفید و دارای طراحی خوب ارائه شوند. به منظور دستیابی به بیشترین منفعت ، باید برنامه‌ ریزی دقیقی برای چاپ کاتالوگ داشته باشید و زمان کافی را برای خلق بهترین ابزار ممکن برای بازاریابی بگذارید.

وقتی که آماده‌ی چاپ کاتالوگ می‌شوید، باید زمان لازم را برای ایجاد یک کپی شفاف بگذارید. حتماً کپی خود را مطالعه کرده و صحت اطلاعات را بررسی کنید. حتماً دوست ندارید که هزاران کاتالوگ چاپ کنید و تازه متوجه شوید که نام کسب‌ و کارتان غلط نوشته شده یا اطلاعات تماستان نادرست است. هر زمان که ممکن است، از شخص دیگری که با کسب‌ و کارتان آشنا است بخواهید که کپی شما را کاملاً بخواند و صحت آن را تایید کند.

اگر در سایت گوگل، چاپ کاتالوگ را سرچ کنید می توانید ما را در لینک های اولیه گوگل ببینید این  نشانه ای هست که مشتریان از ما راضی بودند و ما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کردند . کاتالوگ‌ها می‌بایست به خوبی طراحی و چاپ شوند تا بتوانند بر روی مشتری تاثیر بگذارند. برخی از کمپانی‌ها بر روی کیفیت چاپ و طراحی تمرکز نمی‌کنند و پتانسیل مربوط به این کتابچه‌های کوچک را نادیده می‌گیرند. در این‌جا تعدادی نکته مطرح شده که باید حین چاپ کاتالوگ مدنظر داشته باشید:
همان‌گونه که پیش‌تر ذکر کردیم، کاتالوگ‌ها برای معرفی محصولات و خدماتتان استفاده می‌شوند، پس باید کیفیت خوبی داشته باشند. به منظور حصول نتیجه‌ی درست، باید یک کمپانی چاپ کاتالوگ را به کار بگیرید تا برای شما محصولی باکیفیت ارائه کند. در این‌جا چند دلیل برای انتخاب کمپانی ما آورده شده است.
سرعت در طراحی و چاپ کاتالوگ : ما بسیار در زمینه‌ی تحویل کالا حساس هستیم و حتی سرویس استاندارد تحویل ما نیز زمان زیادی را از شما نمی‌گیرد. شرکت ما جدیدترین فناوری چاپ را در اختیار دارد تا کاتالوگ‌های شما را طی چند روز چاپ نماید. اما اگر به صورت فوری به کاتالوگ احتیاج دارید، کافی است که در حین ثبت سفارش به ما بگویید. حتماً کار شما را در دسته‌ی فوری قرار داده و در سریع‌ترین زمان به آن رسیدگی خواهیم کرد.
قیمت خوب برای چاپ کاتالوگ : خدمات ما قیمتی خوب و شفاف دارند. شما چاپ با کیفیت را با نرخ بسیار پایین دریافت خواهید کرد، بدون این‌ که هیچ‌ گونه اغماضی در زمینه‌ی طراحی، رنگ‌ها، کیفیت کاغذ و پرداخت نهایی شود. ما همچنین سیستم صدور فاکتور شفافی داریم که باعث می‌شود با هزینه‌ها و مخارج مخفی طرف نباشید.
بعضی شرکت ها و موسسات برای طراحی و چاپ کاتالوگ خود از چند چاپخونه و دفتر تبلیغاتی استعلام قیمت گرفته و در نهایت کمترین قیمت رو برای انجام کار خود انتخاب میکنند . این شرکت ها پس از ملاحظه کیفیت کاتالوگ اماده خود متوجه میشوند کیفیتی که مدنظر داشتند با کیفیت کاتالوگ تولید شده بسیار متفاوت است آنجاست که متوجه اشتباه خود  در انتخاب مجری میشوند.  توجه داشته باشید که همیشه کمترین قیمت ملاکی برای انتخاب مجری کار نباید باشد و ملاک های بسیار مهم تری وجود دارند.

در زیر به چند مورد از این ملاک هایی که باید موقع انتخاب مجری مورد لحاظ قرار داد اشاره می‌کنیم :

  • همیشه سعی کنید نمونه کار شرکت یا چاپخونه را از نزدیک مشاهده بفرمایید بصورتی که یک نماینده از شرکت خود برای دیدن نمونه کار و اشنایی بیشتر با پرسنلی که قرار است کار شما را انجام دهند بفرستید .
  • پس از دیدن نمونه کارهای آن شرکت یا چاپخانه و مطمئن شدن از کیفیت کار و مطمئن شدن در متخصص بودن پرسنل آن چاپخانه بعد قیمت رو ملاک برای انتخاب مجری  قرار دهید .
  • در کار چاپ به هر ۴ صفحه A4 که در کنار هم قرار میگیرند یک فرم گفته می شود . برای محاسبه قیمت چاپ کاتالوگ از تعداد فرم های آن استفاده میکنند. قیمت چاپ هر فرم در هر چاپخانه با چاپخانه دیگر متفاوت هست . این قیمت در چاپخانه هایی که قیمت پایین را بیشترمورد لحاظ قرار می دهند و از دستگاه های قدیمی تر بهره میبرند  از ۷۰ الی ۸۰ هزار تومان شروع میشود و در چاپخانه های با دستگاه های بروزتر و کیفیت بالاتر تا فرمی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومان هم قابل تغییر است . پس میتوان نتیجه گرفت همیشه قیمت ملاکی برای انتخاب مجری کاره شما نیست و ملاک های مهم تری باید در این انتخاب اولویت قرار داده شوند.

چاپ دیجیتال کاتالوگ چگونه انجام می‌شود؟

چاپ دیجیتال کاتالوگ اغلب توسط افراد یا مجموعه هایی سفارش داده می شود که نیاز به چاپ فوری کاتالوگ یا چاپ کاتالوگ در تیراژ کم دارند. این مشتریان نیاز به چاپ کاتالوگ در تیراژ بالا ندارند و کیفیت کار برایشان خیلی مهم نیست و می خواهند در زمان کم و حداقل تیراز جاپ کاتالوگ را داشته باشند. کیفیت چاپ دیجیتال کاتالوگ پایین تر از چاپ افست کاتالوگ است و قیمت چاپ دیجیتال کاتالوگ از چاپ کاتالوگ افست بیشتر است .

چاپ دیجیتال کاتالوگ در تیراژ پایین

برای اینکار، که به چاپ دیجیتال کاتالوگ یا چاپ فوری و سریع کاتالوگ معروف هم است، چاپ کاتالوگ بوسیله پرینترهای لیزری انجام می‌پذیرد و عملیات صحافی هم با منگنه زن های دستی انجام میپذیرد. و در آخر هم عملیات برش انجام می‌گیرد. چاپ یک کاتالوگ بصورت دیجیتال ۱ الی ۲ ساعت کاری زمان میبرد. قیمت یک کاتالوگ که بصورت دیجیتال تولید می‌‍شود در بعضی اوقات ۱۰ برابر یک کاتالوگ است که با چاپ افست تولید می‌شود.

کاربرد کاغذ گلاسه در چاپ کاتالوگ دیجیتال

نوعی کاغذ است که یک روی آن و در بسیاری موارد در دوسطح پوششی شفاف روی آن کشیده شده که چاپ حاصله روی این نوع کاغذ بسیار شفاف و زنده تر کاغذ تحریر است. کاغذ با پوشش گلاسه و صاف و همچنین با پوشش براق یا مات، از بهترین نوع کاغذهای اندود شده می باشد که سطح آن بسیار صاف و براق بوده و با استفاده از مواد معدنی و خاک چینی پوشش داده شده که به آن (art paper) نیز گفته می شود. از کاغذ گلاسه برای چاپ کارهای رنگی، ترامه و چاپ مجلات با کیفیت بالا استفاده می شود.نوع ارزان تر آن با خمیر چوب و یا الیاف بازیافتی تولید می شود. گرماژ معمول کاغذهای گلاسه  از ۹۰ تا ۳۰۰ گرمی می باشد .

تفاوت بین چاپ دیجیتال کاتالوگ و چاپ افست کاتالوگ در چیست ؟

تفاوت در چاپ دیجیتال کاتالوگ و چاپ افست کاتالوگ را می توان به دو تفاوت اساسی گفت : برای کسانی که زمان کافی دارند (بین ۷ الی ۱۰ روز ) و کیفیت کار خیلی برایشان مهم هست  و میخوان بالای ۱۰۰۰ عدد بزنن ۱۰۰% چاپ افست پیشنهاد میشود چون واقعا کیفیت خیلی بالاتر است . مزیت چاپ دیجیتال نسبت به چاپ افست کاتالوگ نیز سریعتر بودن و در تیراژ پایین زدن کاتالوگ می باشد .قیمت دونه ای کاتالوگ در چاپ دیجیتال، گاهی از قیمت دونه ای کاتالوگ در چاپ افست (در تیراژ ۱۰۰۰ عدد) ،  ۱۰ برابر بیشتر است .

صحافی کاتالوگ به چه صورت انجام می‌شود؟

صحافی کاتالوگ به دو صورت صحافی کاتالوگ بوسیله منگنه لوپ و ساده و صحافی کاتالوگ با چسب گرم انجام میگیرد که در ادامه به بررسیه هر کدام از این روش‌ها می‌پردازیم.

صحافی کاتالوگ بوسیله منگنه لوپ و ساده

صحافی کاتالوگ پس از طراحی کاتالوگ و چاپ کاتالوگ و سلفون کشی انجام میشود. بصورتی که فرم های کاتالوگ چاپ شده تا میشوند و فرم ها  داخل هم قرار گرفته و به هم به صورت منگنه ساده و لوپ صحافی میشوند . فرق منگنه ساده و منگنه لوپ به زیبایی کار بر میگردد به این صورت که منگنه لوپ حالت برجستگی در پشت کاتالوگ ایجاد میکند که در کمگنه ساده این برچستگی وجود ندارد. البته استفاده از منگنه لوپ کاتالوگ بستگی به سلیقه مشتری دارد .

صحافی کاتالوگ با چسب گرم

نوع دیگری از صحافی با چسب گرم کاتالوگ ،صحافی بوسیله چسب گرم می باشد که برای کاتالوگ های با تعداد صفحات بالا کاربرد دارد . صحافی چسب گرم کاتالوگ به این علت انجام می شود که در کاتالوگ های با تعداد صفحات بالا منگنه تحمل نگه داشتن برگه ها را ندارد و باید از چسب گرم استفاده شود . کیفیت چسب گرم از منگنه بالاتر است ولی از لحاظ قیمتی چاپ کاتالوگ با چسب گرم قیمت بیشتری در پی دارد.


معرفی ۱۰ چاپخانه برتر چاپ کاتالوگ در سال ۱۴۰۲ 

در ابتدای کار این نکته را یادآور شویم که در جمع‌آوری این اطلاعات؛ تجربه چند ساله ما در حوزه چاپ و کار با اغلب این مجموعه‌ها نقش بسزایی داشته و طبعا جاهایی نظر شخصی هم دخیل بوده است. در ارائه این مقاله هیچ گونه قصد و غرضی در کار نخواهد بود. لطفا قبل از خرید حتما اطلاعات کافی از این مجموعه‌ها را بدست آورید و سپس اقدام به خرید نمایید. سایت چاپخونه هیچ‌گونه مسئولیتی بابت سود یا زیان حاصل از خرید شما را بر عهده نمی‌گیرد.


۱. چاپ و بسته بندی آپامه

چاپ و بسته بندی آپامه

مجموعه آپامه یکی از بهترین مراکز چاپ و بسته بندی در سطح کشور به شمار می رود. این مجموعه متشکل از تیم متخصص در زمینه چاپ جعبه، چاپ کارتن، کارتن سازی، بسته بندی، چاپ لیبل، تولید و چاپ هارد باکس، چاپ کاتالوگ، بند ساک دستی، چاپ ساک دستی کاغذی، تولید جعبه لاکچری، چاپ کالیته و آلبوم محصولات، چاپ هولوگرام، هدایای تبلیغاتی، چاپ لیوان کاغذی، چاپ جعبه شیرینی، چاپ جعبه فست فود، تولید و چاپ کارت ویزیت لاکچری، چاپ ست اداری، تولید و برش فوم داخل جعبه می باشد. این مجموعه دارای بخش های تخصصی در زمینه تولید و چاپ انواع اقلام چاپی می باشد. برای آشنایی بیشتر با این مجموعه می توانید با شماره ۰۹۱۲۷۳۸۶۳۸۴ در تماس باشید.

آدرس : میدان بهارستان . خیابان جمهوری . کوچه مراغه ای . ساختمان خلیج فارس ( لطفا قبل از مراجعه حضوری حتما هماهنگی صورت گیرد)

شماره تلفن: ۰۲۱۳۶۶۱۶۰۴۸

شماره موبایل : ۰۹۱۲۷۳۸۶۳۸۴


 

۲. چاپ اوج نیلی

این شرکت به گفته خودش، بزرگترین شرکت چاپ و تبلیغات ایران می‌باشد. این شرکت بیش از هفتصد نفر پرسنل حرفه ای در حوزه چاپ دارد و بیش از بیست سال است که در این حیطه فعالیت حرفه ای می‌کند. فضای این چاپخانه آن قدر بزرگ است که ۳.۳ برابر زمین فوتبال استادیوم آزادی می‌باشد.

این شرکت ارایه دهنده خدمات آنلاین چاپی است که هدف از این کار، کاستن از هزینه های جانبی مشتریان است. مورد مهم در این جا این است که شما می‌توانید به صورت شبانه روزی و در کل بیست و چهار ساعت روز، سفارشات چاپی خود را اعم از چاپ دیجیتال و چاپ افست، از این شرکت درخواست کنید. در مورد حمایت از محیط زیست هم باید گفت که این شرکت قرار است به زودی میزان مصرف کاغذ خود را کاهش دهد و تمامی فعالیت های خود را در راستای حمایت از محیط زیست قرار دهد؛ که خب این خودش یک کار بسیار بزرگ است و قابل تحسین!

در این شرکت شما برای ارسال و ثبت یک سفارش، متریال و گرماژ کار، تعداد صفحات یا تعداد رو، نوع و تعداد رنگ چاپ، را انتخاب می‌کنید و پس از آن به شما هزینه هر بخش و هزینه کل نمایش داده می‌شود تا شما در جریان تمامی هزینه‌های کار باشید. این شرکت محصولات سفارشی مانند سرچسب برای سربرگ ها، چسب دوطرفه برای پاکت و… را به خواسته مشتریان خود تولید می‌کند.

نقاط قوت چاپ اوج نیلی

  • داشتن سایت مجهز و کامل برای محاسبه آنلاین اقلام چاپی
  • دارای سابقه بسیار طولانی در صنعت چاپ
  • دارای متخصصین مجرب در حوزه چاپ

نقاط ضعف چاپ اوج نیلی

  • نداشتن تیم دیجیتال مارکتینگ
  • استفاده از روش های سنتی بازاریابی

یکی از نقاط ضعفی که در این مجموعه به شدت دیده میشود، نداشتن تیم دیجیتال مارکتینگ است. این شرکت جز اولین چاپخانه‌های آنلاینی بود که سایتش رو مجهز به سیستم محاسبه آنلاین قیمت چاپ کاتالوگ و دیگر اقلام چاپی کرد؛ ولی چون برنامه ای برای پروموشن کرده آن نداشت مجموعه هایی مثل چاپ آقا که حتی چاپخانه تخصصی در آن زمان نداشتند و حدود ۶ ماه بعد دارای چاپخانه اختصاصی برای خود شدند و این سیستم محاسبه آنلاین را برای خودش راه‌اندازی کرد، بخاطره تیم دیجیتال مارکتینگ بسیار قدرتمند و سایتی مجهز و صرف هزینه ای گزاف برای برندسازی گوی سبقت را از این مجموعه گرفت و بازار را در خیلی از کلمات رقابتی مال خود کرد.

این چاپخانه بسیار مجهز و دارای سابقه زیادی در صنعت چاپ و پرسنل متخصص در این صنعت است ولی در زمینه پروموشن کردن این مزایای رقابتی در سطح وب هیچگونه اقدام موثری انجام نداده است .

شاید در آینده اگر بتواند نیروهای متخصص در حوزه دیجیتال مارکتینگ به تیم خود اضافه کند، نسبت به تجربه و تخصصی که در صنعت چاپ دارد بتواند حرف‌های زیادی برای گفتن در این حوزه چاپی داشته باشد.

مشاهده قیمت و سفارش کاتالوگ


۳. چاپ نقش الماس

مجموعه نقش الماس را می‌توان بزرگترین مجموعه چاپ فرم‌های عمومی که از جمله آن میتوان به چاپ کارت ویزیت، چاپ لیبل، چاپ تراکت، چاپ سربرگ، چاپ ست اداری و … اشاره کرد، نامید. این چاپخانه از بدو حضورش تا الان پیشرفت شگفت انگیزی در حوزه چاپ کرده است و جالب است بدانید که همواره پیشرفت آن مستقیم بوده است با پیشرفت همکارانی که در این حوزه کار می‌کنند.

چاپ نقش الماس شاید در حوزه آنلاین (سایت و سئو) و برندسازی در حوزه آنلاین، برای پوشش دادن بازار وسیع تری از مشتریان هزینه زیادی نکرده است ولی توجه ویژه‌‌ای به مشتریان فعلی خود داشته و با تخفیف‌ها و آپشن‌ها و بروزرسانی دستگاه‌ها و امکاناتش توانسته رضایت هر چه بیشتر مشتریان فعلی خود که اغلب از همکاران هستند را جلب کند.
چاپ نقش الماس با راه‌اندازی امکان سفارش ۶ ساعته انواع فرم ‌های عمومی و بالا بردن کیفیت و امکانات خود و استفاده از کاغذ‌های ارزان تر، توانست مخاطبان و همکاران بیشتری را به سمت خود بکشاند.
درست است از نقش الماس انتقادهای‌ زیادی می‌شود ولی باید گفت که اگر فعالیت در حوزه آنلاین ( داشتن سئو و تجربه کاربری بهتر سایت ) را در نظر نگیریم، این چاپخانه بهترین انتخاب برای همکاران برای چاپ فرم‌های عمومی هم از لحاظ قیمت و هم از لحاظ کیفیت است

ماشین آلات مجتمع چاپ نقش الماس
  • دستگاه لیتوگرافی پلیت ستر creo آنلاین هایدلبرگ
  • دستگاه لیتوگرافی مگنوس ۸۰۰ کداک فول اتوماتیک ( پرسرعت‌ترین و مجهزترین پلیت ستر جهان )
  • دستگاه یووی تمام اتوماتیک ساکورایی
  • دستگاه یووی سیلندری دوورقی
  • دستگاه سیلک یووی نیمه اتوماتیک
  • دستگاه امباس طرح کتان
  • دستگاه سلفون کشی تمام اتوماتیک حرارتی
  • دستگاه سلفون کشی تمام اتوماتیک دوکاره ( سرد و گرم)
  • دستگاه برش پلار دهنه ۹۲-۱۱۵
  • دستگاه پاکت سازی تمام اتوماتیک
  • دستگاه دایکات ۶۰-۹۰
  • دستگاه پانچ دورگرد کارت ویزیت BOSCH
  • دستگاه برش POLAR مدل های ۲۰۱۲-۲۰۰۸-۲۰۱۱

 

  • ۲ دستگاه ماشین چاپ چهار و نیم ورقی هایدلبرگ ۵ رنگ CD102-5L
  • ۱ دستگاه ماشین چاپ دوورقی هایدلبرگ ۵ رنگ CD 74-5L
  • ۴ دستگاه ماشین چاپ دوورقی هایدلبرگ ۴ رنگ
  • ۱ دستگاه ماشنی چاپ جنیوس ۵۲ یووی (Genius 52 UV) (با قابلیت چاپ بررروی انواع لیبل شیشه ای – پلی کربنات – پی وی سی و …)
  • ۱ دستگاه ۲ ورقی تک رنگ هایدلبرگ
  • ۱ دستگاه تمام اتوماتیک لمینیتور اتو باند مدل ۲۰۱۶ (AUTOBOND) (تنها دستگاه لمینیتور موجود در خاورمیانه- ساخت کشور انگلستان)
  • ۱ دستگاه مگنت گذار تمام اتوماتیک مخصوص کارت‌های بانکی مدل ۲۰۱۶
  • ۱ دستگاه پانچ تمام اتوماتیک کارت های بانکی و لمینیتی (با سرعت ۱۸۰۰۰ کارت در ساعت مدل ۲۰۱۶)
  • ۱ دستگاه لترپرس ۲ ورقی هایدلبرگ
  • ۱ دستگاه طلاکوب تمام اتوماتیک هایدلبرگ

نقاط قوت چاپ نقش الماس

  • داشتن امکانات و تجهیزات کافی در زمینه چاپ ۰ تا ۱۰۰ جعبه و انواع بسته بندی و چاپ مجله و کاتالوگ.
  • دارای چاپخانه مستقل برای چاپ عمومی هستند.
  • خوش قولی و سر موقع تحویل دادن کارها در اغلب اوقات.
  • قیمت های بسیار خوب و رقابتی
  • امکان چاپ ۶ ساعته کارت ویزیت، تراکت و …
  • تنوع در چاپ انواع کارت ویزیت های عمومی مانند چاپ کارت ویزیت پی‌وی ‌سی و لمینت.
  • دارای واحد جداگانه برای خط تا و صحافی فرم‌ها در تیراژ کم .
  • بهترین مرکز چاپ فرم‌های عمومی برای همکاران.
  • تخفیف‌های خوب برای همکاران .
  • اغلب سایت‌ها از این مجموعه برای سفارش فرم‌های عمومی خود استفاده می‌کنند.

نقاط ضعف چاپ نقش الماس

  • نداشتن واحد طراحی جداگانه برای رفع مشکلات طرح‌های آماده شده برای چاپ.
  • اگر شما برای اولین بار است که میخواهید کارت ویزیت یا دیگر فرم‌های عمومی را سفارش بدهید، نمیتوانید براحتی در سایت سفارش خود را ثبت کنید و امکان رفع مشکلات براحتی وجود ندارد.
  • یکی از نقاط ضعف این مجموعه در چاپ کارهای اختصاصی و اینکه ناظران چاپ براحتی نمی‌توانند بر سر کارشان نظارت داشته باشند. {برای کارهای چاپ اختصاصی توصیه نمی‌شود.}
  • سایت فقط برای همکاران طراحی شده و برای فرد ناآشنا اصلا کار با آن راحت نیست.
  • سایت تجربه کاربری خوبی ندارد.
  • نداشتن امکان پیک کردن و ارسال سفارشات.
  • بروز نبودن تیم مارکتینگ و استفاده از روش‌های سنتی بازاریابی.

دانلود لیست قیمت کاتالوگ

خرید از نقش الماس


۴. چاپ شاپرک

این شرکت در خیابان انقلاب تهران واقع شده است. به گفته افراد حاضر در این شرکت، این شرکت کامل‌ترین مرکز تخصصی طراحی و چاپ آنلاین و حضوری در کل ایران است. به گفته افراد حاضر در این شرکت، این مجموعه مبتکر اولین سایت سفارش آنلاین چاپ در کشور می‌باشد که خب در ابتدا کاری بسیار بسیار بزرگ بوده است و خود باعث شد که امروزه تمامی شرکت‌های چاپی، وبسایت داشته باشند و سفارش آنلاین دریافت کنند.

ارسال سفارشات این شرکت به سرتاسر تهران با تنها ۱۵ هزار تومان انجام می‌شود و برای ارسال به سرتاسر کشور، تا باربری و یا تیپاکس رایگان تحویل داده می‌شود. از مزایای دیگر سایت چاپ شاپرک این است که کار مشتری را راحت کرده و طرح‌های آماده برای پاکت و تراکت و.. را در اختیار مشتریان خود می‌گذارد.

یکی از بزرگ‌ترین نقاط قوت این شرکت این است که دارای نرم افزار طراحی آنلاین است که یک نرم افزار تحت وب می‌باشد که این امکان را به شما می‌دهد که بدون هیچ دانش و تمرین قبلی، طرح مورد نظر خود را به راحتی طراحی کنید و به شرکت سفارش دهید.

در این شرکت شما هم میتوانید سفارش آنلاین بدهید و هم به صورت حضوری مراجعه کنید و سفارش بدهید.این شرکت در روز‌های شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۸ مشغول به کار است و در روز‌های پنجشنبه، از ساعت ۹ تا ۱۳ مشغول به کار است و جمعه‌ها نیز تعطیل می‌باشد.

نقاط قوت چاپ شاپرک

  • سایت از لحاظ کاربری پیشرفت خوبی داشته.
  • هزینه ثابت ۱۵ هزار تومانی برای پیک .
  • داشتن نرم افزار طراحی آنلاین.

نقاط ضعف چاپ شاپرک

  • نداشتن تیم دیجیتال مارکتینگ و سئو قوی
  • نداشتن چاپخانه مستقل برای چاپ فرم های عمومی
  • این گروه از پیشگامان راه‌اندازی سایت آنلاین چاپ بودند ولی در ادامه پیشرفت چندان زیادی نداشتند و همیشه جز سایت‌های معمولی در زمینه چاپ به شمار می‌آمده است.

تعرفه چاپ کاتالوگ شاپرک

 


۵. چاپ متین

شرکت چاپ متین شرکتی بسیار نوین و توسعه یافته است. این شرکت در هر روز بیش از ده پروژه از مشتریان خود به صورت آنلاین دریافت می‌کند و با مجهزترین و بروزترین دستگاه‌ها آن‌ها را تحویل مشتریان خود می‌دهد.

خدمات این شرکت شامل چاپ بنر، چاپ تی شرت، چاپ لیوان، چاپ تراکت، چاپ کارت ویزیت، سربرگ، ست اداری و مدیریتی و … می‌باشد.

 یکی از خوبی‌های این شرکت دارا بودن سیستم پشتیبانی آنلاین است که شما را در زمینه‌های چاپ و طراحی و … راهنمایی می‌کند. همچنین موردی که این شرکت را از دیگر شرکت‌ها متمایز می‌کند این است که این شرکت حامی محیط‌ زیست است و تمامی رنگ‌ها و الیاف‌ها‌ی استفاده شده در صنعت چاپ در این شرکت سازگار با محیط زیست می‌باشد.

این شرکت در کوتاه‌ترین زمان ممکن تمامی سفارشات مشتریان خود را به سرتاسر کشور ارسال می‌کند. این شرکت محیطی را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد تا مشتریان بتوانند بسته به شرایط و سلیقه خودشان، از بین بهترین طرح هایی که به صورت رایگان در اختیار مشتریان قرار داده میشود، طرح خود را انتخاب کنند و درخواست چاپ نمایند. همچنین این شرکت تضمین کیفیت و قیمت پایین خود را نیز میدهد که این به نوبه خود در دنیای امروز بی‌نظیر است.

نقاط قوت چاپ متین

  • قیمت رقابتی
  • سایت به گونه ای طراحی شده که بسیار کاربر پسند بوده و از لحاظ سئو، در کلمات پر رقابت در صدر نتایج گوگل می‌باشند.
  • کاربر براحتی میتواند با کمی شناخت نسبت به اقلام چاپی که می‌خواهد پیدا کند و قیمت محصولات را محاسبه و سفارش دادن در این سایت براحتی قابل انجام است.

 نقاط ضعف چاپ متین

  • یکی از نقاط ضعفی که در موقع سفارش میتوان آن را حس کرد، اینکه چاپ فرم‌های عمومی این چاپخانه در چاپخانه‌های بزرگتری انجام می‌شود. حداقل در بعضی موارد وقتی چاپخانه های بزرگتر مثل چاپ نقش الماس بخاطره مشکلات داخلی قادر به انجام به موقع سفارشات نیستند ، این چاپخانه نیز بصورت مستقیم مشکلاتی برایش ایجاد میشود. در حالی که همه توضیحات در این سایت میخواهد این نکته را به شما بگوید که دارای چاپخانه ای مستقل هستند.

مشاهده قیمت چاپ کاتالوگ

 


۶. چاپ کهن

چاپ کهن را میتوان از قدیمی‌ترین چاپخونه‌های چاپ دیجیتال در کشور نامید. در بعضی موارد نام چاپ دیجیتال در ایران با نام چاپ کهن عجین می‌شود. این چاپخانه بزرگ درحال حاضر در میدان هفت تیر تهران واقع شده است. این شرکت با مدیریت آقای احمد کهن و با تکنولوژی و دستگاه‌هایی به روز در زمینه چاپ دیجیتال در حال فعالیت است. از خوبی‌های دیگر این مرکز، ارائه خدمات آنلاین می‌باشد. همچنین شما میتوانید وارد سایت این مرکز چاپ شوید و با انتخاب مواردی که میخواهید و مورد نیاز شماست؛ قیمت نهایی را مشاهده کنید و پس از آن به صورت آنلاین اقدام به پرداخت نمایید.

خدمات این شرکت شامل: چاپ دیجیتال، چاپ افست، چاپ پلات، چاپ فضای خارجی و چاپ اختصاصی می‌باشد. همچنین قابل ذکر است که ساعت کار این مرکز از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۹ شب می‌باشد.

نقاط قوت چاپ کهن

  • قدمت بالا در حوزه چاپ
  • پوشش بخش وسیعی از کارهای مربوط به چاپ دیجیتال
  • بروز بودن دستگاه‌های چاپ
  • پوشش دادن بخش های چاپ دیجیتال و چاپ افست و هدایای تبلیغاتی
  • قیمت پایین نسبت به مجهز بودن به دستگاه های بروز

نقاط ضعف چاپ کهن

  • نداشتن افراد متخصص در زمینه چاپ
  • نداشتن تیم دیجیتال مارکتینگ
  • مشکلات در تجربه کاربری سایت
  • کیفیت متوسط نسبت به امکانات بالا
  • بروز نبودن پرسنل

مشاهده قیمت چاپ کاتالوگ

 


۷. معرفی چاپ نقشینه

مجتمع چاپ و صحافی نقشینه را میتوان یکی از قدیمی‌ترین مجتمع های چاپ ایران نامید. این مجتمع بیش از ۱۰ سال تجربه در صنعت چاپ کشور دارد. درست است که این چاپخانه به علت نداشتن تیم دیجیتال مارکتینگ و سئو نتوانسته، اینقدر که باید برند خود را سر زبان‌ها بیندازد ولی میتوان گفت که مشتریان و برندهای بزرگی را به سمت خود کشانده که از جمله آنها میتوان به بانک مسکن، بانک مهر اقتصاد،بانک پاسارگاد، بانک پارسیان، سازمان بورس و اوراق بهادار، ایرانول و … اشاره کرد.

مجتمع چاپ و صحافی نقشینه با دارابودن، ماشین آلات چاپ شامل: افست چهاررنگ، دورنگ، تک رنگ و امکانات کامل صحافی شامل جلدسازی، پانچ وفنر، دوخت، چسب گرم و در نهایت بسته بندی محصولات، گام بزرگی در زمینه تولید و چاپ انواع ارگانایزر مدیریتی، سالنامه، تقویم و ست های مدیریتی برداشته است و خرسند از اینکه توانسته است نیازهای مشتریان خود را برآورده سازد. اعتقاد آنها بر این است که راز ماندگار بودن آنها، تنها اعتماد مشتریانشان به کیفیت و سلیقه نقشینه است، باشد که با ارائه خدماتی ایده آل و کیفیتی کم نظیر شایسته اعتماد مشتریانشان باشند.

نقاط قوت چاپ نقشینه

  • مجموعه مجهز به دستگاه های چاپ و صحافی
  • تجربه ۱۰ سال حضور در صنعت چاپ
  • دارای چاپخانه اختصاصی
  • دارای واحد جداگانه برای چاپ و صحافی انواع تقویم و ست های مدیریتی

نقاط ضعف چاپ نقشینه

  • پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد دارید از روش‌های بروز و آنلاین برای سفارش کارهای خود استفاده کنید، از این مجموعه استفاده نکنید.
  • سایت در بعضی مواقع قطع و امکان ارتباط گیری نیست.
  • اگر نام سایت را در گوگل سرچ کنید برند سازی در این حوزه انجام نگرفته است.
  • سایت تجربه کاربری چندان جالبی ندارد. کار با آن چندان راحت نیست.
  • نداشتن سایت بروز.
  • نداشتن امکان چاپ آنلاین و سفارش‌گیری آنلاین.
  • بروز نبودن تیم مارکتینگ و استفاده از روش‌های سنتی بازاریابی.

سفارش کاتالوگ نقشینه


۸. چاپ اندیشه برتر

 مجتمع چاپ لیتوگرافی صحافی اندیشه برتر در تهران و در خیابان انقلاب واقع شده است. در این مجتمع از پیشرفته ترین تجهیزات ممکن استفاده می‌شود؛ که این تجهیزات کاملا مطابق با استاندارد‌های جهانی است. همچنین در این مجتمع زمان درخواست کار شما تا تحویل آن به شما بسیار کم است و در سریع ترین زمان ممکن کار شما را انجام می‌دهند.

از مهم ترین موارد که برای مشتریان بسیار اهمیت دارد، تعرفه‌ها است که در این مجتمع تعرفه تمامی خدمات واقعا خوب و پایین هستند. از خدمات این مجتمع می‌توان به چاپ کاتالوگ، چاپ مجله، بسته‌بندی، لیتوگرافی، چاپ افست، خدمات سلفون، خدمات یووی، صحافی و چاپ جعبه اشاره کرد.

مجتمع چاپ اندیشه برتر افتخارات زیادی را در کارنامه خود دارد که میتوان به‌یکی از آن‌ها که کسب رتبه یکم در هفدهمین جشنواره صنعت چاپ کشور در سال ۱۳۹۶ است، اشاره کرد.

شعار این شرکت ” انجام کلیه خدمات چاپی زیر یک سقف” است؛ که به خوبی به شعار خود عمل می‌کنند.

نقاط قوت چاپ اندیشه برتر

  • داشتن امکانات و تجهیزات کافی در زمینه چاپ ۰ تا ۱۰۰ جعبه و انواع بسته بندی و چاپ مجله و کاتالوگ.
  • دارای چاپخانه مستقل برای چاپ عمومی هستند.

نقاط ضعف چاپ اندیشه برتر

  • سایت اندیشه برتر تجربه کاربری چندان جالبی ندارد. کار با آن چندان راحت نیست.
  • نداشتن امکان پیک کردن و ارسال سفارشات.
  • نداشتن سایت بروز .
  • مشتری برای سفارش کار اختصاصی نیاز به ناظر چاپ دارد.
  • نداشتن پشتیبانی آنلاین .
  • بروز نبودن تیم مارکتینگ و استفاده از روش‌های سنتی بازاریابی
  • نداشتن امکان چاپ و سفارش آنلاین .

تعرفه چاپ کاتالوگ اندیشه برتر

 


۹. بانی چاپ

بانی چاپ، سایت سفارش آنلاین چاپ می‌باشد که کم هم به تازگی وارد حوزه رقابت در این عرصه شده است. این سایت اینترنتی در سال ۹۵ شروع به کار کرده است. این سایت به سرتاسر ایران بزرگ، ارسال انجام می‌دهد و تمامی سفارشات را بسیار سریع و فوری انجام می‌دهند. به گفته خود سایت، آن‌ها برای محصولات خود گارانتی کیفیت می‌دهند.

خدمات این سایت عبارتند از: طراحی و گرافیک – لایت باکس – استند – چاپ افست – چاپ دیجیتال – چاپ لارج فرمت – چاپ دکوراتیو – سررسید و تقویم

همچنین بانی چاپ به صورت شبانه روزی و بیست و چهار ساعته و بدون هیچگونه تعطیلی مشغول به فعالیت می‌باشد و شما می‌توانید در هر زمان که خواستید، اقدام به ثبت سفارش خود کنید.

از مزیت‌های این سایت می‌توان به نحوه پرداخت آن اشاره کرد که شما هم می‌توانید از طریق سایت مبلغ سفارش خود را پرداخت کنید و هم می‌توانید به صورت کارت به کارت هزینه را پرداخت کنید و هم پرداخت در محل؛ که خب خیلی از مردم ترجیح می‌دهند پس از اتمام و دریافت پروژه، اقدام به پرداخت نمایند که این آپشن بسیار خوبی است.

نقاط قوت بانی چاپ

  • امکان سفارش گیری آنلاین
  • امکان پرداخت بعد از گرفتن سفارش
  • چاپ ۲۴ ساعته
  • امکان سفارش ۲۴ ساعته
  • سایت دارای محاسبه آنلاین چاپ کاتالوگ می باشد.

نقاط ضعف بانی چاپ

  • از آنجایی که تازه وارد این عرصه شده است، اطاعات دقیقی از این مجموعه موجود نمی‌باشد.
  • اطلاعات دقیقی در مورد داشتن چاپخانه اختصاصی وجود ندارد.
  • اطلاعات دقیقی از پرسنل و متخصص بودن آنها وجود ندارد.

تعرفه چاپ کاتالوگ بانی چاپ

 


۱۰. چاپ آقا

چاپ آقا وقتی وارد بازار چاپ شد، همه رقبا فهمیدند رقیبی جدی را در کنار خود دارند. چاپ آقا با ورودش تحولی شگرف در حوزه چاپ آنلاین ایجاد کرد. رقبایی که تا آنروز به این فکر میکردند که هر چه مغازه بزرگتری داشته باشند یا هر چه به میدان بهارستان و خیابان جمهوری نزدیکتر باشند یا مغازه بهتری در پاساژ شقایق بگیرند، در آمد بیشتری خواهند داشت، یکدفعه از خواب خوش بیرون آمدند و دیدند که سهمی زیادی از بازار را از دست دادند.

وقتی حرف از استارت‌آپ میشه، اغلب تصور ما تیمی چند نفره با ایده ای نو و با یک سرمایه بسیار کم است، ولی چاپ آقا از این قاعده مستثنی بود و با یک هزینه بسیار زیاد که تا آنروز شاید هیچ کسب و کاری در حوزه چاپ هزینه برندینگ و دیجیتال مارکتینگ خود نکرده بود (حتی در خواب هم نمیدید )، وارد بازار چاپ شد.

چاپ آقا با استفاده از بهترین افراد حوزه دیجیتال مارکتینگ ورد بازار چاپ شد و کار خود را آغاز کرد و در سریع ترین زمان توانست سهم خوبی از بازار چاپ را متعلق به خود کند. این شرکت در ابتدا چاپخانه مستقل نداشت و از چاپخانه‌های تخصصی دیگر برای چاپ اقلام چاپی خود استفاده میکرد. در ابتدا موسسین چاپ آقا با مشکلات بزرگی دست و پنجه نرم میکردند و آن نداشتن افراد متخصص در حوزه چاپ بود. افرادی که به عنوان ناظر وظیفه نظارت بر چاپ را بر عهده داشتند. البته هنوز هم که هنوزه احساس میشود که این مشکل در این چاپخانه پابرجاست. اغلب چاپخانه مشکل تیم دیجیتال مارکتینگ دارند و چاپ آقا مشکل متخصص چاپ…

چاپ‌آقا یک شرکت دانش بنیان است که در سال ۹۴ شروع به کار کرده است. دفتر مرکزی چاپ آقا در خیابان قنبرزاده تهران است و چاپخانه آن در خیابان جمهوری تهران قرار دارد. محصولات چاپ آقا عبارتند از: تراکت، بروشور، استند، کارت ویزیت، ست اداری، سربرگ، فاکتور فروش، لیبل، ساک دستی و…

شرایط ارسال تهران به این صورت است که یا میتوانید به مرکز تحویل تهران مراجعه کنید با با هزینه خود شما، سفارش ارسال می‌شود. برای ارسال به شهرستان نیز، ارسال توسط تیپاکس انجام می‌شود. می‌توان از معایب چاپ آقا به این اشاره کرد که هیچ هزینه ای را در مورد ارسال گردن نمی‌گیرد.

محصولات چاپ آقا شامل گارانتی هستند و شرایط اعمال آن عبارتند از:

جابجایی و قرارگیری نادرست رنگ‌ها یا کامل چاپ نشدن طرح روی محصول، برش محصول به داخل ناحیه اطمینان، آسیب دیدگی‌ محصول

نقاط قوت چاپ آقا

  • دارای تیم متخصص در حوزه دیجیتال مارکتینگ
  • دارای سایتی با تجربه خوب کاربری
  • دارای ابزار طراحی آنلاین
  • فایل‌ها قبل از چاپ توسط نرم‌افزارهای تخصصی چک می شود.

نقاط ضعف چاپ آقا

  • نداشتن تیم متخصص در حوزه چاپ
  • قیمت بالاتر نسبت به مجموعه‌های دیگر چاپی
  • نداشتن فرم‌های چاپ ۶ ساعته

تعرفه چاپ کاتالوگ چاپ آقا


۱۰.۱. چاپ طراحان

چاپ طراحان، مرکز تخصصی طراحی و چاپ روی کاغذ و مقوا است که در خیابان جمهوری در تهران واقع شده است. به گفته افراد حاضر در این مجموعه، این مرکز چاپ دارای بهترین و بروز‌ترین دستگاه‌ها و همچنین متخصص‌ترین و مجرب‌ترین کارکنان است. در این مرکز تمامی قیمت ها مقطوع است و برای سفارش‌های زیر صد هزار تومان تسویه قبل از کار و برای سفارش‌های بالای صد هزار تومان، هفتاد درصد مبلغ به صورت بیعانه دریافت می‌شود.

  • باید سعی کنید سفارش خود را قبل از ساعت ۱۳ ثبت کنید؛ چرا که بعد از این ساعت سفارشات یک روز دیرتر تحویل می‌شود.
  • خدمات چاپ طراحان شامل کارت ویزیت، لیبل، تراکت، پاکت، سربرگ، کاتالوگ، ست اداری، پوستر، تقویم و… می‌باشد.
  • چاپ طراحان دارای واحدی مجزا برای تحویل سفارشات مشتریان خود است.

ویژگی های مجموعه طراحان :

  • امکان ثبت سفارش آنلاین ۲۴ ساعته
  • دریافت فایل از طریق ایمیل
  • تحویل به موقع سفارشات
  • پاسخگویی مناسب پرسنل
  • ارسال رایگان(شهرستان)
  • گارانتی چاپ

 

این مجموعه مجهز به :

  •  دستگاه لیتوگرافی پلیت ستر حرارتی هایدلبرگ
  • دستگاه چاپ افست دوورقی چهاررنگ هایدلبرگ
  • دستگاه سلفون کشی حرارتی
  • دستگاه لترپرس ۲ ورقی
  • دستگاه دایکات ۲ ورقی
  • دستگاه لمینت چسب سرد جهت لمینت کارت و مقوا
  • دستگاه برش تمام اتوماتیک پلار ۲۰۰۶

نقاط قوت چاپ طراحان

  • دارای چاپخانه مستقل برای چاپ عمومی هستند.
  • پشتیبانی از طریق واتس اپ
  • راه اندازی فرم های عمومی ۶ ساعته
  • دارای تخفیفات ماهیانه برای همکاران
  • دارای امکانات خوب برای سفارشات شهرستان

نقاط ضعف چاپ طراحان

  • امکان تاخیر در آماده‌سازی فرم های عمومی وجود دارد. (خصوصا فرم‌های ۶ ساعته)
  • سایت طراحان تجربه کاربری چندان جالبی ندارد. کار با آن چندان راحت نیست.
  • هنوز در بعضی مواقع مشکلات چاپی را بر عهده نمی‌گیرند.
  • از روش‌های سنتی برای بازاریابی خود استفاده میکنند، و توان هیچگونه رقابتی در حوزه چاپ آنلاین ندارند.
  • کیفیت چاپ نسبت به قدیم بهتر شده است ولی برای رقابت با بزرگان بازار راه زیادی برای پیمودن دارد.

تعرفه چاپ کاتالوگ طراحان

 


در ادامه به چند سوال متداول که چکیده مقاله بالا است، پاسخ می دهیم.

⭐ بهترین مرکز چاپ کاتالوگ ایران کجاست ؟

شناخت بهترین مرکز چاپ کاتالوگ ایران در سال ۹۹ میتواند به شما کمک کند که در زمان و قیمت خود صرفه‌جویی کنید. ما در مقاله ۱۰ مرکز برتر چاپ کاتالوگ ایران به معرفی ۱۰ چاپخانه برتر ایران در زمینه چاپ کاتالوگ پرداخته ایم .

⭐ کاتالوگ چگونه میتواند کسب و کار شما را نابود کند ؟

اگر آداب دادن کاتالوگ را ندانید، میتوانید باعث نابودی کسب و کارتان شوید. دراین مقاله ما به شما میگوییم کاتالوگ چیست ؟ و بررسی تخصصی مهمترین آداب کاتالوگ دادن را با شما پیش می‌بریم.

⭐ بدترین طراح کاتالوگ ایران کیست ؟

بدترین طراح کاتالوگ کسی است که به قوانین طراحی کاتالوگ آشنا نباشد. ما در این مقاله به بررسی مهم‌ترین قوانین طراحی کاتالوگ که رعایت نکردن آن باعث نابودی کسب و کارتان می‌شود، خواهیم پرداخت .

14 نظرات
  1. videotemplate.rozblog.com می گوید

    مطلب بسیار خوبی بود.ممنون

    1. chapkhone می گوید

      ممنون موفق باشید.

  2. قیمت انواع پوکه معدنی می گوید

    بهترین وبسایتی که تاحالا دیدم.ازتون متشکرم

    1. chapkhone می گوید

      سلام
      ممنون از نظرتون

  3. بهترین فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان می گوید

    اقا خیلی وبسایتتون عالیه

    1. chapkhone می گوید

      ممنون از نظرتون . در آینده بهترین چاپخانه های چاپ کاتالوگ در ایران را با توضیحات کامل به شما معرفی خواهیم کرد.

  4. مهدی می گوید

    خیلی ممنون از سایت مفیدتون عالی هستین شما

  5. بهاره ایرانخواه می گوید

    لطفا اگر اطلاعاتی در مورد چاپخانه شهریور که بروزترین دستگاه های چاپ رو ارائه میده دارید برامون در موردش بنویسید . خیلی از چاپخانه ها میگن کارهاشون رو اونجا چاپ میکنند چون چاپخانه چاپ کاتالوگ مجهزی هست و میشه گفت بهترین چاپخانه چاپ کاتالوگ ایران هست .

    1. chapkhone می گوید

      با سلام
      در آینده این مطلب بروز خواهد شد و چاپخانه هایی مجهزتر و بروزتر از چاپ شهریور چایگزین خواهد شد.

  6. parisa می گوید

    سلام با تشکر از مطالب مفیدتون

    1. chapkhone می گوید

      با سلام.
      خوشحالیم که محتوای بهترین چاپخانه چاپ کاتالوگ ایران برای شما مفید بوده است.

  7. چاپ کاتالوگ دیجیتال می گوید

    چاپ کاتالوگ دیجیتال چیست ؟

  8. چاپ دیجیتال کاتالوگ چیست ؟ می گوید

    چاپ کاتالوگ دیجیتال در تعداد
    چاپ کاتالوگ به صورت دیجیتال در مواقعی مناسب هست که شما از چند نظر محدودیت دارید
    • محدودیت در زمان
    • محدودیت در تیراژ
    • هزینه
    • محدودیت زمان
    با توجه به سرعت چاپ تجهیزات دیجیتال ، فرآیند چاپ دیجیتال به گونه ای است که خدمات و مراحل پیش نیازی برای آماده سازی چاپ نیاز ندارد و تهیه فیلم و زینک در این سیستم چاپ لزومی ندارد. از این رو شما فایل طراحی کامپیوتری را در کوتاهترین زمان می توانید چاپ نمائید. اما در چاپ افست هم زمان اولیه آماده سازی برای فرم بندی و تهیه زینک نیاز دارید و هم هزینه اولیه خدمات فوق را خواهید داشت.
    محدودیت در تیراژ
    همانطور که در بالا توضیح داده شد، شما در سیستم چاپ کاتالوگ دیجیتال نیاز به آماده سازی اولیه و تهیه فیلم و زینک و این موارد و تنظیمات ماشین چاپ ندارید. از این رو در فرآیند چاپ دیجیتال شما می توانید حتی ۱ عدد نیز نمونه گیری یا چاپ کنید. اما با توجه به هزینه های اولیه در چاپ افست ، اصلا به صرفه نیست که برای تعداد کم بخواهید از شیوه چاپ کاتالوگ به صورت افست استفاده کنید.
    محدودیت در هزینه
    در سیستم چاپ کاتالوگ دیجیتال شما در تعداد کمتر با هزینه کمتری می توانید به کاتالوگ خود دست یابید. اما در چاپ افست با توجه به تیراژ حداقل ۵۰۰ عدد به بالا شما بایستی هزینه بیشتری را پرداخت کنید.

  9. بهنام نصرتی می گوید

    دمتون گرم بابت مقاله قوی و متفاوت و کاملی که تهیه کردین ممنوووووونم🌺

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.