کرافت لاینر چیست؟
2016-03-26
5 نکته اساسی در طراحی کارت ویزیت خوب
5 نکته اساسی در طراحی کارت ویزیت خوب
2016-03-26
Show all

بازاریابی چاپی

بازاریابی چاپی

 

در این مطلب به بررسی چند نکته می‌پردازیم که از ملزومات طراحی های چاپی هستند و همواره هر بازاریابی باید این نکات را در نظر داشته باشد:

 

– لوگوی شما باید تطبیق پذیر باشد: مهمترین عنصر بصری هر کسب‌وکار، لوگوی آن برند به حساب می‌آید. اگر لوگوی مناسبی نداشته باشید، به طور حتم جذب مخاطب کار چندان آسانی برای شما نخواهد بود. البته تنها یک طراحی خوب برای لوگوی برند شما کافی نیست و باید لوگوی شما تطبیق پذیری بسیار بالایی داشته باشد تا بتوانید از آن در موارد چاپی خود به راحتی بهره ببرید.

– از رنگ‌های سازمانی خود حفاظت کنید: در حال حاضر اکثر کسب‌وکار ها از سیستم رنگی (CMYK) برای تهیه نمونه‌های چاپی خود بهره می‌برند. در صورتی که این تصاویر در کامپیوتر به واسطه سیستم رنگی (RGB) به عمل آمده و پرینت آنها در سیستم (CMYK) چندان کار درستی نیست و خود شما هم متوجه این موضوع می‌شوید که چه قدر در نسخه چاپی (CMYK) و نسخه دیجیتالی (RGB) تفاوت وجود دارد. بهترین راه حل این است که از سیستم رنگی PMS چاپی بهره ببرید تا رنگ‌ها دقیقا منطبق با (RGB) از آب درآیند.

– مسائل زیرلایه ای: مسائل زیرلایه‌ای دارای اهمیت بسیار بالایی هستند و اگر از آنها غاقل شوید، طراحی های چاپی چندان خوبی نخواهید داشت. برای مثال استفاده از رنگ‌ها و فونت‌های نوشتاری از مواردی هستند که در مسائل زیرلایه‌ای قرار می‌گیرند و باید به آنها توجه ویژه ای داشته باشید.

 

در کل بهتر است که بازاریابان برای فعالیت های آفلاین خود به مواردی که به بازاریابی چاپی مرتبط هستند توجه کرده و در این زمینه به درستی عمل کنند.

محمد فیض آبادی فراهانی
محمد فیض آبادی فراهانی

کارشناس در زمینه طراحی گرافیک و چاپ با 10 سال سابقه فعالیت |
متخصص و مشاور در زمینه تبلیغات کاغذی و اینترنتی |
مشاور در زمینه طراحی سایت و سئو

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *