بروشور چیست ؟ { راهنمای خرید }

2

بروشور چیست؟

بروشور کتابچه ای چند صفحه ای یا اگر دقیق بخواهیم بگوییم چند لتی است که برای آموزش استفاده از کالا و خدمات از طرف تولید کنندگان و یا کسانی که میخواهند جنسی را به مشتری معرفی کنند تولید و چاپ می شود. طراحی بروشور اغلب بر روی راهنمایی بهتر مشتری برای استفاده از کالا مانور میدهد و چاپ بروشور اغلب جنبه تبلیغاتی خیلی کمتری نسبت به چاپ کاتالوگ می توان داشته باشد.البته بروشور و کاتالوگ و تفاوت های بروشور و کاتالوگ را در جای دیگر مورد بررسی قرار دادیم که درلینک زیر می توانید آن را مشاهده کنید.

بروشور در واقع یک کتابچه یا مجله است که صفحات مختلف آن حاوی تصاویر و شرحی بر ویژگی‌­های محصولات و خدمات شماست. تعریف گفته شده، ساده‌­ترین تعریفی است که می­‌توان از بروشورهای تبلیغاتی داشت. اما نکته مهمی که در تعریف بالا وجود دارد، این است که هدف اصلی از چاپ بروشور معرفی محصولات و خدمات شماست.

چرا باید از بروشور تبلیغاتی برای معرفی کسب و کار خود استفاده کنیم ؟

امروزه بسیاری از شرکت­‌های تجاری برای معرفی کالا و خدماتشان به طیف وسیعی از مخاطبان، از بروشورهای تبلیغاتی استفاده می‌­کنند. انتخاب یک بروشور مناسب، به عنوان یکی از قدرتمندترین و متداول‌­‌ترین روش­‌‌‌های بازاریابی، می‌­تواند تأثیر به سزایی در افزایش رونق کسب و کار شما داشته باشد. این ادعا چندان دور از واقعیت نیست که چاپ بروشورهای تبلیغاتی مؤثر و منحصر به فرد جزءِ جدایی ناپذیر هر فرایند بازاریابی موفق است.

اگر با بروشورهای تبلیغاتی آشنایی زیادی ندارید، مطالعه این مقاله علاوه بر آشنا کردن شما با ویژگی­ها و مزایای آن­‌ها، کلیه شک و شبهه­‌هایتان در مورد استفاده از این روش تبلیغاتی را نیز برطرف خواهد کرد. اما قبل از این­ که خوبی‌­های استفاده از بروشورهای تبلیغاتی و فاکتورهای مؤثر بر میزان اثر بخش بودن آن‌­ها را به شما معرفی کنیم، ابتدا مروری کوتاه بر تعریف و کاربرد این بروشورها خواهیم داشت.

بروشور ها را می توان در بیانی ساده تر برگه هایی که چند خط تا می خورند و در هر صفحه مطالبی تازه را برای ما بیان می کنند نامید. بروشور ها بصورت تک لتی یا دولتی و یای بروشور های ۳ لتی و ۴ لتی تولید می شوند. بروشورها برای استفاده از کسب و کارهایی که تازه به عرصه رقابت با رقبای قدیمی خود وارد شده اند، مورد استفاده قرار میگیرند.

بروشور دولتی برای کسب و کارهایی که در زمینه تکنولوژی میخواهند کسب و کار خود را به مخاطبان خود معرفی کنند اغلب به کار می رود و بروشور های ۳ لتی که در بازار از بیشترین طرفداران برخوردار هستند اغلب برای کسب و کارهای ارایشی و معرفی کسب و کاری جدیدی که عکس ها و مطالب زیادی برای معرفی دارند به کار می آیند.

شما می توانید از بروشور دولتی یا ۳ لتی برای معرفی کسب و کار خود که به تازگی آن را شروع کرده اید، استفاده کرده و آنها را طراحی و چاپ کنید . این بروشورها می توانند در آغاز کار همراه شما باشند تا کسب و کارتان را به افراد بیشتری معرفی کنید .

یک بروشور خوب شامل چه مواردی است؟

یک بروشور خوب شامل چه مواردی است؟

بروشور يك يا چندين برگ به هم پيوسته است . چاپ بروشور تبلیغاتی از رسانه هاي چاپي به شمار مي رود . طراحی بروشور معمولا براي اطلاع رساني و آگاهي دادن به مشتري و مخاطبان استفاده ميشود . بروشور شامل توضيحات جامع و مفصل نسبت به كالا و خدمات مورد نظر هستند. قطع متداول بروشورها A4 است كه به صورتهاي مختلف تا ميخورد و صفحات آن بر روي يكديگر تاشده و اصطلاحاً به اين صفحات كوچكتر و تاخورده روي يكي در بروشور تبلیغاتی، لت بروشور تبلیغاتی می گویند. لت تبلیغاتی بروشور به دو صورت متداول است.

بروشور تبلیغاتی اغلب به نام های چاپ بروشور آكاردئوني و چاپ بروشور شكمي يا چاپ بروشور تودلي توسط مشتریان بیان می شوند و این تفاوت اسمی اغلب به خاطر حالت لت هاي رو بروشور و لت هاي پشت بروشور (به هر صفحه که بعد از تا خوردن از دیگر صفحه جدا می شود یک لت می گویند) می باشد. پیشنهاد می شود برای هر خط تا نیم سانت از هر طرف خط تا موارد و المان های مهم را قرار ندهید تا در موقع خط تا مشکلی برای المان هایتان بوجود نیاید.

در تعریف بروشور گفتیم که هدف اصلی از چاپ یک بروشور، معرفی محصولات و خدمات به مشتریان و مخاطبان است. اما یک بروشور مؤثر علاوه بر معرفی محصولات فعلی، باید دورنمایی از برنامه­‌هایی که قرار است در آینده انجام دهید را هم در معرض دید مخاطب قرار دهد. برای مثال، فرض کنید که شما صاحب یک شرکت تولید مبلمان هستید. در این صورت، بروشور شرکت شما باید شامل تصاویر محصولات تولیدی، معرفی ویژگی‌­های شاخص، برتری‌­های شرکت شما نسبت به شرکت­‌های رقیب، اطلاعات مربوط به خدمات پس از فروش و راه‌­های ارتباطی با شما باشد. حتماً توجه داشته باشید که یک بروشور خوب علاوه بر داشتن متن­ جذاب و تأثیرگذار، حتماً باید شامل عکس‌­ها و تصاویر متعدد نیز باشد. این تصاویر باید به نحوی در لابلای نوشته­‌ها جای بگیرد که یک تصویر روشن و شفاف از محصولات و خدمات شرکت شما را در اختیار مخاطب قرار دهد.

در بعضی اوقات بروشور بیشتر به جنبه تبلیغاتی یک محصول می پردازد و در بعضی اوقات بروشور فقط جنبه معرفی کالارا دارد. بروشورها اغلب بجای اینکه به جنبه فنی یک محصول بپردازند به جنبه تبلیغاتی و از جمله آن توضیج در مورد محصول و عالی بودن آن می پردازند. در بروشور از تاریخچه شرکت گفته می شود و محصولاتی که قبل از این توسط شرکت ارائه شده است و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است سخن می گویند . در بروشور بیشتر هدف فروش است.

بروشور اغلب با متن ها و موضوعاتی در مورد یک کالا شروع می شود و با استفاده از عکس ها و المان های گرافیکی تکمیل و تکمیل تر می شود. پیشنهاد می شود برای طراحی کاتالوگ خوب حتما از عکس و متن و المان های گرافیکی به یک میزان مشخص استفاده شود تا تاثیرات یکسانی برای مخاطب داشته باشد و توازن کار به هم نخورد.
بروشورها از اندازه های مشخصی برخوردار نیستند و قابلیت انعطاف در اندازه را دارند . به همین خاطر طراح میتواند با استفاده از ایده خود یک بروشور خوب طراحی کرده و از هر اندازه عکس و متنی درون ان بهره ببرد هر چه این اندازه بزرگتر باشد دسته طراح بروشور هم برای استفاده از متن و المان و عکس بازتر است و میتواند از انواع خط تا و برش برای آن استفاده کند.

مزایای استفاده از بروشورهای تبلیغاتی

در ادامه سه نمونه از مهم­‌ترین مزایای استفاده از بروشورهای تبلیغاتی را با هم مرور می‌­کنیم.

استفاده از بروشور تبلیغاتی برای معرفی کامل کسب و کار شما

در ابتدایی‌­ترین تعریف از بروشور، هدف از چاپ آن صرفاً معرفی کالاها و خدمات یک شرکت است. اما اگر بخواهید از بروشور برای موفقیت در رقابت با دیگر رقبایتان استفاده کنید، بروشور شما باید چیزی فراتر از چند برگه معرفی محصولات و خدمات باشد. چنین بروشوری باید نام تجاری و محصولات شما را  از دیگر رقبایتان متمایز کند. البته انتشار بروشور، بهتر است زمانی انجام شود که «مخاطبان هدف» خود را به خوبی شناسایی کرده باشید. در این صورت، بروشور تبلیغاتی به شما کمک می­کند که تمام اطلاعات لازم در رابطه با کسب و کار خود را به کامل‌­ترین وجه ممکن در اختیار «مخاطبان هدف» قرار دهید. این حجم اطلاعات را تقریباً با استفاده از هیچ کدام از سایر روش‌­های بازاریابی نمی‌­توانید به صورت یک‌جا در اختیار مردم قرار دهید.

استفاده از بروشور تبلیغاتی یک ابزار بازاریابی بهینه

اگر قصد چاپ بروشورهای تبلیغاتی را دارید، پیشنهاد ما به شما این است که دو نکته را حتماً رعایت کنید. یکی این که تمام محصولات و خدمات حال حاضر و آینده خود را در داخل بروشور معرفی کنید. دیگر این که به تعداد زیادی از این بروشورها چاپ کنید. با رعایت این دو مورد، هم زمان و هزینه کمتری صرف می‌­کنید و هم نتیجه بیشتری از سرمایه گذاری خود می‌­گیرید. اگر تجربه فروشندگی داشته باشید، حتماً می­‌دانید که الزاماً لازم نیست دقیقاً همان چیزی که مشتری از ابتدا به دنبال آن است را به او بفروشید. شاید پیشنهادات وسوسه کننده شما، بتواند سبب شود که مشتری کالای دیگری را سفارش دهد. پس اگر مشتری یک سوال در مورد یکی از کالاهای خاص شما پرسید، خیلی خوب است که بتوانید به سرعت اطلاعات جامعی از تمام محصولاتتان را در اختیار او قرار دهید. از سوی دیگر، اگر چاپ بروشورها را به صورت عمده انجام دهید، قیمت تمام شده آن به مراتب کمتر از چاپ چند نوع بروشور با تیراژ پایین است.

استفاده از بروشور تبلیغاتی برای افزایش اعتماد مشتری به کسب و کار شما

چاپ بروشورهای تبلیغاتی عمدتاً با دو هدف اصلی معرفی کامل محصولات و خدمات فعلی، و مشخص کردن اهدافی که در آینده به دنبال آن هستید، انجام می‌­شود. در نتیجه با چاپ بروشورهای تبلیغاتی، ناخودآگاه این حس را به مشتری منتقل می­‌کنید که شرکت شما با قدرت در حال پیشروی است و در کار خود برنامه‌­‌ریزی دارید و جدی هستید. در این صورت، مشتری نیز با اطمینان بیشتری می­تواند به شرکت شما اعتماد ­کند.

انواع بروشورها به چند دسته تقسیم می‌شوند؟ 

انواع بروشورها به چند دسته تقسیم می‌شوند؟ 

بروشور تك برگي

اين بروشور معمولا در يك برگ كه ممكن است اندازه هاي مختلفي داشته باشد گاهي يك رو و گاهي دو رو چاپ ميشود و به اين بروشور تك لتي گفته ميشود .

بروشور دولتي

اين بروشور از دو برگ (لت) پيوسته تشكيل ميشود كه به آن بروشور دولتي ميگويند. اين بروشور نيز در اندازه هاي مختلف چاپ ميشود .

بروشور تبلیغاتی كتابي

اين بروشور با بيش از ۲۱ صفحه و صحافي بروشور تبلیغاتی و داراي ته چسب و در اندازه هاي كوچك و متوسط و بزرگ چاپ بروشور تبلیغاتی انجام می شود و معمولا با جلد شوميزي و گلاسه پوشيده شده. زيرا بعضي از آنها حتي يك بار هم مطالعه نميشود، به همين دليل كمتر هزينه ميشود . كه معمولا در لوازم خانگي و طريقه استفاده آن را به عنوان رايج ترين نوع اين بروشورها در جامعه ديده مي‌شود كه طريقه راه اندازي وسيله و جزئيات هر قطعه را به طول كامل توضيح داده. اطلاعات یک بروشور ميتواند اقتصادي، تجاري، صنعتي، اجتماعي، سياسي، حزبي و يا فرهنگي و هنري باشد.

همچنين در تنظيم يك بروشور تبلیغاتی اعم از بروشور تبلیغاتی تك برگ ، بروشور تبلیغاتی آكاردئوني و يا ديگر اشكال خالقانه بايستي به موضوع مخاطب، امكانات و كاربرد آن توجه شود. زيرا اطلاعات ارائه شده در بروشورها، كلي، جامع و مشروح هستند كه با مطالعه آنها ميتوان اهداف، روشها ، عملكرد و سمت و سوي موضوع بروشور را فهميد .

تفاوت بروشور و کاتالوگ در چیست؟

تفاوت بروشور و کاتالوگ در چیست؟ 

در گذشته نام‌­های مختلفی برای این کتابچه­‌ها استفاده می‌­شد. بروشور و کاتالوگ، دوتا از متداول‌­ترین این نام‌­ها هستند. با این حال، امروز تقریباً تمام مؤسسات تبلیغاتی و صاحبان کسب و کارها بر روی کلمه «بروشور» توافق کرده‌اند و واژه «کاتالوگ» دیگر چندان کاربردی نیست. حال با دانستن تعریف «بروشور»، نوبت آن رسیده که بررسی کنیم یک بروشور خوب باید شامل چه محتویاتی باشد.

مراحل طراحی و ساخت و توليد بروشور

در قدم اول ايده و نظر طراح گرافیک نسبت به آنچه كه ميخواهد به بيننده ارائه كند و فكر و ايده طراح در اولويت است كه اين فكر و نظر با در نظر گرفتن نوع محصول ، نوع موسسه و مخاطبين محصول متفاوت خواهد بود .
سپس يك اتود اوليه زده شده و كاستی هاي كار را مد نظر قرار داده كه البته بهتر است در اين اتود جاي قرار گرفتن تصاوير و متن ها با تكه هاي كاغذ و روزنامه پر شود تا نقص كار بهتر نمايان شود و همچنين كي نماي كلي از كار داشته باشيم.
سپس با در نظر گرفتن قطع كاغذي كه قرار است بروشور در محيط آن جاي گيرد شروع به طراحي و صفحه آرايي كرده ( كه اين كار اغلب با نرم افزارهاي كامپيوتري راحت تر انجام ميگيرد مانند Freehounel و Corel Draw و همچنين محل تا خوردن كاغذ نيز از ابتدا بايد كاملا و دقيق مشخص شود زيرا اندكي كم توجهي در مشخص كردن محل تا بروشور كل كار را به مشتي كاغذ باطله تبديل ميكند.
پس از تاييد مراحل حال به مرحله اجراي نهايي بروشور مي پردازيم كه عبارتست از : حروفچيني، تهيه تصاوير مورد نياز ،تهيه و يا طراحي نشان ها و سر كليشه ها و آرايش اين مجموعه در صفحات مربوطه.

بروشور تبلیغاتی از نظر طراحی و چاپ به چند دسته تقسیم می‌شوند ؟

بروشور تبلیغاتی از نظر طراحی و چاپ به چند دسته تقسیم می‌شوند ؟

بروشورهای لتی

بروشورهای لتی به بروشورهایی می گویند که دارای چند صفحه هستند و این صفحات پس از تا زدن به لت تبدیل می شوند. بروشرهای لتی بصورت رو یه هم تا شده که می تواند زیگزاگ و ساده هم قلمداد شود مورد کاربرد هستند . این گونه بروشور ها را آکاردئونی هم می گویند که به این صورت است که یک صفحه A4 را به سه قسمت مساوی تقسیم کرده و برای هر قسمت طراحی مخصوص به خورد را انجام می دهیم . یک صفحه را بعنوان صفحه اصلی قرار داده که بر روی آن اسم شرکت درج می شود و در قسمتی دیگر که صفحه آخر هم هست شماره و آدرس قرار می گیرد . در صفحه ای دیگر شروع به مقدمه نویسی می کنیم و ۳ صفحه داخلی که کنار هم قرار میگیرند یک طرح کلی که نوشته هایش بصورت ترتیبی از صفحه ۱ شروع میشود و تا آخر ۳ صفحه پایان می یابد. نوع خط تا در طراحی این گونه بروشورها بسیار مهم هستند.

بروشور فرمی

بروشورهای که بصورت کتابچه هستند و دارای صفحات زیادی هستند و ما مجبوریم آنها را به وسیله چسب گرم و منگنه صحافی کنیم بروشورهای فرمی نامیده می شوند. در بروشور های فرمی نسبت به بروشورهای لتی تعداد صفحات بیشتری را شاهد خواهیم بود و برای صحافی هم باید از چسب گرم و منگنه استفاده شود.

بروشورهای فرمی به دلیل استفاده از صفحات زیاد قابلیت استفاده عکس ها و متن های زیادی هم دارند . بیشتر این بروشورها را با کاتالوگ ها مقایسه می کنند. در صفحه جلد آن ها از اسم شرکت استفاده می‌شود و در صفحه آخر نشانی و تلفن استفاده می شود. در ضمن در این نوع بروشور میتوان بطور کامل در مورد کالا و جزییات آن شرح داد.

بروشور اسلیپ کیس

این بروشورها  را بعنوان پوشه استفاده می کنند و در بعضی اوقات به آنها فولدر هم می گویند. این فولدرها بعنوان پوشه عمل کرده و برای گذاشتن ورقه های جدا جدا در کنار هم مورد استفاده قرار میگیرند .در چاپ این این بروشورها از کاغذهای گلاسه و ایندلبرد ۲۵۰ تا ۳۰۰ گرم استفاده می شود که مقاومت بیشتر و ماندگاری بالاتری دارند. برای ساخت این بروشورها پس از چاپ بروشور بر روی جلد آنها لایه ای از سلفون کشیده می شود.این سلفون باعث مقاومت بیشتر این فولدرها می شود و برای استفاده بهتر از این فولدر ها پس از تهیه قالب و تیغ جایی را برای گذاشتن کارت ویزیت و سی دی می توان تعبیه کرد.

پامفلت و یا لیفلت 

پامفلت و لیفلت اغلب از بروشورهایی هستند که در تولید آنها از کاغذهای با گراماژ پایین استفاده می شود. بصورتی که از پامفلت برای استفاده از دفترچه های راهنمای کالا بیشتر استفاده میشود و در آن از کاغذهای تحریر ۸۰ گرم یا پایین تر استفاده می شود. لیفلت ها هم اغلب برای بروشورهایی که بعد از چاپ جعبه درون جعبه های دارو استفاده می شود کاربرد دارد. اغلب این دو نوع بروشور بصورت تک رنگ و مشکی بکار میروند و بیشتر اوقات اصلا جنبه تبلیغاتی نداشته و فقط برای آموزش بکار میروند.

انواع مختلف بروشورها از لحاظ ساختار 

انواع مختلف بروشورها از لحاظ ساختار 

به طور کلی، بروشورهای تبلیغاتی را می­‌توان به ۵ دسته مختلف تقسیم کرد:

  • بروشورهای پرسش و پاسخ
  • بروشورهایی که به مشتریان پیش از انتخاب محصول، ارائه می‌­شود.
  • بروشورهایی که پس از فروش کالا یا خدمات به مشتری داده می­‌شود.
  • بروشورهای پستی
  • بروشورهای روی میز پیشخوان

در ادامه، نگاه مختصری به هر کدام از این ۵ نوع بروشور می‌­اندازیم.

بروشورهای پرسش و پاسخ

همان طور که از نام آن‌‌ها پیداست، در این بروشورها پاسخ‌­های مناسبی به پرسش‌­هایی که ممکن است در ذهن مخاطب شکل بگیرد، داده می­شود. زمانی که احساس کردید که مشتری‌­تان از یکی از کالاهای شما خوشش آمده، می‌­توانید یکی از این بروشورها را در اختیارش قرار دهید تا بدون این که هیچ زمانی را صرف کنید، به تمام سؤالاتی که احتمالاً در ذهن او ایجاد شده است، پاسخ دهید. اگر محتوای این بروشور بتواند مشتری‌­های شما را به طور کامل قانع کند، نتیجه آن فروش بیشتر محصولات شماست. یک بروشور پرسش و پاسخ باید بتواند به تمام پرسش‌­های احتمالی مشتری پاسخ دهد. به طور معمول، این بروشورها شامل قیمت، ویژگی­ها و نوع کاربرد اجناس می­‌باشد.

بروشورهایی که به مشتریان پیش از انتخاب محصول، ارائه می­شود

این بروشورها شامل تمام اطلاعات مربوط به محصولات و خدمات شماست. حتی اگر از فروشنده­‌های ماهری هم استفاده کنید، مشتری گاهی مایل است که خودش به بررسی ویژگی‌­ها و قیمت محصولات مختلف بپردازد. اگر شما یک بروشور کامل که اطلاعات را به شیوه­‌ای ساده و در عین حال زیرکانه بیان می‌کند در اختیار مخاطب قرار دهید، در واقع یک فروشنده حرفه‌­ای را همیشه در کنار مشتری خود دارید. از آن‌­جا که این بروشورها را می‌­توان بارها استفاده کرد و معمولاً تنها در داخل فروشگاه در اختیار مشتری قرار می­گیرد، می­‌توانید هزینه بیشتری را صرف هرچه مؤثرتر کردن آن‌­ها کنید.

بروشورهایی که پس از فروش کالا یا خدمات به مشتری ارائه می­شود

به عنوان بخشی از فرایند بازاریابی، همیشه باید تعدادی مشتری ثابت برای خود داشته باشید. به طور ایده­‌آل خیلی خوب است اگر هر مشتری‌‌ای که یکبار از شما خرید می‌‌کند، تبدیل به مشتری دائمی شما شود. به طور متداول، پس از انجام معامله، فروشنده­‌ها با استفاده از مهارت‌­های کلامی‌­شان سعی می­‌کنند که مشتری را برای خریدهای بعدی نیز به سمت خودشان جذب کنند. اما تأثیر این تبلیغات کلامی چندان بلند مدت نیست. با این حال اگر پس از فروش، بروشور جذابی را هم در اختیار مشتری قرار دهید، مطمئناً تأثیر بیشتری از یک تبلیغ کلامی دارد. اگر این بروشور با کیفیت چاپ مناسبی تهیه شده باشد، به احتمال زیاد مشتری آن را نگه می‌­دارد و دفعه بعدی که نیاز به کالایی نظیر کالاهای شرکت شما پیدا کند ، حتماً نگاهی به آن خواهد انداخت.

بروشورهای پستی

این بروشورها می­‌توانند دربرگیرنده مطالب متفاوتی باشند. علت نام گذاری آن­‌ها این است که می­‌توانید آن‌­ها را با استفاده از پست و دیگر روش‌­ها به مخاطبان و مشتریانتان ارسال ­کنید. اگر از این روش به صورت گسترده استفاده کنید، می­‌توانید توجه افراد زیادی را به کسب و کارتان جلب کنید. اما اگر تعدادی مخاطب خاص را در نظر گرفته اید، این بروشورها را می‌­توانید به همراه هدایای تبلیغاتی دیگر و یا دعوت نامه‌‌هایی جهت آشنایی بیشتر با محصول ارسال کنید. پیشنهاد می‌­کنیم که اگر قصد استفاده از این نوع بروشورها را دارید، از آن­‌ها برای معرفی کالاهای جدیدتان استفاده کنید. استفاده از این بروشورها برای معرفی کلی شرکت و کسب و کار شما شاید چندان مؤثر نباشد.

بروشورهای روی میز پیشخوان

حتماً تاکنون بروشورهای روی میز پیشخوان را در فروشگاه‌­ها و نمایشگاه‌­های مختلف ملاحظه کرده‌­اید. این بروشورها در معرض توجه تمام رهگذران و مشتریان قرار دارند و روش مناسبی برای معرفی محصولات و یا خدمات شرکت شما و ویژگی­‌ها و مزایای آن‌­ها هستند. این بروشورها در مقایسه با سایر انواع بروشورها، بیشتر از تصاویر جذاب استفاده می­کنند و معمولاً یک عنوان جذاب بر روی صفحه اول آن­‌ها نوشته می­‌شود. این تفاوت­‌ها به این خاطر است که برخلاف سایر انواع بروشورها که شما خودتان آن را در اختیار مشتری قرار می­‌دهید، در این مورد خود مشتری باید آن‌­قدر محتوای این بروشورها برایش جذاب به نظر برسد که یکی از آن­‌ها را بردارد.

تأثیر شگفت انگیز بروشورهای تبلیغاتی بر افزایش مشتریان و فروش، شما را نیز مانند بسیاری دیگر از صاحبان کسب و کارها در سراسر دنیا مجذوب خود کرده است.  وقتی طراح بروشور عکسی را در بروشور قرار می دهد باید مقدار اهمیت آن عکس در بروشور را بداند . مثلا برای عکس های با اهمیت بیشتر باید اندازه بزرگتری را در بروشور به آن ها اختصاص دهد. البته کیفیت عکس هم بسیار مهم است و در بعضی اوقات نباید برای عکس های با کیفیت پایین فضای زیادی را قرار داد.
استفاده از رنگ ها در طراحی بروشور از اهمیت بالایی برخوردار است. استفاده درست و بجا از هر رنگ باعث جلب توجه بیشتر مخاطبان و خوانندگان بروشور میشود. البته استفاده نابجا از رنگ ها می تواند مخاطب را خسته کند و او بروشور را مطالعه نکرده دور بیندازد . پس پیشنهاد می شود در انتخاب رنگ ها در بروشور دقت لازم را به عمل آورید. برای بروشورهای با تعداد صفحات بالا پیشنهاد می شود حتما از شماره صفحه استفاده شود . به ترتیب اولویت صفحات چیدمان شده  و شماره صفحه بخورند. پیشنهاد میشود در انتخاب فونت صفحات هم نهایت دقت را به عمل آورید چون بزرگی فونت هم عاملی برای استفاده نکردن مشتریان از بروشور است.

 در ادامه به چند سوال متداول که چکیده مقاله بالا است، پاسخ می دهیم.

⭐ بهترین مرکز چاپ بروشور ایران کجاست ؟

شناخت بهترین مرکز چاپ بروشور ایران در سال ۹۹ میتواند به شما کمک کند که در زمان و قیمت خود صرفه‌جویی کنید. ما در مقاله ۱۰ مرکز برتر چاپ بروشور ایران به معرفی ۱۰ چاپخانه برتر ایران در زمینه چاپ بروشور پرداخته ایم .

⭐ بروشور چگونه میتواند کسب و کار شما را نابود کند ؟

اگر آداب دادن بروشور را ندانید، میتوانید باعث نابودی کسب و کارتان شوید. در این مقاله ما به شما میگوییم بروشور چیست ؟ و بررسی تخصصی مهمترین آداب بروشور دادن را با شما پیش می‌بریم.

⭐ بدترین طراح بروشور ایران کیست ؟

بدترین طراح بروشور کسی است که به قوانین طراحی بروشور آشنا نباشد. ما در این مقاله به بررسی مهم‌ترین قوانین طراحی بروشور که رعایت نکردن آن باعث نابودی کسب و کارتان می‌شود، خواهیم پرداخت .

2 نظرات
  1. عکس می گوید

    هزینه رپورتاژ آگهی توی سایت شما چنده؟

    1. محمد فیض آبادی فراهانی می گوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.