طراحی لوگو | قیمت طراحی حرفه ای لوگو | طراحی آنلاین لوگو ارزان

لوگو تصویری یا هویت سازمان شماست

لوگو نشانه یا نمادی است برای متمایز کردن ما و کسب و کار ما ار دیگران و میتوان از واژه امضاء یا اثر انگشت کسب و کار ما از آن یاد کرد. طراحی لوگو یکی از مهمترین و مقدماتی ترین اقدامات برای برندسازی به حساب می آید . شرکت ها برای اینکه از رقبای خود پیشی بگیرند باید طراحی لوگو حرفه ای انجام دهند تا از رقبای خود متمایزتر باشند. با گردشی در وب میتوانید سایت هایی را برای طراحی آنلاین لوگو یا افرادی را برای طراحی لوگو رایگان یا طراحی لوگو ارزان پیدا کنید، اما اگر توصیه ای از ما میخواهید به هیچ عنوان به سمت این روش ها برای طراحی لوگو خود نباشید چون یک لوگو حرفه ای می توان بسیار در امر بازاریابی شما تاثیر گذار باشد.

طراحی لوگو

لوگو چیست؟

لوگو یکی از المان های گرافیکی است که بعنوان سمبل یا نشانه یک فرد یا شرکت یا سازمان اداری و تجاری به کار میرود.این نشانه برای معرفی خدمات به مخاطبین در کمترین زمان به کار میرود.از لوگو ها در اسناد و اوراق اداری بسیار استفاده می شود.

لوگو بهترین نمایش متمایز کردن یک کالا نسبت به رقیبان می باشد و در این نمایش می توان کیفیت را به بهترین نحو نمایش داد. امروزه اططلاح لوگو برای علائم ها و لباس های بخصوص آتش نشانی و نیروی نظامی و برای متمایز کردن کمپانی فیلم ها بیشتر کاربرد پیدا کرده است.
لوگو را میتوان چهره ای از هر برند دانست که در پیش مخاطبان به نمایش در میاید هر چقدر این لوگو بهتر طراحی شده باشد قدرت برند تجاری بیشتر نمایان می شود. به علت اولین اقدام برای برندسازی طراحی یک لوگو حرفه ای می تواند بر روی بقیه اقلام تبلیغاتی هم تاثیر بسزایی داشته باشد.

در دنیایی که ما در آن زندگی میکنیم پر از طراحی لوگو است.این لوگو ها برای معرفی برندها و شرکت ها و ایده هایی که برای خلق آنها استفاده شده هستند.ما ناخداآگاه وقتی از محصولات یک شرکت بخصوص استفاده میکنیم لوگو آن شرکت همیشه در ذهن و همراه ما هست و با دیدن آن لوگو در جای بخصوص سریعا یاد آن شرکت و محصولش می افتیم. هر چقدر لوگو روی محصول خریداری شده حرفه ای تر باشد در ذهن ها ماندگار تر است به همین خاطر شرکت ها و برندهای بزرگ همیشه بدنبال بهترین لوگو برای شرکت خود هستند. 

طراحی لوگو به سه دسته کلی تقسیم می شود:
طراحی لوگو نوشتاری (لوگو تایپ یا مونو گرام)
طراحی لوگو تصویری و علامت اختصاری(پیکتوگرام و آرم)
نوشتاری و تصویری

تاریخچه طراحی لوگو

تاریخچه طراحی لوگو و پیدایش آنها به چه زمانی بر میگردد؟

تاریخچه بیشتر المان ها گرافیکی به یونان باستان برمیگردد لوگو هم از این مستثنا نیست. لوگو برای اولین باردر یونان با واژه logos معروف شد. این واژه در زبان یونانی بعنوان کلمه به کار می رفت.بعده ها کلمه لوگو بجای کلماتی مانند نشانه یا سمبل یک تجارت هم معروف شد.

لوگو ها یا سمبل ها بعده ها توسط افرادی دیگر برای نشان دادن علامت ها و جهت و نشانه ها کار برد بیشتری پیدا کرد . افراد بر روی دیوار غارها اشکالی می کشیدند و از آن برای ایجاد ارتباط با دیگران استفاده می کردند . امروزه هم باستان شناسان برای ایجاد ارتباط و فهمیدن زبان آنها نشانه ها را به خوبی یاد می گیرند.در زمان های قدیم هم بازرگانان روی کالای خود از علامت هایی استفاده می کردند . که با کالای دیگر بازرگانان قاطی نشود.دامداران از زمان های قدیم تا الان هم برای متمایز کردن دام خود از دیگران از این علامت ها استفاده میکنند.

یک لوگو خوب چه ویژگی هایی دارد؟

یک لوگو حرفه ای باید ساده باشد و در نگاه اول باید در خاطرات و ذهن فرد ماندگار شود البته این خیلی سخت و پیچیده است ولی با استفاده از یک ایده خاص میتوان آن را ماندگار کرد.از دیگر خصوصیات یک لوگو خوب می توان به ماندگاری بالای آن در زمان های بسیار طولانی اشاره کرد به اینگونه که نباید پس از چند سال نیاز به تغییرات بسیار زیاد داشته باشد. از دیگر خصوصیات یک لوگو خوب می توان به کیفیت بالای آن در هنگام چاپ فکر کرد و اینکه باید بسیار انطباق پذیر با شرایط مختلف و در ابعاد و اندازه های مختلف باشد. یکی دیگر از المان ها مهم این است که لوگو طراحی شده باید نسبت به کسب و کار طراحی و رنگ آمیزی شود و نباید از فرم و رنگ غیر مرتبط با صنعتی که قرار است برایش لوگو طراحی شود باشد.

کی ازمهم ترین اصل ها در طراحی لوگو شرکت ها توجه به ساده بودن آن است. ما باید کاری کنیم که ببنده با اولین نگاه به لوگو ما توجه کرده و آن را به ذهن بسپارد و این میسر نمیشود مگر اینکه روی آن کار شود .در طراحی لوگو باید توجه کرد از شعار تبلیغاتی بجا استفاده شود. هر چه طراحی لوگو با شعار تبلیغاتی همخوانی داشته باشد شانس ما برای رسیدن به موفقیت بیشترو بیشتر است. مردم لوگو های ساده را دوست دارند و سعی مکنند با آن ها ارتباط برقرار کنند و اگر لوگویی برایشان جالب باشد حتما آن را دنبال خواهند کرد.

یکی دیگر از نکاتی که باید در طراحی لوگو حتما به آن توجه کرد طراحی لوگوهایی است که دارای ایده ای ناب هستند بطوریکه نباید از لوگوهایی استفاده شود که قبلا استفاده شده یا از رنگ هایی استفاده شود که قلا استفاده نشده باشد البته این کمی سخت است ولی اگر میخواهید به رقابت با رقبای خود بپردازید باید حتما مزیت رقابتی خاصی در خود داشته باشید .

نکاتی در مورد طراحی لوگو

در طراحی لوگو باید به چه نکاتی توجه کرد ؟

ازنکاتی که حتما باید در طراحی لوگو به آن توجه زیادی کرد استفاده از نسبت های مساوی و خط ها و فرم ها متقارن در طراحی لوگو است . به این صورت که باید در استفاده از خطوط صاف و پهن و گرد باید توجه زیادی داشت. نباید لوگو از یک سمت زیادی عریض و از سمته دیگر بسیار باریک باشد. این طراحی باعث بوجود آمدن بی نطمی در شکل ما می باشد . باید تا آنجا که می شود از خطوط متقارن و اندازه های مساوی در طراحی لوگو استفاده شود تا شاهده لوگویی زیبا و حرفه ای باشیم. استفاده از خطوط مورب و شکل هایی بصورت دایره ای و بیضی میتواند در بیشتر جلوه کردن لوگو ما بسیار پر اهمیت باشد.

 

در طراحی لوگو باید از چه سایزی استفاده کرد؟

در طراحی لوگو یکی از مهمترین عوامل استفاده از سایز مناسب در طراحی است . مثلا باید به گونه ای لوگو طراحی شود که سایز آن برای کار تیویزیت که کوچک می شود، ناخوانا نباشد یا وقتی بزرگتر می شود و در بنرها و بیلبوردها به کار گرفته می شود سایز نوشته و اشکال تناسب خود را از دست ندهند. باید در طراحی لوگو حتما تناسب بین نوشته و اشکال بکار رفته درست باشد تا بیینده خسته نشود و ایده درون لوگو را براحتی کشف و بخاطر بسپارد.بعضی مواقع پیچیدگی بکار گرفته شده در لوگو میتواند مارا از هدفمان که جلب توجه مخاطبان ما بعد از دیدن لوگو ما است دور کند پس به این نکته توجه بفرمایید که هدف ما فقط استفاده خط و طرح برای جلوه توجه مخاطبان و به خاطره سپردن آنها می باشد.