طراحی لوگو | قیمت طراحی حرفه ای لوگو | طراحی آنلاین لوگو ارزان

لوگو تصویری یا هویت سازمان شماست

لوگو نشانه یا نمادی است برای متمایز کردن ما و کسب و کار ما ار دیگران و میتوان از واژه امضاء یا اثر انگشت کسب و کار ما از آن یاد کرد. طراحی لوگو یکی از مهمترین و مقدماتی ترین اقدامات برای برندسازی به حساب می آید . شرکت ها برای اینکه از رقبای خود پیشی بگیرند باید طراحی لوگو حرفه ای انجام دهند تا از رقبای خود متمایزتر باشند. با گردشی در وب میتوانید سایت هایی را برای طراحی آنلاین لوگو یا افرادی را برای طراحی لوگو رایگان یا طراحی لوگو ارزان پیدا کنید، اما اگر توصیه ای از ما میخواهید به هیچ عنوان به سمت این روش ها برای طراحی لوگو خود نباشید چون یک لوگو حرفه ای می توان بسیار در امر بازاریابی شما تاثیر گذار باشد.

طراحی لوگو

لوگو چیست؟

لوگو یکی از المان های گرافیکی است که بعنوان سمبل یا نشانه یک فرد یا شرکت یا سازمان اداری و تجاری به کار میرود.این نشانه برای معرفی خدمات به مخاطبین در کمترین زمان به کار میرود.از لوگو ها در اسناد و اوراق اداری بسیار استفاده می شود.

لوگو بهترین نمایش متمایز کردن یک کالا نسبت به رقیبان می باشد و در این نمایش می توان کیفیت را به بهترین نحو نمایش داد. امروزه اططلاح لوگو برای علائم ها و لباس های بخصوص آتش نشانی و نیروی نظامی و برای متمایز کردن کمپانی فیلم ها بیشتر کاربرد پیدا کرده است.
لوگو را میتوان چهره ای از هر برند دانست که در پیش مخاطبان به نمایش در میاید هر چقدر این لوگو بهتر طراحی شده باشد قدرت برند تجاری بیشتر نمایان می شود. به علت اولین اقدام برای برندسازی طراحی یک لوگو حرفه ای می تواند بر روی بقیه اقلام تبلیغاتی هم تاثیر بسزایی داشته باشد.

در دنیایی که ما در آن زندگی میکنیم پر از طراحی لوگو است.این لوگو ها برای معرفی برندها و شرکت ها و ایده هایی که برای خلق آنها استفاده شده هستند.ما ناخداآگاه وقتی از محصولات یک شرکت بخصوص استفاده میکنیم لوگو آن شرکت همیشه در ذهن و همراه ما هست و با دیدن آن لوگو در جای بخصوص سریعا یاد آن شرکت و محصولش می افتیم. هر چقدر لوگو روی محصول خریداری شده حرفه ای تر باشد در ذهن ها ماندگار تر است به همین خاطر شرکت ها و برندهای بزرگ همیشه بدنبال بهترین لوگو برای شرکت خود هستند. 

طراحی لوگو به سه دسته کلی تقسیم می شود:
طراحی لوگو نوشتاری (لوگو تایپ یا مونو گرام)
طراحی لوگو تصویری و علامت اختصاری(پیکتوگرام و آرم)
نوشتاری و تصویری

تاریخچه طراحی لوگو

تاریخچه طراحی لوگو و پیدایش آنها به چه زمانی بر میگردد؟

تاریخچه بیشتر المان ها گرافیکی به یونان باستان برمیگردد لوگو هم از این مستثنا نیست. لوگو برای اولین باردر یونان با واژه logos معروف شد. این واژه در زبان یونانی بعنوان کلمه به کار می رفت.بعده ها کلمه لوگو بجای کلماتی مانند نشانه یا سمبل یک تجارت هم معروف شد.

لوگو ها یا سمبل ها بعده ها توسط افرادی دیگر برای نشان دادن علامت ها و جهت و نشانه ها کار برد بیشتری پیدا کرد . افراد بر روی دیوار غارها اشکالی می کشیدند و از آن برای ایجاد ارتباط با دیگران استفاده می کردند . امروزه هم باستان شناسان برای ایجاد ارتباط و فهمیدن زبان آنها نشانه ها را به خوبی یاد می گیرند.در زمان های قدیم هم بازرگانان روی کالای خود از علامت هایی استفاده می کردند . که با کالای دیگر بازرگانان قاطی نشود.دامداران از زمان های قدیم تا الان هم برای متمایز کردن دام خود از دیگران از این علامت ها استفاده میکنند.

یک لوگو خوب چه ویژگی هایی دارد؟

یک لوگو حرفه ای باید ساده باشد و در نگاه اول باید در خاطرات و ذهن فرد ماندگار شود البته این خیلی سخت و پیچیده است ولی با استفاده از یک ایده خاص میتوان آن را ماندگار کرد.از دیگر خصوصیات یک لوگو خوب می توان به ماندگاری بالای آن در زمان های بسیار طولانی اشاره کرد به اینگونه که نباید پس از چند سال نیاز به تغییرات بسیار زیاد داشته باشد. از دیگر خصوصیات یک لوگو خوب می توان به کیفیت بالای آن در هنگام چاپ فکر کرد و اینکه باید بسیار انطباق پذیر با شرایط مختلف و در ابعاد و اندازه های مختلف باشد. یکی دیگر از المان ها مهم این است که لوگو طراحی شده باید نسبت به کسب و کار طراحی و رنگ آمیزی شود و نباید از فرم و رنگ غیر مرتبط با صنعتی که قرار است برایش لوگو طراحی شود باشد.

کی ازمهم ترین اصل ها در طراحی لوگو شرکت ها توجه به ساده بودن آن است. ما باید کاری کنیم که ببنده با اولین نگاه به لوگو ما توجه کرده و آن را به ذهن بسپارد و این میسر نمیشود مگر اینکه روی آن کار شود .در طراحی لوگو باید توجه کرد از شعار تبلیغاتی بجا استفاده شود. هر چه طراحی لوگو با شعار تبلیغاتی همخوانی داشته باشد شانس ما برای رسیدن به موفقیت بیشترو بیشتر است. مردم لوگو های ساده را دوست دارند و سعی مکنند با آن ها ارتباط برقرار کنند و اگر لوگویی برایشان جالب باشد حتما آن را دنبال خواهند کرد.

یکی دیگر از نکاتی که باید در طراحی لوگو حتما به آن توجه کرد طراحی لوگوهایی است که دارای ایده ای ناب هستند بطوریکه نباید از لوگوهایی استفاده شود که قبلا استفاده شده یا از رنگ هایی استفاده شود که قلا استفاده نشده باشد البته این کمی سخت است ولی اگر میخواهید به رقابت با رقبای خود بپردازید باید حتما مزیت رقابتی خاصی در خود داشته باشید .

نکاتی در مورد طراحی لوگو

در طراحی لوگو باید به چه نکاتی توجه کرد ؟

ازنکاتی که حتما باید در طراحی لوگو به آن توجه زیادی کرد استفاده از نسبت های مساوی و خط ها و فرم ها متقارن در طراحی لوگو است . به این صورت که باید در استفاده از خطوط صاف و پهن و گرد باید توجه زیادی داشت. نباید لوگو از یک سمت زیادی عریض و از سمته دیگر بسیار باریک باشد. این طراحی باعث بوجود آمدن بی نطمی در شکل ما می باشد . باید تا آنجا که می شود از خطوط متقارن و اندازه های مساوی در طراحی لوگو استفاده شود تا شاهده لوگویی زیبا و حرفه ای باشیم. استفاده از خطوط مورب و شکل هایی بصورت دایره ای و بیضی میتواند در بیشتر جلوه کردن لوگو ما بسیار پر اهمیت باشد.

در طراحی لوگو باید از چه سایزی استفاده کرد؟

در طراحی لوگو یکی از مهمترین عوامل استفاده از سایز مناسب در طراحی است . مثلا باید به گونه ای لوگو طراحی شود که سایز آن برای کار تیویزیت که کوچک می شود، ناخوانا نباشد یا وقتی بزرگتر می شود و در بنرها و بیلبوردها به کار گرفته می شود سایز نوشته و اشکال تناسب خود را از دست ندهند. باید در طراحی لوگو حتما تناسب بین نوشته و اشکال بکار رفته درست باشد تا بیینده خسته نشود و ایده درون لوگو را براحتی کشف و بخاطر بسپارد.بعضی مواقع پیچیدگی بکار گرفته شده در لوگو میتواند مارا از هدفمان که جلب توجه مخاطبان ما بعد از دیدن لوگو ما است دور کند پس به این نکته توجه بفرمایید که هدف ما فقط استفاده خط و طرح برای جلوه توجه مخاطبان و به خاطره سپردن آنها می باشد.

کدام نوع لوگو برای نام تجاری شما مناسب است ؟

هنگام انتخاب فونت مهم است فونتی را انتخاب کنید که با دید شما هماهنگ باشد و خیلی سریع قدیمی نشود. یک راه عالی برای اطمینان از اینکه لوگوی شما جذاب خواهند بود این است که با روند فعلی طراحی لوگو آشنا شوید. انتخاب یک نوع لوگو، پس از درک نقاط مثبت و منفی انواع لوگو، یکی از اولین گام های ایجاد یک لوگوی موفق برای کسب و کار شماست.

اگر کسب و کاری را شروع می کنید، نوع لوگویی که انتخاب می کندی بر اینکه مشتریان برند شما را چگونه می بینند تاثر خواهد گذاشت.انتخاب نوع لوگو، یکی از اولین گام های ایجاد لوگوی موفق برای کسب و کار شماست؛ بنابراین لازم است که نقاط مثبت و منفی مربوط به هر نوع را درک کنید . در این مقاله، ما هر یک از 5 نوع طراحی لوگو را بررسی کرده و مشخص می کنیم که کدام نوع برای کسب و کار جدید شما مناسب است.

لوگو ورد مارک

لوگو ورد مارک

لوگوهای ورد مارک لوگوهای فقط متن هستند که با استفاده از نام یک سازمان یا محصول ساخته می شوند. برای مثال Fedex , Google , Disney . این نوع آرم برای شرکت هایی مناسب است که دارای نام های منحصر به فرد و جالب هستند. به طور ایده آل، نام تجاری باید کوتاه و مختصر باشد. لوگو های طولانی ورد مارک چنان به یاد ماندنی نیستند و می توانند عجیب به نظر برسند. همچنین ضروری است فونت هایی را انتخاب کنید که نشان تجاری شما را دقیق نشان بدهند و یا بهتر است به طور ویژه فونت ورد مارک سفارشی برای برند شما طراحی کند.

لوگو های حروف الفبایی

لوگو های حروف الفبایی

لوگو های حروف الفبایی نیز لوگوهای مبتنی بر تایپو گرافی هستند. اگر چه آنها فقط شامل حروف اول برند هستند.مانند CNN, BBC , 3M  این لوگو ها سازمان هایی که نام طولانی و با تلفظ سخت دارند ، بسیار عالی است زیرا 3 یا 4 کلمه را به یک لوگو کوتاه و جذاب تبدیل می کند. هنگام انتخاب فونت مهم است فونتی را انتخاب کنید که با دید شما هماهنگ باشد و خیلی سریع قدیمی نشود. یک راه عالی برای اطمینان از اینکه لوگوی شما جذاب خواهد بود این است که با روند فعلی طراحی لوگو آشنا شوید.

لوگو ترکیبی

لوگو ترکیبی

در لوگو های ترکیبی متن و نماد با هم ترکیب می شوند؛ مانند لوگوهای burger king , Red Bull , Pizza hut این نوع لوگو از همه جهت عالی هستند، زیرا همزمان با یک تصویر به یاد ماندنی به راحتی با برند شما جفت می شوند. این لوگو ها به طور کلی پیچیده تر بوده و برای طراحی به طراح لوگو حرفه ای نیاز مند هستند. لوگوهای ترکیبی برای کسب و کارهای جدید که مزایای تایپو گرافی و نماد منحصر به فرد را با هم می خواهند فوق العاده است.

لوگوی انتزاعی

لوگوی انتزاعی

لوگوهای انتزاعی از طریق عناصر گرافیکی یک پیام را بیان می کنند.مغز انسان در یاد آوری طرح های منحصر به فرد بهتر عمل می کند، به این ترتیب مشتریان به احتمال زیاد انواع لوگو های انتزاعی را به یاد آورند. مانند Mitsubishi , BP, national Geographic . این لوگوها به یاد ماندنی هستند، اما طراحی آنها دشوار است. لوگوهای انتزاعی برای کسب و کار در اکثر صنایع عالی هستند. به خصوص بندهای ورزشی و لباط از استفاده لوگوهای انتزاعی لذت می برند زیرا می توانند عنصر نماد را روی لباسهای خود بدوزند. به طور کلی لوگوهای انتزاعی برای کسب و کار های کوچکتر مناسب نیستند. چرا که آنها بودجه بازاریابی ندارند تا مشتریان را مجبور به ارتباط نماد انتزاعی با کسب و کارشان کنند.

لوگوی شخصیتی

لوگوی شخصیتی

لوگو های شخصیتی / طلسمی دقیقا همان چیزی هستند که به نظر می رسند. شخصیت یا طلسم به عنوان مارک تجاری شما عمل می کند. مانند Mr. Clean , Kool Aid, Reddit . این لوگو ها برای کسب و کارهایی که بچه ها و خانواده ها را هدف قرار می دهند و یا برندهایی که امیدوارند فضای سرگرمی و دوستانه را نشان بدهند عالی هستند. به رنگ و سبک شخصیت خود توجه کنید تا بتوانید از اینکه مخاطبین جای خود را در نام تجاری شما پیدا کنند ، اطمینان حاصل کنید . هنگامی که لوگوی شخصیتی شما طارحی شود، همیشه گرفتن علامت تجاری برای لوگوی خود را در نظر بگیرید زیرا شخصیت ها می توانند به سرعت به چهره یک سازمان تبدیل شوند  و قطعا شما نمی خواهید یک رقیب از طلسم شما بهره برداری کند.

نتیجه

تصمیم گیری در مورد نوع لوگو مورد استفاده هرگز آسان نیست، عوامل بی شماری برای در نظر گرفتن وجود دارد، مخاطبان مورد نظر، رقبای شما، صنعت شما، موقعیت شما و غیره . تصمیماتی که می گیرید، تاثیر پایدار بر کسب و کار شما دارند، بنابراین انجام تحقیق و تصمیم گیری آگاهانه ضروری است. برای دستیابی به بهترین نتیجه ، توصیه می شود با یک طراح حرفه ای گرافیک مشورت کنید  که می تواند شما را از طریق روند طراحی لوگو، از ابتدا تا انتها هدایت کند.