10 اشتباه رایج که در طراحی کارت ویزیت های تجاری ممکن است رخ بدهند

کارت ویزیت کتان چیست؟
کارت ویزیت کتان چیست؟ What is a cotton business card
2017-08-30
طراحی قالب جعبه ، ساخت جعبه کادویی و لوکس ، بسته بندی لوکس ، جعبه ساعت و جواهرات ، گروه چاپ و تبلیغات بهرنگ
کاربردهای بسته بندی در چیست؟
2017-09-03

10 اشتباه رایج که در طراحی کارت ویزیت های تجاری ممکن است رخ بدهند

10 اشتیاه رایج در طراحی کارت ویزیت تجاری

10 اشتباه رایج که در طراحی کارت ویزیت های تجاری ممکن است رخ بدهند

تا به حال به این فکر کرده اید که یک کارت ویزیت تجاری چقدر می تواند در کسب و کار شما موثر باشد؟ آیا با وجود داشتن کارت ویزیت تجاری هنوز هم به نتیجه دلخواه نرسیده اید؟ در این پست می خواهیم به  بررسی اشتباهات رایج در کارت های ویزیت های تجاری از دید Tim Tyrell Smith بپردازیم.
برای نوشتن این پست من 10 عدد کارت ویزیت تجاری تصادفی را از بسته ای که هفته ی پیش دریافت کرده بودم برداشتم. در نتیجه می دانید که برای اینکار نیازی نبود که زیاد جست و جو کنم.
اگر اماده هستید کارت های ویزیت تجاریتان را بیرون بیاورید و آن را روی میز نزدیک رایانه خود بگذارید.خودکار یا ماژیکتان را حاضر کنید و آماده شناسایی اشتباهاتتان باشید.


اینجا 10 اشتباه رایج مردم درباره ی طراحی کارت های ویزیت تجاری را بررسی میکنیم :

اندازه کوچک فونت در طراحی کارت ویزیت های تجاری

بعضی از ما بینایی خیلی خوبی داریم اما اگر اینطور باشد که خواندن نوشته ها و شماره های روی کارتتان طول بکشد شما فقط به خودتان دردسر داده اید. چون بیشتر ما خوب نمیبینیم. پس امروز یا قبل از اینکه چاپ کارت ویزت خود را انجام دهید، طراحی کارت ویزیت خود را به افراد مختلفی نشان بدهید و این سوال را بپرسید که آیا می توانید به من بگویید اینجا چه چیزی نوشته است؟

کاغذ براق

یک راه برای کاربردی و خاطره انگیزتر کردن کارت ویزیت شما یادداشت کردن نکته ای روی کارت قبل از ترک کردن شماست. اما اگر شما از سلفون بر روی کارتتان استفاده کنید نوشتن روی آن را سخت خواهید کرد. کارت شما بدون سلفون کثیف میشود؟ بله ! اما من ترجیح میدهم که بتوانم روی کارت بنویسم و از شما بخواهم که کارت تجاری را بیرون از کیف پولتان نگهدارید.

رنگ روشن فونت

من قبلتر به اندازه ی فونت اشاره کردم اما در این قسمت می خواهم درباره ی رنگ فونت و همینطور کنتراست آن بگویم . اگر شما از کارتی که دارای فونت خیلی روشن (برای مثال توسی) استفاده میکنید یا اینکه رنگ فونت خیلی نزدیک به رنگ کارت شماست واضح است که من نمیتوانم آن را درست بخوانم و در نهایت بر حسب تصادف به آدرس ایمیل دیگری پیام می فرستم و با شماره ی اشتباه تماس می گیرم و یا کلا دست از این کار می کشم.

طراحی ناسازگار طراحی کارت ویزت های تجاری با وب سایت

چه کسب و کار شما فقط خودتان باشید یا شما و 100 نفر دیگر داشتن کارتی که بتواند ظاهر و احساس کار شما را یکپارچه کند خیلی با ارزش است. چنانچه شما وب سایت دارید یا فروشگاه و یا یک خط محصول یا کلا هرچیز دیگری به نظرتان بهتر نیست کارت ویزیت تجاری شما استوارتر به نظر برسد؟ بیشتر ما پول کافی نداریم که هرروزه هزاران نفر را به  سمت فروشگاه یا وبسایتمان جذب کنیم اما شما میتوانید با خلاقیت بیشتر از طریق یکپارچه کردن مواد بازاریابی که در اختیار دارید در به رسمیت شناختن نام تجاری خود موثرتر عمل کنید.

نداشتن لینک شبکه های مجازی

چنانچه شما در فیسبوک، توییتر و یا یوتیوب هستید که مردم را به سمت کسب و کار خود جذب کنید، آیا بهتر نیست که لینک این سایت ها را به کارت تجاری خود اضافه کنید؟ این یه راه عالی برای تشویق کردن طرفدارها و دنبال کننده هاست. برای نمونه اجازه دهید مردم شما را در سایت های مختلف پیدا کنند. اگر  فکرمی کنید جای کافی برای این کار ندارید مورد 10 را مطالعه کنید.

کارت های تجاری بدون ادرس ایمیل  وبسایت یا دارای ایمیل بد

شگفت آور است ! من 2 کارت بدون آدرس ایمیل و 1 کارت بدون آدرس وب سایت پیدا کردم که فقط شماره تلفن داشتند. چه اتفاقی می افتد اگر من آمادگی برخورد حضوری یا زنده با شما را نداشته باشم؟ همیشه جای کافی برای قرار دادن یک پروفایل وجود دارد . وب سایت ندارید؟ پس از پروفایل linkedin استفاده کنید (البته از آنجایی که در linkedin  کم کار نیستید) . در نتیجه دو کارت با طراحی لوگوی زیبا وجود دارد که نام تجاری شما و ادرس  gmail در آن ادغام شده است.

چاپ روی کاغذ با کیفیت پایین

من دوستی داشتم که مشاور کسب و کار بود.او در 5 مورد از خدماتش متهم شناخته شده بود . اخیرا که کارت تجاری او به دستم رسید نا امیدانه کارت را برداشتم و در یک بررسی سریع متوجه کیفیت خیلی پایین کاغذی که برای کارت استفاده کرده بود شدم. نام تجاری شما برای مردم اهمیت دارد. همینطور اغلب تاثیرات اولیه به چیزاهایی مانند کارت تجاری مرتبط است..فکر میکنید من 10000 دلار به کسی که از کاغذ های بی کیفیت استفاده می کند میدهم؟ شما چطور؟ حاضر به انجام چنین کاری هستید؟

 به اشتراک گذاشتن بیش از حد اطلاعات

بعضی از کارت های تجاری دارای حجم زیادی از اطلاعاتی هستند که شما واقعا نمیدانید باید از کجا شروع کنید.یک کارت تجاری مکان مناسبی برای آسانسور زمین شما نیست.بلکه مکانی برای جلب کردن مردم به سمت کسب و کار شما از طریق راهنمایی کردن آنها درباره کار و خدمات شماست..ایا شما انتظار بیشتری از کارت خود دارید؟

نبودن شعار و وعده ی برند روی کارت های تجاری

هر شخص , شرکت , ارگان یا غیرانتفاعی نیاز به یک تعهد درست و قانع کننده دارد.از این طریق شما به کل ماجرا پی می برید و اینکه چطور به این قضیه ربط دارید یا شاید ندارید.بدون داشتن یک وعده تبلیغاتی کارت شما به یک کارت ارتباطی تبدیل می شود که هیچ هیجانی برای مردم ندارد.هنوز باور ندارید که چقدر به  وعده دادن در نام تجاری خود نیاز دارید؟

استفاده نکردن از پشت کارت

من به فضاهای سفید باور دارم. یک فضای سفید اطراف محتوی کارت شما باعث خوانش راحت تر آن خواهد شد.به همین دلیل است که همیشه پیشنهاد می کنم از پشت کارت هم استفاده کنید. چنانچه تعهد برندتان را در پشت کارت قرار دهید می توانید کارت را به سمتی که قول برند در آن ذکر شده به دست دیگران بدهید و با صدای بلند تعهد خود را برای شان بخوانید.

به نظرتان اشتباهات دیگری در این زمینه هست که مردم انجام می دهند؟ تمایل دارید در این پست کارت تجاری خود را برایم بفرستید؟ با من در ارتباط باشد.

 

محمد فیض آبادی فراهانی
محمد فیض آبادی فراهانی
کارشناس در زمینه طراحی گرافیک و چاپ با 10 سال سابقه فعالیت | متخصص و مشاور در زمینه تبلیغات کاغذی و اینترنتی | مشاور در زمینه طراحی سایت و سئو

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 18 =