روانشناسی رنگ ها در بسته بندی

طراحی و چاپ جعبه و کارتن ، جعبه سازی ، کارتن سازی ، بسته بندی مواد غذایی ، گروه چاپ و تبلیغات بهرنگ
انواع ورق کارتن
2017-08-07
آینده چاپ دیجیتال در برابر افست
آینده چاپ دیجیتال
2017-08-20
بسته-بندی-package

روانشناسی رنگ ها در بسته بندی چگونه است ؟

امروزه یکی از مباحث مهم در روانشناسی و بازاریابی بحث روانشناسی رنگ ها می باشد،  زیرا ثابت شده است که رنگ انتخابی برای کالاها تاثیر بسیاری در جذب یا دفع مشتری ایفا می کند و شرکت های بزرگ تجاری امروزه با استفاده از کارشناسان خبره سعی می کنند از رنگ هایی استفاده کنند که با جذب مشتری بیشتر، سود آوری خود را تضمین کنند.

فرم و شکل بسته بندی چگونه است ؟

هر بسته بندی باید براساس اشکال و قابلیت عملکرد کالا طراحی شود، کالا درون بسته بندی جابجا نشود،حرکت نداشته باشد و همچنین فضا بیش از اندازه بزرگ نباشد. در مقابل آنقدر کوچک نباشد که بیرون آوردن آن مصرف کننده را با مشکل روبرو سازد. لفاف خارجی نباید اضافه وزن ایجاد کند بلکه فقط کار بسته را تسهیل کند. بسته بندی باید طوری باشد که در اجناس پودری از پراکنده شدن یا نفوذ به خارج جلوگیری کند و همچنین بتواند طعم، عطر، و تازگی را حفظ کند.

چنانچه کالایی دارای شکل های مختلف باشد و یا شکل آن به گونه ای است که قسمتی از آن احتمال بازی کردن   حرکت در بسته بندی را دارد، برای مهار کردن محصول باید از وسایل و امکانات نگهدارنده یا پرکننده ها استفاده کرد. در طرح بسته باید تمهیدات حفاظتی برای هرکدام از شرایط فوق پیش بینی شود. در طراحی بسته هایی که درون آن ها کالای شکستنی وجود دارد نباید از بسته هایی با فرم های پیچیده و فانتزی استفاده کرد. چنین بسته هایی باید ساده و گویا باشند و طریقه نگهداری و حرکت دادن آن بدون ابهام روی بسته بندی درج شوند. این توضیح شامل بسته هایی می شود که احتمال آسیب پذیری بیشتری دارند

محمد فیض آبادی فراهانی
محمد فیض آبادی فراهانی
کارشناس در زمینه طراحی گرافیک و چاپ با 10 سال سابقه فعالیت | متخصص و مشاور در زمینه تبلیغات کاغذی و اینترنتی | مشاور در زمینه طراحی سایت و سئو

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 9 =