نمونه کارهای طراحی لوگو و آرم به مشتریتان کمک میکند که دیده وسیع تری نسبت به طراحی لوگو پیدا کرده و ببینند طراحان لوگو چگونه میتوانند ایده های خود را روی کاغذ و سپس بعنوان یک نشانه برای مشتریان در نظر بگیرند. طراحان لوگو باید توانایی خلق لوگو یا آرم را برای هر شرکت نسبت به ویژگی ها و مزیت ها آن شرکت داشته باشند و بتوانند طرحی ساده در عین حال مفهومی برای آن شرکت طراحی و ثبت کنند.
بسیاری از شرکتها برای طراحی لوگو یا آرم خودشان از سرویسهای طراحی رایگان ارم یا لوگو که سایتهایی مثل فری دیزاین ارائه میدهند استفاده میکنند…
یا بسیار دیده شده که کاربران در سطح وب بدنبال لوگو یا آرمهای آماده میگردند…. و در بعضی موارد فرم را حفظ میکنند و رنگ لوگوها را تغییر میدهند و لوگو را مال خود میکنند…
بعضی شرکتها هم خرجهای بسیار زیادی انجام میدهند، هزینه بابت دکوراسیون خود میکنند یا از بهترین برندهای مبلمان در دفتر خود استفاده میکنند اما در زمان طراحی لوگو خود همیشه بدنبال لوگو ارزان میگردند یا در پیدا کردن یک متخصص در طراحی لوگو مشکل دارند…
در بعضی موارد مدیران شرکتها فکر میکنند که هنرمندان مجانی کار میکنند یا خرجی ندارند و در بعضی موارد دیده شده که به آنها میگویند کشیدن دو تا خط و یک دایره دیگر پول گرفتن ندارد…
به نظر من دیگر زمان این صحبتها تمام شده دیگر شرکتها میدانند که نشانه یا لوگوی آنها باعث اعتماد در طرف مقابلشان میشود.
امروزه مدیران شرکتها خود به دنبال طراح لوگو میگردند نمونه کارهای او را میبینند و خودشان مستقیما با طراحشان وقت میگذارند و صحبت میکنند و ایدههای خودشان را به آن مننتقل میکند چون به اهمیت بالای یک لوگوی خوب واقف هستند.
تعیین هزینه طراحی لوگو رابطه مستقیمی با تجربه شخص طراح دارد هر چه تجربه طراح بیشتر باشد هزینه طراحی آرم آنها هم بیشتر است.