بیش از قرن ها کیسه های کاغذی بخشی از تجارت و تجارت بوده اند. به طور سنتی از کیسه های پارچه ای و نایلونی برای بسته بندی کالاها، در مقادیر زیاد در هنگام انتقال آن از تولید کننده یا مزارع به خرده فروشان و مغازه داران استفاده می شد و سپس از کیسه های کاغذی برای توزیع کالاهای کم حجم به مشتریان نهایی استفاده می شد.
در حقیقت، کیسه های کاغذی هنوز توسط خرده فروشان کوچک مواد غذایی مانند صاحبان شیرینی فروشی، فروشندگان غذای خیابانی ، نانوایان و فروشندگان کوچک سبزیجات استفاده می شوند.
از طرف دیگر ، استحکام ساختاری و ویژگی سطح کیسه های کاغذی، چاپ تصاویر با کیفیت بالا ، آرم ، طرح ها در مقایسه با کیسه های پلاستیکی را ایده آل می کند و این باعث می شود که کیسه های کاغذی مورد توجه صنعت مد، لوکس و بسته بندی هدایای تبلیغاتی برتر قرار بگیرند.
با این حال ، سهم ساک دستی آماده کاغذی در تجارت به دلیل صنعتی شدن و بهبود گزینه های بسته بندی پلاستیکی که دارای استقامت، قدرت و توانایی بیشتری برای محافظت از محصولات، به ویژه مواد غذایی از محیط خارجی بود، به تدریج محدود شد.
در حقیقت، پلاستیک طی 5 تا 6 دهه گذشته بر صنعت بسته بندی جهانی حاکم بود. در این زمان ها، جهان شاهد تأثیرات سو ضایعات غیر قابل تجزیه زیست مواد بسته بندی پلاستیکی بر محیط جهانی بود.
بطری های پلاستیکی و بسته های غذایی باعث ازدحام اقیانوس ها می شود، ادویه های حیوانات دریایی و خشکی با رسوبات پلاستیکی در سیستم هضم خود از بین می روند، حاصلخیزی زمین به دلیل رسوبات پلاستیکی در خاک تخریب می شود.
این مشکلات تا سال 90 در حلقه روزنامه ها، مطالعات علمی و اجلاس های جهانی مطرح و نوشته می شد. سپس در چند سال گذشته، اثرات آلودگی مردم شهر و زندگی روزمره انسان عادی را تحت تأثیر قرار داد. اکنون مردم به دلیل آلودگی هوا بیمار می شوند ، افراد عادی اکنون از سازمان ها ، ارگان های دولتی و افرادی که اقدامات مسئولیت زیست محیطی را انجام می دهند قدردانی می کنند.
امروزه ساک دستی آماده گلاسه و ساک دستی کرافت آماده روند جدیدی در این صنعت بوجود آورده اند. می توان افرادی را دید که تقریباً از هر مکان کیسه های کاغذی حمل می کنند. مردم آنها را به مدارس، دفاتر و فروشگاه های خرده فروشی منتقل می کنند. بنابراین، بسیار مهم است که به دنبال یک راه حل خلاقانه نیز باشید. به طوری که هم می تواند به سود تجارت و هم مهمتر از همه به محیط منجر شود.
مطالعات نشان داده است استفاده از ساک دستی کاغذی تا 200 درصد فروش محصول را بیشتر می کند زیرا همواره در دید مشتری قرار داشته و اگر از طرح و کیفیت خوبی برخوردار باشد مورد استفاده چندین باره وی هم قرار خواهد گرفت .همین مهم باعث می شود تا نام برند تجاری در ذهن مخاطب و مشتری درج شود و منجر به خرید های بعدی نیز بشود .